Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Aurinko: Miekin jaksoin lukea ihan hyvin :D. Sie ootkin ollut reipas kun sait jo tuon sähköpostiosoitteen tehtyä =) . Varmasti vertaistukitoimintaan löytyy enemmänkin halukkaita, jos vaan saadaan tietoa oikeaan paikkaan.
Mie jäin miettimmään pitäsköhän minunkin liittyä simppukkayhdistykseen. Pitää käydä josain välissä tutustumassa nettsivuihin tarkemmin.
Mie en osaa yhtään sanoa miten pääsisin elokuussa tulemaan, kun ollaan tosiaan molemmat lomalla, mutta yritän kyllä tulla paikalle jos ollaan kotosalla.

Soja ja aurinko kiitokset eilisestä oli tosi mukavaa tutustua livenäkin ja ehdottomasti kannatti uskaltautua tapaamiseen, vaikka etukäteen vähän jännittikin:D. Mulle ainakin oli hyvä konkreettisesti huomata etten ole ainoa ihminen maailmassa, joka kärsii lapsettomuudesta, vaikka joskus se siltä tuntuukin =).
 
Moro
Soja, Rosetta ja Aurinko: Oliko kiva tapaaminen? Suosiko ilma olla ulkosalla vai joutuko turvautuu sisätiloihin?
Miulla oli eilen taas niin kiire päivä...töissä meni normaalia pidempään ja vielä poika piti käyttää lääkärissä...epäilin korvatulehdusta (onneks epäily oli väärä) On taas poju ollu niin kiukkunen ja vetää herneet niiiiin pienestä, et ajattelin että sille taas koskee korviin. pakko oli tarkistaa tilanne.
Ehkäpä mie jo sihen seuraavaan tapaamiseen pääsen tulemaan..tää on aikamoista järjestelyä tää mun elämä, jos meinaa jonnekki lähtee. Ja yleensä sillon, kun olis jotain menoja, niin poika sairastuu tai sattuu jotain muuta. Mies kyllä tietty kans hoitaa poikaa, mutta pakko myöntää, että en muistanu sitä napanuoraa katkasta siellä laitoksella ollessa. Tiedän olevani tärkeä pojan elämässä ja haluan, että hän voi luottaa siihen, että mie oon hänen kanssaan! Kaikki ei aina ymmärrä, miks en lähe mihinkään ja jos lähen niin aina pojan kans...se on mulle niin vaikee asia. (Luulin päässeeni tästä "ongelmasta" eroon lapin reissun aikana, mutta empä päässyt)
Joo...tää oli taas tätä mun blaa blaa asiaa.
(äsken kuulu kolahus ja poika putos tuolista...kuulu vaan perään, et "o-ou, kaatu")

Joo...pitänee lähtee letun paistoon, et voidaan herkutella
:p

 
Moi! sori nyt jää edellisen sivun juttuihin kommentit, mutta tuosta eilisestä tapaamisesta jotain.

Keli oli sen verran sateinen, että käytiin ihan sisätiloissa syömässä ja hyvin ruoka maistuii ja jälkkäritkin vetästiin. Tosi kiva oli tavata ja ihan asiasta ja asian vierestä rönsyillen rupateltiin, 2 tuntia meni ihan siivillä. Nyt varmasti tulee sitten tän palstailun lisäksi laiteltua sähköpostia ja tavattuakin uudemman kerran. Toi aurin-gon suunnitelma ryhmän käyntiin laittamisesta on miustakin tosi hieno! ja saadaan varmaan simpukasta tai sitten polilta asiantuntija apuja?

Oli kyllä tosi lohdullista nähdä, että myökin lapsettomat ollaan ihan tavallisia ihmisiä :LOL:

tänään ollu kiireinen päivä, ja aika väsynyt olo, en nukkunut silmän täyttäkään viime yönä. Murehdin ystäväni hankalaa tilannetta, taitaa avioero ja masennus painaa päälle... en ollu jotenkin nähnyt/tajunnut tilanteen vakavuutta kun vasta sunnuntaina kun juttelimme hänen kanssaan pitkästä aikaa enemmän... no, nyt tiedän että hän jäi tänään pidemmälle sairaslomalle ja asia alkaa varmaan hoitua. Onneksi uskalsin sanoa hänelle sunnuntaina aika vahvasti että Varaat HETI maanantaina lääkäriin ajan...

no, jotain mukavaakin on olllut, tänään olin taas pesismatsissa ja siellä kyllä kaikki unohtuu! ja huomenna aion lähteä töiden jälkeen mustikkaan =)

nyt koitan lähteä paremmalla onnella nukkumaan....

soja
 
Soja:Toivottavasti viime yö meni jo paremmin ja sait nukutuksi =).
Mustikat alkaa tosiaan olla jo pikku hiljaa kypsiä, mekin käydään niitä jossain vaiheessa keräämässä. Ensi viikolla ois tarkoitus käydä pari sankkoa mansikoita keräämässä itse poiminta tilalta, mustikat kerätään varmaan vähän myöhemmin tai saa nyt nähdä. Miehen porukoitten mökki on siinä mielessä hyvällä paikalla, että sieltä yleensä saadaan talveksi mustikat, lakat ja puolukat kerättyä. Jonkun verran käydään marjassa tässä kodin lähistölläkin, että jää anopillekin vähän marjoja :LOL: .
Ystävälläsi varmasti rankat ajat menossa, toivottavasti olo sairasloman myötä helpottaa.
 
Kiva kuulla mitä Mammuliinoksellekin kuuluu =)

Itellä on taas kerran jotenkin ihan plääh olo. Liekkö matalista sokereista tullutta jaksamattomuutta tulevaisuutta kohtaan vai mikä... Mikään ei vaan huvita.

Pinottiin miehen kanssa päivällä polttopuita ja nyt on kädet niin helvetin kipeet :( Tiedän taas tehneeni ruumiillista työtä. Pitäs tajuta tehä rauhallisemmin mutta kai se on sitä että ei halua myöntää olevansa joltain osin rajoittunut.

Tänään on kp23 ja välillä päässä pyörii mietteet että joskohan ylihuomenna testais, mutta toisaalta, mitäpä tuota testejä tuhlaamaan. Täytyy vaan äkkiä käydä aamupissalla niin päivän testausmahdollisuus on menny ohi ;)

Viikon päästä lauantaina ois ystävän häät ja miula on vaatepaniikki. Ei mitään päälle laitettavaa. Sitä kun on kamalan kriittinen joskus omaa ulkonäköään kohtaan :( Mikään ei näytä hyvältä eikä ole mukava olla.

Olipahan taas vuodatus :ashamed:
 
Mammuliinos kiva kuulla sinustakin! on toi arki lapsen kanssa varmaan ihan mielenkiintoista =) mut muistahan tosiaan antaa miehenkin välillä kantaa vastuuta.

kipinäkenkä jaksamista piinailuun.... tuo fyysinen työ varmaan kyllä saa ainakin hetkeks ajatukset pois toivomisesta ja odottamisesta.... jännää muuten, miullakaan ei yleensä oo mitään päälle pantavaa :LOL: tuo pläähh olo voi kyllä olla jännitystäkin... mutta toivottavasti aurinkoiset ilmat auttavat! kertoilehan sitten miten käy... en oikein osaa ajatella millasta on kotikonstien jälkeen odotella, kun itselläni se ei oo ollu koskaan mahdollista?

aurin-ko kuinkas voit? olet välillä niin ihanan tarmokas =) mut muistathan, että saa välillä väsyäkin..

rosetta mie oon erittäin kateellinen siulle noin hyvistä marjamaastoista! no, sain jo eilen vähän mustikoita ja ens viikolla pääsen keräämään lisää

siitä elokuun tapaamisesta, että olen siis lomalla, ja siinä mielessä käy ihan hyvin. mielellään vois tavata päivällä? kun mies on töissä, ja iltaisin sit touhua. ja tosiaan kelien mukaan vähän itekkin liikuskelen, sadepäivänä joutaa, aurinkoisella säällä olen metsässä/pyörälenkillä tms. pitää miettiä sitä ensi viikolla, kuhan nyt loma alkaa...

Ollaan lähdössä viikonloppuna Tampere-Pori reissulle metallicaa katsomaan, joten jäänee palstailut vähemmälle. ja varmaan tekee ihan hyvää... näin jo yhtenä yönä unta, jossa oli soja, aurinko yms. palstahenkilöitä.... (no huhhuh!!! :LOL: )

oma: unet ollu taas tiellä tietämättömillä. :headwall: viime yö meni jotenkin lääkkeillä, mutta ei ihan huipusti siltikään. Sen verran näköjään yhä jaksamisen rajoilla pyörin, että parin huonon yön jälkeen ollu taas ahistunut, ärtyvä olo ja töissäkin kaikki ärsyttää... :/ Onneksi alkaa loma. ja oon koittanu uskotella itselleni, että syksyllä otan sairaslomaa PAS:in aikaan, ihan pään kasassa kestämisen takia. (mut enhän mie kuitenkaan "uskalla", vaan piiputan taas itteni...)

no, nyt pitää jatkaa duunia, tässähän tää ruokkiksen loppu menikin

Aurinkoisia päiviä meille kaikille,

Soja :wave:
 
Kipinäkenkä: Tsemppiä viimeisiin piinailu päiviin =). Ihan samanlaista se piinailu on ilman hoitojakin tai ainakin siinä vaiheessa kun vielä uskoi että luomunakin voisi tärpätä. Nyt kun usko luomu yrittämiseen on mennyt, ei tarvitse enää pettyä joka kuukausi, jotain positiivista sentään tässäkin :D .

Aurinko: Minkäslainen vointi siellä on, ootko saannut paremmin nukuttua =)

soja: Totta kai jäät sitten sairaslomalle, eihän sinunkaan tarvitse kaikkea jaksaa =).

Miekin täällä pikaisesti töistä käsin kirjoittelen, kun jäi vapaata aikaa. Huomenna tosiaan pitäisi jaksaa vielä töihin raahautua ja sitten lomalle.

Mullakin jää varmaan netissä pyöriminen vähemmälle, varmaan ihan hyväkin pitää taukoa välillä B)
 
heipä taas.

soja: just. se on kumma juttu miten muutama "valvottu" yö vaikuttaa koko olotilaan. Viimeks oon saanu kunnolla nukuttua la-su, joten :headwall: Ja on ilman muuta selvää, että otat saikkua syksyllä jos on tarvis. Sinä oot se tärkein!

Rosetta
: Nautihan hyvin ansaitusta lomasta! Kiva kun kelitkin vaikuttaa hyvälle, tosin sehän on ihan sama mitä keliä on jos on loma.

kipinäkenkä, joo, voin kuvitella. vaikkei mulla tuommosta pitkäaikaissairautta ookaan, niin jo nää pitkät sairastelut 1 kk ja pari viikkoa jotka on näiden hoitojen ja tuon kohdunulkoisen takia tullu, meinaa tehdä hulluksi. Kun tykkää ja on tottunu tekemään kaikenlaista, liikkumaan ja muuta. Sit kun pakotetaan lepäämään pitkiä aikoja vaan niin ei hyvä. Samoin semmonen puolitehoinen olo, sitä on nykyään aika usein kestettävä.. Mut hyvä kun on muuta puuhaa, niin aika menee nopsaan. Pietään peukkuja!

VERTAISTUKIRYHMÄSTÄ, eli se sähköposti on nyt olemassa. Ajattelin tässä muutenkin laittaa Päivi L. viestiä sähköpostitse, niin onko ok, jos kirjoitan siitä meidän ideasta, laittaa jonkinmoisa ryhmää vireille? Ja siitä että laitettais jonkin näköinen ilmoitus sinne polille? Sattuuko joku olemaan lahjakkaampi kehittelemään jotain ilmoitusta? Mie en oo mikään mestari.. Mut varmaan jotain voin kyhäillä jos ei muuta. Tää vertaistuki asia on mulle vaan niin tärkeä, siksi sitä nyt nostattelen paljonkin.

ON: Kroppa antaa elonmerkkeä, muutakin kun ajoittaisia kipuja munasarjoissa. Vuoto alkoi
:eek: , ilman mitään toimenpiteitä tai pillereitä.. Ja kaikenlisäksi kp 28/1 eli just kuin oppikirjasta. Tänään Kp 2. Ovista tuskin on tapahtunu, mitään siihen viittaavaa, kuten positiivista oviststiä ei ollu (mut eihän mulla mikään taida mennä kuten keskimäärin). Normi lämpö tuntuu olevan 35.3-35.6 kun oon aamuisin mittaillu. Mut ihan ilonen tosta vuodosta, jotain elämää on! JA siis mulla v. 2005 jälkeen on tlu ei lääkeavusteisia vuotoja varmaan nyt 4 tai silleen yhteensä näiden vuosien aikana..
Uniasioista, huonosti on menny, tosiaan4 yötä on jo menny miten sattuu, olo on sen mukainen, viime yönä nukuin 6 tuntia, noh sinä aikana heräsin 3kertaa, et jäiskö siitä jotain 5 tuntia sitten. Ja aiemmat yöt takana nin ihan zombie olo. Ja mieli maassa. Aattelin päivlle jotain mainita asista, kun tuntuu että välillä nukkuu ja muuta ihan hyvin mutta sitten taas. Ja se vaikuttaa kaikkeen. Välillä tulee niin masentava ja surulloinen olo ettei mitään rajaa.. Välillä menee hyvin. En oikin tiiä tarviinko apua vai en. Menee niin **lvetin vaikeeks, tämäkin. Noh, vuodosta vielä, nyt sitten oottelen kp 15 asti ja alotan terolutin, ja se loppuus sit just silleen hyvin että alotan siitä kp 2 Zumenonit ja alkaa odotus kohti PAS:ia. Ihanaa jos vaan päästäis hoidoissa yrittämään, sekin olis jo puoli voittoa!

mut vp:t on mulla nyt pe, la ja su, mökille anoppilaan, puun tekoon, ja marjan keruuseen ja lepäämään sinne rauhaan. Meillä kun anoppilassa on oikeesti kiva olla.

Soja ja Rosetta ja muut tapaamisesta kiinnostuneet, niin voisikos sit aikaa sopia myös tekstarilla jos esim. rosetta ei ole koneen tavoitettavissa. Mie kun oon töissä, niin heitän ilmoille tuon ke 5.8, silloin olis vp, ja päivälläkin vois mun puolesta nähdä. Mä en oikein ekstempore taida päästä, kun tiiviitä työlistoja tulossa. Mutta kovasti toisosin että pian nähtäis, kun kaikkea muuta saa oottaa ties mien pitkään syksylle, niin jos sitä ei??

Jotain kummaa voimaa kyllä teistä tulee, onkohan se tunne ettei oo yksin. Jokatapauksessa se on hyvä. Pitäkää te lippua korkealla, mä kerään voimaa ja tuun sitten pitämään sitä. :flower:
 
Voi hitsi, kun työ jaksatte olla niin aktiivisia palstailijoita ja mie vaan sillon tällön käyn nopeella vilkasen mitä teille kuuluu. On niin paljon hulinaa ja jaksettavaa, että on pakko joku asia jättää vähemmälle.
Huomenna aattelin siivota..on tullu hetki elettyä ilman jokapäiväistä imurointia ja pyykinpesua. Sitä hommaa riittää meidän taloudessa..sitä pyykinpesua nimittäin. Voi olla huomenna ihan naatti kun töitten jälkeen siivoaa tän huushollin...uni maistuu sit illalla.
Ukko lähti kalalle vielä illaks ja myö poijaan kans käytiin naapurissa kaverin luona leikkimässä. Vähän liian kauan viivyttiin, kun meinas iltahommat mennä väsyn takia vähä hulinaks. Nooh, nyt hetken hiljaisuus ja rauha...tätä osaa arvostaa, kun saa hetken olla "yksin" ja tehä just sitä mitä haluaa (eli roikkua netissä).
Kaverit saivat toisen lapsen 2-3 viikkoa sitten ja meno aika hurjaa välillä. Eka pirpana on jo 2-v. Kyllä ehtii jokapaikkaan ja halii ja suukottaa vauvaa. Käytiin sit rotinoilla ja meidän sälliä ei paljoo vauva kiinnostanu...katto vaan nopeella ja läks touhuumaan omiaan. Kyllä iski niin mahottoman vauvakuumeen, että en tiijä.
Kyllähän sitä miettii, että mitähän itkumustisraivareita toi poju sais, jos vauva tulis, mutta ottasin ne raivarit vastaan ilolla jos saatas vaan vauveli.
No mutta nyt loppu nää omat löpinät.....

sojalle hyvää reissuu ja olkaahan nätisti :)

ja muille tsemiä ja onnea ja paljon haleja ja sellasia...jaksamisia. Yritän pysyä hengessä mukana.
 
Aurinko: Mutta sehän on hienoa, että vuoto on alkanut itsekseen. Sun kroppaa yrittää ainakin toimia =). Siinä mielessäkin varmasti hyvä, että nyt alkoi niin ei sitten ainakaan kerkeä enää ennen Pas:ia tulla. Noista nukkumis vaikeuksista kannattaa kyllä Päiville mainita ja muutenkin hakea jotain apua siihen. Miekään en ole mikään mestari kyhäilemään ilmoituksia, jos saadaan tapaaminen aikaan ennen syyskuuta niin voihan sitä sitten vielä yhdessäkin miettiä tai sitten Aurinko tai joku muu vois tehdä hahmotelman ja siltä pohjalta voitas sitten miettiä tarkemmin.

Sopikaa te vaan päivä milloin teille sopisi tavata. Mulla ei ole sen paremmin huonoja tai hyviä päiviä. Yritän sitten tulla paikalle. Laita Aurinko sie mulle vaikka tekstiviestiä sitten kun ootte sopineet päivän ja paikan. En yhtään tiedä miten pääsen koneella käymään nyt loman aikana niin tuleepahan sitten ainakin tapaamispäivä varmasti selvilleB).

Mammulinos: Mie ymmärrän hyvin ettet raaski poikaa muiden hoidettavaksi helposti antaa. Mulla kun on sitä taipumusta jo koirankin kanssa :LOL:. Rasmu oli ekan kerran pitempään hoidossa meidän häämatkan aikaan (viikon) ja pari kertaa matkan aikana meni ihan itkuksi, kun tuli niin ikävä. Varmaan aika huvittavaa, mutta jos on tottunut että toinen pyörii suunnilleen 24/7 lahkeen ympärillä niin tuntui pikkuisen odolta kun se ei jaloissa ollutkaan. Nyt raaskin sen jo paremmin hoitoon antaa, kun on jo muutaman kerran ollut sen viikon pätkän iskän luona. Saa nähdä millainen kanaemo minusta kehkeytyy jos joskus saadaan lapsia :kieh: .

Tänään mennään keräämään pari sankkoa mansikoita, kun ensi viikon alkuun lupasi vesisadetta niin nyt on hyvä sauma kerätä. Huomenna mennään mökille ja tullaan sitten pois, kun rupeaa enemmälti vettä tulemaan B).

 
voihan kyljys, kirjotin äsken pitkän jutun ja just kaatu kone :headwall: (siis töissähän taas kirjottelin....)

joten se niistä jurinoista.

ke 5.8. sopis varmaankin oikeen hyvin tavata. ketä kaikkia pääsis?

luen lomallakin mailin ja palstan päivittäin, joten ollaan yhteyksissä

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Jaahas, täällä taitaa menkat alkaa vkl:n aikana. Vahvasti näyttää ja tuntuu siltä. Mutta jos näin käy, niin ainakin kierto on kohtuullinen. Tänään kp25 "vasta".

Voiskohan tuosta oletetusta kierron pituudesta päätellä mitään suuntaan tai toiseen ovulaatiota silmällä pitäen? Itelleni vakuuttelen tässä että kyllä mie ovuloin noilla clomeilla koska kiertokin on nyt normaalin pituinen ... Eikös se keltarauhanen joka muodostuu munasolun irtoamisen jälkeen liity jotenkin tähän asiaan? Eikös se elä suunnilleen sen 14vrk ja sitten surkastuu= menkat alkaa?

Kamalan pettynyt en ole. Olin jotenkin osannut valmistautua tähän, kun pettymyksiä on meille tullut aina vaan ennenkin. Mies oli kyllä harmissaan :( Mutta löysi sitten hyvän puolen että parin viikon päästähän tässä on jo seuraavat tärppiajat :LOL:

Sanoi kyllä myös että oisko pidetty tän syksyn jälkeen taukoa että oisin voinu käydä jonkun aikaa taas Remicadehoidossa ja kun niveltilanne on taas rauhoittunut, niin sitten ois jatkettu yritystä... Mie ajattelin että katotaan nää Clomit nyt ja jos näillä ei tärppää, niin mikä sitten on seuraava askel tuolta polin puolelta.

Mukavaa viikonloppua kaikille, tää lähtee nyt lepuuttamaan käsiään mitkä on maalaamisesta ja leipomista ihan sököt!

 
Heissan! nyt on reissusta palattu ja kauan odotettu loma alkaa! vaikka tuntuu että en ees tajuu että loma alkaa....

Kipinäkenkä mites kävi, alkoiko uus kierto? varmaan se on ihan hyvä että kierto normaalin pitunen, jos jotain positiivista pitää etsiä :| ja pääsettehän sitten taas yrittää uusiksi, niinkun miehesi jo ehdottelikin... :p Hankala on varmasti tuo siun tilanne, kun pitää toi perussairauskin huomioida aina, mutta polilta tosiaan varmasti auttaavat päätöksen teossa.

Mites oliko teillä ne häät?

mites muiden viikonloput?

mie väsyny mutta onnellinen, olin koko Porin reissun kuskina, mut silti ihan puhki. nyt iltapalaksi puol pakettii jäätelöö ja unille ja huomenna äitin kanssa mustikkaan :)
 
moi

kipinäkenkä, samaa minäkin kyselen, että mites nyt? joko on alkanu tapahtua? Samaa tuossa ajattelin mitä soja sanoi.

soja, nyt vaan nauttimaan lomalta, kyllä se kohta kirkastuu. Muista tehä kaikkea kivaa mistä nautit, ja hemmottele itteäs oikein paljon :) Olet sen ansainnu!

Tapaamisesta, niin 5.8. siis nähtäis? Ketä on tulossa? Rosetta tulee aika varmasti, mut ei nyt mökiltä pääse tietsikalle kirjottelemaan. Ja soja. Onkos ideoita missä merkeissä nähdään? Jos syömässä käydään niin vois vaikka suunnata houkutus/hype&pahe suuntaan esim. Tai sit jotain muuta? Ehdotuksia otetaan vastaan.

ON: vähän helpottaa pahimmasta olosta taas. Viikonloppu mökillä ja mustikassa, keräsin yhtenä iltana 10 litraa :) Ja ihan vaan saunomista ja metsässä kulkemista, niin ihan hyvä. KP 5 menossa ja vuoto lopuillaan. Nyt ei ollu onneks niin kauhea vuotokaan, ja kivut. Nyt ootan kp 15 ja si se terolut, siitä se lähtee, jee! Nukkuminen ei oo huippua, mut jotain nukkumisen suuntaista jo pari yötä. Katsellaan. Päiville kirjottelin sähköpostia torstaina ja laitoin tuosta vertaistukihommastakin. Katsellaan mitä vastailee, kuhan joskus tulee lomalta. Juoksemassakin kävin, fiilistelemässä, pitkästä aikaa :) Oli ihana kun aurinko paistoi ja oli kuuma, ja hyvää musiikkia. Tässä vaan toivon että olo helpottais.. sitä vaan odottaa jo että milloin se ahdistus ja muu taas iskee.
Jeps, lähen iltahommille ja nukkumaan, huomenna töihin, lyhyt viikko, ma-to. Palaillaan!
 
Moikka!

Viikonlopun aikaan ei vielä alkanut tapahtua sen kummemmin, pientä tuhruilua vaan. Jos tänään ei ala, niin sitten on jotain outoa tai sitten tää on jotain Clomiperäistä häröilyä.

soja: ne himputin paniikkia aiheuttavat häät on ens lauantaina... Vieläkään en ole varma mitä laitan päälle, eli jee, tosi hyvässä vaiheessa miun valmistautuminen :|
Mukavaa lomaa myöskin sinnepäin! Täällä lomaa tiedossa vielä 3 vkoa, sitten loppuu kun koulut alkaa. Ihan kiva kyllä mennä töihin mutta voihan se olla että kuukauden päästä viimeistään jo tympii :LOL:

Tuosta tapaamisesta, ois kyllä kiva tulla, mutta miulla on sitten seuraavalla viikolla reumapolille meno, ja sitten parin viikon päästä diabetespolille aika, niin voi olla, etten jaksa lähteä ajamaan. Mieskin on töissä niin nuokin keikat on tehtävä yksin. Saa nähä kuinka niistä selviän, jos sattuu yhtä surkea päivä kuin eilen.

Molemmista jaloista päkiät aivan tajuttoman kipeät, ja ihan ykskaks. Itkua teki mieli vääntää kun yritin ehtiä puhelimeen vastaamaan, ja tietenkin oli vielä talon toisessa päässä se luuri.

Aurin-ko: Hyvän mustikkasaaliin olet saanut =) Miun tekis mieli lähtee kans mustikkaan, mutta tässä lähellä ei taida mustikoita olla ja tiedossa ei oo hyviä mustikkapaikkoja muualtakaan. Puolukoita löytyy varmasti tästä meiltäkin lähimetsistä, niitä vois käydä sitten poimimassa kun ovat tosi hyviä turkkilaisen jugurtin kanssa, nam nam!

Jaahas, täytyy käydä siivoomaan kun talo on hyrskynmyrskyn eteisen remppailun takia. On sitten miehenkin mukava tulla töistä siistiin kotiin :D

 
kipinäkenkä, muistahan tosiaan levätä silloin kun kroppa sitä vaatii. Tiedän joo, helppo sanoa toiselle, vaikeampi tehdä itse perässä. Tapaamiseen olet tottakai tervetullut jos innostut. Tädin odotuksen suhteen varmaankin pidät meidät ajantasalla.

ON:ihan kamala olo. jos viikonloppuna nukuin jotenkuten, niin nyt meni taas ihan onnettomaksi. 11 nukahdin, heräsin välillä vaan kerran, eli ihan ok, mut sitten se että heräsin neljältä, enkä nukkunu sen jälkeen.. Työpäivä oli helppo, mutta mie ihan pois pelistä. Kotiin kun tulin niin hetken torkuin ja mitään en oo jaksanu. Hirvittää jos joudun tänkin viikon valvomaan. Ei tää todellakaan mitenkään hyvältä vaikuta.

Vertaisryhmästä, niin Päivi ehdotti josko tehtäis joku lappunen polilla jaettavaksi/mai minkä voisi halutessaan ottaa mukaan esim. odotustilasta. Mie en oo mitenkään hyvä tämmösiä muotoilemaan. Ideoita otetaan vastaan!

Mie vaan rämmin eteenpäin. Välillä jo oli niin ihanaa olla ja perustyöpäivätkin kun sai nukuttua ja olo oli hyvä..Siitä haaveilen. Mut jeps, iltahommille ja sänkyyn 8, saahan sitä nukkumista yrittää.
 
aurin-ko siunkin pitäs kyllä nyt hoitaa itteesi! kiva että jaksata tehä juttuja joista tykkäät, mutta toi unettomuus kyllä jossain vaiheessa saattaa ongelmia aiheuttaa.

Voitas vaikka siellä tapaamisessa miettiä sitä infolapun sisältöä? Viime tapaamisen perusteella meillä juttua riittää vaikka kuinka paljon, ja jos me kolme ollaan tulossa, niin mehän ollaan kaikki sillon 5.8. vapaalla, joten vois päivällä nähdä... ja paikka pitäs olla sellanen missä ilkee pitempäänkin oleskella...? pitäskö jotain ulkoilla vaikka ja sit mennä kahville/syömään tms?

Kipinäkenkä ootko uskaltanu testata? noista vaatepulmista, niin taitaa olla ikuinen naisten ongelma.... joko on liian läski tai laiha tai vääränväriset kynnet tai hiukset tai mitä vaan.... :LOL:

rosetta ootkos saanu marjoja?

Mie kävin eilen mustikassa, sain sellasen 5litraa pakkaseen ja piirakan tein mikä tuhottiin ystäväpariskunnan kanssa ihan yheltä istumalta :p Tänään vähän urheilin, käytin kissaa eläinlääkärissä ja nyt lähen mustikoita taas katselee ystävän kanssa, ja tietty ehkä vähän juoruillaan... ;)

Mielialat ailahtelee.... murehdin ystäväni jaksamista, ja nyt sit vielä veljeni eroaa 6v suhteesta :'( olen hyvin läheinen veljen, mutta myös hänen puoliskonsa kanssa, ja pahaltahan se tuntuu kun eroavat. Tosin ilmeisesti se on ainut oikea ratkaisu.... ovat vielä niin nuoria, tais käydä tää perinteinen erilleen kasvaminen ihan oikeesti. Eihän se aina onnistu, vaikka ois miten ihanat ihmiset tahansa.... ja molemmat ovat nyt surullisia... mutta , elämä jatkuu

ja mie lähen nyt mehtään, saas nähä löytyykö mitään =)
 
Kp1, tulihan ne vihdoin sieltä! Miehelle laitoin aamulla viestin, että nyt ne alkoi. Takas tuli: Hieno homma. Millos me voidaan alkaa yrittämään uudestaan?!

Ihana kun toinen on niin innoissaan, mutta sitten taas harmittaa, kun joutuu pettymään aina vaan.

Aurin-ko: Onko siulla mitään lääkkeitä tuohon nukkumiseen? Miula oli kesän alussa käytössä Imovane ja Circadin, joista jälkimmäinen toimi miula hyvin. Nyt oon saanu nukuttua ihmeen hyvin, voi olla että mm. suru koiran kuolemasta on helpottanut sen verran ettei se asia pyöri koko ajan mielessä ja jotenkin tuntuu että oon saanu jonkinlaisen rauhan tän "lapsenteonkin" kanssa. Ei oo koko ajan päällimmäisenä mielessä.

Luulen että tuon rauhan on tuonut nuo Clomit siinä mielessä, että mie uskon meillä olevan nyt se mahdollisuus tulla raskaaksi, jota ei sen tyhjennyksen jälkeen noilla kierronpituuksilla todennäköisesti ollut. Ainakin näin uskon. Voihan se olla, että jos nää Clomit ei tepsi, niin mietteet sen rauhan suhteen on ihan toiset, mutta nyt näillä mennään.

Tuo Päivin idea mukaan otettavasta lappusesta kuulostaa oikein hyvältä, mutta miusta ei mahda olla apuja sen teossa, nimim. sanat ei TOD hallussa :LOL:

Mites Sojalle kävi mustikkametsässä, tuliko saalista?
 
Pika pikaa kuulumiset lukemassa B).

Minustakin idea mukaan otettavista lappusista kuulostaa hyvältä, jos vain sais ne laput väännettyä kasaan :D. En ole vielä varma pääsenkö silloin tiistaina tulemaan vai en, riippuu vähän miehestäkin kun sillä on taipimusta keksiä extempore ohjelmaa, mutta jos oon tosiaan kotona niin tulen ilman muuta, laitan vaikka auringolle tekstaria viimeistään sunnuntaina, jos en nettiin pääse.

Kipinäkenkä: Ikävä juttu, että tädin pentele saapui. Mutta toisaalta näyttää ainakin siltä että clomit toimii, koska menkat alkoi reilu kaksi viikkoa ovisplussasta. Ostahan tähän kiertoon digitaalisia testejä liuskojen lisäksi niin ei tarvitse arpoa viivojen vahvuuksien kanssa :D.

Me käytiin viime perjantaina pari sankkoa mansikoita keräämässä ja lauantaina suunnattiin mökille ja eilen tultiin vasta kotiin. Mustikoita keräsin jonkun verrran ehkä 5litraa, suurinosa tuli kyllä syötyä jo, mutta kyllä niistä pakkaseenkin jäi. Aika vähäsesti on mökin ympäristössä tänä vuonna mustikkaa, joten pitänee huomenna vielä lähteä jonnekin tähän kodin lähistölle katsomaan löytyisikö paremmin. Mies nikkaroi parhaillaan uusia listoja olkkarin kattoon, kun entiset on vähän rumat ja kiroaa aina välillä kun ei meinaa onnistua :D.

Minusta pitäisi tulla kolminkertainen täti tänään, mutta ei vielä ole soittoa kuulunut että kumpi sieltä tuli. Tänään on veljen vaimolla ollut se suunniteltu sektio, pitänee kohta soitella itse ja kysellä että oliko se oikeasti tänään vai muistanko väärin. :D
 
Rosetta: Joo, vahvin viiva niihin testeihin tuli kaks viikkoa sitten maanantaina, joten vois aatella että ne clomit toimis. Tähän kiertoon miule onkin tulossa ne digitestit, loppuu se viivojen tihrustaminen :LOL:

Mikähän siinä on että listat ja mies on yleensä sellanen yhdistelmä, että kirosanat lentelee :p Mie arvelin tänään helpottaa miehen tuskaa laittamalla hänen irrottamansa jalkalistat paikoilleen, nyt kun vihdoinkin eteinen on maalattu. Helppoahan noiden vanhojen listojen takaisin laitto on, mutta varsinkin kattolistojen irroitus saa meidän isännältä takuuvarmasti ärräpäät lentämään...

Vielä pitäis kehitellä jonkinsortin sabluunamaalaus tuohon eteiseen, sitten ois valmista :) Ihanaa kun saa näiden remppahommien myötä ajatuksia pois raskautumisesta. Tosin koko ajan pitää kehitellä jotain uutta ettei pääse hommat loppumaan ja ajatukset karkautumaan...

Onnittelut kolminkertaiselle tädille!
 
Mie oon saanu mustikoita oikeen mukavasti, pari reissua tehty, pakastimessa noin 7L. niillähän sitä jo pärjääkin pitkälle.Ja pari piirakkaakin on tehty ja syöty ja parhaillaan herkuttelen feta-kesäkurpitsapiirakalla. Tein myös mustikoista vispipuuroa, toimii oikein hyvin :p Huomenna meen äidin kanssa taas marjaan, käydään kattelee joko vatut kypsyy, jos ei vielä oo, niin sit mustikkaan.

Huomenna mennään kattoo ystävien vauvaa, taitaa olla nyt jotain 3vkoa "vanha". Voi, kyllä se on varmasti sulonen. Vähän jännittää millanen mieli tulee. Ja etenkin jännittää miten mies jaksaa, hän jo eilen sanoi että jännittää se kylästely, kun tulee kuitenkin paha mieli...
:(

Meilläkin on muuten hoitojen aikaan aikalailla remontoitu yms. taitaa olla miesten keino purkaa tuskaa... mie ite lähinnä lamaannun ja sit saan välillä parempina aikoina tälläsiä leivontapuuskia =)

nyt pitää mennä, äiti tulee kohta hakemaan, päästään heti aamusta marjaan... outoo, en ookkaan ollu moneen vuoteen porukoilla yötä...

 
heips..

soja, hienoa että voit paremmin. tosin voin kyllä kuvitella miten jännittää mennä sinne kaverin vauvaa kattomaan.. Miun kaveri synnytti pojan keskiviikkona (tärppi ekasta inssistä). Ja serkulla kohta laskettu, sillä onkin jo kolmas lapsi ja asuvat kauempana. Toivottavasti tapaaminen ei ole saanut mitään kauheaa myrskyä aikaan teidän tunteissa. :hug: Oikeesti huippua, miten kuulostat virkeältä, kun saat lomalla touhuta mieluisia juttuja. Mites vatut, joko ne on kyspsiä. nimim. meilläkin olis pari paikkaa katottuna, jos ovat jo kypsiä.

kipinäkenkä, ootko pitkäänkin ollu remicade tiputuksissa? Tehosiko se sulle hyvin silloin? Oliko niin että nyt käytät reumalääkkeistä vaan prednisolonia? Voin kuvitella ettei oo helppo olo, jos on aiemin ollu useampikin lääke. Jaksamista, ja muista tosiaan levätä. (mie paraskin sanomaan) Voi kun tuo remppahomma kuulostaa ihanalle, ite vielä vaan haaveilen oman kodin laitosta..

rosetta, et malttanu pysyä erossa meistä :)
Onnea vaan triplatädille. Ollaan tosiaan viestitse yhteyksissä tuossa vielä sunnuntaina.

ON:Voi kun joku asia alkaisi edetä. Kävin eilen saikulla juttelemassa tuosta unettomuudesta, joka ajoittain vaivaa. Nyt on sitten varalla nukahtamislääke, että otan sen jos valvominen alkaa kestää.. Ihan hyvä niin. Ja teki muutenkin hyvää puhua tästä olosta. Masennusta tää e ole, vaan ennemmin surua ja pelkoa, joka vie alas. Nyt kahtena yönä oon nukkunu hyvin, se on jo hyvä. Mieli on vaan maassa. Tuntuu että kaikki on raskaana ja aina vaan puhutaan lapsista ja suunnitelmista. Tekis mieli huutaa täysillä, että joo, me oltais vanhempia jo ajat sitten oltu jos tää ei olis niin vaikeeta! Itkeny en oo nyt pariin viikkoon varmaan, vaikka lähellä on ollu monta kertaa.
Koitan jotain positiivista keksiä, mut alavireistä on. Poli ajan sain jo 31.8. ja tuli ihan tarpeellinen tarkastus terolutin alotukseen, muuten olis pieleen menny. Nyt vaan odotellaan! EDELLEEN.
Työasioista niin töissä oon ollu, nyt jos vaan sais nukutua, niin en oo mielestäni sairasloman tarpeessa. Kotona sairastaessa aika kuluu vaan hitaammin, ja ehtii miettiä liikaa.
Oman kodin hankinnasta, niin syys-lokakuussa tulee varmaan jotain tietoa noista tonteista, joista haaveillaan. Mie oon ihan varma että jos se projekti pyörähtäis käyntiin, niin sais muuta ajateltavaa ja odotettavaa. Mut kaipa sekin on liikaa vaadittu.
Mä nyt annan tulla täydeltä laidalta tän olon tähän ruudulle, kun tiedän että teihin voi luottaa.

VERTAISTUKIRYHMÄSTÄ ja tapaamisesta, mulle käy päivällä kyllä silloin ensi keskiviikkona. Olisko 13 hyvä? TOivottavasti soja ei sitten palaveereta kahestaan, olishan se kiva jos rosetta ja muitakin pääsis mukaan. Mut eipä silti, kyllä me ryhmä saadaan aikaan siinäkin tilanteessa ;) Mietitään joo silloin sitä lehtistä ja muuta tähän liittyvää. Toki ideoita saa esittää milloin vaan, heti kun sellaisia ilmaantuu!
Mitä olette mieltä, otanko yhteyttä simpukkayhdistykseen ja laitettaisko heille tuo sähköpostiosoite? Miusta se vois laittaa kyllä. Polille päin tuon tiimoilta oon sitten yhteyksissä, kun meillä on jotain kättä pidempää.

Viikonloppuna menossa sunnuntaina sinne pyöräilemään (Kuoringan ympäriajo), toivotaan kaikki nyt hyvää säätä. Yks työn kautta tuttu lähtee, poljetaan vissiin samaa matkaa ja se tietää reitin paremmin kuin mie. Noh, toivottavasti saa ainakin liikkua tarpeekseen. Jeps, hommia jotain tässä, kuristelen myöemmin onko kukaan joutanu linjoille.
 
Aurin-ko: Olin noin vuoden Remicadella ja se toimi kyllä, tosi hyvin itse asiassa. Paras lääke miule näistä biologisista, ihan ehdottomasti.

Tällä hetkellä miula ei oo mitään reumalääkettä. Prednisolonia en ole edelleenkään aloittanut, pelkillä paikallishoidoilla tarvittaessa.

Kai mie ihan hyvässä kunnossa olisin, jos en tekis mitään. Leposärkyä on aika vähän mutta sitten jos erehdyn jotain tekemään, niin tiedän tehneeni... Eihän se mitä elämää oo jos olla öllöttäisin vaan :|

Kamalasti kyllä odotan että pääsisin takas Remicadehoitoon ja siitä puhuttiinkin että heti synnytyksen jälkeen (jos kunto on huono) siihen pääsenkin. Kattoo nyt vaan että kuinka kauan siihen sitten menee.... Yhden reumatologin laskujen mukaan mie oisin jo synnyttäny. Ei menny ihan niin....
 
aurin-ko miusta toi siun idea olla simpukkayhdistykseen yhteydessä on hyvä. sieltä vois saada vinkkejä ja tukea ryhmän perustamiseen. ja hyvä että oot käyny uniongelman tiimoilta asiaasi hoitamassa-

Vattuja on ihan järkyttävän paljon!!!!
¨
nyt pitää lähtee unille, huomenna pääsen yhden tutun tutun kyydissä porukoille maalle, kyyti tulee jo 6.40 mut se oli ainut mahdollisuus kun auto hajos.... eli taas huomenna mehtään!
 

Yhteistyössä