Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

huomenta.. enpä muista milloin olis viimeks ollu noin kamala olo yövuoron jälkeen, kuin eilen :headwall: Illalla otin ihan suosiolla lääkkeen ja painuin nukkumaan. JA nukuinkin oikein hyvin tuonne viiteen asti, sittenkin jatkoin melkein kaheksaan. Nyt jo lähes elävien kirjoissa. Seuraava yö saattais olla joskus lokakuussa.. Onneks. Yövuorosta kun tuun kotiin niin en saa yleensä nukuttua kuin 8-11.30, joten vähiin jää niin eilenkin.

Huokaus, kumpa ne menkat alkaisi!

En oo vielä saanut paperille muotoiltua sitä polille laitettavaa ilmoitusta.koitan yrittää tänään tai huomenna muotoilla jotain paperille asti.

aurin-ko... toivu rauhassa =) voitas tosiaan nähä ens viikolla. Laitellaan vaikka mailia keskenämme? tai vaikka soitellaan?

mie oon nyt aika paniikissa jo.... pelottaa hoito.... =( soitin eilen polille, alkaa ihan suunnitelman mukaan zumet ens viikonlopulla kun menkat alkaa. ja soitin pelaankin, siellä ne meidän adoptiopaperit on jonossa odottamassa vuoroaan....

mie en jaksa oottaa mitään ja pelkään miten jaksan tän hoidon..... :headwall:

Pitää ainakin yrittää saada soviteltua noita tapaamisia poli käyntien yhteyteen. Pitää yrittää saada aikaa sitten mieluummin iltapäivästä.. Seuraava aika mulla on todennäköisesti vkolla 37.

Satuitteko muuten toissa päivänä katsomaan Vapaan naisen tunnustuksia. Siinä 45-vuotias nainen, joka kävi mies ystävänsä kanssa IVF-hoidossa. Aika naivisti suhtautui hoitoon, piti suunnilleen varmana että tulee raskaaksi, hyvä ettei jo ristiäisiä suunnitellut. Eipä sitten yllättäen tärpännyt, taitaa tosin aika lailla tuon ikäisellä mahdotonta ollakin omilla munasoluilla. Ois tosin lääkärikin voinut vähän paremmin kertoa raskauden alkamisen todennäköisyydestä. Hintaa tais touhulle siellä tulla 8000 dollaria.
=)

Heippa vaan kaikille :)

Ei oo tullutkaan paljoo kirjoteltua, ei oo ehtiny koneelle kun alkoi nuo työt ja sitten illat menee jotain puuhastellessa.

Aurin-ko kysyit että mites ovistilanteet... Testasin kp18 asti, ei plussaa. Meni sen myötä mielenkiinto tähän touhuun ihan kokonaan. Ketuttaa sen verran että oon laittanu tän projektin nyt kokonaan taka-alalle ja koitan pyöriä mahdollisimman vähän näillä palstoilla.
Ärsyttää kun kaiken pitää olla niin vaikeeta...

En oo polillekaan soitellu kun miehen kanssa mietittiin asioita ja tultiin siihen tulokseen että "järeämpiin" hoitoihin ei taideta lähteä, niin ei oo tullu sitten sinne soitettua. Jos ei tärppää näin, niin sitten meille ei oo tarkoitettu perheenlisäystä. Hyvä meidän on olla kaksinkin :heart:
Miula ei nyt oo yhtään voimia lähtee hoitorumbaan ja tuntuu että kiinnostuskin asiaa kohtaan on tällä hetkellä ihan nolla. Ketuttaa varmaan niin paljon tää epäonnistuminen niin sitä koittaa itseään suojella tällä tavoin.

Tsemppiä teille muille, toivotaan plussauutisia syksyn mittaan tähänkin ketjuun
=)

rosetta ja aurin-ko: tuli vaan mieleen, että jos ei saada muita nyt oikeen tapaamisiin vielä innostumaan tätä kautta, voitas kai me täältä kaupungin kupeesta tonne kohti rosettaa ja "landea" suunnata myös joskus?

kipinäkenkä: tervetuloa vaan mukaan tänne vaikka teillä nyt ois vauvahaaveet taka-alallakin....

:headwall: ja taas... ystävä raskaana! olen kyllä hänen puolestaan tosi onnellinen... olin jo välillä epäilly että heillä jotain ongelmia... mutta nyt jo mukavan pitkällä menossa :heart:

Onnesta huolimatta oma onnettomuus ja surkeus tuntuu pahalta... :'(

Soja: Voi että, tasan tajuan tuon tunteen! Raapustin sulle just viestiä muuten
Työkaveri hehkuttaa jatkuvasti, työntää veistä vaan syvemmälle. Hänellä on vielä jotain alle 16 viikkoa. Missä vaiheessa sun ystävällä?

Rosetta ja soja, mietin justiinsa samaa, että voitashan me joku kerta suunnata sojan kanssa tuonne "maalle" Ilman muuta! Tuttu paikka mulle. Mut siellä ei paljon kylillä voi tavata, pitäs keksiä jotain muuta..Ideoita? :headwall: Ja yritetään ilman muuta sitä viikkoa 37 kans!

Kipinäkenkä, hyvää jatkoa sinne. Jokaisella meillä on onneksi vapaus valita miten haluaa toimia, ´ja hyvä niin. Kaikkea hyvää teille jatkoon toivottelen!

Jeps, nyt lähen lepäämään, öitä!

heh, samoissa mennään, mullakin tänään kp 1 =) Kiva juttu mulla kun nyt pääsen vihdoin ja viimeinen zumenonia syömään, on sitä odotettukin.

Olihan sulla Rosetta kans ihan toivottu juttu että tässä vaiheessa menkat alkais?

Kipinäkenkä: Toivottavasti tärppää jossain vaiheessa ja ainahan hoitoihin voi myöhemminkin lähteä jos siltä rupeaa tuntumaan =) . Hyvä että olette miehen kanssa yhtämieltä asiasta, koska muuten saattaisi olla aika vaikea tilanne =)

Aurinko ja soja: Se oiskin kiva juttu jos pääsisitte joskus tänne landelle B). Meilläkin voisi ihan hyvin tavata pitäis vaan mies saada savustettua jonnekin siksi aikaa. en halua sitä kuuntelemaan meidän juttuja :D.

Nuo raskautumis uutiset on aina rankkoja. Itsekin itkin silmät päästäni, kun kuulin että veljen perheeseen tulee vauva.

Lugeilla venytin kiertoa muutaman päivän, koska jos menkat ois alkanut viikonloppuna hoidon alotus ois siirtynyt kuukaudella ja sehän ei mulle käy :D .
Ajankin sain jo varattua ja se onkin 4.9, mulla on sillon yksi työ juttu Joensuussa niin ei tarvitse vapaata ottaa sitä varten.

Mies painui tänään mökille sorsan metsästykseen. Huomenna käy minut ja Rasmuksen hakemassa viikonlopuksi mökille. Saa nähdä innostuisko rasmu hakemaan sorsaa jos sattuisi viikonloppuna semmoisen saamaan.

Rosetta, juu, kirjotit tosiaan noista lugeista, ja ajoituksesta, on mullakin tosi hyvä tää muisti..

Pitäiskös meidän nähdä silloin pe 4.9, onko se millainen päivä sulla? Monelta sulla on poli silloin? entäs työt? Mie oon nimittäin vapaapäivällä silloin. Ja JOS kaikki menis loistavasti, PAS olis just silloin, mutta eipäs nyt mennä asioiden edelle. Mitä Soja tuumailet tuosta päivästä?
Mehän voitas vaikka sitten seuraava kerta tehä silleen et tullaan teille kyläilemään?

ON: hienoa, yö meni pyöriessä ja hikoillessa kolme yöpaitaa.. jee. Ja nukuin kyllä pitkään, mutta kiitos menkkojen, olo on ihan haamu. Turvoksissa joka paikka ja koskee alaselkään ja mahaan.. En tunne olevani mitenkään hyvällä fiiliksellä kaiken kaikkiaan.. Mutta jospa se pian helpottaa. Enemmän ahdistusta olis aiheuttanu jos menkat EI olis alkanu.

Ricoletto
Kesä on mennyt ja meidänkin on aika palata hoitojen pariin. Syyskuun alussa meillä on käynti Päivin luona ja sitten kuulemme IVF-hoidoista lisää. En ole edes netissä niistä mitään lueskellut, ajatellen, että parempi että tätä alkaa miettiä vasta nyt syksyllä kun on ajankohtaista.
Olen täällä käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksia, mutta en ole oikeestaan keväisen keskenmenon jälkeen hirveesti kirjoitellut mihinkään palstoille. Olen vain parannellut päätä.
Ja hyvin kyllä on sen osalta mennytkin. Karaisin itteni kun käly kävi kesällä kylässä (asuvat kauempana) ja hänen massunsa asukki on 3 viikkoa nuorempi kuin mitä meidän olisi ollut..etukäteen pelkäsinkin sen masun näkemistä, mutta ei se lopulta tuntunut miltään, sitä lähinnä mietti, että voisi olla itse nyt yhtä iso..ja silloin oli vielä ne helteet..huh..

Nyt sitten varmaan kroppa alkaa "oireilla" jännityksestä, sillä kolmet edelliset menkat on olleet hyvin tasaisin välein, mutta nyt nämä ovat jo pari viikkoa jäljessä. Testailinkin kun oli muutaman päivän pois aikataulusta, mutta nega oli, enkä nyt muuta oottanutkaan. Miehelle sanoin tosin, että jos vielä venyy niin kait sitä pitää testata uudelleen. Harmittaa vähän, kun toi rytmi lähtee seilaamaan, se ei liene tulevien hoitojen rytmin kannalta hyvä?

no kääk..tämä kirjoitus nyt on ihan näitä omia kuulumisia..toivottavasti yksi P-K.lainen lisää mahtuu syksyksi mukaanne jakamaan tuntojaan?
Pitää lueskella tuota pinoa nyt alusta uudelleen, niin pääsee jyvälle siitä mikä kenenkin historia täällä on.

tervetuloa mukaan ricoletto!!

Oletko muuten huomannut että meillä on tämmöinen pienimuotoinen ryhmäkin jo olemassa, eli ollaan ihan live tapaamisiakin pari pidetty. Jos joskus siitäkin innostut niin tervetuloa mukaan, kovin hiljaista täällä on vielä ollutkin :attn:

Itselleni tämä vertaistuki netissä, ja mikä hienointa, myös tapaamisten muodossa on yksi kantava voima tämän kaiken keskellä. Niinkuin monta kertaa on todettu, vain toinen saman kokenut voi ymmärtää tätä kaikkea!

Ricoletto
Juu..lueskelin, että olette jo tapailleetkin. Se voisi olla mukavaa, kunhan tästä saa nämä loput lomapäivät pidettyä ja elämä palautuu normaaliin syksyrytmiin. Kuten kirjoitin, niin pitää lueskella noi kaikki aiemmat viestit läpi niin pääsee tutuiksi teidän muitten kanssa iisimmin eikä ihan sekoile.
Minulle tulee tässä kirjoittelussa vielä muutaman päivän tauko, kun laskeudumme huomenna mökille viimeisiksi lomapäiviksi, mutta sitten voikin aktivoitua kaikin puolin.

ricoletto, mukavia lomapäiviä! Ja tottakai tapaamisiin voi osallistua siinä vaiheessa kun tuntuu tai ei oo pakko ollenkaan. Mut sellainen mahdollisuuskin on :)

Rosetta, soja ei kuulemma 4.9 perjantaina pääse osallistumaan, mut mie siis pääsen, ja toki jos joku muukin innostuu? Jos käytäis vaikka syömässä/kahvilla istuskelemassa ja juttelemassa. Luulen että tuo 13-16 käypi hyvin, polilla käynti jos tulee niin aamustahan se on.Onko sulla rosetta jo aika varattu sille päivälle?

Mie tässä jo valmiiks hätäilen tuleeko ensi yön nukkumisesta taas mitään, viime yön heräilin ja hikoilin..Toivotaan parasta, pelätään pahinta.Öitä.

Aurinko: Juu, mulla on heti aamusta aika =). Sovitaan vaikka sähköpostilla tarkemmin tapaamis ajasta. Kahvittelu kuulostaa hyvältä B).
Jos joku muu innostuu lähtemään mukaan niin mulle tai auringolle yskäriä tulemaan...

Ricoletto: Tervetuloa mukaan, mukavaa saada tänne lisää porukkaa ja tapaamisiin olet todella tervetullut, jos kiinnostaa. Päivikin varmasti mainitsee sulle vertaistuen mahdollisuudesta ja antaa sähköpostiosoitteen. Meillä oli vastaava jutustelukäynti viikko sitten. Ekaa IVF-hoitoa ollaan meillekin aloittelemassa. Arvioitu punktio/ alkionsiirto on viikolla 41. Mulla heittelee kiertojen pituudet aina. Nytkin kesätauon aikana kerkesi olla vaan kaksi kiertoa kun eka kierto oli jotain 50 päivää. Päivi sanoi että saan keltarauhashomonit sumuttelujen lisäksi tähän kiertoon jos näyttää siltä että ois tarvis.

Mekin ollaan tänään menossa mökille viikonlopuksi. Ihan mukava mökkeilyilma taisikin tulla viikonlopuksi.=)

Rosetta: jeps, pidetään varattuna tuo aika. Toivotaan että mäkin olisin aamusta tulossa polille ja olis siirtokin. Mainittiinko teille tuosta vertaistukiasiasta ihan silloin käynnin yhteydessä vai toitko itse esille että olet osallistumassa?

Soja, mukavaa mökkiviikonloppua sinne! Toivottavasti teillä on oikein kiva viikonloppu. =)

Ricoletto, niin tosiaan me uskaltauduttiin jossain vaiheessa "esittäytymään" eli taidettiin yksäreinä ihan nimiltä ja silleen. ja sit sähköpostia laiteltiin. Mutta tosiaan, ihan miten itsestä tuntuu, haluaako niin edes esittäytyä. Jokaisella on vapaus valita :)Aurinkoisia viimeisiä lomapäiviä.

).( Että on voinu olla taas vaikea päivä.
Niin, mitäs turhaan välillä kiittelin että on ollu niin hyvä olo kaikin puolin.Viimeyön saldo vain kaksi vaihdettua yöpaitaa, kasa märkiä tyynyjä, ja aamulla TODELLA virkeä olo! just joo. Töissä räpiköin päivän, ja nyt vaan odotan aikaa parempaa, meen aikaseen nukkumaan, ja huomenna suuntaan lenkille, raahaan itteni vaikka, kun niin hieno päiväkin tulossa. Iltavuoro olis.
Mieliala ei muutenkaan ole paras mahdollinen. Ja tietty fyysinen huono olo vaan säestää. kivut on aikamoiset ja vuoto kummallisen reilua. No josko se siitä hiipuu, kun zumet jatkuu, aikaisemmin niin kävi. Jeps, lähen puuhailemaan jotain, ja taidan painaa pään tyynyyn hyvissä ajoin. Siis yrittää edes.

nonii, nyt miekin pääsin koneelle!

ricoletto tervetuloa joukkoon! kirjottele kun kerkeet ja jos haluut livenäkin tutustua, tervetuloa.

Mie kuulin eilen, että yhdellä työkaverilla myös ongelmia lasten saamisessa ja heilläkin ensi viikolla eka käynti polilla. Kylläpä tuli paha mieli heidän puolestaan. vaikka en vaihtaís (kaikesta huolimatta) päivääkään pois omista kokemuksista, niin en kyllä toivois että kukaan joutuu tän asian kanssa painimaan.... Kerroin ko. työkaverille (+parille muulle), että olemme lapsettomuushoidoissa joskus ennen kesälomia (kun oli paljon poissaoloja ja väsymystä, että eivät ihmettelis oonko jotenkin vakavasti kipee). Nyt hän sit eilen kertoi että perästä tullaan.... :'( ja kas, en osannu oikein mitään sanoa.... pitää kyllä kysellä vähän tässä lisää, tai ees sanoa että mielellään oon tukena ja "kokeneempana" annan neuvoja tms. mut kyllä se sanattomaksi vettää. Pitäs tämä muistaa kun kuulee "vähän" ääliö kommenttia sellasilta jotka ei tiedä asiasta mitään...

no, nyt kohta salille, eilen oltiin mökillä. ja illalla ois vähän kesänlopettajaisia tiedossa :D

Niin, millonkas sinne polille ois hyvä soitella? Sain sillo siellä käydessä lapun jossa on puhelinnumero mutta ei mitään kellonaikoja...

Jos nyt kuitenkin soitan sinne ja kysyn että kannattaako miun syödä nuo loput Clomit tällä annostuksella kun mitään ei taida munasarjoissa tapahtua...

Tänään kp27 ja ei vielä mitään menkkaoireita. Nähtävästi tulossa edellistä pitempi kierto kun ei vielä edes tuhruttele. Viime kierrossa alkoi jo kp25.

Aurinko: Päivi kerkesi ennen minua ottaa vertaistukiasian puheeksi eli varmaan muillekin keskustelemassa käyneille on jakanut sitä sähköpostiosoitetta =).

soja: Varmasti sanattomaksi vetää, varsinkin jos ihan puun takaa tulee. En kyllä itsekään osaa sanoa mitä vastaavassa tilanteessa sanoisin. Itsekään ei oikein tiedä miten haluaisi ihmisten reagoivan kun asiasta kertoo. Mulle henkoht on tärkeää ettei ainakaan vähätellä, koska mulle tää on niin tärkeä ja iso asia tällä hetkellä. Itse yritän aika ymmärtäväisesti suhtautua kommentteihin, koska tiedän että hyvää ne vaan tarkoittaa vaikka eivät aina osaakaan oikeita sanoja sanoa =) .

Viikonloppu oltiin tosiaan mökillä ja olipa muuten mahtava aurinkoinen sää. Lauantaina miehen vanhemmat ja mummo tuli myös mökille yöksi. Kokkailtiin miehen kanssa sorsan rintaa punaviini kastikeessa koko porukalle. Vanhemmat ja mummo oli aika yllättyneitä miten hyvää tuli. Mummokin oli anopille etukäteen ilmoittanut ettei sorsaa syö, mutta hyvinhän tuolle maistui :LOL:. Eilen otettiin aurinkoa anopin kanssa laiturilla ja tulinpa hälle kertoneeksi tästä meidän tilanteesta, kun sattui sopiva tilanne. Lähinnä kerroin että koeputkihedelmöitys ois ohjelmassa lokakuussa ja selitin mitä sen käytännössä tarkoittaa. Kerroin myös talvella tehdyistä insseistä. Itkuksihan se meni vähän molemmilla. Kovasti se yritti lohduttaa ja ymmärsi hyvin miten iso /tärkeä asia tämä on minulle. Jännä muuten että se oletti ilman muuta että "vika" on minussa, enkä ruvennut sitä oikaisemaan että voi sillä miehelläkin olla jotain tekemistä asian kanssa. Eipä sillä loppujen lopuksi ole väliä kummasta lapsettomuus johtuu, kun yhdessähän me tässä kuitenkin ollaan ja molempia tarvitaan. Mehän ollaankin varmaan virallisesti selittämättömästi lapsettomia, hidastavia tekijöitä vaan on löytynyt.

Yhteistyössä