Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

onnittelut tytylle, toivottavasti arki sujuisi hurjasta alusta huolimatta hyvin!

gizmo itse kävin Päivin luona aikoinaan, se auttoi. Kävin myös pari kertaa ihan kunnan mielentervesytoimistossa, mutta siellä olevan henkilön kanssa meillä ei sattunu kemiat kohtaamaan, vaikka ammatti-ihminen olikin. Tekeeköhän Päivi jossain yksityisesti? tai onko hänen tilalleen sairaalalle tullut joku? ENtäs tth:n kautta, oisko sieltä mahd. saada keskusteluapua?

annuzkalla onkin sitten erityisen jännät paikat, huh... käyhän kertomassa alkaako viiva vahvistua!

Onnea tytylle! Toivottavasti arki lähtisi rullaamaan hyvin alusta huolimatta.

Meille ei sitä talvivauvaa pakkasesta saatu. Olo on pettyny. Päivää ennen testipäivää vihlas oikeen kunnolla vasemmalta puolelta ett en tiiä yrittikö sitten. Vuoto joka tapauksessa alkoi kuuliaisesti päivän päästä ku lopetin luget. Syksystä on vielä epäselvää onko varaa jatkaa... Mutta nyt kesää ja turvallista juhannusta kaikille! Älkäkää hukkuko!

Ei tännekään plussaa tullut, nyt mennään kesän ylite ja viimeinen 2ivf 2pas tehdään ku poli aukee. Kattoo missä kohta kierto sit on. Yritin puhella et yritettäis saada tsh 1-2 väliin mut ei.. viimeks 2,6 ja sit edelliskerran 3,jotain on normaalit. Mulla siis thyroxin lääkitys. Alkiot olleet hyviä, mut ei onnistu. Pakastesiittiöitäkään enää yks olki tms jäljellä :( suostuukohan ne mitenkään päin nykyään enäää siirtää kahta alkiota? ajattelin pyytää jos ja kun 3ivf/icsi tulee. Kuitenkin meillä on rajallista nää yrityskerran kun siittiöitä ei ole. Muistelen et olisin kysynyt punktiossa et voikohan sulatettua siemennestettä uudelleen pakastaa niin muistelisin et labrahoitaja olis sanonut et voi?! sithän olis mahiksia mahd 4 yritykseen. huoh... EI osaa kesästäkään nauttia kun asiat vain pyörii..

Kuis Tyty86 vauva arki pyörii?

Annuzzka kui kävi?

jauhopeukalolle ja eskimopuikolle halit :hug: paljon on teillä hankaluuksia matkassa... meille sillon aikoinaan siirtivät 2 alkiota, en tiedä onko käytäntö muuttunut... Ja joku tuossa sitä Päivi L. kaipiali, kattelin sen verran netistä, että pitää yksityisvastaanottoa ilmeisesti sekä Itellä että Feminolla ainakin. On varmasti aika arvokasta, mutta jos ei ole rahasta kiinni, niin hänet kyllä tavoittaa siis jotenkin.

soja

Halaukset munkin puolesta negoista jauhopeukalolle ja eskimopuikolle :hug: Pidetään peukkuja että tuleva syksy olisi parempi meille kaikille hoidoissa tarpoville. Tosiaan nyt alkaan oleen hoitotaukoa takana reilu puoli vuotta ja välillä on ollut tosi hyvä olla näiden asioiden kanssa ja välillä oon ollu ihan hukassa. Kuitenkin nyt on alkanut pikkusen toiveikkuus nostaa päätään. Jospa tuleva syksy olisi tosiaan vähän parempi kuin viime vuosi. Olen syöny nyt useemman kuukauden putkeen e-pillereitä ja noudattanut "endometrioosipotilaan" ruokavaliota ja voin kyllä sanoo ettei kipuja ole ollut juuri lainkaan ja sellanen ihme turvotuskin on lähtenyt pois. Toivottavasti näistä olisi jotakin hyötyä kun syksyllä jatkuu hoidot passin merkeissä.
Soja: Kiitos tiedosta! Siis tuosta Päivi asiasta. Voipi kyllä olla liian kallis miun kukkarolle mutta pitääpä harkita!

No joo...
Ei sieltä sitä vahvaa plussaa sitten tullut. Menkat alkoivat viime torstaina. Mutta epäilen kyllä, että jotain kiinnittymisyritystä tai vastaavaa tuolla ehkä tapahtui, joten aikas toiveikkain mielin tästä jatkaa eteen päin.

Jauhopeukalolle ja Eskimopuikolle :hug:

eskimopuikko kiitos kysymästä ihan hyvin=) alussa olin ihan itkunen ja stressaantunut kun arki meni ihan uusiksi..nyt pikkihiljaa alkaa helpottaa..poika vaan on tosi maha vaivanen :( nää helteet tosin ärsyttää kun ei voi ulkoilla pojan kaa ku se tukehtuu vaunuihi mut esikkoa pitäs saada ulkona käytettyä..onneksi mies on ulkoillu tytön kaa ja tänään menevät kalaan.

Terveisiä kesälaitumilta. Tuntuu hullulle puhua omista kuukautisistaan ventovieraille mutta ainoastaan työ voitte ymmärtää sen tunteen. Meillä ei ole ollut yrittämistä nyt nimeksikään luomuna, mutta asia korjataan kunhan loma alkaa. Miulla on siirron jälkeen tullut yksi kierto joka oli sen 30kp. Mutta nyt alkoi taas vuoto kuin puun takaa ja sain 28kp mittaisen heti perään. Olen riemuissani,kehoni löytää nyt oikean rytmin ja toimii oikeasti niin kuin pitää. Se saa toivomaan että ehkä luomu ihme iskee meille vielä kerran sittenkin... Sydän taas hetken toivoa täynnä...<3

• Tykkää
Reactions: Gizmo82 ja soja
Heiiiip...jee simpli.. täällä sama ja vitsi tuntuu hyvälle. Eilenki sain ovis tikkuun kp14 + aiemmin aina ollu n.kp 17 tms. edellinen kiertoki oli vaan 29. Liekkö avittanut kun olen saanut nyt painoa tioutettua -12kg. Voin siis samaistua sun fiilikseen. Tosin sitä luomua ei voida saada melko varmasti.

Gizmo82 mulle sanoivat jossakn vaiheesaa et poli aukeis 19.8 mut vähänkö ois parempi jos sun aika oliski oikee..silloin päästäis heti passiin. Jos aukee 19pv niin pas siirtyy seuraavaan kiertoon :/

Mitä teille kuuluu? Alkaako syksyn hoidot millaisilla menetelmillä jne?

Eskimopuikko: Meillä olisi tarkoitus nyt elokuulle tehdä yksi pas. Alkioita taisi olla kaks jäljellä ja toivottavasti ainakin toinen olisi siirtokelpoinen. Viime ivf:ssä meillä kävi lievästi sanottuna kato kun suurinosa oli monitumaisia ja niitä ei voitu käyttää.Ja vähän epäilyttää noiden jäljellä olevienkin laatu vaikka pitäisi olla top alkioita.. Olen nyt kesän läpi syöny e-pillereitä tauotta jotta endometrioosi vähän kuivuisi. Ja ainakin tällä hetkellä tuntuu suht rauhalliselta tuolla mahassa. Jopa ylämaha kivut on hävinny kokonaan. Mietinnässä olisi myös pyytää keliakia testit koska on ollut jo pidemmän aikaa pahoja oireita aina viljojen syönnin jälkeen. Ja se keliakiahan voi itsessään aiheuttaa lapsettomuutta. Toki minun kohdalla myös tuo endometrioosi voi reagoida noihin viljoihin...tiiä sit mikä johtuu mistäkin.. Mistähän tuota polin aukiolo hommaa pystyis kyselemään..? Tietäis vähän pelailla noiden pillereiden lopettamisen kanssa että sais sen siirron suunniteltua elokuun puolelle. Seuraavan kerran meillä onnistuis siirto nimittäin vasta luultavasti marras-joulukuussa..

Viimeksi muokattu:
Ekks jitain kotitestejäki ole keliakin tutkimiseen? Antais ne varmaan viitteitä..tai sit muistan ihan väärin.

Jospa joku osais vastailla polin aukeamiseen.. tuskin sitä nettisivuiltakaan näkee.. eikai se auta ku kokeilla soittaa sinne 12.8 alkavalla viikolla.

Päihkäilin tässä vielä et onnistuisikohan mitenkään jos kävisin folliultrassa ykstyisellä jns ja sit jos kaikki ok oottasin oviksen ja menisin polillle siirtoon. Silloin sais sen passin tehtyy :) ku siirto olis kuitenki 19.8 alkavalla viikolla luultavammin.hmmmm... pitää ainaki soittaa ja kysyy asiasta heti ku sinne pystyy soittaa. Saiskkohan yksityiseltä samalle viikkoa aikaa?

Ei tietoo, soittamallahan tuo selviäis :p
Täällä olis suunnitelmissa keskiviikkona lopettaa pilsut jolloin 12.8 vois soitella aikaa ja silloin kuin poli aukee niin samanpäivänä olis sopivasti se kp10 ultra. Tietysti on todennäköisempää ettei hommat mee niinkuin stömsöössä ja kaikki menee perseelleen mutta tämmönen olisi nyt kuitenkin sotasuunnitelma. Toivotaan nyt vaan että vuoto tulee ajallaan sekä ovikset sun muut. Ja toivottavasti ei tarvi pitää välikiertoa! Se kyllä sotkis ihan totaalisesti nämä suunitelmat.Syyskuun alusta vaihtuis työpaikka ja loppuvuodesta alkais uuden ammatin opiskelu jos näyttää ettei tämä pas onnistu. Ja loput hoidoista siirtyy varmaan ainakin vuodella parilla (jos edes yhtään hoitoa tässä enään otetaan)..

mä unohin soittaa, tarkoitus oli kokeilla mut töissä kiirettä. kokeilla huomenna. Meille siis se tilanne et jos kelpuuttavat yksityisellä käydyn tarkastus folliultran joka olis ens viikolla niin sit ku poli aukee nii sillä viikolla olis sit mahd siirto. Mitenhän käy.. tuntuis et eikai se vois olla esteenä jos yksityistä käyttää. Paljonkohan se maksaa ylipäätään? uskallankoha ennen ottaa aikaa yksityiselle ennen ku oon varmistanu asian polilta? Toivotaan gizmo et kierrot on ajallaan.. ite oon jo katellu ovis testejä. viime kuussa testailin one step liuskoilla. kumpi se oikee plus on kp 13 oli tasavahvat ja kp14 tummempi ku toinen.

Eskimopuikko: Luulisi että kelpuuttavat sen että käyt yksityisellä. Mutta tietenkään varma ei voi olla joten varmimmin varmistuu jos soittelee sinne polille ja kysyy asiasta. Mie en muita ovistestejä suostu käyttään kuin digitaalisia koska mie en jaksa arpoa niiden viivojen kanssa. Joskus oon niillä one step liuskoilla testannu mutta aika hailakat viivat oon aina saanu. Mistä lie on johtunu.. Onhan nuo huomattavasti kalliimpia mutta mulla kestää tuo paketti yleensä kahteen kiertoon.

no nyt on tilattu aika yksityiselle,perumpahan jos ei käy. Ens viikolla aika.Soitella polille heti maanantaina ja kysyä asiaa. Tämä yksityisen lääkäri on joku naistentautien erik. mut kaipa se saman homman osaa katsoa ku nää lapsettomuuslääkäritki. Aika on nyt kp10 ku toivon et ovis tulee kp14 niin ku kaks edellistä kiertoo, no toivotaan!! Hitsi ku en muistanu kysyä et onkohan miten arvokasta lystiä toi :D

Yhteistyössä