Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Siis voi perse, perse ja vielä kerran perse! Mun hotopääni ei enää pysy missään mukana vaan unohtaa ja tekee mitä vaan ilman että kukaan on ratissa. Tästä esimerkkinä unohdin jäätelö pöydälle yöksi ja siinä se aamulla ootti litra jäätelöö sulaneena. Noh eilen illalla nukahdin enne 21 ja havahduin ottamaan vielä ilta lääkeet 22. Noh enkö prkl ole ollut niin unien että olen dosetista vetänyt naamaani jo tämän aamun lääkkeet sen ilta lääkkeen sijaan. Ei siinä muuta mutta eilen tuli tupla määrät kortisoonia ja minidisperiiniä sitten nautittua. Nyt sitten pohdin uskallanko enää tänään ottaa moisia vai jättänkö vaan väliin kun lääkeet tuli vaan otettua etuajassa. Prkl kun nyt suomeksisanottuna vituttaa.

Oireista voin sanoa että menkkakipuja ja tissit kipeet muuten ei mitää ei yhtään mitään.

Simpli & herne 7pp.
 
Eskimopuikko: Mie ymmärsin kans ett nykyisin pakastaavat yksittäin. Meillehän jäi sillon pakkaseen kolme alkioo, yks yksin ja kaks samassa ja nyt sulattivat sen yksin olevan. Nykysin sulatuksesta selviää nii suurella todennäkösyydellä ettei tarvita kahta, näin mie ymmärsin.

Täällä on ollu vaikeeta vaihteeks. Väsymys iskee hetken päästä lugejen laittamisesta. Onneks tyttö nukkuu aamupäivällä ekat päikkärit nii pääsee itekki hengähtää jos tulee tarvis.

Meinasin pinnistellä vielä viikon sitte päästän itseni piinasta ja teen testin. Vapuksi meillä ei oo mitään suunnitelmia ku mies joutuu taas vaihteeksi töihin. No kuukauden päästä mies jää kesälomalle ja elokuussa pitää isäkuukauden.
 
Eskimopuikko: Ei oo tullut tietoa simppatuloksista. Miehelle oli sanottu, kun hän vei sen näytteen, että kerrotaan sitten parikäynnillä, johon ollaan menossa siis viikon päästä.

Meillä on lähes koko yhdessäoloaikamme ollut tiedossa se, että me ei välttämättä saada koskaan lapsia ilman hoitoja, mutta nyt kun asia on niin konkreettinen, niin en enää oikein tiedä miten asiaan suhtautua. Pelkään pahinta ja toivon parasta... kait.

Tässä vaiheessa vähän harmittaa, että me ei lähdetty tutkimaan tätä asiaa jo silloin, kun yritys aloitettiin... Mies on käynyt tallettamassa siemennestettä ennen sytostaattihoidon alkua, mutta siitä on niin kauan jo aikaa (yli 10 vuotta), että mahtaiskohan siitä olla enää mitään iloa... Ei mitään tietoa millainen säilyvyys on.
 
Joo se poli menee kiinni kesäkuun ekalla viikolla, näin sanovat mulle viime viikolla kun soittelin.. Mulla ois ensi viikon maanantaina poli käynti, sit ollaan viisaampia..

Kivaa Vappua kaikille ja tsemppiä piinailijoille :)

Miten meinasitte vappua juhlistaa?
 
Viimeksi muokattu:
eli siiskö poli auki vain toukokuun loppuu????? vai onko vielä vk23 auki ja kiinni vk24... ei perse jos se ei oo tuota vk 23 auki... helv.. alko ärsyttää... meillä käytetään 2005 pakastettuja simppoja. muistelen niiden sanoneen et ne säilyy toooosi kauan pakasteessa.
 
joo, ne simpat kyllä säilyy pakkasessa, ei hätää! ja tiedän yhden tutun, kellä eka laps saatiin just niillä pakkassimpoilla. toinen tuli sitten vahingossa, vaikka sen ei pitäny oikeen olla mahdollista...
 
Tänään on kulunut tasan 2viikkoa ovulaatiosta ja menkkatuntemukset vain pahenee, joten on aika voimakas fiilis siitä että metsään meni tämänkin taas... Miksi ei ikinä? Miksi ei meille?

Simpli pp9 ja IVF2 päätös.
 
Vahva tunne negasta, edelleen menkkamaisia kipuja, tissit kipeet, palelee ja väsyttää. Mutta lugethan aiheuttaa kaikkea tätä, mutta on vahva tunne kuten edellisellä kerralla negasta. Maanantaina testaan ja jos nega lopetan lääkkeet vaikka onkin vasta 14pp.

Töissä on perse fiilis, porukka sairastelee ja aina vaan pienemmällä porukalla pitäisi sama määrä töitä tehtyä kuin muulloinkin. Tekisi mieli vaan ottaa palkatonta vapaata kun alkaa olla olo niin väsynyt, niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Muutamat yöt olen nyt sitten nukkunutkin huonosti kun työt pyörii yölläkin mielessä. Eli ei mitenkään tressi vapaata täälläkään. Haluan vaan viettää aikaa kotona asioita, keskittyä siihen mikä saa unohtamaan tressin ja huolen.
 
joo siis itehhän voisin lähtee jo olojen puolesta synnyttää mut tällä pojalla ei oo mikkään kiire:D koko ajan supistelloo, kauheet liitoskivut jne. mutta mittään ei oikei tapahu alakerrassa..ei paikat pehmene eikä aukee..tätä menoa mennee yliaikaseks ku kohdunkaulaa jälelä 4cm viel..
 
Kesälapsi pas tehdään yleensä 2-4pvän päästä ovulaatiosta. Mie plussasin lauantaina ja siirto oli keskiviikkona.

En nyt tiiä mitä ajatella oloista. Muuten iha normi mut perjantaina tuntu ett maitoa nousis rintoihin ja sit sitä vähän tihkukin.... mut en kyllä uskalla toivoa raskauteen.
 
Täällä tulos nega, joten lopetan lääkkeet. Jään nyt sitten palsta tauolle samalla ja palailen syssymmällä viimeisen hoidon merkeissä. Kesällä pudotan painoa edelleen, joten se toivon mukaan auttaa myös sitten viimeisessä hoidossa. Nyt menen itkemään itkuni ja yritän nostaa itseni tästä suosta joka tuntuu syövän uskon hoidoilla onnistumiseen.
 
jauhopeukalo itelläni oli sama oire toi maidon nousun tunne kun plussasin tästä hoidosta..zemppii:p
simpli olen todella pahoillani..:hug: teillä jo pitkä taival ja oisin suonu sen plussan. Toivottavasti kesästä tulisi mukava, vaikka turha varmaan keksiä mitään positiivista kun tulos on nega..voimia:hug:
 
Enpä malttanu oottaa keskiviikkoon vaa testasin aamulla negan, ei edes haamua tullu :( tuntuu nyt aika turhauttavalta noita lugeja enää laittaa mut kai se sinne keskiviikkoon pitää jolloin teen vielä varmistustestin. Tyttöä ku ootin se viiva näkyi jo selkeesti tässä vaiheessa.

Vaikka se yksi lapsi onki jo nii kyllä se katkeruus miehen exää kohtaan nousee tässä vaiheessa taas esille ku tää vois olla helpompaaki jos ei se yks valopää ois saanu päähänsä sillon heidän kuopuksen jälkeen ett mieheltä katkastaan piuhat. No katkeruus nousee myös miestä kohtaan ku meni suostumaan moiseen varotuksista huolimatta. Tehty mikä tehty, ei sitä tekemättömäks saa. Tästä en tietenkää voi miehelle puhua koska tiedän miten paljon hän sitä katuu enkä halua kuitenkaan pahoittaa hänen mieltään.

Ihmettelen silti miten voi suru olla näin suuri vaikka olen kuitenkin jo tuon yhden lapsen saanut. Keskiviikkoa odotellessa
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella..

Olen pahoillani negoista!! Itselläni todella haalean plussan näytti vasta päivää ennen virallista testipäivää ja seuraavana päivänä jo vahva plussa.
Kesänlapselle onnea siirtoon!! Ymmärrän jauhopeukalo hyvin miten paljon voi ottaa päähän...apua, olisin kans ihan käpynä. Voimia!!

Tyty86 kysyisin sinulta, että kerrottiinko sinulle neuvolassa tai jossakin että vaikuttaako hormoonihoidot tuohon veritesti seulaan, esim. antamalla väärän hälyn? Menin typeryyttäni suostumaan tuohon seulaan ja nyt kaduttaa (saatan vielä perua)...mietin, että tekeevätköhän ne niskapoimu ultraa jos ei anna seulaa?
 
minnie ei mulle puhuttu mitään siitä, et seula voiski hälyyttää..aik harvoinhan se niin tekee jos hoidoilla saatu raskaus alkuun. Meillä ei ollu mitään häikkää seuloissa. Kyllä ne tekee np-ultran ihan normaalisti vaikka et seuloja haluiskaan, ne kun on vapaaehtoisia:)
jauhopeukalo silloin sen lapsettomuuden tuskan ymmärtää eri lailla kun jo on se lapsi. Ei se yhden lapsen saaminen vie pois sitä tuskaa jonka toisenkin lapsen toivominen tuo tullessaan..zemppiä :hug:
 
Pahoittelut negoista! :hug:

Sitten vähän oma napa- juttua...
Meillä oli tänään se eka käynti siellä polilla. Saatiin ihan hyviä uutisia, sillä miehen spermanäyte oli ollut ihan normaali ja sytostaattihoidot eivät ole siemennestettä pilanneet =)

No nyt tietysti itse alkaa miettiä, että mikäköhön minussa sitten on vikana... Verikokeet olivat ok, ainoa mikä oli vähän koholla (tosi vähän vaan), niin oli maitorauhashormooni (?) ja lääkäri määräsikin minut uusiin verikokeisiin kierron alussa. Lisäksi minulle olisi tarkoitus tehdä munatorvien aukiolotutkimus ja nyt vähän jänskättää, että ehditäänkö se tehdä ennen kesätaukoa.

Muuten lääkäri teki minulle sisätutkimuksen, jossa kaikki ok sekä ultrasi munasarjat. Hänenkin mielenstään ne ovat vähän pco -tyyppiset, mutta koska kiertoni on säännöllinen ja viimeisen reilun vuoden ajan olen saanut joka kuukausi hymynaaman ovulaatiotestiin, ei lääkäri ollut niistä vielä kovin huolissaan.

Nyt vain sitten odottelemaan jatkoa... Hoitomuodoksi esitti sitten aukiolotutkimusten jälkeen jotain kevyttä hormonihoitoa ja mahdollisesti inseminaatiota.

En ole jaksanut selata ihan koko ketjua läpi, mutta onko täällä ketään jolle tuota inseminaatiota (IUI) on kokeiltu? Millaisilla tuloksilla?

Täytynee taas ostaa lisää ovulaatiotestejä ja jatkaa yritystä ;)
 
minnie itse ymmärsin silloin esikkoa ootellessa ett jos on ollu tukilääkitys pitkälle alkuraskauden aikana niin silloin voisi väärää hälyä tulla. Itselläni ei siis ollu ICSIn piikkien jälkeen kuin luget tukena ja nekin lopetin reilun viikon päästä plussasta. Eikä seulassa näkynyt siis mitään.
 
Moikka! Pikainen tilannepäivitys vain. Piinailu sitten lopulta eteni testivaiheeseen. Vähän varaslähdön otin, kun alkoi tihkuttaa ja yllätykseksi se olikin plussa. Vähät tuntemiukset pistin kaikki lugejen piikkiin pissalla ravaamista lukuun ottamatta ja senkin tajusin vasta testin jälkeen. Ei tässä nyt kuitenkaan juhlaan ole aihetta. Taisi kemialliseksi jäädä. Vuoto nimittäin runsastui ja viiva haaleni. Jätin sitten digin tekemättä ja lugetkin lopettelin. Katselen tässä nyt rauhassa pari päivää ja testailen sitten vielä viimeisen kerran tarkistaakseni onko viiva kokonaan hävinnyt.

Kesän viettoa olen jo aloitellut puutarhahommilla ja taukoon olen suunnitellut vaiheittaista ruokavalion muutosta ja liikunnan lisäämistä. Tavoitteena on kokonaisvaltainen olon kohentaminen, jos tuo kilpirauhaslääkityksen teho nyt viimein sen suinkin sallisi. Ihan lupaavalta vaikuttaa. Tuon lääkkeen annosmuutokset vaikuttaa nopeasti. Eron alkaa huomata jo muutaman päivän sisällä. Flunssaa kyllä taas tekee. Täytyy koittaa taistella vastaan levolla ja kotikonsteilla.

Tsemppiä kaikille tarpeen mukaan! Luultavasti tämä palstapassiivisuuteni jatkuu, mutta koitan välillä käydä lukemassa kuulumisia ja ilmoittelemassa itsestäni. Plussatuulta vielä piinaileville ja siirtoa odottaville!
 
kiitos vastauksista..kyllä ne aina mieltä edes vähän helpottaa:) Kävin tänään antamassa näytteet ja annoin sen seulankin...vielä mietin tuolissa istuessani ja oikeus olisi ollut perua vielä siinä vaiheessa. Neuvolassa voitaisiin vähän enemmän infota asioista, nytkin hoitaja ei sanonut mitään, että lähetelaput pitää antaa labraan näytteiden mukaan (yleensähän vain sähköisenä), otin vain varulta mukaan onneksi...ei ensikertalainen tajua näitä juttuja:)
 

Yhteistyössä