Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

soja.. juu testastailin. pp12 ja oli aavistus vuotoa havaittavissa ja pp14 alkoi normi menkat.

tiedättekö polin kesätauosta? oon kokeillu laskeskella et kerkiikö vai ei passia? eikös se ole lyhyenkin kaavan jälkeen tauko kk?

kävin pari pv sit kilpparikokeessa.. se kkun oli hoitojen alkaessa viime syksynä 3.6
nyt oon sit päättänyt et syy siinä miks ei onnistu.
 
Olipas mukava löytää tämä ketju =)

Meillä lapsettomuustutkimukset saatiin torstaina päätökseen kun miulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus (olivat auki) nyt oviksen tikuttamista ja kunhan se näkyy niin ajanvaraaminen inssiin =) kyllä jänskittää!!
 
Täällä pistelyt pistelty ja mammapöksyissä vaapun tuloksia odottaen. Jännittää niin vietävästi, suorastaan pelottaa. Kumpikaan ei haluaisi enää uutta hoitoa, joten toivotaan tämän onnistumista. Kilpirauhaslabrat mullakin ihan juuri otettu. En tiedä vielä niittenkään tuloksia. Toivottavasti arvot on hoidon kannalta tarpeeksi hyvät vaikka säätämisen tarvetta olisikin. Olo on uupunut, koska tässä on nyt mennyt taas toista viikkoa flunssan kourissa ja alkaa puuduttaa aika pahasti tuo sohvalla makoilu. Vielä sitä on jatkettava, kun hoidon takia pitää ottaa rauhassa. Onneksi on käsitöitä puuhattavaksi, niin ei tarvitse silmät sykkyrällä telkkaria vain tuijotella.

Itsekin toivon, että pas vielä kerettäisiin, jos tuoresiirrosta ei onnista. Toivon siis myös, että siirrettävää jää tuoreen lisäksi pakkaseenkin. Runsasta saalista tuskin saadaan, mutta jos edes pari olkea. Muistaakseni kuulin puhuttavan juhannuksen tienoista eli ei vielä kesäkuun alusta olisi tauko alkamassa. En ole laskenut ehtiikö, mutta luulisi ainakin loppukierrossa olevilla tai uuttaa aloittavilla.
 
macy millon sulla punktio tulossa? Onko folleja näkynyt paljon? Viime kesänä tais poli mennä kiinni kesäkuun puolivälissä.Mutta toikokuun jälkeen ei enää punktioita tehty..nyt en tiedä mikä siellä tilanne.

Täällä kärsitään aika kovista liitos sekä selkäkivuista, meinaa levitä pää kun sallitut särkylääkkeet ei auta ja lääkärit viittaa kintaalla:| vielä olisi laskettuun aikaan ikuisuus.

tyty ja poika rv33+3
 
Miulla on tulossa pas. Siirto alustavasti sovittu maanantaille. Yllätys yllätys kp11 ja limakalvo 10mm ja johto follikkeeli 17-18mm, ovulaatiolaskuri voin odotella tänään tai huomenna & jos ei irtoa niin on varalta piikin resepti. Eli nyt oli on laihdutus ja lääkintä saanu kropan heräämään tiedossa siis harvinaisen lyhyt kierto ja se saa hymyn herkkään vaikkei mitään muuta jäisikään käteen. Toivoa sopii että viimeiset kaksi selviävät sulatuksesta....:D
 
Tytylle tsemppiä loppuraskauteen! Olin itse tuossa vaiheessa myös täynnä sitä mahaa mut sitä vaa käytiin vielä sillon Iisalmessa päiväseltään tyttö käyttää pääsykokeissa. Oli kyllä sen raskauden viimenen yli 50km:n yhdensuuntainen automatka :D Nyt se maha nukkuu tuhisee tyytyväisenä sängyssään päivän touhujen uuvuttamana :)

Mie kävin tänään taas ultrassa ja sieltä löyty yks 10millinen jonka ootetaan nyt viikonloppuna kypsyvän. Perjantaista siis tikutellaan ja maanantaina soittoa polille vaikkei plussaa tulisikaan nii mietitään autetaanko pregnylillä vai tehdäänkö seuraavaan kiertoon lääkkeellisesti. Eli siis passia tässä yritetään.

Milläs testillä sitä kannattais lähteä testailee tuota ovista? En oo eläessäni joutunu sitä testaamaan nii vähä uus juttu tuokin. Mites jos menee lääkkeelliseen kiertoon nii mites se käytännössä sit menee. Kysymyksiä oli ku polille menin tänään mut puolet unohtu ku menin ovesta sisään :D

Tsempit vielä macylle punktioon!
 
Okei ovulaatiotikku antoi hymynaaman eilen illalla joten nyt miun otettava luuri käteen ja kyseltävä polilta miten homma etenee, en edes ehtinyt piikkiä nyt sitten käyttämään. Harvinaista että sain plussan jo 12kp normaalisti on mennyt yli 16kp.

Lääkkeellisestä kierrosta en tiedä mitään, minulle on joka kerta asiaa mietitty mutta kertaakaan ei toteutettu. Ovulaatio testeissä luotan clearbluen digitestiin, sillä ainakin minä saan jos minkälaista viivaa vaikka en ovuloisikaan niihin tikkutesteihin ja sitä ne polilta suositteli. Valitettavasti ovat kyllä todella kalliita, joten helpompi on varmaan käyttää tikkutestejä ja siihen epäselvien tulokseen kohdalle digi rinnalle varmistamaan onko ovulaatio tapahtumassa vai vieläkö vahvistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86
Yksi top-kyydissä ja pari samanlaista pääsi pakkaseen. :heart: Hieman taas kato kävi, mutta kaikkiaan hoito tuntui onnistuvan edellistä paremmin. On ihan hyvä mieli. Tämän kierron myötä jäädään kesälomille, jos ei tärppää. Olo on henkisesti rauhallinen ja fyysistesti pikkukipuinen. Aika rauhallisesti täytyy olla kropan kanssa vielä muutama päivä, mutta helpottamaan päin on jo selvästi.

Digitestiin luotan minäkin ovista metsästäessä. Polilta saa ohjeet minä päivinä täytyy tikutella, joten yksi paketti riittää koko kiertoon tai ehkä kahteenkin. Ei tarvitse sitten arpoa tulosta, kun on ihan selkeä vastaus, hymynaama tai ei. Itse en ole kovin usein tarvinnut, koska lääkärit yleensä määrää suoraan Pregnylin.

eskimopuikko > Ivf- ja icsi-hoidon jälkeen on yleensä taukokierto, pakkassiirron jälkeen ei välttämättä. Munasarjojen tilanteestahan se riippuu eli hoidon jälkeinen turvotus on este, täytyy antaa aikaa palautua. Suunnilleen noin minulle on aikataulutuksia perusteltu matkan varrella, mutta onhan se kovin yksilöllistä.

Onko muita piinailijoita? Milloin testailua luvassa? :) Itse ajattelin tikutella kuun vaihduttua. Tarkemman testipäivän taidan valita sitten lähempänä olotilan perusteella ja riippuen siitä, alkaako tuhruilla tukilääkityksen läpi. Perjantai on muotoutunut jotenkin luontevaksi testipäiväksi. Testailen mieluiten miehen ollessa kotona.
 
Maanantaina siirto täälläkin ja sitten alkaa kesätauko meidän osalta. On rauhoittavaa ajatella että kävi miten kävi pääsen lataamaan henkisiä akkuja ihan rauhassa kesän ajaksi. Pääsee elämään normaalia arkea ilman jatkuvaa kp laskemista ja lääkkeiden ottoa. Ja jos nyt ei nappaa niin laihdutus jatkuu ja luomuillaan koko kesä.
 
Tsemppiä piinailuun simpli ja macy.

Itse soittelin tänään polille ja keskiviikkona ois sit siirto. Rupesin vaa miettimään tuota alkionsiirtoa tarkemmin että mites sitte jos molemmat selviää sulatuksesta. Toisaalta olisi sääli heittää toinen vaa menemään jos siirretään vaa yks, toisaalta taas pelkään kaksosraskautta sekä keskenmenon riskiä.

Kertokaas miten ootte toiminu kaksi alkiota on selvinnyt sulatuksesta?
 
Eskimopuikko soittelitko polille, kerkeekö passin tekemään ennen polin kesätaukoa?

Simplille ja macylle tsemppiä :)

Jauhopeukalolle onnea siirtoon :)

Täällä odotellaan menkkoja saapuvaksi jos ei oo loppuviikkoon mennessä tulleet niin pitää

soitella polille, niin laitetaan mekkoihin vauhtia lääkkeiden avulla :D

Pas siirrosta mulla ei oo minkäänlaista käsitystä joten voisiko joku kertoa miten homma menee? :)
 
PASeja tehdään luonnolliseen ja lääkkeelliseen kiertoon. Itselläni ei ole kokemusta kuin luonnollisesta. Järjestys menee kutakuinkin niin että KP1 soitat polille jolloin sinulle varataan ultra aika KP9-KP10 (minulla oli KP11 kun kierto oli pitkä). Ultrassa katsotaan onko limakalvo missä vaiheessa ja näkyykö jommassakummassa munasarjassa johto follia ja arvioidaan mahdollista ovulaation ajan kohtaa ( itse olen saattanut joutua käymään jopa toisen kerran tällaisessa määrityksessä kun ei ole ollut mitään eloa vielä). Sitten ovistikuilla alkaa LH-huipun metsästäminen ja kun ovisplussa on tullut niin soitetaan polille ja siirto on 2-4päivän päästä ovulaatiosta (tai näin minulle on tehty). Alkiot yleensä sulatetaan siirtoa edeltävänä päivänä, paitsi jos kyseessä on maanantaille ajoitettu siirto, viikonloppuna kun ei sulateta mitään.

Täällä oli eilen lievää menka jomotusta, siis todella lievää. Tänä aamuna astui kuvaan huono olo josta vain syyttää kortisoonia. Ihmeen virkeä olo, haluaisin päästä pihaa mylläämään ja istuttamaan erilaisia taimia. Työt ei kiinnostaisi yhtään, ei millään tasolla.
 
en tiedä ehtiikö jauhopeukalo tän lukea, mut meillä selvis molemmat alkiot parikin kertaaa, molemmat siirrettiin aina. ja viimesellä kerralla sit molemmat nappas. ja tossa ne nyt pikkukakkosta kattoo. Jos lääkärit ovat valmiit molemmat siirtämään, rohkaisen. Toki jättäisin päätöksen lääkäreille.
 
Tuli muuten juteltua lääkärin kanssa jatkosta ja pakko se on sitten ensi syksynä aloitettava henkinen valmistautuminen siihen ettei me sitä biologista lasta saada. Lääkäri sanoi että jos ei nyt tärppää niin jäljellä on enää sitten se viimeinen hoitokerta ensi syksynä tai talvena. Itse olen alkanut miettiä adoptiota aina vaan enemmän ja enemmän, mutta silti epäröin johtuen varmaan kesken eräisestä surutyöstä joka ei pääse kunnolla alkamaan ennen kuin kaikki hoidot on tehty...
 
Tää piinailu on ollu iha hirveetä. Viime kerralla miulla oli työt jotka vei kohtuu hyvin ajatukset muualle enkä muista että olisi aika pitkäksi käyny. Nyt on päivästä toiseen samaa mikä saa ajatukset harhailemaan useampaankin kertaan raskauden mahdollisuudessa... En tiiä miten jaksan vielä toisen viikon....
 
Aika menee niiiiin hitaasti. Ensin oli ihan rauhallinen ja levollinen olo, nyt se on muuttunut malttamattomuudeksi. Tuntemuksista en päättelisi mitään, kun Luget tekee oireita. Niitä lukuun ottamatta ei tunnu oikeastaan miltään, valkkaria vaan välillä holahtelee. Haluaisin niin kovasti tietää kuinka tässä nyt kävi, odotetaanko vai lomaillaanko. Täytynee järjestää viikko kiireiseksi, ettei ehdi asiaa mielessä pyöritellä.

Miten muilla mene? Onko teillä vapuksi suunnitelmia?

Meidän vappusuunnitelmat meni uusiksi, kun sääennuste muuttuikin koleaksi ja sateiseksi. Ei ehkä ihan grillaamaan tarkene, mutta pihasauna lämpiää kyllä. Ajattelin käydä laittamassa paikkoja kesäkuntoon jo huomenna, sillä säiden salliessa pitäisi vapaapäivää hyödyntää myös kasvihuoneen parissa. Viiniä on aterialle odottamassa. Ehkä sitä hieman uskaltaa vielä siinä vaiheessa maistella, kun testailut on vasta loppuviikolla. Railakas juhlinta ei ole kuulunut tapoihimme. Hyvää ruokaa ja mahdollisesti ystävien seuraa eli rentoa ajanviettoa sen sijaan on ollut aina. :)
 
Hei kaikille!
Olipas mukavaa, kun löysin tämän ketjun...
Meillä yritystä takana 1,5 vuotta ja tutkimuksiin ollaan menossa PKKS:aan toukoukuun alussa.

Tähän mennessä molemmilta on otettu vasta verikokeet ja mieheltä siemennestenäyte. Viime talvena gyne totesi minulla pco -tyyppiset munasarjat, mutta veikkasi, että suurin syy meidän lapsettomuuteen voisi löytyä miehestäni, joka on saanut joskus sytostaattihoitoja.

Minulla tuo pco ei juurikaan oireile. Kiertoni on vähän pitkähkö 34 pv, mutta säännöllinen ja ovulaation olen löytänyt testillä jokaisesta kierrosta.

Jännityksellä odottelen mitä tuleman pitää...
 
HEihoi!

Oon seuraillu lähes päivittäin, mut jotenki en oo taas saanu kirjoiteltua. Yrittäny olla ajattelematta tätä asiaa edes jollain tapaa..

Kesänlapsi123: vielä ei tiiä keritäänkö passiin..riippuu ihan miten tän välikierron menkat alkaa ja miten poli menee kii.. jos normista muutaman päivän heitolla kierto heittää tässä ja poli olis auki kesäkuun ekan viikon niin sit EHKÄ kerettäis jos seurv ovis tulis niinku ennen :D hirvee laskeminen ja pähkäily.

Eivät osanneet polilta sanoa milloin menevät kiinni, kesäkuun eka,toka vai ennen juhannusta viikko?! miten ei voi muka tietää?Voi että mä toivon et kerettäis ennen taukoa tehä siirto, tosin kaks on pakkasessa niin saappa nähä miten niiden käy.

Macy gray ja simplikö piinailee? milloin testit?

Pakastaako ne muuten nykyään alkiot yksitellen? miten mulle jäi olevinaan sellainen mielikuva punktiossa, tai sit olin vain niin soossissa :D

Annuzka: teillä on sama tilanne sit ku meilläki...sytostaatit :/ ootteko saanu selvyyden jo simppatuloksista?
 

Yhteistyössä