Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Toverit, oletteko lopettaneet Luget kaksi viikkoa alkionsiirrosta vaikka olisi tullut plussakin? Mulla meni hiukan ohi nuo ohjeet... Pitää varmaan vielä huomisaamuna soittaa polille. Lahopää mikä lahopää...:headwall:
 
Wienna, joko sinua voi onnitella ihan virallisesti? Näin päättelisin, koska kyselet Lugejen lopettamisesta, joten Onnea!! :hug: :flower: Varasitko ajan jo varhaisultraan vai tsekkaako ne tuon vuodon takia? Mie neuvoisin sinua varmistamaan polilta, miten noiden Lugejen kanssa tehdään. Oon kuullut monenkirjavia käytäntöjä: joillekin sanotaan, että voi lopettaa, joillekin taas, että jatketaan rv 9-10. En tiedä, vaihteleeko se klinikoittain, lääkäreittäin vai potilaittain miten menetellään. Paras siis tarkistaa!

Kiitos jauhopeukalo ja Nippe noista menkkatuntemuskokemuksistanne! Tai siis niiden jakamisesta täällä. Tää on niin kauheaa aikaa, kun koko ajan tuntuu, että menkat tulee. Vuotoa ei oo kyllä minkäänlaista (paitsi tietty välillä lugemössöä), mutta viimekskin mulla vuoto alkoi vasta Lugejen lopettamisesta. Voi kun nyt menis viikko äkkiä!
 
Wienna: Varmaan saa onnitella jo!? Onnea plussasta hurjan paljon! :heart: Ja älä vaan lopeta lugejen käyttöä ilman lupaa! Niistä ei ainakaan haittaa ole. Ainakin polilla mielestäni käytäntönä on käyttää niitä rv 8-9 asti ja niiden lopettamisesta saat ohjeet varmasti alkuraskauden ultrassa. Vaikka ne luget nyt ei niin ihania oo...
 
Joo, eiköhän sitä voi jo ottaa onnittelut vastaan, kiitos!:kiss:
Vuotoa tulee ihan hiukan, mutta ei se alkio ole näillä vuodoilla pois tullut ja testit on selvästi positiivisia eli olen raskaana kunnes toisin todistetaan!
Ultra-ajan sain rv 7, mutta tuo Lugeasia meni mulla jotenkin ohi korvien, pitää aamulla vielä soittaa ja varmistaa. Eihän ne ihania ole, mutta tungen alakertaan vaikka pääsiäismunia jos niistä on apua.:LOL:

Nyt kaikki muutkin perässä plussia testaamaan!
onnetonpulu, miten menee? Jännittää ihan hirveästi sinun tilanteesi!
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
Wienna: ihanaa ja hirmuisesti nyt tsemppiä matkaan!! Loistouutisia, todella toivon sulle jatkossa kaiken onnen!!

Pulu: sinun matka on ollut tavattoman raskas tällä kertaa, toivottavasti kaikki menee hyvin ja alkio on vain tavallista terhakampi pysymään kiinni, ja siksi kipuilee niin paljon..! Onko mitään uutisia kuulunut?

Rowan: aika varhaisilta kuulostaa nuo menkkaoireet, jospa se olisikin kiinnittymistä? Toivotaan parasta, vielähän ei ole mitään toivottomia oireita menkkojen tulosta ollut..?

on: mulla alkoi eilen menkat, sitä ennen koski kolme päivää päähän kuten aina ennen vuotoa. Lopetin luget eilen, testiä en edes tehnyt. Vuotoa tulee niin paljon, että mikään ei ole jäänyt epäselväksi. Soitan huomenna polille jatkosta, mikäli voimat riittää asiasta puhumaan.. Perkele.
 
hunter, olen pahoillani menkoista, olis nyt suonut sinunkin pääsevän plussa-aallon mukaan... :hug:

Mie peilaan nyt näitä tuntemuksia viime ICSIN negaan, ja silloinkin näitä menkkatuntemuksia oli jo näihin aikoihin. En sit tiiä, vaikuttaako miten, kun nyt hoito tehtiin lyhyen kaavan mukaan ja ihan omaan kiertoon aloitin suoraan pistokset kp 2. Periaatteessahan mulla on nyt siis menossa kp 24, koska ei ollut sitä oman hormonitoiminnan lamautusta. Ja kun miun normikierto on sen 25-27 pv, niin sit kai vois ollakin menkkaoloja..? Mutta tietty punktiohan oli vasta kp 15. Äh en mie tiedä. Turhaa kai spekuloida näillä, pitäis vaan malttaa odottaa...
 
Wienna En ees maininnu koko raskaustestin lukemasta puhelimessa:// mut lukemani perusteella se on ihan normaali :) Millon siula ultra???Ja mitä sanoivat vuodosta? Mie meen huomenna 10.30 käymään. Nyt taas kellontarkasti alkoi kipuilemaan ja vuotamaan, jospa se tänään jäis jo vähäisemmäksi.Ei kai ne oikein siellä polilla voi tässä vaiheessa muuta kun katsoa löytyskö vuodolle ja kivuille syytä.Kovasti kyllä pelottaa enkä millään voi uskoa et oisin raskaana!!Täytyy ruikuttaa sitä verikoetta vielä huomenna, tosi onhan se miule onneks jo sentään ens keskiviikolle luvattu :) Huh kun on jännää!!! Tsemppii siule hirveesti miun piiniskamu :hug:

Nippe Siun tarina toi taas uutta toivoa, kiitos kovasti :)
 
Miula meni jotenkin ohi muutama viesti ja nyt vasta huomasin ne. Miun käskettiin lopettaa Luget!!!Joten tänään en oo enää laittanu...Kivut alkoi taas aikataulun mukaan ja pientä vuotoa, mutta tänään lievempänä ja lyhyempänä kuin muina päivinä :) Tein muuten vielä pregcheckinkin testin tänään ja en usko että viiva vois enää vahvemmaks mennä :) Huomenna tosiaan suuntaan polille ja toivotaan et kaikki menee hyvin.Hoitaja pari kertaa maininnut hematooman mikä vois vuotoa aiheuttaa..tiedä sitten:/ Mut saan ainakin vähän mielen rauhaa hetkeks, kauhee tilanne!Muuten tullut semmosta heikotuksen tunnetta ja ei tee mieli kahvia, ainakaan eilisen kahvittelun jälkeen kun ei tarvinnu ku maistella ni lenti yrjö :D
 
pulu: raskausoireita ihan selvästi. Tosin ei kai tuota tarvii enää selvemmin sanoa, kun niin moni testi näyttää plussaa! =D Toivottavasti kaikki on hyvin kun huomenna siellä käyt.. Oliko tää sulle eka positiivinen testi matkan varrella??
 
Hunter85---elämäni toinen plussa vajaan yhdeksän yritysvuoden aikana!!edellinen ja ainut oli vuonna 2006 joka päättyi jo rv6.Että muutamat testit tullu tehtyä,eikä minkäänlaisia yrityksiä edes onnistumiselle ole ilmaantunut.Tää on niin uskomaton juttu!!miussahan ei ole mitään vikaa olevinaan,eli selittämätön tapaus olen:D. Joten sinänsä en ihmettele myöskään merkillisiä raskausoireita tms.Mie en vaan ikinä vois uskoo että oisin raskaana!!tää lapsettomuus on vaikuttanu niin paljon miun elämään ja pilannutkin siitä ison osan :( kukaan joka ei ole itse kokenut tätä tuskaa ei voi ymmärtää!!ja varmasti jos onnistuisikin,niin arvet jää ikuisesti minuun.mutta ihmeitä tapahtuu ja ette usko miltä tuntuu kaiken jälkeen edes saada pieni mahdollisuus!! :)
 
Onnetonpulu ja Wienna: Tosi hyvältä kuulostaa teidän molempien tilanteet, kun viivatkin on vahvistuneet:heart:. Kovasti pelottavaahan tuo alkuraskaus on aina lapsettomuus kokemusten jälkeen varsinkin:|. Ei ne lapsettomuus kokemukset koskaan tosiaan unohdu, vaikka aika parantaakin paljon. Edelleen pystyn hyvin samaistumaan lapsettomien kokemuksiin ja hirveästi iloitsen jokaisesta plussasta joka lapsettomuus taipaleen kokeneelle tulee:heart:
 
Pululle ja wiennalle isot onnittelut vielä täältäkin:heart:!!

Tänään piti alkaa menkat..no ei alkanu:kieh: no kerkeehän ne vielä ennen ens keskiviikon 0-ultraa alkaa..mutta luoja tätä hikoiluu|O menny nyt kaks yötä ihan reisille kun hikoilen ku pien sika ja sit on vitun kylmä, heräilenki sata kertaa yössä..ainut plussa et mun maksukatto on kohta täynnä kelalla:)
 
hunter, voi ei:hug: Oliko teillä pakkasessa mitään?
kesänlapsi, tervetuloa mukaan!
Rowanille pitkää pinnaa piinailuun, onhan tämä todella hermoja raastavaa! Olin niin asennoitunut että kahden viikon piina riittää, mutta sehän vaan jatkuu ja jatkuu... argh.

Kiitos kaikille onnitteluista! Onhan tämä uskomatonta kun sain ensimmäisen kerran elämässäni plussan raskaustestiin, ikääkin kuitenkin jo viittä vaille 40!
Vuotoa on edelleen, mutta se on tosi vähäistä. Saisi kyllä loppua kokonaan. Päivä kerrallaan...

pulu, laitahan päivitystä kun olet polilla käynyt?
 
huhhuh, olen monta päivää lukenut jännityksellä teidän kuulumisia! aikamoista PIINAA todella ollut monilla!

Nyt uskaltaudun onnittelemaan pulua ja wiennaa!:flower:

Jaksamista muille, ollut vaikka mitä vastoinkäymisiä teillä:hug:

tuosta lapsettomuuden tuskasta voin itsekin sanoa, että se ei unohdu koskaan... valitettavasti ja onneksi...

soja
 
Okei nyt oli pakko tulla kehumaan mitä hyvä ilmapiiri täällä kaks plussan keskustelu palstalla on lapsettomuus osiossa. Ihmiset saa rauhassa ilmaista jopa negatiivisia tunteita eikä siitä synny mitään vääntöä. Ja toisilla keskustelu foorumeilla tuntuu ihmiset olevan aina pieni veren maku suussa. Ja minulle on ollut ihan uusi ilmiö se miten entiset lapsettomat ovat muutamilla foorumeilla ihan takajaloillaan että sitä miettii jo että mistä se johtuu. Kokevatko he syyllisyyttä vai ovatko he lapsettomuuden arven vuoksi vaan herkempiä.
 
Ja jälleen itsekäs päivitys. Kävin tänään polilla. Eihän sitä kipua ja vuotoa tietenkään siinä vaiheessa ollut, mutta muuten näytti tilanne hyvältä eli limakalvo paksu eikä mitään syytä vuodolle ja kivulle löytynyt. Mutta mikä yllättävää, kohta menny kokonainen vrk etten oo vuotanu tippaakaan!!Ja luonnollisesti myös kipujakaan ei ole ollut.Kävin myös labrassa ja soittelivat jo tuloksetkin.Itse odotin että hcg olis huomattavasti korkeampi ja tuli pieni pelko ja pettymys kun ei ollutkaan noussut niin paljon.Lääkärin mielestä tilanne näytti hyvältä ja arvo oli hyvä.Täytyy siis luottaa siihen ja taulukoiden arvoihin minkä mukaan arvo on vielä ok. Ja nuohan on niin älyttömän yksilöllisiä nuo hcg:n nousut.Ajattelin vielä ens ke käydä labrassa kun miula se lähete sinne.Tänään muuten iski ihan järetön väsymys!Normaalisti oon huono nukkuja niin melkein 4h:n päikkärit vetäsin :D Sain muuten ensimmäiseen ultraankin ajan joka olis 9.5, eli vajaan kolmen viikon päähän. Toivotaan että päästään sinne asti :) Elän sellasta tunteitten vuoristorataa että HUHhuh! Tää on niin käsittämätöntä!!!

Mitä teille kuuluu???



Ei niin onneton pulu ja pienen pieni aarre :heart:
 
Wienna: jäi meillä pakkaseen kaks, ne siirretään varmaan kerralla molemmat mikäli sulatus onnistuu. Sitpä en tiedäkään enää onko meillä yrityskertoja, kun pakkasesta kaikki on siirretty.

En voi sanoa tietäväni miltä tuntuu plussanneista, kun en ole itse koskaan viivaa testiin saanut, mutta luulen tunteneeni joitakin niistä tunteista pieninä toiveina juuri ennen negan testaamista.. Siis tiedän, se on helvetin iso juttu, mielettömän tärkeä ja äärettömän hauras.. Sitä suojellakseen tekisi mitä vain.

Kovasti siis onnea matkalle äidiksi tulemiseen!!
Minä jään siitä vielä haaveilemaan..
 
hunter85, voi kun PAS onnistuisi teillä! Sinulla on ollut pitkä tie hoidoissakin ja todella toivon että se lopulta tuottaisi tulosta.:hug:

Vaikka olen nyt selvän plussan testiin saanut niin kovin pessimistisellä asenteella tulee oltua. Ei oikein uskalla nauttia plussasta kun koko ajan pelkää tämän epäonnistuvan. Olisin luullut että sen plussan näkeminen olisi aiheuttanut enemmän ilon tunnetta, tällä hetkellä päällimmäinen tunne on pelko. Sekin ärsyttää ettei nyt osaa edes tästä kunnolla iloita! Yleensä en ole pelännyt omia tuntemuksiani vaan mennyt täysillä niin ylä- kuin alamäetkin.

pulu, mahtavaa! Jospa se vuoto nyt loppuisi tähän ja kaikki sujuisi hyvin.

ON; Tilanne ennallaan. Ei kipuja, hiukan kirkasta veristä vuotoa tulee. Aion tehdä seuraavan testin vasta ensi viikolla niin näkee onko Clearbluessa viikot nousseet. Jos eivät niin pitää sitten pyytää lisätutkimuksia.
 
hunter85 pahoittelut sinne :hug: Ei tää oo helppoa ja toivon koko sydämestäni että PAS tuo teille kauan kaivatun plussan.

Rowan79 Mikä vointi??Mones pp on menossa?

Miula niin samanlaisia tuntemuksia kun Wiennalla. Ei millään uskalla nauttia plussasta.Itseasiassa oon tällä hetkellä tosi peloissani ja yö meni valvoessa ja miettiessä. Vuoto ja kipu loppui kun seinään torstaina ja tilalle tuli lieviä raskausoireita jotka on mielestäni ihan hyvä merkki. Ainut vaan et mielessä on koko ajan se ainut kuuden vuoden takainen plussa joka tuli kesken ilman mitään ennakkovaroituksia :( Nyt mennään päivä kerrallaan.
 
Pulullekin nyt ihan viralliset onnittelut! :flower: Voin vaan kuvitella, kuinka piinaavaa aikaa siulla ja Wiennallakin nyt on :hug:. Itse kun en ole koskaan sitä plussaa saanut, niin en tiedä, miltä tuntuu. Mutta tosiaan näillä kokemuksilla voin kuvitella sen, miten sitä on varmasti koko ajan tuntosarvet pystyssä. Voi että, miten erilainen se raskausaika varmasti onkin meillä verrattuna niihin, jotka ihan omin voimin ovat onnistuneet raskautumaan. Mutta tuohan on pulu nyt vain ja ainoastaan positiivinen juttu, että vuoto ja kivut ovat poissa =). Nyt vaan toivotaan, että asia näin pysyykin.

hunterille nyt hirveästi tsemppiä PASsiin! Onneksi teillä on vielä ainakin se mahdollisuus :heart:

ON: Täällä menkkaolot vaan jatkuu :'(, alkoi juuri pp9. Välillä on tosi pahoja kipuaaltoja, joutuu ihan kaksinkerroin olemaan, välillä lievempää jomotusta. Särkylääkettäkin olen joutunut ottaa. Nää oireet on tosiaan niin samankaltaiset kuin viimeksi ICSIn negassa, että on vaikea uskoa plussaan. Onko täällä muuten muita joille on tehty hoitoa lyhyellä kaavalla ihan omaan kiertoon? Kun mietin sitä, onko ollut eroja oireiluissa pitkään kaavaan verrattuna. Minua pelottaa, miten romahdan, jos nega taas tulee. Sitten nousee varmasti taas pintaan se suru alkioiden menehtymisestä jäädytyslaitteen vian takia.
 

Yhteistyössä