Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Onnetonpulu: Onnea hurjasti!!!:heart: Ja kyllä sinä taidat olla raskaana vähä enemmän kuin vähäsen ;) Kyllä tuosta arvosta jo voi jotain päätellä, höpö höpö jos joku muuta väittää!!! Täällä ollaankin odoteltu sinun uutisia muurahaiset pöksyissä ja jännätty puolestasi! Ja tuo hcg nousee jokaisella yksilöllisesti, mutta ei ne haamutkaan tyhjästä tosiaan ilmaannu niihin testeihin! Vinkiksi vaan, että jos haluat varmistaa miten hcg lähtee nousuun, niin kannattaa kysyä myös omasta neuvolasta saako kunnalliselle puolelle ilmaiseksi tuota seuranta verikoetta... minä ainakin sain... ja netistä löysin englannin kielisen sivuston jolla seurasin sitten onko lukema noussut normaalisti, kun neuvolasta sanottiin etteivät ala sitten tuota lukemaa tulkitsemaan... Ja ellet muista, niin tämän raskauden aikana oon ollu niin monta kertaa jo varma keskenmenosta noiden vuotojen vuoksi ja menkkamaisten kipujen, että en edes laskuissa pysynyt mukana... Tiedän kyllä tunteen, että jokainen tippa aiheuttaa huolta ja pelkoa. Itse tajusin kyttääväni vuotoa vielä rakenneultraan saakka jokaisella vessareissulla ja miehelle marisin kerran kun oli tuonut vaaleenpunaisella kuvioilla olevaa emboa kaupasta, että valkeeta sen pitää olla ettei tuu turhia säikyttelyitä ;) Joo meille näyttäs olevan tuplat tulossa, jos kaikki hyvin menee. Toisesta ollaan saatu poikalupaus ja toinen vielä piilotteli haarovälejään, mutta toivottavasti huomenna saatais selvyys ultrassa toisen osalta :) Vaikka tärkeintä on vaan, että pienokaiset ois terveitä!

Minä oon niin täpinöissäni täällä tästä plussauutisesta ja Wienna vielä tähän samaan syssyyn plussaat pulun kaveriksi! Ja tietysti kaikki muut perässä. Taitaa tosiaan olla kevät sitä hedelmällisintä aikaa!

Nippe + tuplat 23+6

PS. Ketkä nyt aloittaneet/aloittavat minidisperiinejä testailemaan, niin kannattaa viimeistään mainita niistä sitten jos plussaa, koska niitä ei välttämättä kannata lopettaa sitten plussaukseen... Kannattaa kysyä siinä vaiheessa lääkäriltä...
 
  • Tykkää
Reactions: onnetonpulu
Onnetonpulu jeee, ihanaaa !!!! Kyllä täällä moni on jännänny siun puolesta :heart: olisi jo aikakin saada kunnon plussa aalto tänne :) Mistä pvästä alkaen pulu käytit tuota disperiniä ?

Nippe82 onnea tuplista ihanaa :) raskauduitkos sinä ihan luomusti vai oliko teillä joku hoito alla ?

ON: tällä vkolla pas, joten piinaavat vkot edessä !!
 
Lutinus: Kiitos. Ei tässä ole vielä uskaltanut raskaudesta nauttimaan, pelottaa vielä edelleenkin pienokaisten puolesta, kun riskiraskaushan tämä on. Kerkesimme aloittaa viime syksynä lapsettomuuspolin asiakkaina syyskuussa, koska yritystä oli siihen mennessä 1,5 vuotta ja aikaansaannoksena kaksi keskenmenoa. Keskenmenojen ja kaavintojen jälkeen sitten ovulaatio ei aina tapahtunut kunnolla/ollenkaan ja limakalvo kuihtui olemattomiin... Eka hoito oli lokakuussa femarit + fostimon ja inssi, josta nega. Toinen sitten marraskuussa samalla reseptillä, mutta ajoitetulla yhdynnällä, josta plussa. Ei itse haluttu enää insseihin, koska simpoissa ei ollut mitään vikaa ja pidin inssejä "lumehoitoina". Ja itsekin arvelin, että pitkän matkan vuoksi simpat kerkee kärsiä matkalla purkissa, joten päätettiin ivf:ää odotellessa kokeilla vielä kerran kotihommina... Ja kannatti... Onnea piinaviikkoihin myös sinulle!

Wiennan plussauutisia kovasti odottaen...

Nippe + tuplat 23+6
 
Mie taas tällä avautumassa. Täällä sit alkoi pari tuntia sitten ihan helvetinmoiset kivut ja kirkasta verta tulee jo paljon.Aivan karsee olo kaikin puolin :'( Nyt oon kyllä jo varma et tää oli tässä. Eli taas aamulla soitto polille. Tunteet on niin herkässä et itkeny vaan koko päivän.Näin lähellä onnistumista ja silti kaikki meni pieleen.Ei voi uskoa että tällä kivun ja vuodon määrällä ei alkio tulisi pois.Mie oon NIIIIN rikki :'(
 
LutinusAloitin disperiinit siirtopäivästä..tänään en oo ottanu, täytyy selvitellä et mihin asti niitä yleensä käytetään..

Mietin et entäs jos nuo disperiinit aiheuttavatkin tuon kirkkaan vuodon??
 
Viimeksi muokattu:
Nippe82: noh sitä minäkin meinasin tehdä. Olen netistä lukenut että monet käyttää sitä raskauden toisen kolmanneksen yli jonka jälkeen sen käyttö ei ole suotavaa kohonneen veren vuotoriskin takia. Toiset on lopettaneet ensimmäisen kolmanneksen jälkeen joten lääkärin neuvot ovat tarpeen kyllä jos raskaaksi tulee. Itse uskon tuosta olevan minulle hyötyä sillä en ole ikinä kärsinyt anemiastakaan.
 
Onnetonpulu: :hug: Toivottavasti kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun asti. Olen lukenut (jälleen) jostain, että lapsettomuushoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa voi olla vuoto alkuraskaudessa yleisempää. Toivottavasti vuoto on harmitonta, minä niin kerkesin innostua jo teidän puolesta! Nämä asiat vaan eivät ole meidän käsissä ja ei auta kuin toivoa parasta. Ja ymmärrän pelkosi. Itse pelkäsin tässäkin raskaudessa rakenneultraan/liikkeiden tuntumiseen asti ja ravasin vähän väliä ultrissa varmistamassa, että ovathan pienokaiset hengissä. Nyt sitten pelkään, että syntyvät etuajassa tms... Ja minulla oli vuotoa/tuhrua vaihtelevasti tässä raskaudessa rv 6+ -10. Pärjäsin menkat pikkuhousunsuojilla, mutta yksikin yö tässä raskaudessa vuodin kirkasta verta ja hyytymiä niin, että yöside ei riittänyt kuin 4 tunniksi... Ja taas keskenmenoissa en vuotanut alkuunkaan (ultrissa vaan todettiin keskenmenot). Ja tuo alku on juuri kiduttavinta aikaa, kun ultrassakaan käynti ei auta mitään... Voimia paljon!

Nippe + tuplat 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: onnetonpulu
Voi pulu millaista vuoristorataa olet joutunut kestämään tässä lähipäivinä! Vielä minä vaan toivon, että tämä päättyisi kohdallasi hyvin :hug:

ON: Itse sain eilen polilta sellaisen puhelun, jota en osannut edes pelätä. Meidän molemmat pakastukseen laitetut alkiot on menetetty! :'( Tietokoneen ja jäädytyslaitteen välille oli tullut joku katkos jäädytysvaiheessa torstaina iltapäivällä ja alkiot olivat ehtineet olla lämpimässä sen aikaa, ettei niitä kuulemma voinut enää pelastaa. Tätä ei ole kuulemma koskaan meidän labrassa tapahtunut ja on tosi huonoa tuuria. Älkää säikähtäkö nyt te, joilla siellä alkioita pakkasessa on, siinä siis ei aiheutunut vahinkoa muille alkioille kuin meidän, jolla oli siirto torstaina :(. Minä en ymmärrä, miten tämä käsittämättömän huono tuuri seuraa meitä? Ensin on vaikea saada munasoluja kasvuun. Joudutaan hoitokin keskeyttämään. Sitten kun saamme muutaman hyvän alkion, niin ne menetetään jonkun laitevian vuoksi!! Lääkäri oli jo perjantaina yrittänyt soittaa, mutta multa oli mennyt huti. Eilen sitten labran vastaava soitti ja mie menin ihan shokkiin siitä ja itkin koko loppupäivän. Oli pakko soittaa aamulla polille ja hoitaja onneksi sai valettua minuun luottamusta, että nyt vaan pitää yrittää keskittää positiivinen energia tähän siirrettyyn, että se tarttuisi tukevasti matkaan. Sain myös labran numeron ja soitin sinnekin uudelleen, koska eilisestä puhelusta tosiaan meni niin paljon huti. Ei tälle mitään voi. Me kuitenkin ilmeisesti saadaan halutessamme tämän takia yksi ylimääräinen hoito. Tässähän menetettiin yksi mahdollisuus ja se ei ollut todellakaan meidän vika. Kun siellä oli se yksi top-alkiokin, jonka mahikset selvitä sulatuksesta PASsissa olisivat olleet varmasti aika hyvät :( Ei nyt voi mitään kun vaan yrittää keskittää ajatukset tuonne kohtuun ja toivoa parasta. Mutta tuntuu tää niin epäreilulta, että just meille käy näin. Vaikka eihän tätä kenellekään muullekaan tietysti toivo.
 
Viimeksi muokattu:
Rowan: Toi on kyllä karmee uutinen:hug:.Ne sentään antaa sulle vielä yhden hoidon tuollais0ne mokan vuoksi. Kieltämättä itselläni lähti heti hälytyskellot soimaan kun luin tuon viestin. Toivon mukaan miun vikat kaksi on kunnossa ettei tule ikäviä yllätyksiä jos vihdoin siirtoon tällä kertaa päästään.
 
No mie vähän mietinkin että viitinkö tästä tänne kirjoittaa, jos teille tulee paniikki. Mutta sieltä vakuutettiin, että ei siellä tosiaan mitään isompaa vahinkoa ole tapahtunut, vaan just ne joita oltiin jäädyttämässä. Turha pelko pois teiltä muilta, oikeesti!
 
Rowan siismitä helvettiä:O!! Ei oo todellista..miten voi olla mahollista..siis mä en kestä..musta saisivat maksaakkin sun lääkkeet seuraavassa hoidossa..mulla vituttaa teijän puolesta ihan sikanaa!!
Onnetonpulu mikä siellä ontilanne? Soitikko aamulla polille? Jos yhtään lohduttaa, niin mulla kun on kesken menny niin hyytymiä on tullu..et en usko että teillä alkio olis vielä poijes tullu jos vaan kirkasta verta.
 
tyty, joo kyllä miekin olin eilen vuorostaan raivoissani ja vuorostaan pettynyt ja surullinen. Ja ehkä eniten epäuskoinen, että miten näin voi tapahtua? Mutta en mie tästä ketään syytä, ei se ollut kenenkään vika. Ei sitä kukaan tahallaan tehnyt. Labrahoitajakin oli ihan vilpittömästi kamalan pahoillaan tästä tilanteesta. Nyt yritän unohtaa koko episodin ainakin siihen asti, kunnes tiedetään tämän siirretyn alkion kohtalo. Yritän nyt ajatella posittiivisesti siitä.

Toivottavasti te nyt ette tästä sitten siellä polilla kuitenkaan kyselemään, koska en mie halua, että ne siellä tietää että mie tätä keskustelupalstoilla olen levitellyt. Tosiaan, kun tässä ei ole kyse teidän muiden alkioista ja kyllä tieto tästä on mennyt asianomaisille.
 
Rowan79Siis EI VOI olla totta!!! :( Aivan kamalaa, ihan itku pääs teijän puolesta :'( Miten voi olla noin huonoa tuuria. Helvetti suurella työllä ja vaivalla saadut alkiot!!!Tosi kurjaa!! Sitä suuremmalla syyllä niin toivon että tästä hyvästä se plussa tulee!! :hug:

ONTäällä mennään niinkun eilen. Eli eilen illasta vuoto ja kivut rauhoittui ja yölläkään ei verta tullut yhtään, eikä ees aamulla lugemössön mukana. Testin viiva samanlainen :/ Nyt taas mahassa kipuilee mut ei vielä pahasti, eli vuotoa ootellessa... :( Tuo kipu enteilee näköjään aina alkavaa vuotoa miulla tässä tilanteessa. Soitin polille ja mitäpä tässä tilanteessa voi kun ootella, huoh. Torstaina soittelen seuraavan kerran ja katsotaan mikä tilanne. Toisaalta antaa toivoa kun ei oo hyytymiä ollut ja toisaalta taas oon varma et alkio on tullut pois kun kummiskin vuoti ihan kunnolla taas ja ne kivutkin oli jo kovat.
 
Aivan kaamee hedari päällänsä:headwall: koko päivän koskenu päätä, eikä meinaa mennä ohi 800mg buranallakaa..ilmeisesti toi suihke tekee sen..kivaa, ja olen hieman tukkonen..siis en kipee vaan tukkonen, varmaan sekin tosta synarealista. Onko koko joensuussa enää pregnyliä missään? Kun jos ei ole pitää erikseen pyytää resepti siihen kalliiseen lääkkeseen, ei käy toi pregnylin resepti kuulema, kysyin apteekista.
 
Hui kamala mitä täällä on tapahtunut! Voimia Rowanille.

Tsemppiä pululle, toivottavasti pysys kyydissä kyytiläiset.

Ite kävin tänään siellä hysteroskopiassa eikä sinne mitään tehty muuta ku katottu. Epikriisissä lukee että helttamainen kohtu. Mitähän se tuokin tarkoittaa. Ei taijja tehä mitään tämmösellä...
 
i_curie Minkä vuoksi siut passitettiin tuohon hysteroskopiaan?Ihan uteliaisuuttani kyselen kun joskus kun P:n luona olin jutustelemassa niin ihmetteli kun miule ei oo tuota tehty ://

ON Kuten kivuit kertoi päivällä, sain taas muutaman tunnin kirkkaat vuodot ja kovemmat kivut. Kipu jotenkin puristavaa ja tuntuu että kohtu painuu kasaan kivusta.Mutta tuossa pari tuntia helpotti taas ja vuotokin loppui.Miehän oon nuo kaikki miun testit tehny tuommosilla tosi herkillä liuskatesteillä, mutta kävin tuossa ostamassa kaupasta pregchek-paketin ja tyhmänä just tooooosi laihasta pissistä kokeilin että tuleeko siihen mitään.Mut hitsi, aika tumma viiva siihen tuli, ei ihan niin vahva kun kontrolliviiva, mut ihan selvä plussa.Heräsi taas toivo että jospa tää sittenkin onnistuisi.Tulis äkkiä torstai ja tahon äkkiä uuteen verikokeeseen että nähtäs mitä sillä hcg:lle on tapahtunut.
 

Yhteistyössä