Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

onnetonpulu, juuri noilla samoilla testeillä olen ihan vastaavan viivan saanut ja tulkitsen sen kyllä positiiviseksi!
Mutta, mutta... täälläkin alkoi vuotaa kirkasta verta! Eilen tuli lähinnä limaista ja veristä, mutta tänään jää paperiin ihan puhdasta verta. Kipuja ei pahemmin ole eikä sidettä tarvitse eli vuoto on niukkaa. Voi helevata että pitää olla hankalaa! Eihän tässä muu auta kuin odottaa.
Toivoa yritän vielä pitää yllä...:'(

Rowan, hyvänen aika mitä teille on tapahtunut, aivan kaameaa!
 
Viimeksi muokattu:
Onnetonpulu minusta tuo on kyl selkeesti positiivinen, hitsi miten jännittää siun puolesta. Kunpa itsekin sais joskus plussan kokea... Minun ystävälle oli ihan alkuraskaudesta tosi kovia vatsakipuja, jotka kuului asiaan kun kohtu kasvoi.
 
Huh, kun tosiaan tästä kehkeytyi jännitysnäytelmä Wiennalle ja pululle! Kysymys teille: oliko teillä viime viikolla sellasia oloja kun menkat ois alkamassa? Täällä nyt mahassa menkkatuntemukset ja siksi ahdistaa. Tissit kipeytyy päivä päivältä enemmän, mutta niin se meni viimeksikin eli johtuu Lugeista minulla.

Vielä pulun testiviivasta: kyllähän sitä väkisinkin ajattelee, että kun se kerran näyttää vahvistuvan, niin ei se alkio ainakaan vielä sieltä ole pois tullut! Nyt vaan digitestejä kehiin!
 
Kiitos tyty !! Testi haettu.Niin vähän nähny toista viivaa testissä ettei oo ollu aikasemmin tarvista noille paremmille testeille;) Ajattelin tehä tuon aamulla ennen polille soittoa..mitähän tuossa nyt pitäs näkyä??

Täällä mennään samaa rataa. En ymmärrä mikä ihme tää on kun joka päivä kivut alkaa klo 14 ja sitä seuraa vuoto, niinkun nyttenkin..ja kestää muutaman tunnin.Tänään vielä ainakaan toistaiseksi ei ole yltynyt pahaksi.Kipu on ehkä hieman muuttanut muotoaan ja tuntuu että kohdussa ois painetta ja välillä tuntuu tosi ikävältä. Muuten ei oo mitään oiretta edelleenkään!!Ehkä pientä heikotusta välillä ja muutama päivä sitten huomasin että miun nännit on mustat :D Ei vaan voi uskoo että olis raskaana kun ei oireita ja joka päivä kivut ja vuotoa. Mut sit kun tekee testin niin toivo herää :) Tää on niin käsittämätöntä!!Miks ei kaikkien näitten vuosien jälkeen voisi onnistua!!

WiennaMikä vointi?Millon meinasit sillä clearbluella testata? Siulakin varmaan aamulla soitto polille?
 
No höh, unohdin käydä ostamassa ne digitestit! Pitää ehkä vielä poiketa kaupungissa niin voisin aamulla testata.
Samaa kaavaa menty täällä, vähän vuotaa, kipuja ei ole. Aamun testi tosiaan selkeä plussa. Jos nämä ovat sellaiset valemenkat niin mulla tämän vuodon pitäisi loppua huomenna, elän toivossa.:confused:
Rowan, mulla ei normaalistikaan ole menkkakipuja, ei siis nyt siirronkaan jälkeen. Pientä nipistelyä oli 5-7 päivä siirrosta, tulkitsin sen kiinnittymiskivuksi.
 
pulu, voin vaan kuvitella, miten hermot menee! Mutta uskotaan nyt siihen kahden viivan kertomaan! Ja varmasti huomenna jos pääset taas veritestiin, näkyy heti mihin suuntaan homma on menossa. Ei tässä voi oikein muuta sanoa, kunpa nyt vain se pikkuinen siellä sinnittelisi :heart: Aika jännä oire tuo mustat(?) nännit :O Mulla on nännit ja niiden ympärykset selkeesti kipeät ja tissit muutenkin turvoksissa. Mutta näin se meni viimeksikin Lugejen kanssa, kun nega tuli. Lisäksi ne nännit nöpöttää koko ajan ihan kuin iskuvalmiina! Aika hassua. Mutta varmaan vaan lugeista. Mulla näitä lieviä menkkaoloja on ollu jo viikonlopusta asti. Nyt vähän tiheämmin. Viimeks tääkin meni just näin ja siksi alan jo pelätä pahinta... Vaikka vielä pitäis yrittää jaksaa pitää toivoa yllä.

Wienna, siun suhteen kyllä kuulostaa tosi lupaavalta, kun kerran ei mitään kipuja ja jos se vuotokin on vaan noin vähäistä. Muistan joskus jostain lukeneeni (en muista mistä!), että koeputkihoidoissa alkuraskauden vaarattomat vuodot ovat yleisempiä kuin luomuraskauksissa.

Onnea Lutinukselle kyytiläisestä! :heart:
 
Rowan79---miula on kyllä varsin erikoiset oireet://.Nyt taas mahakivut sitä luokkaa et piti tulla täysin lepoon.Niin ja vuotaa taas kun kipuilee..:(.kovasti oon ettiny tietoa tästä tilanteesta ja saanu lohtua siitä et kyllä näitä muillakin on ollut ja raskaus on kivuista ja vuodoista huolimatta sujunut hyvin.Mie niin toivon että pääsisin verikokeen lisäksi käymään ultrassa luulis siinä näkyvän että mistä tuo vuoto oikein tulee.Nyt muuten väsyttää ja mahavaivoja on muutenkin,nimittäin ilmaa kertyy kiitettävästi ja mahan toiminta muutenkin epänormaalia.tulis jo huominen pian!!
 
Lutinus, onnea matkaan! Hyvältähän tuo alku kuulostaa!
Rowan, äläs nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, jospa ne olisi vaan kiinnittymisestä johtuvia tuntemuksia.
Mitähän muuten hunterille kuuluu? Oletko kovahermoisesti testaamassa vasta huomenna?
onnetonpulu, minua jännittää sinun tilanteesi vähintään yhtä paljon kuin tämä omakin! Niin kovasti toivon että kaikki menee vuodosta huolimatta hyvin. Monilla tosiaan on ollut alkuraskaudessa ihan reiluakin vuotoa ja raskaus silti jatkunut loppuun asti. Aika saisi kyllä kulua nopeammin ja antaa ratkaisun näihin asioihin puoleen tai toiseen! Odottaminen ja epävarmuus ovat minusta kaikkein inhottavinta.:headwall:
 
Onnea matkaan piinailijoille plussa tuulia ja voimia epätietoisuuden kanssa painojoille, tarrasukkia laitan täältä :whistle:.

Itse olen nyt sitten pitänyt yllä poppaskonsti kiertoani ja miun vuoto on pienentynyt jo nyt vaikka menossa vasta kp3. Nyt on töissä ollut niin kiirrettä että ei ole ajatukset pahemmin pyörinyt hoidoissa, mutta nyt on ajatukset hieman positiivisemmat ja nyt kun on poppaskonsteilua mukana niin koen että teen jotain "kokreettista" asioiden edistämiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: onnetonpulu
Huomenta vaan kaikille!!Miula oli ihan kauhee yö!Olin illalla kuoleman väsynyt ja menin ajoissa nukkumaan, mut heräsin siitä parin tunnin päästä ja koko yö meni pyöriessä. Nyt ihan jumalaton päänsärky siitä hyvästä. Kai mie heräilin pohtimaan tätä tilannetta johon haluis nyt jonkunlaisen selvyyden. Tein heti aamulla tuon Clearbluen digitestin joka näytti "raskaana 1-2"...mutta eikös sen periaatteessa pitäs näyttää se 2-3??
 
Mie olen taas kuullut, että poli menis kiinni vasta viikolla 25. Onko sit tieto muuttunut, en tiedä.

onnetonpulu Tuolla CB:n sivuillahan toki sanotaan, että silloin pitäisi näyttää "raskaana 1-2" kun hedelmöittymisestä on 1-2 viikkoa. Mutta en nyt ehkä tässä vaiheessa vielä olis tuosta niin huolissaan, kun sulla se aika on just niin rajoilla. Kun se hCG:n taso voi kuitenkin vielä olla matalahko, vaikka raskaus kestäisikin. Onko sulla nyt ollu kipuja ja vuotoja? Tsemppiä kovasti, tänään toivottavasti saat lisävarmuutta tilanteeseen! :heart:

ON: Täällä ollaan aika matalissa fiiliksissä pp7. Eilen illalla alkoi aika kova toispuolinen mahakipu, enemmän jomotti oikeaa puolta, mutta vähän vasempaakin. Kipu tuntui munasarjan kohdilla ja muistutti samankaltaista kipuilua kuin munarakkuloiden kasvatteluaikana. Mietinkin, että kasvaako se kysta sinne uudestaan. Sit ajattelin, että jospa se olisikin keltarauhanen. Mulla ei yleensä loppukierrossa ole tuollaisia kipuja, ja siksi pieni toivo heräsikin, että keltarauhanen siellä olisi nyt tormistautunut ylläpitämään mahdollista alkanutta raskautta. Sitten se kipu hälveni. Aamuyöllä heräsin niin selvään ja viiltävään menkkakipuun, että pääsi itku. Oli pakko ottaa särkylääkettäkin, mutta uni ei enää tullut. Aamu on mennyt vetistellessä, on niin selkee menkkaolo, että alkaa olla kirves kaivossa. Miksi ei vieläkään? Miten meillä voi olla näin kamalan huono tuuri näissä hoidoissa? :'(
 
Pulu toi digi jos näyttää "raskaana 1-2" niin se tarkottaa siitä hedelmöittymisestä, eli siihen saa lisätä sen 2vk..suomeks toi tarkotta raskaana 3-4vk=) ja jos näyttäs "raskaana 2-3" niin se ois suomeks 4-5vk.

Tässä vielä viitteellinen taulukko:
Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Moi. Tulin tuohon kipuiluihin kommentoimaan, että miulla ne kivut jatku useemman viikon. Varhaisultraan muistelisin että loppuivat. Ihan samoilta tuntuivat kuin menkkakivut yleensä välillä jopa pahemmilta mut vuotoa ei onneksi ollut. Olisin varmaan hyppiny verikokeissa joka päivä varmistamassa tilannetta jos vuotoa olisi ollut :D
 
Tosiaan hedelmöittymisestä se yli 2vkoa, joten olettas että sen täytys näyttää sen 2-3...Liuskatesti taas hitusen vahvempi:) Just koitan soittaa polille ja katellaan mitä ne sanoo sieltä. Kuuklailin muuten ni monella vielä alkion siirrosta pp16 voinu näyttää tuo testi 1-2 eli siitä en ois huolissani. Eilen taas ilta meni kipuillessa ja vuotaessa. Miula on varmaan joku ajastinkello kun joka päivä alkaa klo 14 jälkeen ja kestää se kohtaus 5-6 tuntia....Ja taas vuoto poissa, kivut myös. Iltapäivää ootellessa..
 
  • Tykkää
Reactions: simpli
onnetonpulu, minä tein myös digitestin ja samalla tavalla näyttää raskaana 1-2 viikkoa!
Minäkin toivoin että se olisi näyttänyt 2-3 viikkoa, mutta mies tavasi ohjeita ja sanoi että höpsis, ei se vielä muuta voisi näyttääkään kuin 1-2 viikkoa.
Kerrohan sitten mitä olivat polilla mieltä tuosta lukemasta, mun ei tarvitsekaan enää tänään soittaa kun sain ultra-ajan jo eilen kun hätäpäissäni tästä vuodosta soitin.
 
Täällä on niin jännät paikat ja mennään ylä ja alamäkeä, että en malta pysyä poissa. Ajakaa vaan mut pois täältä, jos ärsyttää! Ja ootan niin kovasti auttaako ne poppakonstit mitä suosittelin ketään muuta raskautumaan.

Rowan: :hug: En voi kuvitellakaan miltä tuntuu saada puhelu, että alkiot on menetetty. Varsinkin kun edellinen hoito on jouduttu keskeyttämään ja munarakkuloita on ollut varmasti keskimääräistä haastavampaa saada kasvamaan riittävästi. Onneksi ennätitte edes saamaan yhden kyytiläisen mukaan ja toivottavasti tarttuu sinuun kuin takiainen ja oikeeseen paikkaan. Kuitenkin nuo hoidot on varmasti todella rankkoja sivuoireineen ja harmitteluineen kasvaako munarakkuloita riittävästi ja mitä menee jo rahaa pelkkiin lääkkeisiin/polimaksuihin. Vaikka saatte tarvittaessa yhden ylimääräisen hoidon tämän sattuneen takia, niin silti joutuu kaiken jännityksen, pistämisen, ultrissa ravaamisen ym. aloittamaan alusta. Toivon niin kovasti, että nuo menkkamaiset kivut johtuvat raskaudesta, itselläni tässä tärppikierrossa oli aivan samat oireet kuin sulla. Eli menkkamaiset kivut alkoivat jo noin viikon kuluttua oviksesta ja itkeä tihrustin (tai oisko vollotus todellisempi termi) minäkin silloin, että kohta ne menkat alkaa. Ja soitin jo hädissäni polille, että menkat aina alkaneet samoista tuntemuksista tuhrulla parin päivän päästä, että ei tää luge annos riitä, että voinko nostaa suuremmaksi... Mutta ei ne sitten alkaneetkaan... Ja kuten Jauhopeukalo jo kommentoi, ne menkkamaiset kivut jatkui noin rv 8 asti ja sit kun se tuhru ja välillä kunnon vuoto kipujen seurana rv 6 asti, niin olin tulla hulluksi...

Onnetonpulu ja Wienna: Tsemppiä molemmille! Ja tosiaan tuossa tytyn laittamassa viestissä näkyy normaalit hcg tasot, josta varmaan ootte huomannu, että vaihteluvälit on todella suuria, eli ei ihmekään, että digitesti näyttää "vasta" 1-2 viikkoa... Eihän me tiedetä minkä lukeman jälkeen digitesti rupeaa näyttämään sen 2-3 viikkoa... Mutta tietämättömyys on ihan hermojaraastavaa. Ja varsinkin kun tämä plussatulos on pitkäaikainen haave ja pitkän yrityksen tulos, sitä pelkää kamalasti että jos kaikki ei mene hyvin. Minäkin vasta pari viikkoa sitten sain itseni uskomaan ja luottamaan tähän raskauteen, kun liikkeet alkoivat masussa tuntumaan. Olen niin onnellinen näistä kahdesta, vaikka ultrassa saatiin toisen osalta vähän huonojakin uutisia.

Nippe + tuplat 24+2
 

Yhteistyössä