Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

macy: Mie voisin uskaltaa:wave:. Saisi elämä vähän muutakin sisältöä kuin polin, kodin ja työn. Olisko milloin halukkaita? Itse pääsisin lauantaina tällä viikolla, ensi viikolla olisi sitten vaihtoehdot perjantai tai sunnuntai.
 
Lutinus Kerroppas mitenkä ja mihin aikaan aina testailet sillä digillä? Kun minulla on sellanen ongelma noiden ovistestien kanssa, etten saa niihin plussaa, vaikka sitten jo ultrassa näyttänyt että ovis on jo tapahtunut.. Ja oon just nuita digejä käyttänyt. Kerrankin kolmesti päivässä testasin, mutta eiiiii :headwall: Tsemppiä pas:iin!!

Onkos piinailijoilla mitään erikoista?

Rowan Tsemppiä siirtoon!!!!! :)

Hunter Hui kun on jo pitkä taival teillä tosiaan takana :O Ehkäpä se joskus vuosia myöhemmin selviää että näinhän tämän kenties sitten piti mennä, mutta silleen aika julma tapa selvittää asioiden ja elämän kulkua.. Joko alkaa turvotus helpottua? Tsemppiä piinailuun!!

simpli Eikö vieläkään näy vuotoa? Täällä on muuten kans yks, joka kärsii finneistä. Ai että sitä silloin joskus teininä niin ajatteli ettei sitten aikuisena enää tarvitse niistä kärsiä, mutta kaikkee muuta! Pillereiden lopetuksen jälkeen kukkii vaan, se kun ei pelkästään naama, vaan myös selkä, yök : / Viime syksynä karppailin tiukemmin, niin sillä oli vaikutusta ihoon, ei läheskään niin paha kuin nyt kun vähän repsahtanut herkutteluun..

tyty Ihme kyllä siihen synarelan makuun tottuu kun enemmän on jo suhautellut. Mut alussa just aika karseen makusta. Tsemppiä!

Maksuista Polikäynneillekin on maksukatto ja siihen kuuluu myös oman terveyskeskuksen käyntimaksut, KYS:n käynnit, yms. Se katto oli jotain 600e ja siinä ilmottautumisen yhteydessä voi kysyä paljonko on jo kertynyt niitä maksuja.
Ja ite en ees uskalla laskea paljonko yhteensä on rahaa menny, kun jos lasken matkatkin, mutta reilusti yli tonni :whistle:

Macy Hieno homma että sait pääsiäisen huilia ja lomailla, tais tullakin se pääsiäinen hyvään saumaan ;) Tärppionnea!

On: Täällä on menossa kp2 :( Ei päästy ees testipäivään asti, vaan alko jo maanantaina tuhruilla lugejen läpi. Eilen sitten alko jo ihan tosissaan vuotaa ja negatestinkin tein kuitenkin varuilta. Paska homma, mutta minkäpä sitä voi : / No se oli vasta eka siirto ja ihan alkutaipaleella tässä ollaan (mitenkä sitä onkaan taas niin varma, että tässä menee kauan..). Nyt taukokierto ja sitten toukokuussa seuraavasta kierrosta PAS:iin.

Muille piinailijoille toivotan parempaa onnea!!!!
 
Voi onnea Rowan! Oon taustalta seurannut tuskailuasi ja voi että miten hyvältä tuntui lukea miten monta olette saaneet hedelmöittymään =) Toivottavasti näillä tulisi se toivottu tulos :)

Tsemppiä muillekkin piinaileville, järjestäkäähän kunnon plussa-aalto tälle keväälle!

Miulla alkaa paniikki iskemään. Vauvalle puuttuu sänky ja sit joku kaappi tai lipasto mihin saisi laitettua vaatteet ja muut tavarat. Hoitopöytää ei meinata edes hankkia, mut sellanen irtotaso sängyn päälle olis tarkoitus jostain löytää. Eilen sain äitiyspakkauksen kotiin ja voi miten ihania värejä siellä oli :) Muuten on ollu hieman kevät väsymystä ilmassa. Laskettuun aikaan olisi reilu 11vko. Sitä ennen ohjelmassa olisi synnytystapatutkimus, johon joudun pituuteni takia (alle 160cm).

Mukavaa kevättä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
onnetonpulu ja hunter, mites teillä menee?
Rowanilla mahtava saalis, tänäänhän sinulla on sitten siirtopäivä, onnea matkaan!
Melargia, voi kurjuus sentään.:hug:
tyty, kyllä siihen Synarelaan tottuu, älä huoli!
simplin tilanne on kyllä mystinen, luulisi että katsoisivat ultralla näkyykö mitään?
Macylle onnea tulevaan siirtoon!

ON; kovasti on ollut muuta vastoinkäymistä ja sen vuoksi aika vähän on tullut koko siirtoa ajateltua. Nyt alkaa päivä paistaa risukasaankin! Olisi kyllä ollut mukava keskittyä ihan yhteen asiaan kerrallaan eikä juuri nyt murehtia omaa terveyttään. Tissit on kipeät ja pari päivää sitten oli tuntemusta kohdun seudussa, muuten olo varsin normaali. Iltaisin alkaa kyllä nukuttaa jo yhdeksältä mikä ei ole todellakaan minulle tyypillistä!
 
jauhopeukalo, oot sinäkin ollu aina välillä miun mielessä, että miten menee! :wave: Kiitos tsempistä! :)

Melargia :hug: Niinhän sitä sanotaan, että eka kierros on se testikierros ja harvalla heti tärppää, mutta eihän se tietysti paljon lohduta kun on jo elämänsä aikana niitä negoja nähnyt enemmän kuin tarpeeksi... Nyt vaan katse tulevaan, onneksi siellä pakkasessa on alkioita odottamassa ja pääsette siirtoon vielä ennen kesää! Mulla on myös ollut usein vaikeuksia saada ovisplussaa näkymään ja digilläkin mennyt pari kertaa huti. Toivottavasti nyt passiin saat sit selkeet ovisplussat! :heart:

Wienna, kurjaa kuulla vastoinkäymisistä :hug: Ei tähän tosiaan mitään ylimääräistä enää kaipaa, kun tarpeeksi piinaa muutenkin. Tissikipu tietää hyvää, mutta se voi johtua Lugeistakin. Ainakin mulla Luget aiheuttivat viimeksi sitä. Mutta kyllä se syy voi olla positiivisempikin ja jospa ne tuntemukset kohdun tienoillakin tietäisivät hyvää! Tsemppiä kovasti sinne! :)

ON: mie olen ihan ällikällä lyöty! Meidän neljästä hedelmöittyneestä alkiosta kolme oli jakautunut normaalisti! Kaksi niistä oli 1. luokan 4-soluisia TOP-alkioita ja yksi 2. luokan 6-soluinen (aika outoa, että 6, mutta silti pakastuskelponen). Matkaan lähti toinen noista TOP-alkioista ja toinen niistä ja tuo huonompi pakastettiin yhdessä oljessa. Mie oon niin onnellinen nyt, kun vielä viime viikon alussa spekuloitiin, että joudutaanko hoito taas keskeyttämään ja sitten kävi näin! Siirto oli taas vaikea ja tosi kivulias. A sanoi, että se johtuu siitä, että kohtuni on kallellaan eteenpäin ja kohdunkaula miltei 95 asteen kulmassa (tjsp). Siinä oli taas kädet hikisenä meikäläisellä, ja lääkärillä ja hoitajallakin kädet niin täynnä, että miehenikin joutui toimimaan sairaanhoitajana ja ojentamaan instrumenttia :LOL: Lopulta pikkuinen saatiin sinne minne se kuuluu. A varoitti, että kohdunkaula saattaa vuotaa kovasta käsittelystä, mutta siitä ei pidä huolestua. Voi että kun mulla on nyt niin hyvä olo tästä. Ja kahden viikon piina alkakoon! =)
 
Joo vuoto ei ole eikä näy. Kovia vihlaisuja kohdusta kyllä olen tuntenut ja välillä ollut 100% että nyt alkoi vuoto ja että nyt meni jo jotain pikkariin, mutta mitään ei ole tullut. Ostin jo greippi mehunkin valmiiksi jos se kierto jo alkais mutta ei mitään. Testit ovat olleet negatiivisia, tisseihin vaan koskee. Eilen sitten kävin hieronnassakin ja illalla koski nivusiin ja odotin taas että yöllä se vuoto alkais ja paskat. Mie kuljen "vaipat" housuissa koko ajan mutta mitään ei kuulu. Alkaa olla tilanne sen verran mielen kiintoinen että odotan innolla tulevaa manantaina kun sitten saan soittaa ja kertoa kun ei vuotoa ole vieläkään. Ja mulla piti olla karannut ovulaation...:LOL: Ei taida lääkäritkään enää pysyä mun kropan tuntemuksien perässä.

simpli ja mystisesti edelleen kadoksissa olevat kuukautiset
 
Viimeksi muokattu:
Taidan lopettaa herkkien testien kanssa kokeilut kyllä nyt ihan kokonaan. Testi ajan sisällä sain viiva paikan ja nyt kun testin tekemisestä on kulunut45min siihen oli tullut vieno mutta, puolisonkin mielestä, väriä omaava haamu. :headwall:

Edit: Nyt tuli vessassa käydessä rusehtavaa vuotoa elikkä kyllä ne alkaa. Uskoisin että virallinen 1kp on huomenna tai viimeistään lauantaina. Toivon mukaan huomenna että voin soitella polille ultra aikaa...:D
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä muilla tullu tosta nenäsuihkeesta painon nousua tai nesteen kerääntymistä kehoon? Kun mulla on kauhee raskaus maha..siis ihan turpee ja pököllään jo heti aamusta|O ja paino on noussu 2kg..eikä lähe turvotus mihkään..vaikka mä olen käyny juoksemassa ja salillakin. Kauhee fläsä olo:ashamed:
Simpli joko menkat alko? Sulla varmaan ollu kiinnittymisyritystä jos haamuja testeihin ja menkat myöhässä.
Rowan onnea ihanaa että saitte siirtoon pikkusen:hug: siirrettiinkö teillä kaksi?
 
Olipa tuskaista päästä tänne koko palstalle, mikä lie tökkii. Ensinnäkin pahoittelut siitä etten ole ollut kovinkaan aktiivisena tällä viikolla, ollu aika mahoton viikko. Toiseksi pahoittelen sitä että tulee nyt tosi itsekästä vuodatusta.

Eli miulahan oli sillon viikko sit tosi kovat ne mahakivut, tiistai-iltana tuli samanlaiset mutta onneksi meni ohi nopeemmin kun viimeks.Sen jälkeen ei ole ollut sitten minkäänlaista oiretta.KUNNES eilen alkoi päivällä tuntumaan mahassa lieviä menkkatuntemuksia ja illalla sit alkoi vuoto.VITTU!!Viikko siirrosta :( Oon niin paskana etten oo eläissäni ollut, itkeny vaan eilisestä asti ja voi helvetti mie inhoon tätä omaa paska kroppaani!!!:( Miehän arvasin et miula mitkään luget ees pie vuotoa poissa.Kyllä masentaa!!Vuoto ei ole alkanut niin rajusti kun normaalisti, joten sekin varmaan johtuu lugeista. Ihan pikkuhousunsuojalla oon pärjännyt, eikä myöskään normaalia pahoja kipuja ole. Niimpä vielä tunkasin luget ja tein testin aamulla kun sattui olemaan noita tosi herkkiä testejä jemmassa. NO, nyt siihen testiin tuli sitten tosi vaalee haamu.APUA!Mitä helvettiä??!! Koitan laittaa linkkiä, näättekö tuossa toista haaleeta viivaa vai oonko lopullisesti seonnut??
Aijaa.com - 9996702


Onnetonpulu
 
Hitto kun nää sivut ei voi toimia kunnolla! :/

onnetonpulu en saanu auki tuota kuvaa, liekö johtuu siitä kun nää sivut tosiaan jumittaa niin pahasti. Pitää yrittää myöhemmin uudestaan. MUTTA kyllähän tuo testin haamutulos lupaa hyvää! Siis sullahan on vasta pp9 menossa ja jos nyt jo haamun antaa niin aika hyvin. Ja se vuoto ei oo kumminkaan siis mitenkään runsasta? Toivottavasti se nyt tyrehtyy eikä ainakaan kovene. Tunget vaan niitä lugeja ja sitten maanantaina soitat polille. Hitsi ku pitää ollakin nyt just viikonloppu. Mie niin pidän siulle nyt peukkuja!! Ois ihanaa, kun nyt plussaisit! Tiistai-illan mahakivutkin kun voisivat viitata kiinnittymiseen, ainakin päivä olisi oikea! :heart:

tyty, mulle Synarela aiheutti myös turvotusta. Ja kyllähän siinä sivuoireena taidetaan se painonmuutoksetkin mainita. Mulla yleensä kaikki hormonit aiheuttavat turvotusta, joten en niitä niinkään ihmettele, vaikka se ärsyttävää onkin. Ja yksi alkio siirrettiin, kaksi meni pakkaseen.

Miten Wienna voi?
 
Rowan79--kiitos tsemppaavista sanoista!!ja hienoa et pääsitte siirtoon ja pakkaseenkin saitte.Valtavasti Onnea!!miula on jotenkin semmonen kutina tuosta teidän tilanteesta että tärppi tulee!! :)

Simpli---teillä kyllä varsin erikoinen tuo tilanne.Siltä osin mennään samoissa että täälläkin vuotoa ja haamu testissä.toivotaan että siula ei vuoto ylly ja plussa vahvistuisi.

Tyty86---miula kans synarela aiheutti turvotusta etenkin ihan alussa,tosin puregon vielä huomattavasti enemmän.

Mitä Wiennalle?

Täällä tilanne edelleen sama.Ei siis muutosta,joten tungen lugeja ja testaan kahesti päivään kun noita testejä ihan reilusti varattuna.pitäkää vaan ihan hulluna,mut torstai illasta oon testannu 2xpvässä :D. Ja tuo haalee viiva on vahvistunut joka kerta vaikka eilen alkoi vuotamaan..
 
Pulu selkee haamu:heart: ihanaa!! Jospa sie alottasit nyt plussa aallon..ja hyvin voi olla jotain kiinnittymisvuotoa..mulla esikosta vuoteli ihan alussa muutaman päivän..ja noi vuodothan on normeja alkuraskaudessa.
 
tyty, se Puregonin määrä riippuu ihan siitä, millä annostuksella pistelet. Ei sitä oikeestaan voi etukäteen tietää, kun sitä annostustakin saattaa joutua muuttamaan kesken hoidon. Mulla meni syksyllä ekassa hoidossa (annostus oli ekat 5 pv 150 IU ja sit 6 pv 225 IU) 2 kpl 900 IU:n ampullia ja sit piti vielä ostaa 1 kpl 600 IU:n ampulli. Tässä viimeisessä, jos olisin Puregonia koko hoidon ajan käyttänyt, olisi mennyt kyllä enemmän, kun oli annostukset isommat.
 
Miula meni puregonia se 2x600 ja 1x900. Ootko tyty kysyny pikkuapteekeista ettei sais vielä Pregnyliä jostain?Onhan nuissa aikamoinen hintaero kun Pregnyl jäi maksamaan reilut 4 euroa. Mie just vein postiin kirjeen jolla evään kelalta rahoja takasin.Eli maksukatto meni täyteen ja loppuvuoden pääseekin sitten sillä 1,50 omavastuulla :)

Voi Rowan!!!Kyllä minuukin jännittää :D

Täällä vuotaa edelleen niin että pyyhkiessä tulee joka kerta verta, mut selviää ihan pikkuhousunsuojalla. Tää on nii jännä kun oikeesti tuollasen haamun oon saanut yhden kerran 9 vuoden aikana!! Ja voitte arvata että testejä oon tehnyt ja PALJON!!Jotenkin vaan tuntuu että tuo vuoto ei enteile hyvää, mutta tiedetäämpähän sekin että jotain siellä on ainakin yrittänyt tapahtua.Tulen heti kertomaan mitä viivalle tapahtuu, eli tänään ja vielä aamulla ainakin :D On se prkl kun aina sattuu vkonloppu kun tekis mieli soittaa polille.Viime viikonlopun olin mahatuskissani ja just oli pääsiäinen. Mut luulis sen viivan näyttävän et mihin suuntaan tää nyt sitten menee. Normaalisti miula tosi kivuliaat menkat ja nyt vaan tosi lievää kipua.Muuten, ei mitään oireita!Lämmöt reilu 37 edelleen, johtuen varmaan lugeista...
 
tyty86 Siulahan oli noita kemiallisia?Anteeksi ku utelen, joten ymmärrän jos et haluu vastata. Missä vaiheessa siula on tullut testiin haamu ja missä vaiheessa hävinnyt?Ja millon vuoto on alkanut? Mie oon kyllä ihan varma et tää oli tässä ja oli kemiallinen :(
 
Noh niin täällä vielä ihmettelen. Nimittäin vuoto jota tuli niin hävisi samantien, eilen ja eikä tänään ole mitään sitten vieläkään näkynyt. Päänsärkyä (mahdollisesti alkavaa migreeniä kun on ollut koko päivän sellainen etova olo), nivelsärkyä, teräviä kuukautiskipuja, nivusten seutuakin jomotti. Tein sitten toisenlaisella raskaustestillä (david) tänään testin (edellinen apteekista ostettu herkä näytti sii sen "roskishamun") ja sillä tulos on negatiivinen. Hermo menee kun ei ala se vuoto, koska en usko lainkaan olevani raskaana.
 
onnetonpulu, ihan selkeä haamuhan tuossa testissä näkyy! Äläpäs nyt vielä heitä hanskoja tiskiin, vuotokin on noin niukkaa!

Minäkin testasin, hyvin hyvin himmeä haamu ilmestyi testiajan puitteissa, kääk!
Tissikipu vähän rauhoittunut, parina päivänä ollut järkyttävä päänsärky ja nenä on tukossa koko ajan. Voisihan ne olla vaikka jopa raskausoireitakin...:attn:

Testataan taas huomenna, ollaankin oikea testiryhmä!
 
Simpli---soittelehan maanantaina heti polille,entäs jos otattasit hcg:n verestä??voimia!!

Wienna---oijoiiiiii,huippua!!!!kuulostaa hyvältä,jippppiii!!viiva se on vaaleekin viiva,onnea!!:))omalla kohdalla tilanne samana ja tuntuu että vuoto ei ainakaan rauhotu.Kiva työnnellä nuita lugeja kesken vuodon,mut pakko.Tein vielä nyt illalla testin ja aikalailla samalta näytti,joten aamulla taas jatketaan testailua..://
 
Melargia teen noilla clearbluen digitesteillä. Testailut oon aloittanut sen mukaa miltä ultrassa näyttää. Viime kierrossa plussasin jo kp 11 ja nyt jo kp 14 eikä viel näy. Alku viikosta johtofollikkeli oli 12mm eli kohta pitäis alkaa plussan pärähtämään, jos ei niin on kyl outoo...

Onnee haamuilijoille :) toivotaan että plussia ropisee sieltä !!!
 
Onnetonpulu mulla joo tosiaan ollu monta kemiallista..oon saanu haamuja alkaen dpo9 aina sinne dpo12 saakka..alussa ihan haamu,hieman vahvstuu seuraavana päivänä jonka jälkeen alkaa haalenee ja lopulta nega.
Wienna ihana..täällähän tuli plussa allto:p!
 
Melargia: turvotus on helpottanu, keskiviikosta lähtien on ollu jo ihan normaali olotila, vaikkakin joku kilo on mullekin jotain muuta ku turvostusta tullu.. Tiedän miten paljon voi sun tilanne turhauttaa, nyt vaan positiivisia ajatuksia pas:iin!!

Rowan: mulla on ollu aina ohjuri siirroissa, kun on ollu kaikki vähän kierossa kans. Mut onhan se hyvä että laittavat huolella ne sinne, eikä miten sattuu! =)

Pulu: jospa se oli kiinnittymiskipua ja kiinnittymisvuotoa?? Mikä tilanne nyt on? Kyllähän tuossa selkeästi näkyy toinenkin viiva! Voi vitsi kun onnistuisi teillä.

tyty: mulla on aina menny kaks 900 IU:n ampullia, aika yksilöllisiä taitaa nuo pistosmäärät olla.

Wienna: onpas kiva kuulla haamusta, tsemppiä, vielä olis pari päivää piinailtava..


Eilen oli samanlainen päänsärky, ku aina ovulaation yhteydessä.. Oli pakko testata ovis, joka oli onneks nega. Tekis mieleni testata rt:llä, mut mulla ei ole kai mitään erikoisen herkkiä noi, joten en tiedä näkyskö siinä vaikka jotain oliski (nyt siis pp10)?? Toisaalta haluisin testata, mut toisaalta haluun odottaa torstaihin saakka.. Toissapäivänä piti itkeskellä vähä, kun oli sellanen olo. Ensin aattelin, että tosi hyvä juttu kun on tissit kipeet, että jospa se tarkoittaiski sitä.. Ja sit joku sano et se johtuu lugeista, ja kun muistelin viime siirtoja, niin sama juttuhan se sillon oli!

Mahassa ei tunnu mitään, ei kipuja, ei vihlaisuja ei niin mitään. Se on paha juttu.

"Ja tää on yhtä piinaa, se pistää ajoittain itkemään.. vähän vielä, vähän vielä kun on aikaa.."
 
Huomenta kaikille. Tänä aamuna se :) pärähti sitten ovis testiin, ekaa kertaa varmaan ääneen hurrasinkin asiasta :) ensi viikolla päästään toivottavasti siirtoon.

Hunterilletsemppiä piinailuun, tiedän tunteen. Testatako vaiko eikö...

Tyty86 ampullien määrä riippuu annoksista tosiaan, itselläni meni kaksi 900 iu ampulleja. Mutta kaikkinensa sen verran ostoksia että maksukatto meni täyteen loppuvuodesta. Rantakylän apteekkiin voi avata tilin, jos haluaa ns. ostaa laskulle, muistaakseni laskuttavat ostokset sitten aika kuukauden lopussa.
 

Yhteistyössä