Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mandeila, ei tarvii enää montaa viikkoa odottaa ;)! Vaikka tiedän joo, että odottaminen on kamalaa... Ite oon nyt niin väsynyt tähän touhuun ja kaikkiin pettymyksiin, kipuihin, turhiin toiveisiin ja väsymykseen, että jos tääkin hoito menee nyt puihin, en kyllä jaksa lähteä ihan heti uuteen yritykseen. Tää on just niin karmeeta kun hallitsee koko elämää. Ja tuo siun työtilanne on kyllä niin syvältä myös. Voimia siulle, oot ajatuksissa! :hug:

onnetonpulu, auts, siun pitää sit vissiin vielä vähän kumminkin levätä. Mutta hyvä jos olo on jo parempi noin niinkuin muuten! Tsemppiä piinapäiviin! :)

Täällä on ollu kyllä ihan hirveet nämä päivät. Huomenna ois siis punktio, JOS siellä on enää mitään jäljellä. Turvotus on ollu oikeesti ihan hirveää, paitsi tänään on helpottanut, kun oon vaan kotona maannut. Kipuja on ollut välillä (nyt ei) ja nyt panikoinkin, että ne miun harvat follit on itekseen jo puhjenneet. Lisäksi rinnat kipeytyivät lauantaina, eihän niin pitäisi käydä kuin vasta ovulaation jälkeen! Eli nyt ihan hermorauniona odotan huomista. Päästäänkö sittenkään punktioon, jos follit on jo karanneet. En ois eilen illalla halunnut pistää Ovitrelleä kun aattelin, että viimeistään se sitten irrottaa ne rakkulat etuajassa. On tää ihan hullun hommaa. : /
 
onnetonpulu Auts, kuulostaa kyllä melko ilkeälle tuo kipu! Minulla oli kans yks yö pieniä jomotuksia munasarjan seutuvilla, sen verran ettei unta saanut. Mut ettet vaan olis liian aikasin lähtenyt lenkkeilee? Jos ne munasarjat ei tykänneet siitä lenkkeilystä? Minulle sano lääkäri silloin punktiossa ettei sais pariin viikkoon juosta tai muuta vastaavaa joka aiheuttaa tärähtelyä. Jospa olet huomenna jo priimakunnossa ja oli ohimenevää, mutta otahan iisisti nyt vielä kuitenkin, jooko?

simpli Onko tätidevil näkynyt? Kuulostaa kyllä ihan silti kun ois pulla uunissa, mutta ehkä näillä meidän historioilla se täti on todennäköisempi..

Voihan kökkö Mandeila :hug: Jospa se ilo löytyy kun pääsette eteenpäin ja tuo kevät joskus jatkuis.. Mutta nyt liityn seuraasi epätoivoon, jos seura kelpaa?

hunter :wave: teilläkin jo pitkä hoitohistoria takana :( Jospa se oiskin että kolmas kerta todensanoo, vaikka helppohan se on sanoa kuin itse uskoa.. Tsemppiä kuitenkin piinailuun, vielä monta päivää edessä heittää pyyhe kehään :D

Rowanille vielä iso tsemppirutistus huomiselle! :hug:

Mitenkäs Wiennalla piinailut sujuu?

On: Ootteko koskaan kuulleet sellasen sanonnan seisovalle ihmiselle, että istu ettei mene lapslykky? Se on hyvä jos ette oo kuulleet, ei ole mieltä ylentävää kuulla moista ja sitten kun siihen vielä toinen henkilö kommentoi että ettei vaan oo jo menny!!! :kieh: Siis voi -PIIP-!!! Ja joo tais mennä lapslykky sillä seisomalla, kirves on lentämässä kaivoon ja pyyhe kehään, tuhrua jo havaittu että taitaa piinat olla tässä :'(
 
Melargia, mutku miulla siis kipeytyi jo ennen sitä irrotuspiikkiä. Lauantaina (ja ehkä vähän jo perjantaina) kipeytyi ja piikin siis pistin vasta eilen sunnuntaina. Siksi huolettaa tuokin oire... Ja isot limat oli viikonloppuna ja tänään ei mitään. Mut ei se auta kun vaan oottaa huomista. Siullekin kamalasti nyt tsemppiä ja jaksamista! Ei näissä tilanteissa enää osaa sanoa mitään, mikä oikeasti lohduttaisi... Oot ajatuksissa! :hug:
 
Rowan79Miula kans Pregnyl aiheutti samanmoisia oireita!Mie oon kans ihan sippi henkisesti ja en kyllä todellakaan ois valmis uuteen hoitorumbaan kun näin helvetin kipeäkin ollut :( Oliko siula siis jotain jarrua tuohon Ovitrelleen saakka??Apua, sehän on jo huominen tiistai!!Lykkyä pyttyyn!!Oon hengessä mukana ja toivon sydämestäni että punktio menee hyvin ja pääsette siirtoon :heart:

Melargia Tuo kipu kun tuntuu olevan kaikkialla muualla paitsi ei varsinaisesti munasarjoissa enää, mitä nyt semmosta keltarauhastykytystä lisäks tuntuu. Ihan iisisti mie lenkkeilyt otin ja omien tuntojen mukaan varovaisesti menin :) Elättelin jo toiveita että ois ollu "kiinnittymiskipua", mut jos noin kova kipu ni ois täytyny tarrata tosi lujaa kiinni :D En oo onneks tuommoseen sanontaan vielä törmännyt, vaikka kaikkea muuta on joutunut kuulemaan. Onneks nykysin pidempiaikaset tutut älyävät olla kyselemättä liikoja, mutta kaveripiirissä on myös sellaisia jotka ei tiiä miun historiasta ja niiltä saattaa tulla just ihan mitä tahansa kommentteja. Lapsikyselyihin oonkin vastannu; ei oo, eikä tuu :D Eivätpähän hitto tuu ihan heti enää kyselemään.
 
onnetonpulu, joo mulla oli Orgalutran jarruna la-iltaan asti ja eilen siis se irroituspiiki Ovitrelle. Ja ne tissioireet ja muut siis alkoi ennen sitä irroituspiikkiä. Siksihän mie tässä panikoinkin, että follit on lähteneet karkuun...
 
Rowan sulle paljon jaksuja huomiselle:hug: toivon todella ettei follit ois karannu..
Pulumullakin tuli kiinnittymiskipu mieleen..mutta mä en tiiä kuinka kovaan se voi koskea..

Ylihuomenna alkas sumut..mulla ei kiinnostas paskan vertaa:ashamed: ollu niin hyvä olo ilman kierron laskuja ja tärpin ajattelua..pelottaa sikanaan koko hoito ja jääkö käteen muuta kuin kasa poli maksuja ja kyyneliä. Keskiviikkona ois se ivf keskustelu aikakin Päivin kaa..
 
Rowan79 Miula muuten kans oli tissioireita jo Puregonin aikaan. Kyllähän sen jarrun pitäs toimii!!Ite pelkäsin ihan samaa et follit kerkee karata. Pietään peukkuloita että ovat tallella!!:)

tyty86 Ainii, siula sumuttelut lähtee käyntiin!!Tsemppiä!!Kyllä nuihin polimaksuihin menee yllättävän paljon rahaa kun koko ajan rahtaa siellä.En tiennytkään et punktiosta menee päiväkirurgiamaksu yli 90, mut minkäs teet :/
 
Pulu ai menee:O mä luulin et menee vaan se n.30€..voihan vittu..tässä menee rahaa sikana niihin häihin ja sit ku mulla ei oo duunia..voi helvetti..millähän me taas kaikki maksetaan|O oon miettiny sitäkin,et jos jättäis koko hoijon syksyyn..mutta kaipa se nyt ois hyvä tehhä..mä kuitenki kadun myöhemmin sit sitä..
 
tyty86no menee :( en miekää tienny..tai sit mie oon ollu niin vaativa potilas et sain 3x isomman laskun :D Mut toivotaan että hoito on hintansa veroinen ja lopputulostahan tässä tavoitellaan :) Ja voishan se olla että jos syksyyn oottas ni kaduttas ja kummiskin ne rahat menee sittenkin:// Raharessi ON perseestä!!Lottovoittoa odotellessa...
 
Melargia: No täti ei ole vieläkään kylässä. Kivut on mutta vuotoa vaan ei näy. Naamassa iho on ihan sika huonona ja sekös ärsyttää, pieniä finnejä pukkaa ja enkä ole kärsinyt näin huonosta ihosta sitten teiniiän. Tissit edelleen kipeät. Noh sitä sitten huomenna pissin taas tikkuun jos ei vieläkään ole vuoto alkanut. Nyt siis mennään 37/30-37kp ja meikä on 3 iltana saanut tuntea elohiiren aina illalla vasemmen munasarjan tietämillä, puolisoni on ollut myös todistamassa tätä. Ja kun vuoto alkaa aion kyllä vähän kysellä että miten helvetissä mulla voin muka ovulaatio tapahtua niin aikaisin ja kuukautisia saa sitten odottaa yli normaalin kierron.

IVF lääkeisiin laskekaa sellainen 650-700e plus polit ja punktiot.
 
Rowan kuinkas punktio sujui ?

Simpli ;)

Rahaa saa näihin hoitoihin palamaan kiitettävästi, helposti varmaan yli 1000 pyörähtänyt kun lasketaan lääkkeet 1 ICSI:hin + PAS:it, pkl maksut, testit ym:t mukaan. Mutta mitäs sitä ei haaveensa eteen olisi valmis tekemään.

Täällä odotellaan ovulaatiota joka tapahtunee loppu vkosta ja sitten aikaa taas siirtoon varailemaan :) Käteviä kyllä nuo digi-ovulaatiotestit, kannatan !! Ei tarvitse viivojen kanssa arpoa.

Joku muistaakseni täällä kertoi että hänen hoidossa alkioita viljellään seuraavissa hoidoissa pitempään... kukahan se mahtoi olla ?? Viljelläänkö blastokysta vaiheeseen asti, sain nimittäin semmoista informaatiota että sitä pitempää viljelyä ei harrastettaisi täällä, WTF ??
 
onnetonpulu: nyt on vointi ihan jees. Tuo punktion jälkeinen aika oli kyllä mulle sellanen pieni piinaviikko, että! Mulla oli kans viikonloppuna tuollanen kipukohtaus yöllä, tais olla kolmen aikaan yöllä, en pystyny olemaan oikein mitenkään päin ettei olis sattunu, kyyneleet vaan valu silmistä. Ainoa asento missä vähä helpotti, oli nelinkontin, ja iso iso maha roikku jalkojen välissä!! Sexysexy =) =) Nyt kun sitä mietin niin vähän naurattaa. Mut sillon kyllä koski kans niin paljo, et oli lähellä etten soittanu piipaamiehiä kylään.. Pakko oli ottaa Panadol, niin se sit autto kai osin. Ja työ olitte Wiennan kanssa siellä kahestaan pötköttelemässä punktion jälkeen, minä voivottelin siellä verhon toisella puolella! Ja se 90 päiväkirurgiamaksu punktiosta on tullu ihan kai vastottain, viime keväänä ei meiltä sellasta peritty.

Rowan79: jos Ovitrelle on vaihtokelpoinen Pregnylin kanssa, mun mielestä siitä pitäs saada Kela-korvaus (riittävä syy on se ettei mistään apteekista tuotetta saa). Tosin jos resepti kirjotettu just tolle Ovitrellelle, niin korvausta ei voi mitenkään siihen saada.. Minä en ole lääkäri enkä kelatäti enkä tiedä mitään noista lääkkeistä, aiemmin vaan kuullu jotain tollasta. Inhottavia tollaset toimituskatkot! Ja ihan sikahintanen piikki tosiaan! Nyt kun tässä valittelen, niin on myös ihan perseestä, että Luget ei ole korvattavia, yks laatikko riittää vaan viideks päiväksi..
Mäki muistelen, et mulla oli rinnat aika arat ennen Pregnylin pistämistä, ja limaa tuli kans aika paljo aiemmin koko punktiota. Mites meni tänään?

ON: eka päivä töissä punktion jälkeen, pääsiäisloma tuli kyllä tarpeeseen. Jos jollain on tulevaisuudessa hyperin vaara, kannattaa tosiaan ottaa rauhallisesti ja uskoa hoitajatätiä. Vettä join ainaki kaks litraa enemmän kuin normaalisti, ja hölläilin ihan kunnolla. Vieläkään ei ole kaikki ihan normaalisti palautunu, housut ei mahdu kiinni, vaikka ei enää kovinkaan paljon koske mihinkään. Turvotus tuli kai jäädäkseen.. Ja voi kun taas niin toivoo, toivoo vaan.. Viikon päästä torstaina pääsis vasta tilanteen tasalle. Niinpä se taitaa olla teilläkin, onnetonpulu ja Wienna?!

tyty86: meilläki pitää visalla maksaa lääkkeet, puregonit ku ostin niin niihin olis pitäny olla yli 400 jostain hitosta säästettynä, ja kun ei tosiaan oo ylimäärästä rahaa, niin on pakko visaa vinguttaa.. Ja eiku vaan jotenkin selviää raha-asiatkin, syksyllä on varmaan kelan kattoki täynnä, niin ei tarvii lääkkeistä niin paljo maksaa jos siis tarvii hoitoja enää sillon, kannattaa ottaa se hyöty irti!

simpli: mulla on kans hoitojen aikana ja oikeestaan pari vuotta ollu naama ku murkkuikäsellä, ärsyttää ku aamulla on aina joku uus valkonen patti naamassa, eikä auta vaikka pesis millä! Kivat sulle viivasta! =)

Melargia: kiitti tsempistä. Kyllähän sitä käy kaikenlaiset ajatukset läpi kun on kuusi vuotta yritetty.. Mulle on tää polku jostain syystä laitettu tallattavaksi, ja jos jäädään ilman sitä mitä niin kovasti toivotaan, toivon että joskus selviäis miksi näin on tarkoitettu. Epäilen että selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Onnetonpulu lueskelin viestejä taaksepäin ja se olitkin sinä :) jolle E ehdotti pidempää viljelyä, kuinkas kävi ? ja mikä sulla on nyt vointi ?

Onko kukaan kysyny lääkäreiltä primaspanin käytöstä ? tai kukaan teistä tai jo plussanneista joka täällä vielä keskusteluja seurailee kokeillut primaspania ? Onko kokemusta kuinka herkästi koromosomit ja hyytymistekijät tutkitaan ? Ymmärsin tänään että ei ainakaan vielä :( tekis mieli kysästä seuraavan kerran että tutkitaankos ne yksityisellä esim. Feminolla jos maksan itse ja pyydän ko. tutkimukset.

Ootteko te siirrossa vastikään olleet saaneet uutta keltarauhashormonia Lutinusta käyttöön Lugesteronin tilalle ? Käyttökokemuksia ?
 
Viimeksi muokattu:
Voi jee mikä olo. Kaikkia muita ruumiin osia särkee paitsi päätä. Kuukautis kivut tuntuu edelleen ja kovaa, mutta se vuoto uupuu edelleen. Olihan töissä kiirettä ja se on sitten ilmeisemmin syy tähän oloon, mutta kipiäolo on.
 
Tänä aamuna vetäsin ekat sumut ja hyi vittu mitä shittii :kieh: ihan paskan makusta ja kitkerää kun nieluun valu..voiha vide, tulee varmaan todella lystikastä. Tänään mennään sinne ivf keskusteluun. Mä katoin kelan sivuilta, että mukka on maksukatossa jo 300€..eli 400€ pitää viel lääkkeistä maksaa ja loput mitkä menee yli on 1,50€..hyvä, koska ei todellakaan rahassa kylvetä.
Simpli sä oot niin raskaana:D teikkö aamulla uutta testiä??
Lutinus mulla otetaan primaspan käyttöön tässä hoidossa ja kortisooni koska taustalla noita varhaisia keskenmenoja paljon.
 
tyty86: Itse asiassa tein ja näytti edelleen negaa, vaikka tällä kertaa oli sellainen herkkä testi. Sitten varoitus teille kaikille jotka ette halua kuulla ronkkimisesta mitään hypätkää yli. Kokeilin huvin vuoksi kohdun suuta ja se on hassun muotoinen, sellainen pitkulan mallinen, kuin olisi koholla. En ole ikinä huomannut itselläni vastaavaa aikaisemmin. Kivut on ja vuoto vaan on jossain, tänä aamunakaan ei mitään.
 
Lutinus: :wave: Mulla oli käytössä minidisperiinit (100 mg/vrk) eli vastaava kuin primaspan tämän raskauden alussa. Tosin taustalla kaksi keskenmenoa (kkm ja tm). Sanotaanko näin, että lääkärit eivät tätä tyrkyttäneet, mutta totesivat ettei tästä ASA hoidosta pitäisi olla haittaakaan raskautumista ajatellen. Toki raskaaksi tuleminen on niin monen asian yhteensattuma, että hankalahan sitä on mitään todistaa, mikä juuri olisi sen onnistumisen taustalla. Netistä lukemani mukaan pienillä annoksilla 50-100 mg vuorokaudessa käytettynä parantavat kohdun verenkiertoa, mikä auttaa kiinnittymisessä. Tukostaipumustutkimus mulle on tehty jo 2003 veritulpan vuoksi (kiitos e-pillereiden) ja geenivirhettä ei löytynyt. Silti tämän raskauden ajan olen rv 12 asti syönyt minidisperiiniä ja sen jälkeen piikittänyt varotoimenpiteenä klexanea päivittäin mahaan estääkseni veritulpat (raskaus voi altistaa veritulpille). Onko lähisuvussasi ollut veritulppia? Jos on, niin kannattaa manita lääkärille, silloin varmasti pääsee noihin tukostaipumustesteihin. Kannattaa googlettaa minidisperin/babydisperin/primaspan/Asa + lapsettomuus sanoilla. Kromosomitutkimuksiin ei tuntunut helposti pääsevän, ennen kuin kolme keskenmenoa takana. Mutta pääsimme niihin testeihin juuri plussakierronalussa pitkän vääntämisen tuloksena. Eli pidä puolesi, jotta saat tutkimuksia. Minulla tepsi juuri siinä tärppikierrossa seuraava koktail (femar+fostimon+minidisperin+pregnyl+luget + greippimehu kp1-ovulaatio)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja hedelmällistä kevättä kaikille toivottaen

Nippe + tuplat 23+1
 
tyty, tsempit sumutteluun! Eihän se herkkua ole, mutta kyllä siihenkin tavallaan rutinoituu eikä se sit enää niin kauhealta tunnu, vaikka alussa äklöttääkin.

simpli, tuo menkkojen odottaminen on kyllä hirveetä! Mullahan alkoi viime menkat viikon myöhässä jostain syystä. On se niin kumma, että sillon ku niitä odottaa, niin ei varmana ala... Mullakin oli oviksen kanssa vähän kyseenalaista just tuossa venyneessä kierrossa. En oikein ottanut selvää, tuliko sitä vai ei.

hunter, meinaan kyllä laittaa kelalle kyselyä tuosta, että saisinko siitä Ovitrellestä tosiaan nyt korvauksen, kun Pregnyliä ei apteekeista saanut.

Lutinus, plussalykkyä ovistestailuun! ;)

ON: vihdoin sellainen olo, että jaksan koneella istua hieman. Punktio itsessään meni ihan hyvin, kyllähän se kipeetä teki, mutta se kuuluu asiaan eikä koskenut sen enempää kuin viime syksynäkään. Kivut alkoivat vasta jälkikäteen ja olin jo siinä toipumistilassa melko tuskissani ennenkuin sain särkylääkettä. Jotenkin se kipu oli erilaista kuin viimeksi ja paljon voimakkaampaa. Päivällä jo vähän helpotti, mutta iltaa kohti taas paheni enkä voinut kuin maata. Maha turposi ihan jalkapallon näköiseksi ja en voinut illalla edes kävellä kuin kumarassa sohvan ja sängyn väliä. Lisäksi on tullut ruskeaa vuotoa (vieläkin tulee), tuota ei viimeksi enää tässä vaiheessa ollut. Maha on edelleen aika turvoksissa ja alavatsaa vihloo välillä. Mutta ne tärkeimmät uutiset: oli iso yllätys, että punktiossa saatiin 5 solua! Kyllä viime viikon 1. folliultran mahalaskun jälkeen olin niin yllättynyt kuin vaan olla voi. Ja soitto tuli aamulla, niistä viidestä 4 on hedelmöittynyt! Yksi solu oli ollut epäkypsä, mutta nuo 4 sitten hedelmöittyivät normaalisti. Kyllähän nyt hedelmöittymisprosentti on paljon parempi kuin viimeksi, jolloin saatiin 3 solua, joista vain 1 hedelmöittyi normaalisti. Huomiseen pitää nyt jotenkin jaksaa odottaa, että lähteekö niistä mikään jakautumaan. Voi kun nyt lähtisi ja saataisiin pikku kyytiläinen huomenna matkaan! Hoitajalla ei ollut tietoa, oliko kaikki icsattu vai osalle tehty ivf. Veikkaan kyllä, että icsattu ne kaikki on. Nyt vaan jännittää huominen! Tänään pitäisi ainakin vielä ottaa iisisti, kerroin hoitajalle näistä oireista ja sain käskyn juoda paljon ja lepäillä. Ja se vuoto kuulemma tulee pistopaikoista eikä kohdusta, niinkuin mie jo yöllä pelkäsin.
 
Viimeksi muokattu:
Lutinus: Polilta määrättiin disperiinit aloitettavaksi kp 3, eli käytännössä söin niitä koko ajan, kun en jaksanut tuota kahden päivän taukoa aina pitää kiertojen välissä ;) Mutta tässä tärppikierrossa aloitin disperiinit vasta noin kp 8 koska toinen lääkäri sitten määräsi aloitettavaksi pari päivää pregnylin pistämisestä samalla lugejen kanssa, mutta en tiennyt kumpaa uskoa, niin tein "puolivälikompromissin". Eli halusin aloittaa jo vähän ennen ovista, että kerkee vaikuttaa paremmin kohdun verenkiertoon... Mutta vissiin tärkeintä on aloittaa viimeistään pian oviksen jälkeen, ennen mahdollista kiinnittymisyritystä... Jostain luin myös, että käytetään usein myös ivf hoidoissa tukena... Toivottavasti tästä ois apua! Ja tuo purkki disperiinejä maksaa noin 8 euroa muistaakseni, että ei ollut kovin kallis "poppakonsti". Mutta lisätietoja kannattaa kysyä lääkäriltä kuitenkin...
 
Pääsiäinen tuli ja meni. Loma oli kyllä tarpeeseen myös minulla. Viimeisen pistoksen (Pregnyl) tuikkasin reissulla ja nyt sitten piinaillaan. Lugeohjeistusta en saanut, joten noudatan Antin määräämää 2kpl iltaisin. Testipäivä on sopivasti juuri ennen lääkärikäyntiä kilppariasioita koskien, joten on sitten sekin asia tiedossa. Kipuiluja on jonkin verran, mutta rauhallisin mielin asennoidun negaan. Ajatukset on nyt muuallla ja varmaan se on hyväkin. Ainakin lähtötilanne oviksen aikaan oli hyvä, joten jotain toiveita kai on onnistua.

Tsemppiä tarvitseville ja tarrasukkia kyytiläistä/-siä kantaville! Polilla käydessä olen paljon miettinyt onko joku teistä odottelemassa samaan aikaan, mutta en ole rohjennut kysyä. Olisiko tapaamiseen tulijoita?
 

Yhteistyössä