keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mut sä haukut kristiuskoa, ristiriitaista:(. Tunnen mulimeja, jotka ovat tulleet uskoon. Niin, Jeesus itse on heille ilmestynyt. He ovat vastaanottaneet Jeesuksen vapahtajanaan ja joutuneet synnyinmaassaan vainotuiksi. Sama Jumala? Jos näin niin miksi heitä kotimaassaan vainotaan kun ottivat Jeesuksen vastaan?
Minä en ole sanallakaan haukkunut kristinuskoa.
Joten älä tule väittämään sellaista vain siksi, että sua harmittaa etten usko - tai mikä ikinä sun motiivisi onkaan.

Joissain muslimimaissa on idioottimaiset lait. Idioottimaisten ihmisten säätämiä. Siellä ei saa olla erilainen, mutta ei se uskontoon liity. Vainotaanhan muslimeja ainakin tietyllä tasolla Suomessa, juutalaisia siellä sun täällä...
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä uskon Jumalaan ja Jeesukseen (ja muihin Jumalan lähettämiin heppuihi jotka syntyi ihmiseksi maan päälle Jumalan poikana, tai vaikka tyttönä..) mutta Raamattuun en usko. Ehkä asioihi sielä täälä, mutta en kaikkeen mitä Raamatussa lukee.

Uskon niihin Raamatun juttuihi, mitkä kertoo rakkaudesta. Niihin, mistä sen rakkauden, valon voi huomata. Siinä ei ole pätkääkään rakkautta, että jos et usko Jeesukseen, et pääse taivaaseen. Pelkoon pohjautuva / pelkoa herättävä oppi on väärää.

Uskon, että kukaan ei koskaan kuole. Jokaisella on kuolematon sielu. Usko Jeesukseen, tai mihin tahansa korkeampaan, rakkauteen, valoon, auttaa henkisen kehityksen tiellä, joka vie meitä yhä lähemmäs Jumalaa täällä maan päällä. Uskon, että me kaikki ollaan osa Jumalaa.
itse asiassa siinä on rakkaus, että varoitetaan ihmisiä. mutta Jumala ei pakota ketään sinne taivaaseen vaan ihminen voi valita olla uskomatta Jeesukseen, mitä Jumala ei tietenkään halua.
Ei pakota ei. Mutta kaikki sinne menee. Ei siihen ole pakko uskoa.
Rakkaus ei herätä pelkoa. Enkelitkin ilmestyessään aina sanoo että älä pelkää.

Varoitetaan mistä? Ihmisen omasta saatanallisuudesta sekä Jumalallisuudesta? Ne molemmat on ihmisessä, ja ihmisellä on valta valita kumman ottaa hallitsemaan omaa elämäänsä. Elääkö vihassa vai rakkaudessa. Se löytyy ihmisestä itsestään. Jumala löytyy ihmisestä itsestään. Se vaan vaatii ilmeisesti uskoa, tahtoa ja virittäytymistä oikeaan tilaan. Ite en ole sitä ainakaan vielä oppinu, en ole kyllä juuri yrittänykään (meditaatiot ym). Ihmisellä on valta hallita omaa elämää (voi kun oppis tuohonkin...pitäisi kai rakastaa enemmän..). Ketään ei tuomita valintojen perusteella. Kaikki synnit on anteeksi annettu, mutta silti elämän kirjaan kirjattu.
varoittamisessa tarkoitin varoittamista iänkaikkisesta kadotuksesta.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mut sä haukut kristiuskoa, ristiriitaista:(. Tunnen mulimeja, jotka ovat tulleet uskoon. Niin, Jeesus itse on heille ilmestynyt. He ovat vastaanottaneet Jeesuksen vapahtajanaan ja joutuneet synnyinmaassaan vainotuiksi. Sama Jumala? Jos näin niin miksi heitä kotimaassaan vainotaan kun ottivat Jeesuksen vastaan?
Minä en ole sanallakaan haukkunut kristinuskoa.
Joten älä tule väittämään sellaista vain siksi, että sua harmittaa etten usko - tai mikä ikinä sun motiivisi onkaan.

Joissain muslimimaissa on idioottimaiset lait. Idioottimaisten ihmisten säätämiä. Siellä ei saa olla erilainen, mutta ei se uskontoon liity. Vainotaanhan muslimeja ainakin tietyllä tasolla Suomessa, juutalaisia siellä sun täällä...
joo, rauhaa sulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun seitsemänvuotias sanoi viisaasti ystävälleen Abdeekille, että sun Jumala on aivan sama jumala kuin mulla. Sä kutsut sitä vain Allahiksi. Näinhän se on. Jopa pieni lapsi sen tajuaa.
ei ole olemassa kuin Hyvä ja Paha. Jumala ja Saatana. Kaikki maailman uskonnot palvelevat Saatanaa. Kristinusko ei ole uskonto, vaan se on elävä yhteys Jumalaan, Jeesukseen. Vain Jumala on Hyvä.
Ei ole olemassa hyvää tai pahaa. Oikeaa tai väärää. On vain eri näkökantoja ja omassa maailmassaan ne ovat aina oikeita. On vain tiedostamattomuutta ja tiedostamista, joiden mukaan tehdään valintoja.
On olemassa Totuus ja se Totuus on enemmän kuin mitkään näkökannat.

 
..
Mä en tiedä mistään sarjoista mitään, mä ajattelen itse näin sillä perusteella mitä näen,koen ja havannoin ympärilläni.
Tulin tähän tulokseen aivan omilla aivoilla.
Jumala ei ole muuta kuin materiaa ja materiasta syntyy energiaa.
Tiede Minna se tiede ja varsinkin fysiikka
 
tsemppiä minna :hug: ...älä ota stressiä ihmisten mielipiteistä....mähän kirjottelin tossa alussa....Usko Jumalaaan on enemmän kun mielipiteet maan....ja mä meen pian sänkyyn juttelemaan Jeesuksen kanssa....suomennos ateisteille...rukoilemaan :saint: :hug:
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun seitsemänvuotias sanoi viisaasti ystävälleen Abdeekille, että sun Jumala on aivan sama jumala kuin mulla. Sä kutsut sitä vain Allahiksi. Näinhän se on. Jopa pieni lapsi sen tajuaa.
ei ole olemassa kuin Hyvä ja Paha. Jumala ja Saatana. Kaikki maailman uskonnot palvelevat Saatanaa. Kristinusko ei ole uskonto, vaan se on elävä yhteys Jumalaan, Jeesukseen. Vain Jumala on Hyvä.
juu, kuulostaa rajulta luettuna mutta näinhän se kyllä on. Jeesuksessa ei ole kyse uskonnosta. Ja vaikka sitä täällä kuinka jauhaa, ei mene perille:(. mutta ehkö olen jo liian väsynyt...

Joo rankasti ehkä sanottu, mutta niin totta :ashamed: Eihän siinä kukaan menetä mitään jos jokainen vaan ymmärtäis tulla uskoon. Taakan sais harteilta pois, eikä tarttis murehtia. Mutta mutta...

Minäpä taidan lähtee unille tästä, kiitos mukavasta keskustelusta! Kauniita unia! Siunausta sulle minna! =)
kiitos sullekin! Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
 
mä uskon että raamattu on jonkun aikakauden lakikirja.

pystytkö vastaamaan mulle minna kysymyksiin liittyen raamattuun??? esim: jos maailmassa ei ollu kun aatami,eeva, kain ja aben niin kuinka on mahdollista että toinen velijistä karkotettin toisten ihmisten luo kun oli tappanu veljen??

raamatussa on niiiin monta mokaa..
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
Voithan oppia tuntemaan muitakin profeettoja. Menisit opiskelemaan uskontoja vaikka yliopistoon niin laajenisi ajatuksesi
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon että raamattu on jonkun aikakauden lakikirja.

pystytkö vastaamaan mulle minna kysymyksiin liittyen raamattuun??? esim: jos maailmassa ei ollu kun aatami,eeva, kain ja aben niin kuinka on mahdollista että toinen velijistä karkotettin toisten ihmisten luo kun oli tappanu veljen??

raamatussa on niiiin monta mokaa..
en takerru tähän. Mulle on oikeastaan aika sama. Raamattu on kuitenkin Jumalan Pyhän Hengen innoittama kirja, joka todellakin puhuu myös sulle, kun vain alat lukemaan. Ja jos tuo nimenomainen kohta vaivaa, on olemassa Raamatun selitysteoksia, jossa paljon viisaammat on tutkineet taustoja jne ja varmaan osaavat vastata myös tuohon.
 
[quote="Ravistettava"

Kuka ihannoi islamin uskoa? Sinä haukut sitä, sekö on parempi juttu? Minä en ihannoi, en hauku. Jokainen saa uskoa siihen mihin tahtoo.
Kristinuskon nimessä on tapettu ihmisiä, pakkokäännytetty, jne. Tapetaan yhä. Ja itseään kristityiksi kutsuvat ihmiset harjoittavat myös henkistä väkivaltaa monille hakkaamalla heitä Raamatulla päähän. Miksi kukaan ei puutu siihen?[/quote]

:( Sössin äsken. Tässä yläpuolella on Ravistettavan tekstiä ja alapuolella Merjan. Sorry




Ei varmasti kukaan ole väittänyt että kristinuskon nimissä ei olisi tehty paljon vääryyttä. Silti on aika kaukaa haettua kaivaa keskiajan ristiretket lähes joka ikiseen kristinuskoa koskevaan keskusteluun.

Tänäkin yönä tuhannet ja taas tuhannet ihmiset viruvat vankiloissa ja kärsivät kidutuksesta siksi että uskovat Jeesukseen. Viime vuosisadalla (1900-luvulla) on tapettu enemmän ihmisiä uskonsa (Jeesukseen) vuoksi kuin koskaan aikaisemmin. Mutta usko Jeesukseen on näille ihmisille todellakin: ELÄMÄN KALLEIN ASIA.

Tämä on jo kirjoitettu aika moneen kertaan: Mikään uskonto ei pelasta, ei edes kristinusko. Vain Jeesua pelastaa. USKO on henkilökohtainen suhde Jeesukseen
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
ei oe kyse, että väheksyisin kenenkään onnea jne. Jeesus on kuitenkin tie iänkaikkiseen elämään ja Raamatun mukaan ilman Häntä joudumme iänkaikkiseen kadotukseen. Siksi.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
ei oe kyse, että väheksyisin kenenkään onnea jne. Jeesus on kuitenkin tie iänkaikkiseen elämään ja Raamatun mukaan ilman Häntä joudumme iänkaikkiseen kadotukseen. Siksi.
Tämä on vain yksi näkemys
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
Voithan oppia tuntemaan muitakin profeettoja. Menisit opiskelemaan uskontoja vaikka yliopistoon niin laajenisi ajatuksesi
no minäpä kerron. Ennenkuin tulin uskoon, olin hyvin tutustunut myös noihin muihin uskontoihin. Joten mihinkään yo:eek:on ei ole enää intressiä mennä:).
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
[quote="Ravistettava"

Kuka ihannoi islamin uskoa? Sinä haukut sitä, sekö on parempi juttu? Minä en ihannoi, en hauku. Jokainen saa uskoa siihen mihin tahtoo.
Kristinuskon nimessä on tapettu ihmisiä, pakkokäännytetty, jne. Tapetaan yhä. Ja itseään kristityiksi kutsuvat ihmiset harjoittavat myös henkistä väkivaltaa monille hakkaamalla heitä Raamatulla päähän. Miksi kukaan ei puutu siihen?

Ei varmasti kukaan ole väittänyt että kristinuskon nimissä ei olisi tehty paljon vääryyttä. Silti on aika kaukaa haettua kaivaa keskiajan ristiretket lähes joka ikiseen kristinuskoa koskevaan keskusteluun.

Tänäkin yönä tuhannet ja taas tuhannet ihmiset viruvat vankiloissa ja kärsivät kidutuksesta siksi että uskovat Jeesukseen. Viime vuosisadalla (1900-luvulla) on tapettu enemmän ihmisiä uskonsa (Jeesukseen) vuoksi kuin koskaan aikaisemmin. Mutta usko Jeesukseen on näille ihmisille todellakin: ELÄMÄN KALLEIN ASIA.

Tämä on jo kirjoitettu aika moneen kertaan: Mikään uskonto ei pelasta, ei edes kristinusko. Vain Jeesua pelastaa. USKO on henkilökohtainen suhde Jeesukseen[/quote]
Uskonnon takia kärsii monet muutkin johan sen sanoin, uskonto aiheuttaa kärsimystä
 
Näissä
uskoketjuissa on aina se, että mitään muita ei suvaita kuin niitä, jotka ovat kristinuskossa. Miksi ei voi suoraan otsikkoon laittaa, että jutellaan kristinuskosta, kun se on kerran teistä ainoa oikea tapa uskoa ja muita ette suvaitse???? Te aloittajat ette hae näillä aloituksillanne mitään oikeaa keskustelua, vaan te haluatte ryhmässä pönkittää paremmuuttanne ja "sääliä ja valistaa" toisinajattelijoita; usko Jeesukseen vie taivaaseen, kaikki muu sinne alemmas. Keskustelutyylinnekin on pelkästään alentavaa: "voi teitä raukkoja....hui, en halua ajatellakaan....voi kun te kaikki tajuaisitte" jne....

Perustakaa oma kerho, tarkentakaa otsikkoa tai olkaa oikeasti valmiita puhumaan uskosta - muustakin kuin kristinuskosta!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Ei varmasti kukaan ole väittänyt että kristinuskon nimissä ei olisi tehty paljon vääryyttä. Silti on aika kaukaa haettua kaivaa keskiajan ristiretket lähes joka ikiseen kristinuskoa koskevaan keskusteluun.
No otetaan sitten puheenaiheeksi seksuaalinen hyväksikäyttö kirkon piirissä (Suomessakin tapahtunut) tai aborttiklinikoiden työntekijöiden murhat Jeesuksen nimeen...ne eivät ainakaan ole keskiajalta, vaan nykypäivää.

Tai ajatellaan vaikkapa luterilaista kirkkoamme, joka joustaa ja muuttuu ja peesailee ja sallii suunnilleen kaiken, huolimatta siitä että Raamatussa nämä asiat on kielletty. Sitäkään en tajua.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
tsemppiä minna :hug: ...älä ota stressiä ihmisten mielipiteistä....mähän kirjottelin tossa alussa....Usko Jumalaaan on enemmän kun mielipiteet maan....ja mä meen pian sänkyyn juttelemaan Jeesuksen kanssa....suomennos ateisteille...rukoilemaan :saint: :hug:
jees! taidan minäkin kohta mennä. Se on totta, Jumalan Sana pysyy iäti eikä tyhjänä pala, vaikka kuinka vääntäisi:). Siunausta sulle!
 

Yhteistyössä