keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
Voithan oppia tuntemaan muitakin profeettoja. Menisit opiskelemaan uskontoja vaikka yliopistoon niin laajenisi ajatuksesi
no minäpä kerron. Ennenkuin tulin uskoon, olin hyvin tutustunut myös noihin muihin uskontoihin. Joten mihinkään yo:eek:on ei ole enää intressiä mennä:).
Teit tietoisen valinnan ei se uskonto sua salamana kolkannut
ja anna nyt muiden tehdä valintansa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mä en tiedä mistään sarjoista mitään, mä ajattelen itse näin sillä perusteella mitä näen,koen ja havannoin ympärilläni.
Tulin tähän tulokseen aivan omilla aivoilla.
Jumala ei ole muuta kuin materiaa ja materiasta syntyy energiaa.
Tiede Minna se tiede ja varsinkin fysiikka
Ei kun materia on energiaa, joka on peräisin Jumalasta.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Ei varmasti kukaan ole väittänyt että kristinuskon nimissä ei olisi tehty paljon vääryyttä. Silti on aika kaukaa haettua kaivaa keskiajan ristiretket lähes joka ikiseen kristinuskoa koskevaan keskusteluun.
No otetaan sitten puheenaiheeksi seksuaalinen hyväksikäyttö kirkon piirissä (Suomessakin tapahtunut) tai aborttiklinikoiden työntekijöiden murhat Jeesuksen nimeen...ne eivät ainakaan ole keskiajalta, vaan nykypäivää.

Tai ajatellaan vaikkapa luterilaista kirkkoamme, joka joustaa ja muuttuu ja peesailee ja sallii suunnilleen kaiken, huolimatta siitä että Raamatussa nämä asiat on kielletty. Sitäkään en tajua.
totta, ja just tänä takia kirkosta eroaminen senkun mullakin lähenee...ehkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon että raamattu on jonkun aikakauden lakikirja.

pystytkö vastaamaan mulle minna kysymyksiin liittyen raamattuun??? esim: jos maailmassa ei ollu kun aatami,eeva, kain ja aben niin kuinka on mahdollista että toinen velijistä karkotettin toisten ihmisten luo kun oli tappanu veljen??

raamatussa on niiiin monta mokaa..
en takerru tähän. Mulle on oikeastaan aika sama. Raamattu on kuitenkin Jumalan Pyhän Hengen innoittama kirja, joka todellakin puhuu myös sulle, kun vain alat lukemaan. Ja jos tuo nimenomainen kohta vaivaa, on olemassa Raamatun selitysteoksia, jossa paljon viisaammat on tutkineet taustoja jne ja varmaan osaavat vastata myös tuohon.
en näe sitä niin että se puhuu mulle.. mä en kuule tai tunne sitä joten ei ei ei..
sen tiedän että enkeli se kertoo mulle ja antaa vastauksia ja antaa ajattelimista asioista jotka askarruttaa mua. tiedän myös että enkeli on tossa vieressä aina.

tiedän myös että saatana on olemassa koska senkin kanssa olen ollu tekemisissä. se siitä aiheesta.

ja ei mikään jumala tai jeesus tullu silloin ja auttanu mua vaan se että aloin kuuntelee enkeliä ja pyytämään siltä apua..
 
asianytimessä
Alkuperäinen kirjoittaja Näissä:
uskoketjuissa on aina se, että mitään muita ei suvaita kuin niitä, jotka ovat kristinuskossa. Miksi ei voi suoraan otsikkoon laittaa, että jutellaan kristinuskosta, kun se on kerran teistä ainoa oikea tapa uskoa ja muita ette suvaitse???? Te aloittajat ette hae näillä aloituksillanne mitään oikeaa keskustelua, vaan te haluatte ryhmässä pönkittää paremmuuttanne ja "sääliä ja valistaa" toisinajattelijoita; usko Jeesukseen vie taivaaseen, kaikki muu sinne alemmas. Keskustelutyylinnekin on pelkästään alentavaa: "voi teitä raukkoja....hui, en halua ajatellakaan....voi kun te kaikki tajuaisitte" jne....

Perustakaa oma kerho, tarkentakaa otsikkoa tai olkaa oikeasti valmiita puhumaan uskosta - muustakin kuin kristinuskosta!!!
:flower: :flower: :flower:
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
Voithan oppia tuntemaan muitakin profeettoja. Menisit opiskelemaan uskontoja vaikka yliopistoon niin laajenisi ajatuksesi
no minäpä kerron. Ennenkuin tulin uskoon, olin hyvin tutustunut myös noihin muihin uskontoihin. Joten mihinkään yo:eek:on ei ole enää intressiä mennä:).
Teit tietoisen valinnan ei se uskonto sua salamana kolkannut
ja anna nyt muiden tehdä valintansa
itse asiassa en...edes tuntenut Jeesusta kun rukoilin Häntä. Valintani siis ei ollut tietoinen mutta Jumala mua siihen varmasti oli jo pitempään valmistellut.
 
Keijumetsän Lilja
Muistakaahan uskovat kanssasisaret ja veljet:

Ketään ei voi pakottaa uskoon. Emmekä me ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin ei-uskovat. Ainoastaan usko erottaa meidät ei-uskovista, mutta usko ei vähennä tai nosta ihmisen arvoa. Herralla on ovi auki jokaista ihmistä varten, mutta eivät kaikki tahdo siitä ovesta sisään kulkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
Minna, vastaisitko tähän, kiitos.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mä en tiedä mistään sarjoista mitään, mä ajattelen itse näin sillä perusteella mitä näen,koen ja havannoin ympärilläni.
Tulin tähän tulokseen aivan omilla aivoilla.
Jumala ei ole muuta kuin materiaa ja materiasta syntyy energiaa.
Tiede Minna se tiede ja varsinkin fysiikka
Ei kun materia on energiaa, joka on peräisin Jumalasta.
Kiitos,alkaa olla jo niin väsynyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Voi orion, Olet nyt hukassa...
Tai sitten en. :) Jokainen uskoo siihen minkä oikeaksi tuntee. Sinulle se on sinun uskosi, minulla on oma tapani uskoa. Eikä kumpikaan ole väärin. Kaikki tavat uskoa on tarkoituksenmukaista, jokainen uskoo (näkee) niin kuin omassa elämässä on tarpeen.

Oli miten oli, kuoleman jälkeen totuus ei jää kenellekään epäselväksi. Täälä on totuus verhottu, sitä ei ymmärrä, mutta sitten ymmärtää. :)
se on totta, MUTTA miellä on tämä elämä annettu aikaa tulla tuntemaan Jeesus. Hän antaa jokaselle muutaman etsikkoajan.
Juu, sanotaan että Jumala "kutsuu" ihmistä kolme kertaa elämässä. (Odotan milloin eka kutsu varsinaisesti tulee, tai ehkä se on tullut jo huomaamatta...)
VAIN tämä elämä? Ehei. Jumala ompi armollinen ja antaa meille mahdollisuuden kehittyä monen elämän (oppitunnin) kautta. ;) No mutta, en mä lähe tästä tappeleen, en mä pysty ketään käännyttään (eikä ole tarviskaan, jokainen löytää kun on aika). On itelläki vielä niiin paljon matkaa. :) Niin paljon, että varmasti joistaki asioista antaisin vaan väärän kuvan.

 
mäkin tahtosin Isoon Kirjaan opiskeleen..mut on pieni lapsi ja ja ja...ehkä sitten joskus myöhemmin..ja en ollut tänä vuonna Juhannus konferenssissa....ei ollut kyytiä ja sato ja sato...ootko käynyt kasteella...itse kävin tossa helmikuussa :saint:
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Muistakaahan uskovat kanssasisaret ja veljet:

Ketään ei voi pakottaa uskoon. Emmekä me ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin ei-uskovat. Ainoastaan usko erottaa meidät ei-uskovista, mutta usko ei vähennä tai nosta ihmisen arvoa. Herralla on ovi auki jokaista ihmistä varten, mutta eivät kaikki tahdo siitä ovesta sisään kulkea.
se on totta. Mutta ajattelen että on kuitenkin hyvä kertoa ihmisille siitä mitä Raamattu puhuu. Emme todellakaan ole sen parempia kuin kukaan muukaan. Mutta kyse ei ole siitä:).
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon että raamattu on jonkun aikakauden lakikirja.

pystytkö vastaamaan mulle minna kysymyksiin liittyen raamattuun??? esim: jos maailmassa ei ollu kun aatami,eeva, kain ja aben niin kuinka on mahdollista että toinen velijistä karkotettin toisten ihmisten luo kun oli tappanu veljen??

raamatussa on niiiin monta mokaa..
en takerru tähän. Mulle on oikeastaan aika sama. Raamattu on kuitenkin Jumalan Pyhän Hengen innoittama kirja, joka todellakin puhuu myös sulle, kun vain alat lukemaan. Ja jos tuo nimenomainen kohta vaivaa, on olemassa Raamatun selitysteoksia, jossa paljon viisaammat on tutkineet taustoja jne ja varmaan osaavat vastata myös tuohon.
Juu..... suosittelen lämpimästi aiheesta Pirkko Valkaman kirjaa: "Paratiisista karkotettu". Mahtava selitysteos joka selittää Raamarun ensimmäisiä lukuja. Tosi mielenkiintoinen ja aika helppolukuinenkin kirja.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
mäkin tahtosin Isoon Kirjaan opiskeleen..mut on pieni lapsi ja ja ja...ehkä sitten joskus myöhemmin..ja en ollut tänä vuonna Juhannus konferenssissa....ei ollut kyytiä ja sato ja sato...ootko käynyt kasteella...itse kävin tossa helmikuussa :saint:
juu, kävin kasteella jo v 2001. ja kyllä me juhannuksena kastuttiin, muka teltassa aiottiin nukkua, heh;). Minä haluisin kans johonkin raamattukouluun mutta lapsia sen verran ja asume melko kaukana...mutta eiköhän se Herra johdata eteenpäin.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mä en tiedä mistään sarjoista mitään, mä ajattelen itse näin sillä perusteella mitä näen,koen ja havannoin ympärilläni.
Tulin tähän tulokseen aivan omilla aivoilla.
Jumala ei ole muuta kuin materiaa ja materiasta syntyy energiaa.
Tiede Minna se tiede ja varsinkin fysiikka
Ei kun materia on energiaa, joka on peräisin Jumalasta.
Kiitos,alkaa olla jo niin väsynyt
vaikka kuinka fyssasta vääntäis ( niin lukiossa oli mullakin pitkänä...), niin ei siltikään saa yhtälöä, että tyhjästä tulee materiaa, energiaa ja sitten hups, kaikenlaista: ihmisiä, eläimiä...eiku anteeksi eka alkusolu, sitten sammakko, sitten... ja ihminen;).
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
Minna, vastaisitko tähän, kiitos.
hei, vastasin jo! Voin kyllä vastata uudestaan, jos et löydä...
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
kyllä se Herra johdataa...ja nyt Hän johdattaa minut sänkyyn...Jeesuskin ymmärtää huumoria :saint: ..Hyviä Öitä Kaikille Tasapuolisesti..ja Siunausta :saint: B)
siukkuja sinne ja hyvää yötä, mä lähen kans kohta:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
Minna, vastaisitko tähän, kiitos.
hei, vastasin jo! Voin kyllä vastata uudestaan, jos et löydä...
Mun mielestä et vastannut kysymykseen.
Jotain kirjoitit, mutta vastaus jäi saamatta.


 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä, usko vie iänkaikkiseen elämään ja rauhaan, kun taas hui..en halua ajatellakaan. toivon että jokainen teistä voisi vielä tulla tuntemaan todellisen rakkauden Jeesuksessa.
Miksi sulle on niin tärkeää, että jokainen uskoisi nimenomaan Jeesukseen?

Jos ihminen on tyytyväinen, onnellinen, tasapainoinen, ja tuntee olevansa erittäin rakastettu, mutta ei usko Jeesukseen vaan on vaikkapa ateisti, muslimi, hindu, buddhalainen....miksi se ei ole sinulle ok? Miksi väheksyt sitä, väheksyt toisen uskoa ja onnea?
Minna, vastaisitko tähän, kiitos.
hei, vastasin jo! Voin kyllä vastata uudestaan, jos et löydä...
Mun mielestä et vastannut kysymykseen.
Jotain kirjoitit, mutta vastaus jäi saamatta.
no vastaan uudelleen. Kyse ei ole siitä, että väheksyisin kenenkään onnea tai muuta hyvää. Kyse on siitä, että Jeesus on syntiemme sovittaja ja vapahtaja. Kerron täällä siksi siitä, koska koen sen velvollisuudekseni. Allah, buddha tms ei ole sovittanut syntejämme. Vaan Isa, Jeesus.
 

Yhteistyössä