keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mä en tiedä mistään sarjoista mitään, mä ajattelen itse näin sillä perusteella mitä näen,koen ja havannoin ympärilläni.
Tulin tähän tulokseen aivan omilla aivoilla.
Jumala ei ole muuta kuin materiaa ja materiasta syntyy energiaa.
Tiede Minna se tiede ja varsinkin fysiikka
Ei kun materia on energiaa, joka on peräisin Jumalasta.
Kiitos,alkaa olla jo niin väsynyt
vaikka kuinka fyssasta vääntäis ( niin lukiossa oli mullakin pitkänä...), niin ei siltikään saa yhtälöä, että tyhjästä tulee materiaa, energiaa ja sitten hups, kaikenlaista: ihmisiä, eläimiä...eiku anteeksi eka alkusolu, sitten sammakko, sitten... ja ihminen;).
Niin, ei sitä taho ihmisjärjellä ymmärtää. Miten näkymätön ja näkyvä voi olla samaa energiaa mutta vain eri muodoissa? Kaikki energiahan on ollut aina ollu olemassa, ihan niinkuin Jumalakin on ollut aina ja tulee aina olemaankin. Mitään ei tapahdu hups vaan, vaan kaikki on tarkoituksenmukaista, luotua.
 
Kiitos teille kaikille hyvästä ja virkistävästä keskustelusta. Minä kuitenkin lähden nyt nukkumaan. Hyvän keskustelun tiimoilta taidan kuitenkin lukea vielä sängyssä pienen pätkän Raamattua, vaikka ekaa Johanneksen kirjettä. Niin ja kerron Jeesukselle niitäkin asioitani, joita en tänne palstalle kirjoita

Öitä teille kaikille

Siunausterkuin Merja A :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ootana:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mitähä Jumala on tehny ennen kun on luonu maan...? Sillä on kyl pakko olla ollu tosi tylsää... :whistle:
ookko ny ihan varma tuosta asiasta?
Villi veikkaus vaan. Mikä tarkotus sillä on ollut ennen maan luontia ja mistäs se on sit tullu tupsahtanut, siis Jumala...? Ei siis mitään riidanhaastoa vaan ihan oikeasti pohdin :)
 
Keijumetsän Lilja
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Muistakaahan uskovat kanssasisaret ja veljet:

Ketään ei voi pakottaa uskoon. Emmekä me ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin ei-uskovat. Ainoastaan usko erottaa meidät ei-uskovista, mutta usko ei vähennä tai nosta ihmisen arvoa. Herralla on ovi auki jokaista ihmistä varten, mutta eivät kaikki tahdo siitä ovesta sisään kulkea.
se on totta. Mutta ajattelen että on kuitenkin hyvä kertoa ihmisille siitä mitä Raamattu puhuu. Emme todellakaan ole sen parempia kuin kukaan muukaan. Mutta kyse ei ole siitä:).
Onhan Jeesus antanut meille lähetyskäskyn toki, sitä en kiellä. Mutta en myöskään usko, että meitä kaikkia on heti Sanan kuultuamme tarkoitettu sitä eteenpäin levittävän. En ainakaan minä koe olevani vielä valmis siihen.

Sillä mitä siitä tulee, jos puutarhurioppilas ryhtyy heti istuttamaan kasvimaata ennen kuin on oppia saanut puutarhan hoidosta. Sato menehtyy tai tulee huono sato. Mutta oppinsa hyvin sisäistäneen kasvimaa kukoistaa.

Muistakaa ennen kaikkea toimia esimerkkinä Jeesusta etsiville (tämä siis nimenomaan kristityille muistutuksena).

Me jokainen vaikutamme siihen, mitä toiset ajattelevat uskomme kohteesta. Uskoimme sitten Jeesukseen, pelkästään Jumalaan, Allahiin, Jupiteriin, tieteeseen, luonnonhenkiin.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja ootana:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mitähä Jumala on tehny ennen kun on luonu maan...? Sillä on kyl pakko olla ollu tosi tylsää... :whistle:
ookko ny ihan varma tuosta asiasta?
Villi veikkaus vaan. Mikä tarkotus sillä on ollut ennen maan luontia ja mistäs se on sit tullu tupsahtanut, siis Jumala...? Ei siis mitään riidanhaastoa vaan ihan oikeasti pohdin :)
Tosi mielenkiintoinen kysymys. Toivon, että joskus saan vielä tietää. Ihmisjärkihän ei sitä voi ymmärtää, kun raamatussa sanotaan, että jumala on aina ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä uskon Jeesukseen, oon myös mahdottoman helpottunut siitä että pääsen taivaaseen, sitten kun on siis sen aika. ;)

Millainen se taivas on sun mielestä?
Uskon Raamatunmukaiseen taivaaseen. Fil.3:20
Taivas on sellainen paikka missä ei ole enää surua tai tuskaa.
Ajattelen Taivaasta samalla tavalla kuin Starbucks. Minulle Tärkein asia Taivaassa on se että siellä me saadaan olla Jeesuksen luona.

Se millaista Taivaassa ulkoisesti on ei ole niin oleellista.

Eikö ole mahdollista tuntea yhteyttä Jumalaan tässä elämässä. Onko se mahdollista vain Taivaassa?

eiköhän se yhteys Jumalaan tule ihan tässä elämässä jos on tullakseen. Ei sitä napista painamalla automaattisesti saa vaan käsittääkseni sitä yhteyttää pitää etsiä ja joskus se taas tulee yhtäkkiä yllättäen ihan itsestä riippumatta jonkun tapahtuman kautta. Joku taas käsittääkseni vasta kuolinvuoteella vakavasti ajattelee näitä asioita ja saattaa se yhteys sitten siinäkin yhtäkkiä syntyä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Ainoastaan armosta meillä on sinne pääsy, omat teot eivät vie meitä minnekkään.
Tiedän mutta raamatussa kehoitetaan elämää siten ja minusta se on hyvä vinkki kaikille ihmisille ainakin kun nykymaailmassa ollaan niin kovia ja kylmiä toisia kohtaan :'(

tottakai se olis hyvä jos ihmiset välittäisivät toisistaan,mutta se liity siihen että pelastuuko ihminen vai ei. Enemmänkin liittyy lähimmäisenrakkauteen, johon Jeesus meitä kehoittaa.
monta muutakin hyvää opetusta ja juuri se että kohtele toisia niinkuin toivot itseäsi kohdeltavan.
HUOM luen tätä ketjua nyt lauantaiaamuna klo 9 ja aloitin tosiaan tämän nyt. Kommentoin juttuja ihan siinä järjestyksessä kun niitä on ollut ja kun on 11 sivua viestejä niin kommenteja tulee. Ja katsotaanpa kohta nappaako joku mode tämän ketjun ja sulkee tai poistaa minun yksinpuhelun vuoksi. Vaikka ei tämä yksinpuhelua ole vaan keskustelua puolen vuorokauden viiveellä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
uskon ainoastaan faktaan,tieteeseen
mielestäni uskonnot aiheuttavat liian paljon kärsimystä ihmiskunnalle
sun mielestä tiede=fakta? olen hiukan eri mieltä. tiedekin on eräänlainen uskomus. fiksut tiedemiehet myöntävät oman tietämättömyytensä. ei kukaan ihminen tiedä kaikkea, ei tiedekään voi selittää kaikkea, vaikka kovasti koittaakin.
Ei kaikkea voi ymmärtää. itse mietin tuo maailman syntyä ja sitä alkuvoimaa mikä sen sysäsi liikkeelle ja sitä mitä oli ennen sitä. minne avaruus loppuu jne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
uskon ainoastaan faktaan,tieteeseen
mielestäni uskonnot aiheuttavat liian paljon kärsimystä ihmiskunnalle
tämä on siinä mielessä kyllä totta, että USKONNOT aiheuttavat kaikenlaista skismaa, mutta elävä suhde Jeesukseen onkin toinen juttu:)
Entä elävä suhde Muhammediin,Brahmaniin tai Buddhaan??
Onko sekin toinen juttu?
entä jos se onkin yksi ja ainoa korkeampi voima mitä me eri nimillä kutsumme. Jos uskommekin kaikki itseasiassa samaan ja aika, kultturierot yms on muokanneet uskomme erilaisiksi.
jos jumala antaakin meille mahdollisuuden uskoa kunkin omalla tavallamme ja niin löytää sen oman turvan ja sielunrauhan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Pitääks jonkun kuolla sun puolesta??
Bush on kristitty ja tuottaa paljon väkivaltaa?
Kumma kun tähän ei puututa.
Ei uskonto käske häntä sotimaan vaan hän tekee se muista syistä.
Ei uskontoa ja politiikka pidä sekoittaa toisiinsa eikä käyttää uskontoa yhdistävänä voimana hyökätä toista vastaan. Uskonto ei minusta automaattisesti yhdistä ihmisiä tiettynä ryhmänä sotimaan ja taistelemaan vaan siihen tarvitaan se maallinen johtaja joka kokoaa joukot tuolla systeemillä jos käyttää sitä kokoavana voimana tai muuten lietsoo sen vastustuksen mielialan jotakin kohtaan. Mutta oikeasti ei USAn armeijassa kysytä uskontoa eikä sen mukaan tehdä vaikka vastapuolen uskontoa voidaan käyttää syynä sotaan (mutta edelleenkään siinä ei ole johtajan uskolla tekemistä ).
tajusiko kukaan mitä tarkoitan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Muistakaahan uskovat kanssasisaret ja veljet:

Ketään ei voi pakottaa uskoon. Emmekä me ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin ei-uskovat. Ainoastaan usko erottaa meidät ei-uskovista, mutta usko ei vähennä tai nosta ihmisen arvoa. Herralla on ovi auki jokaista ihmistä varten, mutta eivät kaikki tahdo siitä ovesta sisään kulkea.
se on totta. Mutta ajattelen että on kuitenkin hyvä kertoa ihmisille siitä mitä Raamattu puhuu. Emme todellakaan ole sen parempia kuin kukaan muukaan. Mutta kyse ei ole siitä:).
Onhan Jeesus antanut meille lähetyskäskyn toki, sitä en kiellä. Mutta en myöskään usko, että meitä kaikkia on heti Sanan kuultuamme tarkoitettu sitä eteenpäin levittävän. En ainakaan minä koe olevani vielä valmis siihen.

Sillä mitä siitä tulee, jos puutarhurioppilas ryhtyy heti istuttamaan kasvimaata ennen kuin on oppia saanut puutarhan hoidosta. Sato menehtyy tai tulee huono sato. Mutta oppinsa hyvin sisäistäneen kasvimaa kukoistaa.

Muistakaa ennen kaikkea toimia esimerkkinä Jeesusta etsiville (tämä siis nimenomaan kristityille muistutuksena).

Me jokainen vaikutamme siihen, mitä toiset ajattelevat uskomme kohteesta. Uskoimme sitten Jeesukseen, pelkästään Jumalaan, Allahiin, Jupiteriin, tieteeseen, luonnonhenkiin.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Olipa fiksusti kirjoitettu! :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
no vastaan uudelleen. Kyse ei ole siitä, että väheksyisin kenenkään onnea tai muuta hyvää. Kyse on siitä, että Jeesus on syntiemme sovittaja ja vapahtaja. Kerron täällä siksi siitä, koska koen sen velvollisuudekseni. Allah, buddha tms ei ole sovittanut syntejämme. Vaan Isa, Jeesus.
Joo joo.
Mutta miksi sinä edes vaivaudut ajattelemaan sitä, mihin joku sulle ventovieras uskoo tai on uskomatta?
Eikö sulle riitä se, että annat muiden elää tavallaan, ja elät itse omalla tavallasi?
Miksi koet, että sulla on velvollisuus tuputtaa omaa uskoasi? Onko ihmiskunnan pelastuminen sun vastuullasi vai?
Sitä ihmettelen. Sitä kysyin. Miksi et vaan anna muiden uskoa mihin he haluavat, vaan koet velvollisuudeksesi valistaa muita asiasta, jonka he jo taatusti tietävät (tietoa löytyy, mutta ei uskoa siihen mihin sinä uskot), mutta ovat silti valinneet eri tien kuin sinä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Onhan Jeesus antanut meille lähetyskäskyn toki, sitä en kiellä. Mutta en myöskään usko, että meitä kaikkia on heti Sanan kuultuamme tarkoitettu sitä eteenpäin levittävän. En ainakaan minä koe olevani vielä valmis siihen.

Sillä mitä siitä tulee, jos puutarhurioppilas ryhtyy heti istuttamaan kasvimaata ennen kuin on oppia saanut puutarhan hoidosta. Sato menehtyy tai tulee huono sato. Mutta oppinsa hyvin sisäistäneen kasvimaa kukoistaa.

Muistakaa ennen kaikkea toimia esimerkkinä Jeesusta etsiville (tämä siis nimenomaan kristityille muistutuksena).

Me jokainen vaikutamme siihen, mitä toiset ajattelevat uskomme kohteesta. Uskoimme sitten Jeesukseen, pelkästään Jumalaan, Allahiin, Jupiteriin, tieteeseen, luonnonhenkiin.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Sinä oot fiksu :flower: , sinusta mä tykkään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Pitääks jonkun kuolla sun puolesta??
Bush on kristitty ja tuottaa paljon väkivaltaa?
Kumma kun tähän ei puututa.
Ei uskonto käske häntä sotimaan vaan hän tekee se muista syistä.
Ei uskontoa ja politiikka pidä sekoittaa toisiinsa eikä käyttää uskontoa yhdistävänä voimana hyökätä toista vastaan. Uskonto ei minusta automaattisesti yhdistä ihmisiä tiettynä ryhmänä sotimaan ja taistelemaan vaan siihen tarvitaan se maallinen johtaja joka kokoaa joukot tuolla systeemillä jos käyttää sitä kokoavana voimana tai muuten lietsoo sen vastustuksen mielialan jotakin kohtaan. Mutta oikeasti ei USAn armeijassa kysytä uskontoa eikä sen mukaan tehdä vaikka vastapuolen uskontoa voidaan käyttää syynä sotaan (mutta edelleenkään siinä ei ole johtajan uskolla tekemistä ).
tajusiko kukaan mitä tarkoitan?
Heps tajusin mitä tarkoitat tervetuloa mukaan keskustelemaan jatketaan tästä, minä kun olen iltaväsy ja olisin eilenkin halunnut jatkaa keskustelua mutta vuode kutsui kun on noita pieniä :D
 
Haluaisiko joku uskova, joka on lukenut paljon raamattua kertoa minulle, että ymmärtääköhän sitä paremmin, jos on uskossa tai onko se ymmärtäminen niin välttämätöntäkään, riittääkö, että uskoo? Minä olen lukenut aika pitkästi jo, mutta en voi väittää, että ymmärtäisin kokonaisuuksia tai muutenkaan siitä kovin paljon. On vaikeutena se, etten usko?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Haluaisiko joku uskova, joka on lukenut paljon raamattua kertoa minulle, että ymmärtääköhän sitä paremmin, jos on uskossa tai onko se ymmärtäminen niin välttämätöntäkään, riittääkö, että uskoo? Minä olen lukenut aika pitkästi jo, mutta en voi väittää, että ymmärtäisin kokonaisuuksia tai muutenkaan siitä kovin paljon. On vaikeutena se, etten usko?
Pyhä Henki on se joka valaisee ja aukaisee asioita Raamatusta vielä syvemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Haluaisiko joku uskova, joka on lukenut paljon raamattua kertoa minulle, että ymmärtääköhän sitä paremmin, jos on uskossa tai onko se ymmärtäminen niin välttämätöntäkään, riittääkö, että uskoo? Minä olen lukenut aika pitkästi jo, mutta en voi väittää, että ymmärtäisin kokonaisuuksia tai muutenkaan siitä kovin paljon. On vaikeutena se, etten usko?
No se ehkä avautuu paremmin se teksti kun on uskova mutta kun sitä myös voi toisinaan kyllä tulkita mitä erikoisemmilla tavoilla olen kyllä kuullut vaikka mitä versioita.
 

Yhteistyössä