keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
no, ei perisyntiin tarvitse alkaa kovin kummoisesti perehtymäänkään. Sen seuraukset ovat näkyvillä joka päivä, vaikka lööpeissä. Mieluummin kannattaisi perehtyä Raamattuun.
Mihin Raamattuun, siis kenen versioon, kenen käännökseen?
Sitä on tuunattu aikojen saatossa niin, että alkuperäisyyttä ei taida juurikaan olla jäljellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja heikki:
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja kun ihminen ei kuitenkaan tee niinkuin Jumala tahtoo, niin Jumala rankaisee. Ristiriitaista?
miten niin rankaisee? Ihminen itse on jo tuomittu ilman Jeesusta. Jeess tuli tuomaan meille elämän, iänkaikkisen elämän.

Kuka ihmeessä ihmisen tuomitsee? Rakkauden Jumalako ihan itse istuu korkealla tuolillaan ja tuomitsee? Höpönlöpö.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
no, ei perisyntiin tarvitse alkaa kovin kummoisesti perehtymäänkään. Sen seuraukset ovat näkyvillä joka päivä, vaikka lööpeissä. Mieluummin kannattaisi perehtyä Raamattuun.
Mihin Raamattuun, siis kenen versioon, kenen käännökseen?
Sitä on tuunattu aikojen saatossa niin, että alkuperäisyyttä ei taida juurikaan olla jäljellä.
kyllä siinä Pyhä Henki toimiii:).
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Eli mua rangaistaan jos mun uskonto on toinen kuin sun?

Niin, ainoa oikea uskonto on kristinusko. Kaikkia muita iskee salama päähän. Voi teitä muslimit, juutalaiset, hindut ym. parat!
suosittelen kokeilemaan. Kun rukoilet vilpittömästi Jumalaa =Jeesusta) osoittamaan itsensä sinulle, niin kyllä Hän sen tekee.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon enkeleihin..
No, enkeleitähän on, mutta ne ovat Jumalan (tai sitten saatanan) palvelevia henkiä. Eivät enkelit ketään pelasta iänkaikkiseen elämään. Sen tekee vain Jeesus.
Olet juuri niin pinttynyt kuin arvasin. Et pysty hyväksymään että uskosi ei ole ainoa oikea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon enkeleihin..
No, enkeleitähän on, mutta ne ovat Jumalan (tai sitten saatanan) palvelevia henkiä. Eivät enkelit ketään pelasta iänkaikkiseen elämään. Sen tekee vain Jeesus.
Tuo saatanajuttu on toinen mitä en ymmärrä.
Jos Jumala on kaikkein ylin ja voimakkain, niin miksi hänen pitää taistella saatanan kanssa. Eikö ylin ja voimakkain olekkaan voimakkain ja ylin???
Koko saatana on höpönlöpöä.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Hyvä elämä on väkivallaton
tarpeeksi ruokaa ja puhdasta vettä
vaatteita jotta ei palellu ja oikeus koulutukseen ja lääkäriin etc...
Yk ihmisoikeus julistus.
niin, kaikilla on oikeus, mutta kaikki eivät sitä saa..mm. abortoidut sikiöt, etiopialaiset lapset tänään. Ja syy usein on meissä ihmisissä, ei Jumalassa.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Eli mua rangaistaan jos mun uskonto on toinen kuin sun?

Niin, ainoa oikea uskonto on kristinusko. Kaikkia muita iskee salama päähän. Voi teitä muslimit, juutalaiset, hindut ym. parat!
suosittelen kokeilemaan. Kun rukoilet vilpittömästi Jumalaa =Jeesusta) osoittamaan itsensä sinulle, niin kyllä Hän sen tekee.
Jumala ja Jesus ei kuulu yhteen, Jumala on muutakin kuin Jesus
 
Mä uskon Jumalaan ja Jeesukseen (ja muihin Jumalan lähettämiin heppuihi jotka syntyi ihmiseksi maan päälle Jumalan poikana, tai vaikka tyttönä..) mutta Raamattuun en usko. Ehkä asioihi sielä täälä, mutta en kaikkeen mitä Raamatussa lukee.

Uskon niihin Raamatun juttuihi, mitkä kertoo rakkaudesta. Niihin, mistä sen rakkauden, valon voi huomata. Siinä ei ole pätkääkään rakkautta, että jos et usko Jeesukseen, et pääse taivaaseen. Pelkoon pohjautuva / pelkoa herättävä oppi on väärää.

Uskon, että kukaan ei koskaan kuole. Jokaisella on kuolematon sielu. Usko Jeesukseen, tai mihin tahansa korkeampaan, rakkauteen, valoon, auttaa henkisen kehityksen tiellä, joka vie meitä yhä lähemmäs Jumalaa täällä maan päällä. Uskon, että me kaikki ollaan osa Jumalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikki:
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja kun ihminen ei kuitenkaan tee niinkuin Jumala tahtoo, niin Jumala rankaisee. Ristiriitaista?
Alussa ihmisillä oli vapaa tahto. He saivat elää Jumalan hyvän tahdon mukaan tai sitten sitä vastaan. Ja tuttu juttuhan on että ihminen rikkoi Jumalan tahdon ja teki oman mielensä mukaan.

Kun ihminen lankesi syntiin ja rikkoi Jumalan tahdon hän menetti samalla vapaan tahtonsa. Ihmisestä tuli synnin orja ja hänelle tuli taipumus pahaan ja Jumalan tahdon vastaiseen elämään. Juuri tätä taipumusta pahaan tarkoitetaan perisynnillä. Ja tämä taipumus pahaan löytyy meistä kaikista ihmisistä kun hiukankin pintaa raaputtaa.
Juuri tästä asiasta Luther kirjoitti hienon teoksensa "Sidottu ratkaisuvalta".
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon enkeleihin..
No, enkeleitähän on, mutta ne ovat Jumalan (tai sitten saatanan) palvelevia henkiä. Eivät enkelit ketään pelasta iänkaikkiseen elämään. Sen tekee vain Jeesus.
Tuo saatanajuttu on toinen mitä en ymmärrä.
Jos Jumala on kaikkein ylin ja voimakkain, niin miksi hänen pitää taistella saatanan kanssa. Eikö ylin ja voimakkain olekkaan voimakkain ja ylin???
Koko saatana on höpönlöpöä.
taistelu saatanan kanssa on käyty juuri siellä ristipuulla. Saatana on voitettu jo, mutta niin kauan kun Jeesus ei ole vielä tullut takaisin, saatana vaikuttaa täällä maan päällä. Ja siis seurauksiahan voimme lukea lehdistä ja näemme omassa perheessämmekin riitoina jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon enkeleihin..
No, enkeleitähän on, mutta ne ovat Jumalan (tai sitten saatanan) palvelevia henkiä. Eivät enkelit ketään pelasta iänkaikkiseen elämään. Sen tekee vain Jeesus.
Tuo saatanajuttu on toinen mitä en ymmärrä.
Jos Jumala on kaikkein ylin ja voimakkain, niin miksi hänen pitää taistella saatanan kanssa. Eikö ylin ja voimakkain olekkaan voimakkain ja ylin???
Koko saatana on höpönlöpöä.
Kaikki enkelit, sekä pyhät että langenneet, ovat Jumalan luomia, persoonallisia olentoja. Saatana on langennut enkeli, jonka Jumala alunperin loi hyväksi, mutta joka lankesi omasta valinnastaan. (1. Piet. 1:12, Luuk. 8:28-33, Luuk. 10:18, Kol. 1:16).
 
vieras
Mun seitsemänvuotias sanoi viisaasti ystävälleen Abdeekille, että sun Jumala on aivan sama jumala kuin mulla. Sä kutsut sitä vain Allahiksi. Näinhän se on. Jopa pieni lapsi sen tajuaa.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun seitsemänvuotias sanoi viisaasti ystävälleen Abdeekille, että sun Jumala on aivan sama jumala kuin mulla. Sä kutsut sitä vain Allahiksi. Näinhän se on. Jopa pieni lapsi sen tajuaa.
Aivan ja profeettoja on enemmän kuin yksi
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä uskon Jumalaan ja Jeesukseen (ja muihin Jumalan lähettämiin heppuihi jotka syntyi ihmiseksi maan päälle Jumalan poikana, tai vaikka tyttönä..) mutta Raamattuun en usko. Ehkä asioihi sielä täälä, mutta en kaikkeen mitä Raamatussa lukee.

Uskon niihin Raamatun juttuihi, mitkä kertoo rakkaudesta. Niihin, mistä sen rakkauden, valon voi huomata. Siinä ei ole pätkääkään rakkautta, että jos et usko Jeesukseen, et pääse taivaaseen. Pelkoon pohjautuva / pelkoa herättävä oppi on väärää.

Uskon, että kukaan ei koskaan kuole. Jokaisella on kuolematon sielu. Usko Jeesukseen, tai mihin tahansa korkeampaan, rakkauteen, valoon, auttaa henkisen kehityksen tiellä, joka vie meitä yhä lähemmäs Jumalaa täällä maan päällä. Uskon, että me kaikki ollaan osa Jumalaa.
itse asiassa siinä on rakkaus, että varoitetaan ihmisiä. mutta Jumala ei pakota ketään sinne taivaaseen vaan ihminen voi valita olla uskomatta Jeesukseen, mitä Jumala ei tietenkään halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
mä uskon enkeleihin..
No, enkeleitähän on, mutta ne ovat Jumalan (tai sitten saatanan) palvelevia henkiä. Eivät enkelit ketään pelasta iänkaikkiseen elämään. Sen tekee vain Jeesus.
mä en usko jumalaan enkä kyl jeesukseen.

Mä uskon myös universumiin.. ja siihen että sen kautta me saada mitä me halutaan/tilataan.

suosittelen katsomaan ohjelman the seacret (salaisuus) kertoo enemmän tosta universumista..

ihminen uskoo mihin haluaa. ja musta on väärin tuputtaa omaa uskomusta toiselle. eli mä uskon että enkeli pelastaa mut ja on sen jo monesti tehnyt. enkeli myös ohjaa mua ja antaa mulle ohjeita mitkä mä itse tulkitsen mikä on oikein ja mikä omasta mieletä väärin. ja mä tiedän mun enkelin..
 

Yhteistyössä