***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
viuhkis Ymmärrän hyvin ettet halua soittaa tylylle neuvolantädille. Meillä savonseudulla tomii "ensineuvo", josta varataan aikoja ja saadaan muitakin terveyttä koskevia neuvoja. Loistava palvelu tuollaisiin tilanteisiin. Sitten on se joku terveysneuvonta-numero, mikä toimii ilmeisesti missä tahansa Suomessa. Muistaisiko joku tarkemmin tätä numeroa, olisiko sellainen paikka, mistä näitä voisi kysellä? Tai ehkä voisit koittaa ihan johonkin terveyskeskukseen, että voisitko tarkistuttaa, ettei ole mitään tulehdusta... Tässä nyt ideaa, mitä tähän hätään keksin...

Meilläpäin ohjaavat terveyskeskuksesta yms. neuvolaan,jos sitä kautta yrittää päästä lekurille,mutta tietty yksityinen on aina olemassa.... Lisää vinkkejä Viuhkikselle :D

Viuhkis kivut on varmaan ihan kohdun ja mahan kasvukipuja kun kiinnikkeet antaa myöten ja asento muuttuu etupainoiseksi,muista en osaa sanoa kuin että yritä päästä johonkin tarkastukseen :hug:

Miut laitettiin nyt sairaslomalle äippäloman alkuun asti,monen illan tuntien supistukset on pehmittäneet paikkoja sen verran jotta nyt on ihan pakko ottaa rauhallisesti ja arvatkaa onko se mun luonteella helppoa :headwall: kun vaan nyt tajuis sitä apua pyytää kun sitä kerran olisi tarjolla noinkin paljon.

Kyljet on kipeet ja alamaha on välillä tulessa,selkää pakottaa välillä mutta mun maha on ottanut ihan kivan kasvupyrähdyksen tässä viikon aikan..vyötärönympärys on 120cm

Jotta silleen...Äitee ja tuplat rv 25

viuhkis tiedän tuon tunteen kun oikein pelkää soittaa neuvolaan :ashamed: onneksi meillä vaihtui neuvolatäti, oma on ihan hirveä akka. onneksi jäi sairaslomalle ja toivottavasti ei enää palaakkaan :kieh: koita jaksaa.. *peukkuja*

marleena83 ja vinski 30+6

Tinii: Ihana masukka sulla!

Miikkis: Kiva että saitte doblerin toimimaan ja hyvä, että sillä on ollut rauhottava vaikutus. On niin paljon kivempi heti saada huoli pois sydämeltä eli onko siellä masussa kaikki hyvin, kun odotella neuvolaa. Tuossa vaiheessa kun niitä ei ole vielä kovin usein. Mun siskon pojalla oli ihan kauheasti migreenejä ja hän alkoi syömään estolääkitystä ja auttoi loistavasti eli toivottavasti saat sen ja myös auttaa, koska on aika pitkä aika vielä kärsiä.

marleena:ei ne ultraukset aina pidä paikkaansa, mulla aikaisemmissa povattiin lähemmäs 3900kg syntymään (yksityisellä ja siihen luotan) ja nyt sitten naikkarilla todettiin että hyvä jos 3kg pääset laskettuun aikaan mennessä. Minähän menin paniikkiin että nyt on jotain vialla kun vauva ei ole enää sitten kasvanut yms niin lääkäri totesi että itse asiassa ei saanut kunnon mittaa päästä eikä reidestä...Pää oli vinossa ja neiti liikkui niin paljon ettei ehtinyt mukaan reisiluun mitan kanssa. Vartalonympärys taas meni yli keskikäyrän kun muut alle eli mä en ainakaan luota kaikkiin arvioihin. Mutta muutaman viikon päästä nähdään kumpi on oikeassa. Näin viime yönä jo unta että limatulppa meni, mutta ei, aamulla heräsin eikä mitään...

Kiitos kaikille tsemppauksesta loppuaikaan :hug: Eilen oli neuvola ja kaikki loistavasti edelleen:paineet 112/68, hb 138, paino -300g/vko, pissa puhdas, syke 145 ja liikkeet ++, SF mitta 33cm, vauva on myös laskeutunut hienosti, mutta ei kiinnittynyt. Neuvolantädiltä yritin kysellä, että olisiko mitään millä voisin vähän vauhdittaa neidin ulos tuloa niin ei muuta kuin ulkoilu?! Yritin selittää, että käyn koirien kanssa 3krt päivässä yms. ja eilen sen lisäksi pesin auton pihalla ja haravoin varmaan tunnin, mutta silti vaan ulkoilu kuulemma toimii...

Viuhkis: eli meilläkin on sellainen neuvolatäti ettei siltä mielellään mitään kysy. Eilen kysäisin että mistä voi johtua kun valkovuoto on loppunut melkein kokonaan eli voiko olla jotain vialla vai joku hormoni vai mikä, niin arvatkaa mikä oli vastaus: "kannattaa nyt vaan ulkoilla kun on näin nätit ilmat". Et silleen...Mutta siis mieti kun tuo kohtu ja vauva kasvaa niin varmasti aiheuttaa pikkaisen painen tunnetta masuun koska painaa sisäelimiä aika reilusti ja ole tyytyväinen, että maha toimii!! Mulla on kanssa toiminut loistavasti koko raskauden mutta kavereilla ollut ummetusta ja se aiheuttaa aika moisia kipuja, kun paksusuoli tukkeutuu.

Tässä itse otettu masukuva tältä aamulta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1868436.jpg

Stoppis: Onnea muuttourakkaan, eikö se ollut edessä tänä viikonloppuna!

malttamaton&prinsessa rv 37+2

Voi hitsi :/
Pitää lähtee käymässä tänään labrassa, kun toissapäivänä alkoi kutittamaan vatsaa ja selkää aivan mahdottomasti :| Toivottavasti ei olisi maksa-arvot noussut :(
Mulla on kyllä paha atooppinen iho, mut olen kyllä rasvaillut sitä samalla lailla kun ennenkin eikä ikinä tälläistä kutinaa ole ollut varsinkaan selässä.
Viime yönä olen unissani selän raapinut melkein verille :o

Maksa-arvot oli normaalit =)
Kai mulla on raskauden aikana vaan pahentunut tämä atopia.
Kävinkin hakemassa apteekista vähän parempaa rasvaa mitä mulla oli ja toivotaan et kutina helpottais. :whistle:

Minda: Hyvä ettei arvoista löytynyt mitään, nyt vaan ahkeraa rasvausta! Itse olen muutaman kerran käyttänyt suihkun jälkeen tuota suihkutettavaa vauvanöljyä, kun tulee niin ihanan tuntuinen iho ja samalla tuoksu tuo jotenkin koko vauva asian lähemmäksi ;)

Katselin tuota meidän etusivun listaa ja taas tuskastuin odotukseen, vain yhdellä synnyttäneellä vauva on tullut ennen laskettua eikä mennyt yliajalle?!?

minda hyvä että arvot oli kunnossa =)

tapsu onnea sykkeitten kuulumisesta :heart: =)

miikkis toivottavasti päänsärkyyn löytyy joku helpotus, ei oo kivaa tollanen :hug:

stoppis toivottavasti pääsette muuttohommiin nyt =) juu kyllähän se yksinäinen yö meni nukkumisen osalta ihan hyvin, en vaan yhtään tykkää mennä yksin nukkuun kun joutuu ite sammuttaan kaikki valot ja meneen pimeessä kun yleensä mies jää vielä sohvalle kun meen, no mut hyvin meni, onneks ei oo usein tollasia yöpoissaoloja =)

viuhkis juu kyllä ne mahanmöyryämiset ja kivut on ihan normaaleja, toivottavasti pian helpottaa, inhottavan kuulonen neuvolantäti..

tini ihana masu :heart: mul on varmaan aikalailla samankokonen nyt et ei mikään jättiläinen oo =)

nyt varmaan taas unohdin jonkun kun en nää edelliselle sivulle, en oo mukamas taas ehtiny kirjotella ite vaikka teiän jutut oonkin lukenu, tuntuu et aina just sillon kun yrittää kirjottaa niin kaikilla on yhtäaikaa joku hätä, nytkin pojalla kauhee väsymys ja haluais jo saunaan vaikkei se oo ees viä lämpiämässä =)

eilen käytiin nuevolassa ja kaikki kait kunnossa verenpaine oli muistaakseni 116/69
painoo oli tullu 511g/viikossa eli yhteensä on tullu tasan 4 kiloo
sf oli 18 eli vähän keskikäyrän alapuolella ja sykkeet 147 kuulosti ihan siltä kun pieni ois vasaralla hakannu kuulu niin lujaa se sydämen paukutus :D
kelan paperit sain ja esitietolomakkeet täytettiin ja muutenkin puhuttiin synnytyksestä, vaikka en sitä oo vielä kauheesti miettinytkään eikä sitä nyt kauheesti voikkaan suunnitella
musta tuntuu että en oikeen osaa rauhottua ja nautia tästä hetkestä kun kokoajan haluaisin että olis nyt siellä tai siellä asti että olis vähän turvallisempaa, että olis nyt jo ainakin kesä jo, pitäis osata ajatella että kyllä se sieltä tulee...
no loppukuusta taas neuvola ja toukukuussa seuraava ultra
muuten olo on ollu oikeen hyvä, toivotaan että näin jatkuukin

terve taas :wave:

eliisa ja pikkuruinen 22+1

Minda,hyvä että arvot oli ok! Mulla kans atooppinen iho ja kiusana lähinä kaikenlaiset ihottumaläiskät...nytkin on kahden sormen välissä sellanen punoittava,kuiva kohta...ja siis vaan toi yks väli :kieh: nooh,rasvaa,rasvaa....

Eliisa:Hyviä neuvolakuulumisia sielläkin,hyvä juttu :heart:

Ihana ilma ollut tänään...olin kaverilla käymässä,asuu tän keskustan ulkopuolella,omakotialueella ja siellä on niin kiva käppäillä... ei haise pakokaasu samaan tapaan :) Nyt sitten pesin taas pari koneellista vauvan vaatetta ja taas on aikaa jurnuttaa koneella :ashamed:

On taas nii tylsä viikonloppu edessä. Siivoomista ja siinähän se. Sauna onneks huomenna,jotain iloa. Mies on taas koko viikonlopun aamusta iltaan tekemässä lopputyötä ja huomenna myös keikka,joten ei tuu ees yöks kotiin. Että tätä on tää meidän laatuaika,mitä pitäis viettää ennen lapsen syntymää...jos ei tee tota lopputyötä,niin on normi koulupäivä (koulu toisella paikkakunnalla)ja siihen kahden yhtyeen treenit,keikat (yleensä yön yli kestäviä reissuja) ja urun länkytykset mitä harrastaa sitten kotona kuulokkeet päässä. Ehkä yhtenä päivänä viikossa nähdään kunnolla :kieh: :kieh:

malttamaton,pitää tehdä poikkeus tohon listaan...miä en ainakaan taho mennä yliajalle :D

Repa ja kutvonen rv 34+3

Repa: Sovitaanko niin, että me ihan vaan keskiarvon takia tasoitetaan tilanne eli kaikkemme teemme ettei mene yliajalle. Itseasiassa siis saisi tulla jo tämä meidän neiti ihan kohta, että saataisiin keskiarvoa tuonne lasketun ajan tuntumaan :laugh:

Tässä muutama kuva neidistämme:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869880.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869900.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869913.jpg

Laitan lisää kun saan kivoja kuvia otettua =)

:heart: :Ninni ja Alexandra-Muru 8 vrk

Tervehdys!

Ihanaa MyAngels oli saanut hyviä ultrauutisia! :heart: Ja maisa myös! :heart: Joko stoppis on päässyt muuttopuuhiin? Siinä sitä urakkaa onkin.

Ninni On kyllä ihana söpöläinen teidän Alexandra!

Repa Hyvä, että sokerit oli ok. Olen kanssa sitä mieltä, että hankin niitä tavaroita sitten kun vauva on maailmassa. Siis eihän esim. voi tietää tuleeko lapsesta atoopikko (kuten minä) vai saako "täydellisen" ihon (kuten isänsä). ;) Helpompi sitten valita oikeat tuotteet ja apteekki meilläkin lähellä.

Voi ei...arskakärsii vieläkin pahoinvoinnista. :x

Miikkis me käytiin rakenneultrassa rv 22. Ja saisi tuo migreeni jättää sut rauhaan. :hug:

Malttamaton Peukut on pystyssä, että pääsisit tositoimiin pian. Jaksamisia!

Tiniillä on ihana maha! :heart:

viuhkis olisiko sun mahdollista vaihtaa tuota neuvolantätiä? Inhottavaa, jos se käyttäytyy noin epäammattimaisesti. Saisi vaihtaa alaa!

Kaikille hyvää viikonloppua!!!

Jemima 23 + 6

Lauantaita kaikille :flower:

Malttamaton:Se on diili,pykäses nyt sitten kiltisti vaavi ulos,niin hoidan oman osuuteni sitten muutaman viikon perästä :laugh:

Ninni,oooh,miten ihana tuo typy :heart: :heart: :heart: ja hiustakin löytyy melkoisesti :D

Pitäis suihkuun vääntäytyä ja sit pykästä lounasta...ulos,kauppaan,lenkille ja siivousta ja aah saunaan =)

Repa ja kuvonen 34+4

Eliisa80:Hyvä että neuvolassa kaikki ookoo!
b015.gif

Äitee2: Säkin olet hirmu vahva ihminen, ja mä oon tosi tosi onnellinen että kaikkien teidän vastoinkäymisten jälkeen saatte kaksoset!
d010.gif

Vaikka varmasti odotus on rankempaa kuin yhtä odottaessa - kaksinverroin vaikeampaa, mutta kaksinverroin mahtavampi lopputulos!
a035.gif

Yritähän ottaa rauhallisesti siellä!
a060.gif

Stoppis: Joks on muuttohommat menossa?
a075.gif

Repa: Hyvä ettet rasitukseen joutunut, JEI!
a030.gif

Marleena: Oho, ompa pikkuisesi paljon edellä! Hyvä että olet tarkkailussa
a040.gif

Meidän suvussa vauvat ovat olleet 4000g-5000g:n kokoisia, joten perinnöllisyys taitaa vaikuttaa
d025.gif

maisa-08: Onnittelut ultrauutisista!
a060.gif
Eikö ollutkin ihanaa nähdä pikkuisen sydämen lyövän...
a044.gif

Gatsu: Höh, kurja miten asiat meni työmaalla...
a055.gif

Voimia muru!
a010.gif

Minda: Tämän vuoden äitiyspakkaus on todellakin hieno
a020.gif
Ite ehdin siitä jo haaveilla ja nettisivuillla katsella sisältöä viime keväänä. Olisin sen ottanut ehdottamasti kun tykkäsin väreistä paljon. No asiat meni sitten niinkuin meni ja mä otin tietysti äitiysrahan synnytyksen jälkeen
d025.gif

Nyt vain ahkeraa rasvausta, sitä harrastetaan täälläkin!
e020.gif

Miikkis-mun kotidoppleri-kaveri: Ootko laskenut pikkuisesi sykettä dopplerilla? Paljonko suurinpiirtein lyö? Mäkin sain eilen vihdoin ja viimein sen dopplerin, oli ollut kuulemma varastosta loppu tuotteet kun tilauksen tein. Sain kuitenkin pullollisen geeliä ilmaiseksi kun jouduin kauan odottelemaan
a075.gif

Harmi tuota migreeniä...mulla on alkanut sama vaivaamaan
a045.gif

Mulle ei oo ikinä voitu estolääkitystä kokeillakkaan, neurologi sanoi että migreenini on niin vaikeaa tyyppiä ettei siihen estolääkitys auta
a050.gif
Toivottavasti sä saat niistä helpotuksen!
a040.gif

Onneksi nyt saat huilia ja olla kotosalla, hali!
h053.gif

Meillä tehtiin esikoisen aikana rakenneultra rv 20+6. Lääkärit laittoi sen takia sen noin myöhäiseksi että sydämen rakenteen näkee parhaiten (yleensä tehdään rv 19-20)
Ja juu, täällä vihloo myös, välillä tosi kovastikkin,
eli nou hätä!
a055.gif

viuhkis86-: Paikkojen venymiseltä kuulostaa kipuilusi, mutta käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne niin saat mielenrauhan
b010.gif

Täälläpäin on mahdollista käydä eri paikkakunnan neuvolassa, jos tahtoo. Moni ulkopaikkakuntalainen käykin meidän neuvolassa siitä syystä että täällä on ultra.
Ja kyllä mullakin enkelin aikana maha möyrisi oikein urakalla
d020.gif

Tinii ja malttamaton: Oih, ihanat masut teillä!
a035.gif

tapsu85: Onnittelut sykkeen kuulemisesta!
s035.gif

ON: Kiitos kaikille teille ihanilla ultra-onnitteluista!
f050.gif

Olen edelleen 7.taivaassa...
g010.gif

Tosiaan dopplerin sain eilen, ja pitihän sitä kuunnella heti pikkuisen sydänäänet, ja samalla siskoni vauvan sydämen jumpsutuksen
s020.gif

Täällä kärsitään edelleen "maitosuklaavuodosta" ja pahoinvoinnista
g025.gif
ja lisäksi on tuo ah, niin ihana migreeni alkanut vaivaamaan... Nyt olen selvinnyt 3vrk:n migreenistä, ja olo on sen mukainen
e055.gif

Ja nyt on uutena oireena, tämä kauan kaipaamani....
...Tit-ti-di-dii! Stadaa! Eli rintojen kipeytyminen!
g005.gif

On ollut niin outoa kun rinnoissa ei ole ollut mitään tuntemusta, ja enkelin aikana ne oli kaiken aikaa ihan järkyttävän kipeät, mutta nyt sain mitä kaipailin
m020.gif

On nyt enemmän "raskaana" olo, kun tuli tuokin oire kehiin
e030.gif

Masu kasvaa kasvamistaan. Enkelin aikana alettiin ottamaan masukuvia rv 16+0, mutta nyt alettiin ottamaan jo rv 12+0
a090.gif

h055.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 13+1---13+4

MyAngels Onnea tissien kipeytymisestä :D On tuo doppleri varmaan kiva olla kun saa kuunnella vauvelia aina kun tekee mieli. Koskas sun siskolla on LA? En muista ootko maininnutkin aiemmin..

Viuhkis Ihme jomotukset oli tuttuja täälläkin, alkoivat joskus rv10 paikkeilla mutta ilmeisen normaaleja olivat =)

Jaahas, tulikin äkkilähtö kun pitää tuota isiä viedä saunomaan...palaan asiaan =)

pakko oli tulla tänne kertomaan.

Mut yllätettiin niin maan perusteellisesti tänään... :D
Yks kaveri oli tulossa käymään kahvilla ja tulikin meille, ja kohta perässä tuli mun KAIKKI läheisimmät ystäväni (n. 10 naista)
Olivat järjestäneet mulle YLLÄTYSVAUVAKUTSUT...mie olin aivan äimän käkenä, yllättivät mut kyllä ihan kokonaan.
Toivat "nyyttikestiperiaatteella" kaiken maailman herkut, ja paljon kaikkea ihanaa vauvajuttuja (tuli bodeja, housuja, unipukuja, sukkia, puruleluja, helistimiä, kynttilöitä, suklaata, lahjakortti 1,5h jalkahierontaan, suihkusaippuaa, mulle lämpöiset sukat, tuttipullokin tais tulla :D )
Ihana yllätys.
Olen kyllä ollu tosi maassa, ja tuo oli piristävä yllätys :heart: :heart:
Mieskin sai oman pienen pussukan, vaikka oli juonessa mukana.
otti lapset ja lähti kavereiden luo leikkimään, oltiin ihan vaan naisten kesken.
Kyllä oli ihanaa... :heart: :heart:
Nyt kyllä väsyttää... |O

Lauantai Ajatuksin AE ja Vilho 22+2

Heips!

MyAngels,onnea tissioireista ja uudesta dopplerista :heart:

AE: Täytyy myötää että hiukan katkera olen :D Olispa ihanaa kun tollain otettais huomioon... ihkuja kavereita sulla ja mies =)

Oon ollu tässä hiukan allapäin :ashamed: Tuntuu että kaikenpäivää issekseen täällä kämpässä kökin,ei noi satunnaiset kahvituokiot kavereiden kanssa oikein täytä mun sosiaalisen kansakäymisen vajetta. Mies on kokoajan jossain,jos on kotona,tekee noita kouluhommia. Ymmärränhän minä että ne täytyy tehä,mutta ois kiva jos joskus sais vähän huomiota,että jotain yhteistäkin tehtäis...huoh :ashamed:

No ei auta itkut...suihkuun mars.

Repa ja kutvonen rv 34+5 (kovasti lohduttaa äippää mönkimällä :heart: )

Heips...nuha ja yskä senkun jatkuu vaan... :snotty:

huomenna ois neuvola ja rupes pelottamaan kun en oo menny sinne sokerirasitukseen....minä kun en saa pois mielestä sitä että kun viimeksi kävin siinä voin pahoin pari päivää ja sitten tulikin kesken...

esikoisenki aikana kun jouduin käymään ni pari päivää kokeen jälkeen voin pahoin.

viime käynnillä neuvolatäti vaan anto paperin missä oli puh numero ja käski varata ajan...mutta en siis oo varannu enkä oo menny, enkä millään haluais vaikka tiedän että se ois vaan hyväks...

ja nyt en ainakaan mee ku yskittää niin kovasti et kokoajan meinaa tulla oksennus jos joutuu yskimään...mä en rupee sitä moneen kertaan juomaan :kieh:

no tuun huomenna kertoo neuvola kuulumisia.

kummit meillä jo päätetty.

wiivi84 & pittuveitta (poika anto nimen :laugh: ) 29+5

AE Kuulostaapa kyllä tosi kivalta! Mun lähimmät ystävät asuu n. 200 km päässä, että ei taida onnata tuolla saralla =)

Meillä on toiset oireet lieventyny tosi paljon jo. Esim. tissit on kipeet vaan joka toinen päivä :D Väsymys on laantunut jo aika kivasti, mut jostain syystä tuo pahoinvointi vaan pahenee. Nytkin jo kolmatta päivää niin huono olo, että hädintuskin päivästä selviää esikoisen kanssa!

Ylihuomenna on sitten np-ultra ja arvatkaapa vaan jännittääkö!!! Toivottavasti siellä vielä oltaisi hengissä...

tapsu 12+5 (katotaan muuttaisko tällä kertaa, kun viikko mennään jäljessä oikeasti...)

Gatsu: Siskolla on la 30.5.
b030.gif

Voi Repa-parkaa... Tiedän tuon yksinäisyyden tunteen
a010.gif

Kun on vain kotosalla, niin aika todellakin tulee pitkäksi. Yritähän saada aika jotenkin kulumaan, katot leffoja, olet ulkona, yms. Halitus!
a060.gif

Tapsulle tsempit np-ultraan!
a040.gif

Arskaenergiaa yllätettiin juhlilla! Ihanaa!
a044.gif

Omaa Napaa: Täällä alkoi TAAS verivuoto lauantaina, ja eilen tuli pieni hyytymä ja pieni riekalekkin...
a055.gif

Äh, tää syö miestä ja pahasti taas tällä kertaa kun veri tulee niin puun takaa ja säikäyttää...
a075.gif

Kolmeviikkoa nyt yhtäjaksoista vuotoa ollut, ja kolmannen kerran kolmen viikon aikana veristä vuotoa, ei kiva
d030.gif

Vuoto alkoi siis taas töissä lauantaina kun nosteltiin kovasti
a045.gif

Sydänäänet kuuluu, mutta masu on melko arka
g030.gif

Mullon soittoaika Keskussairaalaan parin tunnin päästä... moi siihen saakka...
a015.gif

a040.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 13+3---13+6

Yhteistyössä