***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MyAngels,sinä se jaksat aina lohduttaa,vaikka itselläs on nii paljon tota murhetta :hug:Loppuis jo ne vuodot... :kieh:

Tapsu,kyllä siellä elossa ollaan :heart:

Tänään luvassa hiukan kivempi päivä. Miehelläkin ilmeisesti ikävä kun ihan oma-aloitteisesti mainosti että tänään aikoo omistaa mule koko päivän :heart: Tulee kotiin joskus yhdeltä,ihanaa välillä olla "perhe" tehä normaaleja kotihommia toisen kanssa :heart:

Pitäis suihkuun livetä,taas kuhnailen tässä koneella puoli päivää...

Niin ja Wiivi,toivottavasti et saa neuvolasta satikutia kun et oo sinne rasitukseen mennyt,ei varmaan huvita yhtään :hug:

Repa ja kutvonen rv 34+6

MyAngels: Voi V tuon vuodon kanssa!!! Varmasti kamala koko ajan olla sydän kurkussa, onneksi sulla on tuo kotidobbleri niin pystyt kuuntelemaan pientä ja sillä tavalla rauhoittaa mieltäsi. Koska mitä enemmän stressaa, sitä enemmän sydän pumppaa verta ja vuotaa. Toivottavasti ne nyt ottaisi sut kunnon tutkimuksiin, että mistä vuoto voi johtua, koska ei tuo nyt terveydellekään (saati mielelle) ole hyväksi ja varmasti vaikuttaa mm. hemoglobiiniarvoihin :hug:

Repa: Hauskaa kotipäivää miehen kanssa! Meillä mies on niin koti-ihminen ettei tarvitse ikinä patistaa olemaan kotona ja touhuamaan mun ja koirien kanssa. Aamuisin hänen on niin vaikea lähteä töihin, kun me jäädään köllöttelemään koirien kanssa sänkyyn. Etukäteen jo murehtii, että miten ihmeessä yleensä pystyy sitten lähtemään töihin, kun vauva on syntynyt :laugh: Onneksi hänen esimiehensä on luvannut, että "tiukkoina" päivinä saa jäädä tekemään duunia etänä.

Olen muutes tehnyt nyt kaikkeni sen eteen, että saadaan tuonne etusivulle myös ennen laskettua aikaa syntyviä ;) Koko viikonlopun touhusin kaikkia S-juttuja tasaisesti ja eilen vielä haravoitiin koko piha, saldona muutama harkkasuppari eli ei ole tehonnut. Tänään olen jo kertaalleen siivonnut kämpän läpi ja korvapuusti taikina on tuolla kohoamassa eli touhuttu on kyllä kovasti. Olen asettanut itselle uuden henkisen lasketun ajan eli vapun, jos sitten ei tämä odotus tuntuisi niin perhanan pitkältä vaan vauva "yllättää" iloisesti tulemalla ajoissa vaikka tulisi vasta laskettuna...

wiivi: Mä kävin sokerirasituksessa ja huono olo ei ollut kuin ennen testiä, kun ei ollut syönyt niin pitkään aikaan. Paastosokerit taisikin olla 3.2 eli tosi alhaiset. Mutta ymmärrettävää, että on huono mieli edelliseen kertaan liittyvien kokemusten takia.

tapsu: Onnea np- ultraan jo näin etukäteen!!!

malttamaton&prinsessa rv 37+5

MyAngels voi hiisi ton vuodon kanssa,saisivat kyllä nyt tutkia ihan kunnolla jotta mistä se oikein tulee eikä tuollaista tarvitsisi kestää,siulle paljon voimia ja :hug:

Repa Mie kanssa tiedän ton yksinäisyyden vaikka lasten kanssa kotona olen mutta jotenkin sitä nyt kaipaa miehen seuraa paljon enemmän...meillä mies ajaa rahtia ja nyt siinä sivussa suorittaa luomu viljelijöille pakollista luomukurssia ni nähdään näillä näkymin seuraavan kerran lauantaina ihan kunnolla,itelläkin rupee oleen jo aika surkee olo ja ketutus käyrä on aika nousu johdanteinen ;)

Teille mukavaa kotipäivää miehen kanssa ja nauttikaa toisistanne =)

Tapsu Onnea np-ultraan jo etukäteen :flower:

Malttamaton Huolisitko nää miun supistukset??voisin ne ihan ilomielin lahjoittaa siulle...saat ite valita kummat haluat:istut paikallaan sohvalla tekemättä mitään ja hiki valuu ja huohotuttaa supistuksen seurauksena vai sitten tälläiset harjoitus supparit jotka pysäyttää kävelyn mutta eivät koske muuten...kerro ni laitan tuleen.

Jotenkin miuta nyt ahistaa ja masentaa (eka kerta tässä raskaudessa) kun olen luonteeltani sellainen ikiliikkuja ni nyt pitää supistusten takia pysyä aika paikallaan tekemättä mitään :headwall: tai siis jos tekee ni hitaasti ja rauhallisesti eikä nosta yli 5kg painoista mitään...jotenkin on niin turha olo ja tää loppu raskaus tuntuu meinaan pitkältä kun pitäis vielä sellaset 11viikkoa pysyä kasassa mielellään jotta pienet olisivat valmiimpia syntymään.ja toukotyötkin rupee painaan päälle ja pihan siivoukset ja laitot :headwall:

Äitee ja tuplat 25+4

Äitee: Tänne vaan kaikki supistukset tulemaan ja mieluummin ne kivuliaat versiot, koska ne kai on ainoita mitkä toimii kohdunkaulaa avaavasti ja kypsentäväksi. Kiitos :laugh: Jaksamista sinne, sulla on tosiaan vielä jonkun aikaa kestettävänä :hug:

maanantaita mamitsut :D

neuvolassa kävin aamulla.. kaikki kunnossa :heart: viime viikolla äippäpolilta saadun painoarvion (2200g, rv. 30+3) vuoksi uusinta ultra 13.5. äippäpolilla. nyt neuvolatäti sanoi tänään etten sitten pääse enää neuvolalääkärille rv.36-38 neuvolalle. mielummin menen kyllä sinne äippäpolille koska siellä ainakin varmasti ultrataan, täällä ei.

hemoglobiini: 123 (noussut viime neuvolasta huimasti :) )
paineet: 136/73
painonmuutos: 0,767g/vko
sf-mitta: 29
syke: 140 , likkeet: ++ , vinski rt:ssa.

seuraava neuvola sitten kahen viikon päästä :heart:
huomenna olis synnytysvalmennus, mieskin ihan innoissaan kun ekaa kertaa kuulemma jotain mitä hänenkin tulee tietää : laugh : on se ihan hyvä sitten ni pitää kirjaa koska lähetään synnytyksen alettua :D
kesäloma alkoi eilen nyt sitten, samalla loppui työrupeama mulla.. äitiyslomalle kun jään loman jälkeen. käsittämätöntä ajatella että h-hetkeen on enää se 8 vkoa :whistle:

my angels kurjaa että sinua nyt koetellaan, pysy vahvana vaan.. hienosti kaikki menee lopulta. täytyy kyllä sanoa että olet sinä uskomattoman vahva ihminen :hug: kerro heti kuulumisia kun saat tietoa.. *peukut pystyssä*

voihan se olla siltikin että sille vuotelulle ei mitään syytä löydetä ja kaikki menee hienosti. joillakin voi vuotoa esiintyä vaikka koko raskauden ajan. minulla myös valkovuotoa ollu runsaasti kokoajan ja nyt jostain syytä tiputtaa sillon-tällöin pisaran verta jostain sekaan. kaikki paikat tsekattu..ei vaan tiedetä miksi :|

marleena83 ja vinski 31+3

Hei, mahtuuko mukaan? Tuulimuna todettiin tammikuussa rv 12. Sitä oltiin yritetty vuoden verran. Yhdet kuukautiset välissä ja nyt rv 7+2. Huomenna on ensimmäinen ultra, ja hypin seinille, kun pelottaa ja jännittää niin paljon. Ensimmäistä siis odotan, tai toivon odottavani.

Pikkutiikeri Tervetuloa mukaan ja paljon tsemppiä huomiseen ultraan :hug:

Malttamaton laitoin nyt ajatuksen voimalla tulee tosi kipeitä supistuksia jotka myös jotain aiheuttais...toivottavasti tulevat sinne asti ja rupee tepsimään ;)

Pikkutiikeri lämpöiset tervetulotoivotukset ja onnellista odotusta :hug: Laitatko sun LA:n, synnärin ja oman iän niin lisään sut listaan =)

Marleena hyvää kesälomaa B) kunpa nää kelitkin muuttuis siihen suuntaan...alkaa jo nää sateet riittämään =)

Repalle mukavaa päivää miehen kanssa. Meidän isukki lähti työreissuun ja kauhia ikävä jo nyt...miten sitä yhtäkkiä onkin toisesta niin "riippuvainen" ja hellyyden kipee.

MyAngels kylmiä hermoja yritän täältä toivotella :hug: onneksi saat kuunneltua sykkeitä heti kun haluat ettei tarvi odotella lääkärille asti. Kyllä nyt jo sais alkaa sun kohdalla huoleton odotus :heart:

Tapsulle tsemppiä ultraan =) kyllä siellä kovasti kasvetaan kun oireitakin löytyy joten rauhassa vaan :heart: noin mä itse ajattelin sillon kun tärisin odotushuoneen penkillä.

(.) Täällä totutellaan edelleen kotihengettärenä olemiseen...outoo kun ei tarvikkaan kiirehtiä illalla nukkumaan töiden takia. Mukavaahan tämäkin on kun aamupäivisin käyn salilla treenaamassa ja sitten hoitelen raksa-asioita ja touhuilen siellä. Puuhaa kyllä riittää ja onneksi pystyy vielä tekemäänkin.
Vauveli on kovin vilkas ja jumppaileekin ahkerasti aamuin illoin...mies kun herää töihin 5 jälkeen niin ensimmäiset jumppasessiot alkaa :D Lauantaina heräsin kun mies laitto käden masun päälle ja vihdoin tunsi ensimmäisen kerran potkun,hihkasi heti että nyt tuntu :laugh: ihanaa että hänkin pääs kosketukseen murunsa kanssa.

Hyvää alkanuttaa viikkoa kaikille!

Gatsu ja Elvis rv26

Äitee: Voi että noita sun suppareita, kuulostaa kamalilta
a010.gif

Mäkin hoputan niitä siirtymään malttamattoman luo!
b010.gif

Yritä vain sinnitellä ystäväni!
k055.gif

Malttamaton: Jatka vain S-juttuja,
mutta ethän rasita itseäsi liikaa
a010.gif

Repalle ihanaa laatuaikaa miehen kainaloon!
g020.gif

marleena83: Hyvää lomaa, ja sitten hyvää äippälomaa!
a060.gif

Pikkutiikeri: Tervetuloa joukkoomme!
a055.gif
Täällä on tosi mahtavaa porukkaa, kiva kun liityit meihin!
f050.gif

Hurjasti tsemppiä ultraan!!!
a020.gif
Tulehan sitten kertomaan hyvät uutiset
d025.gif

Gatsu: Oi kuinka mahtavaa
että miehesikin tunsi vauvanne potkut!
g010.gif

Se on jotain niiiiiiiiin hienoa kun isäkin tuntee oman murunsa liikkeet
s016.gif

Kiitos ihanaiset sanoistanne
a065.gif
Olette niin ihkuja!
f035.gif

Soitin tosiaan sinne Keskussairaalaan ja kerroin tilanteeni, ja piti lähteä samantien näytille. Ja voi kun siellä meni aikaa... Otettiin kaiken maailman kokeita, eikä mikään niistä hälyttänyt. Ultrassa vauva heitteli ihanasti kuperkeikkaa
a044.gif

Vuodon syy selvisi, eli mulla istukka on ihan kohdunsuun edessä, ja kova nostelu/ponnistelu saa istukan reunan vuotamaan. Pienet nostelut saavat veren kerääntymään ja pikkuhiljaa vuotamaan pois vanhana verenä, ja isot nostot/riuhtomiset/ponnistelut joita työmaalla täytyy tehdä, saavat kirkkaan verivuodon aikaan.

Lääkäri kirjoitti sairaslomaa viikon verran, ja nyt on sen aikaa täysi nostelukielto, ja vain lepäämistä ja lepäämistä, jotta vuoto saataisiin kokonaan loppumaan. Jos kirkasta verta tulee vielä, sitten samantien Keskussairaalaan, ja luultavasti mun työt on sitten tehty, eli en voi työmaalle enää tässä raskaudessa mennä
d025.gif

Mutta se on pieni murhe, kunhan vain vauva pysyisi matkassa mukana, ja saisin hänet elävänä ja terveenä syliini
p035.gif

Nyt vain sitten toivotaan että tuo vuoto jo loppuisi ihan aikuisten oikeesti, ja että kohdun ja vauvan kasvettua istukka siirtyisi taka-alalle. Eli peukut pystyyn!
a115.gif

p050.gif
:Sitkeä MyAngels ja
kaikista sitkein niin rakas rv 13+3---13+6
s020.gif

Kiitos onnentoivotuksista huomista varten, onnea todella nyt tarvitaankin. Mä olen ihan hermona. Perjantaina on iso tentti, mutta lukemisesta ei tuu mitään, keskittymiskyky on ihan nollassa :headwall: .

Gatsu, LA olisi 22.11., tosin voi muuttuakin. Oli kaavinnan jälkeen kahdet kuukautiset vajaan viikon välillä, joten en tiedä oikein mistä laskisin. Huomenna varmaan selvinnee, toivottavasti!! Sairaala on Tyks, ja minä olen 27-vuotias. Ja tuulimuna todettiin 01/08.

Toivottavasti tulen huomenna kertomaan hyviä uutisia, apua!

pikkutiikeri

MyAngels ihanaa että sun vuodoille löytyi vihdoin syy!!! Ja otat todellakin nyt rauhassa, laitat jonkun muun nostaan sun puolesta kaikki vähänkin painavammat jutut tai sit jää nostamatta!!!

Meidän neiti on sitten niin kiltti, nytkin nukkunu yli 3 tuntia ja mun on varmaan pakko herätellä häntä pikkuhiljaa ettei mee yö sit valvomiseksi. On hän vaan niin ihana :heart: mut silti toisaalta on jo ikävä sitä isoa masua ja tunnetta siitä että siellä kasvaa pieni ihminen :ashamed: ...

Tulen taas kurkkimaan teiän kuulumisia, voikaa kaikki hyvin ja onnea tuleviin ultraääniin!

:heart: :Ninni ja Alexandra 11 vrk

:wave: Heipä hei kaikille!

Kohtaloa uhmaten ilmoittaudun joukkoonne. Sain pe-su haamuja raskaustesteistä ja plussat eilen ja tänään. Kohtaloa tunnen kuitenkin uhmaavani sen vuoksi, että eilisiltana oli vähän tuhrua ja ihan, ihan pikkuruisen tänä aamuna. Joten jännitystä piisaa, pysyykö kirppu mukana. Tällä hetkellä meneillä vasta noin 4+0 rv, joten ihan alussa ollaan. Kyse on toisesta raskaudestani.

Historiaa sen verran, että minulle tehtiin lokakuun lopussa raskauden keskeytys vauvan multippelin neuraaliputken sulkeumahäiriön vuoksi. Vauvalla oli anenkefalia, aivotyrä sekä selkäydinkohju. Siinä vaiheessa oli rv 12+6 ja koko raskaus oli erittäin vaikea kovien kipujen ja liki kolme kuukautta jatkuneen vuodon takia.

Tämä raskaus pelottaa kovastikin, tai siis lähinnä se, että raskaus keskeytyy tai joudutaan keskeyttämään. Mutta raskaudesta olemme miehen kanssa enemmän kuin onnellisia.

Huomenta!

neuvolassa käyty:

rv 29+6
paino 87,1kg viime kerrasta -300g ja kokonaispainon nousu 1,9kg B) *tuulettaa*
paineet 114/68
pissa OK
SF 27cm (hui viimeks vaan 23)
syke 143
liikkeet ++

hemppaa ei tällä kertaa otettu.

sanomistahan siitä sokerirasituksesta tuli mutta ei ollut kovin vihainen...käski mennä ensi viikolla.. :/

onko tää ihan normaalia että mulla oli lääkäri käynti viikolla 11+6 ja seuraava on vasta 36 , muistaakseni esikoisen aikaan käytiin ainakin kolmesti... (vai muistanko ihan väärin )

mulla sattu ihan sikana tonne alas kun se paineli ja kokeili missä vaavin pää on..ja tokas vaan että sulla taitaa olla vähän arkana tuolta, johon vastasin että joo mutta syytä se ei sitte mulle ruvennu kertomaan.

yskä jatkunu edelleen pääsiäisestä asti ja nyt on noi selkäkivutki ruvennu pahenemaan...siirtyvät toiseen lonkkaan niin ettei pysty kävelemään, ja tädin mielestä aivan normaalia..

wiivi84 & pittuveitta 29+6 (huomenna sitte tasapäivät B) )

myangels hyvä että vuodon syy löyty, nyt vaan lepäilet ja otat rauhallisesti, kyllä niitä töitä ehtii sitten taas joskus tehdä =) ihanaa että kaikki on hyvin :hug:

repa olikos hauskaa laatuaikaa :D se on kyl totta että kotona tuntee välillä itsensä tosi yksinäiseks vaikka oliskin jo lapsia niin silti, kyl sitä kuitenkin tarvii sitä aikuisseuraakin

gatsu harmittavasti toi sun työjuttu meni, mutta nauti nyt vapaa-ajasta vaikka kuulostaa siltä että touhua riittää siltikin =)

pikkutiikeri tervetuloa joukkoon ja suuret onnittelut plussasta =) toivottavasti ultrassa kaikki paremmin kun hyvin =)

tinkatar samoin tervetuloa ja paljon onnea, toivotaan että tällä kertaa kaikki sujuu ihanasti, kovia olette kyllä joutuneet kokemaan :hug:

marleena hyvää lomaa =)

wiivi hyvä että kaikki kunnossa neuvolassa, loppupuoli sullakin alkaa =)

äiteelle tsemppiä loppuun, koitahan jaksella :hug:

ninni aivan mahdottoman suloinen pikkuneiti =) ja vau mitkä hiukset

käytiin lauantaina veljellä kylässä ja eiköhän ne soittanu hetki meidän lähdön jälkeen että koko porukka oksentaa, no ollaan nyt ooteltu että alkaako, mut ei ainakaan vielä, täytyy toivoo ettei alakkaan.
vietiin samalla reissulla tyttö mummulaan kun mummu pyyteli, ne tuo sen torstaina kotiin, kyl on hiljasta nyt ja poika ei oikeen keksi tekemistä kun on tottunu siskon kanssa touhuamaan, nytkin se riehuu koiran kanssa tossa ja pikkuhiljaa alkaa hermoa kiristään...
oli mukamas ihan jotain kirjotettavaakin mut nyt en enää muista, on niin hirmunen nälkä ja uunista tulee niin herkullinen tuoksu, siel on lohta juustokastikkeessa :p että nyt on aivan pakko lähteä syömään........ :wave:

eliisa ja pikkuruinen 22+5

Hei!
Onpas taas tullu paljon juttua - ja mikä parasta, jopa uusia palstalaisia :) . Paljon onnea ja tervetuloa tänne, Pikkutiikeri ja Tinkatar. :flower:

Ninnin Alexandran hiukset ovat kyl mielettömät! Joko neidin eka kampaamoaika on tilattuna ;) ? Meidän suvus vauvat on olleet aina puolikaljuja about ekat kaks vuotta.. Kateeks käy ;) .

( . ) Olin äsken neuvolassa.
- RR 98/60 - ei paineita siis liiallisista paineista ainakaan.. Näköhäiriöt ja pyörtyilyt johtunevat kuulemma tuosta 'alipaineisuudesta'..
- Turvotus + , osa sormuksista on jääny jo hyllylle. Onneks toi suht tuore vihkisormus vielä mahtuu :D
- Painonmuutos +400g/vko, kokonaisuudessaan tähän mennessä +5,2 kg (päätin heti palkita itseni kahdella suklaapatukalla :p )
- SF-mitta 30
- vauva raivotarjonnassa ja syke 155-160, liikkeet ++

Piti ottaa seuraava aika aamupäiväksi, niin ei mene mun päiväunirytmi ihan pieleen |O .
Nyt pannukakkua paistamaan.

Jaksuja siskot! :wave:

-A- rv 32+0

heips!
Uusia tulee ja vauvoja syntyy..onnea kaikille!
Ja paljon tarrasukkia mukaan! :heart:

Amiralla samat fiilikset pannukakkuilemaan tänään...
Mulla se tuolla turpoamassa nyt, kohta uuniin, ja nam :p hillon kans nauttimaan.

Ai niin, oon unohtanu vissiin kertoa..voin siis taas syödä ja ah, miten ihanaa se on...

kävin viime viikon keskiviikkona lääkärissä kun ei enää mikään muu kuin joqurtti ja marjasoppa pysyny sisällä, niin lääkäri aikansa tutkittuaan tuli siihen tulokseen että miun vatsanportti ei toimi (kuulemma sieltä alusta asti on ollu kenho toimimaan kun oksentelin niin paljon) ja nytte sitte lakkasi kokonaan, eli kun syön niin vatsanportti ei pidä ruokaa sisällä vaan päästää kaiken nousemaan ylös, eli tavallaan on närästystä, pahimmanlaatuista.

No, antoi mulle jotain aiwan TAIVAALLISTA lääkettä kahden kuukauden kuurin ja viikon sairasloman.
Olen nyt yrittänyt toipua,mm. juhlien ;) , jotka tulivat siis erittäin hyvään saumaan, pääsi itsekin herkuttelemaan...

Paino varmaan noussu viikon sisällä 5kiloa, kun on pystynyt syömään... :p

Ens viikolla neuvola, ja pelkään jo nyt neukkatätiä :( pääsee sanomaan kiloista...
Luulin että olen ottanut vaan vähän raskauskiloja (tähän mennessä +5kg) mutta kun kattoo noita teidän viikkoja ja painonnousuja niin taidan olla aika läski viimeisilläni :laugh:

nyt pitää mennä laittamaan se pannari uuniin, niin saa mukelotkin välipalaa (ja tietty mie itse ;) ;) )

Ajatuksin AE ja Vilho 22+5

Päivelöitä!

Tervetuloa joukkoomme Tinkatar ja Pikkutiikeri :heart: Toivon molemmille oikein kovasti että tälläkertaa raskaus onnistuu =) Pikkutiikerin ultrakuulumisia odotellaan....

Malttamattomalle mahdoton synnytystsemppi täältä... :D

Marleenalle hyvät lomat =)

MyAngels,mulla oli eilen sellanen tunne iltasella että sun vuotelulle on joku pätevä syy,mietin just tota istukkaa...mikä lie telepaattinen juttu,kun yhtäkkiä vaan kävin pohtimaan... Mutta siis tosi huippua että syy nyt selvis. Otat nyt sitten tositosi rauhallisesti :heart:

Wiivi,mullakin tuntuu inhalta kun nla täti kopeloi päätä tuolla alhaalla :/ Meillä lekurikäyntejä kolme,mutta voihan toi olla että jossain paikossa säästösyistä vaan kaksi
jos ei tarvetta useampaan...

Eilen siis vietettiin miehen kanssa pitkästä aikaa aikaa kaksistaan. Ihan normi hommeja puuhasteltiin,illalla katottiin elokuvaa...oli kyllä niin piristävää. Miestä ihan nauratti kun lähettiin vähän kaupungilla käymään päivällä ja olin niin innoissani :D Että pienet on toisen ilot,kun pääsee ihmisten ilmoille :laugh: Tosin käveleminen oli hiukan tuskaista eilen,kaupassa käydessä vastaan tuli toinen raskaana oleva ja pisti huvittamaan kun kummatkin käveli kun ois paskat housussa :laugh:

Kyttään tässä kokoajan että koska sade loppuu,jos vaikka vähän kävis ulkona raitista ilmaa haukkaamassa...

:attn: Prohviilissa parinpäivän takainen mahakuva :attn: Ei mennytkään kuin puolisen vuotta kun sen sinne vihdoin sain :D

Repa ja kutvonen rv 35

Repa, aivan ihana tuo sun mahakuva, kateeksi käy!

Omia uutisia, kävin siis ultrassa tänään. En tiedä olenko koskaan jännittänyt niin paljon, luulin pyörtyväni siihen käytävään kun odottelin. Mietin, että normaalisti ultra on varmaan odottavalle positiivinen ja iloinen asia, mut oli vaan totaalinen kauhu vallannut. Olin 95% varma, että tuulimunasta on taas kysymys.

Vaan eipä ollutkaan!! Pienenpieni sydän sykki, viikkoja olikin vähemmän kuin kuvittelin, vasta 6+, johtuen tammikuun kaavinnan jälkeisestä omituisesta kierrosta ja kaksista ihan peräkkäisistä kuukautisista. Mutta siis, tältäkö se tuntuu? Vaikka vielä on kaikki epävarmaa, niin tällainenkö on se ihana tunne ja VARMUUS siitä, että sisällä ihan ihan oikeasti sykkii pieni sydän?!! Olen ihan juuri nyt maailman onnellisin tyttö.

pikkutiikeri 6+ jotain (selviää varmaan myöhemmin)

Repa: ihana masu sulla!!! Kohta se on meidän vuoro, viime yönä ei millään tullut vessareissun jälkeen unta, kun jäin miettimään, että muutaman viikon päästä se kauan odotettu vauva tuossa vieressä tuhisee, uskomatonta...

pikkutiikeri: onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista! Kyllä se oli ihana tunne nähdä pieni sydämen syke ruudulla. Meillä oli 1. ultra 6+3 sen hematoomasta johtuvan vuodon takia ja nyt myöhemmin ollaan naurettu kippurassa, kun silloin tuijoteltiin ultrakuvaa ihan innoissaan, että "tuossa se meidän vauva on" vaikka näkyi epämääräinen läiskä verrattuna myöhempiin kuviin :laugh:

Kiitos kaikille supistelutoivotuksista! Ne on auttaneet, mutta vain harkkasupistuksia eli masunkovettumisia. Aikaisemmat sukkapuikkopistelyt kohdun suulla ovat kadonneet ihan kokonaan eli juuri ne kypsyttävät :( Huomenna taas neuvola ja samalla starttaa uusi viikko, joka on nyt sitten taas yksi "merkkipaalu raskausviikko", koska yleensä vauvat syntyy rv 38-42, jee =)

malttamaton&prinsessa 37+6

nonni...hain pojan päiväkodista ja siellä sanoivat että on sellanen tilanne että poika just oksens...olin et kiva...no oltiin sit lähössä ni eikö se oksentanu siihen eteiseen ja ei muutaku muovipussin kanssa autoon ja reippaasti kotiin. heti kotiin päästyään oksens ja nyt on jo moneen kertaan oksunnu.

tekee pahaa toisen puolesta. pojalla ei oo ollu ku muutaman kerran oksennustauti ja menny ihan saman päivän aikana ohi ja siis parilla oksennuskerralla.. taitaa poika tulla äitiinsä joka sitten oksentaa viikon putkeen. ja sekös mua nyt tässä pelottaaki et jos se tulee mulle ni oon koko viikon sitte kipeenä ja mitäköhän se sitte vaikuttaa masukkiin.

joskus oon meinaan ollu niin huonossa kunnossa etten ole enää omin voimin päässy pissalle joten mut on jouduttu melkeen kantaa sinne...en tiiä mistä johtuu mutta mulla menee sillon voimat aivan täysin tai no onko se ihme jos viikkoon ei pysy yhtään mikään sisällä

Pikkutiikeri: Onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista :heart: On se vaan niin erityinen hetki kun se pienen sykkeen kuulee :heart: :heart:

Wiivi,voi kun inha juttu toi oksennustauti :x Toivottavasti menis pojalta nopsaan ohi...ja ei tarttuis sinuun. Mutta jos tarttukin,ei se vauvaa vahingoita. Ainoastaan jos tosiaan viikkoon et saa syötyä/juotua kunnolla niin kannattaa kysyä neuvolatädiltä,että tarviiko tiputusta tai jotain... Monihan kärsii raskauspahoinvoinnista loppuun asti,eikä vauva oo moksiskaan. Mut muutenhan se on vähän ikävä raskaana ollessa kun voimat menee jne :( toivotaan että jotenkin ihmeen kaupalla säästyisit taudilta :|

Kiitos Repa

veikkaan vaan ettei ihan helpolla tällä kertaa päästä...vajaa kaks tuntii ollaan oltu kotona...vaatteet on jo menny ajat sitte pesuun ja just meni kolmannet lakanat.

ja nyt toi poika rupes viel ripuloimaan ja on ihan paniikissa kun pyllystä vaan tulee ihan huomaamatta....sain sen houkuteltuu laittaa vaipan ettei menis patjaa myöten kaikki pesuun

Wiivi84 Pojalle paljon paranemisia ja toivottavasti ite säästyt siltä mutta jos se tulee ja kestää siulla useamman päivän ni suosittelen soittoa polille jotta ottavat ravinne tippaan muuten siitä ei ole haittaa vauvalle.

Repa Ihana masu kuva siulla =)

Tinkatar tervetuloa joukkoon mukaan ja paljon onnea plussasta :flower:

Pikkutiikeri Onnea hyvistä ultra kuulumisista...muistan sen tunteen kun näkee sen pienen ja kiivaan sydämen sykkeen.

MyAngels Hyvä että vuodon syy selvisi ja nyt sitten kanssa otat rauhallisesti ja kyllä se yleensä nousee se istukka sieltä kohdunsuulta ylöspäin.Miullakin oli näiltä toiselta etuseinässä ja toisella takaseinässä ja nyt on yhteinen istukka kohdun yläreunassa ihan tossa rintojen alapuolella jotta hyvin se paikkaa vaihtaa.

Aurinkoenergiaa Onnea ruokahalusta ja hyvä kun selvis jotta mikä siellä riivaa ni ei tarvia koko raskaus aikaa oksennella.

Tänne ei mitään ihmeitä,tukala olo jatkuu kun vauvat on vaihtanu paikkaa ja epäilen jotta ne on jotenkin vinoittain tuolla mahassa koska kumpaakin kylkeen tulee potkuja ihan kivasti.

Äitee ja tuplat 25+5

Yhteistyössä