*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa!
Mukavaa lauantaita mammat =) ( en kyllä henk.koht tosta mamma-sanasta tykkää... ;) )
ekana pakko kommentoida my angelsin ihanaa vatsaa!!! siis niin siro, kaunis, suloinen vauvamaha kuin olla voi!!! :hug: oot ilmeisen hoikka muutoinkin, ja saanut vain ihanan kummun vauvan kodiksi etkä mitään ylimääräistä! oon vähän kade... :ashamed:
mulla tuntuu että jokapuoli on vähän enempi taI VÄHEMPI LEVINNYT...mutta katotaan millanen tulos muodostuu kun pidemmälle päästään..
nyt vasta liikunta tullu mukaan kuvioihin alun löysäilyn jälkeen.. mutta siis onnittelut minunkin puolesta 25 viikon täyttymisestä! upea mies sinulla :saint:

ae hyvä jos vauva kääntynyt jo valmiiksi!! hienoa :saint:
gatsu kuulostaa munkin mielestä järkevältä että sektio on vaihtoehto jos vauva ei kääntynyt, kaverille tehtiin sektio samasta syystä, vaikka lääkäri(t) ensin yritti puhua synnyttään perätilassa!! kaverini sanoi ehdottomasti "ei", joka oli hyvä, ja kaikki menikin tosi hyvin. tsemppiä loppumetreillesi!! :heart:

toive ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin. se on mahtavaa :saint:

nimra voi että...tunnet jo liikkeet, upeaa!!!! :saint: kiva kuulla ensiodottajan kommenttia, tietää vähän mitä "odottaa", onneksi olkoon!! nyt varmasti tuntuu ihanan todelliselta!! voisitko vielä kuvailla niitä ekoja "hentoja liikkeitä" näin jälkeenpäin?? kiinnostaa kovasti...itse vielä aikaiset viikot liikkeille, mutta kovin odotan jo niitä.. :saint:

mulla ollut hyvä olo ja ihmeen virkeä, on jaksanut liikkuakin ja ehkä juuri siksi painokaan ei onneksi kovin ole noussut, nyt aamulla näytti 64.9, joten noin reilu neljä kiloa tullut kaikkiaan..ihmeellistä miten sekin vaihtelee..neuvolassa kilon enemmän mutta riippuu tietty suolen toiminnasta ym...
vielä on lomaa jäljellä, täytyy nauttia täysillä. . .
jos lähtis kukkaostoksille, takapiha kaipaa taas jotain uutta =)

Oikein kivaa viikonloppua kaikille ja lomansa aloittaneille kippis ja kilistys, onnea! :saint:

katherine ja kultanen 14+5

päiviä :wave:

meille kotiutui tänään vaaleansiniset emmaljunga city crossit, lopulta päästiin kauppaan asti "testaamaan" vaunuja. me mitään testattu... myyjältä kysyttiin, että apua, ollaan ummikkoja ja sitten hän esitteli eri vaihtoehtoja meidän toiveiden mukaan. oli hyvä myyjä! vaunut on kevyet, mikä on tärkeetä, koska oon niin heiveröinen voimiltani, että kun siihen tuupataan vauva ja vähän ostoksia päälle, oon ihan pulassa.

katherine mää kanssa vierastan "mamma"-sanaa, mutta täällä jotenkin sen joissain tapauksissa kummasti sulattaa :D mut että joku mammattelis mua muualla, hmm... äityli on sellanen sana, mitä inhoan ihan tosissaan! tai pikkuäiti, yök! onkohan teillä muilla jotain muita inhokkeja?

nullpoints meidän kissa on ollut vasta kiinnostunut sitteristä, sen se siis koemakasi ennenkuin tuuppasin sen kovia muovileluja täyteen. muut kamat kehtoa myöten ovat saaneet olla rauhassa, ja upouusista vaunuista se äsken nuuski renkaat ja vissiin tuumasi, että ei-kiinnostavaa. laitoin silti vaunujen hyttysverkon varuilta yläosan suojaksi. kehtoon ja myöhemmin pinnikseen me hankitaan kissasuojus, luultavasti hyttysverkon tapainen, ei sellainen metallinen. joistain kissoista on kiva maata beiben kanssa samassa sängyssä ja se ei kyllä sovi alkuunkaan. minä tosin veikkaan, että meidän katti tulee juoksemaan jatkuvasti häntä suorana toiselle puolelle kämppää... no, pitää tarkkailla, ehkäistä ja keksiä keinoja, jos joku asia alkaa kovasti kissan kanssa olla "riski"puuhaa.

äh, päivästä tulikin lopulta vähän harmaa, ja väsyttää ja kyllästyttää rankan shoppailureissun päälle. no, ei auta, kun ottaa taas vaan iisisti. vaunuja ei jaksa viel hypistellä enempiä, sen aika on huomenna :D

irtis ja 33+3

Hei!
Onnellisena voin todeta: Mulla tuntuu jo vaavin liikkeet! :heart: Ihanaa kun pystyy vahtimaan että hengissä ollaan! Pikkanen tökkii tonne navan alapuolelle ja välillä myllertää niin ettei millään uskoisi miten pieni se vielä on! Varsinkin iltaisin potkut tuntee helposti, mutta viime päivinä myös päivisin oon havahtunut liikkeisiin =)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
Findy 16+2

huomenta!

toivottavasti tänään tulee lähtö...
5 aikaan tuli eka kivulias supistus jonka jälkeen niitä tullu 3-15min välein ja tän hetken viisi viimeisintä tullu n.3min välein.

välissä kun kävin vessassa niin pyyhkiessä paperiin jäi kirkasta limaa mutta ei vielä selkeesti koko tulppaa..

pitäkää mulle nyt peukkuja et pääsis tositoimiin... esikoisen aikaan meni just niin et koko raskauden ekat supistukset kun tuli niin oli kivuliaat ja sitten tuli limatulppa ja oli siis ilta, seuraavana aamuna poika synty

wiivi84 & pittuveitta 41+4

Sunnuntaita :wave:

Ekaks Dullelle ja perheelle suuren suuret onnittelut pikkuprinsessasta :heart: Sitten kun saatte arjen rullaamaan, niin täällä odotellaan innokkaana synnärikertistä :D

Wiivi on jo toivottavasti tosi toimissa siellä sairaalan puolella jo tai ehkä pikkuinen on jo maailmaan putkahtanutkin ;) Tsemppiä :heart:

Findgirlille ja Nimralle onnittelut ekoista liikkeistä :heart: Se on maailman ihanin tunne kun toinen möyryää tuolla massussa :laugh: Itellä ekat liikkeet meni ihan ohi kun en tiennyt kanssa mitä odottaa, ja jälkikäteen tajusin että milloin ne ekat oikeasti oli :D

AE: Meidän masukilla oli eilen eka hikka :laugh: Se tuntui kuin joku olisi naputtanut sormea masunläpi tasaiseen tahtiin, ja toisena hetkenä tuntui tärinältä. Varmaan mulla meni ekat minsat ohi, kun en taas osannut odottaa sitä, tuntui kovasti heiveröisen liikkeen tunnulta, joten don't worry :hug:

Gatsu: Edelleen täällä masukki on pt-tilassa. Ehdin jo hetken toivoa että olisi kääntynyt kun tuntui liikehdintä niiiiiin kovasti. Mutta vauvan hikka paljasti että edelleen istutaan ja tukevasti :p Kyllä varmaan kokeillaan kääntämistä, koska alakautta haluaisin synnyttää. Parin viikon päästä neuvola, varmaan siellä sit selviää lisää. Mites teillä mennään eteenpäin nyt sitten kun vauva edelleen istuskelee?

Orchidille onnittelut ekasta neuvolasta :flower: Onneks pääsette nt-ultraan jo aikaisemmin kuin esikoisella. Mutta suosittelen että käy vaikka jossain yksityisellä alkuraskauden ultrassa jos kovasti mieltä painaa. Se ainakin helpotti mun oloa :hug:

MyAngel: No jopa oli kelalta nopsaa toimintaa. Täällä edelleen odotellaan päätöstä :/

Kysymys: Oletteko ottaneet tai oletteko harkinneet ottavanne masuillenne syntymättömän vauvan vakuutusta? Meillä alkaa vikat viikot olla kyseessä että sen saa ja painiskellaan asian suhteen täällä :/ Pohjantähdestä ja Pohjolasta on tarjoukset kädessä. Onko kokemuksia yhtiöistä tai vakuutuksen tarpeellisuudesta?

( . ) Eipä tänne ihmeempää, eilen oli tosissaan eka hikka vauvalla ja tänään painiskeltu liitoskipujen kanssa jälleen. Vauvakin tuntuu reipastuneen liikkeiden suhteen, ehkä häellä oli vain jokin rauhallisempi jakso tuossa ;)

Katherine: Ne liikkeet tuntuu..kuinkas sen oikein osaisi selittää, kun varmasti jokaisella on omat "sanansa" kuinka sellaisen selittää, mutta se on ehkä "onnistunein" kuvaus, kun sanoo, että tuntuu siltä ilmakuplalta joka poksahtaa tai sitten sellaiselta hennolta "tökkäisyltä esim..jollain kynän tylpällä päällä :D (siis tietenkin sisäpuolella :laugh: ) Se tuntuu ehkä sellaiselta kuplimiselta ja mahan "möyrimiseltä". Itsellä tosiaan tuo vauvan liikkuminen tuntuu juuri tuollaiselta möyrimiseltä ja välillä miettii, että onko siellä mahassa enää mikään sen pyörimisen jälkeen samalla paikalla :whistle: Olet kyllä oikeassa siitä, että se tekee asian todellakin hyvon konkreettiseksi ja erittäin halutuksi vieläkin enemmän kuin silloin kahden viivan jälkeen =) ja varsinkin kahden menetyksen jälkeen esikoista odotellessa niin on se vaan jotenkin jokainen liike ja oireen tuntu aina enemmän ja enemmän luonut pohjaa jo olemassa olevalle rakkaudelle vauvaa kohtaan :heart: Ei tällaista tunnetta osannut vielä ajatella silloin kun viikkoja oli 8..ja tavallaan on pahoillaan siitä, että on antanut omien pelkojen jättää hyviä ajatuksia loitommalle, mutta rehellisesti sanottuna on kuitenkin se pelko mukana vieläkin, mutta ei niin vahvana (todellakaan) kuin alussa.
Mä epäilen, että nuo ensimmäiset liikkeet tuntuu todella aikaisin, kun tosiaan itsekin oletin, että tuntuu vasta viikoilla 20, kun kaikissa kirjoissa puhutaan näin, mutta kyllä ne ainakin omina kokemuksina on tuntunut jo "kovina" viikoilla 15 =) mutta silloin ei välttämättä vielä "ymmärrä", että vauvahan se siellä möyrii, mutta minulla on kaksi tuttua jotka myös odottavan esikkoa ja sanoivat, että liikkeet tuntui heilläkin jo samoilla viikoilla kovastikin, mutta ei osannut vielä ymmärtää sitä, että vauva se siellä onkin :)

Onnea liikkeiden tunnistamiseen - Se on oikeasti mahtava tunne =)

Nimra + möyrijä 17+1

Moi kaikille, tauon jälkeen!

Olin reilun viikon nettipimennossa ja hirveästi tullut juttua sen jälkeen, täytyy kahlata myöhemmin läpi.

Mulla oli loman aikana rakenneultra ja äitipolikäynti raskausdiabeteksen takia. Molemmissa kaikki ok! Välillä tulee jopa sellainen ajatus että ehkä meille tosiaan tulee toinen lapsi... Sitä on vaan välillä ollut vaikea uskoa, vaikka tämä raskaus on mennyt suhteellisen kivasti. Kerrottiin jo useammille tutuillekin tästä. Hyvää siis kuuluu, palaan teidän muiden asioihin kunhan pääsen taas tästä pinosta kärryille!

Luce 20+6 (puolivälin paremmalla puolella!)

hyvää alkanutta kesäviikkoa :wave:

wiivi jännään kovasti, millaisia uutisia teiltä seuraavaksi kuullaan :) paljon lykästystä ja sujuvuutta synnytykseen!

findylle onnea liikkeiden tuntemisesta!! eri asennoissa liikkeet tuntuu eri tavoin. jos ite olin kovasti menossa vaikka noin viikoilla 20-25, en tuntenut vauvan liikkeitä, vasta istualtaan tai loikoillessa tuntuivat. nyt tunnen koko ajan ja ai vitsi, mitä myllerrystä tuolla taas pidetäänkään... vaan aina parempi näin, että tuntuu paljon liikkeet, kuin hiljaisempi päivä - hetihän siitä pieni huoli itselle nousee, jos vain on jotain muutosta muka verkkaisempaan suuntaan.

miikkis me otettiin tuollainen vakuutus (ihan viime tingassa mekin :D ) , sieltä, missä muutkin isot vakuutuksemme ovat (fennia??). vaikia sanoa, kun jätin homman tarkoituksella miehen hoidettavaksi, muistikuvat hataria... päätimme ottaa vakuutuksen, vaikka periaatteesta käytämmekin aina ensisijaisesti kunnallista päivystystä. vakuutus on siksi, että parilla tutulla oli tarpeeksi näyttöä sen tarpeellisuudesta. toinen oli saanut hyödyn teho-osaston ja toinen korvatulehduskierteen laskua maksaessaan.

luce nyt vahvaa toivoa vaan kehiin :) te ootte jo pitkällä ja näyttöä löytyy, joten hienostihan kaikki on! onnea hyvistä ultranäkymistä!

irtis tosi hyvin nukutun yön jälkeen ja 33+5

Heipä hei ja onnekasta uutta viikkoa kaikille masun kasvattajille ja synnyttäneille!!

Onnea Dulle pikkuprinsessan johdosta! olitko millä viikoilla?
vauvantuoksuista arkea teille
a070.gif

Wiiwi: mie kans todella toivon että olet saanut jo pikkuisen maailmaan
a044.gif
Tulethan pian kertomaan miten kävi...

Mie en olekaan moneen päivään (oliskos kahteen :laugh: ) käyny koneella. mie päätin lauantaina panna haisemaan, ja ensiks leikkasin etu ja takapihalta nurtsin (työnnettävällä ilman moottoria olevalla ruohonleikkaajalla)ja sitten siistin vielä trimmerillä
e020.gif
, sitte vein petivaatteet ulos ja pesin 3 koneellista pyykkiä
d015.gif
, tein ruokaa, ja raparperi-omena soppaa
d030.gif
, pesin kummatkin vessat lattiasta kattoon
h073.gif
, leikkasin/siistin pihalta pensaat
h074.gif
, ja pesin olkkarin ikkunat (kaikki pinnat)
u035.gif
ja sit lähettiin lasten kanssa karkkikauppaan ja käytiin abc:llä syömässä paniinit ja kaupassa
g140.gif
ja sieltä tulon jälkeen lapset katto vähän aikaa lastiksia ja mie viikasin pyykit ja sit mentiin saunaan ja sit petasin pedit
e025.gif
ja syötiin iltapuuro
h010.gif
, jonka jälkeen oltiin kaikki aivan uuvuksissa ja mentiin nukkumaan (klo oli n.22.00)
f030.gif

Mutta, uskomatonta mutta totta, Mulla ei ollut YHTÄÄN supparia koko päivänä eikä seuraavana yönä. Eilen oli sitten ns. "lepopäivä" (kun meinas olla selekä kipee) niin johan taas alko suppailee(nyt ne tuntu vaan eripaikassa kuin aiemmin, ihan tuolla alhaalla
a015.gif
)

Eli mitä tästä opimme: Ei kannata liikaa vaan lepäillä...vaan hommia vaan tekemään!!
d025.gif

Vauvasta en tiiä miten päin mahtaa kölliä, välillä olen varma että on pää alaspäin mutta välillä taas kovin epäillyttää..olis keskiviikkona neuvola, niin kuuleepa sen sitten missä sydämen syke kuuluu
f035.gif
.

Nyt ruuan laittoon!
Myöhemmin lisää...

AE ja ukkeli 34+4(niinne vaan viikot menee..)

Moikka

Vakuutuksesta: meillä ei ole eikä tule, siis lapsivakuutusta. Esikoisella se olisi ollut hyödyllinen sen vikan viikon 2006 ajan, kun tehtiin sydänleikkaus ja oltiin teholla yms. (Rahaa meni lähemmäs 600e...) Mutta vuonna 2007 oltaisiin jo jääty miinukselle, samoin tänä vuonna. Kun on perusterve lapsi tuota sydänvikaa lukuunottamatta :) Kela korvaa matkakuluja, lääkelaskuja, maksukaton jälkeen sairaalalaskuja yms. Aika vähän jää itselle maksettavaksi. Ollaan aina päästy täällä kaupungissa lääkärille suhteellisen nopeasti, eikä ole tullut mieleenkään viedä yksityiselle - sinne on ihan yhtä pitkä matka kuin kunnalliseen lääkäriin. Periaatteesta en halua vakuutusta, koska mun mielestä yhteiskunnan pitää taata lapsien (ja muidenkin tietysti) terveydenhoito, ja paras keino tukea sitä suuntausta on käyttää niitä palveluja. Tulipas palopuhe! ;)
Tietysti jos on vahva syy epäillä saavansa allergisen lapsen, kannattaa ehkä harkita. Maito- ja moniallergikkoja lääkäriltä toiselle kuljetelleet äititutut ovat kiitelleet vakuutuksia, kun on voinut mennä kunnon erikoislääkärille.

Täällä kaikki hyvin. Mahaa kiristää, mutta ulospäin olen vain megaturvonnut ja -lihonnut. Kavereiden häät tiedossa lauantaina, saa nähdä mahdunko mekkooni...

Tuttiritari 12+4

Heipparallaa piiiitkästä aikaa!
MyAngelsillä on aivan ihku maha :heart: .
AE On ollut ahkera, anna tota energiaasi mulle!!! Mäkin kyllä lauantaina siivosin ja hoidin naapurin lapsia, mutta en mä noin ahkeraksi oo heittäytynyt...
Ai niin , joku oli saanut vauvan, mutta kukas se olikaan? ONNEA KUITENKIN PRINSESSAN JOHDOSTA :flower: .
Wiiviltä uutisia odotellaan...
(.) Eipä kummempia, kun ahdistuskäyrä nousee kun huomena on np-ultra, jossa viimeiksi saimme huonoja uutisia. Miten tästä ja huomisesta selviää? :headwall:
Mymmyryy ja Toivo 12+1

Oisko ketään vapaaehtoista täräyttämään mua pesäpallomailalla päähän? :whistle: :saint:

Voi voi. Kun tämä raskaus alkoi jokseenkin voimakkailla raskausoireilla. Tai ei sinänsä voimakkailla, mutta sellaisilla, että tiesin olevani raskaana jo hyvissä ajoin ennen ekaa testiä ja ennen kuin menkat oli myöhässä. ...mutta nyt ne oireet on kadonneet... :snotty:

Kipuja ei ole (lukuunottamatta yhtä yötä viime viikolla, jolloin kävin kaksikin kertaa tarkistamassa joko vuotaa.. mutta ei) eikä vuotojakaan, mutta silti nyt mietin, mihin mun oireeni katosi. :snotty: Tiedän varsin hyvin, ettei oireet lupaa yhtään mitään sen parempaa kuin oireettomuuskaan. Mutta tulis nyt jotain, että muistais edes raskaana olevansa. :|

Jos jotain ihan on pakko kaivaa, niin nänneissä on vielä tuntoaisti ja istuminen ja jotkut toiset asennot saa aikaan paineentunnetta alavatsalle. Mutta muuten nothing. :snotty:

Jotta juu... oon sitten selannut tämän aamun nettiä ja tietty tulin tossa jo hetkeksi aivan vakuuttuneeksi siitä, että kyseessä on kohdunulkoinen raskaus (alkujaan oli hieman kipuja juuri vasemmalla, tosin ei enää ja sama kohta kipuili edellisessäkin raskaudessa ja joskus muulloinkin vain menkkojen lähestyessä ) tai sitten keskeytynyt keskenmeno (>tuolloin viikko sitten olleet öiset vatsakivut). :saint: Joo, varsinainen nettitohtori. :headwall:

Ja kun munhan ei pitänyt enää hermoilla tässä raskaudessa... :laugh:

Ainiin ja nyt siis takana hurjaakin hurjemmat 5+2 :p :ashamed:

tuttiritari aivan samasta syystä meki emmittiin vakuutuksen ottamista eli että kunnallisia pitää käyttää/pitää yllä, siispä päätettiin käyttää joka tapauksessa kunnallisia ja vakuutus on vain varmuuden vuoksi. (tai no, öh, ainahan vakuutus on vain varmuuden vuoksi... ymmärtänet kuiteski.)
mulla muuten turvotus ei oo vieläkään tullu takasin, sitä oli vaan ihan alussa ja nyt vauvamaha vain pullottaa, jännä ilmiö. varmaan huomenna jo kirjuutan täällä, että mää oon niin turvonnu, niin turvonnu, auttakee :laugh:

mymmyryylle terkkui, olet ajatuksissamme, jännäämme kanssasi :) mutta sieltä tulee vain hyviä uutisia, näin uskon :)

ja kärppä ou mai gaad, sulta on tästä eteenpäin lääkärisivuilla nettisurffailu kielletty ;) :laugh: koetahan kestää tuota alun hermoilua.
miten muuten voi olla niin, että vaikka ite on ihan samanlaiset tunteet ja vaiheet käyny läpi kertaalleen, niin ei osaa mitään tämän järkevämpää sanoa tsempatakseen?? vaan ehkä ei sitä kuulukaan osata. tuki ja tsemppi tulee kuitenkin täydestä sydämestä, kun sen on ite kokenut.

Irtosora se johtuu varmaan siitä, että jälkikäteen näkee oman typeryytensä ja ei voi uskoa, että joku on niin hölmö, että semmoisia miettii, niin eihän siihen ossaa mitään sanoakaan... :D Kyllä mullakin vielä ennen tätä viikkoa nauratti ne mun edellisen raskauden hölmöilyt ja stressailut siitä, onko joku pielessä vai ei. Ja niin kun vannoin, että menköön tämä painollaan... :whistle:

Ei kun nyt saa mennäkin. En lue enää enempää nettijuttuja. B) :laugh:

Moikka!

Nopeasti vain tulin kertomaan, että tää vauvaelämä on ihanaa, mutta luoja mä oon väsynyt!!! Esikoisen kanssa pystyi päivälläkin aika hyvin lepäilemään vauva-aikana, mutta nyt alkaa päivä pienemmän noustessa 6-7 ja iso perässä kun herää pienen ähinään. Siitä sitten suoraan aamupalan laittoon, päivävaatteet kaikille päälle ja isomman kanssa yritetään ainakin jompi kumpi aikuinen ulostautua aamupäiväksi energiaa purkamaan. Vauva on tyytyväinen ja syö mahtavasti ja viime yönä nukkui 20-04 ja silloin vasta söi 1. kerran ja jatkoi 6.30 unia. Aamupäivällä ottaa pidemmät tirsat 3-4 tuntia ja nyt on parhaillaan hereillä ja kohta varmaan käy taas nukkumaan. Mutta siis vaikka yöt menee suht hienosti, väsyttää ihan vietävästi! Tekisi mieli sanoa kaikille, että nukkukaa varastoon ;)

Mutta muutoin tämä on ihanampaa kuin muistinkaan ja helpompaa kuin esikoisesta (ehkä silloin otin enemmän paineita kaikesta?). Maitoa tulee vaikka muille jakaa, vauvan kannalta hyvä, mutta itseä ällöttää tahmainen maito joka paikassa ja suihkuefektit sun muut. Mutta ei tätä kestä kuin puolisen vuotta, sitten ei ole enää "vauvaa" vaan iso vauva, joka syö kaikkea muutakin jo. En haluaisi ollenkaan tuon nyytin kasvavan! Esikoisesta taas oikein odotin kehitystä ja vuorovaikutusta.

Onnea kaikille odottajille ja synnyttäneille! :flower:

Piitkästä aikaa heipparallaa. Oon kyllä taustaillut, mutta enpä oo saanut kirjoiteltua. Paljon on täällä kaikenlaista tapahtunut - tasapuoliset onnittelut sekä uusille plussan saaneille, synnyttäneille että iloisia ultrakuulumisia saaneille! :flower: :flower: :heart: :heart:

Daizzin kokemuksista olen täällä lukenut kyyneleet silmissä - aivan erityinen halaus :hug: sinulle ja voimia jaksaa surun keskellä. Kun suurinpiirtein samoilla viikoilla olen mennyt aivan kauhealta tuntuu mitä joudut kärsimään. :'(

Kärppänä heinälatoon tuossa kertoi panikoinnistaan. Itse olen tuon ihan alun jo ohittanut, mutta kovin raskasta tuntuu olevan vieläkin. Mietin juuri, että nämä plussan jälkeiset n.2kk on ollut mulle raskaampia kuin km:n jälkeiset ajat. Olihan silloinkin aluksi tosi kauheaa, mutta kuitenkin joka päivä tuntui vähän paremmalta ja toivo ja usko tulevaisuuteen heräsi. Nyt olen kärsinyt n.1,5 kk:tta pahoinvoinnista ja se jo vetää mielen aika matalaksi. Ei voi sopia mitään, nähdä ketään, jaksaa tehdä vaan ihan pakolliset jutut, eksoottisinta mitä oon tehnyt on kaupassa käynti... Ja kun lähinnä makaa sohvalla on aika paljon liikaa aikaa miettiä kaikkea. Oon käynyt jo kymmeniä kertoja mielessäni läpi niin keskenmenon, huonot uutiset np- tai rakenneultrassa, kohtukuoleman kuin sairaan lapsen syntymänkin. Ikään kuin olisin paremmin valmistautunut vastoinkäymisiin, jos olen jo valmiiksi surrut kaikkea... :o :( :'(
Nyt vähän mietityttää, että onko teillä muilla ollut näin synkkää, vai pitäisikö tässä jo tosissaan olla huolissaan mielenterveydestään? Huomenna meillä on np-ultra (mymmyryy, yhdessä jännätään!) ja olen päättänyt, että sen jälkeen, jos kaikki on hyvin, annan ensimmäisä kertaa itseni iloita tästä raskaudesta. Saa nähdä onnistuuko...

frizzante 11+3

Hei EevaRouva, olipa kiva lukea sun kuulumisia! Musta tuntuu etten millään jaksa odottaa joulukuulle, että saisin pikkusen jo syliin!

Kärpälle, mulla ainakin alkoi pahoinvointi yms. vasta 7 raskausviikolla, joten ei ne välttämättä mene oppikirjanmukaan kenelläkään ne oireet =) Sinuna en turhaan huolisi, eihän se stressikään ole hyväksi kummallekkaan :hug:

frizzante mä en suostunut ajattelemaan koko vauvaa (ainakin yritin olla ajattelematta) ennenkuin se on ultrassa nähty ja todistettu olemassaolevaksi. Takana tuulimunaraskaus kaikilla mahdollisilla raskausoireilla niin nyt vaan pinnistettiin ultraan asti ja siitä alkaen on iloittu ja nautittu raskaudesta!

Ja vihdoinkin aurinko paistaa!

Findy 16+4

Moi kaikille ;)

Tänään sain tulokset veriseulasta ja normaali tulos oli 1:10 000..Kyllä oma mieli keveni ihan tuntuvasti ja jotenkin spurttia tuli päivään lisää :) sitten se taas kolahti, kun varasin ajan rakenneultraan (29.7) niin mites taas sinne jaksaa... ? ja mitäs jos siellä kuuleekin huonoja uutisia... :( kyllä tämä on ihan kamalaa, kun ei osaa vieläkään ajatella mukavia ja...kuitenkin on jo tavallaan näinkin pitkällä, että pahimmat pelot ovat jääneet taakse :)

Kärppänä heinälatoon: Mä kävin ultrassa alussa viikoilla 5+? kun mulla oli kipuja (vahvoja) vesemmalla munasarjan kohdalla ja tiputteli verta. Halusin varmistaa itsekin sen kohdunulkopuolisen raskauden. Kipu johtui munasarjassa olevasta kystasta josta lääkäri (äippäpolilla) totesin, että saattaa olla raskautta ylläpitävä rakkula.. =) Särkee tosin joskus vieläkin ja viimeksi gyne tuumasi, että se on niin "pieni" (3cm) ei aiheuta kipuja...mut mut tahdon olla eri mieltä sillä samaa paikkaa särkee ja kipu on kovaa vihlontaa. Niin, siitä ulkopuolisesta, että muistaakseni he sanoivat, että se on normaalisti oikealla puolella, jos on kohdun ulkoinen...jos en muista väärin. Noista oireista vielä sen verran, että mulla oli juuri tuossa rv5-rv10 niin todella pitkiä (reilun viikon mittaisia) taukoja oireissa ja välillä olin itsekin todella skeptinen raskauden suhteen, vaikka masussa oli nähty elämää :heart: Joten uskon, että sinulla on kaikki ihan kunnossa!!! Tsemppiä ihan hirveästi raskauteesi :D

Mymmyryy ja Frizzante: Onnea hurjasti huomiseen np-ultraan =) :flower:

Frizzante: Jotenkin tuntuu, että tuo ajattelu on ihan normaalia kuitenkin, vaikka voihan se itseäänkin joskus säikäyttää. Kyllä minä olen myös ajatellut läpi kaikkea mahdollista miehen kanssa ..ihan senkin takia, että tietää mitä "tapahtuu" jos jotain sattuu... :(

Meillä on kans mietittävänä tuo vakuutus...en tiedä, että mitä sitä tekis...jotenkin mieli sanoo, että ota ota, mutta sitten taas ei tee mieli ottaa, että kumpi sitä sitten on parempi ? :/

Eeva Rouva: Mukava kuulla, että siellä menee hyvin ja kaikki tuntuu mukavalta =) On se ihanaa kuulla tuollaisia iloisia asioita - kunpa saisi itsekin jo käärön tänne kotiin, syliin... kova on odotus ennen kuin on joulukuun 6 :D

Nimra + vauhtiville 17+2

Tervehdys täältä taustalta =) En ole jaksanut kirjoitella, kun olo on ollut voimaton niin oksentamisen kuin veritulpankin takia :( Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että pahoinvointi alkaa hellittää ja olo kohentuu :D Pistoshoitoa joudun sietämään raskauden loppuun asti.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut :heart: Onnittelut myös hyviä ultrauutisia saaneille ja jo vauvantuoksusta nauttiville :heart:

frizzante :hug: Tiedän niin tarkkaan miltä tuntuu, kun päivät menevät sohvalla maatessa ja mitään ei pysty tekemään :hug: Minulla alkoi pahoinvointi tässä raskaudessa rv 8+ ja nyt rv 15+ alkaa helpottaa vihdoinkin. Olin välillä jo tiputuksessakin... Keskenmenneessä raskaudessa oli jopa tätäkin raskautta kovempi pahoinvointi ja silloin olin monta kertaa sairaalassa tipassa. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes vesi. Kannattaa mennä tiputukseen hakemaan helpotusta, jos et pysty syömään etkä juomaan. Kyllä minullakin välillä on ollut synkkiä ajatuksia, kun on mennyt oksentaessa valveillaoloaika :hug: Tsemppiä huomiseen ultraan!

daizz Olen todella pahoillani puolestanne :hug: Voimia suruun :hug:

ae Vau miten ahkerana olet ollut =) Heitähän hieman energiaasi myös tänne päin! Minulla alkavat voimat vasta palata ja paljon olisi siivottavaa ja laitettavaa, kun lähes kahteen kuukauteen en ole mitään pystynyt tekemään :kieh: Talo on kuin pommi olisi räjähtänyt :o

mymmyryy Myös sinulle tsemppiä huomiseen ultraan! Minä kävin tänään ultrassa, kun katsoivat veritulpan tilannetta ja meinasin sanoa, että kurkatkaa mahan päältä samalla, onko ketään elossa :laugh: Epäilykset alkavat taas vainota, kun reilut kaksi viikkoa np-ultrasta ja neuvola on vasta ensi viikolla :headwall:

Aurinkoista heinäkuun alkua kaikille :heart:

surusydän ja ipana 15+4

Auuuutz...supistelee...
kävin kaverin luona n. puolen kilometrin päässä ja just kun olin lähdössä, alkoi sataan vettä.
Mie sitte laitoin vähän vauhtia kävelyyn, ni VOI JEE että alkoi suppailee, varmaan 5krt supisti matkalla niin kovasti että pakotti pysähtymään (vähän ihmiset kattoi, kun yks isomasuinen pitelee masuansa ja irvistelee :laugh: )

Kävin suihkussakin äsken jotta rentoutuis, vähäksi aikaa auttoi, mutta nyt taas supistaa..pakko mennä lepäämään..

Minnekäs Eliisa on hävinny???

AE ja ukko 34+4

Mietin täällä yhtä juttua ja meinasin teiltä kysästä mielipidettä ja kokemuksia. =)

Onko teillä, jotka ootte tullu uudestaan raskaaksi km:n jälkeen hyvin pian (kierto-pari välissä ), ollut alkuraskaudessa samanlaisia kohdun kasvukipuja kuin edellisessä raskaudessa? :snotty:

...siis... Suomeksi sanottuna :saint: mietin tässä, että oisko mahdollista, että mulla ei nyt tuntuis kohdussa niin paljon kasvukipuja, kun siitä on periaatteessa vasta pari kuukautta, kun mulle tehtiin kaavinta ja kohtu on joutunut uudestaan supistumaan siitä, mikä aikaisemmin oli? On mulla semmoista paineentunnetta (varsinkin istuessa), mutta ei juuri kipuja. Viime viikolla oli vielä repäisykipuja, mut eip ole enää niitäkään.. :snotty:

T. Hän, joka stressaa vielä hiukan oireidensa katoamistempppua, joskin on jo päättänyt lopettaa stressin tämän kysymyksen myötä ...oli vastaukset sitten kumpaan suuntaan tahansa. Enempää en stressaa ennen kuin on konkreettisesti aihetta. Ja se on pakko pitää nyt, kun se tässä lukee. :saint: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Findgirl:
Hei Kärppä!
Mulla ei ole ollut kummassakaan näistä kahdesta vauvan sisältäneestä raskaudesta mitään kasvukipuja ja kaikki sujunut muuten ihan normaalisti ja oppikirjojen mukaan.

:D :D ...ja tähän väliin tunnustan, että samaa sanoi siskoni itsellään olleen, samoin serkullani.

Mutta paksu kallo eikä mitään sisällä.. :snotty:

Yhteistyössä