***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauheasti en ole käynyt kirjottelemassa, kun en mitään kummempaa ole tapahtunutkaan tääl päin...

siilura Tuttu tunne. Mulle oli jo vähän parempi olo vajaan viikon, mutta tänään iski taas se olo, että ei siellä mitään elävää ole. Ultra vasta kahden viikon päästä. On vaan niin vaikea päästää irti siitä negatiivisesta ajatuksesta. Jotenkin tuntuu välillä siltä, että jos hetkeks vois sen pelon unohtaa, niin sitten se yllättää!

Jotkut oireet on mulla hävinny kokonaan, esim. se menkkakipu. Muita oireita on tullut kyllä lisää, päätä särkee ja kauhea jano. Ruokaa ei tee mieli yhtään. Mulla oli sitä menkkakipua ekassa raskaudessa niin pitkään, et väkisinkin laittaa miettimään nyt. Koko ajan on kyllä sellanen kiristävä tunne alavatsalla ja välillä vihloo ihan lonkkaan asti.

Esikoinen on kipee ja valvottanut 3 yötä, niin en jaksa nyt enempää kirjotella. Meen lepäilemään

Malttamaton: Oi, Chihuahuan pentuja!
a015.gif
Ne on varmaan tosi tosi pieniä syntyessään kun ovat muutenkin. Mä varmaan kuuntelisin sydäntä, enkä järkeä...
e030.gif

Niin olen tehnyt näidenkin koirien hankinnassa...
a100.gif
Ja sen kyllä huomaa --> 5 koiraa!
a050.gif

Hyvää lomaa! Nautihan ja rentoudu!
n070.gif

Repa saikin jo pyrähdyksille ja tärinälle selityksiä
a040.gif

Mäkään en oo syönyt muuta maksaruokaa. En voi sietää mitään maksalaatikkoa enkä maksaa missään muussa muodossa kuin maksamakkarana leivän päälle. Hokasin, että aika vähänhän sitä leivälle loppujen lopuksi tulee, kun levitän sen siihen päälle. Paitsi tänään vedin 4 leipää putkeen...
g005.gif
Namskis!
a050.gif

Ai niin, onnittelut vaippojen ompelemisesta!
f045.gif

Äitee2: Mä puhuisin miehen ympäri että se suostuis kuulemaan vauvojen sukupuolet
d060.gif

Aurinkoenergiaa: Hieno juttu että kaikki on hyvin! Niin sulla kuin pikkuisellakin!
a010.gif

Vimpula 05 ja 07: OIH, teilläkin on Kultsuja!
g060.gif
Ihanaa!
a044.gif
Onko ne typyjä vai poitsuja? Minkä ikäisiä? Mä oon niin henkeen ja vereen Kultsu-ihminen, rakastan sitä rotua yli kaiken
n040.gif

Elikkäs juu, meillä on 3 Kultsuherraa, ne on 8.v. 6.v. ja 2.v. Ja sitten on nuo kaksi Kääpiöpinserin pentua, jotka muuttivat meille tammikuun alussa 8vkon ikäisinä.
Toki tykkään tuosta Kääkkä-rodustakin
p030.gif
Ei viittitty neljättä Kultsua ostaa, niinpä päädyttiin noihin murusiin
a050.gif

Eikä sanota että pysy muualla, kuulumisiasi on mukava lukea!
a055.gif

Miten teillä muuten koirien lenkitys hoituu? Mua vähän kauhistuttaa vauvan vaunut ja 3 isoa Kultsua
a015.gif
Onneksi noita pikkusia ei tarvi lenkittää, niitten maailmaksi riittää tää meiän 7000 neliön tontti =)
Luulenpa, että vauvan kanssa vaunuilu ja koirien lenkitys hoidetaan sitten eri aikaan
c065.gif

Amira: Voimia liitoskipujen kestämiseen!
a060.gif

Siilura: Tiedän tunteen. Mutta nyt vain hii-o-hoi! Ajatukset kohti iloisia asioita!
b010.gif

Kokeileppa ajatella toisinpäin - masussa on kaikki hyvin, tästä vauvasta ette joudu luopumaan!
d010.gif
Tahdonvoimalla pääsee jo melko pitkälle, kun vain otat sen linjan!
d025.gif

Hyvähän mun on täällä sulle näin sanoa, itekkin olen paniikissa aika ajoin, mutta jotenkin olen niin turtunut tähän jännitykseen, pelkoon, suruun, tuskaan ja epävarmuuteen, ettei voimavarat tahdo millään riittää esim. tuohon parvorokon pelkäämiseen
a045.gif

Siksipä yritän olla luottavainen ja ajatella positiivisesti, se antaa voimaa ja kantaa eteenpäin
a040.gif

Ja takuulla vauvakin voi paremmin kun äiti on yhtä hymyä
m020.gif
peloista ja epävarmuudesta huolimatta
k055.gif

Ite oon päättänyt että murehdin vasta sitten kun/jos lääkärit sanovat taas että nyt on aihetta murheeseen. Siihen asti nautin täysillä tästä oksettavasta olosta, ja salsailen iltaisin kun olen niin onnellinen taas yhdestä hyvin päättyneestä päivästä!
e050.gif

Illanjatkoa naiset! Voikaa hyvin!
f050.gif

h055.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 7+5

Iltaa :wave:

Kiitos kaikille tärinäkommenteista =) Kiva kun täällä aina joku kommentoi,kun tuolla toukokuisissa ei juuri noteerata meikäläisen kyselyitä...johtunee ehkä siitä että siellä aktiivisimmat taitaa kirjoittaa useamman kerran päivässä ja kun itse käyn kerran päivässä tai kahdessa,niin ei sitten vissiin huomata :ashamed:

Siilura:Ite olin just tommonen alkuraskaudessa...itseasiassa siihen asti kunnes oon tuntenu liikkeet ja vieläkin herää paniikki jos kutvonen on hissukseen :ashamed:
Mutta ennen liikkeitä ultran tai sydänäänien kuuntelun jälkeen oli helpottunut sen 2 päivää ja sitten taas alkaa miettimään,että onkohan se hengissä |O Nyt kun tuntee liikkeitä kuitenkin tasasesti ja noita rauhallisia päiviä on enää harvoin,niin on vähän helpottanut.

Kävin tänään sielä imetystunnilla,oli ihan hauska kysellä tyhmiä :D Mutta aika vähän tuli mitään uutta,kun oon aktiivisesti netistä ettinyt tietoa jo aikaisemmin.
Tää oli siis eka perhevalmennuskerta ja kolme olis vielä luvassa. Kaks näistä on nyt maaliskuun aikana ja kolmas on sairaalaan tutustuminen,minkä ajankohtaa en vielä tiiä.

Sitten rakkaat ystävät,tää kävi vähän kangaskaupassa :ashamed: Pikkasen palo rahaa... :whistle: Tuli ostettua äippälootan verhoiluun kangas pinnissuojakangas,pissafroteeta,vaippaharsoo,vaippakankaita ja verhokankaat jne...
Et nyt ois syytä panna kone laulamaan :D

Repa ja kutvonen rv 29+2

PS. Huomenna aivan kauhea asiointi päivä edessä...työkkäriin yms... :x

MyAngels Meil on vastaavasti narttuja,6,4 ja 3-vuotiaat.Onneks mun ei tarvii lenkittää,hoitaavat homman ite.Melkein 6ha tonttia ja jos käynki kävelemässä ni koirat voi mennä vapaana.Kesäisin käyvät uimassa lähi lammessa omin luvin,kuvitteleevat mua niin tolloks,etten tajua mistä ne märkinä tulee...Hyvä etteivät viheltele tullessaan.Kyl vaunuiluki onnistuu,testattu homma,tuplataluttimeen kaks ja yks sit erikseen.Kulkeevat tosi nätisti,eivät poukkoile vaunujen alle.Muutenki noi vahtii vaunuja ja yleensäkki noita meijän sällejä ihan tajuttomasti!

Vimpula :wave:

Mie lähen kohta puolin sinne rakenne ultraan ja mies yllättäen pääseekin mukaan ja olen koko eilisen päivän yrittäny puhua häntä ympäri jotta kysytään sukupuolet mutta vastaus on aina sama:EI ja EI :headwall: no pitänee yrittää ite tirkistellä josko jotain näkin,mut ei se mun maailmaa kaada vaikka ei sais tietääkään (salaa toivoen että siellä olis se hölötin kätilö tekees ultran ni lipsauttais vahingossa ) :laugh:

Iloisin ja pelottavin mielin Äitee ja tuplat rv 20

äiteelle onnea ultramatkalle, ja tuuhan sit heti kertoon ihanat uutiset =)

repa mäkin melkein pääasiassa kirjottelen tänne teille, tuntuu jotenkin helpommalta kun kuitenkin on tuttu ihana porukka täällä, onhan tuolla elokuisissakin mukavan tuntusta porukkaa mutta sillä on niitä niin paljon että tuntuu et omat viestit vaan hukkuu sinne sekaan kun ei kuitenkaan joka päivä kirjotam mutta kaippa niihinkin tutustuu =)

myangels sun viestit on ihanan positiivisia :D helpottaa omia pelkojakin kun lukee sun juttuja =)

pikkusen on pää sekasin, nukuin varmaan kolme tuntia viime yönä, poika heräs puoli kolmelta ja kiukutteli siskolleen puoliunessa, siis "ei saa syödä omppuja" ym kaikkee tällasta tunnin verran ja sit kun poika nukahti ja olin lukenu kirjaa tunnin että sain taas unen päästä kiinni niin eiköhän koirat alkanu rampata ympäri taloo......... mienkiintonen yö, no jospa seuraava menis paremmin, onneks pikkunen sentään potkutteli kovasti yöllä =)

voikaahan hyvin

eliisa ja pikkuruinen , oho 17 tasan!

repa&eliisa80: Siksi mäkin tykkään kirjoitella ennemmin tänne kuin tuonne omaan pinoon, kun siellä ei kommentoida oikein mihinkään muuhun kun omaan napaan ja tiettyjen tyyppien kesken ristiin+ täällä on niin ihana ja sosiaalinen henki! Äskenkin kikattelin ääneen kun luinMy Angels:n viestiä, ihanaa että jaksat olla positiivinen!

vimpula&My Angels: Teillähän voisi olla koira treffit kun on niin sopivasti samaa rotua ja kokoa! Juu, nuo chihun pennut on 60-70g syntyessään ja niitähän ei luovuteta vasta kun 12 vkosenä pienen koon takia. Meidän nuorempi taisi painaa 1010g meille tullessaan, nyt on "jo" 2,2kg 2 vuotiaana. Mun tekisi niin mieli ottaa se yksi pentu, mutta toisaalta en uskalla ottaa riskiä. Nyt nuo kaksi ovat niin erottamattomat, leikkivät keskenään päivät pitkät, isompi putsaa pienemmän aamuin illoin yms. mutta jos meillä on kylässä koiria niin nuorempi leikkii niiden kanssa ja vanhempi jää aina yksin kun on vähän varautuneempi. Joten pelkään että hänestä tulisi "kolmas pyörä". Nytkin makaavat nukkumassa tuossa mun vieressä puoliksi toistensa päällä. Paras ratkaisu on että annamme pennun miehen serkulle joka on haaveillut chihusta jo vuosia. Silloin sitä kuitenkin näkisi säännöllisesti ja tietäisi että on hyvässä kodissa.

äitee2 Onnea ultraan ja toivottavasti saatte ihania kuvia muistoksi!

repa: mitä olet tykännyt perhevalmennuksista? Me ei tykätty yhtään tai siis oli tosi turhia kun kävivät läpi ihan itsestään selviä asioita meidän mielestä+ aika vanhanaikaiset käsitteet oli tädeillä.

Miikkis: Missäs olet, kun susta ei ole moneen päivään kuulunut mitään? Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

malttamaton&prinsessa rv 32+1

Hei, vielako mahtuu mukaan? =)

Sain juuri tanaan vahvistuksen, etta raskaana ollaan ja ihan oikeasti! :D Kavin ultrassa ja siella oli pikkuinen ja pienella tomera syke! :heart: :heart: :heart: Paa on viela aivan pilvissa, osin ei osaa edes uskoa... Toista ollaan yritetty kevaasta 06 alkaen ja takana on kaksi keskenmenoa (9/06 ja 8/07). Olin jo aivan varma etta tamakaan ei paassyt alkumetreja pidemmalle, kun reilu viikko sitten olleessa ensimmaisessa ultrassa ei nakynyt kuin pikkuinen sikiopussi. Ilmeisesti kuitenkin hedelmoittyminen oli tapahtunut vain hieman (n. viikko) myohemmin kuin mita kuukautisten mukaan oli arvioitu.

Tassa nama tarkeimmat! En ole edes viela ehtinyt teidan muiden kuulumisia katsella ja nain omanapaisesti olen vain liikkella heti alusta. :ashamed: Lupaan kuitenkin parantaa tapani .. :)

Nyt taytyy alkaa toihin. Teen tanaan virallisesti "toita kotona", enka yhtaan mitaan ole haaveilultani saanut viela aikaseksi.. nooh, vielahan tassa kerkiaa. ;) :p

Iloista viikonjatkoa kaikille!

:hug: :flower: :flower: :D :wave:

Onnea plussasta AinoAmanda ja tervetuloa joukkoomme mahtavaan :heart:
Hienoa että ultra meni hyvin ja sykekin löytyi, nyt vain pitämään itsestä huolta ja odottamaan että viikot kertyy! Pikkuiselle kovasti vauvaliimaa että jaksaa kasvaa ja pysyä mukana loppuun asti :heart:

Tini + Pingu rv 13+1

:D Pienillä kaikki hyvin...mitat vastas viikkoja oli vähän edellä mutta LA ei muutettu koska sillä ei mulle ole niin merkitystä kun leikataan aikasemmin.

Kaverukset liikkuivat tasa tahtia ja kummastakin saatiin kuva jossa morjestavat ihan samalla kädellä...sukupuolista ei oikein päästy selvyyteen mutta mulla on oma aavistus kuvien suhteen jonka sitten näkee että osuko oikeaan kun syntyvät.

Sykkeet oli pienillä 150-160 kummallakin... :heart: :heart: ainut epäillyttävä asia oli kun b-vauvan vatsa laukkua ei saatu kunnolla näkyviin mutta sano kätilö että jos maha tyhjä ni ei silloin oikein kunnolla näykkään.

Seuraava käynti on rv 24 pääsen taas opieniä kurkkaamaan kohtuun tuon jälkeen mulla on käynnit ultrassa ja lääkärissä äitipolilla n.kuukauden välein ja kohta jo kahden viikoin välein.

Kohdun suu on pehmeä mutta kiinni joten mulla alko nyt huilivuoro :whistle: kunhan saadaan nuo kamat tonne yläkertaan koska se on ens viikolla valmis :D

AinoAmanda Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon mukaan. :flower:

Onnellinen Äitee ja tuplat rv 20

AinoAmanda tervetuloa joukkoon :wave: On se niin ihanaa kuulla se syke :heart:

Äitee,onnittelut hyvistä ultrauutisista :heart: Nyt sit vaan lepäilet ja otat iisisti =)

Malttamaton: En ole vielänkäynyt kun sen imetystunnin vaan,muut valmennukset on vielä edessäpäin. Toi imetystuntihan ei kauheesti tuonut uutta,mutta se oli musta kivasti järjestetty kun lähinnä porukassa keskusteltiin imetyksestä ja siihen liittyvistä fiiliksistä.Siellä oli yks imetyspelkoinen tapaus ja sitä ruodittiin aika paljon =)
Toivoisin että noi muut ois saman tyyppisiä tilaisuuksia,siellä vois tulla mulle uuttakin asiaa,ainakin kivunlievityksestä en oo kauheesti perillä. Enien odotan sitä sairaalaan tutustumista,kun en oo siellä oikeastaan käynyt uin ihan pienenä ja nyt polin puolella. Kivahan se on vähän ennakkoon nähä,minne joutuu ähkimään :D

Voi jeesus että on taas ottanut ohimoon tänään.... Työkkärissä sanoivat että mun kannattais hakee saitsua ihan äippälomaan asti,kun nyt siis huomenna viimenen työpäivä mulla ja saitsu jatkuu vielä viikon verran. No se on oma vaivansa kun täytyy sen neuvolalääkärin kautta hakea ensi sijaisesti ja se on vain ke paikalla.Sen ajat on varmasti täynnä,mutta ehkä nla täti sen verran pystyy irrottamaan,että saan sen lapun. Sitten kävin kelassa hakemassa ton sairaspäivärahahakemuksen ja siinähän ei mun tapausta tunneta.Se lappu olettaa että on joko työsuhteessa ja jää saitsulle tai on työtön,mutta kun en oo kumpaakaan,kun en oo työnhakijanakaan,kun eivät saitsulaista ota :kieh: Eli en tiiä mitä siihe oikein täyttelisin..no täytyy soittaa kelaan tai sit vaan laitan oman lisäselvityksen =) Ja toisekseen.... ostin uuden puhelimen ennenkuin vanha hajahtaa lopullisesti,ja hermo palaa kun siinä on niin hankalat näppäimet ja muutenkin :kieh: Toi on ihan nokian perusmalli,eikä sinäänsä vaikee,mutta mulla on nyt niin lyhyt pinna,etten jaksais sitäkään vähää "opetella" Ja tässä ohessa sitten yritän leipoa huomiseksi läksiäis kakkua |O

Että tämmöstä avautumista :laugh: Antakee anteeks,hormonit jyrää :laugh:

Repa ja kutvonen rv 29+3

Im back =)

Kiitoksia kaikille hyvän loman toivottelijoille :heart: kivaa oli vaikken itse laudalle enää uskaltautunutkaan, rinteiden alla meni mukava kävelyreitti minkä sitten huhkin samalla kun muut laski.
Tänään piti jo tulla kotiin koska oltiin miehen kanssa perhevalmennuksessa jossa aiheena synnytys, olipahan jännä video :D

Sitten kysymys koiraihmisille, tai miksei myös muille. Eli reagoiko teidän hauvat masuun jotenki erikoisesti?? Meillä on kaks hovawartti-poikaa ja näiden kanssa en oo huomannu kun etteivät enää hypi mua vasten, vanhempi myös huomaa esim. lenkillä mun iskiasvaivan. Mutta äitini pikkukoira oli jatkuvasti mun perskärpäsenä nyt lomalla, aina kun menin sohvalle maate, hyppäs koira viereen..tökki nenällään mun masua ja asettu niin että pysty kuuntelemaan mun mahaa =) oli niin huvittavan näköstä!

Vinjalle perheineen lämpöiset onnittelut :flower: :heart: ihanaa!

Seuraavaks odotellaankin uutisointia Sipulilta, Ninniltä ja Oikukkaalta, paljon mukavia hetkiä masun kanssa =)

Oikukas, multa löytyy kans samainen mittari kielestä :p täytyypä seurailla tapahtuuko mun suussa mitään sit loppuvaiheessa. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan samanlaista turvotusta kun sillon lävistämisen jälkeen :D

AinoAmanda, onnea plussasta ja rentouttavaa odotusta =) tervetuloa joukkoon! Ilmottele tietoja kun haluat niin laitan niitä sitten tuohon etusivun listalle.

Äitee onnea ultrakuulumisista :heart: ja nyt vaan rauhallista menoo, ei rehkitä liikoja :)

Repalle tsempukkaa papereiden selvittelyyn ja uuden kännyn kans tutustumiseen =)

Niin ja ihan pakko kommentoida noita remppa-/raksajuttuja. Meidän kaveripiirissä on samaa liikkeellä että sillon kun itse tekivät remppaa niin mies oli heitä auttamassa moneen otteeseen mutta nyt kun meillä on rakennus menossa niin ei oo paljo tyyppiä näkyny...

Gatsu ja Elvi rv tasan 20

ainoamanda tervetuloa joukkoon ja onnittelut ihanasta ultrakäynnistä :heart: oonkin lueskellu sun juttuja kuumeilupuolelta ja odottelin jännittyneenä tietoa, ihanaa että kaikki oli kunnossa =)

äitee onnittelut sullekkin hyvin menneestä ultrasta =) hienoa että kaikki oli kunnossa

nyt öitä :wave:

Heipsan!

Kiitos kaikille tsempeistä, elossa ollaan vielä :wave:

(.) En oo oikein jaksanut kirjoitella, lukenut kyllä olen. Hieman haikealla mielellä olen edelleen joten... Eilen oli eka neuvola ja meni ihna hyvin, aika pitkäksi, 1,5h oltiin siellä :o Mulla taustalla monta pissatautia, siksi joka kerta pitää pidättää norm. pidempään että selviää et kaikki ok. Liuta esitteitä mukanaa, lisäksi myös jo kelan paperit :o Mix antoi ne jo nyt???
No, sokerirasitukseen joudun sitten ev 28 tietämillä. Elättelin toiveita ettei tarttis.
Sanoivat että koska olin varhaisultrassa ja sieltä jo lausunto niin ei ole lääkäriä vko 10-12 välillä ennen np-ultraa. Itkin siellä peloistani ni jopas aika järjestyi. 13.3 sitten taas katsellaan kohtuun ja toivottavasti löydetään sydämen sykekin :heart: Siitä pari viikkoa niin tulee kutsu np-ultraan keskussairaalaan. Lohdutteli kanssa vaan että oireet voivat kadota kokonaan eikä se tarkoita että mikään olisi huonosti. Paitsi jos tulee niitä ns. menkkamaista jomotusta niin voi olla merkki, joten silloin suuri määrä lepoa. Mutta onneks toistaiseksi vain vihlaisuja ym...
Masun kasvua edelleen odottelen :D

Koirista kun olette jutelleet, niin täällä on kanssa yx hurtta fani :wave: Meillä on vain yksi, pienen pieni maltankoitauros, joka täyttää kohta 2v. Täytyy varmaan nakkikakku tehdä ;) Meilkein kaikki koirat on niin ihania ja aina ku nään niin sanon miehelleni että katso mikä söpöliini tuossakin menee :laugh:

MyAngel: Tulehan kertomaan sitten testin tulokset!! bd ollaan täällä, kaikki me kaksi :heart:

AinoAmanda: lämpimästi tervetuloa ja onnea masuasukista sekä hienosta ultrakuulumisesta :heart: :hug:

Äiteelle myös onnea hienosti menneestä ultrasta, nyt voit sitten huokaista kunnolla ;)

Siilura: kiva että tulit kertomaan kuulumiset, koita levätä ja jaksaa :hug:

Repalle jaksuja valmennukseen, meillä sitä on tiedossa 6 kertaa, aikamoiset erot kerroissa nähtävästi, vai oletko itse vain vähentänyt käyntejä? Ja onneksi vaavilla on kaikki hyvin, hyvä että asia selvisi :hug:

Mitäs vielä.. pää pätkii niin pahasti, joten palataan myöhemmin :wave:

*muoks* piti vielä laittaa että tänään siis 8+4 joten rv 9 lähestyy loppuaan. Oliko se niin että rv 10 tietämillä on vauvan "ensikehitys" loppunut vai että rv 11?

Huomenia!

Lammin kiitos tervetulotoivotuksista! :heart: Tosi kiva tuntea olonsa tervetulleeksi =). Onpa ollut ihana lukea teidan ultrakuulumisia ja neuvolakayntijuttuja, tullut tosi kivoja muistoja mieleen ensimmaisesta raskaudestani (siita tuloksena ihana nyt melkein 3v pojan nassikka). Viela ei ihan ole ennattanyt iskeytymaan tajuntaan, etta todella tassa tilanteessa ollaan taas. Olin niin varma siita, etta oli mennyt kesken.. Eilen itku tuli jo siina kun istuin sinne ultrauspedille pelkasta pelosta etta "ei taas!" ja toinen heti peraan kun ultraaja sanoi, etta tallahan on pieni henkilo jolla syke! (Minua taitaa olla vaikea miellyttaa ;) ). Luulenpa etta tuon ultraajan sanat jaa mieleen yhtena sellaisista elaman tosi mielettomista jutuista!

Gatsu, kiitos paivita vaan minun tietoni tuonne listaan. Eli laskettu aika 19.10. (tarkistetaan viela 12vk ultrassa), ikaa 37v (taidan olla melkein seniori taalla), KM 09/06 ja 08/07 ja toinen tulossa. Asun Englannissa, joten sairaalaa ei varmaan kannata merkita, enka sita viela ole lopullisesti paattanytkaan. Eilen kun juttelin laakarin kanssa puhelimessa, tama alkoi heti myos kotisynnytysta mainostamaan.. En usko etta se kuitenkaan olisi minun juttuni, jotenkin tuntuu kivalta ajatus etta laaketieteellinen apu on lahella jos sita tarvitaan ja ensimmainen synnytys sujui tosi sutjakkaasti ja taysin kivuitta epiduraalin turruttamana. Taisin nukkua (!) puolet synnytyksestani ja muutenkin se jai mieleen lahinna rattoisana kokemuksena kaikkiaan ja vauvan saavuttua tietysti aivan uskomattoman ihanana tunnemyrskyna.

Aitee2 Kuullostipa kivalta ultrakayntisi, varmaan kiva nahda siella kaverukset jo toinen toiselleen seuraa pitamassa! :) Onko teilla perheessa tuplia enemmankin?

Repa, tosi hauska ostoslista sinulla! :laugh: Muistutti, etta minunkin varmaan ne pissafrotee varastot taytyy taydentaa/uudistaa ennen uuden tuloa. (Mummo jo eilen uutiset kuultuaan sanoi, etta han voi sitten alkaa ompelemaan mita vaan tarvitaan, mutta hetken paasta jo mietti, etta ehka ei ihan heti tarvitse..) Meinaatko kayttaa sideharsovaippoja vallan? (Vau!)

Siiluura, minusta kaikille raskaana oleville naisille pitaisi antaa heti kattelyssa itseultrauslaitteet kotiin.. Itsella rauhallinen mieli nyt ainakin viela tanaan, mutta voin hyvin kuvitella etta iho alkaa kihelmoimaan ja epailykset iskevat jo reippaasti ennen 12viikon ultraa... Tsemppia jatkoon, kylla se varmasti hyvin menee! :hug:

Hauskaa paivaa kaikille tasaisesti! :hug: Tanaan mina aion ihan oikeasti tehda toita! (Eilinen meni vahan miten sun nain :ashamed: )

:wave: :wave:

AinoAmanda: Tervetuloa minunkin puolesta ja onnea!

Gatsu: meillä on chihuja ja ne on ainakin tienneet tai tiedostaneet masuasukin alusta asti. Ennen niiden lempipaikka oli iltaisin makoilla mun masun päällä, mutta ennen kuin kerkesin stressata että miten opetan ettei enää masun päällä saa olla, niin "keksivät" sen itse. Eli keskiraskaudessa, ottivat paikakseen reidet ja pää piti aina olla masun päällä. Nyt kun en enää pysty oikein selällään oleskella vaan kyljellään, niin makaavan vuorotellen mun kyljen päällä. Pienempi (2kg) joskus istuu mun mahan päällä jos olen hetken puoli-istuvassa asennossa ja on niin huvittavan näköinen, kun istuu niin ylpeänä tuossa kummun päällä mua tuijottaen, mutta heiluen kun mikäkin, kun masussa möyritään. Kuulemma ei vauvaa paina kun on niin kevyt ja lapsivettä välissä, mutta huomaan kyllä että välillä kun koira pitää päätä vatsa päällä niin vauva alkaa "tahalleen" potkimaan tai muksimaan tuohon kohtaan.

äitee: Onnea ultrakuulumisista ja mahtavaa, että sait hieman tirkistettyä haarojen väliin. Meillä on 4D:stä niin selvä kuva haarojen välistä, että meidän neidin sukupuoli ei kyllä ole yhtään epäselvä :) Tai siis toivottavasti pitää paikkaansa lääkärin veikkaukset ja meidän kaikkien silmät...

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

Miikkis: Meilläpäin tosiaan vain 4 kertaa...joista siis viimeinen sairaalaan tutustuminen. Ihan riittävästi mun makuun =) Olikos se niin että alkiosta tulee sikiö rv 10 jälkeen? Kiva että neuvolassa meni hyvin =)

AinoAmanda: Olen ommellut sellasia kertisvaippaa muistuttavia tarroilla kiinnitettäviä vaippoja joihin imuksi laitetaan näin aluksi sitä harsoa =) Koitahan saaha töitä aikaseks....tänkin pitäis ommella.... :ashamed:

Yökin meni sitten penkin alle,ja oon aivan älyttömän väsynyt. Jostain syystä heräilin pitkin yötä vessaan yms. |O Sit heräsin aamulla pursottamaan kakkua ja tappelin senkin kanssa :D Nyt on kuitenkin läksiäiset läksitty ja toisenlaiset hommelit odottaa...

Ensin pienet päikkärit :wave:

Repa ja kutvonen rv 29+4

AinoAmanda ei ole mun perheessä kaksosia,äidin jotkut serkut on kaksoset joten kaiketi sillä oli jotain merkitystä mutta suurin syy oli että meillä oli hormooni hoidot ja viimeisellä mahdollisella pilleri kierroksella tärppäsi.

Malttamaton meillä kätilö otti toisesta vauvasta kuvan ja siinä näkyy ihan selvästi ja rehellisesti vehkeet :D mutta mies väittää että se on varjostuma...ite olen 100% varma että toinen on ainakin poika mutta toinen oli siveellisesti jalat ristissä joten hänestä ei ole tietoa.

Kiitos kaikille ultra onnitteluista =) Olette tärkeä henkireikä mun elämässä ja taidan tänne kirjoitella useammin tästä lähin koska muualla ei mulle vastata saati reagoida mun viesteihin.

Repa Mie tilasin kaverilta 30 kestovaippaa ja hää tekee niitä jotka menee kauemmin olikos ne nyt yhden koon vaippoja frotee imuilla...ajattelin jotta alkuun kestoilen päivisin ja kertoilen öisin koska ylhäällä pesu mahdollisuus on aika hankalaa,meillä siis ihan uusi asia koko kestoilu...

Äitee ja tuplat 20+1

äitee2: Mikäs hoito teillä olikaan kyseessä? Meillä oli clomifen+vaikka mitä muuta lisäksi. Meillä olisi kanssa seuraavassa kierrossa ollut IVF edessä, siksi tämä varmaan tärppäsikin, kun unohdin stressata, elin jo niin täysillä seuraavassa kierrossa ja siinä, että IVF varmasti toimisi ;) No ei siis tarvinnut siihen asti mennä, mutta meillä mies koko ajan toivoi, että olisi tullut hoitojen tuloksena kaksoset. Lääkärin kanssa jo etukäteen "taisteli" siitä, että siirretään sitten 2 kpl:tta.

sipuli, oikukas&ninni78: Nyt starttaa teidän kuukausi eli maaliskuu!!! Voi kun meidän muidenkin aika tulisi nopeasti...Vai onkohan sipuli jos päässyt tosi toimiin, kun muutamaan päivään en löytänyt mitään merkintää?!?

repa toivottavasti tämä yö menee paremmin, nyt ainakin olet varmaan niin väsynyt, että nukahtaa helposti.

Mä valvoin joululoman ajan eli taisi silloin olla rv 23. Joka ikinen yö heräsin klo 3.30-4 vessaan ja sitten en enää saanutkaan unta uudestaan. Söin ja valvoin muutaman tunnin ja aamulla taas sitten nukahdin pariksi tunniksi. Silloin ajattelin etten ihan oikeasti jaksa jos on tälläistä koko loppuraskaus, mutta sitten kun menin lomalta töihin, tilanne korjaantui yhdessä yössä ja sen jälkeen ei uniongelmia ole enää ollut. Nyt harmittaa, kun olen jäänyt kotiin etten ole aamu unisempi. Joka aamu herään klo 7, vaikka saisi nukkua. Minä en herää, kun vauva mekastaa masussa, mutta mies usein herää siihen :laugh:

Äitee: Minä teen kahta kokoa vaippaa,missä runsaasti säätövaraa,eli niillä pitäs pärjätä...saa nähä monta kpl noista tulee. Imuna on ekaks ihan harso ja sitten myöhemmin froteeta tai vastaavaa lisäimuna =) Todennäköisesti meilläkään ei ihan täyskestoilla. Silloin kun lähdetään jonnekkin pidemmäks aikaa,niin tod.näkösesti kertikset.
Sit voidaan vaihtaa kokemuksia :D

Tämäkin meni vessassa ravailuun,kutvonen painaa nyt mun rakkoa tavallista enemmän. Se on jotenkin sellasessa asennossa,että kun makaa niin kohdistuu kova paine rakkoon. Mies oli kanssa yöllä ihmetellyt että mitä se "sätkii",onko sillä kaikki ok :D Niitä kuuluisia hassuja äkkiliikkeitä,mistä aikasemmin kerroin. Ite satuin just olemaan unessa,mutta nukuin maha kiinni miehen selässä,niin pikkunen oli viihdyttänyt isäänsä =)
Vauva onneks nukkuu suurimman osan yöstä tai ainakin on rauhallinen,mutta ei se kovin pitkään aamulla anna koisia,tänäänkin potki mut hyvissä ajoin ylös :D

Mutta mutta,sain eilen ommeltua ihan kivasti. Muutaman vaipan ja yhdet verhot. Tänään jos sais toisenkin verhon tehtyä ja sitten aloittas noita äippälootan verhoiluja yms. Sit aloittais totaalisen sarjatuotannon noiden vaippojen kanssa :D

Repa ja kutvonen,vasta tänään rv 29+4,vaikka eilenkin yritin niin väittää B)

Malttamaton meilläkin oli clomit+tykötarpeet käytössä ja edessä olisi ollut puolen vuoden tauko ja sitten vahvemmat hoidot...onneksi ei niihin asti tarvinnut mennä koska en olisi ollut varma jotta olisko mun henkinen kantti kestäny niihin saati miehen...rahallisestikkin olis tehny kyllä tiukkaa joten olis voinu olla että nää mein pienet pojat olis sitten meille riittäny.

Repa kiva sitten vaihdella käytännön kokemuksia ja miullakin olis tarkotus ite ruveta ompeleen vaippoja kunhan mies ostaa sen lupaamansa ompelukoneen =) Siun pitää yrittää ottaa päiväunia kun ei yö unet onnistu ethän sie kovin kauaa jaksa tuollaisilla unilla ja saati kun loppu lähenee ni ainakin miulla on se uni ollut silloin vielä vaikeempaa.

Miulla on kovia ylämaha polttoja :/ en tiedä et onko toi sappi leikkaus vaikuttanut tuohon ruuan sulatukseen ja nyt kun pienet painaa mahalaukun luttuun ni ei pysty edes paljoa mitään syömään...

Onkohan jollekkin tullu mun ruokahalu? mie en tällä viikolla ole syönyt kun yhden lämpöisen aterian muina päivinä kaikkea kylmää esim.kasviksia ja kylmiä keittoja koska ne ei käy koskemaan...tää ei muuten ole yhtään kivaa,oisko jollain antaa käytännön vinkkejä miten tätä sais helpotettua?

Vauvat jytää yötä päivää ja maha heiluu,pojatkin eilen nauraa rätkättivät kun pötköteltiin sängyssä ja miun maha heilu :laugh: mut sitten kun mies tuli aamusta kotiin ni vauvat ihan hipihiljaa ja mies kun ottaa käden mahan päältä pois ni alkaa mylläys mutta kun käsi laskeutuu takas ni taas hiljenee...pikkasen kiusaavat isukkia.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :flower:

Äitee ja tuplat 20+2

Yhteistyössä