***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!!! Mä en sitten osaa enää nukkua ollenkaan... Joka aamu herään tasan kaheksalta vaikka ois nukkunu kuinka vähän tahansa...

Menis nyt tosiaan viikot vähän nopeammin. Tosi kurjaa stressata ihan koko ajan ja joka hetki pyörii samat ajatukset päässä. Tulis äkkiä nyt maanantai niin pääsis soittamaan neuvolaan.

Eliisa: Voi sitä sun pientä. Omasta kokemuksesta tiedän että korvatulehdukset on kamalia. Toivottavasti vahvempi lääke puree!!! :hug:

myAngels: Kiitti kannustuksesta! Ja tosiaan.. toivottavasti sulle ei tuu sitä rokkoa tai oisit sen jo sairastanu. Mulle oli toissavuonna Mononukleoosi, ei ollenkaan kiva tauti sairastaa aikuisiällä ja lapsilla oireeton.

Repa: Meilläkin on tuo miehen siivoilu vähän niin ja näin... Toissapäivänä kertoi imuroivansa jääkaapin alusen kun oli niin siivoton... No, ei sit ollu kuitenkaan imuroinu mitään muuta paikkaa tästä kämpästä!!!! Ainoastaan sen jääkaapin alusen... Hohhoijjaa.... B) Nyt maltat olla siivoilematta! :D

(.) vielä.... mä aattelin että oiskohan mulla jonkinmoista ummetusta.... selkää juilii välillä mutta ei pahasti, pikkuista jomotusta vain ja tekis kokoajan mieli mennä veskiin mutta mitään ei tuu... :o Sori tämmöset puheet... :D

Repa ottaa siellä ihan iisisti, eikä rehki liikoja! Jätä isot siivot miehelle
d025.gif
h073.gif

Ja tee ite jotain pientä ja kevyttä
d015.gif
d030.gif

Mä oon ymmärtänyt, että niitä liikkeitä pitää kellon kanssa laskea sitten jos tuntuu hiljaiselta. Ihanaa että pienellä on kaikki hyvin!
a044.gif
Nyt vain lepäilet, se on käsky!
a015.gif

Meillä mies imuroi ahkerasti, ja joskus innostuu lattioitakin pesemään. Imurointia tulee harrastettua melkein joka päivä, kun meillä asustaa sisällä 5 koiraa, ja 2 noista vielä opettelevat sisäsiistiksi
a080.gif

Voi kurjuus, Julietta!
c015.gif
Ymmärrän pelkosi täysin!
a030.gif
Mullahan tuli silloin veristä vuotoa rv 5+1, ja sen jälkeen alkoi pienet alamahakivut. Kirkasta verta tuli varmaan pari ruokalusikallista, ja sen jälkeen ruskeaa niukkaa vuotoa. Se oli silloin lauantai kun se vuoto alkoi, niin mä rimpautin heti Keskussairaalan äippäpolille ja kun ne olivat lukeneet mun tiedot noista kahesta raskaudesta, niin käskivät lähteä heti paikan päälle. Tiesin ja ymmärsin sen ettei sykettä voi näkyä, mutta halusin ultrattavaksi että nähdään onko kohtu tyhjä ja raskausmateriaali taas kohdunsuulla pois tulollaan. Onneksemme ruskuaispussi näkyi kohdussa. Ja seuraavan ultran laittoivat rv 6+5 jolloin uskoivat sydämen sykkeen näkyvän, ja onneksihan se myös näkyi
c050.gif

Edellisessä raskaudessa mikä meni mulla kesken, siinä alkoi pieni niukka tuhruttava vuoto, ja kun seuraavana päivänä pääsin ultraan, oli kohtu jo tyhjä ja "tavarat" tulossa kohdunsuulla poispäin
e015.gif
a035.gif

Ja tuosta hcG:stä, niin ainakaan täälläpäin terkkari ei voi sitä määrätä, vaan lääkäri. Soittoajalla saat sen varmasti hoidettua, niin mä tein.
Kumpa nyt kaikki olisi hyvin!!!
a020.gif

Tuosta heräilemisestä, niin mulla on sama juttu, että herään tasan klo:08.00 virkeenä, enkä saa enää unta. Yleensä oon tosi aamu-uninen. Nykyään nukkumatti alkaa tulla jo illalla klo:20 aikaan
b010.gif
ja tosiaan aamulla sitten kärppänä aina samaan aikaan heräilen
g005.gif

Seurailehan mahantoimimista, mulla on vähän väliä ummella, ja sitten taas yhtäkkiä vetelällä...
a050.gif

Eliisa80: Pojalle pikaista paranemista!
n060.gif

ON: Kiitos rokon veks -puhalluksista!
a065.gif
Se tästä nyt vielä puuttuukin että sen saisin
e060.gif

Tosi huono olo, kun on kova nälkä, mutta en keksi mikä maistuisi...
a019.gif

Eliisa:Pikaista paranemista pojalles :heart:

Julietta: Meillä mies innostuu siivouksesta ehkä kerran vuodessa ja silloin kun sitä pitää kehoittaa siihen puuhaan,se on täysin kyvytön toimimaan oma-aloitteisesti,siis varsinkin jos kyse on isommasta kuin imurointi... Se on aina sitä mieltä että täällähän on ihan siistiä (ja ei todellakaan ole,kamoja pitkin lattioita yms) ja sitten se huokaillen kyselee,että no mitä hän nyt voi täällä tehdä,eli jokainen kohta pitäs sanoo erikseen.... :kieh: Ainoo mistä se pitää,on tiskikoneen täyttö ja tyhjäys :D Et kai pitäis olla onnellinen siitäkin vähästä ;)

Mut nyt tää lupaa ottaa iisisti ja puuhailla vaan pikkuaskareita :attn: Huomanna leivon korvapuusteja pitkästä aikaa,nam :p

MyAngels: Maistuisko joku jugurtti tai hedelmiä ens alkuun? Ne on sellasia helposti lähestyttäviä... Mulla oli alussa niin,ettei tehny mieli kuin jotain yhtä ja tiettyä,mitä ei tietenkään ollu kotona ja sit mies laitettiin kauppaan :laugh: Kaikki muu ällötti :D Se muistaa vieläkin kun metsästi mulle pahimpien pahoinvointien aikaan mehujäätä kauheessa myrsky kelissä :D :saint:

Meinasin tänään lähteä kuuntelemaan mihen keikkaa sellaseen hyväntekeväisyys tapahtumaan. Lastenosastolle keräävät rahaa,hyvä kohde :heart: Toivottavasti ei vaan oo äänentoisto hirveän kovalla,että uskaltaa mennä salin puolelle...
Ihan kiva lähtä välillä ihmisten ilmoille =)

Repa ja kutvonen rv 28+4

Heippa muruset :wave:

Repa pääsi nyt vapaalle, otahan rennosti ja koita keksiä sellaista pikkuhommaa ajankuluksi ;)

Myangels oli saikulla rokko-uhan takia :( Inhottavaa saada tuollaisia ylimääräisiä huolenaiheita - meillä kaikilla täällä varmasti muutenkin sitä huolta riittää... Toivottavasti keksit jotain sopivaa syötävää - itse tykkäsin jäisistä kirpeistä marjoista alkuun :wave:

Eliisan poitsulle paranemis-puhallus, se on inhottavaa kun lapset sairastaa :( Meillä ovat ihmeen terveinä pysyneet tän talven *koputtaa puuta* :o

Julietta tuo alku on tosiaan piinaavaa aikaa... :hug: Itse välttelin ajattelemasta koko raskautta, saati sitten vauvaa, kun oli niin kova itsesuojelu päällä :ashamed: Mutta kyllä se aika sitten alkoi kulua, pitää vaan jaksaa rämpiä ne epätietoisuuden viikot läpi :hug:

Tyttö- ja poikaodotuksesta olitte jutelleet jossain vaiheessa. Mulla on molemmista ollut sellainen etuvatsa, jota ei takaa juuri näe edes viimeisillään. Tytöstä se vaan oli paljon isompi! Esikoisesta oli pieni ja nyt kun taas pitäisi olla poika, niin musta tuntuu että tää on taas paljon pienempi kuin kuopuksesta (joka siis tyttö)! Tytöstä oli hormoniviiva ihan rintalastaan saakka, pojasta vaan navan alle. Menetetystä tytöstä alkoi piirtyä vahvasti myös tuo viiva ja nyt taas on hyvin hentoinen tuolla alavatsalla, eli viivat näyttäisi mulla kertovan sukupuolesta ;) Oloissa en näe mitään eroa enkä mieliteoissa, ihan samalla lailla on mennyt. =)

Pitiköhän mun muuta... Lähen kohta maalailemaan ikkunan puitteita. Nyt taas tuntuu että eihän se remppa edisty... Kun mies viime viikonloppuna luetteli kitä kaikkea tällä viikolla saadaan aikaiseksi, niin kuvittelin että tosiaan saatais... Noh, ei se tosiaan ole niin paljon edistynyt kuin olisin toivonut :headwall: Ens viikolla pitää saada tyhjennettyä entinen kämppä ja mihinkähän ne kamat sitten tunkee :headwall:

Mutta jotain kivaakin, uusi keittiö asennetaan to/pe, kuten myös peili-liukuovikaappi-systeemi eteiseen - eipähän tarvii ite niitten kanssa turata ja on sitten ainakin jotain mikä on valmista!!! :D

Saako siitä purnata, että kaverit ei tarjoudu auttamaan rempassa :ashamed: Kun jos mulla olis kaverilla remppa päällä, niin kyllä minä tarjoisin apuani (talkoo-tyylillä, pientä kestitystä odottaen)... Mieskin on ollut monen kaverin talonrakentamis-talkoissa, mutta eipä kukaan häntä ole tullut auttamaan (on se vähän yrittänyt vihjailla kai, mutta ei vissiin kehtaa suoraan pyytää...). Sillähän se kestää kun pitkälti itekseen hommaa... Plääh. Haluisin jo omaan kotiin!

Huomenna eka kertaa täällä neuvolaan... vähän jänskään millainen täti ja millainen suhtautuminen, kun pitää taas käydä edellinen raskaus läpi :'(

Hyviä vointeja kaikille teille ihanaisille naisille! :hug:

stoppis 24+6

Huomenia!

Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: On se vaan niin ihanaa :)

Yritän tässä muistaa kommentoida edes joihinkin juttuihin, nousin juuri sängystä niin ei pää ihan toimi vielä.. Mutta:

Mulla on tehnyt tasapuolisesti makeaa ja suolaista mieli :D paino on noussut ihan helvetisti, ihan joka puolelle kehoa mutta ei se ulkopuoliselle näy muutakuin tuossa mahassa. 24kiloa siis tullut joten levinnyt olen joka suuntaan mutta poikamahaksi aina veikataan. On se tuossa edessä kyllä sillee että itsekin veikkaisin jos en tietäisi :D

Hormoniviiva on reippasti navan yli, hentona mutta kuitenkin. Täälläpäin oon kuullu sen merkkaavan poikaa jos menee yli navan.

Sykkeet ollu aika tasan vuorotellen jotain 140 ja alle tai 150 ja yli. Eli siitä ei voi kyllä päätellä tämän kohdalla mitään. Ja niinhän ne sanoo että "tyttösykkeet" oikeesti meinaa sitä että noin prosentti on se oikea ero mikä tyttölapsissa on yli 150 sykkeillä. Ja näistäkin oon kuullu et eri puolilla suomea ne on just toisinpäin. Eli kun täällä tytöllä olis korkeat sykkeet niin joku sanoi muualla sen tarkoittavan poikaa :laugh:

Oma olo (ja miehen) oli ERITTÄIN vahva tyttö. Pahoinvointi oli hirvittävää, oksensin todella monta kertaa päivässä ainakin 16viikkoa, naama ja selkä kukki ja muutenkin olo oli kauhea. Ja ne kun sanovat että tytöt vievät kauneuden jne. niin tämä oli varma juttu sitten.

POIKA meille on kuitenkin tulossa :D :laugh:

josta sitten mietittiin kauhulla että jos tytöstä levenee vielä enemmän kuin pojasta ja tulee hirveämpi olo niin uskallankohan enää koskaan olla raskaana.... :o Suurin osa lauseista mitä muodostin oksennusaikoina liittyi jotenkin siihen miten mulla on huono olo tai haluan kuolla :D heräsin kesken unienkin öisin aina oksentamaan, se oli ihan 24/7. Sairaslomalla olin kun enhän mä mitään töitä ollut kykenevä tekemään. Tosin sitkun helpotti niin palasin kyllä töihin.

Nyt on tullut armoton väsymys taas. En tajua mikä niin kovin väsyttää kun en mä mitään raskasta oo tehny. Koko ajan vaan jotenki puutunut ja väsynyt olo. Plus että huono olo tulee päivittäin takaisin taas, en sitten tiedä oonko taas syönyt jotenkin huonosti ja siitä johtuisi. Mullahan on todettu nyt "raskausdiabetes".

Kipuja sun muita ei vieläkään oikeastaan ole, mitä nyt kumartumisen jätän suosiolla väliin ja öisin kun oon ihan turvoksissa niin rupee olemaan hankala päästä sängystä ylös ja vessaan :D Joudun vähän keikuttamaan itseäni edestakaisin että saan ponnistusvoiman nousta siitä :laugh: ja silloin koskee kyllä lonkkaan ja jalkoihin liikkuminen. Mutta tosiaan olen öisin oikein megaturvoksissa aina, kielikorusta sen huomaa heti jos ei muuten huomaisi. Koru kun on sellainen normaali tappi missä on liikkumisvaraa mutta öisin kieli on niin turvoksissa että vähän tuntuu pahalta kun se ottaa niihin palloihin kiinni. Onpa siinäkin mittari mulla :laugh:

Repa:En oo saanut liikelaskentalappua vaikka iteki käynyt päivystyksessä liikkeiden vähyyden takia. Ei kyllä mitään tietoa mitä ne sillä muka synnärillä tekee,koska totuushan on ettet sä edes tunne kaikkia liikkeitä mitä esim. seurannassa ne niillä vöillä rekisteröi. Eli ei se oo ees ihan luotettava.

Julietta:
onko vuoto loppunut jo? tuskin mitään hätää, se näyttäisi tosiaan olevan erittäin yleistä alkuraskaudessa :hug:

MyAngels: mulla yhdessä vaiheessa ei mikään maistunut. no yllättävää kun kaikki kerta tuli ylös.. Lähdettiin junalla miehen vanhempien luokse kesällä mökkeilemään (oli muuten kauhee virhe lähteä mihinkään sillä ololla) ja se oli ostanut mulle viilejä sinne "kun nämä helpottivat aikoinaan omaa oloa". Olin tosi skeptinen mutta ne oikeesti toimi! helppo syödä, eikä ollu ihan niin makeeta ja sokeripitosta ku jugurtit. Niitä sitten tulikin syötyä..

stoppis: mä oon huomannut että usein apua odotetaan ja itse ainakin tarjoudun aina auttamaan. Mut annas olla kun itse tarvitset kantoapua tai muuta. Eipä tuu montaa kertaa mieleen (jos edes yhtä) missä joku olisi soittanut ja tarjoutunut. Ja muuttokin suoritettiin tähän asuntoon miehen kanssa kahdestaan suurimmaksi osaksi. Tai mies kun mä olin niin pahoinvoiva vielä. Sohvaa tuli yksi hänen kaveri auttamaan mutta muuten. Ihan käsittämätöntä varsinkin kun kaikki tiesivät etten mä pysty oksentelultani paljon tekemään..

Nyt tää romaani saa riittää :)

Ärsyttävää muuten kun oon ite ollut nyt sanomassa ettei kannata huolestua jos vauvan liikkeitä ei kokoajan tunne varsinkin jos ite touhuaa kaikkea niin ei ehkä huomaa. Mutta nyt eilen ja tänään on mun mielestä ollut tosi hiljaista mahassa. Ja mä niiiin ajattelin sitäkin etten enää turhia huoli. |O muttakun pari päivää sitten se mylläsi ihan hirveästi! aina kun istuin alas,kävin maate tai ihan mitä vaan. Ja nyt ei mitään.

Kai sitä täytyy käydä ostamassa joku suklaapatukka (heh ;D ) tai jotain muuta kiellettyä jotta sais nyt sitte sokerihumalan pienelle että tuntis liikkuuko se vai ei. Kun ei näyttäny toi omena toimivan..

Päivänjatkoja kaikille! täällä Helsingissä näyttäis taas tulevan tosi paljon lunta parin erittäin aurinkoisen ja lämpimän päivän jälkeen..

Terv. Oikukas 37+3

Moikka!

En ole ehtinyt koneella oikein istua ja muiden kuulumisia lukea, on ollut vähän muita puuhia :whistle:

Eli poika syntyi maanantaina 18.2 klo 18.32 rv39+0. Pituutta herralla oli 51cm ja painoa 3560g. Synnytys oli helpompi kuin esikoiselta ja kaikki meni hyvin. Kotiin päästiin torstaina ja mukavasti (vähän liiankin...) on arki alkanut! Oma olo on ollut tosi hyvä!

Tsemppiä kaikille!

Vinja ja Urmi 5vrk (nukkuu ja syö...)

Vinjalle sylin täydeltä onnea poika vauvasta :heart: :heart: :heart: Hyvä että kaikki meni mukavasti. Tuu nyt välillä kertoileen miten arki on alkanut =)

Oikukas: Juu,mustakin on tosi omituinen toi koko liikelaskentalappu.... :/ Luulis että kun vauva ei liiku eikä sitä 10 saa kasaan,niin päivystykseen vaan. Mitä ne niillä tarkoilla kellonajoilla ja lukemilla tekee,muuttaako se nyt asiaa miksikään...Saati tosiaan synnytyksessä :o Otin nyt sellasen periatepäätöksen että jos tulee hiljanen päivä,niin teen sen,muuten saa olla...

Hyvät sunnuntait kaikille,ulkona on taas vaihteeks talvi.... :p

Repa ja kutvonen rv 28+5

Onnittelut Vinjalle!!! :heart: :flower: :heart: Laitoin sulle yv:tä,jos haluat arjen tasaannuttua tulla tonne kerhon puolelle muiden jo vauvaantuneiden mukaan!

Muistakaahan mammat ottaa välillä rennostikki!!! Noi remppahommat ku ei oo kaikistellen sieltä keveimmästä päästä!!! :hug:

Viime viikolla oli jätkällä neuvola,sai ekan piikin.Syntymäpaino jo miltei tuplaantunu,6770g,pituus 62,4 ja pipo 41,9.Lelut saa kyytiä ja kääntyminenki alkaa jo olla ihan hilkulla! Iso mies :heart:

Vimpula ja jätkä 3kk+1vk

Stoppis ihan kun ite olisin kirjoittanut kun luin tota siun tekstiä...meilläkin tää remppa on kestäny kohta 5v ja melkein ihan siitä syystä kun ei kukaan tule auttamaan...mies on kyllä ollu rakentamssa vaikka kenelle ja tekemässä vaikka mitä ihan sillä ajatuksella että jokso heiltä sais sitten apua kun hän sitä tarviaa mutta eipä ole ketään näkyny...miehen pikkuveli oli yhden kesän töissä kun maksettiin hänelle palkkaa ym. ni se vähän joudutti mutta ite olen maalla tottunu talkoo henkeen ja ruoka palkalla auttamiseen...nyt onneksi viimeisiä listoja laitellaan paikalleen ja muuttamaan pitäisi päästä yläkertaakin kahden viikon sisällä...alakerta on saatu valmiiks reilu vuos sitten ja nyt melkein yläkertakin.

Vinjalle Onnea pienestä miehestä :flower:

MyAngels toivotaan että olet rokon joskus sairastanu jotta olisi yksi huoli sitten vähemmän tulosten selvittyä.

Mie näin ihan kauheeta unta rakenne ultrasta :'( näin jotta mentiin mihen kanssa sinne ja lääkäri ultras ja sano jotta olet vissiin odottanu kaksosia mutta täällä lyö vaan yksi sydän hitaasti joka muuten loppui just nyt...lisää lapsia on sitten turha yrittää kun ei näitäkään osattu mahassa kasvattaa,sit se lekuri ruuttas miuhun jonkun lääkkeen joka saa pienet tuleen pois mahasta ja laitto kotia,miuta itketti ihan hirveesti ja heräsin aamulla omaan itkuuni :'( mies säikähti hirveesti et mikä miulla on ja koskeeko miuta mutta kun kerroin uneni niin hää otti kainaloon ja rauhotteli ja silitteli jotta nukahin uudestaan ja sitten olo olikin vähän parempi mut nyt miuta pelottaa se rakenne ultra ihan hirveesti,onneksi mies pääsee sinne mukaan.

Näkeekö muut painajaisia tuollaisista asioista?

MIusta ne kaiken maailman seksi unetkin oli paljon kivempia kun nyt nää painajaiset,näinpä yhtenä yönä unta et miehen veljen avokki on aasi :laugh: ja miehen veli yritti ratsastaa sillä mut aasi oli niin lihava jotta ei kestäny kyydissä,silloin heräsin nauraen.

Muuten olo on aika hyvä vauvat potkii jotta kyljet on hellinä yks ilta hengittäminen oli aikasta hankalaa kun kumpikin vauva oli tossa rinnan jotenkin poikittain tai jotain,ainakin tuntu kaksi kovaa päätä ja vähän pehmeämmät ahterit...mies yritti tunnustella mut ihmetteli jotta miten sitä tietää kumpi pää on kumpikin ni kehoitin kokeilemaan hänen omia päitään jotta kumpi on kovempi ja kumpi aavistuksen pehmeempi :laugh: musta on tullu jotenkin :kieh: aina välillä.

Äitee ja tuplat 19+3

Repa: Mulle on kanssa neuvolasta annettu se liikelaskenta kaavio mukaan, mutta kertaakaan en ole sitä tehnyt, kun tämä meidän neiti on niin aktiivinen ettei tarvi miettiä liikkuuko vai ei. Meinasin tinttasta miestä viime yönä, kun herätti mut, kun hän heräsi kesken unien, kun vauva liikkui niin kovasti. Oli huolissaan, että onko kaikki hyvin? Vihdoin olen oppinut nukkumaan läppi melskeen niin toinen herättää, että miten se vauva noin kovasti liikkuu, mitenköhän, on liikkunut samanlailla kaikki yöt jo kuukausia...Arvatkaa sainko sen jälkeen enää unta, no en!

Julietta&My Angels: toivottavasti vuoto loppuu pian! Mä vuosin kanssa pari päivää rusehtavaa vuoto rv 6+, johtuen verenpurkaumasta kohdussa. Ohjeena lääkäriltä välttää kaikkea mikä nostaa pulssia>pumppaa enemmän verta eli nyt rauhassa :hug:

Stoppis: Täälläkin on remppa meneillään
a060.gif

Hiljaa hyvä tulee...
g030.gif

Ei vaan, hermot meinaa mennä kun tuntuu ettei tuo ikinä valmistu
a040.gif
Me ei olla pyydetty apua kavereilta, kun ei mun mieskään ole ehtinyt olla toisille apuna. Hän on yrittäjä, eli tekee 12h työpäiviä, sunnuntai on vapaa päivä, ja lisäksi sillä on treenit 3x viikossa heti töitten jälkeen, jolloin hän kotiutuu vasta 22 aikoihin. Se lyhyt vapaa aika kotona ollessa menee noitten karvakasojen (5 koiraa) kanssa, joten remppa edistyy hitaasti, eikä ollenkaan suunnitelman mukaan...
a095.gif

Oikukas: Jaksamista sinne!!
a060.gif
Kovin "ammattitaitoiselta" kuulostat, kumpa mäkin pääsisin joskus noin pitkälle, saisin keksiä omia niksejäni miten päästä sängystä ylös
a035.gif

Lepäilehän ja keräile voimia! Ihana masukuva!
a044.gif

Vinja: OIH! Onnittelut poikavauvasta!!
a045.gif

Äitee2: Hui mikä uni!!
d025.gif

Mutta se oli vain painajainen, pienillä on varmasti kaikki hyvin!
a040.gif
a040.gif

Kieltämättä aika erikoisia unia kyllä näet
d080.gif

malttamaton: Mitäköhän siitä tulisi jos miehet odottaisivatkin, eikä naiset?
a015.gif
Selviäisivätköhän?
a100.gif
HEH HEH!...
e030.gif

ON: Täällä paha olo jatkuu, ja jatkuu, ja jatkuu, ja jatkuu
a015.gif
Mutta nautin siitä kyllä!
a080.gif

Paniikissa olisin jos ei oireita olisi
a075.gif
Jano on helpottanut, mutta roskaruoanhimo on valloittanut mut täysin!
h018.gif

Koko ajan tekee roskaruokaa mieli, ja paha olo on ennen syöntiä ja syönnin jälkeen. Ainoastaan syödessä on hyvä olla
a050.gif

Muistelin tasan vuoden takaista aikaa kun odotin enkeliämme, silloinkin oli pahoinvointia, mutta ei näin pahana. Silloin olo helpottui kun sai syödyksi.

Eilenkin kokeilin syödä hedelmiä, viiliä, marjoja, kaikkea pientä, mutta tuli vaan enemmän nälkä ja enemmän huono olo. Niinpä lähdimme hampurilaiselle, ja illemmalla syötiin vielä kiinalaista
a050.gif

Maksamakkaraa tekis hirveesti mieli... Jonkin verran sitä uskalsin ekassa raskaudessa syödä. Paljonko te ootte sitä uskaltanut tuhota?
a015.gif

Hei kaikille!
MyAngels kyseli maksamakkarasta. :p . Täytyy tunnustaa, että ihan satunnaisesti oon laittanut yhden siivun tuoreen ruisleivän päälle. Varmaan 3-4 kertaa koko raskauden aikana. Nykyään se tuoksuu hyvältä, mutta maistuu muka ihan raudalta :x , joten eipä oo enää tehny mieli. Hellusta toi sun roskaruoka-addiktio :D

Vinjalle :flower: onnittelut pikku-miehestä!

(.) Työmatka meni mukavasti. Hieman tietty väsytti pitkät päivät istuminen... Illan vapaamuotoista osuutta ja "naulapäisten" kollegoiden keekoilua unohtamatta...
Kaveri tuol potkii nahan läpi työpöydän reunaa. Pian siis lounaalle.. Ruoka alkaa olla mielessä kyllä vähän liiankin usein. Saas nähdä mitä perjantaina oleva sokeritesti näyttää... saati ens viikon neuvolapuntari :p .

-A- 25+6 *viikot vierii vauhdilla!!*

Heippa!!! Taitaapi tulla kevät!!! Ihana ilma!!! Tosin... meillä on ollut kevät koko talven... ovat meinaan orvokit "kukkineet" koko talven tuossa ikkunan alla!!! :o

Onnittelut Vinjalle!!! :flower: :flower:

My Angels: Siis tiiätkö! Mulle tuli yks päivä ihan kauhee pakkomielle saada HETI maksakastiketta!!!! En oo syöny sitä varmaan sitten yläasteen ja yhtäkkiä tuli hirvee halu!!! OUTOA! :D

Malttamaton: Mä otin erittäin rauhallisesti viikonlopun. Pari kertaa kävin kävelyllä ja teki ihan hyvää. Vuotoa ei ole ollut sen perjantain jälkeen.

Soitin aamulla neuvolaan ja kerroin tuosta vuodosta ja pyysin päästä verikokeeseen. Ja aika napsahti ja on 12.05. Eli pidelkääs peukkuja mulle, että tulee hyvä tulos. Tuloksen saan tietää tänään myöhemmin tai sitten huomenna. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok, eilen oli jotain repäsykipuja oikealla ja elohiiri tms vasemmalle alamasussa. Oli aika metkaa!!! Tänään sattu oikein kunnolla kun aivastin. Ehkä siellä jotain on...

Nyt meen jännäileen ja laittaa itteni vähän enemmän ihmisen näköseks. Hauskaa päivää!!! Ainiin.. mulla onkin loma!! :D B)

Tulin kurkkimaan kuulumisia...

Vinjalle isot onnittelut pojasta.... :heart: mahtavaa.... Tulehan tuonne kerhon puolelle kuulumisia kertoilemaan...

Ninnillä se lähestyy h-hetki.... :heart: Onpas sulla ollut kovat kuviot tässä loppuvaiheessa... Tsemppiä...

Tsemppiä kaikille muillekin ja onnea uusille raskautuneille...

Pakko käydä kurkkimassa välillä mitä teile kuuluu... Täällä arki rullaa somasti. Neiti kasvaa ja kehittyy ihan silmissä. Hänestä on alkuitkujen jälkeen kehkeytynyt todella iloinen ja suloinen vauveli, joka aloittaa aamunsa joka aamu ihan mielettömän leveällä hymyllä... :heart: Siinä se sydän sitten sulaa jo ihan aamusta... Ja joskus pohdiskelin, ett voiko sitä toista lasta rakastaa ihan yhtä paljon kuin ensimmäistä... Eipä ole vaikeaa... Meilläkin on alkanut muotoutua ihanat rytmit tähän elämään. Yöllä tosin tyttö syö tunnin kahden välein, mutta muuten on kyllä aika rauhallinen tapaus. Aloitin tänään vasta d-vitamiinit vatsavaivojen takia olen niitä siirtänyt. Saa nähdä kuinka paljon vaikuttaa tähän tytön arkeen nämä tipat. Toivottavasti ei hirveesti... Muutenkin aika kuluu kuin siivillä... Justhan mä täällä pähkäilin ja tuskailin yliaikaisuuden takia ja nyt neiti on jo yli kaksikuukautinen... Ihanaa lukea teidän tekstejä ja jollain lailla sitä kaipaa masuaan ( vaikka ei se tosin niin kauheesti ole pienentynyt, esikoinen kysyikin saunassa, ett miksi mulla on vielä niin iso masu :kieh: ) Eli voisin leikkiä vielä raskaana olevaa ja kirjautua tonne kesäkuun odottajiin... :laugh: Ei tosi.... Kyllä elämä alkaa pikkuhiljaa ton vartalonkin kohdalla voittamaan... Kolmet vanhat housut menee jo päälle... Mutta niihin parhaimpiin housuihin on vielä matkaa. Olen kyllä päättänyt, ett niin kauan kuin imetän, niin en ota mitään stressiä tästä painosta ja laihduttamisesta, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa, ett haluis jo laitoksella olla taas normaalimitoissa... Jouluaattona meillä joulupukki pikkuisen mokasikin... Tuli meille ja katsoi mun mahaa ja sanoi, ett täällä on ainakin yksi hyvin syönyt... Luuli, ett mä olen raskaana!!!!!!!!!! :kieh: Sanoin sille suoraan, ett joo 5 päivää sitten tuli joulukinkku ulos... Ei nyt ihan noilla sanoilla, mutta kylläpä oli pitelemista siinä, etten huitaissut... Sanoin, ett juu, just synnytin... Kiitos joulupukille.... Ensi jouluna jos vielä saan samaa kommenttia, niin sitten saatan jo loukkantuakin... :laugh:

Joo, menipäs taas asiasta kukkaruukkuun... Tällaista tänne meidän arkeen. parisuhde on välillä ollut koetuksella, mutta kyllä kai se tästä paranee, kun alkaa tää väsymys helpottaa... Enpä muista milloin olisin nukkunut kokanaisen yön... Oliskohan ollut joskus heinäkuussa.... Tuntuu, ett siitä nimittäin on ikuisuus... Elikkäs nukkukaa nyt niin paljon kuin pystytte... Minä kun en siihen kyennyt, vaan pyöriskelin sängyssä yöt ja kävin pissalla 10 kertaa yössä... Ehkäpä vauvalle jäi siitä noi kivat yörytmit... =)

Voimia teille naiset ja tulen taas kurkkimaan...

Ja Miikkis, ihanaa, ett ultrassa kaikki hyvin... Onnea ihan hirmuisesti.... :heart: :heart:

Riikkuli ja pikkuinen 9 vkoa ja 5 päivää... :heart:

mitenkähän ninni voi? toivottavasti kaikki kunnossa

vinja suuret onnittelut pienestä miehestä =) :flower:

oikukaskin pääsee pian tositoimiin =) loppu häämöttää

stoppis meillä oli ihan sama jutu, mies on käyny kaikkia kavereitaan auttamassa niitten remonteissa, mutta eipä vaan meillä ketään näkyny.... miehen isä oli ainoo joka alkuvaiheessa oli apuna. mutta kyllä ne yleensä jossain vaiheessa valmistuu ne remontit, paljon kauemmin meilläkin kesti kun luultiin ja vieläkin riittäis tekemistä mutta ei rahaa tällähetkellä =)

äitee hurja uni, mutta varmaan vaan johtu just niistä peloista kun se ultra jännittää, millonkas sulla se on

myangels neuvolantäti sanoi että nykyään maksamakkaraa saa syödä jopa 200 g viikossa, ite söin alkuaikana varmaan kerran viikossa pari maksamakkaraleipää kun oli kauhee mieliteko, muita maksaruokia ei edelleenkään kai suositella, että syö vaan sillontällön jos haluat =)
mullakaan ei tehonnu yhtään mitkään hedelmät ym jos oli huono olo, ihan kunnon ruokaa piti saada, nyt jo tekee mielikin näitä terveellisiäkin =)

julietta tsemppiä tulosten odotteluun, täällä peukut pystyssä =)

mulla on ollu koko viikonlopun ilmeisesti jotain kasvukipuja, tosi inhottava olo ja sellasta jatkuvaa jomotusta ja vielä kun pieni on ollu hiljasempi eilen ja tänään niin voitte arvata oonko hermostunu... järki kyllä sanoo että ehkä se potkii tonne sisäänpäin, mutta.....
kuulin muuten eilen että mun siskopuolella on la 8.8 kun meillä on 7.8, aika hauska juttu, eihän me hirveen usein nähdä mutta kiva silti että tulee ihan samanikäset serkukset =)
täytys varmaan vielä jaksaa lähtee uudestaan ulos kun on noin aurinkoinen ilma, ärsyttää vaan toi kura..

eliisa ja pikkuruinen 16+4

Kiva että Amiran työmatka sujui hyvin. Koitahan nyt lepäillä
a055.gif

Julietta: Täällä on peukut pystyssä että hcG arvo olisi hyvä!
a040.gif

Riikkulille moikkuli!
a010.gif

Eliisa80: Ai, sitä maksamakkaraa saa syödä niinkin paljon! =)
JIHUU!!!
b020.gif
a055.gif

Mä oon sitä levittänyt ruisleivän päälle, ja njami njami njam!
a050.gif

Mulla oli enkelin aikana kovia kasvukipuja rv 16-19 aikana, jouduin jopa prenalla makaamaan muutaman päivän kun kivut olivat niin kovat. Mutta ne osoittautuivat kohdun kannatinsidekivuiksi. Lääkäri sanoi että liikunta auttaa, mutta mulla ei kyllä auttanut kuin lepo
b055.gif

ON: Mulla taitaa olla nyt puheripuli kun oon täällä koko ajan!
k055.gif

Olo on kuitenkin tämmönen
k070.gif

Nytkin kun oon koneella, on mulla tossa sanko vierellä koko ajan, johon huutaa yrjöä...
a015.gif
Onneksi se on enimmillään vain yökkäämistä ilman oksennusta.
Peiliin en oo oikein uskaltanut hirveen tarkasti katsoa, oon niin kalpee ja näppyjä tullut naamariin...
g020.gif

Ja eikös sitä sanota että raskaana nainen on hehkeimmillään...
...just siltä musta tuntuukin!
o080.gif

Mikä onni onkaan että olen sairaslomalla, en kyllä todellakaan pystyisi töissä olemaan. Yököttää koko ajan...
a015.gif

En keksinyt mitä söisin, niinpä hyppäsin autoon ja lähdin ostamaan kaupasta mitä mieleni teki. Keksinkin että kun en kovin usein kehtaa käydä tuossa lähigrillilliä, ne ajattelee kohta että onko mun mies laittanu mut ulkoruokintaan...
e040.gif

Niinpä ostin kaupasta paneroituja kanapiffejä, sämpylöitä, suolakurkkua, majoneesia ja tein kotona ite hampurilaisen
e010.gif
Väliin täräytin vielä kananmunalätynkin
k070.gif
a090.gif
m020.gif

Mitäs muuta tarttui mukaan kaupasta... No mä oon aina ollut suuri kasvisten ystävä, ja lihana oon tykännyt syödä kanaa/kalkkunaa, ja leivän päälle leikkeleenä kalkkunaleikettä. Vaan nyt tarttui mukaan kaslerpihviä
e010.gif
meetwurstia, makkaraa, nakkia, suolakurkkua, kolmenlaista pizzaa...
g025.gif
ja tietty mehujäätä.

Voi, paistaako jossain oikein nätisti aurinko!
d020.gif
Täällä ilma on ihan pyllystä, kauhee tuuli ja lumimyräkkä
r020.gif

Nyt meen taas heittämään noi koiranpennut pihalle, niissä on virtaa siis ihan mahottomasti, kerkeävät joka paikkaan...ja voi kun ne oppisivat jo täysin sisäsiistiksi!
a030.gif

Noh, kyllä se siitä...kai...
a050.gif

s020.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 7+3 (ja 3 koiraa jotka painivat ulkona ja 2 koiranpentua jotka näköjään inventoivat parhaillaan mun alusvaatteita...
e010.gif
m010.gif
)

Eliisa ja ihan ok voidaan =) Ilmeisesti maksalääkitys auttaa kun ei ainakaan niitä kipukohtauksia oo tullu. Keskiviikkona meen taas verikokeisiin ja katotaan sit miltä arvot näyttää josko lähettäis käynnistään tai sit ei. Lauantaina supisteli jo aika kivasti ja napakasti, kahden tunnin ajan supistuksia tuli säännöllisesti 4 minuutin välein, sit loppui taas kun seinään. Eilen supisteli aika ajoin ja tänään on taas ollu aika tukala olo. Olin neuvolassa päivällä ja terkan mielestä vauva ois laskeutunu lantioon lähtöasemiin, toivottavasti näin on! Kävely on jo yhtä tuskaa, supistaa, nipistää ja vihloo, toivottavasti nyt sit pääsisin pian tositoimiin!

Nyt en jaksa kommentoida muiden juttuja :ashamed: tarvii mennä laittaan ruokaa!

:hug: kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Muru 37+1

Eliisa Miulla on se ultra torstaina ja siitä noi unet varmaan johtuu kun miuta pelottaa ihan kauheesti mennä sinne,ei ole aikasemmin ollut tälläistä pelkoa ultraa kohtaan...onneksi mies pääsee mukaan ni ei tarvia yksin täristä.

Riikkuli Kiva kuulla siusta ja onko siitä jo noin pitkä aika kun pienen sait...

MyAngels Jaksamista pahoinvoinnin kanssa,kuulostaa tosi kurjalta mut varmaan hyvä juttu ni tietää et pieni siellä vaan äitiään kiusaa =)

MIulla on hormoonit aika aaltoilevat ja mieli sen mukana,pojat tappelee koko ajan eikä jaksais yhtään kuunnella sitä ja mies jätti tänään listan tehtävistä ja lähti asioille kaupunkiin...mätin sitten 2.5h puita liiteriin ni olo on sen mukanen nyt,oli pakko lopettaa kun ei jalka noussu enää liiterin kynnyksen yli...sitten siivosin vielä talon.

Eipä tääne sen ihmeempiä,pientä supistelua tällä hetkellä mut kunhan saan pojat nukkumaan ni lösähän tohon sohvalle merkkareiden kanssa enkä tee enää mitään tänään =)

Äitee ja tuplat 19+4

Ja lämmin kiitos muistamisesta , kiitos ettette ole minua aivan unohtaneet...

täällä ollaan pelko persiissä...
pakko oli tänne tulla laittaan viestiä ennen tonne neuvolaan menoa...
pelottaa...
ensinnäkin menen sinne siksi että soitin eilen sinne ja kerroin että mua janottaa KOKO ajan!
Eli sokerirasitus on tänä aamuna...entäs jos mulla on diabetes..raskausajan....?? :( onko teillä jollain ollu??
Juon 5litraa vettä päivässä+ kaikki muut juomat...

sitten olen uudelleen synnyttäjä, enkä oikein tunne vielä mitään liikkeitä...vaikka viikko tilanne on jo 16+5...olen noista kahdesta aiemmasta tuntenu jo paljon aiemmin kuin nyt on rv menossa...raskausoireita on vieläkin mutta silti pelottaa onkohan kaikki hyvin... :headwall:

pitää vissiin lähtä viemään nyt ensin labraan tuo pissanäyte jonka jälkeen on 8.30 ne rasitus....Apua!

Ajatuksin AE ja muru 16+5

Arska Mites siel rasituksessa meni? Noihin liikkeisiinhän voi olla ihan vaan semmonen pikku selitys,et jos sul on istukka sopivasti pienen tiellä.Tai sit vaavi vaan tykkää olla piilosilla ja aiheuttaa äipälle hermoromahduksen.Meijän ukkelista vaikka aloin vk 13 tuntee liikkeet,ni kuiteski tossa vaiheessa oli aika useinki hiljasempia hetkiä!Siellä masussa ku on kuiteski noilla viikoilla aika väljää viel! :hug:

Heipsan :wave:

En ole oikein jaksanut kirjoitella, pikemmin olen rypenyt itsesäälissä :ashamed: Pelottaa taasen kamalasti ettei kaikki ole kunnossa. Miten te olette jaksaneet alkuraskauden tän kaamean pelon kanssa? Me ei voida menettää tätä vaavia, ei vaan voida |O
Mietin hulluna kaikkea oireita, en oo enää pariin yöhön herännyt pissille, kun se on ollut joka öistä tähän asti, eikä tissit enää kihelmöi kun nousen sängystä. Ja lisäksi tuntuu että pahoinvointi tekee loppuaan, enää vain iltaisin, ennen oli 24h, ja lisäksi nyt on tullut emättimen vihlontaa tai miten sen nyt sanoisi... Onko normaalia? Ja mulla siis vasta 8+1 tänään menossa :| Mies sanoo mua höpläksi, mutta tuntuu ettei kaikki oo kunnossa. Miten olette pääseet noihin ultriin esim. keskussairaalaan?

Vinjalle suuren suuret onnittelut ihanasta pojan popsikkaasta :heart: :heart:

kiva kuulla myös Riikkulista ja Vimpulasta on varmasti upeaa kun arki rullaa eteenpäin ihan omalla painollaan. Jaksamista :hug:

Äitee2: voih mikä uni :hug: Itse olen kanssa pari kertaa nähnyt painajaista. Ekalla kerralla joko synnytin tai sitten se oli km, mutta siskoni oli siinä ja hän nosti tämän "möykyn" masuni päälle ja se oli tyllissä olevia yksikyntisiä valkosipuleita :/ Enj oikein ymmärrä tätä että mitä tarkoittaa... Toisen kerran uni on aika hämärän peitossa, mutta sen muistan että hiestä märkänä heräsin ja raskauteen sekin liittyi :(
Toivottavasti nämä loppuisivat :heart:

Malttamattomalla viedään viimeisiä päiviä töissä... koitahan jaksaa tämä loppupöräys siellä ja sitten vasta alkaa se ihanampi kohta... :heart:

MyAngels: Ihana nähdä, miten olet selvästi rennompi ja luottavaisempi raskauden suhteen!! Miulla kanssa tuo roskaruoka himo välillä ottaa kyllä täysin vallan ;)

AE:lle tännekkin tsempit :hug:

ninni hyvä että on olo helpottanu ainakin kipujen osalta, kuulostaa siltä että pääsisit piankin tositoimiin =) jaksamista loppurutistukseen

myangels juu se neuvolatäti sanoi että pari ohutta siivua saa päivittäin laittaa leivän päälle, mutta ite en ihan niin usien uskaltanu, nyt ei enää tee edes mieli, hyvin kausittaisia nää mieliteot, eilisestä asti on ollu kauhee himo berliininmunkkeihin, saa nähdä jaksetaanko lähtee kävelylle leipomoa kohti jossain vaiheessa kun aurinkokin taas paistaa :D siis täällä tampereen alapuolella
mun on pitänytkin kysyä kuinka teidän pikkukoirat jakselee, vauhdikkailta kuulostaa :D toi meidän pikkupoika, nyt kohta 7kk kiusaa vanhaa koiraa tai kai ne tossa yhteistuumin leikkii, mutta vauhtia kyllä riittää :D tuo alkaa nyt vasta oleen sisäsiisti, meinas hermo jo mennä, nyt on useimmiten lattiat kuivina =)

äitee vaan sisulla painaa hommia :D mua rupes jo väsyttään toi sun hommien lukeminenkin huh... onneks ei oo enää pitkä aika ultraan, ylihuomenna saatte nähdä teidän pikkuset =) mulla on vielä kaks viikkoo odotusta siihen..

nyt on kivut hellittäny ja tänään on tuntunu enemmän liikkeitäkin,et varmaan pieni oli just sillain toisin päin, mutta on tää jännittävää tää odotusaika

päivänjatkoja :wave:

eliisa ja pikkuruinen 16+5

miikkis :hug: toi on se pahin vaihe, koita vaan jaksaa ja mennä päivä kerrallaan, mulla on ollu tota vihlontaa ihan joka raskaudessa, eikä se kai mitään tarkoita, en ainakaan usko
voimia nyt kovasti, juu ja mullakin vaihteli ihan päivittäin ne mun vähäiset oireet, että ei niistäkään varmasti mitään voi päätellä, kaikki on varmasti oikein hyvin =)

Yhteistyössä