Keskenmenon jälkeen haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muru*: Kiitos viestistä ja linkistä! Kuulostaa järkevältä ja olisi kiva kokeilla ohjeiden mukaan, mutta veikkaanpa, että ei tule onnistumaan. Meillä kun mies pistää heti liinat kiinni, jos vähänkään alkaa liikaa laskemaan tai suunnittelemaan otollisia päiviä. Tuon ohjeen mukaan pitäisi pupuilla kp8 - kp10 - kp12 - kp14-kp16. Pitääkin alkaa juonia varmaan jo nyt miehen pään menoksi... ;)

Strumppis: Jälkivuodot on kyllä niin syvältä! Toivon mukaan se nyt loppuu ja pysyy poissa. Olen samaa mieltä kuin Ottis, että kannattaisi ehkä käydä tarkistuksessa, niin saisi ainakin itselleen rauhan. Itsellä ei jälkivuotoa juurikaan ollut, mikä johtui varmasti kaavinnasta. Mutta muutama kk tuosta, niin yhtäkkiä keskellä kiertoa alkoi vuotamaan ja se kesti sen 3-4pv, mitä menkat normaalistikin. Silti menkat alkoivat ihan normaalisti kp28, eli n. 2vk jälkivuodosta. Enpä tiedä mitä se oli.

Ottis: Exäni oli myös kova nalkuttamaan (paljon pahempi kuin moni nainen osaa olla). Monet kerrat yhteisten vuosien aikana tuli mietittyä, että onko se kaiken sen p***an arvoista, mutta aina päädyin siihen, että kyllä se on. Aika paljon tuli sinä aikana silti nieltyä. Sitä se rakkaus teettää.
Ruoho ei ole koskaan aidan toisella puolella vihreämpää, mutta silti aina uusi mies on ollut parempi kuin edellinen. Kaipa se johtuu kasvamisesta..aina hakee vähän eri asioita. Jokaisessa suhteessa on omat kompastuskivensä, mutta ehkä tärkeintä on miettiä, että onko itsellä hyvä olla suhteessa.
Kiitos päivityksistä ja nautihan vapaapäivistä! Onko muuten jotain tuntemuksia jo? :)
Ai niin! Siitä aineesta vielä, jonka tilasit, niin tilasitko kumman niistä (oli kaksi vaihtoehtoa, jonka hinta oli 10,42€)? Ajattelin että voisin ehkä itsekin laittaa tilauksen eteenpäin. :) Kaikkea on kokeiltava! :D

Mimis: Voi kurjuus! Olisin niin kovasti toivonut, että tämä kerta olisi tuonut teille lottopotin! :( Ehkä teidän tienne on vaikeamman kautta, mutta kuten Ottis sanoi, niin pääasiahan on tulos. :) Tsemppiä ja halaus!
Itsellä myös lähipiirissä pariskuntia, jotka ovat kohtuuttoman kauan joutuneet odottamaan ja yrittämään. Yksikin pariskunta yrittänyt kesästä 2008. Niin surullista ja tuskallista. :( Ehkä ensi syksynä mekin menemme mieheni kanssa tutkimuksiin, jos sitä ennen ei mitään ole kuulunut. Tulevaisuus näyttää, että kuljemmeko samaa reittiä teidän perässänne. *huoh*

Hansu...: Olipa ihana lukea viestiäsi! Upea saavutus tuo laihdutuksesi! Hieno itsekuri! Itse olen kerännyt massaa km:stä lähtien n. 10kg ja vaikka olen edelleen painoindeksin (ja peilinkin) mukaan normaalipainoinen, niin kyllä itseä jurppii. Ehkä nyt olisi otollinen aika ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain. Saisipa samalla jotain muuta ajateltavaa tämän vauvahaaveilun oheen.
Ihana oli myös tuo miehesi mielenmuutos! Ehkäpä tinat todella kertovat teille nyt totuuden! :) Itse sain tinasta myös sellaisen kehdon näköisen, joka tosin saattoi olla myös purjelaiva ilman mastoja! :D Mieluummin kyllä ajattelen sitä kehtona ja toivon, että ehkä se oli enne myös meille. :)
Itse olen napsinut tähän asti vain B-vitamiinia sen foolihapon takia. Ei varmastikaan olisi huono idea alkaa syödä myös D-vitamiinia.. Kiitos vinkistä! ;)

Jane75: 15kg painonpudotus on upea saavutus! Ja jos olet pitänyt painon samassa jo puolen vuoden ajan, niin sekin on saavutus sinänsä. Se kun monta kertaa on se kompastuskivi monelle. Oviskin taitaa olla ihan käsillä - plussatuulia! +++++++

Beata73: Kannatan tuota joukkoraskautumista! :D

...Toivon mukaan muistin suurinpiirtein kaiken mitä olin kirjoittanut/aikonut kirjoittaa.
Itselle ei siis uutta kuulu, nyt kp4 ja Muru*:n linkin mukaan pitäisi siis kovasti peittoa heilutella perjantaina ja sunnuntaina jne. Saapa nähdä kuinka käy. :))

Strumppis: kovasti jaksamista sinne. Toivotaan tosiaan, että tuo 3:n koettelemuksen sarja pitää kohdallasi paikkansa. Mullahan tuo jälkivuoto jatkui aikanaan pitkään, pientä vuotoa oli vielä ensimmäisiin menkkoihin asti ja nekään eivät sitten meinanneet loppua millään, joten reilu 6 vko km:sta kävin jälkitarkastuksessa. Suosittelen sullekin mikäli asia mietityttää. Voi toki olla vielä normaalia jälkivuotoa, tulehduksessahan pitäisi kyllä olla jotain oireita. Mulle aikanaan tuolla tarkastuksessa lääkäri sanoi, että tuo vuotelu on kovin yksilöllistä ja voi toisilla kestää pitkäänkin. Ymmärrän kyllä hyvin miten tuo viivästys ottaa päähän. Muutenkin tuossa tilanteessa toivoisi mahdollisimman pian edes kropan alkavan toimia taas normaalisti.

Katsu: kiva kun kävit kertomassa kuulumisia ja tuomassa toivoa meille. Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja hurjasti onnea synnytykseen!

Hansu: onnittelut munkin puolesta hienosta laihtumisesta! Tuntuu varmaan kaikin puolin hienolta ja olokin on varmasti pudonneiden kilojen ja kohonneen kunnon myötä paljon parempi. Itsellä ei ole painonpudotustarvetta (toki pari kiloa aina joutais lähtemään), mutta kunto on päässyt tässä syksyn sairasteluissa repsahtamaan eikä kiinteytyminenkään olis pahitteeksi. Pitäis saada taas otettua itseään niskasta kiinni...

ottis: kurjaa että teillä miehen kanssa sukset ristissä. Hankalaa, jos ei ongelmista pysty kunnolla puhumaan. Meillä mies huono puhumaan tunteistaan tai parisuhteeseen liittyvistä asioista ja kyllähän se monesti turhaan vaikeuttaa asioita...

Viveca: pahoittelut tädistä. Ja tuon olen itsekin huomannut, että oireita voi olla vaikka mitä, niistä ei voi mitään päätellä.

Mimis: todella harmi noi sun tuhrut. Kannattaa varmaan tosissaan harkita niitä rankempia hoitoja. Toisaalta jos susta tuntuu, että etenette liian nopeesti, niin mikäänhän ei estä odottamasta paria kuukautta jotta ehtii mielikin sopeutumaan asiaan. Itse niin kovasti toivon, että noi inssit tuovat meille sen kaivatun lopputuloksen, sillä en todellakaan haluaisi sen pidemmälle jatkaa...

Mulla oli tänään ultra, jossa todettiin, että oikeella puolella kasvamassa follikkeli. Inssi torstaina tai perjantaina, tarvittaessa perjantaina irrotuspiikki mikäli ovisplussa ei viimestään pe aamuna ole tullut.

Hirmuisen plussarikasta vuotta 2010 meille kaikille!!!!!!!

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)........6.1.
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.01.
Ottis................kkm 08/09...........................(1).......13.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09...........(2)......25.1.
Beata36...........km 10/09.............................(1).......19.1.
Minttuli80.........kkm 10/09............................(1)
taustalainen.....km 05/09, 10/09.....................(2)
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09...............(1)
Unnna..............km 11/08,05/09,11/09............(2)
A-M.................km 08/08,11/09.....................(2)
Tiukku............. km 11/09..............................(1)
lullu..................km 12/09..............................(2)
Uniperhonen....km 12/09................................(1)
Strumppis........km12/09................................(1)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (km 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)

Ihanaa kun tämäkin ketju heräsi taas eloon :).

Strumppis: Tein kuten pyysit ja poistin jännäpäiväsi, mutta heti kun olet viisaampi missä vaiheessa kierto on, niin laitetaan se takaisin. Metkat olivat sinun uudenvuoden tinasi, simppoja, simppoja ja sitten vielä The siittiö ja kehto ;). Toivotaan, että nuo toteutuvat. Minä en ole valanut uudenvuodentinoja lähes kymmeneen vuoteen. Edellisen kerran sain ihan selvän purjelaivan ja luulin se ennustavan itselleni ihanaa ja pitkää ulkomaanmatkaa, mutt ennenkuin tuo vuosi oli lopussa, kuoli veljeni. Hänen kuolemaansa edellisenä yönä näin unta, ett suuri purjelaiva oli lähdössä ja heräsin siihen, kun kuulin sumutorven ujelluksen. Olin tuona päivänä yhden ystäväni kanssa lenkillä ja veljeni asunnon ohi kävellessämme hänelle tuosta unesta kerroin ja samalla mietin pitäisikö hänen luonaan käydä. Ei monta tuntia mennyt, kun tuli puhelinsoitto, joka kertoi suruviestin. Toinen veljeni oli saanut "etiäisen" ja soitellut veljelleni, mutta kun ei saanut yhteyttä, hälytti talonmiehen katsomaan ja veljeni löytyi kuolleena. Tuon jälkeen ei ole tehnyt mieli kurkkia tulevaan.

Viveca: Kiitos viisaista sanoistasi. Parisuhde ei ole koskaan itsestäänselvyys, mutta jotenkin tuntuu, että meillä on nyt niin pitkään mennyt ihan vain eripuran ja toran merkeissä, ettei tässä suhteessa ole ainakaan minun hyvä olla. Eilen en ruokaa laittanut kun sitä oli lauantailta jäljellä ja mies olisi hyvinkin voinut sitä itselleen lämmittää, mutta muuten olin ja toimin kuin "hyvän vaimon" tuleekin toimia, mutt sekään ei ollut näemmä tarpeeksi. Mun sisko pyrähti tässä poikansa kanssa päivällä ja illemmalla naapurista tämä raskaana olevan kaverini ja sen aikaa kommunikoitiin lähes normaalisti. Kun ystävääni saattelin ulos, laitoin samalla ulkovaatteet päälle, hain tupaan puita ja jäin luomaan lumia pihalta. Näin miehen jossain välin ulos kurkkivan, ja olikin nostanut puuastian olohuoneeseen, mutt muuten ei perääni huudellut. Putsasin autonsakin valmiiksi ja laitoin aamuksi piuhat lämmitystä varten, mutt en siitä miehelle kertonut, vaan ajattelin hänet yllättää positivisesti. Ulos olikin menossa, mutt kun huomasi piuhojen olevan valmiina, kiitti (hyvin vastahakoisesti, mutt kiitti kuitenkin :). En vastannut tyhmä minä vaan pelasin koneella pasianssia.

Mies oli siis koko illan istunut TV:n ääressä ja kun pari erää pasianssia saunan jäljestä pelasin ja sit vielä pyrähdin netissä ja johonkin keskusteluun vastasin, kyseli mitä kirjoitan. Sanoin, etten mitään ja laitoin koneen kiinni. Sitten sainkin jo kuulla vuodatuksen, ett on sairasta olla aina koneella, naputella jotain peliä tai sitten kirjoitella. Siinä vaiheessa mulla paloi hihat, sillä olin koko päivän tehnyt todellakin muuta kuin istunut koneella ja jos tässä max puoli tuntia olen, olen jo sairas :(. Itsellä on joskus tullut mieleen moittia miestä koneella roikkumisesta, kun googlettaa tuntitolkulla, mutt mun mielestä se ei sovi hyviin tapoihin ja siksi olen pitänyt suuni kiinni. Ts. musta tuntuu, ett sama mitä teen, niin se ei ole hyvä eikä hyvin.

Tiedän, etten ole nyt yrittänytkään paikata tätä tilannetta tarpeeksi, en jaksa aina jankata, ett mikä on vialla ja mistä kiikastaa, vaan toivon, ett toinenkin olisi joskus normaalisti. En ymmärrä miksi pitää yrittääkään elää ihmisen kanssa, jossa ei näe mitään hyvää :(. Kai tässä meillä menneisiin aikoihin verrattuna sitä "poikasakkia" nykyään pörrää vähemmän ja miehellä on yksinäistä ja tylsää ilman kavereitaan, mutt itse hän ne on elämästään karkottanut. Toisaalta siis kiukkunsa ymmärrän, mutt en minä voi paikata hänen ihmissuhteitaan.

A-M: Mahtavaa kuulla sinusta ja varsinkin, ett siellä on follikkeli kasvamassa ja uudet hoidot käynnissä. Siis perjantailta saamme aloittaa uuden laskun sun jännäpäivistäsi? Totisesti toivotaan onnea ja siunausta tähän yritykseen. Toivottavasti nyt pikkuinen saa alkunsa, tarrautuu kiinni vauvaliimalla kovin kovasti ja kasvaa ja kehittyy, kunnes on 9kk:n päästä valmis tähän maailmaan :).

Hyvää tätä päivää, arvon naiset! t. Ottis kp17 (dpo6)

Psst. Joku kyseli onko ollut tuntemuksia. Eilen illalla oli lupaavaa nippailua ja sisäistä hiljaista kutinaa kohdun paikkeilla, mutt en tiedä osaako siitä tässä elämäntilanteessa oikein nauttia, kun ei ton isäkandidaatin tuntemisista oikein tiedä :(.

Viveca78: Muistinpas sittenkin vastata kyssäriis. Tilasin niistä reilun kympin maksavista sen mitä ekana mainostettiin. Kai siinä oli jonkinverran enemmän niitä nappeja :). Kai sitä kannattaa yrittää kun olen lukenut todellakin sen auttavan raskautumisessa.

Viveca78: Muistinpas sittenkin vastata kyssäriis. Tilasin niistä reilun kympin maksavista sen mitä ekana mainostettiin. Kai siinä oli jonkinverran enemmän niitä nappeja :). Kai sitä kannattaa yrittää kun olen lukenut todellakin sen auttavan raskautumisessa.

Kiitos Ottis! :) Yritin myös itse tilata niitä (huonolla saksan kielen taidolla), mutta tilaamiseni tyssäsi siihen, että toimitusmaana näkyi olevan vain saksa? Ymmärsinköhän väärin...Yritin katsoa muiltakin sivuilta, mutta en löytänyt kuin keskustelupalstoja asian tiimoilta. Niiden mukaan esim. luontaistuoteliikkeistä kyseistä ainetta voisi löytää...

Viimeksi muokattu:
Beata: Joko ovis on käsillä? Miten laihispäätös on lähtenyt liikenteeseen? Kumpa itsekin saisin aikaiseksi ryhtyä siihen projektiin. 3-5 kg kun lähtisi niin oltais ehkä optimissa, eli ei edes mikään kova urakka olisi. Pidän peukkuja sulle.

Jane: Sama kysymys ku Beatalle, onko merkkejä oviksesta? Tutulta kuulosti toi "pakkopuputtelu". Meilläkin jonkun kerran semmoseksi mennyt. Se kuukausi, josta sitten ainokainen plussakin saatiin aikaan, oli aikamoista pakon edessä väkisin puuhailua. Tehtiin töitä hirveästi, kumpikin väsyneitä ja yritettiin naksauttaa mahd. paljon kaikesta huolimatta. Viimeisellä kerralla (josta tod. näk. tärppäsi) etenkin mies oli niin puhki, että sillä tuli ihan oksettava huono olo kesken kaiken ja piti pitää vähän aikaa taukoa. =D Vitsailtiinkin sitten plussatestin jälkeen, että mahtaa tulla kieroutunut tenava, kun alku oli niin vaivalloinen.

Tiukku: Me myös, kuten jotkut täällä alettiin heti pupuilla uudestaan kun jälkivuoto loppu. Tosin sehän siis alkokin uudestaan uutena vuotena... Mulle yks gyne sano että odottaa ekat kuukautiset ja toinen sano että ei tartte odottaa eikä käyttää ehkäsyä. Uskoin jälkimmäistä, koska en millään malta "haaskata" yhtään enempää aikaa kun on pakko. Mutta jokainen tekee tavallaan, toisilla varmasti tuntuu paremmalta odottaa hetken aikaa ja parannella haavoja (sielun + muita)

Viveca: Pahoittelut tädistä =(

Hansu: Ei hitto, miten mahtava laihtumistulos!!! Supernainen. Toi vaatekokojuttu on mun mielestä paljon parempi ja motivoivampi mittari ku puntari. Todella hieno saavutus! D-vitamiinin syönti on kyllä järkevää. Sitähän pitäis nykysuositusten mukaan syödä joka ikisen suomalaisen (myös miehet) syksystä lähtien koko talven yli. Siitä on tutkimusten mukaan pimeällä talvikaudella ihan huutava pula elimistössä, joten foolihapon ohella napaan vaan.

A-M: Paaaaaaaljooooon liimaa ja teippiä ja tarroja ja niittejä ja vaikka mitä loppuviikon inssiin!

Mimis: Vieläkö tuhruaa? Kyllä on inhottavaa! En muista että olitteko jo käyny alustavasti puhumassa / kysymässä eri hoitovaihtoehdoista? Koska niitähän on kovin monenlaisia, tavallaan "helpompia" ja "rankempia". Kynnys on toki iso, mutta kaikki lapsettomuushoidot ei ainakaan mun käsittääkseni oo mitään ihan mahdottoman rankkoja juttuja.

Ottis: Voihan peeveli sitä sun miestä! Tosi tympeää tommonen niuhoilu ja turhasta motkotus. Toi on kyllä hankalaa, jos toinen osapuoli on huono puhumaan tai huono keskustelutaidoiltaan. En tiedä miten sitä vois rakentavassa sävyssä harjotella / kehittää. Kovin helpostihan siitä sitten itse ärsyyntyy ja rakentavuus häviää sen siliän tien... Toivottavasti teillä tilanne taas helpottaa ja pääsisitte kunnon juttusille. Hurja juttu oli toi sun tinakertomus! Ei varmasti tommosen kokemuksen jälkeen tee tosiaan mieli enää ennustaa tulevaisuutta millään menetelmällä. Huhhuh! Noi on kyllä jänniä tommoset etiäiset tms. Sillon kun mummo (äitinäiti) kuoli, niin äiti "näki" sen käymässä koskettamassa kaikkia henkilöitä sen sairasvuoteen äärellä ikään kuin hyvästiksi. Mummo ikäänkuin oli kuulemma noussut sängystä ja äiti tunsi sen käden olkapäällä hetken aikaa. Ja äiti on hyvin jalat-maassa-tyyppiä, ei oo koskaan uskonu mihinkään tommosiin.

ON: No nyt oon taas entistä enemmän sekaisin. Tänään on tullut jnkv sitkoa limaa (anteeksi ällötys) ja niukkaa ruskeaa tuhrua, ei kirkasta verta. Liman takia tein ovistestin vaikka arvelin ihan turhaksi. Tein jopa 2 testiä, halpisliuskan ja digitestin. Halpisovistestiin haamuviiva, eli ei oikein mitään. Digitesti näytti ovista, ja siinä ei kyllä oo tulkinnan varaa.

Mietin sitten että mites ne raskausajan hormonit menikään, onko raskaana ollessa LH:ta enemmän kuin normiolotilassa? En muista kuollaksenikaan. Eli pohdin, että voisko se km:n jälkeen olla jääny jotenki koholle se LH vai onko tämä nyt ihan oikea ovis?? Nyt ottaa päähän, että kariutu se meidän valmiiks laatima joka 2.-3. päivän suunnitelma, ku uutena vuotena vuoti sen verran paljon kuitenkin, että ei oikein innostanu. Edellinen naksautus on ollu viime viikon to, eli simpat ei kyllä oo sieltä enää elossa. Nyt toki uus satsi on matkalla, mies onneks innostu heti ilmotuksesta. Huomenna pitänee sitten varmistella.

Eli anteeksi vaiva Ottis, mutta kaippa se jännäpäivä nyt kuitenkin olisi 17.1, jos tästä laskee 14 päivää eteenpäin... Joudut edestakas säätämään, sori. Tänäänhän sen oviksen suunnilleen oliskin pitänyt olla (kp 17,mun normikierto 30-32 pv) jos laskee tyhjennyspäivästä... Kyllä on outoa, mutta kummasti taas antoi toivoa!

Viveca: Outo juttu. Kyllä mä sinne osoitteen ja Suomenkin sain jonnekin valittua ja ilmoituskin tuli, ett tilaus vastaanotettu. Kaikkeahan minä en siitä ymmärtänyt mitä siinä luki, mutt olettaisin tilauksen olleen ok. Mutt niin laiska nyt olen, etten viitsi alkaa sanakirjaa esiin kaivaa ja tätä sanasanalta suomentaa, mutt jos joku osais se tosta noin vain olalta kääntään, niin kiitos :)

"Bitte beachten Sie, dass der Versand aerztlich verordneter
Arzneimittel nur nach Vorlage eines gueltigen Rezeptes
erfolgen darf. Denken Sie in diesem Falle bitte daran,
uns die Originalverordnungen auf dem Postwege zukommen zu
lassen. Freiumschlaege koennen Sie jederzeit gerne in
unserem Servicebereich anfordern."

Niinkuin jotain alkuperäistä reseptiä pyytäisivät? Pitänee ottaa joku päivä asiaks noiden muutaman sanan ettiminen, ett saa tuosta täyden tolkun.

Strumppis: Älä sure tekstien pituutta, mielelläänhän noita sun pohdintojas lueskelee. Ja laitan sun jännäpäivän ihan mielelläni listaan. Onnittelut oviksen bongaamisesta ja onnea sen hyödyntämiseen :).

Huh! Ihan kylmät väreet kulki läpi ku luin äitis kokemusta mummos kuolinvuoteella. Meillä on aina nähty etiäisiä sun muita, ja nyt mua vaivaakin viimeöinen uneni kun siinä mulla oli kynsien alla kuollutta verta, mutt kun päältä lähti kynttä pois, tuli alta esiin kaunis ehjä kynsi. Silti yhteen kynteen jäi vielä verta alle, enkä saanut sitä "puhkaistua".

Kerran kun mulla oli kohtutulehdus, näin unta, ett olin mukamas tappanut jonkun veitsellä ja kun sitä kädessäni katsoin näin käsivarteni aivan kuin palaneina, ja ne oli todella kammottavan näköiset. Soitin yhdelle unientulkitsijalle ja hän käski mun varata heti ajan gynekologille ja tulehdushan mulla oli. Ei oireita ollut kuin sitten tarkemmin ajateltuna alavatsakipu, mutt siihenkin olin jo tottunut. Kun tässä unessa kuitenkin taas kädet olivat, ajattelin se jotenkin noihin "naisenelimiin" liittyvän :).

On: Pientä nippailua ollut eilen ja tänään kohdun paikkeilla ja vasemmalla puolella munasarjan seutuvilla.

Mies oli käytännössä aamuvarhaisesta iltamyöhään töissä ja mä oon pärtsännyt täällä päivän yksin, paitsi ett sen raskaana olevan ex-työtoverin kanssa kävin lenkillä. Mies yritti illalla jutella joutavia, mutt mä en vastannut. En puhunut sanaakaan ja huomisen illanvieton varmistan niin, ettei mun tarvi antaa hänen suututtaa itseäni. Mies kyseli mm. mitä loppiaisena syödään, mutt en antanut senkään herätellä kielenkantojani. Olen nyt päättänyt maksaa potut pottuina ja mulle saa puhua puutaheinää niin paljon kuin lystää, mutt puhumaan en suostu ennenkuin oivaltaa, ett ehkä tässä suhteessa on jotain pilalla. Mä haluan saada sen puhumaan asiaa ja siitä mikä minussa hiertää! Ei asioita voi aina vain lakaista maton alle, sillä sieltä ne kuitenkin ennen pitkää tulee joka tapauksessa vastaan :(.

Hyvää yötä, Naiset! t. Ottis kp18 (dpo7)??

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)........6.1.
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.01.
Ottis................kkm 08/09...........................(1).......13.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09...........(2)......25.1.
Beata36...........km 10/09.............................(1).......19.1.
Minttuli80.........kkm 10/09............................(1)
taustalainen.....km 05/09, 10/09.....................(2)
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09...............(1)
Unnna..............km 11/08,05/09,11/09............(2)
A-M.................km 08/08,11/09.....................(2)
Tiukku............. km 11/09..............................(1)
lullu..................km 12/09..............................(2)
Uniperhonen....km 12/09................................(1)
Strumppis........km12/09................................(1).......17.1.

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (km 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)

Ottis: Käytin Googlen sanakirjaa ja ohessa sen antama käännös:
"Huomaa, että kustannukset määrätty
Lääkkeet vasta esitetään voimassa olevan reseptin
sallittava. Ole hyvä ja mielestäni tässä tapauksessa, koska
Lähetä meille alkuperäiset asetukset postitse
antaa. Freiumschlaege voit olla onnellinen milloin tahansa
Pyydä palvelumme alueella. "

Eli jotain (reseptiä?) he kaipaavat. Mutta jos kyseiset tipat on myynnissä luontaistuoteliikkeissä, niin eihän niihin pitäisi mitään reseptiä tarvita. Outo juttu. No, jos saat tuotteen kotiin postitse, niin kaikki hyvin. :) Yritän sitten uudestaan tilata niitä tai kipaisen johonkin luontaistuoteliikkeeseen (voisi ehkä olla helpointa). Kiitos joka tapauksessa vaivannäöstäsi! :)

Toivon mukaan teillä palaa rauha maahan. Miehet nyt vaan yksinkertaisesti on vähän eri planeetalta, eivätkö oikein pysy naisten ajatusten perässä. Naiset ajattelee asioita niin paljon enemmän sekä tunteella että järjellä. Miehet eivät välttämättä mieti asioita niin paljoa ja sen vuoksi yhteentörmäyksiltä on mahdoton välttyä. On toki miehiä, jotka ovat pehmeämpiä ja tunteellisempia, mutta se on sitten eri asia, että haluaako sellaisen miehen noin niinkuin muuten. Itse en osaisi liian pehmeää miestä "kunnioittaa" vaan haluan miehekkään ja sen myötä kai sitten vaikeamman jörrikän. :)
Muttta uskoisin kyllä, että tämä puhumattomuutesi alkaa häiritä miestäsi jossain vaiheessa niin paljon, että hän nostaa kissan pöydälle ja toivon mukaan sen myötä saatte puhuttua asiat halki. Kovasti tsemppiä ja halaus!!

Strumppis: Kiitos. :) Nyt on täti visiittinsä tehnyt ja taas on katse suunnattu kohti seuraavaa jännäpäivää. Ja kovasti plussatuulia teille! :)

Ai niin. Teinpä nyt sitten kuitenkin sen, mitä ei ehkä pitäisi, ja kerroin miehelle, että toiveissa olisi olla aktiivinen tiettyinä päivinä. Ei nyt tyrmännyt täysin, mutta kuittaili, että eipä taida pystyä sellaiseen suoritukseen. Minä siihen, että eipä sitten tartte odottaa vauvaakaan. :S No, ihan hyvässä hengessä ja huumorilla tuo keskustelu käytiin, joten katsotaan ottiko onkeensa. :) Perjantaina nähdään.. ;)

tsemppiä kaikille yritykseen!!:)

Soittelin tänään pika Hcg tulokset ja tulos oli 5,7:) Elikkäs se on ihan normaali ja tuo oli otettu 4 viikkoa lääkkeellisen jälkeen. Kaik on tullu siis poies:) Nyt on huojentunut mieli. Terkka sanokin,että on nähny tapauksia missä se on ollu monta sataa se tulos ja silti raskaus keskeytynyt..Kröhöm...se varmaan luuli että mä olin tehny abortin ku rupes puhuun jatkoehkäsystä ja jne:( Nyt jälkeenpäin tajusin ja puhu koko ajan keskeytyksestä..Jäi vaan itteeni vaivaamaan tuo, koska en ikimaailmas tekis aborttia.

Mutta siis hypin täällä riemusta,että se lääkkeellinen onnistu:D ja menkkoja ootellessa sitten.

hyvää uutta vuotta!

hyvä juttu tiukku että "homma on nyt hoidettu"..niin ikävää kun se onkin niin sen edes toivoo sitten menevän kunnolla..
mulla tos toisessa tm:ssa soitin lääkärintarkastuksen jälkeen verikokeen tulosta jotta ei tarvitsisi lääkäriä enää sillä vaivata niin puhelimessa oltiin tosi törkeitä.. periaatteessa ihan asiallisia mutta kyllä mun teki mieli huutaa sille että EI OLLU OMA VALINTA.. kokoajan kans puhu että sullehan tehtiin keskeytys ja et oo enää raskaana.. sanoin sitten että NIIN, se oli tuulimuna ja haluan tietää sen raskaushormonin arvon! sitten se kertoi sentään sen ja lopetettiin puhelu.. mut tuli tosi syyllistetty olo siitä, ihan kun mä oikeasti kokoajan juoksisin terkassa raskaudenkeskeytyksessä OMASTA HALUSTA.. :/ olis edes onkinu jostain mun tiedot paremmin ja lukenut että MIKS keskeytetään jne, mutta ei..

Meillä alkaa pupuilut varmaankin ensviikolla... saas nähdä mitä tulee..

yritän palailla taas ajan kanssa!

jaksamisia kaikille, toivotaan nyt että uus vuos tuo tullessaan uusia ilonaiheita <3

Taustalainen: tosi ikävä kokemus sulla:( Musta tuntuu ,että ne ei niitä tietoja taida lukea kovinkaan..mulle onneks oltiin todella ystävällisiä:) Tsemppiä sullekin kauheen paljon, sako kysyä paljon sun arvo oli ?

Hmm..mä mietin et uskallanko nyt alkaa pupuileen ilman ehkäsyä ku niitä ekoja menkkoja ei oo näkyny vielä?teenkö nyt jonkun kauheen virheen?Ku siel sairaalas sanottiin,että yks kierto oottaa..nyt sit orjallisesti olen noudattanut tuota neuvoa:) Ku en oikein usko et nyt pamahatasin paksuks kuitenkaan heti.

Voi Tiukku, sä olet ihan samanlainen kuin minäkin. :) Kun kerran minullekin useampi lääkäri oli sanonut että ne yhdet menkat täytyy odottaa, niin tein sen kiltisti ja käytimme ehkäisyä jokaisen km:n yhteydessä. Vaikka tiesinkin oikein hyvin että löytyy myös lääkäreitä jotka sanovat että antaa mennä heti vain. Ei kai ne lääkäritkään kaikkea tiedä, ja siksi tulee niin ristiriitaisia ohjeita. Onhan se totta että kohtu varmaankin voi paremmin jos antaa sille hieman aikaa parantua, ja lisäksi sen uuden raskauden LA:n määrittäminen on helpompaa kun tietää milloin viimeisimmät menkat on ollu. Ja voi hyvinkin olla että on olemassa hieman korkeampi riski saada joku tulehdus jos on liian nopsasti uudestaan yrittämässä. Mutta toisaalta niin ei se kroppa raskaudu ellei se ole siihen valmis, joten tältä kantilta odottaminen on "turhaa".

Joten ei auta muu kuin kuunnella itseään ja oikeastaan omaa psyykettään, että mihin sitä itse on valmis. Henk.kohtaisesti tarvitsin myös henkisesti hieman taukoa, joten odottaminen oli minulle hyvä asia, se auttoi toipumaan vaikka odottaminen sinänsä tuntui pitkältä. Mutta ketjusta löytyy kyllä useampi sellainenkin joka nimenomaan halusi ja tarvitsi saada jatkaa yrittämistä heti. Kukin omalla tavallaan, kaipa se myös on niin että se lääkkeellinen on hellävaraisempi kropalle ja muistuttaa enemmänkin menkkoja, joten sen jälkeen on ehkä "turvallisempaa" aloittaa yrittäminen heti kuin mitä olisi kaavinnan jälkeen.

Kiva kuitenkin kuulla että arvot sinulla normaalit ja lääkkeellinen onnistunut, pikkuhiljaa alkaa se kaikkein pahin vaihe jäämään taaksepäin.

Ja Ottis, voi että tuota sinun miestäsi. Joskus ne miehet on kyllä niin simppeleitä että mä en ymmärrä miten ne ei oo kuollut jo sukupuuttoon... Ai niin, niitähän tarvitaan vielä johonkin tärkeään puuhaan, taitaa muuten olla ainoa syy... :) Leikki sikseen, tule heti kertomaan miten mykkäkoulun kanssa käy, lähettelen sinulle paljon tsempityshaleja että jaksat sitä tilannetta käydä läpi. Pidähän kuitenkin mielessä että sinä itse olet elämäsi tärkein ihminen, muista pitää huolta itsestäsi ja siitä että voit hyvin! Jos parisuhde tuntuu vain ja ainoastaan raskaalta ja työläältä täytyy kyllä koko juttu ottaa mietintämyssyyn. Toivottavasti se tomppeli miehesi vihdoin viimein heräisi huomaamaan mitä voi menettää tuolla käytöksellään.

Heh, heh, Strumppis, lohduttavaa kuulla että työntekoa se on joskus muillakin :). Kylläpä olittekin ahkeria kun oikein huonovointiseksi asti miehesi päätyi. Toivotaan jatkossa sekä teillä että meillä ettei sentään ihan niin hampaat irvessä täytyisi uurastaa, vaan että hieman helpommallakin sen palkinnon saisi. Mites muuten jatkossa, aiotteko yrittää nyt ihan luomuna vai hakeudutteko takaisin hoitojen pariin, niiden aloittaminenhan jäi ilmeisesti teillä kesken? Toivotaan että ne ihme vuodot sinulla enteili nimenomaan sitä ovista, nyt ei sitten muuta kuin odotetaan pari viikkoa että tiedetään miten kävi. Kovasti plussatuulia puhaltelen sinnepäin, ++++++++++++++++! Omasta oviksesta ei ole kyllä minkäännäköistä havaintoa, mutta ei minulla yleensäkään ole. Ei ole kipuja, ja valkkarikin on yleensä runsasta läpi kierron, joten ihan päivien mukaan laskeskelen ja varmuuden vuoksi harrastetaan noin viikon puolentoista ajan jtp-meiningillä, niin olen aiemmin saanut tärppäämään ja usko kyllä että uusikin tärppi taas tulee. Minullahan ei ongelma ole yleensä ollut sen plussan saaminen, vaan sen pitäminen loppuun asti. :( Neljä kertaa olen ollut raskaana, mutta vain yhden kerran on raskaus onnistunut loppuun saakka. Nyt en enää uskalla edes ajatella miten seuraavalla kerralla käy, täytyy yrittää kerrankin olla miettimättä liikaa, jospa se auttaisi? Olen yleensä kyllä ihan mestari murehtimaan asioita etukäteen, ja yleensä nimenomaan ihan turhaan.

Vivecalle oikein paljon lykkyä miehen kaatamiseen, toivottavasti miehesi on nyt ymmärtänyt asian tärkeyden ja panee parastaan jotta lopputulos on se kaikkein toivotuin. :) Plussatuulia sinnekin päin, olet kyllä oikealla asenteella liikenteessä +++++++++++++++++++++++

A-M:lle pitelen kovasti peukkuja että tämä inssi nyt onnistuisi, onhan tämä nyt kolmas kerta (eikö vain?), joten kolmas kerta toden sanoo. Hurjasti tsemppiä, plussatuulia ja tarrasukkia sinnepäin. +++++++++++++++++++++++++++++++

Mites Mimis, onko tuhrut vielä jatkaneet kiusaamista? Vai alkaako siellä näyttämään valoisammalta? Kovasti peukuttelen myös sinulle!

Pläääh, nyt heräsi poika päikkäreiltä, ollaan molemmat vielä kotosalla, minulla alkaa työt taas torstaina. Joten pakko lopetella tältä erää, plussatuulia myös kaikille muille niitä tarvitseville joita en erikseen ehtinyt mainitsemaan. ++++++++++++++++++++++++++++

Haleja, Jane kp14

Taustalainen: Mullakin on ollu TK:ssa saman tyylisiä kokemuksia jälkitarkastusta tilattaessa ja terveydenhoitajan juttusilla jouduin selittää, että olin saanu keskenmenon enkä tehny aborttia. Sillon kun olin tilaamassa ekaa neuvola-aikaa niin eka kysymys oli, että oliko raskaus toivottu. Jotenki kyynistä.

Oon hirveessä flunssassa kotona ja alkaa kyllä niin taas ottaa aivoon koko tää vauvaprojekti. Tuntuu, ettei mitään voi suunnitella kunnolla, kun jos vaikka oon sillon raskaana. Tulee välillä ihan semmonen ahdistava olo, kun alkaa miettiä miten tätä elämää on alettu elämään. Ennen suunnittelin lomamatkoja, reissuja ja bileitä, nyt tuntuu, että elämä on pysähtynyt ja hakkaa paikallaan, vaikka aika kuluu. On ihan semmonen olo, että elämä menee ohi...

Mulla on jo kp7 ja edelleen tuhruttaa enemmän kuin yleensä. Mietityttää vaan, että kuinkahan tää mun kroppa oikeesti toimii... miten muka tästä vois vielä irrota kunnon ovulaatio seuraavan 3 päivän aikana.. kun edelleen tulee vanhaa verta. Miehen kans on ollu tosi paljon takkuamista eikä tee mieli sänkyyn sen kanssa yhtään. Enkä väkisinkään kyllä ala niihin hommiin. Ei pääse edes treenaamaan tän flunssan takia ja jotenki on kyllä niin masentavaa.

Välillä tulee mieleen, että josko sitä jatkais ehkäsyä, lopettais koko projektin ja alkais elämään niinku ennenkin :/

Masentavista kuulumisista huolimatta, toivon teille kaikille muille plussia ja tärppejä ja oviksia :)

Pahoittelut teille muille, joiden miehet on ärsyttäviä. Meillä on menny siihen pisteeseen tilanne, että sanon sille tosi pahasti kaikesta :/ Ei pitäisi, mutta kun ei oo ketään muutakaan kehen tätä paskaa oloa vois purkaa. Välillä kyllä oikeen kiehuu sisällä, kun tekis niin mieli laukoa kaikkea kamaluuksia sille :/ Se ite räjähtää välillä ihan kunnolla ja sanoo mulle tosi pahasti kaikesta mitä mä en sen mielestä osaa. Ennen se jopa huomautteli mun kiloista, mutta nyt sillä ei oo siihen enää aihetta. Sitte se loukkaantuu kun annan samalla mitalla takasin. Siinä mieles ei oo kyllä huono omatunto yhtään. Mutta inhottavaa miten tilanteet muuttuu näin... välillä on niin ihanaa ja välillä vaan koko tyypin vois heittää roskikseen :(

Tuli muuten mieleen noista teidän jutuista, että uudenvuodenaattona joskus yhdeksän aikaan illalla meidän peili tippu seinältä. Ei menny rikki mutta tippu lipaston päälle... ilman mitään syytä. Kun mentiin ulos niin naapuri kerto, että naapuritalon isäntä oli kuollu joskus yhdeksän maissa sydänkohtaukseen. Tuli kyllä vähän hassu olo... Se oli asunu tossa naapuritalossa koko elämänsä. En tiedä oliko sitten sattumaa, mutta sille peilin tippumiselle ei löytyny mitään syytä, kun me kaikki istuttiin toisella puolella huonetta.

Tuun paremmalla ajalla kirjottelemaan, nyt ei oikeen oo mitään positiivista sanottavaa mistään :(

Vieläkö mahtuu tänne teidän mukaan?

Hyppäisin tuolta elokuun 2010 odottajista nyt sitten tänne. Tänään olin kaavinnassa, eilen selvisi ultrassa että kuollut sikiö kohdussa, viikkoja olisi ollut 9. km kolme yhteensä ja yksi 6wee lapsi. Nyt tässä mietin että söisinkö nyt pillereitä kolmisen kuukautta hormonitasapainon korjaamiseksi vai alkaisinko heti seuraavien kuukautisten jälkeen yrittämisen uudelleen, en tiedä vaikea sanoa, sekava olo. Miten te olette tehneet? ihan hetikkö uutta yritystä? toisaalta se voisi auttaa olotilaa, toisaalta pelottaa keskenmeno,mutta jos vielä tulee km kohdalleni, niin asiaa aletaan tutkimaan tarkemmin.

Viveca: Kiitos suomennoksesta :). Vaikuttaa todellakin siltä kuin reseptin perään kyselisivät. Mutt eipä tuossa ole kuinkaan käynyt, sillä jos ei tuotetta tule, ei ne velotakaan.

Onnea teille peitonheilutteluun! Onhan se ihan paikallaan, ett mies jotain näistä vauvapuuhista tietää, jos itsekin lasta haluaa. Tosin mulla itsellä alkanut olla jo vähän sellaiset fiilikset, etten viitsi hänelle enää näistä asioista puhua :(. Sit jos satun raskaaksi tulemaan, kerron, jos siltä tuntuu :).

Tiukku: Hienoa, ett arvot jo normaalit. Siitä sitten vain täysillä päin kohti uutta yritystä. Onnea matkaan! Kurjaa tuo oletus, ett olisit teettänyt abortin :(.

Taustalainen: Onnea ensi viikon pupuiluun :)!

Jane: Välillä kieltämättä tuntuu, ett ei tuosta miehestä ainakaan minulle kovin paljon iloa ole :(. Toissapäivänä kun sisko kävi tässä ja hän keskusteli mieheni kanssa Rukan reissustaan, kuulin ett mieskin kovasti kaipailisi vastaavaa lomaa pitkästä aikaa. Niin kurja ja nurja olen mieleltäni, ett olin sanoa, ett reissu kyllä olisi kiva kenen muun kanssa tahansa, mutt ei hänen. En kuitenkaan sanonut, mutt pahasti ajattelin :(. Hän vain on sellainen ihminen, ettei anna toisille tilaa, vaan kaiken pitää mennä hänen ajatustensa mukaan tai heittäytyy hankalaksi. Se ei todellakaan ole aikuista käyttäytymistä.

Ja muutenkin on vähän silleen, ett kun kotona teen kaiken yksin ja ja lomankin olen tässä yksin viettänyt, niin tuntuu edelleen, ett se Aikuinen kumppani olis kiva :). Tänään olen taas luonut lumia pihalta pari tuntia ja edelleen olen niin syväjäässä, ett on kolme villapaitaa päällä, ett tarkenen sisälläkään. Ja mies eiku ajaa puhtaaseen pihaan edes kommentoimatta, ett oletpas taas joutunut tekemään hommia kovasti. Ottaa tän täyden palvelun liian itsestäänselvyytenä.

Ja Janelle vielä: Kyllä teillä nyt tässä kierrossa jo tärppi käy, olen melko varma siitä. Sullahan ei todellakaan ole ollut ongelmaa raskautumisessa. Toivotaan vain nyt, että se pieni saisi sun masussas pysytellä sen kokonaisen 9 kk!!

Hansu: Ei ole positiiviset fiilikset sullakaan :(. Taidatte olla molemmat temperamenttisia persoonia. Toivon teille kaikesta huolimatta onnea ja harmoniaa elämäänne. Kurjaa tuo tuollainen tuhruttelu. Ei varmaan tee mieli alkaa miestä petiin kammeta tai sitä edes ajatellakaan, kun oma kroppa konstailee ja sit suhdekin vähän jurraa. Pikaista paranemista flunssasta!

Olen tässä viime päivinä ihan vakavasti harkinnut, ett tämä vauvahaaveilu saa meiltä loppua. Tai pikemminkin koen etten voi enää yksin vauvasta haaveilla, kun tuo mies elää ihan omaa elämäänsä. Mielenkiinnolla odotan tuleeko tänään ajoissa kotiin, ett ehdittäs yhdessä kauppaan, vai olettaako minun hankkivan kaiken. Itse en iltaa innolla odota, sillä vastassa ei todellakaan ole mukavaa yhteiseloa, vaan pikemminkin toisten ja riidan välttelyä :(.

Kivaa loppiaisaattoa :)! Pian on joulut lusittu. t. Ottis kp17 (dpo6)

Toivottavasti taas yksi uusi km:n kokenut mahtuu mukaan.

Minulla todettiin tuulimuna rv 6+6 ja kohtu onneksi tajusi tyhjentyä itsestään rv 8. Vuotoa on kestänyt kaksi ja puoli viikkoa ja nyt näyttäisi olevan lopuillaan. Fyysisesti alan olla toipunut, mutta henkinen puoli ottanee aikansa. Historiaa on sen verran, että vuonna -02 oli eka keskenmeno ja sen jälkeen kesti 5 kk raskautua uudelleen, mutta se raskaus päättyi onnellisesti esikoisen syntymään -03. Kuopus syntyi -06 ja nyt haaveillaan vielä kolmatta. Tällä kertaa raskaaksi tulo kestin paljon kauemmin kuin aiemmin ja ehkä siksi tämä tm on ottanut aika koville, vaikka raskausoireiden puuttuessa koko ajan epäilinkin pahinta. Olen kuitenkin ajatellut, että uusi yritys saa alkaa heti, mutta ehkä tjot-meiningillä.

Ikäviä kokemuksia on muillakin ollut tk:n henkilöstön kanssa. Itselläni oli tuon ekan km:n kanssa niin huonoja kokemuksia (ultraava lääkäri vaan tenttasi, että oliko varmasti toivottu raskaus ja sitten epäili, että en ollut ollutkaan raskaana ja hoitaja taas onnitteli raskaudesta, kun kyselin seerumin hcg-arvoja kontrollien jälkeen), että tämä tm hoidettiin yksityisellä. Kalliiksi tuli, mutta oli ihanaa, kun viimeisen kerran hcg-kokeessa käydessäni labrahoitaja toivotteli parempaa uutta vuotta ja lääkäri soitti tuloksen minulle ja oli tosi mukava ja rohkaiseva.

Parempaa alkanutta vuotta vaan teille kaikille.

Prune (ei kiertopäivistä hajuakaan)

Ensialkuun tervetuloa prune ja Santtu ja pahoittelut vastoinkäymisistä, voimahaleja teidän suuntaan. Santulle vastaukseksi että me aloitettiin heti uutta yritystä. Niin myös jokunen muu täällä. Mutta jotakuinkin yhtä moni on halunnut / tarvinnut ottaa pienen breikin, kuka minkäkin mittaisen ja kuka mistäkin syystä. Ei taida olla mitään oikeaa vastausta tähän, ihan miltä itsestä tuntuu. Moni sitä kyllä pohti omalla kohdallaan paljon ja lääkäreiltä kirjavia ohjeita. Itse uskon että en raskaaksi tule (lähinnä että alkio ei kiinnity) mikäli kohtu ei ole valmis.

Hansu: Voi itku miten kurja tilanne teillä kotona. Toivottavasti se on tilapäinen huono kausi ja kohta on suunta taas parempaan päin. Mitään inhottavia kommentteja ei kyllä tartte sietää ilman yhtä kipakkaa palautetta! Toipumista räkiksestä ja muutenkin positiivista tuulenvirettä.

Ottis: Toivottavasti mies tajuaa mykkäkoulun viestin. Meidän koiriin ainakin tehoaa erinomaisesti jääkausi, jossa niitä ei noteerata muutamiin päiviin paitsi pakollisten ruokinnan ja lenkityksen verran. Lopulta ihan anelevat huomiota ja tekevät kaikki osaamansa temput ja mielistelevät mahottomasti. Eipä silti, ei taida miestä ja koiraa pystyä vertaamaan, tuli vaan mieleen. Entä jos "jääkauden" jälkeen yrität vielä puhumalla sopia noista kotitöistä edes, se kun on kumminkin melko neutraali asia sovittavaksi? Siis verrattuna esim. toisen luonteen/ tapojen ruotimiseen... Toivottavasti se sun kynsi-uni olis ollu tässäkin tapauksessa oikea etiäinen. Sehän näin pöytälaatikko-maallikko-unitulkitsijasta oli ihan selvä homma: uusi kynsi on uusi onnistunut raskaus ja ihana vauva ja menneistä vastoinkäymisestä on jäljellä veripisara muistona yhden kynnen alla.

Tiukulle onnittelut hyvistä labratuloksista! Ja Taustalaiselle onnea ja menestystä ensi viikon touhuun =)

Jane: Ei meilläkään ihan noin tiukoille oo onneks monesti menny =D Ei tätä näin kauaa olis muuten jaksettu. Aiotaan mennä heti uudestaan nyt jo tutulle gynelle, kun seuraavat kuukautiset tulee. Siihen asti luomuillaan, mutta ei siis kauaa jos vaan alkaa kroppa pelaamaan. Otan ihan mitä tahansa hoitoja vastaan, kaippa tuo keinot keksii. Mites teillä olikaan, että ootteko käyny hoidoissa / tutkimuksissa ton raskauden jatkuvuus-ongelman kanssa? Toivottavasti teillä, kuten muillakin, uusi vuosi toisi tullessaan kääntymisen epäonnesta onneksi.

Omaa napaa.. Se eilinen oli ihka oikea ovis!!! JEEEE!!! Tänään taas selvästi kuivakammat olosuhteet alakerrassa ja tein koemielessä vielä digi-testin, näytti negaa. Luulin ettei se ollut ovis, kun luin erinäisiltä palstoilta, et lähes kaikilla on raskauden aikana ovistesti kokoajan plussaa. Pessimistisesti sit arvelin sen tarkottavan, et tyhjennys ei oo onnistunu. Mutta kyllä se oli ovis! Hurraa, tämä kroppa ei oo ihan rikki. Kumoan muutaman maljan tänään sen kunniaksi, kun veli tyttöystävineen tulee kylään. Perjantaina Hcg- testiin jälkitarkastuksena, en sitten ehkä gynelle sitä varten mene, jos testi ok.

Yhteistyössä