Keskenmenon jälkeen haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaviesti vielä. Pakatakin pitäisi, aamulla lähdetään.

Ottis: Greippimehua join parin kierron ajan tuossa aiemmin syksyllä. Väkipakolla join, minusta se on kamalaa. En huomannu sillon mitään vaikutusta limojen määrään tai laatuun, joten lopetin sen väkisin hörppimisen. Kiitos silti vinkistä! =)

Uniperhonen: Myös mulla tuli ekan naksautuksen jälkeen tuhruvuotoa tavallista enemmän (silloin sitä oli vielä ihan pikkuisen muutenkin). Arvelin sen johtuvan siitä että kohtu supisteli innokkaitten petipuuhien takia ja siks olis tullu jotain lievää sinne jäänyttä verta. Ja myös oli lievää kipua kohdun seudussa sekä ekalla että eilisellä kerralla. Mutta kipu loppui aina seuraavaan päivään mennessä. Kohtutulehduksen oireet gynekologian oppikirjan mukaan : kuume, märkäinen vuoto, alavatsakipu, kohdun liikutteluarkuus (kohdunnapukan heilutus tuottaa kipua), koholla olevat tulehdusarvo ja leukosyytit. Voi olla ihan normaalia sulla tuo, samantyyppistä oli mullakin. Mutta jos sulla kipu jatkuu tai nousee lämpöä, niin kantsii käydä tk:ssa labrakokeissa, pyytää että ottavat Pvk ja CRP.

J-R: Kiva kuulla sinusta! Oot jo huikean pitkällä raskaudessa ja ihanaa että pelot on väistyneet taka-alalle.

Mimis: Voihan kehveli. Inhottavaa tuommonen välivuotoilu, mutta se voi tosiaan olla hyväkin merkki ihan kuten Ottis sanoi. Koita jaksaa!

Hyvää uutta vuotta kaikille! Ensi vuonna joukkoraskaudemme urakalla, eikös pidetä asiaa sovittuna!

Näin on Strumppis, ett ensi vuonna raskaudutaan joukolla. Tekstistäsi huomaa, ett olet alalla :).

Hassu juttu: Mulla on loma ja silti tunnen huonoa omatuntoa, kun valvon ja kupsaan miehen nukkuessa. Hänkin valvoi tänään tavallista pitempään, joten olisi voinut olettaa minun sammuvan samaan aikaan :). Vaan ei, minä näemmä tarvitsen tän ajan yksin ajatusteni kanssa. Meillä ei enää kissakaan yritä saada mua ajoissa nukkumaan, vaan vaatii miestä sänkyyn yht'aikaa kanssaan. Sen sijaan jos minä valvon, niin kyllä se tulee yhden jälkeen körmyyttämään minuakin petiin :). Ts. taitaa tässä talossa se oikea isäntä olla kissa.

Ovistuntemuksia ollut todella reilusti tänään. Yllätin itseni ip jo ajattelemasta, että olen raskaana, niin tuolla alavasemmalla on tuntunut painetta ja nippailua. Ainakin voin olettaa oviksen olleen niinkuin sen pitikin :).

Hyvää yötä, Naiset! Strumppikselle kivaa mökkireissua, vaikket varmaan tätä viestiä enää luekaan ennen lähtöä! Olkoon onni myötä :) t. Ottis kp12 (dpo1)

Hyvää, onnellista ja siunattua uutta vuotta toivottelee myös Ottis :)

Psst. Vaikka tiedä tuota vielä kuinka pitkäksi tämä päivä venyykään ja joutuu vielä aikansa kuluksi näpyttelemään.

Onnellisempaa, parempaa, mukavampaa, turvallisempaa, iloisempaa, onnekkaampaa ja vauvarikasta uutta vuotta toivottelee Hansu kaikille teille ihanaisille palstaystäville :)

Pitäkää hauskaa ja vetäskää vaikka lärvät jos kiertoon sopii :) Näytetään peppua vuodelle 2009. Onneksi se on kohta ohi ja ikävä ei tuu!!!!

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......1.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)........6.1.
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........31.12.
Ottis................kkm 08/09...........................(1).......13.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)
Beata36...........km 10/09............................(1)
Minttuli80.........kkm 10/09.............................(1)
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09...............(1)
Unnna..............km 11/08,05/09,11/09............(2)
taustalainen.....km 05/09, 10/09.....................(2)
A-M.................km 08/08,11/09.....................(2)
Tiukku............. km 11/09...............................(1)
lullu..................km 12/09...............................(2)
Uniperhonen....km 12/09................................(1)
Strumppis........km12/09................................(1)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (km 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)

Ajattelin heittää ton listan tälle sivulle uuden ja paremman vuoden alun kunniaksi. Nyt sitten vaan plussia pesään ja paljon! t. Ottis kp13 (dpo2)

Oikein Hyvää Uutta Vuotta Kaikille Meille Ihanille Naisille! =)

Lomaa vielä vajaa viikko jäljellä ja nyt jo ahdistaa töihin paluu:/ On ollut niin rentouttavaa valvoa myöhään ja katsoa elokuvia ja nukkua aamulla pitkään. Tänäänkin heräsin vasta 10 jälkeen:)

Mulle iski kamala ahdistus vuoden viimeisenä päivänä. En oikein itsekään hahmottanut, miksi mulla oli niin paha olo ja surullinen mieli. Itketti vain kamalasti ja jotenkin pelotti uuden vuoden alkaminen... Pelottaa, jos ne toiveet ja haaveet eivät tänäkään vuonna toteudu. Kun vuosi sitten vaihtui, olo helpottui hassulla tavalla; paska vuosi 2009 jäi ja toivo on taas korkealla tämän 2010 vuoden suhteen:)

Mulla on nyt kp10, eli ovis aika alkaa pian olla käsillä. En meinaa edelleenkään tikuttaa, vaan mennään fiilispohjalta. Seksiä meillä on edelleen usein ja paljon (jei!) joten luottavainen olen; tärppää jos on tärppääkseen:)

Tein elämäni ensimmäisen OIKEAN uudenvuoden lupauksen, ja se on nyt tämä laihdutus. Eilen siis aloitin ja tarkoitus on pudottaa ainakin 15kg painoa pois. Uskon että raskautuminen on sen jälkeen helpompaa:)

J-R:lle ja Tilkulle kiitokset siitä, että piipahdatte kertomassa kuulumisia ja valamassa uskoa meihin! Se merkitsee todella paljon.

Uskotaan nyt lujasti siihen, että tämä vuosi 2010 on nyt SE MEIDÄN vuosi. Tiedossa siis joukkoraskautuminen:))

Beata kp10

Haaveilevat:
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........31.12.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)
Beata36...........km 10/09............................(1)..........19.1.
Minttuli80.........kkm 10/09.............................(1)
Tiukku............. km 11/09...............................(1)
lullu..................km 12/09...............................(2)
Strumppis........km12/09................................(1)

Plussanneet:

Beata: Mulla vähän samat fiilikset, lomaa on vielä 4 kokonaista päivää tän jälkeen ja paluu töihin ahdistaa jo. On ollut kiva kupsata illalla myöhään, mennä nukkumaan vasta sitten kun siltä tuntuu ja nukkua aamusta pitkään. Paitsi tänään kun mies herätteli puol kymmenen aikaan kahville. Tyhmä menin juomaan ja tässä sitä nyt sitten on aamupäivä kärvistelty pahan olon kanssa. Pitäis vähemmälläkin uskoa, ett mun vatsalle ei kahvi sovi :(.

Onnea vauvatehtailuun. Jospa se alun nyt saisi, kun siitä ei ota paineita :). Mulla nyt dpo3 ja niitten kemiallisten mukaan tänään olis jo saanut/ sais vähän nippailla, jos jotain olisi tapahtumassa. Mutt ehkä parempi ollakin vertaamatta tuntojaan kemiallisiin raskauksiin, jos aikoo saada pysyviä tuloksia.

Minne muuten Strumppiksen jännäpäivä on kadonnut? Yksi ilta muutaman listan jo takaperin selasin sen löytääkseni, mutt saattaa olla, ett olen nähnyt unta, ett se olis ollut 17.1.

Mimis: Mitkä on fiilikset? Onko tuhruilu jatkunut? Sulla ei enää monta päivää h-hetkeen ole.

Entäs Viveca, Hansu ja muut, mitä kuuluu? Ottis kp14 (dpo3)

Haaveilevat:
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.01.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)......25.1.
Beata36...........km 10/09............................(1).......19.1.
Minttuli80.........kkm 10/09............................(1)
Tiukku............. km 11/09..............................(1)
lullu..................km 12/09..............................(2)
Strumppis........km12/09................................(1).......17.1.

Plussanneet:

Juu, kyllä se löytyi se vähän uudempi lista jossa mukana myös Strumppiksen ja minun jännäpäivät, kopsasin sen tuohon ylös ja lisäsin myös Beatan jännäpäivän niin nyt pitäisi olla ajan tasalla. :)

Mitäköhän kuuluu Vivecalle, toivottavasti uusi vuosi on alkanut parhaalla mahdollisella tavalla?!

Ja kaikille muillekin kanssasisarille oikein hyvää jatkoa alkaneelle uudelle vuodelle, nyt on se pettymysten vuosi 2009 takanapäin ja ihan mikä tahansa on mahdollista. Tänä vuonna tärppää!

Omaan napaan ei mitään uutta, ovista odotellessa, täälläkin on sama meininki kuin Beatalla eli en tikuttele joten oviksen bongaaminen on aina yhtä salatiedettä. Täytyy taas vain jaksaa olla ahkera vällyjen välissä, ja tarpeeksi pitkään. :) Viime kierrossa meni kyllä oikeasti vähän överiksi, oltiin miehen kanssa todella väsyneitä mutta kuitenkin "oli pakko" puuhastella ja alkoi jo tuntua työnteolta... Jospa nyt olisi hieman parempi tuuri ja saadaan pysyä terveinä ja välttyä liialta työstressiltä, niin että puuhastelukin maistuu. :)

Beatalle tsemppiä laihdukseen, se on kyllä oikeasti sitten kiva tunne kun on sen päätöksen tehnyt ja alkaa tuloksia näkyä. Pitäisiköhän minunkin ottaa itseäni niskasta kiinni että saisin ne viimeiset 10 kiloa pois?... Kesällä tiputin 15 kiloa jo pois, mutta sen jälkeen hävisi into jonnekin kun olo ja oleminen jo helpottui huomattavasti. Mutta olisi kyllä huikeaa saada vielä loputkin pois ennenkuin raskautuu seuraavan kerran... Hmmm, jospa minäkin tekisin tässä ja nyt tämän uuden vuoden lupauksen että uusi terveellinen elämä alkakoon. :)

Haleja, Jane kp11 (oli ihan pakko hakea kalenteri käteen ja alkaa laskeskelemaan)

Joopa joo..kävin ke siellä verikokeessa ja ens viikon alkupuolella pittää soitella tulokset...

Vuoto on loppunut kokonaan...petipuuhia en oo vielä uskaltanu ajatella..ku en halua ottaa ehkäsyä käyttöönn ja sairaalasta sanottiin et yks kierto oottaa...menkat ei siis vielä oo alakanu. Eilen tosin nippaili kyl mahaa toispuoleisesti ja muutaman viime päivän aikana ollu limasta valkovuotoo runsaammin ..joskopa tuo ois sitten se ovis ollu...

Oletteko muut pupuilleet siis ilman ehkäsyä nyt km jälkeen heti? Hmm...mulle tosiaan sanottiin et yks kierto ootella..ootellaanpa sitten. Tosin onpahan tässä elämässä kaikkee muutakin, jotta ei oo vauva ajatukset yksin pyörimässä..mies on ihana ja kärsivällinen<3<3

tsemppiä kaikille:)

ONNENTÄYTEISTÄ VUOTTA 2010 KAIKILLE IHANAISILLE! :)

Koneen ääreen on palattu ja heti oli pakko päästä lukemaan teidän kuulumisianne. Kovasti toivoin positiivisia uutisia, mutta näyttääpä siltä, että pistetään sitten plussat paukkumaan tämän uuden vuosikymmenen kunniaksi. :)

Eli kuten ehkä arvasitttekin, niin täti kunnioittaa läsnäolollaan taas minuakin, kp2 menossa. :P Kropasta on kyllä ihan mahdoton päätellä mitään, se kun käyttäytyy kierrosta toiseen aina ihan eri tavoin. Ja oudointa oli, että tässä kierrossa tuli ihme tuhrua jo viikkoa ennen menkkojen alkua. Tätä ei ole ennen tapahtunut. No, kertoopahan vain itselle sen, että en kyllä ala oireiden perusteella itselleni raskautta ennustella - ei kuitenkaan pidä paikkaansa. :D Uusi jännäpäivä on nyt sitten 28.1. eli sentään tämän kuun puolella (ei tunnu ihan niin kaukaiselta).

Kovasti paljon tervetuloa kaikille uusille - ja lämpöiset halaukset ja pahoittelut kokemuksistanne. :/ Kyllä sitä niin kovasti toivoisi, että kenenkään ei tarvitsisi näiden asioiden kanssa kärsiä, mutta näin meitä vain tuntuu olevan. Mainoksessakin luki, että joka viides pari kärsii lapsettomuudesta. Aika hurjalta määrältä kuulostaa.

En nyt kerkiä enempää kirjoitella kun pitää laukkuja purkaa ja laittaa ruokaa miehelle ennenkuin se alkaa ärisemään (nälkäisenä ihan mahdoton...). :)
Iso määrä halauksia teille kaikille ja toivottavasti saan lukea monista plussista tässä kuussa! :)

Pst. Oli kova ikävä teitä! <3

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......28.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)......25.1.
Beata36...........km 10/09............................(1).......19.1.

Plussanneet:

No nih, nyt se on Vivecankin jännäpäivä listaan merkitty :). Kiitos Jane ku kaivoit sen uusimman listan esiin. Eiköhän tästä tähän vuoteen jo käsiksi päästä.

Mun mieheni sellanen pikkusielu luonteeltaan, ett välillä ihan oikeasti mietin, ett tuon kanssako minä muka olen lasta hankkimassa? Jok'ikisen mun iltani on tän loma aikana onnistunut pilaamaan jollain joutavanpäiväisellä huomautuksella. En ole itse nöpönuuka, vaan sulatan valtavan paljon lähimmiltäni ennenkuin otan nokkiini, mutt miehen saldo alkaa olla aikalailla täynnä :(. En viitsi tässä uusimpia temppujaan edes toistaa, mutt voitte uskoa, ett jurppii kyllä.

Ulkona pakkasta 30 astetta ja tarttis kaikesta huolimatta tareta nukkua ihan omillaan. Talossa on takkaa lämmitetty pariinkin kertaan päivän mittaan ja sähkölämmitys niin isolla kuin se kohtuullista on, mutt ton mun varapetipaikkani olohuoneessa aikoinaan tyhmyyttäni jätin pelkän takan varaan ja siellä tuppaa näillä säillä tulemaan vähän vilu, jos en sit uutta tulta yöksi takkaan viritä. Mutt eiku vällyjä vaan tarpeeksi, niin eiköhän tästä aamuun selvitä :). t. ottis kp 15 (dpo4)

Moikka kaikille ja onnellista tätä vuotta :)

En oo hirveesti ehtinyt kirjotella, kun on ollu koko ajan porukkaa kylässä ym. Kävin eilen shoppailemassa ja ostin 38 koon housut ja 36 koon hupparin kokojen 44 ja 40 sijaan.. kyllä oli mukava fiilis sovituskopissa, suosittelen kaikille, joilla on sama probleema :) Enkä tosiaan edes laihduta, vaan treenaan kolme kertaa viikossa, ja se kai riittää, kun muuten syö terveellisesti ja säännöllisesti.

Noista kohtutulehduksista sen verran, että se kai aiheuttaa tosi kamalat kivut. Mähän itekin sitä sillon epäilin, mutta kuten gyne sano niin keskenmeno, oli se sitten kaavintaan tai lääkkeelliseen päättynyt, on aina kropalle ja kohdulle iso toimenpide. Siis kun ensin kohtu kasvaa ja sitten se taas palautuukin takaisin normaaliin. Sano niistä mun tulehdusepäilyistä, että voi olla hyvin mahdollista, että niitä tulee ja ne menee itsestään ohi. Oma kroppa hoitaa pikkujutut. Samoin kierron venyminen tai lyhentyminen on normaalia. Mullahan tasan 28 päivän kierto muuttu 25 päiväseksi kaavinnan jälkeen.

Niin ja kotitestit näyttää raskauden jos hormonia on yli 25 ja herkät jopa 10, joten jos ne näyttää negaa niin arvot kai alkaa olla jo aikasta normaalit:)

Meillä vaihtu vuosi siten, että kaveripariskunta tappeli koko illan ja yön... ne jäi vielä tänne toiseksikin yöksi ja meille tuli riitaa, kun mulla meni hermot niihin. Ihmiset on kyllä välillä niin ajattelemattomia ja huonotapaisia. Jätti vielä kaiken lisäksi kauheen sotkun tänne, ku lähti viimeinkin.

Mun miehellä on kauhee tarve kertoa näistä keskenmenoista kaikille ja samalla selvisi, että heilläkin on kaksi keskenmenoa takana. Kyllä meitä on paljon, ei voi muuta sanoa. Varsinkin täällä, kun ihmiset on avoimempia, niin melkein kaikilla on ainakin yksi keskenmeno takana eikä niitä yritetä edes peitellä. Ja samalla mun mies alko selittää kuinka sen pitää lopettaa röökin poltto, kun se ei oo hyväksi tässä asiassa. Jahas, no hyvä niin... eipä se mulle tuosta oo maininnu mitään. Nyt se on kyllä alkanu kysellä, koska ne otolliset päivät on ym. En tiä mikä sille on yhtäkkiä tullu :D

Toivottavasti teillä uusilla on ollut mukava joulun aika kaikesta huolimatta.. aika parantaa, vaikka välillä niitä lohduttomia hetkiä tuleekin :( Harmi Ottis, että teillä miekkonen taas kärttyilee.. mikähän sitäkin oikein vaivaa??? Kysyppä joskus... Täällä on pakkasta vain 11, mutta se tuntuu kamalammalta, kun meri on tossa ihan vieressä. Me lämmitetään vain puilla koko taloa, paitsi että kylppärissä on lattialämmitys. Muuten ei olla sähköpattereihin vielä koskettu, toivottavasti ei tarvikkaan, kun sähkö maksaa täällä aivan sairaasti.

Tiukku: Mä en uskaltanut sen kaavinnan jälkeen sekstailla ilman ehkäisyä ja sittenhän me päätettiinkin pitää tää tauko, joka kesti siis melkein 5kk :/ Lääkkeellisen jälkeen kyllä sekstailtiin, mutta vasta kun vuoto oli kokonaan loppunut.

Jane: Mä en oo kans ajatellu niitä ovistikkuja vieläkään. Mennään sillä mutu-tekniikalla. Aion vaan tässä kierrossa alottaa hommat ajoissa ja jatkaa ainakin kp14 asti. Mulla tuli viimeksi ne limat tosi aikasin, joten tulee varmasti tälläkin kertaa. Toivottavasti tuo miekkosen tenava vaan on välillä pois kotoa :D

Harmi Viveca, että se täti porhalsi sinnekin:( Hassua, että justiin tänä pimeimpänä aikana ei tuu yhtään plussaa. Oliskohan siinä kuitenkin perää, että D-vitamiini ja aurinko vaikuttaa raskautumiseen enemmänkin. Mä oon nyt ainakin alottanu D-vitamiini kuurin...

Eipä täällä muuta ihmeempiä :)

Hansu kp5 (ou nou, enää noin 4-5 päivää oletettuun ovikseen:O)

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......28.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09...........(2)......25.1.
Beata36...........km 10/09.............................(1).......19.1.

Plussanneet:

Heipat täältäkin!

JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE SUPER LADYILLE <3

Tuhrut jatkuu edelleen, eli ei ole toivoa raskaudesta. Tänään menossa kai kp 29 ja dpo 9. En edes ole ihan varma, kun en ole niiden dpo 5 jälkeen alkaneiden tuhrujen jälkeen enää jaksanut laskea. Taas enemmän vahvistuu tunne, että ei meille enään näillä "kevyillä" hoitokeinoilla raskautta aikaan saada.

Hansu - Voi kun itsekin olisi niin reipas että jaksaisi vähän laihduttaa :/ Olen painoindeksiltä normaalipainoinen, mutta kyllä tästä kuitenkin sellaiset 5 kg voisi helposti ottaa pois ja olisi huomavasti tyytyväisempi itseensä. Varsinkin tässä joulun/uudenvuoden aikana on tullut syötyä ja juotua ihan liian PALJON eikä liikuttua ollenkaan :/

Ottis - Huh, teillähän on oikein kunnon pakkanen siellä! Täällä mittari näytti aamulla "vain" -23 astetta :)

Viveca78 - Tosiaan tuntuu hurjalta että joka viides pariskunta kärsii lapsettomuudesta! Mutta niin se vaan taitaa olla. Itsekin kuulee kokoajan uusia tuttavapariskuntia jotka kärsivät samasta ongelmasta. Viimeeksi uudenvuoden kinkereissä kuulin, että yksi pariskunta on yrittänyt lasta tuloksetta jo yli vuoden. Pahoittelut muuten menkoista :(

Tiukku - Me pupuiltiin ilman ehkäisyä heti kun km vuoto loppui, eli ei odoteltu ensimmäisiä menkkoja. Kai se on omasta fiiliksestä kiinni haluaako odottaa ensimmäiset menkat vai ei.

Beata73 - Joo sovitaan että kukaan meistä ei ole täällä enään ensi vuonna, vaan siirrytään kaikki tonne "paremmalle puolelle".

Hansu: Se on pelkkää plussaa jos ei ole ehtinyt koneella notkua ja muutenkin ollut elämää talossa, mutt ei varmaankaan ole ollut kiva katella taistelevia virtasia talossa heti kahta yötä peräkanaa :(.

Onnittelut hyvästä laihdutustuloksesta!! Mahtavasti olet saanut vaatekoko pienennettyä :). Toivotaan sen myös oviksen hyödyntämiseen positiivisesti vaikuttavan! Miehesikin asenne näyttää vähän muuttuneen. Kiva.

Kysyisin mieheltäni mikä sitä vaivaa, jos sen saisi niin kauan pysymään kuuloetäisyydellä, ett pääsisi aloittamaan keskustelun kunnolla. Tänä aamuna sanoin sille, ett lopetettas tää kotileikki, koska ei se ole enää muuta kuin yhtä nalkutusta. Siihen sanoi, ettei hän nalkuta, kunhan vain sanoi ja siinä olikin sit meidän keskustelu, kun käskin pitämään suunsa kiinni, ettei tarvis sanoa enää sanaakaan minulle. Meinas näet alkaa kerrata sanomisiaan ja se olisi jo ollut nalkuttamisen nalkuttamista :).

Ai niin, tota listaa korjailin vaan sen verran, ett sijoitin taustalaisen oikealle paikalle ku oli päässyt valahtamaan vähän alas.

Mimisssssss: Mitä meidän ketjun aloittajalle kuuluu? Onko takataskussa suuri salaisuus :)?

Mimis: Voi harmi niitä tuhruja :(. Olen tosi pahoillani. Ei kai teidän todellakaan auta kuin ryhtyä rankempiin hoitoihin. Vaan toisaalta jos ne kerran voi jo aloittaa, niin miksi "haaskata" aikaa turhaan yrittämiseen ja jännäämiseen? Parempihan se lopulta on se Tulos kuitenkin joskus saada kuin ihan tuskastua yrittämiseen :).

Hyppään hetkeksi tänne teidän ketjuun, vaikka en "kuulukaan" tänne. Sain ystävältäni linkin, jonka seuraksena hän tuli raskaaksi ja hän tietää useita, jotka ovat tulleet tämän perusteella raskaaksi:
Sperm Meets Egg Plan

En tiedä siis yhtään onko tuosta mitään hyötyä, mutta minusta kaikki konstit ovat tervetulleita. Äkkiseltään, kun selaisin tuon läpi, niin se ei ainkaaan sisällä mitään erikoisia vippaskonsteja, joten siinä mielessä ehkä itselleni ainakin kokeilemisen arvoinen :)

Plussatuulia kaikille!

Muru

Heippa ja terveisiä mökiltä! Siellä oli kylmä, alimmillaan eilen -29 astetta. Ei paljon ulkoiltu...

Nyt tulee pelkkää omaa napaa, valitan. Mutta kun v*tuttaa ihan armottomasti. Positiivisella mielellä olin jo ollut melko pitkään kun vuoto loppu ja päästiin taas naksauttamaan. Suunnitelmat oli laadittuna jne... Mutta.... Perjantaina alko taas mökillä vuotamaan ja on vuotanu koko viikonlopun. Ei kuumetta eikä vatsakipuja, joten tuskin mikään tulehdus. Ei vaikuta menkoiltakaan, on liian niukkaa. Sitä paitsi nyt on vasta kp 16, joten tuskinpa kierto olis yhtäkkiä hypänyt 30 päivästä 14 päivään. Vieläkö tämä on sitä jälkivuotoa ?? Sehän oli jo melkein viikon poissa. Argh! Tuun hulluksi.

Ja mikähän ihmeen kierron päivä se nyt sitten on menossa? Aloitanko laskun alusta siitä kun alko uudestaan vuotaa eli ois kp3, vai oletanko että edelleen ois tyhjennyspäivästä laskien kp 16? Oviksesta ei tietoakaan, silkkaa verta tulee, en oo viittinyt testaillakaan.

Ottaa päähän tämä mieletön viive mikä on tullu koko jupakan takia. Viimeiset tavalliset menkat on ollu lokakuussa ja sen jälkeen tämä kaikki raskaus-km-jälkivuoto-ym, joten tavallaan on menny 3kk "hukkaan". Eikä loppua näy. Huokaus.

Ja sitten vielä mökiltä palatessa (rähjäisenä ja likaisena) kotona ei tullu vettä laisinkaan. Putket jäässä. Kuultiin sitten että näin on ollut harva se talvi edellisillä omistajilla, kukaan ei vaan meille ollu kertonu. (ostettiin tämä vasta syyskuussa). Taloyhtiö ei ole ryhtynyt korjaustoimiin, kun tietäisi niin suurta putkiremonttia ja kun kaikissa asunnoissa ei ole tätä ongelmaa. Toivottavasti pitää paikkansa mitä isä sanoi, että vastoinkäymiset tulee 3 ryppäissä. Meinaan että nyt alkaa olla meidän potti kasassa. Ykkösenä komeilee tietenkin km, sitten naapuri peruutti minun auton tohjoksi, ollut korjaamolla yli 2 viikkoa. Ja nyt tämä vesihomma. Ihan pieniä juttuja ei listalle lasketa.

Jotain positiivista sentään. Valettiin tinaa uutena vuotena mökillä. Mun tinasta tuli hirmu kasa ihan selviä siittiöitä, siis todella oikeasti ihan tismalleen sen näköisiä siimaveikkoja. Sitten oli yks muita isompi The Siittiö. Ja sitten lapsen kehto =D Eikä vaatinu edes yhtään mielikuvitusta, kun olivat niin selkeitä. Jospa se tietää hyvää. Pakko koittaa olla taikauskoinen.

Varmaan mun jännäpäivän saa nyt sitten poistaa (en osaa itse). Ilmoitan uuden sitten joskus hamassa tulevaisuudessa jos bongaisin oviksen, niin tietäs vähän missä mennään.

Ps... Anteeksi pahantuulinen vuodatus

Joskus vissiin tähänkin ketjuun olen kirjoittanut ja aikoinaan kermit-ketjuun.Minulla siis aiemmin ollut 2 keskenmenoa.
Nyt olen siinä vaiheessa että jännittää jo synnytys jonkin verran.Aivan hetken kuluttua alkaa jo 39. raskausviikko ja minulla on perjataiksi varattu ultraan aika koska vauva vaikuttaa kookaalta ja lääkäri oli sitä mietä että käynnistetään.Kuulema ei ainakaan anneta mennä yhtää yli.Laskettuaika siis 18.päivä.En sitten oikein saanut selvää että olisiko jo mahdollista että perjantaina käynnistettäisiin.Olen ainaki siihen jo henkisesti valmistautunut että sekin on mahdollista.
Tämä jännitys johtuu ihan ekasta synnytyksestä ja sitten tietysti menettämisenpelko piilee taustalla jossain viimeiseen asti.Esikoisen synnytystä ei tällä tavoin edes osannut jännittää vaikka sekin jännitti.

Katsu rv 37+6 vielä muutaman minuutin

Strumppis: Tännehän saa vuodatella kaikenlaista.. ja pitääkin :). On sua monenlaisella koeteltu ja sitten vielä tuo vuoto. Muistan kuinka itse laskeskelin edellisten oikeiden menkkojen olleen toukokuussa ja tuntu niin väärältä odottaa seuraavien oikeiden tulevan joskus syys/lokakuussa. Jos vuoto oli viikon verran poissa, saattaa olla jotain jälkivuotoa, mutt en sano mitään kun en tiedä. Mulla vuoto muuttui tuhruksi ja sit hiljalleen hiipui sekin pois paitsi ett muistaakseni tuhruttomia päiviä oli ollut pari, ku sit niitä taas tuli ja olin ihan hihani polttaa. Toivottavasti syy selviää. Kantsis ehkä käydä gynellä jälkitarkastuksessa.

Katsu: Vautsi! Hienoa, ihanaa, että olet jo noin pitkällä :). En ole henk.koht. aikanasi täällä kirjoitellut, mutt silti mullekin merkkaa paljon, ett tulit kuulumisistasi kertomaan. Onnea synnytykseen, tapahtuu se sitten luomusti tai ihan miten vain, mutt kuitenkin parhainpäin :)!

Yhteistyössä