Keskenmenon jälkeen haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tässäpä osoite, josta niitä voi tilata, jos saksan kielen edes auttavasti taitaa:http://www.apomio.de/preisvergleich/mulimen-s-100-ml-heel-gmbhfides.html

Minä tilasin, koska en sitä maca-jauhetta uskalla kilpparini vuoksi pitempään käyttää eikä siitä tuntunut mitään apuakaan olevan... vaikka kai sitä olisi pitänyt käyttää pitempään, ett olisi ehtinyt auttaa? Oli miten oli, mutt olen jo alkanut miettiä, ett miten minä sitä alkaisin ukkokultani safkoihin lisäämään, niin ettei hän sitä huomaisi :)??

Guten Nacht Arvoisat leidit, Ottis lakkaa nyt haaveilemasta ja painuu petiin.
t. Ottis kp10 (jo :)

IIk nyt kaipaa tsemppiä..huomenna pitäs mennä antaa labraan pika Hcg näyte...tuloksen saa sitten ens viikon alussa,että jonkun aikaa kestää....

Pelottaa..toivon niin kovin,että tämä ois sitten ohitte. Eilen tein apteekin oman raskaustestin ja siihen ei tullut viivaa, ainakaa normaalisti katottuna..tiedä sitten haamuista tms:) voiko tosta päätellä mitään, osaako joku kertoo?

Tiukku: Näkyikö siinä testissä edes vaaleata viivaa? Jospa ne arvot olisivat nyt pudonneet ihan normaalitasolle, kun ei mitään näy. Peukutan sulle ja toivon parasta.

ON: Nyt vakoilijan teoriaa tosissaan koetellaan, sillä tänä aamuna olin polvilleni pudota kun ovistesti näytti huomiselle plussaa. Jos ovis siis huomenna niin toissaillan simpat ovat silloin 3 vrk:n ikäisiä. Sinänsä varmasti ihan elinkykyisiä, en sitä epäile, mutt nyt harmittaa niin maanperusteellisesti, etten sittenkään mennyt eilen miehen kanssa yht'aikaa nukkumaan ja sitä vokotellut peitonheilutteluun :((. Itse edellisen kerran tulin raskaaksi päivää ennen ovista touhulla, mutt mitä enemmän olen näistä jutuista lukenut, niin sitä varmempi olen, ett kaksi päivää ennen olisi se optimaalinen aika. Ja tottahan on sekin, etten viitsinyt miestä alkaa sillä vongata, ku edellisenä iltana oli just touhuttu. Toivotaan siis, ett mies ei ihan sippi ole tänään kun tulee töistä, vaan jaksaa luovuttaa spermaa :). Peukutuksia siis tännepäinkin, kiitos!

Oukei! Soitin miehelle, mutt en kertonut, ett ovis on huomenna, vaan sovittiin, ett menen tänään mökille lumia luomaan aikani kuluksi. Kysyin, ett tuleeko hän sinne myös ja lupasi ja ehdotti, ett saunottas myös. Vaan minäpä tiedän mitä me tehdään ennen saunaa, thih..

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).......1.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)........6.1.
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........31.12.
Ottis................kkm 08/09...........................(1).......13.1.
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)
Beata36...........km 10/09............................(1)
Minttuli80.........kkm 10/09.............................(1)
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09...............(1)
Unnna..............km 11/08,05/09,11/09............(2)
taustalainen.....km 05/09, 10/09.....................(2)
A-M.................km 08/08,11/09.....................(2)
Tiukku............. km 11/09...............................(1)
lullu..................km 12/09...............................(2)
Uniperhonen....km 12/09................................(1)
Strumppis........km12/09................................(1)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (km 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)

Muutin jännäpäiväni sen mukaan, ett huomenna on ovis. Vähän mua nyt askarruttaa, ett miksi ovis siirtyy aina vain aikaisemmaksi? Onks kellään tietoa miksi näin käy? Onko musta tulossa liian vanha näihin puuhiin :(? t Ottis kp10

Varasin ajan gynelle 20.01.2010. Olipas päiväys :). Se on viikko seuraavista menkoista. Tietenkin ideaalista olisi, ett se oliski varhaisvarhaisultra, mutt nyt kyllä haaveet jotenkin niin takkuaa, ett on parasta alkaa tehdä jotain. Mutt nyt paljon plussatuulia++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ja lopetan tän synkän yksinpuhelun ;).

Hansu: Alkaako olla mitään oireita suuntaan tai toiseen? Sullahan ei piinaa enää pitkästi ole :).

Hyvää joulun jälkeistä aikaa täältä nurkan takaa :). Edelleen ahkerasti pyörin täällä lueskelemassa teidän juttuja.. Paljon on tullut uusia mukaan, mikä on ketjun kannalta mitä parasta, mutta kun se tarkoittaa vaan enemmän ja enemmän tapahtuvia keskenmenoja, niin se vaan on niin surullista.

Itse edelleen elelen pelkojen keskellä. Välillä tuntuu jo hieman paremmalle, mutta kun oireet vaan vähenee, niin pelko lisääntyy. Välillä tuntuu rinnoissa pistelyä, pissattaa enemmän ja hampaiden pesusta seuraa yleensä oksu, mutta aika on vähäiset oireet. Kyllähän se voi johtua myös elimistön tottumisesta tähän tilaan, mutta ennen kuin minulla on konkreettista todistusaineistoa siitä, että kaikki on hyvin, en osaa rauhoittua. Nyt siis menossa 10+6, np-ultra olisi ensi viikon torstaina 7.1. Silloin oltaisiin jo 12+1 ja voisi ehkä hieman hengähtää :). Netissä pyöriminen ei ole sitä parasta lääkettä näihin pelkoihin, mutta minkäs tekee, kun itse on vapailla ja mies töissä.

Nyt olisi jo aika sen seuraavan plussan tulla jo tähänkin ketjuun, ihan kummallista, että olen itse se viimeisin plusssannut ja siitäkin alkaa olla jo melkoisesti aikaa. Kovasti toivon teille kaikille plussia heti uuden vuoden alkuun. Mikä olisikaan se paras tapa aloittaa 2010!

Tuun kertomaan sitten taas kuulumisia, kun ultra takana.. Toivottavasti saan pysyä senkin jälkeen vielä plussalistalla. Ihanat naiset, pitäkää peukkuja.. Niin minäkin teille plussatuulia täältä puhkun naama punaisena :o.

Pitkästä, pitkästä aikaa minäkin ehdin kirjoittelemaan. Täällä ei mitään uutta tiedossa, tädin tulo aaton aattona oli sen luokan pettymys kyllä että sitä sai aikansa käsitellä. Vaikka minä kyllä hyvin tiedän että täytyy olla kärsivällinen ja kyllä taas jossakin vaiheessa tärppää, niin oli kuitenkin ajatukset ja toiveet lähteneet laukkaamaan omia teitään. Eikä punainen joulu ollenkaan kuulunut suunnitelmiin. Minulla tuleekin tammikuussa vuosi täyteen siitä kun sen ekan plussan tein, eli kohta ympyrä sulkeutuu ja edelleen ollaan vaan samassa jamassa. On kyllä ollut vauvahaaveilun kannalta todella raskas vuosi, joten hyvä vaan että se tulee kohta päätökseen ja ensi vuodelle toivotaankin sitten roppakaupalla parempaa onnea, meille kaikille. :)

Ihana kuulla susta Tilkku, olen hengessä mukana, uskon kyllä sen että on raskasta odotella sitä seuraavaa ultraa. Mutta ihan kohta olet riskiviikkojen paremmalla puolella, ja sitten alkaa kyllä pikku hiljaa helpottamaan. Kirjoittele ihmeessä tänne niin usein kuin siltä tuntuu, itse olin ihan hermoraunioina viime raskauden aikana ja se kyllä helpotti kun sai hieman kirjoittaa sitä pelkoa pois. Ja me haaveilijat tarvitsemme usein muistutuksen siitä että vielä voi meidänkin kohdalla onnistaa, ihmeen helposti sitä luisuu sinne epätoivon puolelle. :) Eli kiitos että olet olemassa.

Ja kiva Ottis että linjat taas toimii, kyllä oli meilläkin sua ikävä, oli todella kummallista lukea ketjua ilman kommentin kommenttia sinulta pitkään aikaan. Sinä kuulut jo vakikalustoon, ja sitten kun plussaat niin joudut kyllä edelleen pyörimään täällä tiuhaan tahtiin meitä muita tsemppaamassa. :) Hyvä kuulla että simppojen metsästys on paremmalla mallilla tällä kierrolla, etkä joudu turvautumaan ihmetemppuihin sen miehesi kellistämisessä. :) Peukut ovat pystyssä, hyvää "saunailtaa"!

Tiukulle tsemppiä huomisiin labrakokeisiin! Ihmeen kauan joutuu kyllä tuloksia odottelemaan... Itse en ole koskaan käynyt tällaisissa jälkitarkastuksissa, parin ensimmäisen km:n jälkeen kävin yksityisellä ultrassa tsekkaamassa että kaikki kunnossa, mutta muuten olen vain luottanut siihen että kun vuoto on loppunut eikä kipuja ole enää niin kaikki kunnossa. Ei minulle mistän jälkitarkastuksista koskaan siellä sairaalassa puhuttukaan, ilmeisesti pitäisi siinäkin olla itse aktiivisempi ja ottaa asioista selvää? Toisaalta ehkä se on todennäköisempää että kaikki on tullut ulos kaavinnan jälkeen kuin lääkkeellisen, nyt en muista kumpi sinulle tehtiin Tiukku? Joka tapauksessa hyvä että pidät jälkitarkastuksesta huolen, minulla on kerran lääkkeellinen epäonnistunut ja ehkä se olisi huomattu aiemmin kuin neljän viikon päästä jos minulle olisi sanottu että tuollaisessa verikokeessa voi käydä. Sinun kohdalla kyllä kuulostaa siltä että kaikki on kunnossa, voimahaleja sinnepäin.

Hansulle puhaltelen oikein paljon plussatuulia, kyllä olisi tämänkin ketjun aika jo saada se seuraava plussa ++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ja jos ei nyt onnaa, niin sovitaan sitten että tammikuulle tulee aivan uskomaton plussasuma, eiks vaan!

A-M:lle, Beatalle ja taustalaiselle pahoittelut tädistä, tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun se hemmetin akka porhaltaa paikalle. Beatalla kuulosti kyllä aika erikoiselta tätivierailulta, hyvinkin mahdollista että oli varhainen km, tosi kurjaa. A-M:llä onkin taas tosi jännät paikat tulossa kun kolmanteen inssiin pääsette. Ja taustalaiselle tsemppiä sinne vesirokon sairasteluun, tosi kurjaa kun lapsi on sairaana.

Uniperhonen, todella isojen ja vaikeiden asioiden kanssa painiskelet. Se pitää kyllä paikkansa että tämä vauvahaaveilu on todella uuvuttavaa, enkä minäkään pidä siitä minkälaisen ihmisen se minusta muovaa. En pidä siitä että olen kateellinen kaikille jotka vauvoja saavat, että joka kerran nipistää sydämestä kiun näen pyöreän vauvamahan. Mutta pakko vain on yrittää katsoa eteenpäin, ja hyvä että annat itsellesi vielä kunnolla aikaa siihen haaveiluun. Vuoden aikana ehtii tapahtua vaikka mitä, ja vaikka ikäkriisin kanssa painiskeletkin niin kyllä kolmenkympin tuollakin puolen on vaikka kuinka monta hyvää vauvavuotta vielä jäljellä. :) Itse olin 32 kun esikoisen sain, ja tätä tokaa en kyllä ehdi saada ennen kuin ainakin 35 on tullut täyteen. Miksi ihmeessä kaiken täytyy olla niin vaikeaa, jos vain tietäisi että siihen tovottuun lopputulokseen joskus pääsee niin kyllähän sitä kestäisi vaikka mitä tässä matkankin varrella. Mutta kun ei tiedä. Ja aina ei edes jaksa toivoa. Oikein paljon lämpimiä ajatuksia lähetän sinullepäin, jossakin vaiheessa asiat kyllä lähtee taas luistamaan oikeaan suuntaan.

Strumppikselle piti vain sanoa että olet kyllä oikea sissi kun olet jaksanut koko ketjun kahlata läpi. :) Ja todellakin allekirjoitan sen että km:stä toipuminen on yhtä vuoristorataa. Hyviä päiviä tulee onneksi yhä usemmin ja niitä huonoja harvemmin, mutta kyllä se toipuminen on todella pitkä prosessi. Joten tänne vain kirjoittelemaan aina kun siltä tuntuu, se on ainakin helpottanut omaa oloa. Voimahaleja sinnekin päin.

Kaikille puhaltelen tasapuolisesti plussatuulia uuteen vuoteen, jospa nyt meidän kaikkien onni vihdoin viimein kääntyy, se on niin totta että ihan tarpeeksi on kärsimystä ollut tässä ketjussa jo. Eli muuhun suuntaan ei päästä kuin ylös! :) ++++++++++++++++++++++++++++++++++

Haleja, Jane kp7

Haaveilevat:
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09..........(2)......25.1.
Minttuli80.........kkm 10/09............................(1)
Tiukku............. km 11/09..............................(1)
lullu..................km 12/09..............................(2)
Strumppis........km12/09................................(1)

Plussanneet:

moikkaus simppametsästyksen lomasta. Lumia kolasin melkein 3 tuntia ja vaik hikilitimärkänä tulin tupaan ja täs strippaan punaisis pikkupöxyis, niin mies vaan lukee lehteä. Pitäsköhän jo alkaa kirkumaan? Kiva oli kuulla susta Jane.

Ottis - tervetuloa takaisin :) on tosiaan ollut hiljaista ilman sinua! Mielenkiintoisen linkin olit löytänyt. Mä juon paljon maitoa ja syön paljon pastaa ja jos tutkimukseen on uskominen pitäisi ne lopettaa.. ja roskaruokaakin tulee syötyä noin kerran viikossa :D En kyllä osaa sanoa mistä voisi johtua, että ovis siirtyy aikaisemmaksi? Olisikohan nettilekuri Hansulla tähän jotan teoriaa :D

Tiukku - Uskoisin, että negatiivinen raskaustesti viittaa siihen, että HCG on laskenut nollaan tai ainakin lähelle sitä. Tsemppiä huomiselle!

Tilkku - Kiva kuulla sinustakin :) Uskon, että ultraan meneminen jännittää. Ihan varmasti siellä on kuitenkin kaikki hyvin ja sen jälkeen pääset vihdoin nauttimaan kunnolla raskaudestasi <3

Jane - Kiitos plussatuulien puhaltelusta :) Tädin tuleminen on aina masentava juttu, varsinkin jos mieikuvitus on ehtinyt luomaan oireita ja toiveita.. Paljon onnea tähän kiertoon, toivottavasti tädin vierailu jää viimeiseksi yhdeksään kuukauteen! Oliko niin, että sinulla ei ollut ovistestit käytössä?

Omaan napaan ei kuulu oikeastaan mitään uutta.. kp 20 ja dpo 4 menossa. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, toisaalta eihän niitä vielä kuuluisikaan olla. Tätiä odotan vierailulle loppiaisen tienoilla.

Mullakaan ei valitettavasti oo kyllä minkään valtakunnan oireita. Pms-oireista mukana on kömpelyys ja keskittymisvaikeudet :/ Kaikiin lihaksiin sattuu, kun olin eilen semmosessa jumbopallojumpassa, jossa tehtiin staattisia lihasliikkeitä... siis on kyllä niin tehokasta treeniä. Mutta siis vaikee sanoa onko mun rinnat kipeet, ku rintalihaksiin sattuu pelkkä hengittäminen :D

Ottikselle neuvo, että toivottavasti oot jo alkanu kirkumaan :D

Nyt pakotan itteni taas jumppaamaan, joten paremmalla ajalla lisää.

Hansu kp23/25 (dpo vain luoja tietää...;)

Heippa! Ihanaa, että joulu on ohi. Joulumieli oli valtaosin hukassa, joten oon ensinnäkin siitä syystä tyytyväinen että se on ohi. Toisekseen ketju aktivoitui taas ihanasti, minullakin oli teitä ikävä, vaikka uusi olenkin. Tunnutte silti tavallaan tutuilta koko ketjun luettuani. Ja tuntuu myös lohdulliselta että vuosi vaihtuu, uskon että seuraava vuosi ei voi olla yhtä takkuinen kuin tämä vuosi on ollut.

Hengissä siis ollaan, ja nyt tosiaan pahin on ohi. Vuoto on loppu ja uusi yritys alkanut. Oviksesta ei mitään merkkejä ,ei kai sitä tässä heti km:n jälkeen välttämättä edes tule, eikä ainakaan näin aikasin. Olikos se niin, että lääkkeellisessä tyhjennyksessä Cytotec-päivä, eli se pahin vuotopäivä lasketaan kierron päiväksi 1 ?

Jos se on niin, niin tänään on kp 11. Yhden kerran on jo viime viikolla muisteltu miten se touhu nyt taas menikään, ihan vaan puhtaasta innostuksesta ja halusta. Sinänsä positiivinen merkki toipumisesta sekin, kun alkuun tuntui että en enää ikinä halua ajatellakaan seksiä. Itse asiassa hommailtiin vähän ehkä liian aikaisin, sillon oli vielä pienen pientä (minimaalista) vuotoa, ja muistaakseni lääkäri sano, että vuodon aikana ei saisi puuhailla ?? Onko muille annettu semmosta ohjetta? Mutta ei nyt ainakaan vielä oo noussu kuumetta eikä kivut oo alkaneet uudestaan, joten ehkä ei käynyt kuinkaan. Ei vaan pystytty olemaan ilman, heh.

Mullekin annettiin ohjeeksi käydä mittauttamassa jälkitarkastuksen omaisesti kvantitatiivinen HCG 3 vkoa km:n jälkeen, pitäisi kuulemma silloin olla vähintäänkin <500. Tuntuisi että kaikki on siltä osin kunnossa, kivut loppui viime viikolla ja kun ei kerran enää vuodakaan.

Toivottavasti Tiukku saat labrasta hyviä uutisia ja tämän asian sikäli pois päiväjärjestyksestä. Sehän on jo hyvä merkki että kotitesti näytti negaa.

Töissä oon ollu 2 päivää ja se tuntuu myös hyvältä. Kyllä sairaslomalla vaan oli pahempaa, vaikka se aluksi toki tarpeeseen tulikin. Mutta lopuksi sitä alkoi liian kanssa vaan hakata päätä seinään. Koko ajan kotona 4 seinän sisällä, ei muuta saanut aikaseks, kun vatvoa vaan tilanteen surkeutta. Töissä on muuta ajateltavaa, mahdollisuus hetkeksi unohtaa koko homma.

Seuraavien kuukautisten saapuessa soitetaan ja varataan aika taas gynelle hoitojen suunnittelemiseksi. Paitsi että toivon tietenkin, ettei niitä kuukautisia koskaan tulisi.... Miehen kanssa yhdessä mietittiin hommailusuunnitelmaa. Molempien kalentereissa on siittiön kuva niinä päivinä kun arveltiin lastin olevan tarpeen =D Päädyttiin vähän työvuorojen ynnä muitten menojen mukaan joka 2-3. päivän systeemiin.

Uniperhosen ikäkriisi kuulostaa tutulta. Minähän täytän kesällä 31v, eikä esikoisesta tietoa. Ei kai nyt mikään valtava kiire ole periaatteessa sen iän puolesta, mutta huolestuttaa se että jos esikoisen saaminen kestää näin monta vuotta, niin "ehdinkö" saada koskaan toista lasta. Huomaattekos, että uskon siis sen 1 lapsen saamiseen ennemmin tai myöhemmin! Alunperin olin vain ajatellut useampaa lasta, toiveissa oli nuorempana 3 tai jopa 4 lasta. Taitaa joutua vähän tinkimään tuosta suunnitelmasta...

Ottiksen paluusta ketjuun olen myös iloinen, sun kommentit ne vaan kuuluu nykyisin mun arkeen =) Sinulta on ollut tarkoitus kysyä, että olittekos te käyny aiemmin tutkimuksissa tämän pitkäksi venyneen yrityksen takia? Jos ette, niin miksi ette ja miten ootte jaksanu odottaa omin keinoin näin kauan? Jos ootte, niin löytyikö mitään selitystä? Siksi vain ihmettelen, kun itse olin tässä(kin) asiassa niin kärsimätön, että menin ekaan ultraan jo ennen kuin vuoden yritys oli täynnä ja sitten melko heti vuoden yrityksen tultua täyteen mentiin molemmat. Jollain tapaa koin kierosti jopa helpottavana sen vuoden rajapyykin täyttymisen, luulin että aiemmin ei pääse hoitoon ( väärä luulo) ja ajattelin sen ratkaisevan koko asian (ei ole ainakaan vielä ratkaissut). Yhtäaikaa se oli toki kamalaa, että oli mennyt tuloksetta niin kauan.

Oli kiva kuulla teistä kaikista ! En osaa päivittää tuota listaa, mutta lonkalta heittäen arvaan jännäpäiväksi alustavasti 17.1 (kp30). Eipä sitä kyllä yhtään tiedä minkälainen tästä kierrosta tulee kaiken tämän hässäkän jälkeen... Mutta olisipa sitten edes joku päivä mullakin jota odottaa. Tosin ensin odotan ovislimoja...

Plussatuulia ja positiivisia ajatuksia!!!

Ottis, kiva kun palailit nettipimennosta ja toivottavasti olet saanut miehesi kellistettyä ja simpat parempaan talteen.

Tiukku, eiköhän se hcg ole laskenut kun testikin näyttää negaa.

Tilkku, kiva kuulla sunkin kuulumisias. Tsemppiä ensi viikon ultran odotteluun, varmasti hermoja raastavaa aikaa. Mutta luota siihen, että kaikki on kunnossa, sillä kaikki me muut lähiaikoina plussanneet on joutuneet tänne takas ja pakkohan se on jo tilastojen valossa edes sun selviytyä loppuun asti!

Jane, uskotaan että ensi vuosi on meille kaikille parempi vuosi. Onneksi en itse aikanaan km:n jälkeen tiennyt, että vielä tämän vuoden lopussa tässä jamassa ollaan, kuvittelin jo viime vuoden loppuun mennessä uudestaan raskautuvani....

Mimikselle ja Hansulle tsemppiä piinailuihin! Vivecallakin jännät päivät käsillä!

Strumppis, melkoisen urakan olet tehnyt, kun koko ketjun olet lueskellut! Hienoa, että siellä ollaan jo paremmalla mielellä ja vuotokin loppu. Mulle ainakin sanottiin, että toi tyhjennysvuotopäivä on 1. kiertopäivä. Hyvä suunnitelma teillä on ainakin tähän kiertoon, ihanaa kun miehesikin on heti taas täysillä mukana. Toivotaan, että tuottaa myös tulosta eikä tarvitse hoitoihin lähteä. Nyt en muista mitä hoitoja teille on tehty / suunniteltu, täytyy varmaan palailla tuonne ekaan viestiisi, silloin oli tullut niin paljon viestejä kun sen luin, että meni paljon ohi.
Ikäkriisi on valitettavan tuttu juttu mullekin, ikää tosin onkin jo 38. Yksi 4 v. lapsi onneksi jo on, mutta kyllä olisin uskonut, että se toinenkin jo tässä vaiheessa ainakin kovasti tuloillaan.... Nyt harmittaa ettei hakeuduttu tutkimuksiin ennenkuin vuosi km:n jälkeen vaikka ikääkin näin paljon on, mutta jotenkin sitä uskoi että kun on kaksi kertaa suht helposti raskaaksi tullut niin ei se näin vaikeaa olisi :(

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä sitä tarvitseville!

Haaveilevat:
Strumppis........km12/09................................(1).......17.1.

Plussanneet:

Strumppis, laitoin jännäpäiväsi listaan :). Ihana oli lukea teidän pitkiä viestejänne. Kotona siis ollaan taas. Simpat on hankittu ja tallessa. Ei pahemmin tarvinnut edes vääntää asiasta :). Paitsi ett aloin jo pakata kamojani, ett lähden kotiin, kun mies alkoi ihmetellä, että miksi olen lähdössä. Olin ihan pienesti vihjannut, ett tarttis touhuta ja kun mies alkoi nokosille, mä suivaannuin. No, hyvät nauruthan siitä lopulta saatiin.

Tilkku: Ihan varmasti peukutetaan. Ja niinhän se on, ett niin huonoa onnea tässä ketjussa on nyt ollut, ettei sitä takuulla sulle asti piisaa. Pidä sinä nyt onni puolellasi meidän kaikkien puolesta ja näytä mallia, miten raskaus viedään onnellisesti päätökseen :).

Jane: Surullinen on vuosi sinulla todellakin ollut, mutt nyt onkin tuulen suunnan pakko muuttua. Ymmärrän hyvin pettymyksesi punaisesta joulusta. Niin otti minullakin koville, kun ei sitä jouluplussaa tullut, mutt metkaa on, että aina oviksen myötä edelliset pettymykset unohtaa ja jaksaa yhä edelleen uskoa, ett nyt olisi parempaa onnea. Peukutukset ja tsemppihali!

Mimis: Eikös sulla nyt kuitenkin ollut ovis vähän aiemmin kuin yleensä? Ja kun viime kiertokin oli melkein tuhruton, niin nythän sieltä suunnalta sitä plussaa saa todella odottaa. Nyt maailmankaikkeuden kaikki mammaenergia sulle, ettei teidän tarvis lähteä rankkoihin hoitoihin.

Hansu: Ei se kaukana ollut, mutt kuten yltä varmaan jo luit niin homma hanskassa ja hanskat taskussa :). Toivon, ett pms-oireesi eivät niitä ole, vaan jotain ihan muuta. Plussatuulta puolees puuskuttelen+++++++++++++++++++++++++!

Mullakin saattaa huomenna rinta- ja vähän muissakin lihaksissa tuntua tän päivän lumenluontiurakka. Ja lunta tulee nytkin niin, ett kotona huomenna sama touhu. Voi olla, ett mökillekin huomenna menen, kun huomasin, ett lumenluonti on todella tehokasta liikuntaa. Lumi kasteli päältä ja hiki alta :). Kastuin todellakin niin läpimäräksi, ett niin märkä en ole ollut kuin toissa juhannuksena kun ukkosmyrsky yllätti meidän järvellä.

Strumppis: Monta kysymystä esitit ja niihin nyt yritän vastata. Ehkä ketjun alkupäästä jotain jutuistani muistat, mutt olen 14 vuotiaasta sairastanut reumaa, sit on ollut ongelmia kilpparin kanssa, keliakia ja kaikkea muuta kivaa, jonka vuoksi olen melkein koko ikäni ollut raskailla lääkityksillä ja muutenkin oppinut uskomaan, etten lasta koskaan saisi. Olin peräti ihan sinut sen asian kanssa, kunnes mies sitten alkoi puhella, ett hän haluaisi lapsen. Tietty, kun oli olemassa mies, jonka kanssa lasta yrittää, minäkin sitä halusin ja näin ollen emme ole koskaan nyt vajaan neljän vuoden yhteiselon aikana käyttäneet ehkäisyä. Viime keväänä olin jo oikeasti toivosta luopunut, kunnes heinäkuussa koinkin sitten varsinaisen yllärin, kun huomasin olevani raskaana. Se oli vastaus kaikkii unelmiin, mutt kuten arvaat, ei se taru päättynyt onnellisesti, vaan alkio kuoli kohtuun 6+2 viikon ikäisenä ja mulle tehtiin kaavinta.

Yritystä on ollut koko ajan sen jälkeen ja eka kerran gynelle menin marraskuussako se oli, kun olin niin pettynyt niihin km:n jälkeen kolmansiin menkkoihin. Silloin gyne sanoi, ett kaikki ok ja voitaisiin vielä luomuna yritellä 3-6 kk, mutt ett sitten kannattas hakeutua hoitoihin, jos ei tärppiä tule. Tuon jäljestä nyt siis kolmas kierto menossa ja ajan olen samalle gynelle jo varannut, ett otetaan raskaammat aseet käyttöön. Kaiken kukkuraksi mies sai tässä pari kuukautta sitten lääkityksen, joka saattaa heikentää siemennesteen laatua. Meillä siis todellakin ihan viime hetket enää edes yrittää omaa lasta ja sen vuoksi tämä välillä niin raastavaa onkin. Joulun aika on minulle tehnyt hyvää, kun jotenkin olen onnistunut saamaan turhat paineet päältäni pois ja uskon, ett kaikki menee niinkuin pitääkin mennä. Jos ei muuta niin jostain ihmeestä saan voimaa luopua vauvahaaveilusta.

A-M: Ihanaa, ett jakselet jo paremmin. Ei kannata harmitella sitä menetettyä vuotta. Et kuitenkaan ole mikään ikäloppu vielä ja koska olet yhden lapsen jo saanut, on sinulla vielä hyvät mahdollisuudet saada toinen lapsi. Uskotaan niin, niin se toteutuukin. Olikos teillä nyt tammikuussa uusi yritys tulossa taas?

Näyttää siltä, ett me kaikki ollaan uskottu raskautuvamme helposti ja nopeasti km:n jälkeen ja kun aikaa aina vain kuluu, alkaa pikkuhiljaa ihmetellä omaa sitkeyttään ja vähän tyhmyyttäänkin :) kun on uskonut/luullut/olettanut raskaaksitulon olevan paljon helpompaa kuin miksi se nyt on osoittautunut. Mutt ollaan me silti sinnejä naisia ja ihan varma olen, ettei tällaista jääräpäisyyttä voi luojakaan olla huomaamatta. Eli: Kyllä me ne ikiomat nyytit jokainen vielä syleihimme saadaan :).

Pikapaivitys. Menkat alko, eipa tullut yllatyksena :) Meni kylla ovis niin hutia kuin vai voi, kierto siis vain 24 paivaa talla kertaa ja ovis siis ollut jo kp10 tienoilla. No nyt ehdin saada viimeset 4kg laihdutettua, ne kaks hammasta irti ja raudat suuhun ennen plussaa :D Ei tarvi miettia puudutteita ja pystyy helposti salata tulevan (huom! se tulee:) raskauden siihen asti kun vakkarisoppari on allekirjoitettuna maalikuussa ;) Nyt sitten seuraavat kolme laskettuaikaa olis mun lempparit, joko lokakuun alku eli vois onnaa myos 10.10. tai sitte marraskuun alku tai loppu... on mun laheisten synttaripaivat. Eli joku naista kolmesta kiitos :D Muutenkin tykkaan syksyn ihmisista ;)

Luulen, etta mun kierto on lyhentynyt sen takia, etta treenaan tosi ahkerasti ja oon laihtunut elokuusta 10kg. En tia onko sitte vienyt oviksen samalla, toivottavasti ei :/

Palaan paremmalla ajalla, tyot kutsuu.. blaah. Viela tanaan ja huomenna puolipaivaa ja sitten lepoa taas palloon.

Haaveilevat:
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.01.
Strumppis........km12/09................................(1).......17.1.

Plussanneet:

Hansu: Pahoittelut tädin saapumisesta :(. Vaan on sulla sitten positiivinen asenne kuitenkin, kun jaksat ajatella noin myönteisesti niistä myöhemmistä lasketuista ajoista :). Ei sen puoleen, minunkin mielestä on ihanaa olla kesä silleen soppelisti raskaana ja toivotaan syksystä tulevan pitkä ja lämmin, niin on helpompi vauvelia ulkona nukutella..

Beata ja Minttuli, missä teidän tulevat jännäpäivät? Nyt otetaan sit tammikuussa oikein kunnon plussakiri :), eiks vaan?

Mitä kuuluupi Tipsuliinille, unnnalle, taustalaiselle, A-M:lle, Tiukulle, lullulle, Uniperhoselle ja Strumppikselle? Uteleepi Ottis kp11 (dpo0)

Syntisäkki palstailee työajalla...

Ottis- hyvin toimittu simppojen saannin suhteen! Joskus se vaatii pientä patistusta. Kiitos selonteosta teidän historiasta. Olin toki aiemmat juttusi lukenut, mutta kaikki ei käynyt selväksi tai jäänyt muistiin. Minusta oli erikoista että 1. gynen käynnillä kehotettiin vielä yrittämään omin päin, kun johan olitte aika pitkän ajan yrittäneet. Vai mitä ite siitä ajattelit (protestoitko?) Mutta hyvä (tai siis harmi, mutta toisaalta hyvä) että nyt jatkoa on tulossa.

Hansu- pahoittelut mooniksista, mutta asenteesta 10+ ! Lyhyt kiertohan on tavallaan positiivinen asia, enempi mahdollisuuksia samassa ajassa kuin meillä pitkäkiertolaisilla. Toivottavasti ovis kuitenkin jatkossa bongaantuu selvemmin.

A-M - en tiedä itsekään vielä mitä hoitoja on suunnitteilla. Homma jäi alkuvaiheessa kesken, kun tulinkin yllättäen ilman hoitoja raskaaksi. Kehnolla lopputuloksella toki. Nyt lähdetään nollatilanteesta uudelleen suunnittelemaan hoitoja. Se on tosiaan hyvä, että mies on niin herttainen, eikä laita vastaan tätä ei-niin-kovin-spontaania-rakkauselämää. Turha sinunkaan on surra edellistä vuotta, seuraava on takuuvarmalla parempi. Minusta se on ehdottoman positiivinen asia että sulla on yksi lapsi, sehän kertoo siitä että periaatteessa pelivälineet on ehjät ja on vain tullut jotain huonoa sattumaa ja epäonnea teidän kohdalle ikävän paljon. Mutta suunta on ylöspäin, ihan takuulla!

Janelle toivon myös pitkää pinnaa ja erityisesti uskoa siihen, että asiat voivat muuttua hyväksi koska hyvänsä! Epäilemättä oli joulun alla erityisen ikävää "potea" tätiä, mutta minustakin uuden vuoden tulo tuntuu lohdulliselta. Aloitetaan ajanlasku alusta eikä mietitä historiaa, jooko?

Tilkulle kiitos siitä, että muistutat onnellisemmista elämäntilanteista. Yritä pitää hermot kurissa ja täytä päivät jollain pikku puuhastelulla, niin ei jää aikaa panikointiin. Toivon että pystyt pian alkaa nauttimaan raskaudesta ilman ylimääräisiä peikkoja.

Mimis- et tietenkään odota tätiä loppiaisena vaan plussatestiä!!

Uniperhonen- Missä olet? Onko kaikki hyvin?

Millä fiiliksellä on Viveca- jännäpäivä lähestyy lujaa? Onko oireita?

Taitaa olla moni vielä lomanvietossa?? Kiva olisi kuulla kuulumisia.

ON: Mulla viikon viimeinen työpäivä, huomenna startataan aamusta mökille raketteja karkuun (koirat pelkää hysteerisesti). Siellä ei nettiä, joten seuraa muutamien päivien hiljaisuus. Hankalaa, kun ei voi yhtään tietää tuleeko tästä normikierto tai sinnepäinkään. Ei pysty yhtään ennustamaan ovista. Ja juuri kun on opittu, että olisi optimaalista paria päivää etukäteen puuhastella. Eilen ei huvittanu tuo touhu yhtään, olisin halunnu vaan löhötä ja tehdä muuta. Noh, "pakkohan" se silti oli, kalenteriin töherretty siittiön kuva käski =D Mutta olis kiva tietää jos on tulossa joku megalomaanisen pitkä kierto tai täysin ovikseton kierto, niin ei olis ihan niin pakko jos ei kertakaikkiaan yhtään huvita. Mut kun ei vaan voi tietää, niin tälle viikolle on buukattu vielä 2 naksautuskertaa. Onneks mies on hyvä lämmittelemään vähän kylmempääkin akkaa =D On siinä jotain vähän koomista, että toivoo ja pyytää runsasta valkovuotoa (=ovislimaa).

Nyt vielä yritys tehdä vähän töitä, tunnin päästä kotio siivoomaan, että voi hyvillä mielin lähteä mökkireissulle.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Strumppis: Mahtavaa, ett pääsette mökille oikein oleilemaan. Me joudutaan mökistä huolimatta olla vuodenvaihde kotona, koska meillä hermoheikko kissa eikä sitä voi jättää yksin kotiin. Eikä tykkää myöskään olla auton kyydissä.

Tohon limajuttuun antaisin vinkin, ett huitase lasillinen greippimehua tunti pari ennenkuin pitäis toimia sen siittiön kuvan vaatimalla tavalla, niin alkaa limaa herua ihan itsestään :). Mahtavaa ett miehes lämmittelypuuhat taitaa, niin ei oo niin tekemisessä se naksauttelu.

Ja sit vielä meidän vauvaprojektiin. Niin sinnissä meillä usko luomuna onnistumiseen oli, ett ennen km-raskautta oli jo vuoden verran laitettu takarajoja, ett jos ei silloin tärppää, niin sit lähdetään tutkimuksiin, mutt niin se aina vain siirtyy. Tässä mielessä hukkaan heitetty aika harmittaa, mutt turha sitä on alkaa suremaan. Täysillä eteenpäin :).

Mulla päivän urheiluosuus takana, kun loin lumet kotipihalta. Nyt tarvis joutua kauppaan sipulin hakuun, ett pääsee ruokaa laittamaan ennenkuin ukkeli tulee kotiin.

Jahas alkoipas aamu taas mukavasti kun pyyhkiessä huomasin että paperiin tulee vaaleanpunaista valkkaria.. eli se siitä taas! Nyt tuli ennätys, ekat tuhrut 4 vrk:n jälkeen oviksesta, tänään on siis dpo 5. Ja Ottis, ei ovis tullut aikaisemmin vaan päivän myöhemminkin kuin yleensä :(

Hansu - Ajatellaan sitten niin, että hyvä että sulla menkat alkoi, koska ensi kuussa onkin paljon parempi plussata :D Meinaatko testailla ovista vai mennä ihan fiilisten mukaan?

Strumppis - Hienoa, että vuoto on ohi. Mulla ainakin alkoi km:n jälkeen toipuminen siitä, kun vuoto loppui ja pystyi taas ajatella elämää eteenpäin. Ihanaa uutta vuotta sinulle ja mukavaa mökkireissua :)

A-M - Mä uskon myös että kyllä teille vielä se toinenkin lapsi suodaan. Keskenmenot on varmasti olleet vain huonoa tuuria ja kolmas kerta toden sanoo!

Ajttelin piipahtaa täältä taustalta kertomaan kuulumisia ja toivottamaaan jokaiselle teille juuri sellaista tulevaa vuotta kuin toivotte. Ja arvaankin ainakin jotain mitä jokainen täällä toivoo, vaikka blondi olenkin =)

Lohtuhalaukset ja tervetulotoivotus kaikille uusille palstalaisille. Justiin tänään juttelin yhden ihmisen kanssa raskaaksi tulosta ja hän kertoi suunnitelmistaan. Oikein sydäntä kouraisi hänen naivi uskomuksensa siitä, että voi itse päättä milloin ja kuinka monta lasta hankkii. Ja heti sen jälkeen tajusin, että niinhän mä itsekin luulin, enkä osannut tm:n varautua yhtään. Mullahan kroppa toipui aika nopeasti, mutta psyyke hitaasti. Töihin meno helpotti silloin myös myös mua, niinkuin Strumppiskin oli kokenut. Mä en ollut mielestäni valmis heti uuteen yritykseen, mutta koska ekaa tärppiä odoteltiin 7kk (suhteellisen lyhyt aika, mutta mulle pitkä) päätetiin aloittaa uusi yritys ekojen menkkojen jälkeen. Ja kuinkas sitten kävikään? Nyt on menossa jo 19. raskausviikko, eli pian ollaan puolivälissä. Mulla on istukka edessä, joten en tunne vielä vauvan liikkeitä. Huoli nousee edelleen tasaisin väliajoin, joten olen käynyt extrakertoja neuvolassa pikkusydämen jumputusta kuuntelemassa (alussa en uskaltanut iloita siitä, nyt se on jumalainen ääni). Se helpottaa kummasti. Tuulimunaraskaus kummittelee sillä lailla tässä raskaudessa nyt, että kaipaan varmistusta siitä, että kaikki on hyvin. Olisi hirveää jos vauva olisikin kuollut kohtuun, ja minä istuisin haaveilemassa ja tekemässä hankintalistoja ja kuuluttaisin onneani kaikille (niinkuin ensimmäisessä askaudessa kävi). Niin vahvan trauman elämäni suurin kusetus (tuulimunaraskaus) jätti. Toivon, että kaikki raskautuneetkin psyyvät täällä kirjoittelemassa, sillä ei se pahan peikko lakkaa kuiskimasta korvaan raskauden edetessäkään. Tilkku: odotin itsekin np-ultraa kuin kuuta nousevaa, ja samalla pelkäsin kauheasti. Totta kuitenkin on, että kun näet oman pikkuisesi siellä heiluttelevan ja kätilö toteaa kaikkien osien olevan kohdallaan, on paljon helpompi uskoa valoisaan tulevaisuuteen. Itse aloin vasta tuon ultran jälkeen ajatella, että TODELLA olen raskaana. Sitä ennen en sanonut sitä edes ääneen. Muista, että on erittäin todennäköistä, että kaikki on hyvin! Itse tein myös mieheni kanssa "varasuunnitelman", eli puhuttiin myös siitä vaihtoehdosta, kuinka toimitaan jos kaikki ei olekaan hyvin. Tämä toi itselleni turvaa -> oli olemassa suunnitelma johon tarttua, jottei elämä romahda uudelleen niin rajusti kuin 1. kerralla. Nyt odottelen rakenneultraa (13.1) jo levollisemmin mielin, ja saan pidettyä kauhuskenaariot kurissa. Neuvolassa käynneistä on ollut hurjasti apua.

Potkaiskaa kanssani ihanat naiset tämä tuskainen vuosi 2009 helekutin kuuseen! Viuuuh! Ja luotetaan yhdessä siihen, että vuodella 2010 on ihania salasuunnitelmia meidän jokaisen varalle!

J-R

Täällä olen, sydäntä lämmitti kun kaipasitte.

Tänään olen googlaillut kohtutulehduksen oireita ja miettinyt, onko kaikki kunnossa. Aloiteltiin seksielämää ja nyt on sitten ollut paksua pikkuisen punertavaa valkovuotoa ja vähän kipuja... Mietin onko kaikki kunnossa vai onko peräti joku ovulaatio olevinaan. Mä olen syyskuussa aloittanut hormonit hoitoja varten, niin ei oikein enää muista, että miten se kroppa luomukierrossa toimii. Tänään on tullut tasan kolme viikkoa tyhjennyslääkityksestä. Niin pitkä ja niin lyhyt aika. Tuhat vuotta ja silmänräpäys.

Mä luulin myös naivisti, että niitä lapsia hankitaan ja saadaan silloin ja niin monta kuin halutaan. Pitäisi puhua enemmän siitä, että toisinkin voi käydä. Tai ainakaan itse en osannut odottaa, että asia sattuisi omalle kohdalle, vaikka lapsettomuuden mahdollisuudesta ja keskenmenoista myös olin tietoinen. On se ihan eri asia tietää teoriassa, kuin elää se tilanne itse.

Vautsin mahtavaa kuulla susta J-R! Mulle paljastui reilu viikko sit, ett ihan näköetäisyydellä asuva entinen työkaverini on melkein yhtä pitkällä raskaana kuin sinä. Hänen masunsa kun näen muistan joka kerta sua ja lähettelen lämpimiä ajatuksia.

Mimis: Jospa se ei nyt sitä tavallista tuhrua olisikaan, vaan kiinnittymiseen liittyvää? Ja sori, ett sotkin päiväs, jotenkin muistin, ett sulla olis joskus ovis ollut kp17:kin. Mun sydäntä ihan kourii ajatus siitä, että täti olis sun luokses tulossa :(. Mä niin toivon, ett se vaaleanpunainen tuhru on sittenkin merkki kiinnittymisestä, vaikket itse jaksaisikaan niin uskoa. Lämmin tsemppihali! Muista, ettet ole yksin vaan mm. minä täällä kärvistelen sun kanssas ja kaikki muutkin varmasti.

Uniperhonen: Mulla ei ole koskaan ollut ylimääräisiä välivuotoja, mutt kaavinnan jälkeen ekan oviksen aikaan oli. ÄLLÖVAROITUS!! Kun ovis oli tuloillaan ja tipuiltiin, niin papruun tuli ruskeaa ällöä sitkeähköä tuhrua (kuin kaikki ei olisikaan tullut ulos), kun limoja pyyhki jälkeenpäin. Sitä tapahtui siis pari kertaa eli meidän jtp-meiningillä kolmen päivän ajan. Minäkin silloin vähän huolestuin, mutt kaikki oli hyvin kuitenkin, vaikka lievää jomotusta ja kipuakin oli.

Nettilekuri Hansu neuvoi minua tuolloin makuulla koettelemaan tuntuuko kohdun alue pinkeältä ja onko siellä kipua. Jos normaalin oloinen ei liene syytä huoleen. Jos lämpöä nousee niin tietty sun kannattaa ottaa yhteyttä tk:n mahdollisimman pian. Toivon kaiken kääntyvän parhain päin :).

Yhteistyössä