*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

Lumi-Marja siis kauhee tuo sinun terkkasi :eek: . Sehän oli jo pahoinpitelyä! Onneksi kuitenkin np-ultrassa kaikki oli ok!
Apua...mulla edessä torstaina ekaa kertaa sydänäänten kuuntelu neuvolassa ja uusi terkka että toivottavasti ei ole yhtä kovakourainen. Yleensähän ne ovat niin helliä, ainoastaan lääkäri on ottanut vähän kovemmin kiinni. Oon alkanut miettiä jos menis vieä johonkin uuteen ultraan ihan yksityiselle kun rakenneultraan on pari kuukautta aikaa.


Mulle sattuu ja tapahtuu jatkuvasti jotain ja aina pelästyn että irtosko istukka tms. :attn: Tänään viimeks sain mattorullasta kunnon täräyken kun se heitettiin yläkerrasta alakertaan ja satuin seisomaan just siinä linjalla joten se osui olkapäähän ja sitten mahaan mutta koviten olkapäähän. Kyse oli siis painavasta isosta olohuoneen matosta ja se sattui (lähinnä siis hartioihin). Mutta taas pelästyin et oliko se nyt niin iso tärähdys että istukkakin voi irrrota???
 
Lumi-Marja, et mene enää sille terveydenhoitajalle! Et sitten millään! Minä vaihdoin omaani, kun se ei ollut koskaan paikalla ja muutenkin meni hermo siihen touhuun ja todellakaan ei ollut mitenkään kovakourainen tms. Siis herttinen sentään! Saat vaihdettua sitä terveydenhoitajaa, kun otat neuvolasi johtajaan yhteyttä, tavalla tai toisella. Eiköhän sulla ole siihen ihan riittävät perustelut, huh sentään! :eek:

Meni ihan pasmat sekaisin, kun luin tuon tekstisi :/

Ja sitten tervetuloa Inkaliina :flower: Laitoin sinut listalle :) samoin vappupommin.

Täällä ei taaskaan ihmeempiä, paitsi etten voi enää juuri mitään kävellä tms., tai tulee paikat todella kipeäksi. Väsy on ihan tajuton ja makuuasennossa pystyy olemaan. Istuminenkin on tukalaa. Tyttö (reipas, touhukas 2,5v) jää kotiin nyt kesäkuussa ja saas nähdä miten sen touhutytön kanssa jaksaa. No, säästän siinä kyllä pitkän pennin, kun ei tarvitse hoitomaksuja maksella ja saan vielä kotihoidontuenkin.

Tänään huusin huuto.netistä meille vaunut, toivottavasti ovat hyvässä kunnossa. Pitäis vielä tarkistaa ennen itse ostoa. Ihan olen hintaan tyytyväinen, joten toivoa sopii, että vaunut olisivat jokseenkin kohtuu kunnossa.

Ja täällähän muuten poksuu 26+0!

kreta ja mönkijä :)
 
Moiks!
Minäkin täältä taustalta nyt ilmestyn tänne teän seuraan :) ´

Elikkäs mulla keskeytynyt keskenmeno 2/10, ar-ultrassa oli kaikki niinkuin piti mutta np-ultrassa ei sykettä enää näkyny ja pienikin oli menehtynyt jo viikolla 9.
Nyt sitten vihdoin tuli taas plussa testiin viime perjantaina ja nyt mentäisiin viikoilla 5+0. Kauhea jännitys päällä, neuvolaan en ole vielä tohtinut soittaakkaan..ja kovasti mietin että milloin menisin ekaan ultraan.
Mitenkäs teillä muilla, onko raskaus tähän mennessä erilainen kuin keskenmennyt, siis oireiden puolesta yms.?

Pipana 5+0
 
Onpas tänne tullut paljon tekstiä sitten viime kerran...Ja uusia, tervetuloa! =)

Lumi-Marja Miten ihmeessä niitä sydänäänejä edes voi noin kovaotteisesti kuunnella, kauheaa! :(

Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille ja :hug: vuotojen kanssa murehtijoille...

Pipana85 Mulla oli samanlainen tarina. Eli np-ultrassa huomattu keskeytynyt keskenmeno, ja oli kanssa menehtynyt viikolla 9. Kävin sitten ultrassa 8+6, tosin koko oli jonkin verran tuota pienempi. Nyt onkin sitten kirinyt kokoa kiinni...

(.) Mulla on ihan tajuttoman kipeä rintakehä. Tai siis se osa, joka jää rintojen alle ja johon maha ei ihan vielä ulotu. Viime yönä en saanut nukuttua, kun koski niin paljon ja nytkin se on ihan kosketusarka. Muutenkin olo on ihan kauhea. Tyhmää valittaa, mutta ei nyt oikein jaksa mitään.

zanz 28+4
 
Elikkäs fiksuna sitten voisin laittaa ne tiedot itsestä elikkäs ikää 24, KAKS, KM 2/10, toinen lapsi toiveissa ja la laskureiden mukaan 23.1.11

Kovasti oon aina käynyt lukemassa, ja oli ihana löytää juuri oikea keskusteluporukka itselle :) helpttaa tätä epätietoisuutta, pitää vähän maan pinnalla yms. kun lukee teidän keskutelua ja pohtii itsekseen tai miehelle. Ite yritän olla ajattelematta koko asiaa, että olen raskaana ainakin testin mukaan, mutta kuten arvata saattaa erittäin vaikeaa on.

Kauheasti ei oireita ole, kuten ei viimeksikään, tosi ei näin aikaisin ollu silloinkaan, oksentelu ja pahoinvointi tuli joskus rv 7 eikä esikoisen kohdalla ollut muuta kuin rinnat kipeinä.

Mitenkä muilla tammikuun la:n omaavilla sujuu, kattelin että aikastalailla samoilla viikoilla siis mennään :)

Pipana 5+1
 
Ultrassa käyty :wave: Siitä kohta lisää...

Tervetuloa uudet! Ja lykkyä! :)

Lumi-Marja: todella asiatonta ja piittaamatonta toimintaa terveydenhoitajaltasi! Vedin ihan totaalisesti herneet nenään kun luin kirjoitustasi. Tuollaisen jälkeen on täysin oikeutettua pyytää siirtoa toisen terveydenhoitajan vastaanotolle. Terveydenhoidossa perusperiaate on se, joka on Hippokrateen valaankin kirjattu, eli "primum non nocere", "ennen kaikkea älä vahingoita". Tämä th aiheutti kipua ja vammoja sinulle ja mahdollisen vaaran sikiölle. Sitä ei voi tietää, tuliko veri olemassa olevasta hematoomasta vai aiheuttiko terveydenhoitaja sellaisen runnomisellaan, mutta olemassa olevaa hematoomaakaan ei missään nimessä saisi lähteä rusikoimaan ja toisaalta sikiön sydänäänten kuuntelu EI VAADI potilaan satuttamista vaan ammattitaitoa! Itse reklamoisin asiasta johtavalle lääkärille ja esittäisin kertomuksen tueksi mahd. sairauskertomusmerkinnät np-UÄ:stä. Olen tosi pahoillani, että jouduit kokemaan moista. :hug:

Toive81, hieno juttu, että hCG on noususuuntainen! Aina se vähäksi aikaa odottelua helpottaa :)

jääräpää: kurjaa, kun on sattunut pari tälliä nyt ihan lähekkäin, varmaan huolettaa. Onneksi istukka on kuitenkin noilla viikoilla vielä hyvinkin tiukasti kiinni ja sikiöllä hyvä suojaus. (Istukan irtoamisia tapahtuu raskauden viimeisellä kolmanneksella n. 1,4%:ssa raskauksista, aikaisemmin käytännössä ei koskaan. Alkuraskaudessa todetut hematoomatkin johtuvat rikkonaisista verisuonista, uhkaavasta keskenmenosta, kaksosparin toisen sikiön keskenmenosta tms.) Sori, tulee vähän tietosanakirjafiilis, mutta kun tää sattuu olemaan vähän niin kuin mun alaa :)

Kreta, meilläkin 2,5-vuotias poika jää kesäkuussa kotiin mennäkseen sitten yhdessä pikkuveljen (nyt 8 kk) kanssa syyskuussa tässä samassa taloyhtiössä olevaan päiväkotiin. Saa nähdä miten kesä menee pahoinvoidessa ja kersojen perässä kirmatessa...

(.) Joo, tämä napa kävi tänään varhaisraskauden UÄ:ssä ja sai mielenkiintoisia uutisia... Yksi elävä ja suunnilleen viikkoja vastaava sikiö löytyi, mutta vieressäpä olikin toinen littanampi raskauspussi ja hematooma. Eli alun perin tämä on ollut kaksosraskaus ja toinen ei ole sitten jaksanut kehittyä mutta ei ole vuotanut poiskaan. Vähän ristiriitainen fiilis, toisaalta helpotus siitä, että elämää vatsasta löytyi, toisaalta haikeus siitä, että kumminkin on ikään kuin menetetty toinen vauva. :/ Mutta ei kai se auta kuin toivoa, että tämä sitkeämpi pysyy kyydissä.

LA siirtyi päivällä eteenpäin eli olis (ainakin toistaiseksi) 13.1., voi kai sen tuonne listaankin vaihtaa.
 
kirjoitan tänne pitkästä aikaa. En ole oikein jaksanut kirjoittaa, kun meillä on ollut iso parisuhdekriisi päällä. ollaan itseasiassa miehen toiveesta asuttu erillämme 3 viikkoa. On ollut käsittämättömän raskasta, jaksaa henkisen surun ja kivun kanssa, hoitaa tosi aktiivistä tyttöä, ja olla raskaana vielä tän kaiken keskellä, kun en tiedä tuleeko perheemme palaamaan yhteen vai jäänkö yksin kahden lapsen kanssa. Tämä raskaus oli kuitenkin yhteisesti suunniteltu ja tosi toivottu... mutta yhtäkkiä kaikki onkin kääntynyt niin toisinpäin.

Tänään olin ensimmäisessä neuvolassa. Tuoreessa muistissa oli kaikki jutut kun viimeksi ehdin käymään ennen km:a maaliskuussa. Ensi maanantaina lääkärintarkastuksessa on ultrakin. Terkka oli uusi ja nuori, mutta kiva. Seuraava tapaaminen on vasta rv16 mutta sanoi että jos alkaa huolestuttamaan voin soittaa ja käydä pikaisesti kuuntelemassa sydänäänet joskus ennen sitä :) tosi mukavaa!

Tänään olisi se päivä kun viimeksi tuli keskenmeno, eli rv8+6. Jännittää vähän kyllä kun yhtäkkiä tietenkin oireet on vähentyneet (mites muutenkaan). Kuitenkin vaikka oma tilanne onkin nyt niin kurja, huomaa miten haluaa tämän lapsen selviävän.

Anteeksi tuli vain omaa napaa tällä kertaa...
 
Kiitos kaikille ihanata myötätunnosta :hug: Vaihtaisin ilomielin terkkaa, mutta täällä perähikiällä tuo kovakoirainen eukko on ainoa. olen jo anonut, että pääsisin keskustan neuvolan asiakkaaksi, vaikka sinne tuleekin matkaa noin 40km suunta. Mutta eipä se haittaa, sillä tuolle en haluaisi mennä enää ikinä! Reklamaatiota on asiasta tehty sairaalan taholta. Asiasta on todisteita, että hematoomaa tai vastaavaa ei ole ollut olemassa. alun tuhrut ovat johtuneet todennäköisesti hyvin pienen rakkulakystan (sellainen herneen kokoinen kysta oli olemassa aivan kohdunsuun tuntumassa)puhkeamisesta ja sekin ehti loppua ennen ekaa kuuntelua. Kohdussa näkyi seinämissä useita kohtia, joista on vuotanut verta hyvin pienellä ajalla ja hyytymät olivat kokoluokkaa 2-5cm halkaisijaltaan. Mustelmat vatsanpäällä lisäsivät asiaan varmuutta, että itsestään ne hyytymät eivät ole tulleet. Sitä ihmettelen, miksi en päässyt tarkempaan ja jatkuvampaan seurantaan?! Terkka on soittanut minulle saatuaan postia keskussairaalasta ja oli sitä mieltä, että hän ei ole voinut mitenkään aiheuttaa viattomalla kuuntelullaan vuotoa. hän on hyvin käresvästi puolustuskannalla. Mutta jos käy niin, että syystä tai toisesta menetän tämän pikkuisen johtuen tuosta kovakouraisesta käsittelystä, ei asia tule todellakaan jäämään tähän. Vien sen sitten vaikka miten pitkälle, mutta tuo naikkonen on saatava vastuuseen teostaan. Enkä ole suinkaan ainut, joka hänen käsittelynsä jälkeen on alkaut vuotamaan. Tämä on tullut ilmi, kun olen tuttavien kanssa asiasta jutellut. Jos olis yhtään enemmän massia taskussa, painelisin jo suoraan kohti yksityistä, mutta olen edelleen saikulla ja sitä vain jatketaan, joten tässä on nyt vähän elo niin ja näin. Mutta onneksi tuonne keskustan neuvolaan pääsee suht helposti ultrattavaksi, kun sinne vain soittaa ja nyt on tukenani tänään postissa tullut lausunto sairaalan suunnalta. Ultra siellä on kehno, mutta sillä näkee kuitenkin tarpeeksi pienen voinnista. Nyt vain jään odottelemaan, pääsenkö toisen neuvolan asiakkaaksi. Täällä on vain terveysasema, jossa on yksi kutakin lajia terveydenhoitjaia ja lääkäri aina silloin, kun sen tänne jostain saa. Vakkari lekuri on osa-aikaeläkkeellä ja tuuraajia tänne on hyvin vaikea saada. Itekkin tiedän sen verran hoitajien etiikasta, että ketään ei saa satuttaa, kun itsekkin olen alan ihmisiä. Alunperin luin opettajaksi, mutta veri veti hoitoalalle, vaikkakin huonommin siellä toki tienaa. Mutta en teekkään työtäni rahasta, vaan halusta auttaa ihmisiä. Menee vähän off topic, mutta jonnekkin näitä tuntoja pitää purkaa.

Kotidobblerista. Taidan laittaa sellaisen tilaukseen. Onko jollain niistä erityyppisistä kokemuksia, mikä olis paras?

Panacea, kiitos tietosanakirjafiiliksestäsi :D Mun tietämys suuntautuu vähän toiseen suuntaa, niin osaisitko mitenkään kertoa, kuinka kauan tällaista rusekata vuotoa, sinällään aika vähäistä, saattaa tulla tuollaisen runsaan pulppuavan vuodon jälkeen? Sairaalassa sanoivat, että pian varmaan loppuu ja neuvolassa, että voi tulla pitkäänkin. Ph suojaa asti mönjää ei tule, mutta aamuisin varsinkin pyyhkiessä enemmän. Tietenkin siihen sekoittuu lisääntynyt valkaari yms. Pienikin määrä tietenkin tahraa paljon, sehän on selvä, mutta kun tuossa seassa on niitä mustia reikaleita aina vain. Tiedän, näkemättä on paha sanoo, mutta näin yleensä. Olen vähän hukassa ja onneton, ei tässä kylässä oikeasti saa hoitoa, ellei ole pää vadilla ja makaa lanssissa odotellen säkkiinpääsyä :ashamed: Pitäis asua tuon keskustan alueella, niin johan olis otinen ääni kellossa, mutta tänne perämettään vaan laajennetaan hautuumaata. Vitsit, kun olen tänään positiivisella asenteella liikkeellä, anteeksi. :ashamed:

RD on onneks pysyny kurissa ja sokruarvot ihan normaaleja. Ei hätiä mitiä sen suhteen ainakaan tässä vaiheessa elämää. Edes jotain positiivista. Tissit sen puoleen on kipeytyny uudelleen ja alkaa muistuttaa jalkapalloja.

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+1
 
pipana85 minullakin takana (10v sitten) keskeytynyt keskenmeno ja sanoisin että se oli oireettomampi. Ne oireet niinkuin väheni siinä 7-8 rvk ja keskeytyminen oli tapahtunut siinä 8-9 rvk. Toki mulla nyt ikääkin enemmän, et voisko siitä tulla oireita, en tiedä.

Nyt mä oon menossa viikonpäästä uuteen ultraan, satun silloin olemaan tampereella, niin 8+6 rvk (uä:n mukaan 8+4) ultraan. Varaan vasta sen jälkeen neuvolaa jos siellä joku on. ja saa nähdä, jaksanko millään sinne 11-12 rvk vai pitääkö vielä käydä välissä....

vappupommi 7+5
 
Ihan ensiksi Lumi-Marjalle ja mannalle ekstrasuuret :hug: :hug: !!! Tuossa Lumi-Marjan kokemuksessa oli jotain niin puistattavaa, ettei sanoja löydy kuvaamaan :eek: Ehdottomasti terkka vaihtoon, ei missään nimessä saa tuollainen koskea enää koskaan! Ei tuollaisessa pelossa voi ihminen olla, ihan niinkuin ei muutenkin olis riittävästi mietittävää raskauden kanssa ja muutenkin.

Ja tosiaan mannalle toivon jaksamista vaikean tilanteen keskellä. Asioilla on tapana järjestyä, sitä ei sitten aina tiedä, että miten, niinkuin voin taas omassa elämässäkin todeta, nimittäin: Olen ollut hoitovapaalla viimeisen vuoden ja pari kuukautta sitten ilmoitin töihin, että palaan vapaalta 1.6. Viime viikolla hain työvuorot sovitusti keskiviikkona ja kas, perjantaina soitti ravintolamme suomalainen päällikkö (minulla on siis intialainen pomo), että pitäs mennä käymään. Lauantaina menin, ja minut irtisanottiin taloudellisista syistä. Olisi toki ollut reilua kertoa tilanteesta jo silloin pari kk sitten, mutta reiluus ei kuulu tämän päällikön luonteenpiirteisiin. Hän oli myös tietoinen, että palaisin töihin nimenomaan siksi, että miehelläni tulee katko työsuhteeseen kesän ajaksi, ja minä olisin siis vastuussa perheen toimeentulosta juurikin kesän ajan.
Liittoon soitin heti eilen, ja sieltä varmistui, ettei minua voi irtisanoa ennenkuin olen palannut töihin plus liiton neuvoja riemastui melkoisesti, kun kerroin olevani raskaana =) Tällä viikolla siis asioinen aluetoimistossa, ja työnantajani joutuu todennäköisesti tekemään liitolle selvityksen tilanteestaan ja siitä, miksi raskaanaoleva työntekijä "sattumalta" irtisanotaan eikä esim. lomauteta jne.

Mutta, tuo kaikki tuntuu hyvin vähäpätöiseltä tänään, sillä kävimme ultrassa Ava-klinikalla ja aivan ihana naislääkäri näytti meille Puttimme, koko 1,1cm ja ihan oikeassa paikassa ja kuulemma oikein tiukasti kiinni, syke oli +++ ja koko vastasi viikkoja 7+1 :heart:

Kiitos vielä Tuitulle klinikan suosittelusta, aivan mahtava lääkäri ja todella hyvä kokemus kaikin puolin :flower: Nyt voin virallisesti voida pahoin, niinkuin lääkäri sanoi =) Ja pahoin olen voinutkin, oksentanut en ole edelleen mutta niin karmea on olotila että morjens! Tärkeintä oli kuitenkin poissulkea tuulimunan ja kohdunulkoisen mahdollisuus, nyt voi edes hetken hengitellä ja uskallan jo vähän uskoa, että tästä jotain tulee.

BM ja Putti 7+1
 
Soitin justiisa tuonne keskustan neuvolaan ja heille ei ollut ainakaan vielä tullut mitään tietoa, voiko heidän asiakkaakseen siirtyä, mutta heidän puolesta asiassa ei ole mitään ongelmaa, kun olen käynyt siellä ultrattavana jo pariinkin otteeseen. Vaikka heilläkin on kiirusta, niin kuulemma vielä aina yksi mahtuu mukaan. Se on nyt vain tämän pään johtavasta, eli ainoasta lääkäristä kiinni. Sanoivat, että ellei onnistu, niin voin pyytää aina toisen hoitajan paikalle tai lääkärin valvomaan kuuntelua. Näin on kuulemma toimittu ennemmin tässä kylässä. Ei siis ole ennenkuulumaton juttu tämä mun tilanne, kun kerran toisessa neuvolassakin näin asiasta tiedetään :eek: Kautta aikojen on ollut tiedossa, että tuo on kovakourainen. Papassa olen hällä käyny ja tuntu siltä, että pendolino syöksyy sisuksiin ja räjähtää sinne. Siitäkin aiheutui parin päivän vuoto, mutta en pitänyt sitä omituisena, mutta paikat oli todella kipeet sen jälkeen. Mutta minä jatkan taisteluani....oman ja pienen puolesta.

BM Ihania uutisia :heart: Mulla kans hyviä kokemuksia AVA:sta, vaikka hoidot ei onnituneetkaan. Mun mielestä henkilökunta siellä on aivan ihanaa.
 
Hah, täällähän mä taas roikun. Äitiyslomalla kun vielä olen. Juu tulee pieni ikäero kakkoselle ja kolmoselle :D Eipä ole ykkösellä ja kakkosellakaan kuin 1 v 9 kk...

Lumi-Marja, tsemppiä taistoon! Hemmetti, haluaako se th että potilaiden raskaudet menee kesken?! Hmph, olen vieläkin ihan hiilenä *grrrr*. Siitä vuodosta, kyllähän se tuhruilu voi jatkua viikkoja, kun kerran hematoomat on olemassa, niistä ilmeisesti ainakin joku on siinä määrin istukan reunassa, että ns. falskaa. Mutta yleensä ne kyllä suurimmaksi osaksi resorboituu pikku hiljaa olemattomiin. Sen takia varmaan eivät mitään seuranta-UÄ:täkään laittaneet, ilmeisesti totesivat, etteivät hematoomat haittaa kohdun, istukan ja sikiön kasvua.

Kotidopplerista, mulla on ammattilaistasoinen Sunray SRF618E, jota aikanaan myytiin kuuntelevauvaa.fi:ssä. Se on tosi hyvä, mutta ei saa Suomesta enää mistään ja esim. Amazon ei toimita Suomeen vaikka myyvätkin. Suomesta ei itse asiassa taida saada kuin Angelsoundsia? Tässä kumminkin kuva siitä mun dopplerista:
http://sunraymedical.en.ecplaza.net/1.jpg

Manna-, voi kurjuus mikä tilanne teillä... :hug: Ei auta muuta kuin toivottaa voimia, toivottavasti kääntyy vielä parempaan.

Blonde Monsoon, onnittelut kivoista ultrakuulumisista! :flower:
 
Ai niin, Pipana85:lle piti vielä vastata. Mulla on jokainen keskenmeno ollut erilainen, joten on hankala verrata. Eka tuulimuna oli runsasoireinen kaavintaan saakka, kaksoskeskenmenossa pahoinvointi alkoi melko voimakkaana ja loppui sitten kuin seinään, josta tiesin, että metsään meni. Viimeisessä keskenmenossa oireita ei oikeastaan ehtinyt vielä edes tulla. Ja onhan mulla nytkin sitten tosiaan ollut neljäs keskenmeno kun tuo toinen kaksosista ei päässyt alkua pidemmälle :(, mutta oireet on pikku hiljaa vaan voimistuneet eikä ole ollut mitään vuotoa tms. Hematoomakin oli suht ylhäällä eli ehkä sitten kanniskelen sitä mukanani niin kauan että imeytyy pois.
 
Panacea, kiitos vastauksestasi. Hematoomia on tuon kuvan mukaan 6 kappaletta. Yksi aika ylhäällä hyvin lähellä istukkaa. Mulla on istukka takana ylhäällä. Aina ennemmin ollut joko edessä tai sivussa alhaalla ja pahimmillaan alkuun etinen, joka siirtyi hieman ylemmäs, mutta jäi ihan siihen kohdunsuun tietämille. Vuoteli aika ajoin aika reippaastikkin. Suurin hematooma on tuossa etuseinässä alhaalla. Se on se joka oli silloin halkaisijaltaan 5cm. aika huikaean näköisiä, kun vertasi sikiöön niitä. Vatsalta on pinkeys ja turvotus ainakin vähentyneet ja mustelmat kellastuneet. Jospa elämä tästä voittais. Nyt vain eletään selibaatissa aikaan tulevaan, mutta sen kestää, kun tietää miksi.

Huomenna käyn työterveydessä ja saikku katotaan uusiks. Johan sitä on ollukki toista kuukautta. Mun työ on fyysisesti aika raskasta ja fibromyalkia+raskaus on yhdistelmä, jonka takia antavat saikkua aika helposti. Lisäksi se, etten sais nyt pahemmin nostella, niin se lisää loman saantia. Olisin tietty mieluusti töissäkin, mutta tällä hetkellä tuntuu turvallisemmalta olla kotona. Meillä on osastolla sen sortin potilaita/asukkaita, että välillä saa nyrkistä, purraan, lyödään tai syljetään päälle. Osa täysin vuoteen omia ja toiset liiankin liukkaasti liikkuvia. No, se siitä.

Nyt nautiskelemaan hetkeksi auringosta, kun odottelen teinejä kotiin. Soitellu jo peräänkin, mutta on se vähän kuin puulle juttelis.
 
Nyt ei jaksa muuta kuin pikaisesti kertoa eilisen nt-ultran tulokset. Turvotusta havaittiin 3,7 mm ja suoraa tällä arvolla ollaan menossa tänään istukkabiopsiaan :'( Googlailun jälkeen olen ymmärtänyt että riski kromosomipoikkeamaan tällä arvolla pyörii jossain 1/4 paikkeilla. Piiiitkiä päiviä siis edessä.
 
Lumi-Marja, hmm, dementiaosasto? :D Tuttua tuokin, olen ollut useampaan otteeseen vanhainkodeissa ja kotisairaanhoidossa duunissa. Hankalimpia on ne joilla pää ei enää toimi mutta jalat ja kädet sitäkin vilkkaammin...

SpanishDancer, voi teitä, onpa raskas tilanne. :hug: Tule kertomaan istukkabiopsian tuloksista, jos jaksat. (Kaikki niskaturvotushan ei kuitenkaan viittaa kromosomipoikkeamaan, merkittävällä osalla sikiöistä se voi viitata esim. sydämen rakennevikaan joista taas merkittävä osa on kirurgisesti korjattavissa ja toisaalta myös osalla sikiöistä turvotus osoittautuu selittämättömäksi, eli vikaa ei löydy.) Voimia teille!
 
Lumi-Marja:Järkyttävää! Toivottavasti tuollainen ämmä potkitaan töistä pois! |O

Spanish Dancer: :hug: Luotetaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin :heart: Voimia!

Täällä halutaan oireita! Masukipu on ainoa mitä ja tahtoo ällötystä :D Noh, esikoisesta se ilmaantui vasta 6+0 joten vielä on aikaa odotella ja onhan se raskauskohtaistakin...Onko täällä keitään kelle oireet ilmestyi vasta myöhemmin eikä heti plussauksesta? :wave: Kaipaan siis tsempitystä :D

Toive81 ja Sintti 5+0 (poks!)
 
toive ei mulle ainakaan heti plussauksesta tullut oireita vaan pikkuhiljaa viikkoja myöhemminn ja välillä hävisivät pariiksi päiväksi kokonaan. Rinnat eivät ole olleet juuri ollenkaan arat. Nyt rv 12+5 ja alan jo toivomaan että kuvotus lähtisi :D . On kyllä jo helpottanut paljon. Vain kerran olen oksentanut. se onj ollut sellaista aaltoilevaa tuo kuvotus.
 
SpanishDancer Voimia tilanteeseen. :hug: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

toive Mulla ei ollut alussa muistaakseni muita oireita kuin tuo vatsakipu. 5+0:n tienoilla näyttäis muistiinpanojen mukaan olleen alavatsa ja -selkä kipeinä ja rinnat välillä hellät. Vasta lähempänä 7+0:a mulla tuli tämä ällötys kuvioihin. Ja kuten jääräpäällä, niin oireet aaltoilee. Parhaiten huomaan sen rinnoista, kun välillä voi aamulla kääntyä kyljelleen ja välillä kuten tänä aamuna ei voinut ajatellakaan tekevänsä niin.
 
Pipana85 Mulla samanlainen tilanne 2/10. Kummastakaan ei juuri mitään oireita, tai hyvin vähäisiä, sillon oireet (rintojen arkuus/väsymys) näin jälkikäteen loppui n.vkolla 6-7. Ja mulla oli sellanen tunne koko ajan ettei kaikki ole hyvin. Ja nt-ultrassahan se sitten todettiin, että oli keskeytynyt jo 6+2.

Nytkään ei juuri oikeita ole, tai ovat jo hävinneet noi samat mitkä edellisessäkin ja lisäksi pientä etovaa oloa. Mutta tollasta tunnetta ei ole ettei kaikki olis hyvin. sitä tunnetta on vaikee selittää sen vaan jotenkin tiesi. Kävin tästä yksityisellä 7+1 ultrassa, ja sanoivatkin ettei miellelään ennen vko 7 ultraa.

SpanishDancer Jaksamisia, toivotaan, että kaikki päättyy kuitenkin hyvin :hug:

Omaa napaa; paino senkun tippuu, johtunee varmaan siitä etten pysty syömään mitään epäterveellistä, kuten suklaata, makkaraa, pizzaa, muutama suupala riittää ja sitten kiitos!

Tesmis 12+2
 
Voimia manna raskaaseen elämntilanteeseen, asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Toivotaan, että nyt kohdallanne parhain päin :hug:

Ja SpanishDancer, voimia sinnekin, ymmärrän oikein hyvin, jso ahdistaa ja mietityttää. Toivottavasti ei ole nyt mitään kuitenkaan. :hug:

Ja sitten tervetuloa uudet =) olen koettanut teitä laitella listoille, katsokaahan, että tiedot ovat oikein.

Tänään mennään esikoisen kevätjuhliin, aika ihanaa, täytyy kamera ottaa mukaan. Saas nähdä iskeekö neidille ujouspuuska ja kieltäytyy tekemästä mitään. Ei olisi mitenkään ennen kuulumatonta.

Mulla on nlalääkäri ens viikolla ja jännään, mitä sieltä tulee. Mahtaako tohtori antaa mulle sairaslomaa vai pistääkö töihin, toki siitä ei mitään tulisi. Siis töistä. Hiukan ärsyttää, kun ei ole kovinkaan vireessä. Kävin eilen pienen lenkin ja olin aivan lyöty! Heti supistaa, sattuu lonkkiin, selkään ja paineen tunne on ihan mieletön. On se kumma, miten erilaisia raskaudet voikaan olla.

Näihin tunnelmiin =)

kreta 26+2
 
Arvatkaa jännittääkö huominen kun aamulla eka lääkärineuvola ja ehkä kuunnellaan sydänäänet. Meidän neuvolassa ei sellaista ultraa ole jola vauvan näkisi. Samalla saan ne kotitestausjutut siihen rd:hen. Eniten jännittää että kuuluuko sydänäänet vai ei! Huomenna rv 12+6. Viimeksi oli np-ultra rv 11+0 ja siitä nyt kaks viikkoo kohta. Toivottavasti kahden viikon aikana ei ole sattunut mitään.
 

Yhteistyössä