*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

Kopion tuolta toisaalta meidän tän päivän kuulumiset. Todennäisyydeksi että saadaan terve lapsi laskettiin 70%. Kiitokset teille kaikille myötäelämisestä. Tuon taas kuulumisia kunhan saadaan lisää vastauksia.

Istukkabiopsia takana. Toimenpiteenä helppo, lähes kivuton mutta minut yllätti kivut kohdun seudulla toimenpiteen jälkeen. On kuulemma normaalia, mutta kun tätä ennen vielä erityisesti peloteltiin keskenmenon riskeillä, niin tietysti mietityttää...

Tänään nt oli 3,2 mm kun kätilö sai mitaksi eilen 3,7 mm. Positiiviseen suuntaan siis. Vähän epäilen mittavirhettä tuossa eilisessä.

Mutta meidän luvuilla kun turvotus oli välillä 3,5-4,4 kromosomipoikkeaman todennäköisyydeksi saatiin n 21% ja lisäksi kromosomeiltaan terveiksi todetuilla epämuodostuman (usein sydänvika) todennäköisyys on 7%. Tällaisen epämuodostuman todennäköisyys normaaleissakin raskauksissa on n 2,6%.

Ristiriitaiset fiilikset - en toisaalta millää voi uskoa että meidän sikiöllä on joku vakava sairaus ja toisaalta taas yritän varautua pahimpaan. Tulokset tulevat noin viikon kuluessa. Ikävistä uutisista soittavat mulle aamulla ja hyvät uutiset tulevat kirjeitse kotiin. Huh miten piinaavia päiviä edessä :ashamed:
 
Jääräpää :hug: !Mulla vielä jännäiltävää 8.6 asti....Tsemppiä sulle!

Oireilusta Mulla ei oikeestaan ole ollut kuin nännit hieman kipeät ja turvonneet,pientä kuvotusta ajoittain,nippailuja on aika paljon ja eilen alkoi selkä "pistokset",pelkään mielettömästi että sekin on joku oire keskenmenosta... :ashamed: välillä ahdistaa niiin hirmuisesti ja välillä sitä unohtuu haaveilemaan jospa kaikki menis hyvin tällä kertaa.. :/

SD voimia sinulle! :heart:

Taffo ja HyytisKyytis 5+4
 
Sydänäänet kuuluivat lääkärineuvolassa tänään . Hemoglobiini putoaa kokoajan...nyt 116. Vielä ei aloiteta rautalääkitystä. Verenpaine mulla todella alhainen kuten aina. Sain ne verensokerimittarit ja reijittäjät. mun on tosi vaikee saada reikä sormeeni...neljännellä kerralla onnistui kun aina tuli liian pieni (harjoiteltiin neuvolassa),, se on jotenkin niin vaikeaa ottaa verikoetta itseltään . Huomenn aloitan kuuden päivän testaukset eli neljä kertaa päivässä . kilon olin laihtunut ja ei kuulemma saa enää yhtään pudota...milläs sitä sitten lihois kun ei sokeria ja rasvaa saa käyttää???
 
Mä olen kokonaan unohtanu tän palstan!! :eek: :/

lumi-marjalla kauheita kokenuksia! haleja sinne! :hug:

Itsellä vielä ainakin kaikki hyvin, oireita on paljon ja tänää meinasin ekan kerran oksentaa, ku soppaa tein. Makkara haisi nii pahalle. :LOL:

icefairy&Linnun Lyy 7+0
 
SD: :hug: :hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

jääräpää: Sulla on kyllä pähkinä purtavana tuossa :D Mutta eihän ihminen täysin ilman rasvaa elä, nyt vaan hyviä rasvoja kehiin ja esim. pähkinöistä sitä saa ja auttavat pahoinvointiinkin vähäsen. Mulla on eka neuvola maanantaina ja odotan "lämmöllä" sokeri-keskustelua terkan kanssa. Kun en ole mikään sokerihiiri, mutta viimeks just kiellettiin ihan vaan maitotuotteet, kun maitosokeri nosti mulla arvoja. Toisaalta taas terkka mouhos, etten juo riittävästi maitoa :LOL:

Että ei oo yksinkertaista tämä odottajan arki..

BM ja Putti 7+3 (oho, onko se jo noin paljon)
 
Mulla ei kielletty rasvoja, vaikka on rd. Lähinnä vain katsomaan, että ne on hyviä rasvoja ja käyttää kohtuudella. Hyvässä mallissa on sokerit pysyny. Kotimittauksissa ei kertaakaan olla rajoja vielä rikottu, ei ede lähelläkään käyty.

Saikkua sit jatkettiin heti kolmella kuukaudella. Toisaalta helpottaa, mutta toisaalta taas vähän kenkuttaa. Toki kotonakin on tekemistä, mutta olis niin paljon menoja, että tulojakin tarvis. No, pientä kultaa ajatellen, parempi näin.

Sit sain kuulla, että neuvolaa en voikkaan vaihtaa :headwall: Lääkäri ihan itte vaivautui soittamaan ja syynä on joku hemmetin aluejako ja plaa plaa jota tuli 5min, enkä kuunnellu |O Sen sijaan saan jonku toisen kuunteleen tai ainakin vahtimaan paikalle. Rouva kovakoura on saanut kirjallisen huomautuksen vaaran aiheuttamisesta potilaalle ja sikiölle. Hyvä! Lääkäri vielä totesi, että voi käydä tietenkin niin, että päivänä jolloin mulla on neuvola, saattaa tälle terveydenhoitajalle ilmaantua ulkoistettua toimintaa jaa minua hoitaa pätevä sijainen. Voi, toivon todellakin näin käyvän, sillä edellistä raskautta, joka kesti vain sen 16 viikkoa, joiti tämä sijainen, joka on aivan ihana ihminen. Täällä toi äippäneuvola th hoitaa muitakin asioita, kuten kotisairaanhoidon yhtä aluetta, joten helpostikkos sitten vuorolistaa tekevän vähän muoksii päiviä :)

Ruskea kummitus se vain aamuisin nostaa varsin inhottavasti päätään. lisääntynyt valkkari tietenkin provosoi vuotoa tuntumaan isommalta, mutta ne mustat klöntit :x Hyvähän se on, että tulee pois.

Otottelen tänään saapuvaksi kotidobbleria! Olen seurannu tiiviisti itellansivuilta, missä se menee ja se on ollu tänäaamuna tämän meidän kaupungin pääpostilla lajittelussa, joten on neljän jälkeen haettavissa meidän lähipostista :) Kuuluisipa jo äänet, kun mulla on tuota suojakeerointa ihan kivasti massun päällä. Mutta kuuluispa siitäkin huolimatta. Peljättää niin hirveesti, että kaikki ei oliskaan hyvin. Ja ihan aiheesta mun mielestä :ashamed: Mitään kipuja ei kyllä ole ollu, ellei laske nyt näitä normaaleja vihlasuja ja nyppimisiä. Ihan kuin olisin ollu tuntevinani illalla pieniä liikkeitä, mutta ne on varmaan edelleen suolen kuplintoja. Mut ne oli erilaisia, jotenkin. No, mielikuvituksen tuotetta varmaan :)

Millonkahan tämä väsymys oikein antaa periks? Tuntuu, että voisin nukkua päikkäreitä enemmän kuin tarpeeks. kyllä tämä harmaa ilmakin varmaan väsyttää, mutta tuntuu, etten herää koko päivänä taas ollenkaan. Mut pakko jaksaa...

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+4
 
Sokereitten kanssa painiville :hug:

SD Voimia ja jaksamisia! :hug:

Täällä on kyllä käynyt melkoinen uudistus aalto, kun kaikki on vasta niin alussa raskauksien kanssa. No jos mä silti höpöttelen kanssa :). Keskiviikkona tuli äitiyspakkaus. Odottelin tuota tän vuoden pakkausta ja vein paperit vasta kun uusi oli jaossa. Hieno on. :heart:

Kertokaas kokeneemmat, miltä sikiön hikka tuntuu? Mä luulen, että mahassa hikotellaan päivittäin.

zanz 29+0 Poks!
 
lumimarja: tosi tylsää jos on tuollainen terkka, en itse ainakaan voisi siihen luottaa! itse en tiedä vielä, millaisen terkan saan - ajattelin mennä vasta niskapoimun jälkeen neuvolaan. Maksan siis itse sen seulonnan.
SpanishDancer :hug: toivottavasti vastaukset saa nopeasti

Oma vointi....oireet aaltoilee. Rintojen kipu vähän helpotti niin sitten alkoi iltapäivästä iltaan kestävä etova olo. Tänään sitä ei ole ollut, ääretön väsymys vaan näin perjantain kunniaksi. Ens keskiviikkona ultra. Tänään taas tunne että ei siellä enää ketään oo :'( Pitäis varmaan mennä pian nukkuun niin vointikin - tuo henkinenkin - paranis. Just tänään musta tuntuu et mulla on joku raskausajan masennus, mä en jotenkin osaa vielä iloita tästä raskaudesta, en osaa kuvitellakaan et kattelisin mitään äitiysvaatteita tai miettisin lapselle kummeja. Raahaudun vaan ultrasta ja viikosta toiseen. SIlti välillä ajatuksiin vilahtaa sellainen lämmin tunne, että masussa saattaa kasvaa pieni vauva... Eiköhän se tästä, saunaan ja nukkuun ja huomenna lenkille! Sekin mua ottaa päähän etten jaksa edes lenkille lähteä tai jos lähdenkin niin raahaan vaan noita jalkoja perässä. En ole tottunut sohvalla makaamaan :kieh:

vappupommi 8+1
 
Tänään rv 35+0 =)

zanz en oikein osaa selittää tuota hikkaa mutta yritetään eli se on semmoista aika nopea rytmistä tasaista liikettä. Kun tulee potkuja niin ne ei oo koskaan niin rytmikkäitä kuin hikka ja hikka ei myöskään voimistu tai laannu esim. potkut ja töytäisyt voivat olla hellempiä ja sit taas rajumpia mutta hikka on tasaista niin ku ompelukone tikkais. Hmm. ei tainnut olla kovin hyvä selitys, osaiskohan joku muu selittää paremmin :/
 
Vaatteista. Minä uskallauduin yhdet housut ostaan, kun mikään ei mene päälle. Pyörittelin niitä kyllä kauan aikaa käsissä, mutta pakko mikä pakko.

Kotidobbleri tuli eilen. Eka en saanu mitään kuulumaan, mutta illalla onnistui heti. Äänet ei kuulunukkaan niin alhaalta, kun kuvittelin, vaan ihan just navan alapuolelta. oon niin lyhyt, että kohdunpohja on jo ylittäny napalinjan :) Siellä se pikkukulta oli ja jos oikein laskin, oli syke 160/min :heart: Aamullakin hetken kuului äänet, mutta sitten tunsin pienen muljahduksen ja pikkukaveri meni piiloon. Istukan suhinat ja muut lurinat vain kuului. Toivon vaan, että siellä pysyykin, kaikista inhottavista tyhruista huolimatta. Laitettiin dobbleri tietsikan kaijuttimiin, niin muutkin kuuli pikkuisen sykkeen. Ei taida malttaa olla taas illalla kuuntelematta :)

Hikasta, en minäkään sitä sen kummemmin osaa selittää. Se on vaan sellaista tasaista "hytkymistä" joka on erilaista kuin potkut. No semmosta rasaista nakutusta, vaikee selittää järkevästi :D

Nyt kauralastuja tekemään, kun porukka tahtoo jotain hyvää.

13+5
 
SD Iso :hug: Odottavan aika on tunnetusti pitkä, mutta toivottavasti tulokset ovat parhaat mahdolliste :heart:

Mullakin on päässyt tämä palsta ihan unholaan :ashamed: useammin tullut kirjoiteltua tuonne oman kuukauden pinoon.
Niin se aika vaan nopeaa kuluu, enää muutama hassu kuukausi ja (toivottavasti) saamme pikkuisen syliin.

Onko muilla ollut huimausta? Mulla on ihan sama miten päin olen, mutta varsinkin nukkumaan mennessä ja vaikka kuinka asentoa vaihtaisi :|

marsa & Nyytti 26+2 :heart:
 
Onnellinen x5:Onneksi olkoon! :hug:

ON:En malttanut odottaa huomiseen vaan pissisin aamulla cb:n viikkonäyttöön ja melkein heti pärähti raskaana-3+, voi että olen helpottunut :D Ja arvatkaas, etova olo alkoi tänään muistuttaa läsnäolollaan, ihanaa vaikkakin kurjaa, mutta mulle plussaa :D Ja väsymys on jotain tosi suurta, vaikka sai viime yönä nukuttua ilman yöherätyksiä niin koko päivän silmät meinaa painua kiinni, mutta en valita! Tää on kaiken arvoista jos palkinto siitä suodaan :heart:

Kunpa tuleva viikko menisi nopeaan, sitten koittaa eka varhaisultra, iik...Nöyrin mielin sinne menen, sillä eihän oireetkaan kaikkea takaa, mutta koitan uskoa nyt hyviin uutisiin, vuotoja ei onneksi ole näkynyt :ashamed:

Toive81 ja Sintti 5+4
 
Onnellinen, onnea ja tervetuloa :heart:

ON: Huomenna eka neuvola. Oon syöny mitä pystynyt, eli jätskiä :p Ja vähän sitä sun tätä ei niin terveellistä. Pakko on ollut, kun on niin paha olo, etten oo ees pystynyt valmistamaan mitään, nyt täytyy taas skarpata, kun lapsi tuli mummolasta..

BM ja Putti 7+6
 
Kiitos onnitteluista!!! kunhan nyt vain osaisin ajatella järkevästi...mulla shokkitila ja pyörryttää ihan kamalasti!! huono olo ollut kohta kaks viikkoo luulin että johtuu vihreä tee kapseleista joita syön joten en osannu aatella aamupahoinvointia...kyllä ihminen on oireille sokea ku en osannu aatella että nää on raskausoireita..oltiin siellä lomamatkalla niin ajatukset olleet muualla!!!!En tiedä pystynkö menee töihin ku huippaa niin kovasti!! onko muita huipannu?
 
Kiitokset onnitteluista! Tein viikkonäyttötestin 4-5 viikkoo raskaana eli 2-3 viikkoo hed. täsmää siihen 13.5. ajoitukseen joten raskaana ja hienosti ollaan... Huimaus ei oo niin pahaa enää ku eilen mutta häiritsee silti noustessa ja heiluessa... ärsyttää...Mun la on siis 3.2.11 mutta jos nyt menee loppuun asti niin tammikuussa synnytys....
 
Onnea Onnellinen x5 :flower:

).( Ekassa neuvolassa käyty, taas. Kerkesin siis viime joulukuussakin käydä yhden kerran. Paljon sain taas lisätietoa, kun kyselin kaikesta mikä on askarruttanut. Lasketun ajan voi siirtää 3.1.2011.*muoks* Vuosi oikein.:) Neuvolassa ne menee tuon mukaan, niin kaippa minäkin siihen siirryn, vaikka tiedän "oikean" olevan päivän vähemmän. Parempi näin päin, jos ensisynnyttäjänä menee 2 viikkoa yliaikaiseksi, niin käynnistävät ehkä jo päivän aikaisemmin. :) Harmittaa vain, että välillä neuvolan aikana hiipi mieleen ajatus, että meneeköhän tämäkään raskaus hyvin ja turhaanko minä taas täällä käyn. Neuvolan mukaan nyt on 9+0 ja eivät vielä kuunnelleet sydänääniä. Sain ajan (11+2), jolloin yritetään kuunnella sydänäänet, vaikka ei voi täysin luvata, että silloinkaan kuuluvat. Siitä onkin alle viikko nt-ultraan.
Liikunnasta kyselin ja vältettäviä liikkeitä ovat nopeat sivuttaiskierrot. Frisbeegolfia saa harrastaa jos kiertoliike ei aiheuta vihlaisuja/kipua. Jospa sitä kävisi kokeilemassa, miltä tuntuu. :)

Oireita ei ole tullut lisää. Rinnat on edelleenkin hellät ja heräilen yöllä niiden kipuiluun. Vain selällä nukkuminen onnistuu. Kuvotus on pysynyt pari päivää poissa. Toisaalta kiva ettei pahoinvointi ole voimistunut, jos vain saa pelot keskenmenosta pysymään poissa. Mahassa on välillä kipuillut ilman että mitään tekee.

Tuittu- 9+0

 

Yhteistyössä