*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

taffo tervetuloa! :flower: Kyllä se km-pelko kokoajan takaraivossa piileskelee ja aina välillä se nousee enemmän esiin. Kun ekat viikot saa menemään niin olo alkaa vähän helpottamaan. Minäkin henkeäni pidätellen odotan että rv 12 tulis täyteen kun se on se jokin maaginen raja ;) . Vielä 5 päiväää siihen. Jatkuvasti kehitän jotain huolestumisen aiheita vaikka toiset käskee ottaa rennosti mutta kun se ei vaan mulla oikein onnistu tuo rennosti ottaminen. Päivä kerrallaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taffo82:
Kiitos taas..Mulla tulis 11.6 8 viikkoa täyteen,uskaltaisko mennä sillä viikolla jo ultraan kun tuo 11.6 on perjantai?Voi hyvä aika kun jännittää,teidänkin puolesta! :heart:
Voi mennä ultraan, hyvällä laitteella sikiön sykkeen pitäisi näkyä jo kun 6 viikkoa tulee täyteen. Itse olen menossa 6+6, kun tiedän, että kyseisellä gynellä on tarkka UÄ-laite.
 
Huhhuh, eka aamu kun kykenee nousemaan ilman että jalat lähtee alta :x Tosin huomaan pahan olon hiipivän pikkuhiljaa, tämmöstä tää on nyt sitten, niinkuin viimeksikin. Mies ja poika on mennä viilettäny koko viikonlopun pihalla ja minä oon kiemurrellu vatsanväänteissä kotona, kauhee morkkis kun viimeset viikot kotona menee tällä tavalla.. Mutta ei auta, täytyy oottaa että tää helpottaa ja varata se ultra, että saadaan selvyys tähän raskauteen. Oireet tietty viittais siihen, että ihan oikea alkio siellä on kasvamassa, mutta varmuudella sen tietää sitten. Taidetaan tähdätä tuohon ensi viikolle, kun on 7+ niin näkyy sitten varmasti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:

BM ja Putti poksuu 6+0
 
Aurinkoista huomenta :flower:

Huh, viime keskiviikkona tuli kutsu NT-ultraan ja se on jo ensi viikon tiistaina... Toisaalta fiilikset on aika rauhalliset, uskon että tuolla on elämää koska mahakin on viime päivinä kasvanut, mutta toisaalta pelkään kovasti niitä muita löydöksiä mitä tuolla voi selvitä. Jotenkin tuntuu että kaveripiirissä on jo ihan liian monta tarinaa kohonneista riskiluvuista. Jos ultrassa kaikki olisi kuitenkin hyvin, on jännä nähdä pystyykö sitä vihdoin rentoutumaan ja uskomaan siihen että meille oikeasti syntyy jouluvauva tänä vuonna.

Taffo82 taisi kysellä siitä, miten KM pelon saa pidettyä taka-alalla tässä alkuraskaudesta. Ekoilla viikoilla ennen oireiden alkua en ollenkaan itse luottanut siihen että tästä mitään tulisi. Viikosta 6 eteenpäin oireet saivat uskomaan siihen että oikeasti olen raskaana ja viikolla 7+4 alkuraskauden ultra toi vähän lisävarmuutta tähän. Nyt NT-ultraa odotellessa olen niinä hetkinä kun oireita ei tunnu, aika huolissani. Uskon että lopulta siinä vaiheessa kun sikiön liikkeet alkavat tuntua, huoli vähenee. Parasta oli se, että oltiin kolme viikkoa matkoilla alkuraskauden aikana (viikot 4-7) B)

Yksi keskenmenon kokenut kaverini joka on nyt raskaana suhtautuu asiaan mielelestäni hienosti. Hän sanoi että keskenmenoja on niillä naisilla joilla yleensä on myös lapsia - keskenmenotkin kuuluvat elämään. Ja hän uskoo nyt oman keskenmenonsa nyt kokeneensa ja uskoo sen vuoksi hyvillä mielin että tämä uusi raskaus onnistuu. Todennäköisyydet tietysti ovat meidän kaikkien puolella, sillä suurin osa todetuista raskauksista sujuu kuitenkin ihan normaalisti.

Mulla on edellisissä raskauksissa näkynyt ultrassa syke esikoisesta 6+3 ja kesken menneestä raskaudesta 6+1.

Minä joudun vähitellen ruveta peittelemään mahaa, kun en varsinkaan töissä haluaisi raskaudesta kertoa vielä pitkään aikaan... Esikoisesta pystyin pitämään asian salassa raskauden puoliväliin asti, mutta tässä raskaudessa mulla on jo nyt maha :p En edes uskalla ajatella mihin mittoihin tämä tästä lähtee kasvamaan... Toisaalta kyllä ihanaa =)
 
Tuittu, olikos sullakin torstaina se uä?

Mä alan vähän taas jännittää, viikoloppu meni niin pihalla touhutessa mut töissä on aikaa kaikkee funtsia.... Alavatsaa turvottelee ja pientä kuvotusta on tullut. Rintojen arkuus on jatkunut, mut tummunut ne ei oo. Mulla estää mahallaan nukkumisen toi rintojen kipu. Toisaalta pitäishän sen olla hyvä merkki että oireita taas on, muistan että siinä keskenmenossa ne oireet loppui rvk.7 kokonaan. Ei silloinkaan paljon ollut (iltaisin kuvotusta). Enkä muista että maha ois ollut näin turvoksissa, mut silloin oli painoa 8kg vähemmänkin.....
 
Taas oli tainnut tulla uusia, tervetuloa! :flower:

JulyForJoy En ihmettele yhtään, että painonnousu ahdistaa, sama täällä. Jo +12kg lähtöpainoon, nyt noussut yli 860g/vko. Siis apua! Sitä kyllä ihmettelen, ettei tuosta painonnoususta vieläkään mitään sanottu.

Onhan se kiva kun on lämmin, mutta kotona saisi olla vähän viileämpää kuin +27...Huh huh.

zanz 27+3
 
vappupommi, Joo mullakin on ultra torstaina, iltapäivällä niin saa koko päivän vielä hermoilla. Kovasti nyt mietin, et haluanko miehen mukaan vai en. Sen keskenmenneen jonotukset, tutkimukset ja ultrat mä kävin läpi yksin. Mietin, että mitä jos tulee huonoja uutisia, niin miten mä siihen reagoin ja onko parempi että mies on heti siinä läsnä vai vasta myöhemmin. Toisaalta jos sieltä tulisikin hyviä uutisia, esim. syke löytyisi, niin silloin mä taas haluaisin miehen olevan paikalla. Torstaina pitäisi olla viikkoja kasassa 7+2.

Täälläkin jatkaa rinnat turvotteluaan ja ei pysty nukkumaan muuta kuin selällään tai varovaisesti kyljellään. Jos sama kasvaminen jatkuu, niin pitää käydä ostamassa uudet rintsikat. Täälläkää ei voi sanoa rintojen tummuneen, minkä ne viimeksi tekivät. Mahan turvotusta on aina syömisen jälkeen, mutta en osaa sanoa olisiko sitä kuinka paljon ilman raskauttakin. Viimeisen puolen vuoden aikana painoakin on kertynyt liikkumattomuuden takia noin kolme kiloa ja suurin osa on halunnut sijoittua vatsalle ja lantiolle, joten pömppis löytyy valmiiksi omastakin takaa.

Mun oli pakko testata ylijääneellä ovistestillä, että minkälainen viiva tulee. :ashamed: :LOL: No siihen tuli tumma viiva heti kun testi kastui, mitäpä muutakaan sitä tässä vaiheessa tulisi. Oliko tuossa testaamisessa sitten järkeä, kun ei se kerro mitään siitä onko siellä tuulimuna vai ei. Hölmö mikä hölmö. =)
 
zanz mullakaan ei aluksi puututtu tuohon painon nousuun mutta ilmeisesti nyt on sitten tullut liikaa jo liian monta viikkoa peräkkäisn ja lisäks sf-mittaan oli tullut monta senttiä lisää. Terkkari käski välttää makeaa, vehnää ja rasvaa, jos en halua synnyttää sokerivauvaa.

Nyt on sitten tiukka ruokavalio päällä, toivottavasti tuo tuloksia. Jotenkin mulla vaan on sellanen olo, että mulle tuota painoa kertyy vaikka tekis mitä :kieh: jospa ees sit auttais tuohon vauvan kasvuun ettei ihan 5 kilosta tarvitsis ulos pungertaa :whistle:
 
Aurinkoista viikkoa täältä!

Ja niin paljon tullut uusia, mahtavaa :flower: Onnittelut kaikille ja tervetuloa ja pysykää pitkään :)

Täällä ei ihmeempiä, paljon ei tällä helteellä kestä rehkiä, joten hissukseen mennään. Olen ajoittain aika hemmetin väsynyt.

Huomenna olis Felicitaksessa 4D-ultra. Investoin nyt siihen, koska esikoisesta sain todella hyvää tietoa syntymään saakka. Silloin tosin mentiin, kun haluttiin nähdä sinne mahaan, mutta tällä kertaa menen ihan "oikeista" syistä. Lähinnä haluan, että katsotaan paikat ja vauvan koko. Mulla meni esikoisen kanssa synnytys niin pieleen kuin vain voi mennä (siis ei ollut sektiota, mutta mulle riittävästi pieleen), kun ei otettu tuota kokoa huomioon ja annettiin mennä reilusti 15 päivää yliaikaiseksi. Ja tulos oli sitten valtava episiotomia, kolmannen asteen repeämä ja imukuppiveto... En todella halua sitä toiste, joten konsultaatiota haluan synnytystapa-arviota silmällä pitäen. Onko täällä muita joita jännittää synnyttäminen? Mä haluisin alakautta ja mielellään ajallaan, ei siis sitä mieletöntä yliaikaisuutta... Mua kyllä kieltämättä pelottaa enemmän kuin esikoisen kanssa.

Täällä on ollut keskustelua peloista, edelleen itsekin miettii niitä rajapyykkejä. Kohta on ne viikot täynnä, että vauva voisi selvitä hyvällä hoidolla. Mutta nyt tietysti miettii, että onko tällä vauvalla kaikki hyvin, vaikka kaikki on tällä hetkellä niin hyvin kuin voi vain olla. Tai nyt mitä tiedetään. Mutta, voin sanoa näilläkin viikoilla, että ne pelot piinaavat yhä. Keskenmeno jättää AINA jälkensä. Mulle ne oli niin odotettuja (kuten varmaan muillakin täällä), jotta aiheuttivat aika ison surun. Nyt täytyy vain malttaa ja onneksi se maltti on nyt kuitenkin kasvanut raskauden edetessä, ja liikkeitä tuntiessa.

Nyt menen hetkeksi lepäämään. Jalat ylös ja hep!

Poks

kreta ja peikkopoika 25+0
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille! :)

Mä oon voinut niin huonosti, etten juurikaan ole koneella käynyt ja ulkoiltu ollaan pojan kanssa paljon, kun niin hienot ilmat...

Mä oksennan päivittäin useasti ja silloin kun en oksenna voin tosi huonosti... :headwall:

Kävin ultrassa viime tiistaina ( 6+3 ) ja kaikki oli hyvin, syke oli siinä ja siinä näkyikö. Eli pienessä jännityksessä vieläkin elellään, alkaako se kehitys edistyä vai ei. Ainakin kohdunulkoinen ja tuulimuna on poissuljettuja...Perjantaina on uusi ultra ja sit pitäis tulla lopullinen tuomio... *pelottaa*

kreta: Mulla oli kamala synnytys pojalla. Aikalailla samanlainen kun sulla. Viikko yritettiin käynnistää lasketusta ajasta eteenpäin suuren koon vuoksi. 41+1 syntyi sit vihdoin ja imukupilla, ISON epparin ja toisen asteen repeämän kera. Poika jäi hartioista jumiin, mutta just ja just mahtu tulemaan, mutta jouduttiin elvyttämään. Eli mikään ei mennyt hyvin...

Eli synnytys kutakuinkin ahdistaa niin per***leesti! Pojan veikattiin olevan lähemmäs viisikiloinen kun meni ton 8 päivää yli, mut onneksi oli vain 4-kiloinen. Mutta kyllä hirvittää seuraava synnytys juuri tuon kokoasian kanssa. Mä niin toivon, että mun pelot otetaan vakavasti ja sitä kokoa tarkkaillaan, koska lääkäri, joka oli mun synnytyksessä sanoi, ettei YHTÄÄN isompi olis tullu läpi...

Nyt taas pönttöä halaamaan... :x

Minky 7+2
 
JulyForJoy Harppasko se sf-mitta sitten eri käyrälle yhtäkkiä? Mulla se on kulkenut koko ajan samaa yläkäyrää.

kreta Mua on vähän ruvennut jännittämään synnytys, kun tuota painoa kertyy niin paljon ja sf-mitta kulkee koko yläkäyrällä. Oon koko ajan ajatellut, että meille tulee pieni vauva (ollaan molemmat synnytty pieninä, ja ollaan vieläkin aika pieniä..). Nyt sitten jännittää, josko sieltä tuleekin joku jättivauva.. :ashamed:

Peloista, mä en ainakaan oo päässyt niistä eroon kunnolla missään vaiheessa. Alkuviikot oli siksi tosi raskaita. Nyt jo helpottaa, mutta esim. viikonloppuna kun tuntui tosi vähän liikkeitä kerkesi jo miettiä vähän liikaa...En tosin tiedä, missä määrin huolestuminen on "normaalia" ja mikä lähtöisin keskenmenosta.

 
Kiitos taas teille...Sain varhaisultra-ajan 8.6 jolloin pitäis olla 7+4...Mä en varmaan nuku edes kolmeen viikkoon. :/

Multa poistettiin viisauden hammas tänään ja naama on kuin pullataikina..Nice.

Oireita ei edelleenkään pahemmin... :|

Pidetään peukkuja meille kaikille!
 
Pahoinvointi on saapunut! Oireita! Jee... tai siis ääh ja yök :x But you see what I mean :)

Painonnoususta: näillä viikoilla ei vielä ole ongelma (katotaan kauanko menee ennen kuin on) mutta sen sijaan risoo se, ettei edellisestä lapsesta jääneet kilot ehtineet kaikki karista pois ennen uutta raskautta. (Kuopus on nyt 8 kk vanha ja äidille maistuu suklaa...)

Synnytyksestä: synnytys ei sinänsä jännitä, mennään tilanteen mukaan, mutta sitä kyllä jännitän, miten istukan kanssa käy. Ekassa synnytyksessä istukka jäi kohtuun, jouduin leikkuriin ja makasin pöydällä monta tuntia, kun istukkaa ronkittiin millin paloina pois. Verenhukka 3,5 litraa ja leikkauksen jälkeen heräämössä pitkään jatkunut hypotermia, vapina ja kouristelut olivat niin voimakkaita etten saanut hengitettyä. Miesparka odotti 5 tuntia osastolla vauvan kanssa eikä kukaan vaivautunut kertomaan, olenko vielä hengissä tai mitä on tapahtunut...

Toisaalta toka synnytys meni hyvin alusta loppuun, lieneekö istukan paikalla ollut merkitystä, kun eka kerralla oli taka- ja toka kerralla etuseinämässä. Ja kohdun epämuodostuma siis löytyy täältä, eli sekin varmaan vaikutti asiaan.
 
Plääh. Mulla on tullut eilen ja tänään vaaleanpunaista valkovuotoa. Ja tänään oli vatsa myös kipeä hetken, mutta se meni jo ohi. Oliko se nyt tässä. :| Oireet ovat vähentyneet viime päivinä. Ärsyttävää tämä epätietoisuus, kun pitää mennä eteenpäin päivä kerrallaan ja odottaa vuodon ja kipujen alkamista. Tänään on viikkoja kasassa 7+0 ja ultraan vielä 2 kokonaista päivää. Olisi nyt saanut olla tuhruttelematta ultraan asti. Jos jotain hyvää haluaa asiasta löytää, niin nyt alkoi tuhruttelu 4 viikkoa aiemmin kuin tuulimunassa.
 
zanz sf-mitta tosiaan pompsahti oikeen kunnolla. Mulla on tasaseen kulkenu keskikäyrän ja yläkäyrän välissä mutta nyt suhahti yläkäyrän yläpuolelle :eek: eli mittaa ei tarvitsis viimesinä viikkoina tulla lisää oikeestaan ollenkaan.

synnytyksestä oon yrittänyt työntää koko ajatusta pois mielestä, että tää pitäis uloskin saada mutta väkisinkin alkaa jo asiaa miettimään. Mullakaan esikoisen synnytys ei ollut mikään mielyttävä kokemus. Kipulääkkeitä ei ehditty antaa, joten luomuna synnytin alusta loppuun. En edes ilokaasua saanut. Nyt toivon, että saan kaikki mahdolliset tropit mitä nykylääketiede vain voi tarjota. Mulle myös tuli 1. ja 2. asteen repeämät, joten todellakin toivon ettei tää kasva ihan jättiläiseksi. Esikoinenkaan ei ollut suuren suuri.

Tuittu- :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.
 
Tuittu, toivottavasti sulla on tuhru pelkkää harmitonta vaaleanpunaista. Mulla oli tyttöä odottaessa tuollaista ekat 10 viikkoa. Neiti on nyt 4,5v, joten se ei ainakaan silloin mulla merkannu mitään. Sitä tuli välillä aika reippaastikkin kipujen kera. Tässä raskaudessa on ollut ekat 8 viikkoa jos jonkin värista tuhrua. Huolesta mykkänä olen sitä seurannu, mutta loppui sekin. 10 viikkoon asti tuli jotain vain hieman väriä omaavaa valkkaria. Hyvä, et pääset sinne ultraan, vaikka tiedän tasan tarkkaan, miten pitkiä noi kaksikin päivää voi olla. Peukutan kovasti sen puolesta, että kaikki olis hyvin kaikesta huolimatta :hug:

(.) Pahimmat oireet jääneet taka-alalle ja pitkästä aikaa on välillä nälkä. Huimaa vaan niin vietävästi välillä, mutta verenpaie se vain on liian alhaalla välillä. Eilen hain sokerimittarin ja terkka halus sit punnita, ottaa hempan ja verenpaineen siinä samalla. Hb edelleen 152, paino 3kg alle lähtöpainon ja verenpaine 92/58, joten vähän enemmän sais paineita mun mielestä olla, ettei koko aikaa olis lährös jalat alta. Edellisissä raskauksissa olen onnistunut hankkimaan tähän mennessä jo vähintään 5kg lisäpainoa, joten olen nyt ihan tyytyväinen, että tällä kertaa menee näin päin. Mut eipä ole ennen ollu pahoinvointiakaan.

Lumi-Marja ja Nuppunen 12+1
 
Tuittu :hug: Voihan se tosiaan olla ihan harmitontakin tuhrua. Mulla tuli esikoista oottaessa viikolla 6+ aika reippaasti vuotoa ja hyytymääkin, mentiin Hatanpäälle sillä mielellä, että se oli siinä. Lisäks siellä muutama hoitajakin aika tylysti totes, että "jos on menny kesken, sit on menny, mitä siinä itkette" ja nuori naislääkäri ei osannut sanoa juuta ei jaata asiaan. Sain sentään lähetteen seuraavaksi päiväksi äitiyspolille Taysiin ja siellä sitten ultrasivat ja syke näkyi ja kaikki oli hyvin.

Mutta jaan sun tunteen niin täysin, mulla oli myös se tuulimuna viime kesänä ja pääsi viikolle 11+, pari päivää ennen np-ultraa alkoi se armoton vuoto ja kaikki muu mitä en nyt enää täällä vatvo. Toivotaan siis, että asiat selkenevät ja vuoto on ohimenevää eikä vaarallista d =) b

BM ja Putti 6+1
 
Täällä eletään jännittäviä aikoja, torstaina lääkärineuvola ja perjantaina nt-ultra. Tähän asti oon pystynny olemaan rauhallisin mielin ja uskomaan, et siellä on elämää. Mut nyt alkaa kyllä pessisistisyys nousta pintaan. Oireita ei juurikaan ole, rinnat ehkä hieman kasvaneet ja aika kovat, ei juurikaan muita oireiksi luokiteltavia asioita ole enää. Lämmintä ruokaa ei tee mieli, kenellä tekee näillä keleillä?! Kaikkea suolasta/kirpeetä voisin kyllä syödä kuinka paljon vaan.

11+1
 
Varasin ultran ensi torstaille Koskiklinikalle. Kyllä se sitten kuitenkin sen noin 120? kuulemma maksaa, toivotaan ettei paljoo enempää. Tosta on siis vähennetty kela-korvaus :( Sillon pitäis olla 7+3, että sais jotain näkyä, vai mitä luulette?

Yö meni pyöriessä ja mahaa kivisti, nyt alkaa se huoli että kivut meinaa sitä itseensä. Ei auta ku oottaa sinne tiistaille, maltti vaan ei ole vahvin ominaisuuteni =)

BM ja Putti 6+2
 
Kiitos tsemppauksesta. :flower: Hyvä tietää, että vuoto ei heti tarkoita kaiken olevan pielessä ja teilläkin on kaikki mennyt siitä huolimatta hyvin. Se kipu vain säikäytti, kun aina sanotaan, että se on huono merkki. Vuotoa ei tullut enää illalla, joten toivottavasti oli vain säikäytys. Ja aamulla herätessä oli rinnat taas entistä kipeämmät. Tiedän, että oireiden aaltoilu on normaalia, mutta kun kaikki oireet vähenee yhtä aikaa ja lisäksi tulee kipuja ja vuotoa, niin pakostihan sitä heti ajattelee pahinta.

Tesmis, Ei saa vielä luovuttaa. :hug: Olen lukenut muista pinoista, että monella on raskaus ollut oireeton ja silti kaikki on sujunut hyvin loppuun asti. Siihen minäkin koitan uskoa.

BM Kyllä toi 120 euroo tuntuu kalliilta omalle kukkarolle. Mulla on huomenna ultra ava-klinikalla. Tulen sitten kertomaan, että minkälainen paikka se on, että suosittelenko sitä muillekin. Niin ja ainakin avalla suosittelivat tulemaan viikolta 7+0 eteenpäin eli kyllä tuolloin pitäisi jo näkyä. Toivotaan ainakin niin. :heart:

Tuittu 7+1
 
Komento takas =) Kiitos Tuittu-, mulla meni jotenki toi Ava aiemmin ohi ja varasin sitten sinne ajan tiistaille. Kyllä vaan palstasta on hyötyä tämmösissä asioissa! Ja jos sulla on huono kokemus huomenna, ni osaan sitte varautua :flower:
 
Hei, mahtuuko mukaan?

Haamuilin sunnuntaina ja testit ovat nyt vahvistuneet joten liityn joukkoonne ja toivon, että nyt pysyy kyytiläinen loppuun asti. Maaliskuussa oli siis keskenmeno rv6+4. Syyskuusta asti ollaan tahkottu ja vasta clomit+Luget toi toivotun tuloksen. Tämä oli yk7. Ja yk1 keskenmenon jälkeen.

Multa löytyy yksi tyttö, syntyi tammikuussa 2009 Joten ihanaa olisi, jos tulee toinen tammivauva Hänenkään saanti ei ollut helppoa vaan häntä ennen tuli 2 keskenmenoa ja häntä odottaessa menetin toisen alkioista. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin.

Nöyrin mielin siis mennään ja toivon parasta! Mutta ei auta nyt murehtia, nautitaan nyt ja murehditaan sitten jos tilanne sitä vaatii

Tässä siis tietoja:

Tulossa toinen, minulla ikää kohta 29, LA menee loppupuolelle, tarkentuu ultrassa, laitetaan nyt vaikka 26.1.Ilmoitan sitten uuden jos ultraan asti mennään ja tarkentuu siellä.Synnytyspaikka TYKS Ja keskenmeno siis 03/10
Onko moni ollut varhaisultrassa? Minä aion sen taas varata, kesäkuun alkuun silloin on kait 6+-7+...

Toive81 ja Sintti 4+0

P.S.Anteeksi omanapaisuus, koitan paremmalla ajalla alkaa tutustua teihin Tämä pino oli esikoista odottaessa todella tärkeä paikka, täällä saa pelätä, käydä ylhäällä ja alhaalla :ashamed:
 
toive81, onneksi olkoon ja nyt sitten tarrasukkia lähtee rekkalasti teidän suuntaan :D Mukava saada sinut tänne takaisin :)

Tesmis, täällä toinen suolaisen ja kirpeän himoitsija :) Pitää oikeen ittiäsä rajoottaa, jottei ihan mahottomia määriä vetele ei niin sallittuja herkkuja napaan :snotty:

Oireista ja oireettomuudesta. Mulla on ollu kaksi raskautta täysin ilman oireita. Ekalla kertaa tuli poika ja toisella tyttö, joten en osaa sukupuolta ainakaan tämän perusteella ennustaa :) Kolmella kerralla on ollut joitain oireita, jokka on menny ja tullu. välistä kokonaan pois ja sitten taas seuraavana päivänä kahta kamalampana takas. Mutta tässä raskaudessa on ollu vähän kaikkee ja toi pahoinvointi ekaa kertaa :x mut onneks jo takana, huh huh. Jokainen kerta on ollu kuitenkin niin kovin erilainen. Täytyy myöntää, että oireettomien raskauksien aikana olin hyvin skeptinen, onko kyydissä ketään. Mut liikkeiden alettua tuntua olo vihdoin rauhoittui. Vaikka kyllähän se skeptisyys tyäntää päätään ainakin mulla, vaikka olis pää pytyssä ja tissit, kun nyrkkelymatsin jäljiltä :ashamed:

Helteinen päivä jälleen. Jospa sitä menis vajoon nautiskelemaan, kun en ole ollenkaan aurongonpalvoja tyyppiä :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 12+2
 

Yhteistyössä