~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

No ei se neuvolatäti mua lahdannu, kuulemma painonnousu on vielä ihan kohtuullista. Loppujen lopuksi neuvolan vaaka näytti edelleen vain 3,5 kg enemmän kuin alussa. Kai se ihan ok on. Mä tein eilen pakastemarjoista mehua, sitä litkin pitkin iltaa ja siinähän on ihan kivasti sokeria, oisko se sit aamuun keränny nestettä enemmänkin?

Tuleeko kohta Leinikki tuomaan baby-J-uutisia. Onhan siellä kaikki hyvin.!!!

Joo, mähän kans tilasin sieltä espritiltä mammavaatteita, senverran oon bongannu et nyt saa Suomeen toimituskuluilla 0 ?. Ja on sielä vieläkin jotain aletuotteita ollut, kannattaa kattoa. Mulla meni koot niin, että normisti olen 42, mutta vähän sillä hilkulla. Tilasin sitten 44 mut ne oli ihan mammuttipökät!!! Kertakaikkiaan!! Jouduin tilaamaan uudestaan 42-kokoiset, ja nämäkin ovat reilut. Mutta tosi hyvin istuu kyllä.

Eihän Heiniksellä nyt reissun jälkeen ole mitään vuotoja enää ollut? Että saisi olla rahallisemmin mielin?

Heippa taas..

wrv22

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Tää raskausaika on ollu hurjan pitkä!!!! Tuntuu kuin oisin yli vuoden päivät ootellu tulokasta.. Muistuu mieleen alussa se rv10+ jotain ku uskallettii kertoo appivanhemmille ja sitte se np-ultra 12+ jolloin tuntui et ollaan turvallisemmilla vesillä sen kannalta ettei km:a enää tulis..

Sitte rv 14+ alkoi liikkeitä tuntua tietsikalla istuessa :LOL: Sitte ei enää tarvinnu miettiä et onko siellä mikään elossa.. Sitte olikin odottelua siihen rv 19+ asti jolloin oli rakenneultra ja se oli tosi hienoa nähä valmis vauva minikoossa :heart: Lääkäri sanoi et tytöltä näyttäis mutta ei mee takuuseen.. Samalla viikolla alkoi ne harkkasupistukset joita jatkui useita päivässä ja turhaan niiden tihenemistä säikähdin ja lääkäri tutki vauvan ja mut rv 23+ jolloin kaikki oli kunnossa ja tytöks veikattiin vauvelia taas :heart:

Seuraavaks olikii lääkärineuvola rv28+5 jolloin vauva oli noin 1300g painoinen :heart: ja tyttöveikkaus saatiin taas!! :D Tän jälkeenpä ei ookkaan ku huominen synnytystapa-arvio jolloin mulla on viikkoja 35+6..

Nyt mua jännittää synnytys! Tää on mun eka kerta alakautta synnyttää kun esikoinen syntyi sektiolla synnytyspelon ja nuoren iän vuoksi.. Mä koitan vaan luottaa itteeni että selviän sillä selviihän monet muutkin!

Kaikenkaikkiaan odotus on ollut pitkä ja raskas, mutta myös kasvattava..

kleo ja Saravauva 35+5

Tämä meni sitten itku silmässä ultraan ja tuli onnenkyyneleet silmissä pois :heart: :heart: Siellä se meidän rakas Baby-Jesus köllötteli edelleenkin hyvä vointisena hienon sykeen kera. Näimme miehen kanssa jopa kun pieni liikkui siellä kovasti!! Saatiin sitten äitiyskorttiinkin + liikkeiden kohdalle. Ei tahdo millään uskoa sitä todeksi kun vime yön itkua välillä tihrustin ja valvoi miettimässä tulevaa tyhjennystä :headwall: :headwall:
Siis ei tätä onnea tahdo uskoa todeksi millään :heart: Kokoa pienellä oli huiput 19.7mm :heart: Ja pienet käden ja jalan alut myös näimme :heart:
Voi apua kun niin itkettää vieläkin kun on vaan niin onnellinen :heart: :heart:

Leinikki ja Baby-Jesus rv 8+5
:heart:

Ihanaa Leinikki että kaikki oli hyvin! :heart: Onnea todella paljon! :flower: :hug:

woodoo sun painonnousu on kyllä todella kevyttä verrattuna mun 10 kiloon! :whistle: Ja vaikka mä kuinka vahtaan mun syömisiä niin se vaan nousee joten en jaksa enää siitä stressiä ottaa! :kieh:

Vielä pitäisi jaksaa lähteä viimeiseen perhevalmennukseen. |O Koko päivä meni jo shoppaillessa. Jalatkin tuntuu sellaisilta!

Päksäkkä 28+0 :heart:

Leinikki ihanaa :D Tuhannesti onnea :flower: :heart: Vitsi miten jännitin sun uutisia, tosi hieno juttu!

woodoo no eipä ole paljon tullut painoa, vähänks oon kade. Mulla on nyt jo puntarissa 2,5 kiloa plussaa :kieh: koitan pistää suurimman osan siitä turvotuksen piikkiin...ja mähän en mene neuvolaan ennen kuin tuosta on 1,5 vähintään poissa!

Täällä poksuu taas tänään, hui jo rv 12...kummallista! :) Hivenen positiivisemmissa tunnelmissa, mutta odottavin mielin, tuomiopäivään reilu viikko vielä.
Mennään viikonlopuksi Naantalin kylpylään, saa vähän ajatuksia muualle tekee varmasti hyvää. Ja aikakin kuluu nopiaan sitten, huominen enää töitä tällä viikolla ja sitten pikkulomalle.

Meritähti :heart: Pömppis 11+0

Leinikki upeeta ja mahtavaa =)

Kärppänä heinälatoon kiitos neuvoista, mut mulla ei riitä mielenkiinto lainkaan ompelu puuhiin.

(.) Päivä alkoi taas tosi riemastuttavasti. Istuskelin koneella ja piti vastaamani johonkin kirjoitukseen, kun ihan ykskaks aivastin ja alkoi nenästä vuotamaan verta ihan tolkuttomasti. Mulla ei ole kai koskaan aiemmin tullut verta nenästä sillain kunnolla, niin olin ihan ihmeissäni. Miehen sit jouduin herättämään ja kysymään, et mitä ihmettä teen. Komensi vain pitämään nokasta kiinni ja pitämään nokan ylhäällä. Eihän se meinannut helpottaa ollenkaan ja tuntui vain tuskalliselta kun veri valui nieluun. Loppui se kai puolen tunnin kuluttua sit kokonaan tuo vuoto, mut alkuun ei meinannut millään helpottaa ja meinasinkin tunkea tamppoonin sieraimeen.
Oletan, että tämä nenäverenvuoto johtuu jotenkin kuivista limakalvoista. Vaikka minulla on lievä nuha nyt päällä, niin limakalvot on silti ihan kuivat. Samoin on toisenkin pään limakalvojen kanssa. Seksistä on turha melkeinpä edes haaveilla. :(

Ukko lähti tänään mun seuraks metsästämään vaaleita mammahuosuja ja kuinka kävikään. Käytiin sokokselta kysymässä "ei meillä ole lainkaan äitiysvaatteita". Käytiin myös kappahallissa "ei ole". Käytiin seppälässä " ei ole". Lindeksillä "ei ole". Anttilassa "ei ole". H&M "ei meidän myymälässä, mutta tuolla toisessa on". Siinä vaiheessa olin jo niin hermona, etten sinne enää kävelemään lähtenyt. Kävimme viimeiseksi vielä Nanoukissa ja siellä oli mielestäni todella surkea valikoima ja halvimmat housut olivat sen 50?.
Anttilassa tosin päädyin kokeilemaan yksiä normaaleja housuja, josko menisivät edes mahan alle kiinni, et voisin itse ommella jatkopalan, niin kuinkas ollakaan kohtu otti vastaan jo siinä. Lopputulos oli se et itkin hysteerisenä sovituskopissa 10 minuuttia. Lähtiessämme anttilasta, kaikki naiset katsoivat ukkoani kuulema halveksien, tietty olettaen, et hän on saanut minut itkemään.

Mutta joo voitte varmaan kuvitella miten "onnellinen" olen tällähetkellä raskaudestani ja varsinkin sen tuomista lisä kurveista :kieh: Täytynee marssia partiokauppaan ja ostaa soputeltta.

pinkkimieli ja pallopää 16+4

Onnea kaikille, jotka ovat perheenlisäyksen saaneet jo!

Tervetuloa uusille!

Ja pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet kovia kokemaan!

Täällä on vietetty hiljaiseloa. Lukemassa olen kyllä käynyt jonkin verran, mutta kommentoinnit ovat jääneet viime aikoina vähemmälle.

ON: Pahoinvointia ei enää ole, mutta etova olo tulee todella helposti. Aina saa olla eväät mukana. Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin. Sydänäänet kuulu ja syke oli n. 140/min. Hb oli vähän laskenu, joten rautakuuri vaan jatkuu. Paino oli laskenu -500 g /vko, joka johtuu siitä ällöttävästä oksetelusta. Muuten ei mitään. Ensimmäiset liikkeet olen nyt tunnistanut, vaikka ei niitä kovin usein vielä tunnekaan.

Aurinkoista päivää!

rituti + Öttiäinen 15+3

Jebajee Leinikki, mutta eikös tämä ollut selvää? Muistaakseni legenda kertoo, että Jeesus ei kuole ikinä!! Onnea baby-Jesselle!!!

Ja joo Päksäkkä, periaatteessa painonousu mulla on kohtuutasolla, ongelma on se että paino ennen raskautta on vähän huonolla tolalla ja kahden kierroksen kokemuksella tiedän, ettei raskaus tätä tilannetta paranna... Mua ahdistaa ja inhottaa ja potuttaa että painon kanssa voi olla niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikeeta. Ku ei se vaan mulla ole pudonnut, vaikka olenkin myös imettänyt. Ja nykyään liikun kanssa, edelleen käyn jumpassa 4-5 kertaa viikossa, mutta kun PIRUVIE ruokahalu on ja pysyy. Mua TODELLA ahdistaa jos BMI synnytyksen jälkeen on tyyliin 100. Okei, se oli nyt ennen synnytystä 25, että ehkä ei sata, mut melkein..

Sitä mä oon tässä kerennyt pohdiskelemaan, että joskus olen bonggaillut kommentteja keskusteluista siitä, kuinka ärsyttää ja potututtaa ja ahistaa esim se, jos on jo kaksi tyttöä ja sitten tutut yms on että "nyt sitten odotatte poikaa" tmv. Niin että oon miettiny, että onko noin. Nyt oon huomannut kyllä, että joo-o, todella moni on sillai, että ai toivotte poikaa tmv. Ni sen vaan oon todennu, että vieläkään en tajua, miksi tuollaiset kommentit satuttaa / loukkaa / vituttaa joitain? Mä oon vaan vastannu että ihan sama tyttökin ois kiva. Kai se ihan luonnollista on, että jos kaksi on jo tyttöä, ni ehkä joku toivois kovasti poikaa? Tai jotain. Eli tän pohdinnan lopputulema on se, että onneks mä en jaksa meloneja vedellä nenään joka asiasta, sen siis olen huomannut. Vetelen niitä meloneja vaan painoasiasta. :LOL:

wrv22

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

woodoo me just puhuttiin viikonloppuna mun kaverin kanssa tästä painoasiasta. Sillä on kaksi lasta ja kun nuorempi on nyt neljä niin se alkaa olla hyvässä kunnossa. Se on aina ollut tosi laiha ja treenannut tosi paljon. Se on kans nyt tehnyt tosi paljon töitä sen kropan eteen. Mut sit just puhuttiin että ärsyttää ihmiset jotka luulee olevansa tosi hoikkia tai laihoja ja näyttävänsä hyvältä mutta eivät tee kuntonsa eteen mitään. Eihän se BMI kuitenkaan kaikkea kerro. Jos sä esim. käyt paljon jumpassa niin sulla ei varmaan paikat roiku vaan se paino koostuu kuitenkin lihaksista. Eiks niin? Eli olet varmaan paremman näköinen kuin sellainen jolla on vähän pienempi BMI mutta löysät paikat! :LOL:

Joo, kauhee tilitys mullakin kun tietenkin ottaa päähän kun on se 10 kiloa tullut ja yks läheinen ihminen ärsyttää mua just tässä asiassa. Mä kuitenkin esim. liikun vieläkin enemmän kuin se, se ei oo raskaana ja polttaa tupakkaa. Kokemuksesta tiedän kuinka heppoa tupakalla on hallita painoa! :kieh:

Joten mä olen edelleen sitä mieltä että hieno suoritus sulta kun paino on noussut niin vähän! =)

Päksäkkä 28+1 :heart:

Niin joo...
Appiukko meille poikaa veikkas ihan vaan "keskiarvolaskujen perusteella". Totesin sille vaan, et mun laskujen perusteella on tyttö kyllä tulossa, mihin vastasi vain "et kai loukkaantunut". Enhän mä tuosta loukkaantunut, vaan siitä, et jouduin taas lähteen kauppaan sille kuskiksi kun on niin huono vointinen ja mun ukolla ei ole vielä ajolupaa epilepsian vuoksi. Miks se sit ei aja vaan lähikauppaan, vaan tarvii tulla toiselle puolelle kaupunkia kauppaan. Ja mua raivostuttaa noi kauppareissut sen kanssa koska koskaan ei selvitä kaupasta ulos alle 45minuutissa, vaik kyseessä olis pikkukauppa.
Ja kauppareissun jälkeen se tuli viä meille kahville eikä meinannut lähteä kulumallakaan. Olin töykee ja painuin päikkäreille sanomatta mitään ja toivoin et se tajuais häipyä. Tajus joo. Tunnin päästä. :kieh: :headwall:

Sorry taas tilitys.

pinkkimieli ja pallopää

ennustajaelli@luukku.com..Oma syntymäaikasi pp.kk.vuosi, miehestä samat tiedot, lapsista myös(ja sukupuolet) ja sit laskettu aika :D

Ja nyt omaa napaa:

Onko kenelläkään kokemusta siitä että istukka on kohdunsuun päällä? mullahan viime perjantain ultrassa näin todettiin asian olevan. Onko muita samassa tilanteessa olleita käsketty välttämään rasitusta, seksiä ym? Mua ei..Ja tänään kannoin kauppakassia reilun kilometrin matkan, ja ajoin tunnin nurmikkoa..Äsken vessassa lorahti ruskeeta verta taas pönttöön ja paljon :'(

Kyllä tästä hätäilee, vaikka lääkäri sanoi ettei syytä huoleen. Kun ei pojasta tullu mitään vuotoja kertaakaan, ja nyt nää vuodot alkoi jo 24.4, ja jatkuneet siis kohta kuukauden ajan. Kertaakaan ei kirkasta verta oo tullu eikä hyytymiä, mutta punaruskeeta/oranssia ja tummanruskeeta kylläkin..

Heinis ja rakas 13+4

Höh, eilen kirjoitin tänne ja viestiä ei näy missään :kieh: Enpä jaksa koko sepustusta uudelleen muistella...

Heinis kurjia nuo vuodot :hug: Sovitaan että lääkäri on oikeessa eikä tarvitse olla huolissaan, olihan viimeksikin kaikki hyvin. :) Voithan sä kysäistä lääkäriltä oisko noiden välillä yhteyttä, jos oot huomannut että vuotoja ilmenee yleensä tietyissä yhteyksissä? Ja varmaan tarkistamaankin pääset taas jos jatkuu vuotelut. Tsemppiä sinne, eiköhän kaikki ole ihan hyvin kuitenkin :)

Mun piti sellaista kysymäni, että onko muilla ollut tämmöistä: Kun mä olen alkanut vähän luottaa tähän raskauteen, ja jotenkin en haluaisi. :ashamed:
Jos tulee positiivisia ajatuksia mieleen niin huomaan että alan toppuutella itseäni tyylin älä nyt vielä innostu, odotellaan sitä ensi viikon ultraa ennen kuin iloitaan tästä :headwall:
Missä ei oo oikein järkee...jotenkin tuntuu että odottelen edelleen varmistusta siitä että olenko raskaana. Ihan kuin olisin ensi viikolla tekemässä raskaustestin jä jännään onko se plussa vai nega... Oonks mä ihan pimee vai onko joku muukin ajatellut tällaisia?

Toinen asia, mulla on ihan kamala puntaripaniikki. Mulla kun on ylipainoa valmiiksi enemmänkin, niin pelkään ihan sikana että saan kuulla kunniani. Mikä on sinänsä jännä että ekalla käynnillä siitä ei pahaa sanaa sanottu. Mutta oon lukenut että jos on ylipainoa ei alkuraskaudessa tarttis tulla lisää yhtään ja ne sanat on jääneet soimaan mulle päähän.
Nyt oon katsonut syömisiäni kun mulle on tullut tässä vajaan kahden kuukauden aikana jo 2,5 kiloa painoa...kauhea pakkomielle saada painoa alas ennen seuraavaa neuvolaa. Täytyy varmaan siellä ottaa tuo asia puheeksi.

No joo...onneksi pian pääsee kyllä vähän rentoutumaan, oonkin sit sunnuntaihin nettipimennossa tämän päivän jälkeen kun lähdetään tuossa illalla reissuun. Auttaa varmasti saada ajatuksia vähän muuallekin.

Meritähti :heart: Pömppis 11+2

Vauva oli eilen 2600g :D Syntymäpainoks arveli 3200-3400g välistä.. synnytystapa-arvio oli kamala :ashamed: Ponnistusasennossa piti olla ja venytti ja vanutti paikat molempien reikien kautta |O Sitte nyrkkiä paino siihen väliilihan kohalle |O
onneks ei enää ikinä Mut mahtuu tulemaan kuulemma.. Paikat pehmeet, kaulaa 3cm, kiinni..

kleo ja tilliäinen 36+0

Meritähti Alkuun koin "syyllisyyttä" positiivisista ajatuksista raskauden suhteen, kun viimeksi km todettiin juuri ennen tuota rajapyykkiä, eli np-ultraa. Nyt en enää syyllistä itseäni vaan annan itseni iloita jokaisesta päivästä jonka olen raskaana. Miehen kanssa mentiin heti np-ultran jälkeen suorinta tietä vaunukauppaan ja ostettiin vaunut pallopäälle. Onhan se hirveää kun välillä alkaa miettimään, et "entä jos se meneekin nyt myöhemmin kesken" ja "mitä jos rakenneultrassa ei kaikki olekaan hyvin", näistä ajatuksista syyllistän nykyään itseäni.

Eilen lähetin viestiä Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille ja tiedustelin, et onko meille tulossa tyttö vaiko poika, niin vastaus tuli Madam Mammalta jo tänään.

"Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 6.10.2009.

Terv. Madam Mamma"

Hieman kyllä arveluttaa tuo, et syntyis tuon mukaan sit jo niinku rv 36+4. Eikös se ole sitten vielä keskonen?
Nyt sit odotan vielä innolla, et mitäköhän Ennustaja Elli vastaa. Onko molemmat samaa mieltä edes sukupuolesta =)

pinkkimieli ja pallopää 16+6 :heart:

Kiitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista :)

Tässä ensimäinen ja ihan tuore masukuva meidän B-J:n yksiöstä :D

Tuollainen pömppä se on nykyään aamusta iltaan :heart:

Meritähti. Täällä pyörii mielessä ihan samat jutut :( Eilen jaksoin vielä olla hyvin mielin ultran jälkeen m utta tänään on ihan sellainen olo että huijaanko itseäni ja annan liikaa toiveita siitä että tämä voisi onnistua. Kuitenkin tipun korkealta jonkin ajan kuluttua ja voin kertoa että tällä kerralla sitten tullaankin oikein kolisemalla alas jos joku meneekin pieleen. Kahdessa ultrassa kuitenkin nähnyt toisen hyvinvoivana :ashamed: Ja jos np-ultrassa on kaikki hyvin niin sitten pelkään myöhäistä km:a ja kohtukuolemia.. Aika raskasta aikaa tulee tämä olemaan kuinka kauan tämä raskaus sitten kestääkin..

Nyt grillaamaan sateeseen :D Miehen keksintö..

Leinikki ja joulun ihme B-J rv 9+1 :heart:

Yhteistyössä