~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

pinkkimieli ultrassa on varmasti kaikki hyvin! :hug: Mutta oikeassa olet, kyllähän se mietityttää ennenkuin sinne menee. Mua taas vähän hirvittää kun viimeksi näin vauvan just siellä rakenneultrassa ja seuraavan kerran vasta sitten kun se on päättänyt syntyä. Ja siihen on toivottavasti vielä pitkä aika. =)

Päksäkkä 27+5 :heart:

Kärsiikö kukaan muu täällä aurinkoihottumasta? Itselläni on ollut tuo riesa jo pikku muksusta asti. Nyt näyttäisi siltä, että kädet ei nousekaan täyteen näppylöitä, vaikka jonkin aikaa olen jo auringossa tänään ja eilen makoillut. Siis kohtuudella tietenkin (15min/ kylki) B)
Voiko siis allergia pysyä raskauden ajan kokonaan poissa? Hiemanko olisi ihana jos voisin käyttää aurinkoisella ilmalla t-paitoja / toppeja pitkähihaisten sijaan. =)

pinkkimieli ja pallopää 16+2

heiii. mä pidin kotvan tauon palstasta, ainakin pari päivää.
miten voi olla nii väsy ettei jaksa avata konetta? :LOL:
työpäivät alkanu olee kamalia, teen paljon töitä seisaallani..tai juostessa voisi sanoa melkeinpä.. ja mun NILKAT KUOLEE. :headwall:
mä en tajua mikä on..vihloo.
semmonen olo et pakko saada jalat ylös?!

tänään hieno pv.
PoksPoksPoks 21+0

SusSoo
Pinkkimieli :wave: mulla on valoallergia. Tosin lievä sellainen eli multa palaa vesirakoille helposti korvanlehdet, päänahka ja kasvot. Raajoissa ei ole koskaan vielä ollut mitään oireita. Mä en rusketu mistään, palan vaan... Sinänsä harmillinen "sairaus" tuokin, koska kesähelteellä pitää aina pitää hattuja, jotka suojaa kasvoja, päänahkaa ja korvia. Moni varmaan kummastelee mun hattukokoelmaa, varsinkin siis ne jotka ei tiedä tuosta allergiasta. Nautin siis erityisesti pilvisistä, mutta lämpimistä kesäpäivistä B) Vielä ei ole ehtiny aurinko paljoa lämmittää meikäläisen päätä, joten en tiedä miten se reakoi nyt raskauden aikana. Tänään kyllä suojasin erityisesti korvani, kun tuo aurinko tosissaan lämmitti ulkona ollessa.

Sussoo ja Suloinen 31+2 :heart: (voi kuinka paljon on jo viikkoja =) )

Nyt vain pikaisesti omaa napaa :ashamed:

Äitipolilla kävin siis tiistaina, epäilevät hepatoosia, mutta ei ole varmuutta vielä kun ei ole kaikki oireet ja veriarvot hepatoosiin viittaavia... Eli arpovat mikä on. Ti kävin monissa verikokeissa, ensi viikolla taas. Ja sit seuraavalla viikolla sinne äitipolille. Saas nähdä mitä sanovat sitten.

Vaavi on pää alaspäin niin alhaalla, ettei oikein saa enää ultrattua, painoarvio oli silloin ti 2750 g. Tänään tuli muutama kipeä (!!!) supistus ja luulin jo, että lähtö tulee. Sitten ne loppuivat mutta omituinen olo on ollut koko päivän :whistle: Jos nyt vielä jonkun aikaa pysyis mahassa...

:wave: HP & P 35+3

PS Mulla on ihan poikaolo ollut plussatestistä alkaen, en tiedä miksi. Pari kertaa näin untakin ja aina oli poika ;)

Heippa taas,

en oo saanut aikaiseksi kirjoitella...jotenkin on niin synkät ajatukset että oon yrittänyt pysytellä vähän taka-alalla ja koittaa ajatella muita juttuja. Kauhee pelko persiissä kokoajan ja tosi epäuskoinen olo. Vielä 10 yötä ultraan ja musta tuntuu etten mä kestä tätä odotusta. Oon jotenkin niin varma että uutiset on huonoja taas...

Oireetkin on häviämään päin: pahoinvointi on häipynyt lähes kokonaan eikä tissitkään ole niin kipeet kuin aikaisemmin, vain hiukan arat... ahdistaa ihan sikana. Jos siellä ei enää sydän lyökkään? Tuo vähäinen pahoinvointikin taitaa johtua noista primaspaneista mitä syön...

Voih...sori tää omanapainen ja antipositiivinen purnaus :ashamed:

S-anttu kiva kuulla että ootte päässet kotiin! =) :flower:

Heinis hui mikä reissu, ihanaa että kaikki oli sitten hienosti kuitenkin :hug:

Meritähti :heart: Pömppis 10+5

SusSoo sulla on siis vieläkin kamalampi tuo kuin minulla.
Joskus muksuna mulla reagoi korvanlehet myös aurinkoon, tuli siis vesirakkuloita. Jossain vaiheessa teini vuosina huomasin, ettei korvat enää reagoi samallalailla, mutta kädet on vieläkin samanlaiset ollut tähän "kesään" asti (kai nyt voi jo sanoa kesä, vaikka onkin toukokuu, läpötilat on kuitenkin kesä lukemia), eli tulee sellaista pientä todella kutisevaa näppylää aina ranteesta kyynärpäähän asti.
Eipä ole tuohon muuta osannut apteekkarit yleensä sanoa, kuin "suojakerroin 50 iholle, niin luulisi auttavan", tai sitten on suositeltu vain pitämään pitkähihaista paitaa. Lääkärille en ole tainnut asiasta edes mainita, kun en koe sitä sellaiseksi asiaksi, et vain sen vuoksi menisin lääkäriin ja yleensä kesällä sairastan vähemmän, niin eipä ole ollut asiaa ihottuman aikana lääkärille.
Niin aloin miettimään, voiko tämä allergia olla jotenkin selitettävissä geeneillä, sillä mein perheessä ei muilla ole tätä allergiaa, kuin minulla ja nuoremmalla veljelläni (hänellä reagoi nykyään enää korvat, muttei kädet). Vanhempi veljeni on onnistunut välttymään tältä ja vanhemmillamme ei tätä ole lainkaan, äiree vaan polttaa nahkansa noin yleisesti helposti ja isä ei reagoi aurinkoon juuri mitenkään.

pinkkimieli ja pallopää 16+3

AAM
meritähti :hug: *mielessäni* & rakenneultria odottaville voimia ja luottoa omaan oloon.. :)
Mulla tuil kans tuossa rakenneultran jälkeen semmoi "suvantopalstailuvaihe" päälle että kävi lukemassa vain ja kommentoi minimisti.. joku taantuma :)

Päksäkkä niinpä ajatella että seuraavan kerran kun toisen "näkee" on aktuaalinen kosketus :) :eek: iiik !! ja ko miettiin niin vasta sitä plussas.. mä haluan jotenkin aina ajatella sen niin.. että aika loppujen lopuksi menee äkkiä..

tuosta "tyhmyydestä" keskusteltu.. muodossa jos toisessa :)
mä tykkää käyttää semmoi fraasia et : "ei se vika ymmärtäjässä vaan selittäjässä" :D toimii miehille/puolisoille ;) ja tselle jää parempi mieli ei välttis puolisolle :LOL:
ja tuohon et huono olo takaa ja mitäkin...
JOO ei oo kummastakaan laatta lentäny ja fiksuja ovat.. ainakin tuo esikoinen (2v4kk)vaikka ei pahemmin puhu mutta ymmärtää kaiken mitä sanoo :ashamed: minä ja mun "vikani" pitäis olla johdonmukainen ja puhua suomea ja mä vaan solkkaan ruotsia sille..

R.Pahoinvointi: mun mielestä se on merkki siitä että on voimakas hormonitoiminta.. mulla esim ei oo normiolotilassa koskaan menkkakipuja, semmosia überkipuja että tajua lähtee tai kaksinkerroin pitää mennä saatikka moodswingejä tai syyä jotai kipulääkettä ko tilaan. Tai raskausaikana ei ollut pahoinvointia niin että ois laduria lentäny tai muuten järkyn huonoa oloa jatkuvasti, voi siis laskea yhden käden sormilla "huonot olot".. parhaiten ne huonot olotkin pysyi hanskassa kun söi usein ja vähän mutta toisaalta se mikä mulla toimi niin ei toiminu kaverillani esim lainkaan joten.. :/ se siitä ja sen kestävyydestä.. :D kikkakuutoset kehiin !!

Am & neiti A. 24 vrk :eek: jo !! :heart:

AM teidän neiti on jo kohta kuukauden ikäinen :eek: , aika menee todella nopeaa! :heart:

dada onnittelut eilisistä poksuista! :flower:

HP toivottavasti ei olisi hepatoosia. Sulla ei kyllä ole enää pitkä aika siihen että vauva on sylissä! :heart: Toivottavasti nyt vielä hetken malttaa.

Meritähti :hug:

pinkkimieli mullekin on yleensä kesällä tullut aurinkoihottumaa jos olen pitkään ottanut aurinkoa. Pienenä paloin tosi herkästi. Nyt olen ihmetellyt kun olen ollut ulkona eikä iho edes punoita. Mutta mulla tippuu iho vaikka kuinka rasvaa, eikä mulla ole normaalisti niin kuiva iho.

Mun pitäisi järkätä kamoja kaappiin jota eilen yötä möen kasattiin. Sit pitäisi taas kasata lipasto ja niin edelleen.. Aika ei siis käy kotona pitkäksi. Vauva oli eilen hiljainen ja alkoi jo hermostuttamaan. Tänään aamulla se taas jaksoi potkia.

Oletteko huomanneet että jos itse on väsynyt tai on tosi kiireinen päivä niin vauva on hiljaisempi? :attn:

Päksäkkä 27+6 :heart:

Tulin nostelemaan meidät toiselta sivulta ja päätin kommentoida omaa kysymystäni :LOL: (mullako aikaa?!?). Vauva on ollut paljon vilkkaampi, enemmän jotenkin oma itsensä, kun olen tänään ottanut rauhallisemmin ja nauttinut auringosta! B)

Päksäkkä 27+6 :heart:

Ei kannata istua auringossa pitkää aikaa mustilla housuilla näköjään. Meikä onnistui polttamaan reitensä meinaan tänään, vaikka oli housut jalassa B)

Yritin sitten vahingosta viisastuneena ostaa vaaleat (ei valkoiset) mammapökät, mut mein kauppakeskuksessa ei muilla kun H&M:llä ole mamma vaatteita myynnissä. Sovitin melko monet pökät ja kuinka ollakaan housukoko olisi pitänyt olla ykskas 48 :eek: Aiemmin oon mahtunut 44housuihin ja mulla on mamma pöksyjä joiden koko on parhaimmillaan 42. Eli taitaa olla hieman pienempää mitotusta tuo H&M:n valikoima.
No aiheeseen palatakseni, koko kaupassa oli YHDET ainoat kevyet mammapökät joiden koko oli 48 ja ne mahtuivat hyvin päälle, mutta kuinka ollakaan niiden väri oli mitäs muutakaan kuin VALKOINEN. Jäi sitten housut ostamatta :kieh:
Täytynee siis alkaa metsästämään nettikaupoista housuja, kun nehän voi aina palauttaa jos ei sovikaan.
Onko kellään vinkkejä mistä siis löytää mammapöksyjä jotka saa päälle leveästä lantiosta huolimatta????? Monet noista kokeilemistani housuista olisivat olleet hyviä mahan kohdelta, mut lanteita niihin ei olisi saanut olla.

pinkkimieli ja pallopää 16+3

Huh, huomenna olisi sitten taas meikäläisen tuomionpäivä!!! :headwall: Oon jo ihan paniikissa ollut pari päivää.. Pitäkäähän peukkuja jotta kaikki olisi hyvin.
Jos kaikki on hyvin palkitsen itseäni ostamalla jotkut mammahousut kun tavikset eivät tosiaan mene päälle ja mun vanhat mammavaatteet on jo ihan surkeassa kunnossa..

Leinikki ja B-J rv 8+4
:heart:

Siis nyt meni kyllä sormi suuhun!! Siis miten voi olla mahdollista että mulla on LIITOSKIPUJA jo nyt!! Pari päivää sitten jo kolotteli ekaa kertaa häpyluuta mutta luulin vain kuvitelleeni sen. Mutta nyt ei voi kyllä enää erehtyä. Olen kyllä kuullut että liitoskivut alkavat toisessa raskaudessa aiemmin mutta tämä nyt on mielestäni vähän turhan aikaisin.
Esikoisen raskaudessa kärsin tosi kovista liitoskivuista ja sillon jo tuskailin että mitä kakkosen raskaus tulee olemaan kun anoppikin sanoi että ne kivut aina pahenevat raskauksien myötä :headwall:
Mutta kertokaahan kokemuksia te joilla jo toinen tai kolmaskin kierros meneillään raskaudessa.
Tästä voi tulla kyllä tosi tuskallinen raskaus jos tämä onnistuu..

Leinikki: kuinka ollakkaan, mulla alkoi myös tänään liitoskivut :eek: kolottaa ja vihloo ihan p*****leen paljon kävellessä |O esikoisesta en moista vaivaa edes muista :LOL: en olis edes tiennyt mikä mua riivaa jos en olis lukenu näitä mammapalstoja :D

Olo on muuten ihan ok. Väsyttää, huimaa..Eli veikkaanpa hemoglobiinin tipahtaneen. Ens viikolla neuvola.

Heinis ja rakas 13+2

Mun oli pakko tulla Leinikille kommentoimaan, että AAAI, mikä se sellanen liitoskipu on?

nimim. kolmas kierroksessa eikä moista vaivaa koettu. Pakko kai se on omaa hyvää oloa hekumoida.

Ja huomenna baby-jesse saa hyviä uutisia, se on varma!!!

:heart: :heart: :heart:

Joo tosi kivaa, ihan kuin joku kaivaisi sukkapuikolla alapäätä :headwall: :headwall: Esikoisen raskaudessa oli päiviä kun ei pystynyt edes kunnolla kävelemään, niin paljon sattui :headwall: :headwall: Masu on myös kasvanut viime päivinä aika reippaasti ja on jo aamuisinkin tosi iso. Voin pistää pian ekaa masukuvaa jos mies suostuu sellaisen ottamaan :D
Voi kun nämä olisi hyviä merkkejä siitä että kaikki olisi hyvin..

Mä kävin taas vaklaamassa pikaisesti. Minäkö utelias... B)
Mutta kaks juttua Pinkkimielelle:

1. Syke joo tosiaan voi olla korkea raskaana. Itse asiassa se oli ensimmäinen juttu, josta aloin epäillä olevani uudestaan raskaana km:n jälkeen. :xmas: Se + vihlonnat. Mutta sitä riitti sitten ajoittain pitkin poikin raskautta. Tosi oudon tuntuista, kun välillä tuntui kuin olisi melkein ollu hengästyny, vaikka makoili vain sohvalla töllöä tuijottamassa. Melkoista teholiikuntaa vissiin siis tuo pelkkä raskaus... :whistle:

2. Housuja saat vaikka minkälaisia ja just sun makuun ja sun kropalle, kun teet itse. Eikä ole edes vaikeeta. Ihan oikeesti ei ole. :) Tee näin: Osta (esim.) mahdollisimman halvat (tai kalliit, omapa on asiasi :D) housut, jotka on sun mieleen ja jotka nousee ylös asti, mutta kiinni ei tarttee mennä. Kunhan muuten on sopivat. Tai sitten käytä vanhoja housujasi, jotka voit tähän tarkoitukseen "tuhota". Sitten leikkaa niistä koko vyötärökaistale irti (eli se vyölenkkikohta) )= niin edestä kuin takaakin. Edestä leikkaa u:n mallinen aukko vetoketjun kohdalle (itse leikkasin just tuosta taskujen eestä eli taskut sai jäädä paikoilleen, mutta muista tietty jättää riittävästi väliä taskuihin, jotta sulla mahtuu siihen vielä sauma ;) ). Mä leikkasin koko vetoketjun pois ja toisista housuista, joissa se vetoketju tuli aika alas asti ratkoin vetoketjun kokonaan irti ja ompelin sen vetoketjukaistaleen n. 4 cm matkalta kiinni, loput leikkasin pois. Eli jätin semmoisen paidan helman alta pilkottavan "valevetskarin".

Enivei, matka jatkuu (miten niin olen olen hyvä jaarittelemaan :saint: ). Osta tavallista tiheää resoria joko housukankaan värisenä tai sitten jollakin siihen sopivalla värillä, jos ei nyt just samaa kaupasta löydy (maksaa muutaman euron). Itse ompelin tuon resoriosuuden kaksinkertaisena (info määränarviointia varten ;) ), pysyvät paremmin jalassa + kestävät paremmin, kun siitä kuitenkin aina kiskoo housuja jalkaansa. + kun vatsa kasvaa, on vaan kivaa, että joku sitä vähän tukee... Eli: ompele resori kauttaaltaan sekä taakse että eteen niin, että taakse tulee n. 10 cm kaistale koko selkäosuudelle ja eteen niin, että täytät sen u-aukon + sen verran ylemmäs, että etu- ja takaosa ovat samalla korkeudella vyötärön puolesta. ...kuulostaa vaikealta, mutta oikeesti ei ole. :snotty:

Tuolleen tein itselleni pitkin raskautta housuja ...oisinko neljät tehny. Farkkuja jostain syystä tarttes aina isompia ja isompia... :xmas: Mutta sain aina just mieleisiäni eikä tuo u-resorikohta näy paidan alta, kun yleensä se paita on raskaana kuitenkin vähän pidempi tai alla on esim. masutuubi. Ja on muuten mukavat housut vielä raskauden jälkeenkin, kun synnäriltä kotiutuu ...ja niille ekoille viikoille (kuukausille ? B) ) ennen kuin mahtuu/voi pitää omia housujaan.

Halvimmat farkut, mitkä tuota tarkoitusta varten ostin, maksoi n. 10 e (halpakaupasta), resoriin meni aina pari euroa / housut, joten laskeskelin, että yli satkua en yhteensä noihin housuihin raskauden aikana tarttennu kuitenkaan sijoittaa.

Jos tosta mun selostuksesta ei saa selvää ja jotakuta kiinnostaa, voin koittaa ehtiessäni nappasta pöksyistä kuvan, jos se auttaa. Mutta pistäkää siinä tapauksessa yksäriä, ei tuppaa tänne nettiin nykyisin joka päivä ehtiä ...saatikka tähän ketjuun... B)

Ja p.s. Henkkamaukan housuista en ole vielä kuullu keltään positiivista kommenttia. Päinvastoin. Mun tuttavapiirissä niiden mammahousut on jääny kuitenkin käyttämättä, koska se "napamalli" painaa vatsaa, kun maha kasvaa eikä niillä pöksyillä ole hyvä istua.

Mulla on jo huutiksessa myynnissä omat äippäfarkkuni, ne on kaikki kokoa M, 38-40 tai 29 tuumaa.. En enää viiti vetää niitä päälle ku menee enstisetkii kesävaatteet, caprit ja hameet päälle :D Maha ku on koko ajan ylläällä ollu eikä tunnu laskeutuvan vaikka enää neljä viikkoa laskettuun! :eek:

Siinä uusinta mahakuvaa sitten =)

kleo ja ilkiövauva 35+4

Meillähän on kleo sama laskettu aika =) Miten olin sen jo unohtanut :ashamed:

Mulla alko ne kutinat :headwall: Huomenna verikokeisiin, viime viikkoset oli nousseet edellisistä, joten hipheihurraa, taitaapa tuo hepatoosi taas iskeä :eek: Toivottavasti nyt en joutuisi osastolle ainakaan kovin pitkäksi aikaa, mä en tykkää yhtään olla sairaalassa... Huomenna myös neuvolassa ylimääräinen käynti, haluaa ottaa normijutut ihan varulta.

Palataan, HP & P 35+4 :wave:

AAM
leinikki :hug: liitoskivut on hanurista.. tai no alhaalta :LOL: :D kaverikin tässä valitteli ko sanoi että omaa kolmatta odottaa nyt ja 10 viikolta on särkenyt värktyykiä.. :snotty:
huomiseen ultraan tsempit vielä mukaan b:)d

Herranjee ! Herkkiksellä ja Kleolla piukemmat paikat pian :eek: :) ihanaa kun kesä lähestyy ja aika vaan vilahtaa..

pinkkis... mä tilasin tuolta espritiltä ko oli alessa (woodookin kai tilannut) jotai pöksyjä ja kaikkia käytin.. niissä oli mulla lahkeenpituusongelma.. mut persii oli 42 nuissa eurooppalaisissa.. normi se 40. Niillä on ne nettisivut ja siellä on usein aleja kyllä mammabyysissä ja palauttaa saa kans..

Am & neiti 24 vrk :heart:

Miten voi neuvola-aamuna (=tänään) vaaka näyttää KOLME kiloa enemmön ku eilen? Ja sitä edellisenä päivänä? Tän on pakko olla psykologista!!!!:eek: Eilen olin vielä lihonut "vain" 2,5 kg, nyt onkin 5,5kg. ARGGHHH!! Miten voi mulla olla näin pervo suhde vaakaan???

Kai se on pakko sinne neuvolaan silti hipsiä.....

:xmas: :xmas:

SusSoo
Kleolla aivan ihana masu

Pinkkimieli :wave: Meidän suvussa ei kenelläkään muulla ole tuota valoallergisuutta :kieh: joten enpä tiedä mistä olen sen saanu...

Leinikki :wave: mulla oli ihan kamalat liitoskivut joskus rv 15-20 paikkeilla
kävelin kun vanhat mummot... Sitten ne vaan yhtäkkiä hävisivät. Esikoinenkin sanoi joskus pari viikko sitten, että "äiti sä et enää kävele huonosti". Ajatella että tuommoinen 7v huomasi ihan itse tuollaisen asian.

Woodoo :D Ehkä se puntari nyt vaan temppuilee... Mulla on taas haaveina, että tänään neuvolassa todettaisiin että painoa ei ole tullut viime käynnin jälkeen yhtään lisää, koska sitä tuli alkuraskaudessa ihan liikaakin... Kuitenkin puntari varmaan huutaa hoosiannaa kun siihen menen seisomaan
Esikoinen tulee neuvolakäynnille mukaan, kun haluan tytön kuulevan vauvan sydämenlyönnit :heart:

Sussoo ja Suloinen 31+4 :heart:

Kiitos masukehuista :D Alkaahan tuolla munkii kessillä olla kokoa

woodoo Tuo on tuttua, söitkö eilen jotain suolaista tai joitko sokerista? Mulla limppari turvottaa ku taikinaa :eek: Ja paino nousee päivässä pari kiloa heti jos on grillauskekkerit :LOL:

kleo ja Saravauva 35+5

Yhteistyössä