Mä kävin taas vaklaamassa pikaisesti. Minäkö utelias... B)
Mutta kaks juttua
Pinkkimielelle:
1. Syke joo tosiaan voi olla korkea raskaana. Itse asiassa se oli ensimmäinen juttu, josta aloin epäillä olevani uudestaan raskaana km:n jälkeen. :xmas: Se + vihlonnat. Mutta sitä riitti sitten ajoittain pitkin poikin raskautta. Tosi oudon tuntuista, kun välillä tuntui kuin olisi melkein ollu hengästyny, vaikka makoili vain sohvalla töllöä tuijottamassa. Melkoista teholiikuntaa vissiin siis tuo pelkkä raskaus...
2. Housuja saat vaikka minkälaisia ja just sun makuun ja sun kropalle, kun teet itse. Eikä ole edes vaikeeta. Ihan oikeesti ei ole.
Tee näin: Osta (esim.) mahdollisimman halvat (tai kalliit, omapa on asiasi
) housut, jotka on sun mieleen ja jotka nousee ylös asti, mutta kiinni ei tarttee mennä. Kunhan muuten on sopivat. Tai sitten käytä vanhoja housujasi, jotka voit tähän tarkoitukseen "tuhota". Sitten leikkaa niistä koko vyötärökaistale irti (eli se vyölenkkikohta) )= niin edestä kuin takaakin. Edestä leikkaa u:n mallinen aukko vetoketjun kohdalle (itse leikkasin just tuosta taskujen eestä eli taskut sai jäädä paikoilleen, mutta muista tietty jättää riittävästi väliä taskuihin, jotta sulla mahtuu siihen vielä sauma
). Mä leikkasin koko vetoketjun pois ja toisista housuista, joissa se vetoketju tuli aika alas asti ratkoin vetoketjun kokonaan irti ja ompelin sen vetoketjukaistaleen n. 4 cm matkalta kiinni, loput leikkasin pois. Eli jätin semmoisen paidan helman alta pilkottavan "valevetskarin".
Enivei, matka jatkuu (miten niin olen olen hyvä jaarittelemaan :saint: ). Osta tavallista tiheää resoria joko housukankaan värisenä tai sitten jollakin siihen sopivalla värillä, jos ei nyt just samaa kaupasta löydy (maksaa muutaman euron). Itse ompelin tuon resoriosuuden kaksinkertaisena (info määränarviointia varten
), pysyvät paremmin jalassa + kestävät paremmin, kun siitä kuitenkin aina kiskoo housuja jalkaansa. + kun vatsa kasvaa, on vaan kivaa, että joku sitä vähän tukee... Eli: ompele resori kauttaaltaan sekä taakse että eteen niin, että taakse tulee n. 10 cm kaistale koko selkäosuudelle ja eteen niin, että täytät sen u-aukon + sen verran ylemmäs, että etu- ja takaosa ovat samalla korkeudella vyötärön puolesta. ...kuulostaa vaikealta, mutta oikeesti ei ole. :snotty:
Tuolleen tein itselleni pitkin raskautta housuja ...oisinko neljät tehny. Farkkuja jostain syystä tarttes aina isompia ja isompia... :xmas: Mutta sain aina just mieleisiäni eikä tuo u-resorikohta näy paidan alta, kun yleensä se paita on raskaana kuitenkin vähän pidempi tai alla on esim. masutuubi. Ja on muuten mukavat housut vielä raskauden jälkeenkin, kun synnäriltä kotiutuu ...ja niille ekoille viikoille (kuukausille ? B) ) ennen kuin mahtuu/voi pitää omia housujaan.
Halvimmat farkut, mitkä tuota tarkoitusta varten ostin, maksoi n. 10 e (halpakaupasta), resoriin meni aina pari euroa / housut, joten laskeskelin, että yli satkua en yhteensä noihin housuihin raskauden aikana tarttennu kuitenkaan sijoittaa.
Jos tosta mun selostuksesta ei saa selvää ja jotakuta kiinnostaa, voin koittaa ehtiessäni nappasta pöksyistä kuvan, jos se auttaa. Mutta pistäkää siinä tapauksessa yksäriä, ei tuppaa tänne nettiin nykyisin joka päivä ehtiä ...saatikka tähän ketjuun... B)
Ja p.s. Henkkamaukan housuista en ole vielä kuullu keltään positiivista kommenttia. Päinvastoin. Mun tuttavapiirissä niiden mammahousut on jääny kuitenkin käyttämättä, koska se "napamalli" painaa vatsaa, kun maha kasvaa eikä niillä pöksyillä ole hyvä istua.