***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Voi ei....ElinaMaria :'( en voi uskoa tätä. :'( Ei löydy sanoja... olen niin pahoillani. :hug: :heart: :heart:

Katherine Inhottava terkka...toivotaan, että se vuotaminen loppuu. :hug:

Arska Täälläkin on vessakäynneillä välillä tullut verta paperiin. Viimeksi juuri viikko sitten. Se kyllä säikäyttää ihan hirmuisesti. :hug: Pyydä ihmeessä sairaslomaa, jos siltä tuntuu. :heart:

MyAngels Voi kun ikävästi kaverisi reagoivat. Mulla on sellainen tilanne, että olen ystäväpiirissä ensimmäinen, joka saa lapsen. Kun tämän uutisen kerroin niin vastaanotto ei kaikilta ollut mikään lämmin. :'( Mutta onhan se hyvä, että selviää todelliset ystävät tässä vaiheessa. Eipä noista henkilöistä ole mitään enää kuulunut...

Äitee Onneksi tuo häirikkö on nyt jättänyt rauhaan. Muuten meilläkin olisi noin 2 kk vauva nyt, jos kaikki olisi mennyt edellisessä raskaudessa hyvin. Mutta sisulla eteenpäin ja :heart: pohjasta toivon, että kaikki tämän pinon mammat saavat pikku käärön syliin.

Jemima 27+6
 
ElinaMaria: olen niin pahoillani puolestasi :hug:

Itse kävin kertaalleen siinä viime kuun pinossa pyörähtämässä, mutta ihan hyvä, etten ole listoilla. Vappuaattona tämä raskaus sai tuomionsa (rv 7+4). Sikiö ei ollut enää kasvanut ja sykettä ei löytynyt, vaikka se vielä edellisellä viikolla (rv 6+2) havaittiinkin. Maantaina menen sitten Kättärille, missä kohtu toivottavasti sitten tyhjennetään kaavinalla. Syksyn keskeytyksen yhteydessä sain kokea sekä lääkkeellisen tyhjennyksen että kaavinnan ja kyllä se kaavinta oli paljon helpompi itselleni.

Tänä viikonloppuna olisi ollut ensimmäisen lapsen LA, joten vähän ankea olo nyt on. Ensi viikolla menemme kuitenkin naimisiin ja nyt olen entistäkin onnellisempi tuosta ajoituksesta. Alunperin sen valittiin lievittämään lasketun ajan ja äitienpäivän tuskaa, mutta kyllä se helpottaa tätäkin menetystä, kun on jotain muutakin ajateltavana.

katherinelle vielä lämmin :hug: . Ihan törkeää tuo neuvolan toiminta.

MyAngels: ei tuo tuttujesi käytös vappuna ihan asiallista ollut. Mutta itsekin huomasin viime syksynä, että osa ihmisistä "pelkää" puhua lapsensa menettäneille. Ja uusi raskautesi varmasti sekoittaa heidän ajatuksiaan lisää, kun he eivät tiedä, mitä uskaltaa sanoa ja mitä ei. Osin varmasti peläten, että vahingossa sanovat jotain väärää, joka toisi lapsen menetyksen mieleesi. Ikään kuin sitä koskaan pystyisi unohtamaan.

Onnea teille kaikille raskauksiinne. Käyn varmasti täällä aina välillä lueskelemassa juttujanne ja toivon, että jossain vaiheessa voisin taas liittyä joukkoonne.
 
Voih... miten nyt tätä pinoa näin kaltoin kohdellaan.. Monta kamalan kohtalon kokenutta ihan päivän sisällä :'( :'( :'(

elinamaria: Olen todella pahoillani, voimia ja yrittäkää jaksaa :hug: Itse useamman km kokeneena ymmärrän tunteesi täysin, mutta luottakaa siihen, että saatte vielä korvauksen korkojen kera :heart:

Samoin tinkatar: Otan osaa menetykseenne, onneksi teillä on toisenne ja sanotte ensi viikolla tahdon! Onnea siiä etukäteen :heart: Toivotaan, että kättärillä homma hoidetaan tyylikkäästi ja pääsette nauttimaan, mikäli se suinkin on mahdollista, häistänne! :hug:

katherine: lähetän huokauksia ylöspäin puolestanne että vauvalla olisi kaikki hyvin! Uskomatonta käytöstä neuvolasta, mä en ois pystynyt olemaan noin rauhallinen sílle tädille! |O Uskotaan että toukokuu on toivoa täynnä :heart: :heart:

En osaa muita kommentoida nyt, menin niin kipsiin tästä surun paljoudesta... :ashamed: :'(
 
Tinkatar,otan osaa suruunne :hug: Onneksi kuitenkin teillä on toisenne,onnea tulevan hääpäivän jodosta :heart:

MyAngels:ikävää että ystäväsi tuolla tavalla reagoi,ehkä heillä sit tosiaan on ongelmia suhtautua tilanteeseen :hug:

Kaikille vuotajille,toivottavasti syy selviää ja saatte sairaslomaa tms. ennenkaikkea toivon että vuotelu loppuu :hug:

Täällä ei uutta auringon alla,ei taida mielle synttärilahjaksi tulla nyyttiä,kun ei edelleenkään oireita siihen suuntaan... noh,äitienpäivä sitten tavoitteeksi :heart:

Repa ja kutvonen rv 38+4
 
Mitä mitä?!?!?!?

Siis mä oon aivan puulla päähän lyötynä!

Voi kultamurunen sua!!

Miten voi mennä niin samaa kaavaa sun elämäs nyt miten mun on mennyt?!???


Siis voi h****tti!!

Ensin keskeytys, sitten plussa, ja keskenmeno!!

En ikinä kenellekkään soisi niin paljon kestettävää!


Ite silloin joulukuun keskenmenon jälkeen mietin ja mietin mikä tarkoitus kaikella oli...

Sain keskenmenon, eikä meidän suvussa ole yhtäkään keskenmenoa - eikä liioin lapsensa haudanneita, niin miksi mun piti sitten kokea molemmat... Sitä ei pieni ihmismieli ymmärrä

Muista että sulla on oikeus olla vihainen, olla katkera ja kiukkuinen, sillä tää ei ole reilua!


Menethän lääkäriin, niin saavat "merkata" keskenmenon kirjoihin ja papereihin. Täälläpäin keskeytyskin lasketaan keskenmenoksi, joten on erittäin tärkeää että käyt sairaalassa jo ihan oman vointisi, niin myös tuon takia että keskenmenosi merkataan


Vielä tulee sinun vuorosi, luota siihen. Me odotettiin yhet menkat, ja tärppi kävi sitten. Toivon sulle niin paljon samaa, eli onnea!!!


Ja muista ystäväni, että siitä saa olla iloinen että tärppi käy suht helposti. Tiedän ettei se nyt lohduta, mutta ajanmyötä siitä osaa olla kiitollinen. Tiedän mistä puhun, koska hoitohenkilökunta lohdutti mua sairaalassa keskenmenon jälkeen juuri noilla sanoilla, ja mun olis tehnyt mieli sanoa että painukaa hiiteen, montako lasta te ootte menettänyt?!?

Mutta kyllä myöhemmin osasin olla siitä kiitollinen että raskauduin kuitenkin helposti.
Nyt todellakin toivon että jatkat samaa rataa kuin minä, eli plussa tulee sulle nopeesti, ja kaikki menisi molemmilla hyvin!!!

Kolmas kerta toden sanoo - eikä enää enkeleitä meille...


Voimia ystäväni!!!



"Enkeli tuli, tarttui pikkuisen käteen,
ja sanoi: Tule, mennään kotiin..."
 
halauksista ja lohdutuksesta. :heart:

Mulla on ihan ok fiilis. Jotenkin koko viikon ajan tuntui oudolta, kait sitä pitäisi luottaa vaistoihinsa. Mutta mä oon ihan kunnossa. Mä oon pettynyt, ettei se pieni siellä pysynyt, surullinen siitä ajatuksesta ettei tullutkaan vauvaa, ja vi**uuntunut siitä kun tämä tuntuu niin turhalta. Olisi sitten ollut alkamatta kokonaan. *huokaus*

Aarteen ei vain ollut tarkoitus tulla. Mä olen itkenyt ihan tarpeeksi tänä keväänä, en jaksa tehdä tästä isoa asiaa. Mä annan Aarteen mennä ihan rauhassa. : ) Ensi kerralla varmasti onnistaa. Niikuin MyAngels sanoi, kolmas kerta toden sanoo. :heart:

Eli eteenpäin mennään. En jää tuleen makaamaan.

Tästä toivutaan kyllä - tarvitaan vain aurinkoa, olutta ja ystäviä. Ehkä se pieni tulee kun sen aika on. :heart: B)
 
elinamaria :hug: :hug: olen kovin pahoillani, voimia näihin päiviin ja toivotaan että pian onnistaa uudestaan ja pääset pian taas palaamaan tänne :hug:

samoin tinkatar :hug: pahoittelut teillekkin ja voimia tulevaan :hug: onnea kuitenkin tulevasta hääjuhlasta
 
Katherine: Toivotaan toivotaan, että vuoto on harmitonta!!! Hyvä jos se on väriltään ruskeaa, eli vanhaa verta

Siellä neuvolassa taitaa olla täti "hieman" kyllästynyt työhönsä!



Äitee2: Hui kauhee minkälainen tuo sun "ystäväs" on!
Tuollainen asia todellakin tarvitsi jo poliisia.


Aili: Onnittelut ultrauutisista!!

Uskon että kun pikkuisen sydän lyö, niin ei nuo muutaman päivän heitot ole "vaarallisia". Pikkuinen voi kiriä kiinni, ja olla yhtäkkiä muutaman päivä "edellä"

Paljon johtuu nuo mittaukset myös siitä minkälainen ultrauslaite on. Esim. enkelini aikana Keskussairaalan ultrassa enkelini oli 6vrk isompi, ja siitä kahden päivän päästä neuvolan ultrassa hän vastasikin juuri oikein viikkoja kooltaan. Eli noissa on huimiakin eroja



Surusydän:Tuosta sykkeen näkemisestä, niin mähän jouduin ekan kerran ultraan tässä raskaudessa rv 5+1 verisen vuodon ja alamahakipujen takia. Silloin nähtiin vain ruskuaispussi kohdussa ja siellä pieni kaiku, eli poissuljettiin tuulimuna ja kohdunulkoinen raskaus. Ylilääkäri oli ultraajana, ja hän antoi kontrolliajan rv 6+5 ja sanoi että kyllä syke näkyy silloin jos kaikki on hyvin. Ja näkyihän se sydän siellä jumpsuttavan



Gatsu: Mun siskoni menee ens viikolla ultraukseen kun vauva on poikki,- tai perätilassa. Vauvalle on annettu aikaa kääntyä useampi viikko, vaan ei ole mitään tapahtunut. Ultrapäivänä hänellä on viikkoja tasan 37 ja silloin keskustellaan joko kääntöyrityksestä tai sektioajasta. Toivotaan että niin hänen vauvansa kuin teidänkin hoksaisi nopsaa kääntyä oikeinpäin

Kröhöm...minä paraskin puhuja, kun ite oon ollut väärinpäin, enkä sitten millään ole suostunut kääntymään kääntöyrityksistä huolimatta! Eli synnynnäinen härkäpää!

Joten sektiollahan olen sitten maailmaan tupsahtanut



Aurinkoenergiaa: Onneksi selvisit säikäyksellä!

Pyydä vaan saikkua jos siltä tuntuu



Jemima:Se on kyllä totta, että niin lapsen menetyksessä kuin plussatestin tehdessä selviää ne todelliset ystävät. Onneksi laatu ratkaisee, ei määrä



Tinkatar: Voi ei! Voimia kauheesti!!!

Hyvää hääpäivää!!

Se on totta, että moni ihminen pelkää puhua lapsensa menettäneille vanhemmille

Kai he pelkäävät etteivät osaa sanoa mitään järkevää. Oon lohduttanut ihmistä joka on mulle sanonut suoraan tuon lauseen, ettei tarvitsekaan osata sanoa mitään, enhän minäkään osaa sanoa mitään järkevää. Toisen läsnäolo on tärkeintä, ja se että tiedän että voin tarvittaessa nojautua hänen olkapäätään vasten...



Miikkis: Mulla on saikkua ens pe asti, ja sinä päivänä on myös se ylimääräinen ultra... Jänskyttää....



ON: Tuosta kohtelusta mitä vappuna "ystäviltä" sain, kyllähän se loukkasi...

Mutta heillä oli erittäin vaikeaa tulla esim. osanottoja sanomaan hautajaisten jälkeen, joten näytti olevan tuplasti vaikeampaa tulla nyt onnittelemaan, tai edes vaan moikkkaamaan

Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että ihminen ajattelee tyhmänä että jos hän on puhumatta menetyksistäni, niin sitten minäkin ne muka unohdan! Ja pyh!


Yksi noista johon törmäsin vappuna, on mun ja mieheni miespuolinen ystävä, ja hänkin luikki karkuun... Kun hän kesällä törmäsi meihin (hautajaisten jälkeen) hän ensin oli kuin ei olisi huomannutkaan, eli meni karkuun, mutta tuli pian luoksemme ja sanoi, että "Mä en osaa sanoa mitään, mutta halata mä osaan" ja niin hän halasi ensin mua, ja sitten miestäni. Ihanaa käytöstä, ja hänen pisteensä nousivat kyllä kattoon...
Nyt vaan vähän petyin...

Mä olisin tuntenut itseni ihmiseksi, jos hän olisi vaikka vaan kaukaa moikannut, kun ei kerran kyennyt tulemaan juttusille, mutta ei...



Huomenna olisi sitten se päivä kun lähdetään miehen varaamalle yllärireissulle, eli risteilylle ihan kahdestaan

Laivaan hyppäämme sunnuntaina, ja pois hyppäämme tiistaina, eli mukavasti katkaisee arkea tuo love boat-reissu


Juhlimme maanantaista syntymäpäivääni, sekä 6-vuotis kihlapäiväämme

Uskomatonta että siitä on jo 6 vuotta kun mieheni tuli luokseni syntymäpäivänäni ja polvistui eteeni kera sormuksen


Kiusasinkin häntä, että jos kihlalahjaksi saan kolmen päivän hemmottelun, niin mitähän ihanaa hän keksiikään elokuuksi kun on 3-vuotis hääpäivä



Pitäkää muruset itsestänne ja toisistanne huolta!!

Palailen sitten varmaan keskiviikkona taas linjoille

Nyt täytyy alkaa siivoomaan ja leipomaan kun tulee väkeä synttärikaffille illalla



Nähdään!!



:MyAngels ja niin rakas rv 17+1---17+4
 
heippa mammat! B)

kiitos kaikille tsempeistä!!miikkis no mä olin tosiaan LIIAN rauhallinen sille neuvola tädille ja nyt vaihtamisen sijaan ajattelinkin mennä hälle ja ihan toisella asenteella! siis sillä että v.ttu katokin mitä sanot saata.an urpo!! :kieh: eli viikon päästä tiistaina täti saa kuulla kunniansa!! kjehkjeh!! :kieh:

mä en oikein muista mitä piti kirjoittaa koska elinamarian uutiset on vetäneet mutkin aika hiljaiseksi.. toivon elinamarialle paljon hyviä hetkiä ystävien, auringon ja oluen parissa, niin kuin hän itse kirjoitti!!! :saint: :hug:
my angels voi että... ihanaa kuulla että ootte noin rakastuneita kuuden vuodenkin jälkeen!! se on upea ja tavoiteltava asia!! :saint: :heart: meillä kesällä neljä tulee täyteen..
niin ja oottehAN TE tietty seukannu jo ennen kihloja..elikäs kuinkas kauan on "koko saldo"?

äitee kamala millanen pässinpää sua seurailee!! turpaan tollaselle, uh ja puh!! kuinka joku jaksaa olla niin katkera apua...

mun olo on aika hyvä..yöllä ei oo tullu yhtään mitään vuotoa, kipuja nolla, tänään pyöräilyn jälkeen tuli vähän rusehtavaa tuhrua...mutta sitä mulla oli viimeraskaudessa ihan 12 viikolle asti ja silloin kaikki oli ihan hyvin! joten en itse usko että tämä ennakoi keskenmenoa, mutta ikinähän sitä ei tiedä..aion kyllä nyt olla rauhallsin mielin, viikon päästä nähään miten pikkuinen jaksaa!
tänään lätkää, limua, pizzaa ja hyviä ystäviä!! meinaatteko kattoa suomen pelin??

tsaukki! katherine ja kultanen 6+0
 
Huonoja uutisia täällä. :'( Halauksia! Pistää ihan sanattomaksi. Tuntuu omat vaivat taas mitättömiltä. Muuta en nyt kommentoi, kuin että huomenna aamusta menen sinne äippäpolille ja jos saan samalla jäädä sisälle, niin minusta ei sitten varmaan pariin päivään kuulu mitään.

Aurinkoista päivää kaikille!

Puella ja Kompiainen 41+5
 
voima :hug: kaikille, jotka sitä nyt tarvitsee :( toivon teille pikaista voimaantumista.

katherinen ja äiteen kohdalle toivon jatkossa järkevämpiä ihmisiä...

en jaksa oikein kirjuutella, todella huonosti nukuttu yö takana, mutta huikkaan, että muutto takana, hyvin meni ja täällä voidaan hyvin. viime yönä ahisti kovasti keskivartalossa, ei oikein henkikään tuntunut kulkevan ja työnimi "Jumppahullu kansa" todisti nimensä pitävän oikein hyvin paikkansa...
enää 15 työpäivää ennen kesistä ja ä-vapaita, joten pian oon täällä ihan maanvaiva seurananne ;)

voikaahan hyvin!

irtis 25+4
 
MyAngels,kuulostaa ihanalta yllätysreissulta,eli hyvää matkaa ja nauttikaa toisistanne...ja onnittelut jo valmiiksi :flower:

Puella,onnea matkaan!!!! Tulehan sit kertomaan nyytistä :heart:


Tuli osittain katottua suomen peli,mut sit tuli nukkumatti :ashamed: Hyvinhän tuo näytti päättyneen =) Täällä ei siis nyyttiä isännän synttärilahjaks tullut,mutta eteenpäin mennään... Eilen tunsin jopa yhden supistukseen,wau :LOL:

Hyvää aurinkoista sunnuntaita kaikille :heart:

Repa ja kutvonen rv 38+5
 
puellalle onnea matkaan huomiselle :heart: sitten heti kertomaan kuulumiset kun kynnelle kykenet :D

myangels melkosta käytöstä noilta sun tutuilta, oishan sitä nyt voinu tulla moikkaan ja onnitteleen...
ihanaa rakkausristeilyä :heart: pitäkää hauskaa

AE nyt vaan lepäilet ja otat rauhallisesti, toivottavasti saat saikkua huomenna jos siltä vielä tuntuu :hug:

katherine hyvä että vuotelu on helpottanu, nyt lepo vaan sielläkin =)
ja tosiaan pistä tollanen täti koville, aivan törkeetä käytöstä :eek:

äitee hyvä että lähestymiskielto autto, hirveitä ihmisiä kyllä näköjään löytyy....

repaakos sitten seuraavaks jännitetään :D eipä oo enää pitkä aika, onkos olo ollu muuten taas hyvä vai vielä kummallinen?

täällä olo edelleen samanlainen, vaavi on jämähtäny tohon poikkitilaan, toivottavasti jossain vaiheessa siitä alaspäin pyörähtää, välillä on hiljasempaa ja välillä potkii niin että oikein sattuu..
ensviikolla täytys laittaa kelan paperit meneen, jos vaikka sitten kun sais sen äitiysavustuksen niin ostais vaippatarpeita ja alottais ompelun.. mutta sunnuntainjatkoja kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 26+3
 
Elinamaria, apua, olen ihan superpahoillani :hug: . Uskon, että kaikki täällä osaavat ihan oikeasti ymmärtää ja ottaa osaa suruusi ja menetykseesi, olemmehan sen kaikki ikävä kyllä kokeneet. Tuntuu kyllä tosi pahalta, väärältä ja epäoikeudenmukaiselta. Mulla tuli kyllä kyyneleet silmiin, kun luin viestisi. Tämän viikkoisen kokemukseni jälkeen taas muistin niin elävästi sen kauhean tunteen, mitä kenenkään ei pitäisi joutua kohtaamaan. Voimia sinulle suruusi, ja toivottavasti tulet pian tänne takaisin. Lähetän kaikki positiiviset energiani sinulle, ja myös sinulle, Tinkatar. On tällainen kyllä niin niin niin eniten väärin. :hug:

Sitten Aili, olin ekassa ultrassa 6+ -viikolla, ja tokassa 7+ -viikolla, ja molempien perusteella viime tiistaina piti olla 9+1. Kun sitten jouduin sinne sairaalaan, ja ultrattiin, niin vastasikin 8+4. Lääkäri sanoi, että ultrassa voi aina heittää nuo viikot, että sen ei mitään tarvitse tarkoittaa. Seuraava ultra tiistaina, kontrollikäynti verenvuodon vuoksi, niin katsotaan mitä silloin näyttää, onko siis 10+1 vai 9+4.

MyAngels rentouttavaa reissua, olet loman ansainnut!

Puella, jännittäviä aikoja, tsemppiä koitokseen!!!

Repa, josko sitten Puellan jälkeen olisi sinun vuorosi... Olisihan se äitienpäivän kruunaus, varsinainen lahja! =)

Ja Katherine, rusehtava vuotohan on vanhaa verta, ja käsittääkseni ei niin huolestuttavaa. Itsellänikin sitä on nyt tullut tiistaisen seikkailuni jälkeen, mutta niin lääkäri sanoikin, että kohdunkaulalla näkyy vanhaa verta joka saattaa vuodella pois. Ymmärrän kyllä, että kaikenlainen vuoto, olkoon kuinka ruskeaa ja niukkaa hyvänsä, laittaa aina mielikuvituksen laukkaamaan ja saa huolestumaan ja pelkäämään pahinta. Niin itsellänikin. Toivottavasti sun vuodot siis rauhoittuvat, vaikka olisivatkin vaarattomia, ihan oman mielenrauhasi vuoksi!

Mulla nyt ihan ok olo. On tainnut jännitys ja järkytys hiukan laueta, ja olen ollut hirmu väsynyt, nukkunut sellaisia kolmen tunnin päikkäreitä. Tietenkin hysteerisesti tarkkailen kaikkia tuntemuksia alavatsassa, ja pelästyn pienintäkin vihlaisua. Ja jokaisella vessareissulla pelkään että paperissa on verta. Tiistain ultra jännittää, olen taas hysteerisenä saanut päähäni, että mitä jos nyt ei olekaan enää sykettä.

Luulin, että pahin jännitykseni olisi lauennut silloin, kun sain tietää ettei kyseessä ole tuulimuna. Ja paskat, nyt tuntuu kuin eläisin ultrasta ultraan. Järjellä ymmärrän, että pitäisi vain luottaa, mutta se on niin vaikeaa, helpommin sanottu kuin tehty. Mielialat on kyllä tällä viikolla heitelleet niin laidasta laitaan, pelästymistä ja surua ja pettymystä, sitten kiitollisuutta ja huojennusta, sitten taas pelkoa, ja nyt en tiedä enää mitä tunnen ja ajattelen. Toki olen kiitollinen elämälle, että pieni pysyi sisälläni, mutta pelko ja huoli ei ole poistunut edes hetkeksi. Uuden viikon aloitan siis aika sekavissa tunnelmissa. Jos ultrassa kaikki hyvin, niin ehkä ensi viikon olen rauhallinen.

pikkutiikeri ja Toivo 9+2 --- 9+6 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tervehdys.

Ensiksi, hiljainen ja osaanottava :hug: kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille. Apeaksi vetää mielen :'( . Voimia ElinaMaria, Tinkatar, Katherine ja Pikkutiikerikin.
On tää mieletön palsta! Tänne mahtuu niin laaja kirjo elämän iloja ja suruja. Oikein mahtavaa hääpäivää Tinkattarelle! Usko mua, että kaikki nämä koettelemukset tekevät liitostanne ja suhteestanne vain vahvemman. Kun itse etsiskelin vihkivala-ajatuksia häihimme tuos jokin aika sitten, niin muistin kyllä viime kesäiset surut ja tuskat kun 'vannoin TAHTOVANI rakastaa silloinkin, kun on vaikeaa'. A-M Kaskisella on aiheesta erittäin koskettava runo "Minä sinua rakastan...se ei ole vain hetken huumaa.. jne"

Puellalle onnea matkaan. Jäämme odottelemaan sun synnytyskertomusta ja tietty kuvauksia ja kuvia vaavista :heart: .

MyAngels taitaapi olla jo :heart: boatissa. Hellusta! Toivottavasti teil on tosi ihana matka!

Irtikselle parempia unia ensi yöksi :hug: . Kyllä ne jumpparallit siitä rauhottuu, kun kaveri viel vähän kasvaa ja kylkiluut tulee leikkikehää rajaamaan ;) :whistle: .

Repa , soot sit seuraavana synnärijonos, eikö? :wave: Toivottavasti lähtö tulee suht nopeesti, niin ette ehdi miehes kans pitkästymään..
Tuli muuten mieleen, ku tuol kesäkuisis ollaan kirjoteltu sairaalan _ah niin ihanista verkkopikkareista_ , niin pitää mainostaa teillekin noita Sloggin hipsterihousuja. Meitsin vartalolle ne saumattomat string- ja hipstermallit on sopineet loistavasti ainakin näin odotusaikana ja sairaalakassiinkin heitin jo yhdet valmiiksi. Ei pitäis mahd tikkienkään kovin kovasti noissa kiristää ja hengittävyyttäkin löytyy.. ja värivalikoimaa. Eli wink wink vaan kaikille ;) .

Mitäs muuta... No ( . ) .. Viime yö meni taas kärvistelles. Supisteli ja poltteli alaselkää. Ravasin vessassa ja käveleskelin olkkarin ja keittiön väliä. Mutta ei tullut lähtöä vielä. Nyt on sit päivällä nukuttu univelkoja takas.. Isäntä taas kiitteli mun taloudellisuuttani :LOL: , kun aikani kuluks pesin sit yösähkön aikaan pyykkiä ja silittelin pinon kauluspaitoja yms. No saakeli, en mä sitä huvikseni tehny - oli vaan pakko olla jotain ajankulua supistusten välis. Odotan niin kovasti tiistaista lääkärineuvolaa ja kokoarviota. Toivottavasti vuodelepokieltoakkin vähä höllättäis :saint: . Sais rueta sit oikein _tekemään_ niin eiköhän se vauvakin sieltä sit putkahtais... Kun pihapuiden kannot olis jyrsitty, saares kivet käännetty, ikkunat pesty, huopakatto huollettu jne :LOL: . *Miten niin mul on tää makoilu vähä käyny hermoille?!? :LOL: *

Aurinkoista sunnuntai-illan jatkoa!

-A- 35+5
 
Moikka!

Surusydän, olen vielä opiskelija ja pääsin siksi YTHS:lle tuohon varhaisultraan. Siellä lääkäri lupasi keskenmenon jälkitarkastuksessa, että jos raskaudun, niin pääsen sinne sitten alussa tarkastuttamaan tilanteen. Aivan ihana lääkäri oli kyllä! Nytkin vielä sanoi, että jos alkaa hermostuttaa, niin pääsen parin viikon päästä uudestaan :)

Kiitos My Angels ja Pikkutiikeri noista ultrakokemuksista. Ne viikot tosiaan kai voi vähän heittää ja ihan normaalia on. Ja mulla kun vielä tuo kierto on pikkuisen Km:n jälkeen heitellyt. Ja outo juttu on se, että yleensä olen aina tuntenut ihan tarkkaan, milloin ovulaatio on tapahtunut, mutta nyt tässä tärppikierrossa siitä ei ole hajuakaan. Olin jo ihan varma, ettei sitä tässä kierrossa tapahtunut ollenkaan, mutta kyllä kai sitten kumminkin :)

Pikkutiikeri, mulla oli kanssa ennen ultraa eniten pinnalla tuo tuulimunan pelko... Sitä tuo ultrassa käynti kyllä helpotti, mutta jotenkin sitä mieli taas kehittelee uusia pelkoja. Sullahan on vielä takana noita kauhukokemuksia. Ihan hireveasti voimia! :hug:

Puella Onnea edessä olevaan koitokseen!!

Tinkatar, osan ottoni! On niin väärin, että näitä menetyksiä pitää kokea vielä kaksin kappalein! :hug: Tuntuu niin turhalta ja epäoikeudenmukaiselta.

My Angelsille vielä oikein mukavaa reissua! :heart:
 
oikein ihanaa toukokuuta kaikille tänne :wave: :wave:

toivottavasti jokainen teistä saa ajallaan oman rakkaan nyytin/ellei useamman :D

minä omani lunastin jo melkein 3 viikkoa sitten ja kyllä- tämä meidän neiti on niin rakas ja odotettu km jälkeen että itku meinaa päästä aina kun puhuu vauvasta.
toisaalta ajattelen että jokin tarkoitus keskenmenollani oli, sillä me saatiin niin täydellinen pieni tyttö meidän perheeseen.
:heart:
* itkuksihan tämä meni taas*
:ashamed:

joskus sitä tulee mietittyä että saan olla onnellinen ihanasta miehestäni, jonka kanssa olen saanut kaksi suurenmoista ja rakasta poikaa ja tämän uusimman prinsessan joka on isin kietonut aivan sormen ympärille.. :heart: :heart: :heart:
mitäpä muuta sitä ihminen voisikaan toivoa. terveyttä ja onnellisuutta lapsille myös.

että sellaista.
vaalikaahan pikkuisia masussanne. olette jokainen ansainneet aarteenne!!!!!! :heart: :heart: :hug:

t. pulttis ja tyttö 2 viikkoa ja 4 päivää :heart:
 
amira sullahan on ihan kunnon supareita jo. toivottavasti jaksaisi kärsistellä viikoll 37 asti, niin ois täysaikainen vauveli ja aina helpompi hoitaa. jännittää sun puolesta. voimia.

puella onhan ne liian raakoja jos sut työntää viel takas kotiin. toivottavasti saat jäädä käynnistelee ja lähdet vasta kahtena kappaleena.onnea koitokseen.

repa sulla alkaa olla viikot täynnä. jännitän jo suakin täysillä.

elinamaria :hug: :hug:

ja kaikki muut :heart: olen ottanut aurinkoa niin, että naama loistaa punaisena ja haisen pekonille-käristetylle sellaiselle. aivot ainakin (ne viimeiset murusetkin) ovat sulanneet.

mä olen kypsä.vauva roikkuu niin alhaalla, hikoilen ja huohotan. ei muuta kuulu-vähän apeissa fiiliksissä. tiistaina neuvolalääkäri ja saa tietää painoarvion ja tilanteen tuol alhaalla(ja sen painon nousun plääh!). anteeks oon vähän valivali :ashamed:

ruispala+terminaattor3 37+
 
Äitee2, no johan oli kohtelua! Herättääpä tosi paljon luottamusta. Jotenkin kuvittelis, että tuo ala olis sellanen kutsumusammatti, ja asiakasystävällisyyttä painotettais... Ikävää että jouduit tuollaista kestämään.

Aili mistä päin olet? Mulla nimittäin sama tilanne, yths:llä lääkäri lupasi edellisellä kerralla, että jos tulen uudestaan raskaaksi, pääsen heti tarkistamaan tilanteen. Nyt olen ensi viikolla menossa jo kolmannen kerran, olisin siis mennyt muutenkin mutta nyt siihen yhdistyi vielä se kontrolli istukan repeämisestä.

pikkutiikeri ja pikkuToivo jotain kymppiviikon hujakoilla. :heart:
 
Äitee: Toivotaan nyt lujasti että ne pikkuset siellä pysyy vielä tovin =)

Pikkutiikeri:Mulla oli toi koko alkuraskaus just noin,että elin ultrasta ultraan ja hetken aina helpotti neuvolakäynnin jälkeen kun kuuli s.äänet ja sit taas mielikuvitus sai vallan :ashamed: Yli puolenvälin meni näin,koska en tuntenut kunnolla liikkeitäkään kun vasta nyt loppupuolella. Toivottavasti sinä saisit rauhan pikkasen aikasemmin :heart:

Eliisa,no nyt on taas ollut ihan ok olo,tai sit oon jotenkin tottunut tilaan :LOL:

Et jännittäkää vaan mun puolesta,itelläni on usko mennyt :D Mies yrittää houkutella kutvosta mahasta miten milloinkin,maanittelemalla ja selkeillä käskyillä :LOL:
Käytiin kattelemassa ok taloja,pukkaa pientä asuntokuumetta päälle. Huomennakin ois yks näyttö... :whistle:
 
Nostan meidät etusivulle ja toivotan huomenet...

Niin ja kiva oli lukea myös Pulttiksen ja rinsessan kuulumisia :wave:

Täällä perusmeininki...kohta asuntonäyttö,kauppa ja kaverin tytön synttärit =) Viileämpi ilma sopii mulle... B)

Repa ja kutvonen rv 38+6
 
Hei, onko kellään kokemuksia kotidopplerista? Mä olen miettinyt sellaisen hankkimista oman mielenrauhani takaamiseksi, kuten edellä kerroin, on tämä elämä tällä hetkellä sellaista ultrasta ultraan porskuttamista. Josko se sydänäänten kuuntelemisen mahdollisuus rauhoittaisi? Toimiiko siis? Onko turha? Hintansa väärtti? Sitä tässä lähinnä pähkäilen, löysin sivun jossa tarjouksessa sellainen Angel sounds 69?. Viikolla 12+ vasta kuunnellaan neuvolassakin, mutta mutta...

Mukavaa alkanutta viikkoa ihan kaikille!!

Pikkutiikeri ja Toivo 10 tasan. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
hellurei mamitsut!

pikkutiikeri mulla myös raskauden alussa oli istukka kohdunsuun päällä mutta rakenneultrassa onneksi todettiin sen nousseen. nyt siis tuossa edessä ylhäällä mulla.
toivottavasti sinulla myös nousee pois edestä..

my angels kurjaa tuo ystäviesi reagointi.. asiasta tosiaan varmasti on vaikea puhua muttei se pakoilemallakaan auta. en ymmärrä tollaisia ihmisiä..menisivät itseensä ja miettisivät asioita toisinpäin :|
mulla kanssa kävi viikonloppuna vähän samallainen tilanne.. serkkuni menetti tammikuussa pienokaisensa ihan viime metreillä, laskettuun ei olisi ollut enää montaa viikkoa. kaiken lisäksi
tämä ei ollut ensimmäinen kerta heille :ashamed: nyt tää serkku työskentelee kaupassa täällä ja näin tietenkin sitten hänet kaupan käytävällä.. minä lyllertäessä ison mahani kanssa. näin kyllä jo hänestä kuinka pahaa se teki .. sanoin kuitenkin reilusti moi ja kävelin ohi, juttelemaan en pystynyt jäämään..

katherine täällä pidän sinulle peukkuja ja varpaitakin pystyssä ett kaikki olisi hienosti!
koita nyt pitää itsekkin positiivinen usko päällä, älä anna periski! tule kertomaan kuulumisia heti kun tiedät..

elina maria voimia sinne kovasti.. taas vetää hiljaseksi tälläset uutiset :ashamed:

tinkatar olen myös itse kokenut molemmat..lääkkeellisen tyhjennyksen ja kaavinnan. olen kanssasi samaa mieltä, kaavinta on itselle kivuttomampi ja henkisestikin helpompi kestää. otan osaa suruusi.. onneksi teillä tosiaan nuo häät edessä, saat positiivistakin ajateltavaa, nauti olostasi prinsessana :hug:

puella voih, toivottavasti olet jo nyytinhaku reissulle *peukkuja*

täällä saatu kavereilta vauvauutsia eilen ja tänään.. molemmilla pikku prinsessa sylissä :heart: toisella laskettu oli ylihuomenna, toisella kesäkuun alussa. arvasinhan mä nyt sen että mä meistä kolmesta odottajasta kärvistelen kotosalla viimetteeksi :) ei siltikään.. ei mulla kiire olekkaan, ja laskettuunkin on vielä se 4 viikkoa. vinski tulee sitten kun on valmis siihen..

jep, nyt kauppaan hakemaan kakkuaineksia ja leipomaan. vien työpaikalle kakun ekan äitiysloma päiväni kunniaksi :D palaillaan taas, vaikka huomenissa neuvolakuulumisien kera :)

marleena83 ja vinski 35+3
 
Hei,

Ihanaa ku sataa vaihteeks vettä! Tekee hyvää niin luonnolle kuin mun allergialle :snotty: .

Marleena, tulisitsä leipomaan meillekin? Multa jäi kakut töihin viemättä - mutta leivonnaisille löytyis käyttöö kyl ihan itteltäkin :p . Huomisaamun lääkärineuvola hirvittää, kun mä vaan voisin syödä koko ajan :eek: . Jos ny lounaalla kuitenki alottais ja iskis vasta sit sen rusinapaketin kimppuun ;) .

-A- the herkkufriikki
 
Pikaisesti täällä vaan poikkean! On koulutettavat, mutta lähtivät onneks lounaalle niin ehdin tännekin :D

Pikkutiikeri: mulla on just toi kotidoppler ja täytyy sanoa että on ollut mun mielenterveyden pelastaja. Siinä on sekä hyviä että huonoja puolia kyllä. Hyvät ovat: Saat just silloin sitä "enkelin ääntä" kuunnella kun mieli tekee -> himo :D , eikä tarvitse ultrassa juosta koko ajan kun saat varmuuden kotona. Huonoja ovat: Äänten esiinsaanti kestää joskus ja pääkoppa heittää silloin voltteja. Eilen kesti 10 min ennenku löydettiin äänet. Joskus ääniä ei löydy ollenkaan, mutta se ei tarkoita että joku olisi vialla. Vauvan asento, istukan sijainti jne.. kaikki vaikuttavat asiaan.
Edelleen olen sen hankkimisen kannalla, toisin en tekisi! Sykkeen kuuleminen ja laskeminen rauhoittavat kummasti. TOimii hyvin, geelin menoon kannattaa varautua ;)
Meillä kuunneltiin neuvolassa vasta rv 16 joten siksi oli hyvä että doppler oli jo kotona käytössä viikkoja ennen tuota..

puellalle tsemiä ja jaksuja!! Jospa pääsisit samalla nyytin haku reissulle :heart: Intopinkeenä odotamme kuulumisia... ;)

Äitee: JÄRKYTTÄVÄÄ :eek: :eek: :eek: Siis miten hän saattoi?? Sullahan olisi voinut olla tosi kyseessä |O Pääasia että tilanne rauhoittui! Ja soita ehdottomasti neuvolaan jos pääsisit jo aikaisemmin. Jaksamista "kolmikkomme" :hug:

Amira, toivottavasti pikkuinen jaksaisi vielä muutaman viikon siellä masussa oleskella ;)

( . ) Meikä poltti selkänsä eilen auringossa. Muut kohdat tajusin ja pystyin raskaavaan mutten selkää :LOL: Siinö kukkapenkkejä kitkiessäni sitten arska hieman nappasi selkään :D Miten te ootte muuten suhtautuneet auringon ottoon kesää kohden mennessä? Oletteko vältelleet tms..
Potkut tuntuu ihan hyvin jo, ei vielä päivittäin, mutta joskus taas useasti päivässä. Milloin olette tunteneet potkut masun läpi? Esim. miehesi tuntenut ne?

Maanantai on taas kysymyksiä täysi... Mie yritän ehtiä illalla uudelleen tai sitten huomenna.

Voikaa hyvin mamuskat :wave:
 

Yhteistyössä