~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Juu, mullaki mies kokeilee masua ni välil sanoo et nyt potkas yms. Sit mie oon ollu et no ei kyl mun mielestä potkassu eikä liikkunu. Ku oon jotenki aatellu sen niin, et kyl ny sen vähintäänki tuntis mahan peitteillään jos kädelleki asti tuntuis. Mut ilmeisesti sit ei =) Mut onneks osaan aika rauhallinen sinänsä olla, et jatkossa varmaa huolestun entistä vähemmän.
 
Hienoa Suukkis, että pikkuisella on kaikki kunnossa! :heart: Olen myös huomannut, että osa potkuista tuntuu vain kädelle, mutta vatsassa ei tunnu lainkaan. Tuntoaistia ei tuolla sisäelimissä kai pahemmin ole. Tämäkin vaavi viettää usein tosi rauhallisia päiviä, vaikka istukka on täysin takaseinämässä. Onneksi aamulla, iltamyöhällä ja yöllä tunnen liikkeitä. Nyt on viihtynyt jo pari viikkoa poikittaisasennossa, kai.

Miten te muut olette arvioineet vauvan asentoa? Onko varmoja tuntemuksia, vaikka ei olisi ultrassa asentoa katsottukaan vähään aikaan? Tuntuu, että mun on vaikea tajuta, että millä ruumiinosalla vauva takoo minnekin :D Mutta nyt olen kyllä melko varma poikittaisasennosta. Potkii toisella puolella kylkiluihin ja lantioon jo varsin ikävästi :eek:

Oxford 28+5
 
Oxford mä en aina osais sanoa papun asennosta yhtään mitään, jos en tietäisi. Joskus (kuten nyt :xmas: ) tuntuu, et se ei yksinkertaisesti voi tehdä käsillä noin kovia potkuja tuonne alas, ne on pakko olla jalat. Kuitenkin tiedän, et typy on edelleen pää alaspäin. Monen monta kertaa musta on tuntunut siltä, et satavarmasti on poikittain, mutta ultrassa se onkin sit taas pää alaspäin. :whistle:

Jänskä nähdä seuraavassa ultrassa viikon päästä, mikä on tuo juttu, jota se pönkää tuohon vasemmalle. Veikkaan pepuksi, mutta en ole varma. Unohdin viimeksi kysyä (silloinkin se oli jo siinä ). B) Papu ei ole kertaakaan osunut mua lähellekään kylkiluita, mikä taas johtunee siitä, et mun lantio kuulemma laskee vauvan laskeutumaan jo hyvissä ajoin (vähän liiankin aikaisin) ja paapu on ollut alhaalla jo pitkään... Jäi sit tuo vaihe kokeilematta. :D
 
Kärppis, vaikeahan noista on tietää! Sunkin tytöllä alkaa olla jo ahdasta masussa, niin varmaan asentokin on jo kippurainen. Onhan ne pikkuvauvatkin varpaat suussa, joten ei luulis masupotkiminen tuottavan ongelmia.

Heh, joo tosiaan voihan tämä tyyppi olla aivan päinvastaisessa asennossa kun luulen. Tuntuu, että heiluu tuolla ympäriinsä X-asennossa ja yrittää tökkiä jokaista herkkää paikkaa tarpeeksi usein, harjoittelee solmuja napanuoraan ja mahdollisimman epämääräistä poistumisasentoa B) Miten joku niin pieni voi samaan aikaan potkia kipeästi kylkiluihin ja puristaa virtsarakon lyttyyn, en ymmärrä! Kun olen vielä todella pitkäselkäinen niin luulisi, että tuolla olisi tilaa möyriä vähän hillitymminkin.

 
vauvan asennosta: mä luulen että tää typy on istuvassa asennossa tuolla... ainakin pari päivää on monotellut virtsarakkoon aika kovaa... mut sit toisaalta joskus tulee mojova potku tuohon alas kylläkin mutta vasemmalle... et en tiiä... en usko että ainkaan on pää alaspäin.
 
Kiitos tsempityksistä!

Pikaisesti omaa napaa: Np-ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Vaikka viime yönä piti vielä painajaisia nähdä. Turvotus ei ollut kuin 0,6 mikä oli kuulemma hyvä. Mittoja oli vaikea ottaa kun pikkuinen meni karkuun minkä kerkes. Mun istukka on kohdunsuulla ja siksi näkyvyys ja kuvat olivat huonoja mutta ultraaja oli tosi hyvä ja selitti kaiken tosi tarkkaan. Kuultiin myös sydänäänet. Nyt voi hetken huokaista ja sit rueta jännittämään vaikka seuraavaa lääkärikäyntiä! Eihän sitä uskalla olla stressaamatta :)

Onko muilla ollut istukka kohdunsuulla ja mahdolliseti siirtynyt siitä raskauden edetessä?

Palaillaan! :wave:

Päksäkkä 11+6
 
Onnea Päksäkkä mukavista ultrkuulumisista :flower:

Joutuupa tämäkin maha taas ultraan, taitaa olla viides kerta... Juuri kävin täkäläisessä neuvolassa rutiinikäynnillä ja täti keksi, että mahani on aivan liian pieni. Sf-mitta vastaa viikkoa 25. Ei tosin ole merkinnyt mitan suuruutta korttiin, joten en voi oikein vertailla. :|
 
Heippa taas!

Seulonnan tulos tuli todella nopeasti, viime viikolla tiistaina olin ultrassa ja verikokeessa, perjantaina oli jo kirje postissa, että kaikki hyvin. Ajattelin ensin, että jaahas, laskua jo pukkaa enkä edes avannut kuorta heti, vasta paljon myöhemmin illalla. Yllätys oli melkoinen, kun siinä olikin seulonnan tulos! =)

Kotidopplerilla en kyllä saa vaavin sydänääniä kuulumaan.. kuulen sen tasaisen tykytyksen, mikä täytyy olla joku oma tykytykseni. Kuulen myös viuh - viuh -äänen, olisiko se ilmeisesti joku istukan ääni? Mutta vaavin nopeaa sykettä ei vaan löydy. No, en mä siitä nyt paniikka ota, mutta olisihan se kiva kuulla.

Nyt olemme kertoneet myös hyvälle ystäväpariskunnalle, jotka ovatkin esikoisen kummeja sekä miehen vanhemmille. Ennen muille kertomista pitää kyllä vielä kerran saada sydänäänet kuulumaan, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Etomusta ei oikeastaan ole enää pariin päivään ollut ollenkaan.. toivottavasti se olisikin nyt takanapäin.

Nolottaa myöntää, että en enää varmasti muista mistä Sf -mitta kertoo... niin sitä unohtaa asiat neljässä vuodessa ja vielä tuohon en ole tässä raskaudessa törmännyt. Oliko se kohdun korkeutta? Mutta totesin maanantaina, että vatsan koosta ei voi päätellä mitään... nimittäin kuulin, että yksi työkaveri jää maaliskuussa äitiyslomalle. Mitä?? Hänellä ei ole YHTÄÄN mahaa, ulospäin ei siis näy MITÄÄN! Minullakin on jo isompi maha kuin hänellä, hänellä nimittäin oli päällään ihan normaalit farkut ja tiukka trikoopaita. Itse olen joutunut heittämään farkut kaapin perukoille jo muutamia viikkoja sitten....

Mutta sellaista.. Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :wave:

Sini, rv 12+0 POKS!!!!!!!!!! :heart:
 
AAM
Kivoja uutisia Siniltä ja Päksäkältä :hug: :heart:

juu tuo sf-mitta on juuri kohdunpohjankorkeus :D

vaavan asennosta tein juuri eilen aamulla havainnon kun kaveri on täälläkin tainnut kasvaa niin isoksi että kääntyminen on tosi hankalaa tai siis minusta :D tuntuu että vatsanahka venyy ja paukkuu mulla eri suuntiin kun heittää volttia tuolla :LOL:
Illalla eilen makasin sohvalla kunnon puolivaakalysyssä ja ukko katteli siinä kuulaa ja aprikoi että jos tuo ois yhtä pienempi tuo mun röllykkä niin jalkahan tuolla tulis tuosta kylestä läpi :D
Asennon voipi tunnistaa jos on pää kylkiluita vasten "istuvassa" siis (tuntuu pää meidän omalla ainakin semmoi kunnon kuulalta) ja jos on pää alespäin niin on silloi luonnollisempi ja mulle mukavampi asento minusta.. :)

AM / hippunen 29+1 :heart:
 
Päksäkkä onnea hienoista uutisista! :flower: =)

Sini hienoja uutisia seulasta! Ja Kyllä ne sydänäänet sieltä pian alkaa kuulumaan.. mun mielestä toi viuh viuh on just se istukan ääni. :)

(.) Eilen tuli ihmeellinen turhake olo. :ashamed: Tuntui että olen laiska, saamaton ja täysin hyödytön!! Kun ei käy töissä eikä saa MITÄÄN ees kotona tehtyä! Puoliso sanoi että et sä nyt ihan hyödytön oo, sä kasvatat lasta! Ei tehonnu muhun... mut onneks nyt on parempi fiilis. :)

Aamusella heräsin kun vauva piti taas masussa mönkimis-zembaloita... :D Kutitteli hassusti tuonne ihan alas jollain kädellä tms. Sitten kamalaa mönkimistä ja lopputulos: kaveri jäi poikittain!!! :LOL: Nyt en tiiä onko vaihtanu jo oikein päin... heh. :D

EM ja Dodoliina 25+0 POKSIS!! :heart: :heart:
 
AAM
EM :D äh sä mikään hyödytön ole !!
eiköhän kaikille meille tule noita oloja vaikka työssäkin kävis :xmas: :wave: täällä mm kun koneet ja järjestelmät ei toimi ja kahvihuoneessa vaan "joudutaan" istumaan ja asiakkaita olis silti langat täynnä mutta puheluita ei pysty ottamaan :ashamed: talking about useless :whistle: :headwall:

Täällä kans hiiirmuinen voltinheitto ja myllerrys itseasiassa juuri nytkin käynnissä... johtuneekohan tuosta ässämix purkasta mitä mussutan :D taitaa likka olla makian perään ;) :p niinko äitinsäkin.. eiköhän tuo maha-asukas hiljene pian ko tila alkaa käymään vähiin.. :whistle:

AM & hippunen 29+1
 
Päksäkälle: onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

Sinille: myös onnittelut seulonnan hyvästä tuloksesta.

Oxford:
toivottavasti ultrassa on varmistunut että kaikki on siellä masussa niinkuin pitääkin. Tuuhan ilmottelemaan tänne.

Täällä ollaan viikko oltu niin kipeitä ettei ole tosikaan. Sängynpohjalla olen maannu täysin toimintakyvyttömänä. Poika oli ensin kipee ja vaikka sanoin sille ettei edes hengitä muhun päin niin silti sit kuitenkin sairastuin. Tyttö tuli sit vuorostaan eilen kipeeksi. Huomenna on kyllä pakko mennä pikaseen käymään neuvolassa, kun viime viikolla se jäi sit väliin tän sairastelun takia. Olis ton tytönkin neuvola samalla, joten täytyy toivoo et se olis jo terveempi. Sunnuntai iltana rupes sit supistelemaankin ja se sit jatkukin pitkälle yöhön. Ruvettiin jo äijän kans miettimään sairaalaan lähtöäkin, mut onneks sit eilen ei enää pahemmin supistellu. Alhaalla on kyl jotakin tapahtunut, koska paikat on tuolta sisäpuolelta melkoisen kipeät, hyvä että kävelemään pystyy. Eilen sit vasta mietin et herran jumala, sehän täytyy alkaa laittaa vauvalle tavaroita valmiiksi :eek: . En siis ole vielä mitään hommannu pienelle, saatika sitten mitään rintapumppuja tai muitakaan tavaroita. Laskin sit vielä et jos tää on samanlainen raskaus kun nuo edelliset niin sehän voi olla et synnytän jo 6-7 viikon päästä.....jos pääsen edes sinne asti :eek: .

Vauvan [/b]asennoista olitte täällä myös puhuneet ja meillä on ainakin asukki kääntynyt pääalaspäin, mutta en kyllä minäkään olis sitä tiennyt ellei ultrassa sitä olisi kerrottu. Pepun kyllä jo löydän ja senkin vain siitä syystä että lääkäri ilmoitti sen olevan se peppu :LOL: . Kyllä täytyy sanoa et on niillä kummallinen tuo sormituntuma, vaikka sitä itse miten painelee mahaa ja tunnustelee niin ei sitä osaa sanoa mikä osa on mikä tai saati sitten antaa jotain painoarviota vauvalle sen pohjalta.

Tauski ja Nuppu 31+4
 
Joo, pää alaspäin se siellä edelleen oli. :D Eli Oxford: vaikia on tosiaan sanoa, missä suunnassa tuo tuolla on. B) Muutenkin neuvolassa kaikki ok, joskin mä nyt ihan oikeesti tykkäisin jos painoa tulis hitaampaan tahtiin. :xmas: Mutta minkäs teet. Se nyt nousee (ja toisaalta oon siihen osannut varautuakin, kun ruokavalio on eri + liikunta on suorastaan olematonta verrattuna normaaliin). Hemppa 117, naureskelin, että alhaisin, mikä mulla ikinä. :D Mun normaali kun on 148. Mutta vielä ei kuulemma rautaa tarvitse ja terkka meinasi, että tokkopa tarttee koko raskausaikana. Toisilla verenpaineet nousee, mulla laskee. Ihan ok lukemissa ollaan vielä, mutta mietin, et vois kyllä olla ihan hyvä, jos ei enää laskisi. Alkaa sitten huimata helposti... :xmas:

Sinille ja Päksäkälle onnea ultrakuulumisista. :flower: :D

Vai meinaa Tauski etuilla synnytysjonossa? Ei käy, mä varaan seuraavat lähtöpaikat. :xmas: :D Ei kun taitaa vielä olla joku ennen mua, mutta mullekin riittää jo. :snotty: Terkka tosin muistutti, että onhan se hyvä olla pidempään massussa, jotta keuhkot ehtii sitten kypsyä paremmin ja muutenkin vauvalla on helpompaa syntymän jälkeen. Joo, totta. Mutta mä alan olla jo itsekäs. :ashamed: Tahtois papun jo niin kovasti kainaloon.

No juh, sellaisia. Tartteis lähteä jääkaapille ihmettelemään, että mitähän sitä tänään ruoaksi vääntäisi. B)

T. Kärppä ja papunen 35+3
 
Kärppänä: [/i]Täällä vedettiin jalat ristiin ja laitettiin tulppa toosaan :LOL: . Täällä kyllä sais asukki vielä ainakin sen 6 viikkoa roikkua mukana, joten lähettäkääs superliimaa tänne.

[/b]SuukkoSuulle: en valitettavasti osaa auttaa sinua tossa päivittämis ongelmassa. Josko joku vähän vähemmillä viikoilla oleva haluis ottaa homman haltuunsa.........
 
Onnea Sini hyvistä seulontatuloksista :flower:

Suukkis, olen niin käsi tietokoneiden kanssa ja lisäksi niin harvoin linjoilla, etten oikein sovellu tehtävään :ashamed:

EM kyllä se masun kasvattaminen on ihan tärkeetä hommaa, en myöskään käy missään päivätöissä vaan teen kaiken kotoa käsin. Välillä on tosiaan niin saamattoman tuntuisia päiviä, että... Kokkaaminen tuntuu edelleen ihanalta, mutta kyllä muut kotityöt tuntuvat jo aika rasittavilta tehdä. Ei siis mua painostetakaan tekemään mitään, mutta itseltäni vaadin tehokkuutta. Laiskottaa usein ja se on mulle uusi tunne. Kasvatetaan masuja vailla huonoa omaatuntoa, eikö vaan!

Tauski, pikaisia paranemisia sinne! Kiitos tsempityksestä, mut ei oo vielä ultra-aikaa kuulunu... Toivottavasti soittavat pian ja kutsuvat ultraan, sillä onhan tää nyt vähän jännää odotella. Vaikka itselläni on kyllä sellainen olo, että mahassa on kaikki mallillaan. Vauva on parin viikon aikana kasvanut tosi isoksi, sen vaan tuntee itse vaikka ei ulospäin näkyisikään. Myönnetään, että nyt kuukauteen maha ei ole kasvanut eteen paljoakaan vaan levinnyt sitäkin enemmän sivuille. Tuntuu vaan jotenkin siltä, että olen täkäläisen neuvolan mielestä jotenkin epäilyttävä tapaus :| En ehtinytkään kertoa, että olivat ihan varmoja raskausajan diabeteksesta ja passittivat verikokeisiin, eilen onneksi selvisi, ettei vaaraa siitä ole. Aina eri täti siellä kurkkimassa papereita otsa kurtussa. B) No, koitan suhtautua rennosti ja onhan se hyvä kun pitävät huolta. Päästäänpäs ainakin kurkkimaan masuun vielä kerran, se on hauskaa!

Eikö noi sf-mitat sitäpaitsi vaihtele ihan tosi paljon eri odottajilla? Mun mitta oli 22+5 22cm ja 25+5 23cm (kaksi eri mittaajaa, kaksi eri maata). Eilistä mittaustulosta en siis tiedä. Täällä ollaan kokonaan makuuasennossa kun mitataan ja ainakin mun masusta tuntuu silloin katoavan puolet :p

Oxford "Minimaha" Ongelmainen 28+6
 
Heippa!

Päksäkälle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Sinillepä oli tullut nopsaan seulatulokset. Mukavaa, ettei tarvinnut odotella. Täällä niitä ei kotiin saanut ollenkaan (soitto/kirje ainoastaan silloin, jos jotain olisi ollut vialla) vaan neuvolasta joutui kyselemään. Ja siinäkin kesti monta viikkoa. Kotidopplerista.. Se viuh viuh-ääni voi olla istukan tai vauvan ääni. Ihan alhaalta ne äänet löytyi aluksi. Oletko käynyt siellä nettisivuilla kuuntelemassa, millaisia ääniä dopplerilla kuulee?

Vauvan asennosta. Vaikea oli kyllä sanoa, miten päin vauveli on. Ennen 4D-ultraa olin ihan varma, että istuu mahassa ja potkii alas, niin voimakkaat oli liikkeet tuolla ihan alhaalla. Ultrassa sitten köllötteli ihan tyytyväisenä pää alaspäin, mutta kädet ja JALAT naaman edessä. Eli ovat kyllä semmoisia akrobaatteja että saavat itsensä moneen mykkyrään massussa. Ei ihme, että liikkeitä alhaalla tuntui, kun kädet ja jalat olivat kaikki siellä yhdesä mytyssä ja heilutteli niitä sitten siinä naamansa edessä! Eikä mennyt aikaakaan, kun vaihtoi sitten itsensä istuma-asentoon.. Pää oli kyllä tuossa kylkiluiden alla sellainen huomattavasti kovempi ja isompi pallura kuin pylly. Ja sitten, kun luulin että on yhä istumassa, kun tykitti niitä iskuja niin alas, niin olikin jo kääntynyt oikein päin.. Ota niistä sitten selvää!

Nyt ei ole epäilystä, miten päin neiti mahassa on, pää on porautunut niin alas. Makuuasennossa ei ole mitenkään päin hyvä, kun painaa joka puolelle niin paljon, että alkaa tosi paljon ahdistamaan. Vauva painaa ilmeisesti noita verisuonia niin paljon jo kyljellään ollessakin, ettei tunnu mamma happea saavan. Inhottava tunne, pitää nousta ylös ja haukkoa henkeä ja yrittää kammeta itseään istuma-asennon kautta johonkin toiseen asentoon. Eli nukkumisesta ei meina tulla enää mitään. Eikä mitään merkkejä, että lähtisi syntymään :( Torstaina taas neuvola, perjantaina äippäpolin kokoarvio-käynti.
Mutta eipä auta kuin odotella, kun ei auta mitkään s:t, ei saunat, seksit, siivoilut, shoppailut eikä suklaa.. :kieh: Mutta kiitoksia jaksujen toivottelusta!

*MUOKS* Realmerkku tuli vielä mieleen, miten hch:n laita on, onko noussut?

Annoin muuten eilen tulevien isosiskojen maalata massuni kasvoväreillä, kyllä tuli upea! Ja oli hauskaa! Saunassa saikin sitten jynssätä kunnolla, että kaikki väri lähti, mutta oli sen arvoista :LOL:

Luminia ja köllikkä rv 39+4
 
Hitsiläinen.. Ku mäki oon harvemmin täs pinossa ku on nii paljon asiata ja juttuja et en pysy perässä ja torstaina alkaa työtkin.. Tai siis jatkuu. Sit ku ne loppuu ni oonki jo rv35 ni parempi ois sit jos joku muu päivittelis listaa.. Mut eiköhän täältä joku vielä ilmaannu! :heart:
 
Mäkään en valitettavasti sovellu päivittäjäksi, kun en (ainakan toivottavasti :whistle: ) tule lähiviikkoina palstailemaan enää ihan näin(kään) ahkerasti. Enkä mä varmaan osaiskaan.. :snotty:

Piti vielä Sinille käydä kirjottamassa tuosta kotidopplerista, et koita sinnikkäästi vaan eri puolilta, mutta aika läheltä sitä viuh viuh -ääntä. Se tulee istukasta ja syke löytyy usein jostain ihan sen lähistöltä. Mut hyvinkin voi olla, et noilla viikoilla ei vielä kuulu, joten ei huolta. ...ja itse asiassa oon todennut, et mitä isommaksi vauva käy, sitä paremmin se tuntuu pääsevän tuota doppleria piiloon. B) Just toissailtana kuuntelin papulta sykettä, kun yhtäkkiä se loppui kuin seinään enkä enää löytänyt sitä mistään. En tiiä, mihin hän piiloutui, mutta onneksi monotti yhtä aikaa. Olisi muuten voinut äiti paralla nousta tuskan hiki pintaan. :D
 
Tervehdys ystäväiset!

Hyviä uutisia on tullut paljonkin pinoon, itse olen vain ollut kovin skeptinen ja no myös kiireinen joka on toisaalta varsin hyvä asia :D

Kävin tänään neuvolalääkäri vastaanotolla, sellaiselle "hermokäynnillä" kun Taimi ei silloin np-ultrassa oikein suostunut liikkumaan, alkuun oli tänäänkin kovin rauhallisesti mutta sitten vihdoin alkoi jumppa =) oli myös kavanut viikossa odotusten mukaan, kaikki siis ok!
Läääri kertoi istukan olevan edessä ja varoitti, ettei sydänäänet välttämättä kuulu ens viikon neuvolakäynnillä, onko mitään kokemusta teillä joilla on istukka edessä asiasta?

Nyt on ensimäisen kerran oikeasti sellainen olo, että meillä voi olla elokuussa vauva, ihana fiilis! Muutenkin lääkäri oli ymmärtäväinen ja kertoi paljon asioista. Ja lupasi, että jos sydänäänet ei kuulu muutaman viikon aikana niin kun hän tulee seuraavan kerran niin kurkataan taas ultralla.

Luminia Mulla ei pojasta ollut oikeastaan mitään ennakoivaa, tai no kohdunsuu auki oli puolestavälin raskautta mutta muuten ei mitään ja kun oli rv40+2 niin illalla yhden supistuksen jälkeen hyppäsin pystyyn, vietiin esikoinen mummolaan, sairaalassa alle tunti ja poika oli pihalla... Ei sitä koskaan tiedä miten se käy :heart:

Mutta Orchid on varmaan seuraava onnellinen, joko kohta kuullaan uutisia :wave: :wave:

Realmerkkua olen itsekin miettinyt, miten on käynyt, toivon parasta :heart:

Ja onko woodoo ollenkaan linjoilla *kaipailee* ans nyt edes pieni elonmerkki jossain itsestäsi.

Oi, ja tänään kuulin hyvän ystäväni olevan raskaana, ihan alussa tosin mutta nyt testaillaan jo lokakuun vauvoja :)

( Vihdoin ) positiivinen Unicco ja Taimi rv 12+6
 
Unicco mulla tuo istukka ei alkuraskaudessa vaikuttanut yhtään. Ensimmäiset kerrat huomasin sen vaimentavan ominaisuuden joskus rv 27 tms. Yhtäkkiä papu vaan löysi semmoisen asennon, että liikkeet vaimeni silmänräpäyksessä. :| Kimalluksella tuolla helmikuun pinkassa (ja meidän muinaisessa alkuraskauden hermoilijoiden pinkassa) taas vaikutti paljonkin alkuun eli hänellä kesti tosi pitkään ennen kuin liikkeitä tuntui ollenkaan (Kimalluksen jutut on jääny mulle erityisen hyvin mieleen, kun on koko raskaus tunnuttu kulkevan käsi kädessä. Samat ongelmat molemmilla ja yhtä aikaa :xmas: ). Toivotaan, että sykkeet löytyy, mutta tosiaan: ei kantsi pelästyä, vaikkei löytyiskään.

Toi lokakuun plussailijoiden pinkka on kyllä tosi ...outo. Siis kun miten nyt voidaan jo testata ens lokakuun vauvoja... :xmas: Mulla olis tuulimunan laskettuaika ollut viime lokakuussa ja jotenkin tuo "miten nyt voi jo taas olla uudet lokakuulaiset" tuntuu tosi hassulta. =)
 
Rakenneultrasta terveisiä! Mahtava ultraaja oli! Käski mun ottaa kännyn käteen ja kuvasin pitkän pätkän missä lääkäri esittelee monitorilta vauvan eri ruumiinosia ja sisäelimiä ja sukupuolestakin videolle lipsautti, minun luvalla tietenkin

Ultrassa katsottiin mm. aivot, sydän, kammiot, eteiset ja väliseinä, mahalaukku, lapsiveden määrä, munuaiset, raajat, selkäranka, istukka ja sen paikka.. Istukka sijaitsee siis etuseinämässä..

Lisäksi sain lähetteen fysioterapiaan selkäkipujen takia, iskias ja tuntopuutokset jaloissa yöaikaan, sinne huomenaamuna.. Pilatesta suositteli

Sukupuoli oli juuri se jota itsekin veikkasin eli näillä veikkauksilla olis pieni tytöntyllerö tuloillaan Ja viikkoja piti olla 19+5 mutta vauveli pieni möttiäinen oli 19+0 kokoinen, mutta laskettua aikaa EI muutettu

Olen niin huojentunut ja onnellinen

Rv 28 on uusi ultra kun täällä kuuluu 4 ultraa raskausaikana, mutta mä sain myös sen varhaisraskauden+ 2 muuta alussa kipuilujen vuoksi rv 5 ja 6 eli 7 ultraa yhteesä tulee..

kleo ja tytönpyllerö 19+5
 
AAM
Uniccolla ja Kleolla ihania uutisia :heart:
Luminia pääsisitköhän pian puuhiin.. :) ?
woodoota täällä minäkin odottelen.. toivottavasti on sujunut ongelmitta alku.. :)

). ) mulla kans kaksi parasta ystävää on raskaana tällä hetkellä, toisella kesäkuussa puolessa välissä la ja toisella 25.09. eli ihan vasta saanut tietää.. :whistle:

am & hippunen 29+2 :heart:
 
moro

Sini
: Hienoa että tulokset olivat ok!

Samoin kun Päksäkän hyviä uutisia oli kiva lukea!

Kleolle onnittelut tyttölupauksesta! :flower:

Unicco:
Hienoa että ultrassa kaikki ok ja Taimi kasvanut!

Me tultiin eilen pojan kanssa 21 jälkeen päivytyksestä.. alkoi ihan hysteerisena itkemään toista korvaansa illasta ja särkylääkekkään ei auttanut.. yö meni huonosti.. kannoin pojan sohvalta omaan sänkyyn puoliltaöin ja juuri kun olin nukahtanut niin alkoi taas itku.. että ei tullut kovin montaa tuntia unta.. lämpöä reppanalle nostaa.. onneksi nukhati päikyille.. aamulla oli suht virkku mutta muuttui taas itkuiseksi enne unille menoa ja vaatikin jo että mennään nukkumaan.

Oma masu ennallaan.. monotus on armotonta ja masu heiluu miten sattuu kun pikkuinen jytistää =)

danjuska ja vilma 31+4
 

Yhteistyössä