***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

MLL mullakin on noit liivin suojia mut iltasin ku on vaan yöpaita päällä nii heti on paita märkänä :( pitäs varmaan pikkuhiljaa ostaa jotkut sellaset liivit et niiden kans vois jopa nukkuakkin..

Eelis tervetuloa ja tarrasukkia pikkuiselle että tällä kertaa pysyis mukana loppuun saakka :heart:

huisi onnittelut huisin hyvistä ultra kuulumisista :) nyt voit taas hetkeks huokaista :)

JEEE mun äitiyspakkaus on saapunut postiin :) mies lupas sen tuoda kunhan töistä pääsee! ei malttais odotella millään sinne puoli neljään asti.. aamulla oli mukava yllätys kun kissat oli miehen lähdön jälkeen todella kiltisti. yleensä riehuvat niin että en saa enää nukuttua.. oikeen yllätyin kun heräsin vasta klo 11 kun mies tuli ruokatunnille =) piti sitten oikeen kissat palkita hyvästä käytöksestä ja antaa muutama herkkupala niille :heart:

ens viikolla pitäis tulla se meidän hoitopöytä niin sit pääsis jo pesee pikkuisen vaatteita ja laittaa ne paikoilleen. pikkuhiljaa kai ois ihan hyvä myös pakata se sairaala kassi!

Aurinkoista pakkas päivää kaikille :heart:

todella hyväntuulinen(kauankohan tätäkin kestää :D )
Nanakuu ja mönkerö 31+2
 
MLL
Nanakuu mulla on ollu koko raskausajan liivit myös öisin. Rintoihin tulee niin herkästi arpia ja nytkin on tosi kurjan näköset, vaikka oon käyttänykkin, mut en ees haluu aatella millaset oisi jos oisivat vapaasti saanu hölskyä. Semmoset puuvillaset anttilasta kympillä oon siis hommannu, et ei mitään kaarellisia tieten yöllä. Voithan ostaa sellaset pehmeet imetysliivit joita voit pitää jo nyt öisin?
 
kaipaisin vinkkejä, miten saa jalkasärkyä (säärissä ) vähennettyä ??? jalat tuntuu olevan päivä päivältä levottomammat eikä autolla-ajokaan onnistu pitempiä matkoja, kun haluis vaan tunkea jalkansa ratin/hanskalokeron päälle, että vähän helpottaisi.. :S
 
MLL tätys joo jotkut hommata.. mulla ei onneks tisseihin (vielä) oo tullut arpia mutta mahaan senkin edestä..

mä oli yllättäen tosi tosi tyytyväinen äitiyspakkauksen sisältöön.. kun kattelin niitä kuvia kelan sivuilta niin mun mielestä ne kaikki vaatteet oli rumia. mutta livenä ne oli ja on kyllä todella nättejä ja suloisia. lempparina ne ruskeat housut ja se haalari missä niitä "tikku-ukkoja" ja kaikki ne vihreän väriset :D
pakko sanoa mutta se hammasharja joka sielä oli näytti enemmän anushelmiltä kuin hammasharjalta :LOL: :LOL:
 
Heipparallaa rakkaat ootus kamraatit =)

Merkkailen vain nyt, ei omalla koneella netti pelaa ja tulin vain porukoilla käymään ku piti nettiin päästä.
piru vie jos se kone nyt tilttaa!!! Modeemi pelaa, mut netti ei, ei sitten millään konstilla....No, mies hakee mokkulan jos ei muuta, kun ei nyt ole vara laittaa uutta konetta ainakaan.

Mut nyt kahvitteleen, joten jaksuja kaikille!

buam 26+6
 
vaklimassa B)

nanakuu osta sellanen imetystoppi (saa esim kaphallista), niis on liivit samassa ja on sit vauvan synnyttyäki kätevät niin alupaitana kuin yökkärinäki http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=445
Hyviä imetys/yöliivejä on mm. http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/pitsiliivit.html
http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/comfort.html
 
Neuvola 30+1


Rr 105/62
Hb 117 (ei muutosta viime kertaan)
U-prot -
U-gluk -
Sf-mitta 26,5cm (rv26+1 24cm)
Vauskin tarjonta RT
Sykkeet 136
Liikkeet ++

Terkka tunnusteli aika kovakourasesti masua ja vauvan asentoa. Vauski monotteliki sen jälkeen hurjana doppleria ku kuunneltiin sydänääniä. Terkkaaki meinas ihan naurattaa. Vissiin veti herneet nenuun kaikesta tönimisestä. :D

Satunnaisten suppareitten takia otettiin näytteet tulehdusten poissulkemiseksi. Tulokset saa loppuviikosta.

Sain varmistuksen Nasolinin käytöstäki, voi käyttää huoletta ohjeitten mukaan. Terkka aiko kuitenki pyytää lääkärin laittaan reseptin apteekkiin johonki kortisonipohjaiseen nenäsumutteeseen, jota voi käyttää sit pitempäänki jos nenän tukkoisuus jatkuu. Ah, tukkoisuudesta johtuva unettomuus on vihdoin historiaa!

Seuraava aika oiski sitte jo parin viikon päästä 12.2 ja seuraava lääkärineuvola-aikaki jo varattiin joka on sit 3.3.

Niin se aika vaan vilistää..


Kellis ja Aarre 30+2
 
hei taas.. en tiedä miksi mutta on mun palstailu ollu vähästä viime aikoina.. oon kai niin väsynyt tai jotain..
Vointi on ihan ok.. vaikkain taas tänään aamulla menkka kipu yllätti (oletan että supistuksia) jotka kesti 30min sit sain jatkettua unta.. oli kyllä itkusssa pidättelemistä sattu jo sen verran.. onneks särkylääke helpotti oloa.. yhä vähän jomottaa alapäähän mutta en sitten oo kuitenkaa soittanut mihinkään. en tiiä kannattaako?

Synnytys on ollut paljon mielessä.. alaties synnytys pelottaa kovasti mutta niin myös keisarileikkaus.. mutta eritavalla..

tiitu ja nella rv31+5
 
Tervetuloa Liilia Mullakin toista pukkaa ja ei siis viikot kaukana toisistaan meillä.

Tänään uä:ssä elävä sikiö 1,1cm, vastaa viikkoja 7+3, ja sydänkin näkyi sykkivänä! =)

Nyt onnellinen olo, jospa päästäisiin maaliin asti :heart:
 
nostellaas vähän :)

huomenna lähetään miehen kans viikonlopuks hämeenlinnaan mun siskolle :) sanoin sitten et täytyy ottaa selvää et missä siel on sairaala nii ilme oli ainaki vähän kauhun sekainen, ei näköjään vieläkään oo tajunnu että se voi syntyä koska vaan.. lauantaina ois tarkotus mennä hohto keilaamaan toivottavasti ei ala supistelee ku sitä painavaa palloa heittelee..

Nanakuu ja mönkerö 31+4
 
:wave:
Täällä taas... :D
Kummasti näin lomalla (ja kotona jumittaessa) on huomannu
jokapäivä istuvansa koneella, ennen avasin ehkä kerta
viikkoon koko rakkineen..

Tiistaina siis käytiin siellä neidin jalan kontrollissa, ja hyvältä
näyttää...ens perjantaina uus aika taas.
Ja tänään oltiin puheterapeutilla, joka kehui neidin puheen
selkiytyneen vähän syksystä. Nyt aletaan käydä kerran
viikossa puheterapiassa, ainakin 7 kertaa nyt varattuna.
Näyttää siis luonnistuvan neidin osalta asiat hyvin..huokaus! =)

Eilisestä asti on maha pitänyt melkoista mekkalaa, en tiiä
mitä hän siellä touhuaa mutta pahalta tuntuu!
Ens viikolla olis taas neuvola, josko selviäis koska on loppu-
raskauden lekurintarkistus. Sais tietää onko muutosta
tapahtunu jo kohdunsuulla..

Mä muuten (ihan itekseni) nimesin masukkaan... :D
Kun ei päästä nimistä yksmielisyyteen (eikä nyt oikein mistään
muustakaan) ni kutsun ite masua MenniEemeliks :LOL:
Tuossa taitaa olla mun suosikit tällä hetkellä...tai ainakaan
tuosta tytön nimestä en suostu luopumaan!! Taistelen kynsin
hampain että tuun saamaan tahtoni läpi jos tyttö tulee...

Muuten tässä osotteessa on tällä hetkellä aika myrskyisää...
Oon niin paljon kiukkuani nieleskelly että joskus se munki
raja täyttyy...! Ja se sitte tapahtui tänään...
Miehen ainainen poissaolo vaan alkaa rassaan ja viimenen
naula arkkuun oli nyt kysymykseni naimisiinmenosta...
Kun mies hermostui, että ottaa asian puheeks kun on siihen valmis
eikä suostunut kertomaan miksei ole halua...
Tässä on 6v. oltu yhessä jo, ni luulis että tietäis olenko se oikea
vai en...itelle tuli vaan aika mitätön olo kun ei saanut selitystä
lainkaan, huutoa vaan.. :'(
Ja kuten kaikki täällä tietänee...odottaessahan ei ole yhtään itkuherkkä,
eihän..? Mä itken jo joitain mainoksiakin...joten täällä tulvii...

Että sellasta tänne...anteeksi omanapaisuus tällä kertaa,
nyt vaan tämmönen itkupotkukiukkuraivari meneillään.. :ashamed:
 
ja täällä taas ihmetellään että mitäs vuotoja tällä kertaa tulee.. ei oo mitään pahoja vielä, mutta pitää kattella muuttuuko tilanne.. lisäks epäilyttää että hiivatulehdus tms. iskenyt, kun on valkovuotoa ja kirvelyä. alkaa vähän tuntuun että pitää mennä lääkärille (täällä kanadassa ei siis ole äitiysneuvolaa tms.) sittenkin jo aikaisemmin, kun alunperin halusin odotella tonne jonnekkin 8+ -10+ asti. onneks on kaverit olemassa ja tää palsta (kun vaan joku blokkais mun pääsyn tonne km-puolelle..) jotka aina antaa toivoa ikäväänkin tilanteeseen :) mieskin on vielä reissussa 6päivää, niin koiran kanssa täällä kahdestaan tolloillaan, mutta onneksi on vähän harrastuksia, niin pääsee välillä ihmisten ilmoille myös..
 
Iltaa :wave:

Tänään oli neuvola. Nyt oli vaan reilu viikko väliä sen korkean verenpaineen takia. Nyt kaikki oli kuitenkin ok. Seuraavan kerran 11.2. Nyt siis on kahen viikon välein ja sitten sen synnytystapa-arvioinnin jälkeen viikon välein. Eli suurinpiirtein maaliskuun puolivälistä lähtien. Neuvolassa ei siis sitä kolmatta lääkäriä ole ellei sit tuolla Vammalassa ilmene jotain, ett tarttee sit käydä lekurilla vielä.

30+2 (29+0)

Hb - (125) Nyt ei siis otettu.
Pissa Puhdas
RR 136/74 (149/92)
Paino 81,2 (79,9) Voitteko kuvitella, terkka oikein kehu, ett hyvä kun paino nousee :D Ja olin niin valmis ottamaan saarnan vastaan :ashamed:
Sf 26 (25) Eli siellä keskikäyrän tuntumassa mennään edelleen.
Syke +140 (+135)
Liikkeet ++

Tuittu oli ilmeisesti nyt poikittain, koska tunnustelemalla ei ollu pää ja jalat ylhäällä eikä alhaalla.

Olikos muuta... Siinäpä kai ne tärkeimmät olikin. Pelkkää omaa napaa tällä kertaa ja tällä viikolla ollu :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 30+2
 
En osaa kommentoida muuta kuin tervetuloa uusille :flower:

Siispä myös omaa napaa. Liikkeet tuntuneet jo todella hyvin mutta nyt muutamana päivänä heikommin. Se on taas aiheuttanut huolta ja ihmetystä. Maha on myös ollut oudon pinkeä. Minkälainen olotila teillä muilla on ollut rv 19 tienoilla?

JFJ
 

Yhteistyössä