***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

Erka Pahoittelut ja voimia vielä :hug: Minä en olisi lääkkeellisestä tyhjennyksestä selvinnyt lapseni kanssa, yksin kyllä. En meinannut tuolilla pysyä kivun vuoksi, ei ollut lapsen katsottavaa. Poika olikin hoidossa. Silti valitsisin sen uudelleen kun en mielellään tuttuun aluesairaalaan mene.
Tinttamaaria Tuntuu että lääkärillä ontuu ainakin normaalin kanssakäymisen taidot. On hyvä jos tekee aiheesta valituksen että lääkäri saa palautetta muuten tilenne ei varmaan parane. Epäilen ettei tuosta viikon viiveestä kuitenkaan ole muuta haittaa kun ne kivut mitä jo on ollut ennen kipsiä. Kipukin kyllä pienelle ihan turha. Onneksi luu korjaa itsensä lapsella hyvin.
Itse odotan kovasti varhaisultraa ensi ke. Nyt 6+3 :heart:

Enpäs oo pitkään aikaan kerenny lueksella tätä pinoa, työn ja tuskana takana, että "omaan" pinoon kerkee kuulumiset päivitellä. jotenkin tuo aika menee, ku päivät menee töissä ja illat sitte koiran kans touhutessa ja lepäillessä.

erkalle kovasti voimia!! :hug: Surullisia uutisia ei oo ikinä kiva lukea :'(

tinttamaarialla ollu kyllä lääkäri :headwall: :kieh: Tee valitus, jos vaan voimia on! tuollaiset pitäs saada johonkin muualle töihin ja ihan muita hommia tekeen.. Voimia! :hug:

kreta voimia tuhruttelujen kanssa :hug:

krizze Toivottavasti tuhruttelu on vaaratonta, kurjia kiusankappaleita tuollaiset :( :hug:

buam voi ei! Toivottavasti ei oo sitä mitä pelkäät! :hug: Toivottavasti pikkuinen saisi vielä kasvaa masussa pitkän tovin :hug: Tuuhan kertoon kuulumiset kun kerkeet ja jaksat!

Täällä oli jo jotkut päässy äippäpakettia hypisteleen. Ite kovasti ootan ensi viikon neuvolakäyntiä, jotta pääsis täytteleen niitä kelan lappusia :p Me ollaan jo uskaltauduttu ostaan muutamia vaatteita vauvalle. Pinnasänkykin on jo hommattu, ku edullisesti saatiin käytetty. Täällä supistukset on joulun jälkeen hellittäny, mut tällä viikolla ne taas kiusas mua ma-ti päivät. Onneks sen jälkeen ollu taas vähän paremmat oltavat.
Eipäs sen ihmeempiä tänne..

Alisa & hippu 22+4 :heart:

Hopsan! Nostetaanpas meidät, että ei tiputa toiselle sivulle. :)

Olin tänään reipas ja kävin tunnin kävelylenkillä. Nyt saan kärsiä seuraukset, alapäähän sattuu ja kävely on hankalaa. :kieh: Tiistaina olisikin lääkärineuvola, tässä on nyt ollut kuuden viikon neuvolatauko. Hirvittää nousta vaa'alle. :ashamed: Turvotuksesta aion kysyä terkalta, mulla ei meinannut mahtua lenkkarit jalkaan, jalat on kamalat tukit ja sormet nakit. :kieh: Toivottavasti olisi ihan normaalia turvotusta.

Buam taisi jäädä sille tielle. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin ok, eikä vauva syntyisi vielä viikkoihin. :hug:

Alisa84 Niin sitä tavaraa alkaa kertymään vauvalle. Äitiyspakkauksen kun saa, niin sitten varsinkin on vaikka mitä. :D Meidän kaikki vauvanvaatteet ja muut tarvikkeet mahtuu siihen äp-laatikkoon, ei siis toki vaunut, mutta muuten. Pitäisi itekin alkaa hoitopöytää, pinnasänkyä jne. miettimään.

sanzibar Eiköhän se keskiviikko koita pian, tsemppiä ultraan. :)

Tarkoitus olisi vielä taapertaa kauppaan. :wave:

rv27+4

Buam jäi sille tielle ja saapui kotiinkin kera ohjeiden =)
1,5 vuorokautta olin siellä seurannassa ja nyt ohjeiden kera kotona. Myrkytystä ei ainakaan vielä todistettavasti ole, sitä kuitenkin epäilevät, että voisi olla sen alkua. Verenpaineet on koholla olleet, mutta laskevatkin kyllä hienosti. Eli nyt vain lepoa, lepoa ja lepoa.

Jatkan siis päivittäjänä vielä ainakin.

Nyt on pakko syömään mennä, jotenka illemmalla sit jos lisää tulisin kirjotteleen.

buam 26+5

MLL
Ihanaa Buam että palasit yhdessä palassa ja näin pian! =) Nyt sitten vaan lepoa, eli tervetuloa aktiivipalstailijaksi :LOL: Musta tuntuu, että vaikka koko päivä tulee enempi tai vähempi touhuiltua kaikennäköstä niin silti käyn tsekkaamassa noin sata kertaa päivässä onko täälä uusia juttuja.

Mulla on ollu vähän mieli maassa lähiaikoina. Tänään on taas vähän parempi fiilis, mutta viikonloppu meni itkua tihrustellessa. Joku henkisenkasvunkriisi vissiin menossa, koska mitään järjellä selitettävää syytä tälle ololle ei ole. Mulla on jotenkin kokoajan takaraivossa tunne että pitäisi saada paljon enemmän aikaan ja olla jotenkin "enemmän" kuin mitä oon, mietityttää kauheasti kokoajan miten vauvan kanssa alkaa elämä sujua (miten käy parisuhteen, koirien, rahan kanssa...). Olen tietoisesti yrittänyt tsempata itseäni uskomaan että kaikki käy hyvin ja nytkin oisi asiat oikeen kivasti, toistaiseksi mun alitajunta vaan ei suostu uskomaan :ashamed: Vauva onneksi on oikeen liikkuvainen ja on jotenkin hullua ja samalla ihanaa kun pääse silittelemään pienen peppua ja polvia jotka tunkee koholleen mahasta :heart:

MLL :heart: 32+5

MLL kuulostaa niin tutulta tuo "kriisi" kaipa sekin on sit jotenkin osa tätä prosessia.
Buam mukavaa kun palasit =) nyt vaan passuutat miestäsi ja makoilet ite sohvalla ota irti kaikki tästä odotuksesta :)

Raskausdementia sain nyt sen itsekkin todeta. oltiin viikonloppuna mun äidillä ja tein koko porukalle kinkkukiusausta ja kun kiusaus oli ollu sen tunnin uunissa äiti meni ottamaan sitä pois ja huus mua sinne keittiöön ja kysy et oliko noi kermat tarkoitus laittaa sinne :D mä en tajuu miten mä niin unohdin ne kermat ihan älytöntä :D mut ei se mitään sit vaan kaadettiin ne kermat sinne ja 5min takas uunii ja oikeestaan siitä tuli paljon parempaa.. mut kyllä nauratti koko homma..

ja anoppi sitten oli taas käynyt kirppareil ostamas vauvalle vaatetta "kun halvalla saa" periaatteella.. suoraan sanoen mistä hemmetistä se löytää niin rumia vaatteita ku nättejäkin olis saatavilla. ja mä olen sanonu että ei enää osta mitään kun on jo kolme muovipussillista niitä "ihania kirppari löytöjä" tänne tuonu.. ja sitten kun se yhes vaihees toi yli 80cm vaatteita. mua oikeesti raivostuttaa. mukava se on et toinen haluaa auttaa jne. mutta kysyisi sitten edes mielipidettä ennen ku ostaa mitään. ja kun mä en haluis sitä loukata mitenkään.. mut jotenki tuntuu että se astuu vähän väliä mun varpaille ja tää vaate asia ei oo ainoo. viimeks oli hoitopöytä. se päätti että ikeas on kiva hoitopöytä että se ostetaan. mä sanoin et se on meille liian pieni no eikös se sitten puhunu mun miehen ympäri mut onneks mä sain sit miehen tajuamaan että se pöytä ei ole hyvä. huh. oikeen alkaa taas raivostuttamaan kun ajattelee..
näinköhän tosta sepostuksesta saa edes selvää :p

Nanakuu 31+1

MLL
nanakuu kuulostaa niin tutulta toi sun anoppisi :headwall: Munkin omani osaa olla tosi tunkeileva, eikä pelkästää tavaroiden suhteen vaan tuo meille mm. ruokaa joita heillä ei ole syöty, siis jotain kuivatarvikkeita jne. Niissä on monesti jo päiväykset menny ja muutenkin jotain ihme taateleita tms. mitä kukaan tavis ei edes syö. Ihan kun oltaisiin jotain jätemyllyjä. Tavaratkin on monesti vähän sitä sun tätä sälää ja tuputtaa aina jotain mattoja ja verhoja jos ollaan muutettu. Perusteluna kai kuvittelee meidän tarvivan näitä "almuja" kun ollaan nuoria (tai no, 25 minä ja mies 30 v.) eli oletetusti ei tulla toimeen omillamme? Mua niin jurppii välillä. Sitten vielä ne sen ainaiset mielipiteet ja ohjeet joka asian...Argh. :headwall: Pikku avautumista =) Onneksi asutaan nykyään hänestä 200-800km päässä riippuen kummalla asunnollaan hän majailee, tällä viikolla tosin pitäisi taas tavata se pakollinen pari tuntia. Hymyä huuleen ja pahat ajatukset lukkojen taa :saint:

Mahtavaa Buam, että olet vain levon tarpeessa =)

Ja MLL, muistan itsekin tuon jännittämisen esikoisen kanssa. Oli aika raskasta ajoittain ja lapsen syntymän jälkeen se sitten unohtui, joten kait oli hyvä sitä miettiä, jotta johonkin osasi varautua.

Täällä on edelleen etomista, ja viikko vaihtuu yhdeksään!

Eli:

POKS!

kreta 9+0

MLL kuulostaa aivan ihanalta välimatkalta! meillä kun välimatkaa on vaan 7km mieli tekis muuttaa kauemmas mutta kun miehellä on hyvä vakiduuni täällä niin ei halua muuttaa täältä minnekkään. ja sit taas myös mun suku on tääl.. mut täytyy vaan yrittää kestää..

Buam Hyvä, että palasit. :)

Nanakuu ja MLL Kuulostaapa tutulta. :headwall: Mä vain kauhulla odotan, mitä kaikkea "kivaa" anoppi alkaa lahjoittelemaan meille. Tosin ei kyllä edes aiota kertoa sille hetkeen, sen verran ala-arvoista oli käytös keskenmenon jälkeen. Ja tosiaan, kaikki mielipiteet ja neuvot ja ruuan tuputtamiset....voi voi.

Täällä vaivaa älytön väsymys. Lisäksi saan ihan ihme suuttumiskohtauksia, eli kai siellä jotain elämää vielä on... :/

Mulla oli su tunne että onko tämä jatkuva vilu normaalia, pitää nukkua monta paitaa päällä ja villasukat jalassa. Sitten se kylmyys jatkuu sisälläkin. Kävin otattamassa kilpirauhaskokeen ja verenkuvan kun hb laski niin paljon km jälkeen eikä sitä oltu kontrolloitu. No ne oli normalisoituneet ja kilpirauhanen normaali. Nyt taas uskon että kaikki puitteet hyvin... Kyllä jännityksellä ootan ylihuomista uä:tä.
Nanakuu ja MLL +muut kyllä tuo anoppikeskustelu kuulostaa nin tutulta. Sain semmoisia huonolaatuisia säästöpakkauksia samanlaisia vaatteita etten niitä kerennyt edes esikoisella kaikkia pitää. Sitten ei voinut itse ostaa mitään. Anoppi hommas ihan järkyttäviä määriä näitä ja vinkkejä tuli ihan kaatamalla. Pahinta kun estin kananmunasta oireilevaa lastani syömästä anopin valmistamaa piirasta jossa munaa oli. Se aiheutti jo suuren riidan kun ei ymmärtänyt tätä vetoa.
No nyt vaan jännäämään

kellis poksuonnittelut!

buam hyvä että toistaseks väärä häly,
toivotaan että kaikki sujuis hyvin loppuun asti!

kreta myös täällä ollut harmitusta noiden
vuotelujen kanssa...ja pelästyttää välillä ihan todella,
mutta tähän asti "onneksi" takapuolen ongelma vain..
Esikon synnytyksen jälkeen sama vaiva, kyseessä silloin
sisäiset pukamat jotka oireili jos maha kovalla...hoitona siis
pitää maha pitää toimivana..

Ja anopeista oli puhetta...mulla onneks on mukava anoppi,
joka lupasi ostaa meille pinnasängyn...
Oli jo yksi luvattu...mutta se menikin lainaajan omaan käyttöön :)
Nyt sitten tarttis jostain sänky metsästää...
Kyllä mullakin välillä mielipiteet menee ristiin anopin kanssa,
mutta onneks aika harvoin...

) )). Täällä alkaa jännitys vallata...huomenna olis neidin eka
kontrollikuvaus jalasta ja aika lastenkirurgille...
Toivotaan todella että ennuste olisi hyvä ja ihmeparantuminen
tapahtuisi pian!!! :/
Nyt kaikki siellä; peukut pystyyn tännepäin huomenna n. klo 11!!!

Kuulostaa lohduttavalta etten ole yksin noitten pehvaongelmien kanssa :LOL: Oisivat vaan mun puolesta saaneet tulla vähän myöhemmässä vaiheessa..

Meilläkään ei ole pelkoa tunkeilevista sukulaisista, kun miehen suku asuu 200km ja oma 6000km päässä :D no tulevaisuudessa saatetaan joutua vähän lähemmäksi muuttamaan, jos ei löydy lastenhoitoapua muualta (täällä on tosi tavallista että isovanhemmat hoitaa lapsenlapsia päivät jos ovat jo eläkkeellä 50-60vuotiaina).

Pikkuhiljaa oon uskaltanut alkaa taas katteleen vauvajuttuja kaupoissa ilman että iskee paniikki että jos nyt jotain hypistelen tai ostan, niin varmasti jotain ikävää sattuu.. mukaan lähti pieni vihreä pipa ja nalle, jotka nytkin tietsikan vieressä saavat hyvälle mielelle aina kun silmään osuvat (niitä huonoja ajatuksia kun tuntuu olevan aivan liian paljon..). Lisäksi on kai pakko mennä mammahousuostoksille, kun ei tää ilmapallomaha tunnu mihinkään katoavan ja tuubikaan ei tunnu housuja enää tarpeeksi ylhäällä pitävän. tuntuu vaan typerältä ostaa uudet housut, kun viikkojakin on vasta 6+, mutta eipä ainakaan maha valittas..

mies on lähdössä viikoksi etelän lämpöön joten pidetään varpaat pystyssä että kaikki menee ok tulevien päivien ajan (viimeksi jouduin km:n läpikäymään periaatteessa yksin kun toinen oli silloinkin muualla..) :)

mistä näitä anoppeja oikeen tulee :LOL: :LOL: mullakin oli mukava anoppi kunnes se sitten jäi pitkälle pitkälle sairaslomalle jolla edelleenkin on.. jotenkin se vaan muuttu ihan ku toiseks ihmiseks..

tinttis mä nostan peukut ja varpaat pystyyn jo nyt =)

pitkästä aikaa sellai päivä et ollaan vaan miehen kans oltu kotona koko päivä ja touhuttu noiden kissojen kanssa ja lepäilty.. ihan kivaa on ollu.. :heart: tossa kun telkkaria katteltiin ja olin jotenki sellaises asennos et tissi oli jonkulaises "puristuksessa" nii johan oli paita märkä sellai järkyttävän iso läpimärkä läntti vaan paidassa. eipä oo tähän mennes tissi vuotanutkaan niin paljon..

joko teil muillakin vuotaa tissit? mietin et täytyyppi neuvolas kysyä et miks jo nyt vuotelee..

rv31+1

Mulla on tullut tisseistä ihan vaan muutama tippa kirkasta nestettä. Joskus on jotain vaaleaa töhnää nänneissä, muutoin ei mitään vielä.

Anoppi (tai no eihän se varsinaisesti anoppi ole, koska ollaan miehen kanssa avopari) on mulla onneksi mukava. :) Ei sekaannu meidän elämään, ei höösää, ei tuputa turhaa tavaraa jne. Aika harvoin nähdään, vaikka välimatkaa on kymmenisen kilometriä.

Huomenna neuvolaan. :wave:

rv27+5

MLL
Nanakuu mulla on kestotissinsuojat liiveissä kun vuotelee kanssa. Pari kertaa tullu ihan paitaan asti, mut yleensä vaan sellasia länttejä havaittavissa liiveissä.

Anopista vielä, niin täytyy silleen puolustaa, että kyllä tuo osaa ihan kivakin olla ja tullaan yleensä ihan hyvin toimeen kun tavataan. Tää häirintä lähinnä tapahtuu miehen kautta, siis silleen että anoppi sille selittää jotain ihan päättömiä neuvoja ja sitte mies kertoo mulle. Hyväähän se kaikessa hössäämisessään tarkottaa, mutta oon tottunu vähän rauhallisempaan menoon oman äitini kanssa =)

MLL :heart: 32+6

jip hei, np-ultra takana ja kaikki hyvin :heart: mun pikkuisella ei ollut turvotusta olleskaan joten sitä ei edes mittailtu ja lääkärillä kävin :heart:

pikkuinen hikotteli ja jouduttiin heiluttamaan se hereille reppana, ja sitten se rupesikin viuhtomaan käsillä ja jaloilla, kaikki raajat myös löytyi :heart:

olo on siis onnellinnen :D :D :D

Tervehdys!
Olen tässä kolme viikkoa pähkäillyt, josko sitä uskaltaisi pinoutua jonnekin plussanneiden puolelle. Minulla siis takana km:t 04/09 ja 09/09. Tämän plussan sain loppiaisena ja sitä varmistelin neljällä testillä.. :D Täällä on paljon tuttuja edellisestä plussapinosta, hienoa että eivät ole täältä pois pudonneet!!!

Tänään ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä olisiko mitenkään mahdollista päästä varhaisultraan. Jos ei, niin varaan ajan yksityiselle. En millään pysty odottamaan np-ultraan asti.

Pitääkin varmaan lueskella teidän kirjoituksia niin pääsen vähän jyvälle muiden tilanteista. Ihanaa tulla tänne teidän joukkoonne!! :heart:

Eelis 6+6

Huisi Onnittelut, että kaikki ultrassa hienosti! :flower:

Eelis Tervetuloa mukaan, onnittelut plussasta näin jälkikäteen. :)

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kohdunsuu kiinni ja kiinteä, sf-mitta 24cm eli keskikäyrää melkein mennään, verenpaine normaali, pissa puhdas, hb noussut Obsidanin ansiosta takaisin lähtölukemiin. Mitähän muuta...Sykkeet 150 :heart: niin kuin edellisilläkin kerroilla, liikkeet ++, ei meinannut lekuri sykettä löytää kun toinen liikkui. Ainoa mikä itseäni harmittaa, on paino. Lähtöpainoista tullut jo 10kg, mikä on aivan liikaa mielestäni, koska suurin osa tuosta on herkuttelun tulosta. Nyt pitää oikeesti ottaa tiukka linja herkkujen suhteen. :x Sokerirasituksen tulos oli normaali, mutta ajattelin nyt silti noita hiilareita ja sokereita vähentää.

Painon suhteen pitää yrittää lohduttautua sillä, että kyllähän tuo vauva jo ainakin kilon painaa, istukasta ja lisääntyneestä verimäärästä tulee varmaan myös kg, turvotusta kilon, parin verran jne. :saint:

Tämmöistä tänne! Ajattelin käydä kävelylenkillä, vapaapäivää kun vietän. :wave:

rv27+6

Päivää Äitylit!

Eelis Onnittelut plussasta ja tervetuloa :)
huisi Ihanaa kuulla ultrauutisia! Itselläni on rakenneultra perjantaina, ja jännitys on käsinkosketeltavaa!!! Saa vihdoin tietää hematooman, istukan ja kohdunsuun tilan, ja ehkä vähän kurkata vauvan strategisiin paikkoihin ;)

ANOPPI yllätti... Kun kerroimme joulukuussa kuudennen tulevan iloksemme, hän kohautti olkapäitään ja sanoi jo arvanneensa... ja eikä sen kummempaa reagointia.... Tänään hän oli sitten ostanut punaiset pienet kumisaappat :heart: (meillä 1 tyttö ja 4 poikaa) Vaikka kirjahyllylle jos poika tulee, ja ei kai se täällä maalla niin väliksi ole :LOL: Onpas ihanaa olla taas raskaana!!!

buam Pysy vielä yhtenä :heart:
Ja kaikille ihanaa raskausaikaa!

Oliivitar ja Heppuli 19+4

Yhteistyössä