***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

Kiitos kaikille tsempistä... :heart:
Tosiaan on aikeissa valitus tehdä hoitovirheestä
tässä neidin tapauksessa. Ja jos tää viikon "odottelu"
kipsauksen kanssa on aiheuttanu jotain lisävaurioita
ni hirtän sen akan!! (ihan siis teoriassa vaan..)
Jopa keskussairaalasta sanoivat tänään, et tehkää
valitus asiasta...olivat ihan järkyttyneitä sielläkin...

No, nyt päivä kerrallaan..ei muukaan auta..
Ja todella toivotaan että jalka parantuis entiselleen..
Mikäs meidän tääl on ollessa, lomakin alkaa virallisesti
huomenna...ja perjantaina olis 33vkoa täys, kun ei nyt
tarttis tähän samaan syssyyn lähteä synnärille.. :/

tinttis tosi hyvä että teet valituksen. toullaiset epäpätevät lääkärit ym. pitäis saada pois eihän kukaan kohta uskalla lääkäriin mennä :/ toivotaan ettei ois mitään lisävaurioita tullut!

erkalle paljon halauksia :hug:

mitäs muuta.. hmm hitto ku ei meinaa muistaa..

no eipä mullekkaan mitään muuta.. oon nähny ihan kamalan kummallisia unia.. sellasia mis on verta ja suolenpätkiä mut ei kuitenkaa painajaisia. ja yks oli sellai et vedessä kellu ruumiita mut sit jotkut oli kuitenkin hengis siel veden alla.. ihan omituista.. nii ja yhdes meidän äiti oli raskaana ja soitteli mulle et aikoo mennä varhaisultraan :D

odottelen yhä että saisin nuotaa sen äippäpakkauksen. tän päivän posti ei tosin viel oo tullu joten pien toivonkipänä ois =)

mutta ei tähän hätään muuta! tää lähtis nyt aamupalan tekoon..

Nanakuu ja mönkerö 30+4

No huh Tinttamaaria! Kamalaa! Hirveä kokemus on sulla ollut. Olen kuullut eräältä ystävältäni vastaavanlaista kohtelua ja kyllä siinä nousee selkäkarvat pystyyn. Ja tee ihmeessä valitus, kyllä näemmä pitää kansalaisen vaatia sitä hyvää hoitoa, jotta saadaan päteviä lääkäreitä. Näemmä kaikenmaailman puoskarit pääsevät ihmisiä hoitamaan. Sitten ne vielä kehtas ulosmarssia palkan takia, ja mikä haloo nousis kun KAIKKI hoitajat lampsis ulos... Hmph. No se siitä.=)

Ja sitten toinen valitusvirsi täältä...
Eilen illalla tuli tuhruvuotoa, ja mä sain todellisen slaagin ja ajattelin, etten millään kestä. Soitin naikkarille, siellä käskettiin odotella rauhassa huomiseen ja sanottiin tylysti, että näitä on ihan vaarattomia ja jos menee kesken niin sitten menee, minkäs teet. No, pää oli jo siinä kohtaa ihan hajalla.
Tulin juuri Kättäriltä. Ottivat kaikki kokeet, ja ultrasivat. Sydän yhä pampatti ja vastasi viikkoja. Voi tavaton, siinä sitten itkuun parahdin, kevyt helpotus niin sanotusti.

Ihan kiinnostaisikin tietää, että onko tässä porukassa ketään, jolla olisi ollut näitä alun tuhrutteluja? Mulla ei löytynyt mitään selitystä, miksi nyt tuhruttaa. Ei löytynyt hematoomaan viittaavaa, eikä osannut sanoa onko Lugesteroneilla jotain tekemistä asian kanssa. Jotenkin turhauttavaa. Mulla oli myös esikoisen kanssa viikolla 5 yhden päivän tuhruttelua, joka sitten jäi siihen. Muut raskaudet tuhruineen on päätyneet keskenmenoihin. Nyt vaan pää viileäksi ja rauhoittumaan.

Onpas nyt vali vali, mutta hyvää on se, että masuasukki yhä oli mukana tässä elämässä :heart:

kreta 8+3

Huomenet.

Vähän on tokkura olo. Nukuin viitisen tuntia ja nousin ylös ku ei väsyttäny. Hipsin kyllä sit takas nukkuun ja nousin ylös vajaa tunti sitten. Eipä toi oo sama asia. Tänään voi kyllä töissä väsyttää. No onneks tässä on enää kaks iltaa ennen viikonloppua. Ja neljän viikon päästä tää päivä on viimenen työpäivä!

Täällä en vissiin maininnu, ett tilattiin turvakaukalo + jalusta. Tänään ne tulee 12-14 välillä. Toivottavasti ennen ku lähen töihin.

Tänne ei oikeestaan ihmeitä kuulu. Ens torstaina on "taas" neuvola sen verenpaineen takia. Tosin kotona itattuna on ollu ihan normaali, joten on varmaa ollu vaa jotai väliaikasta häikkää. Rupeehan noi muutenki olemaan kahen viikon välein.

kreta Täällä ainaki saatto tulla paperiin vähän rusehtavaa aina sillon ku menkkojen ois pitäny alkaa. Ainoastaan yhen kerran oli vähän enemmän ja kesti muutaman tunnin. Joka kertahan sitä säikähti, ett nytkö on jotai vialla. Varmaan ku 12 viikkoa tuli täyteen nii sen jälkeen ei oo ollu. Tuolloin alussa siis aina laskin, ett oisko niihin aikoihin menkat, kun paperissa oli sitä tuhrua ja laskut piti paikkaansa, joten se vähän laannutti säikähdystä ja kun ei kuitenkaan mitään kunnon vuotelua tullu. Mutta onneks ei sulla ollu mitää :hug:

Joop, mutt jos lähtis ettiin vaatetusta päälle.

JääKyynel ja Tuittu 29+2

MLL
Kreta hyvä jos selvisit säikähdyksellä :hug: Olen kuullut, että silloin kun normisti pitäisi menkkojen alkaa saattaa varsinkin alkuraskaudessa olla pientä vuotoa. Oisiko sulla nyt se aika jos et olisi raskaana? Paljonhan noita pieniä ja vähän isompiakin vuoteluja tuntuu olevan naisilla, vaikkei mitään hätää olisikaan.

Hei.. en oo jaksanut kirjotella taas lähes viikkoon.. kävin siis alkuviikosta pelkopolilla ja käynti oli kyllä hyvä ja jo se sai turvallisemman olon tulevaa varten. Kukaan ei yrittänyt mua käännyttää mihinkään vaan juteltiin siitä mikä mua pelottaa ja miten sitä vois helpottaa..
Meen nyt tulevana ma taas juttelee kätilön kanssa lisää.. loppuviikoilla tehdään sitten painoarvio jne.
Vauva painoi nyt 1600g eli hienosti kiri keskikäyrille 1kk. :)
Aatella että huomenna alkaa jo kolmaskymmenes kahdes viikko.. ei oo enään kaukaa kun saadaan pieni syliin.. en olis uskonut silloin kun plussa testiin tuli että näin pitkälle päästään.
Sempit siis teille jotka olette raskauden alussa.. se on niin raskasta kun pelkää että vuoto alkaa tai ultrassa todetaan pienen elämän päättyneen.Toivottavasti meistä kaikki sais pitää nyt omat masuasukit loppuun saakka matkassa mukana !

tiitu ja nella rv30+6

Moro! Tulin taas tänne vuodattelemaan tuntojani!!! :( Menen huomenna TAysiin "hoitamaan" tätä keskenmenoa. Mulla ei siis vuotoja yhtään eikä kipuja yms. Luin tuolta keskenmenopuolelta vanhoja kirjoituksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja huolestuin/pelästyin kun varsinkin TAYSista ihmisillä huonoja kokemuksia :eek: . Huomenna menen siis ottamaan jonkun tabletin ja ensin ultrataan ja sitten myöhemmin otetaan lisää tabletteja. Viikonloppu kuulemma sotkee jotenkin nyt tätä mun tyhjennnysoperaatiota. Onko teillä kokemuksia tuosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä että mihin pitää varautua (selviänkö yksin)? Eli omalla autolla ite aion ajella (kaipa sitten olen ajokuntoinen :whistle: ? sieltä lähtiessäni). Kun on nuo pienet lapset kotona niin mulla tietty kiirus heidän luokse mut tuleekohan niistä lääkkeistä kovin heikko olo? Pärjätäänkö keskenään päivät (minä ja 2v ja 3v)? Yritin lypsää tietoa kun soitin sairaalaan mutta huonosti kertoi...sanoi vaan että katotaan sitten perjantaina mut tarttis vähän osata varautua tulevaan etukäteen. Siitä ekasta tabletistako ei tapahdu vielä mitään? Hoitaja mulle vastasi samaan kysymykseen et ei siitä vielä vaan niistä seuraavista...! Mutta miten se homma oikein menee?

Erka mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja viikkoja oli ehtinyt tulla 7-8, kun oli mennyt kesken. Mä sain ensin valmsitelevan tabletin sairaalassa, joka otettiin suun kautta. Sanottiin, että voi alkaa jo vuotelee mutta mulla ei tapahtunut mitään. Siitä kahden päivän päästä piti laittaa kaks tablettia emättimeen. Siitä meni noin tunti-kaksi tuntia niin alkoi vuoto. Vuoto oli runsainta noin 3-4 neljä tuntia, kipuja oli mutta niihin auttoi lääkärin määräämät kipulääkkeet. Kotona olin yksin kokoajan, koska esikoinen oli hoidossa. Olisin kyllä pärjännyt tarvittaessa esikoisenkin kanssa. Vuoto vastas lähinnä erittäin runsasta menkkavuotoa ja suuurimmat klöntit tuli vessassa käynnin yhteydessä. Vuoto laantui sitten jo iltaa kohti. Kaiken kaikkiaan vuotoa tuli noin 6 päivää. Kohtu tyhjeni hyvin ja mitään ongelmia ei tullut. Mulla keskenmeno todettiin vasta rv 12, joten kroppa oli varmaan jo aika valmis tyhjennykseen.

erka mulla myös lääkkeellinen tyhjennys pikkuinen oli kuollut jo rv7+jotain mutta se todettiin vasta np ultrassa rv12+jotain. sain sielä heti sen ekan tabletin ja kaksi tablettia mukaan jotka ois pitäny emättimeen laittaa mutta mä otin ne suun kautta kun myös se oli yks vaihtoehto olin saanut särkylääkettä (panadolia) mukaan jonkun ajan päästä alkoi kauheat kivut ja järkyttävä vuoto. se oli jotain ihan kamalaa mä huusin ja itkin ja yritin koko ajan ettiä asentoa missä olis ees hetken hyvä olla.. mies huolestu kamalasti ja tajus onneks soittaa äippäpolille ja sieltä käskivät tulla heti sinne..
äippäpolilla ultrasivat tilanteen kohtu oli melkein tyhjenemässä jonkun ison "köntin" ottivat sieltä samalla pois ja siinä samassa lapsivesipussi tyhjeni mun reisille :( sit sen jälkeen antoivat suoraan suoneen kipulääkettä ja vahvempia särkylääkkeitä kotiin mukaan. se helpottikin sit heti ja illalla lähdettiin hämeenlinnaan siskon esitystä katsomaan enkä siellä enää kipuillut..

mä ite kans ennen tyhjennystä lueskelin juttuja ja joillain ei ollu tullu yhtään kipuja kun taas toiset olivat tosi kipeitä. ja itse silloin ajattelin että tuskin mä kovin kipeäks tulen ku on niin korkea kipukynnys mutta toisin vaan kävi.. yksin en ois selvinny se oli henkisestikkin niin rankkaa. mulla oli mies tukena koko ajan ja auttoi paljon kun jaksoi kannustaa että olen vahva ihminen jne..

kylläpäs tuli taas tuo päivä ihan elävästi mieleen se kaikki tuska ja epätoivo :( keskenmenoa en toivoisi edes pahimmalle vihamiehellenikään..

jääkyynelmillaisen turvakaukalon tilasitte?

tiituhyvä että pelkopolista on apua sulle :) jännä et tääl ei oo tehty yhtäkään painoarvioo :(

eipä muuten äippäpakkausta kuulu vieläkään :(

Mulle tehtiin alkuvuodesta -09 lääkkeellinen tyhjennys, josta totesin, että ei ikinä enää...
Raskauden keskeytyksissä lääkkeellinen tyhjennys toimii hyvin, muutta keskenmenoissa on aika suuri riski, ettei kaikki tyhjene asianmukaisesti ja niin kävi mulle.

Mulla siis todettiin tuulimuna ekassa ultrassa, neuvolassa olivat väittäneet et kaikki oli hyvin ja oli mukamas jopa kuullut jossain vaiheessa sikiön sydänääniä, mikä ei missään tapauksessa ole ollut mahdollista. Sain sillon ultranjälkeen heti suoraan lääkkeet tyhjennykseen, joka toteutettiin kotona. Viikonloppuna alko tyhjennys, ja kivut oli järkyttävät, onneks pojalle oli hoitopaikka jo varattu varulta, ja sain sen pois, ettei tarvinu kattoa mun kipuja. Mies oli onneks vieressä, mut eipä sekään oikeen mitään osannu tehdä. Kävin vessassa välillä kun kykenin ja sinne niitä klönttejä sitten tuli, muutoin olin sängyssä ja hirvee horkka oli päällä. Tärisin, vapisin ja välillä oli ihan sairaan kylmä jne...

Tyhjennyksen jälkeen mulla oli pitkään pientä vuotoa ja kaikki sanovat että on ihan normaalia kunnes kyllästyin monen kuukauden jälkeen niihn epämääräisiin vuotoihin ja sain ajan yksityiselle. Yksityisellä ei nähny paikkoja kunnolla, vaikka kuinka yritti, kohdunseinät niin paksut. Sieltä sitten lähete kättärille, jonne onneks pääsin pian. Samana päivänä kun menin kättärille, niin illalla oli jo kaavinta. Olinkin jo siihen varautunut ja ollut syömättä.

Kaavinnan jälkeen ei ole ollut mitään ja kaikki meni siinä hyvin. Kuulemma oli jäänyt paljon tavaraa poistumatta kohdusta lääkkeellisessä tyhjennyksessä.

Nyt ois uus yritys menossa ja rv 21+2 ois nyt kasassa. Kaikki ei ole nytkään mennyt ihan niin kuin pitäis, mutta toiveikkaana odotan tulevaa...

Huomenta.

Tulipas taas niin lyhyet unet ettei oo tosikaa. Jo toinen yö peräkkäin. Nyt tosin en taida mennä uudestaan nukkuun. Onneks on viimenen iltavuoro, joten jos töissä nyt vähän väsyttää nii ei oo maailmanloppu. Kunhan sit en mokaile, kun eilen ei oikein tahtonu ollu ajatukset työssä ja meinas tulla pari mokaa ;)

nanakuu Tilattiin Britaxin BabySafe plus turvakaukalo ja sille vyökiinnitteinen jalusta. Meitin autossa ku ei sellasta hienoutta ole kuin idefix- kiinnitystä vai miten toi nyt kirjotetaankaan. Koko paketti maksoi kotiovelle tuotuna 208? eikä postimaksuja otettu ollenkaa. Väri on puna-musta, joten jos meille tulee poika nii siinähä luulevat tytöks ;) Ei se punanen väri tarkota automaattisesti tyttöä :p

Lyhyesti tosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Itsellä oli siis tuulimuna, joka huomattiin vasta nt-ultrassa joskus viikoilla 12. Ei mikään mukava kokemus, mutt en taida koko tarinaa alkaa kirjottaa. Pahempaa kuitenkin kuin menkkakivut. Meinaa mulla ei auttanu ku särkylääkkeet ihan hetkeks ja kävelin kämppää ympäri ku joku hullu odottaen, ett se vuoto alkas. Sit ku alko nii saiki melkei koko aika olla vessassa ja jos ei vessaan ehtiny nii meni kyllä housutki pariin kertaan vaihtoonkun yhtäkkiä vaa "tulvi" housuihin. Ja minä en todellakaa saanu olla yksin kotona. Onneks avokki oli sinä päivänä aamuvuorossa töissä, nii pystyin ottamaan ne lääkkeet. Muuten ne napit ois annettu sairaalassa jos ei ois ollu ketään "vahtimassa". Tosin ymmärrän kyllä, koskaanhan ei voi tietää mitä tapahtuu. Siinä lyhyesti.

|.) Omaan napaan ei edelleenkään mitään uutta paitsi noi yllämainitut lyhyet yöunet. No saanpahan ainaki tänään ajoissa vietyä labraan sen pissanäytteen. Eli toivottavasti ennen pahaa ruuhkaa, vaikka siellä onki eri vuoronumerot näytteitä vieville. On kyllä jo korkee aika viedäkin, ku tiistaina jo kuitenkin sain sen ja kirjotti sinne labraan sen lähetteen. Mutt eipä se lekuri sanonu, ett heti ja välittömästi se pitäs viedä.

Juuh, jos menis möllöttää tallessa olevat emmerdalet ja jatkamaan aamukahvin juontia. Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille :wave:

JääKyynel ja Tuittu 29+3 (30 eiku lähestyy, hui!)

MLL
Huomenta! Tääläkin on nukuttu jotenki katkonaisesti. Maha on jotenki kipeä..niinku vissiin viimiset kuukaudet ollu kokoajan, et ei mitään uutta sillä saralla =) Mutta, oon ehkä hukannu meidän vauvan yön aikana koska pystyn taas hengittämään ja olemaan etukumarassa?? :kieh: Pelkäsin tätä tapahtuvaksi vasta synnytyksen jälkeen :LOL:

Onko muut vk 30 tienoilla olevat keksiny mitään "etappia" enää vai ootteletteko suoraa synnytystä/laskettua-aikaaa? Kun noista etapeista mitä jännäillään on ollu aikasemmin puhetta :) Minä jotenki ajattelin että täysiaikasuus oisi se seuraava, mutta kummasti sitä huomaa laskevansa aikaa laskettuunaikaan. n.50 pvä.. hui! :eek:

MLL :heart: 32+2

Erkalle :hug: ja voimia tulevaan! Itse voin myös sanoa että lääkkeellisestä tyhjennyksestä ¨jäi kyllä karmaisevat kokemukset. Menin aamulla sairaalaan ja ennen sitä olin kotona laittanut cytotecit sisään ja panacodin otanut samalla,no siitä meni varmaan neljä tuntia ennen kuin edes alkoi tuhruttaan,siitä pari tuntia niin vuoto oli todella voimakasta ja klöntit valuivat pönttöön. Siellä hoitaja sanoi että kerta nuin hyvin tuli tavaraa ulos,niin voisin lähteä kotiin(oli perjantai, ja heillä työpäivä lopussa) no siinä pakkailessa tavaroitani aloin epäilemään ettei musta kotiin ole,verta vuoti niinkuin olisi teurastettu ja hyytymiä edellen tuli. Pääsin sairaalan kanttiiniin (kun jouduin odottelemaan että mies tulee hakemaan mua töistä päästyään) alkoi pyörryttämään ja sanoinki sitte miehelle että pakko päästä takaisin sinne osastolle,niimpä mentiin ja siellä ultrasivat,ja huomasivat että kudosta oli edelleen jäljellä ja iso hyytymä tulossa, mulla iski jokin paniikki kohtaus sen verimäärän ja hyytymien näkemisestä kai niin antoivat rauhottavia ja siirsivät illaksi tarkkailuun toiselle osastolle että mikäli vuoto ei lopu niin tekevät kaavinnan. Viikkoja oli 9+6 (vaikka viikkoja olisi pitänyt olla 12+6) Toivotaan että sun kokemus on paljon parempi, mutta ota ihmeessä sinne joku tueksesi jos vaan mahdollista.

Jääkyynel yhtä hyvinhän se poikakin voi matkustaa puna-mustassa kaukalossa. värillä ei väliä. Mistä muuten tilasitte?

Maanantaina kävin ensimmäisessä neuvolassa. Ei kuunneltu sydänääniä eikä mitään muutakaan kuin verenpaine mitattiin, joka oli ihan hyvä. 17.2 on sitten kunnan tarjooma ensimmäinen ultra..

Kirjoitanpa minäkin oman kokemukseni lääkkeellisestä tyhjennyksestä Erkalle..
Rv9+6 ultrassa sikiö eloton, vastasi 9+0. Sairaalasta antoivat valmistelevan tabletin ja cytotecit ja särkylääkkeet ohjeistuksineen kotiin. Äitini tuli meille (mies töissä ) kaveriksi ja esikoista hoitamaan. Valmisteleva tabletti ei vaikuttanut mielestäni mitenkään, ei vuotoja tai mitään tuntemuksia. Aamulla sitten laitoin 4 cytoa emättimeen ja ohjeistuksen mukaisesti särkylääkettä etukäteen (muistaakseni 2x600mg burana). Puolen tunnin-tunnin kuluttua cytojen laitosta alkoi todella voimakkaat kivut. Tärisin ja kipristelin sängyllä, sitten maha meni löysälle ja alkoi oksettaa. Istuin pytyllä pää sankossa ja yökin, mutten saanut mitään ulos. Otin lisää särkylääkettä. Pahimpia kipuja kesti n.tunnin. Sitten voimakkaammat särkylääkkeet alkoivat auttaa, kivut muuttuivat siedettävämmiksi ja vuotokin alkoi sitten, mutta mielestäni aika vähäisenä. Muutamia isoja hyytymiä tuli alun "tulvan" mukana pönttöön, sitten vuoto tasoittui ja väheni. Soitin iltasella polille ja sain ohjeistukseksi laittaa vielä 2 cytoa rektumiin. Vuoto vähän runsastui. Kivut laantuivat niin että pystyin jo touhuamaan kotihommia.
Viikko tyhjennyksestä sain tulehdusoireita. Alaselkää poltteli ja lämpö oli koholla. Kävin polilla, ultrasivat ja sanoivat kohdussa olevan vielä vähän raskausmateriaalia ja kohdunsuulla juuri tulossa olevan ison palan istukkaa. Auttoivat mekaanisesti istukan syntymään ja sain VIELÄ uuden paketin tabuja toiseen tyhjennykseen. Tälläkertaa osasin ottaa särkylääkettä niin hyvin etukäteen että kivut pysyivät siedettävinä. En suosittele että olisit yksin lasten kanssa, kaiken varalta. Enkä itse ainakaan olisi voinut kuvitellakaan ajavani autoa kipujen takia..

marsa22 Niin voikin matkustaa. On minulla hankittuna jopa yksi punainen body, vaikkei tietoa kumpi tulee. Lähinnä tarkotin, sitä, että punaista pidetään tyttöjen värinä ja sinistä poikien ja jotku tuntuu olevan todella tarkkoja noiden värien suhteen. Ite en noin ajattele :) Se onsit voi voi jos aletaan esim. ton kaukalon värin perusteella olettamaan, ett on tyttö vaikka ois oikeesti poika ;) Tilattiin toi kaukalo vauvatar.fi- verkkokaupasta, siellä oli tarjous tämän vudoen malleista ja tosiaan kun sai ilman postikuluja. Ei käyty edes lastentarvikeliikkeissä kyselemässä hintoja. Toi on kuitenkin aika tärkee hankinta.

Huh, tuli sit torkahdettua sohvalle. Toivottavasti ei jääny nyt tää kestoväsymys päälle. Ilkeetä jos on tällanen tokkuraolo koko illan töissä. Toivottavasti nyt ens yön nukkus paremmin!

JääKyynel ja Tuittu 29+3

Miks aina jokin alkaa meneen pieleen, kun antaa itselleen luvan alkaa vähän jopa nauttimaan raskaudesta.. eli tänään aamulla tuli punasta vuotoa vessakäynnin yhteydessä. heti ekana tietty tuli mieleen että nyt se km taas alkaa.. :S mutta, samalla kun kävin vessassa sain aikalailla ponnistella, joten oliskohan sittenkin ongelma tuolla kakkosen puolella.. näillänäkymin vuoto jäi yhteen kertaan, mutta vähän jännityksessä elellään..

Erkalle jaksuja ja :hug: :hug: :hug:

MLL
krizze kiusallinen juttu, mutta mulla tullu takapuolesta verta useamman kerran raskauden aikana. Tietysti se ensin säikäyttää, mutta oon pyyhkässy uudelleen varmistukseksi vaan peräaukon kohilta. Ilmeisesti raskausaikana on verta niin paljon liikkeellä jne. muita koottuja selityksiä, myös ikenet vuotaa aina kun pesen hampaita jne.. Toivottavasti sulla oisi kanssa ihan harmitonta kakkosen vuotelua =)

MLL: päätin alkaa luumu+vesikuurille, niin ei tarvi vessareissuja niin jännätä.. ei oo koskaan mitään peräpukamia tms. ollut, niin säikytti pahanpäiväsesti. miesparkakin varmaan luulee jo pahinta, kun joutui töihin lähteen just samoihin aikoihin.. :( no pitää tosiaan toivoo, että kun maha alkaa vähän pehmeneen, niin vuodotkin katoaa.. tai että ne tosiaan tulee tuolta peräpuolelta ;)

MLL
Krizze Mul ei oo peräpukamia, eikä muitakaan vaivoja tullu niistä "vuodoista". Tietty kannattaa huuhdella kunnolla "asioinnin" jälkeen ettei pääse tulehtumaan ja pitää maha sen verran pehmeänä, ettei kamalasti tarvisi puskea niin ei sitten tuukkaan niin herkästi niitä pukamia. Voithan koklata emättimen suulta surmella, et jääkö sieltä verta mukaan, jos ei niin voit huokasta helpotuksesta :) Hienot perjantai-illan aiheet btw :LOL:

MLL: Juu, onhan tää suuri muutos ainakin lapsettoman parin aikasempaan viikonlopun viettoon verrattuna :LOL: No, huomenna jos jotain uusia 'ongelmia' syntyy, niin en oo niistä tilittämässä, kun mennään anoppilassa ja kaverin kolmekymppisillä käymään, kun sais vielä tän mahapömpön piilotettua taskuun ;)

huomenna ois sitten hyvin hyvin pitkä päivä.. klo 9.00 pitäis olla neuvolassa perhevalmennuksessa ja se kestää klo 14.00 asti. sitten kotona käymään ja sitten äidille iltaa istumaan ja sinne sitten yöksi jäädään.. täytyypi varmaan kauratyyny ottaa mukaan!

Huomenta!

Täällä vähän hiljaiseloa vietellään. Torstain äitipoli käynti muuten ihan ok, mut verenpaineet on alkanee heitteleen. Eilen oli melkosta huimausta ja RR ekalla mittauksella 159/98...Laski kuitenkin onneksi, mut soitin synnärille ja ei tarvinnu mennä sinne yötä vasten kun laskivat kuitenkin, mut tänää pitää lähtee siellä käymään mutkan...
Eli kassi on pakattu, mut mitään vauvan juttuja en ota mukaan, koska jos sinne jään ja vauva tulee, ei niitä tavaroita tarvita vielä piiiiitkään aikaan...
Eli raskausmyrkytystä epäilevät kovin....

Kopsasin vain tuolta huhtikuisista, en nyt jaksa alkaa kirjotteleen uudelleen.
Mikäli musta ei kuulu mitään, ni aukaskaa sit joku pino helmikuulle?
Jatkan toki mielelläni päivittäjänä, mut jos jään sinne, ei siihen paljoa mahdollisuutta ole.

:attn: Uusille, mikäli en ole päivittänyt sinua listaan, LAITA yksärinä tiedot, koska lukeminen voi olla vähempää kuin aiemmin ni takuu varmasti jää huomaamatta! :attn:

buam 26+3.....voikun se ei olis sitä mitä pelkään.... =(

Yhteistyössä