***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
buam Kiitos listan päivityksestä! :) omat tietoni : LA 31.8, ikä 23v, synnytys sairaalana OYS, km oli 06/09 ja 2.toiveessa.
Listaan lisätty =)

:attn:
Onnellinen x5
primrose
Neila
kreta
Perhosia

Pahoittelut jos joku teistä pahoittaa nyt mielensä, mutta poistan tuon ilman LA:ta olevat, laittakaa tiedot sitten kun LA sun muut tiedossa, laitan ne sitten listaan, koska ittiä tuo häirittee tuolla kovasti.
Kun kuitenkin kaikki ollaan raskaana sun muuta, niin suuntaa antava LA:n saa laskettua laskureilla.

Jokainen teistä on tervetullut palstailemaan edelleen, vaikka tietoja ei listalla olekaan, mutta selkeyttää muitakin, sekä minun päivitystä kun ei tarvitse etsiä onko joku jo listalla vai ei.
Pahoittelut jos joku mielensä pahoittaa.

muoks. Pinguli :n vauvauutisen pongasin tuolta tammikuisista, joten sekin on lisätty listaan.
Joulukuisten LA:t poistin jo, mutta toki lisään synnyttäneihin, sitten kun uutisia tulee =)
Onnea kaikille v. 2009 vauvaantuneille ja hyviä odotuksia kaikille vuodelle 2010!

Onpa taas menny hetki ku tänne oon kirjottanu :ashamed:

Oli tullu uusia. Tervetuloa siis! :flower:

Kiitos buamille ikärasismin harrastamisesta :LOL:

Tännepä ei oikeesti mitään ihmeellistä kuulu, kun ei neuvolaakaan ole kohta 1,5 kuukauteen ollu, nii ei edes niitä kuulumisia voi kertoilla. Huomenna soittelen sinne jos sais nyt vihdosta viimein sen lääkärineuvola ajan! Rupee menee pikku hiljaa hermot. Jos ei oo muka vieläkää avattu sitä listaa, nii saa silti laittaa mulle sinne ajan, nii edellisenki terkan aikaan tehtiin vaikkei listaa ollu avattu. Ois se sit soittanu jos ei ois onnistunu. Tää uus tyttönen, kun tuntu olevan vielä aika "avuton". Muuten oli kyllä oikein mukava. Toivottavasti nyt ois jo päässy vähän perille asioista ku seuraavan kerran meen. Muutenki tulee kahden kuukauden väli neuvolaan ja en tykkää sit yhtää!!!

Valivali, mutt ei tänne oikeesti muuta kuulu. Kaikki on menny ok ja Tuittuki ilmottelee olemassa olostaan säännöllisesti enempi tai vähempi mylläämällä ja potkimalla.

JääKyynel ja Tuittu

Buam mä en pysty nyt antaa sulle la aikaa koska mulla ei voi laskee sitä mistään. Km oli 11/09 ja huomenna taas ultrataan että saisko jo mittoja vaavista. Ovuloin 28.11.-5.12 . Kävin maanantaina ultrassa ja sanoi elokuunloppu syke näkyi mutta koossa epäselvää, joten toivon että saisin huomenna ees jonkun päivän 19-30.8 on la aika, eikä siihen nyt laskurit auta. Ikää 36v ja 2 km 1 keskeytys ja 5. tulossa,KHKS, oliko siinä ny kaikki?

Neuvola kuulumisia tulin kirjoittelemaan. Kylläpä taas jännitti ihan älyttömästi. Mutta sydänäänet kuuluivat todella selvästi, joten nyt odottelen liikkeiden voimistumista. Muutenkin kaikki oli kohdallaan jopa hemoglobiini, joka mulla on yleensä todella matala. Olo on kyllä nyt niin helpottunut ja lupasin itselleni, että enää ei hermoilla, koska nyt keskenmenonriski on jo ihan minimaalinen. Saa nähdä pitääkö lupaus
:whistle:

Marsa22 kyseli liikuntaharrastuksista. Mulla jäi jumppaharrastus jo keskenmenon jälkeen ja ratsastuksen lopetin plussaan. Nyt olen yrittänyt käydä kävelylenkillä iltaisin ja kerran viikossa uimassa.

JFJ ja Nöppis

Heipat!

Täällä voidaan myös pahoin! Mitäs ihmettä :eek: Esikoisen kanssa mulla ei ollut MITÄÄN pahoinvointia ja nyt tää on ihan koko ajan. Eilen illalla pahaolo meni hetkeksi salmiakilla. Niinhän sitä sanotaan, että jokainen raskaus on omansa. Huh, en olisi vain arvannut, että tulee näin äklö olo. Kaikki sympatiat pahoinvoiville :hug: Vaikka aiemminkin sympatisoin pahoinvoivia, mutta nyt saan tuntea sen omissa nahoissani. Huh, ja yöks.

Huomenna on se ultra. Jännittää, että onko siellä kaikki hyvin. Ehkä siksi en ole buam vielä antanut noita tietojani, ehkä olen jotenkin taikauskoinen.... Mutta saat ne nyt kuitenkin =) Jos oltais nyt raskaana ennen kuin toisin todistetaan =)
Eli
Toista lasta toivotaan, laskettuaika 31.8. keskenmenot 08/09 ja 11/09 ja ikä on se 31 vuotta. Ja synnyttämään menen kaiketi Naistenklinikalle eli NKL.

Äh, mä teen sen rivin

kreta LA 31.8., ikä 31v., NKL, KM:t 08/09, 11/09, 2. lapsi.

Ja nyt kaikki laittaa sormet ja varpaat ristiin, jotta huomenna löytyis pikku sydän pampattamassa
=)

Palaan huomenna, uutisten kera.

t. kreta 6+2

JulyForJoy onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista ja sydänäänistä :flower:

kreta Täälläki oli alkuraskaudesta etovaa olo ja se meni ohi tai ainaki helpotti oloo juuri salmiakilla ja vissyllä. Ne oli minun parhaat kaverit monta viikkoo :) Kuuluin niihin joilla vaan eto, mutt oksentanu en.

Tsempiä huomiseen ultraan :flower:

Jooh, nyt jotai järkevää tekemään ennen töihin lähtöö...

JääKyynel ja Tuittu 27+2

JFJ Eikös olekin ihanankuuloista ne sydänäänet? :heart:

kreta Voimia pahoinvoinnin kanssa. :hug: Itellä pahoinvointi ollut poissa jo 10 viikkoa, en mä enää melkein muistakaan, millaista aikaa se oli. :x Tsemppiä ultraan! :)

rv25+1

Sukkapari: Aivan valloittava pikkuneiti.. :)

Onnittelut uusille ja tarrasukkia ja vauvaliimaa kovasti pienokaisille! Neilan muistankin..

JulyForJoy: itse varoin edellisessä keskenmenneessä kovastikin hevoshommissa ja silti meni kesken, tässä olen elänyt ajatellen niin että itse keskenmenoa ei voi aiheuttaa ja sille keskenmenolle ei itse mitään voi jos se tulee tapahtumaan.. Näin mulle lääkärikin silloin edellisen kerran sanoi.. Sanoi että aborttia ei olisi tarvinut kehittääkään jos itse keskenmenon saisi aikaiseksi esim. hyppimällä..

Tiitu: Onnittelut asuntokaupoista ja toivotaan että mieleinen vuokra-asunto löytyy pian!

Primrose: Nuo tuntemukset ja ajatukset ovat varmasti tuttuja ja tuoreessa muistissa meillä jokaisella tässä pinossa.. Se on kyllä hermojaraastavaa aikaa se alkuraskaus.. Itse ravasin neuvolassa monia monia kertoja.. Huoli alkoi oikeastaan helpottaa ja raskaudesta pääsi nauttimaan vasta kun liikkeet alkoivat tuntua säännöllisesti.. Jaksuja tulevaan piinailuun..! Minusta on niin ihana kun tästä pinosta löytyy nimenomaan niitä ymmärtäviä, saman kokeneita ihmisiä, eikä niitä yk1 raskaaksitulleita "kaikki hyvin alusta loppuun"-odottajia, jotka olankohautuksella sivuuttavat keskenmenoa pelkäävät.. :p

Paukkupakkasia täällä sisätiloissa pidellään.. Mittari huitelee n.33 astetta miinuksella.. :eek: Onneksi ei tarvii väkipakollakaan vääntäytyä mihinkää ku nuo työtki tulee kotiin.. :LOL: Vaan jospa tuo pian lauhtuis että pääsis välillä ihan ulkoilemaankin..

Eilen siirrettiin esikko isompaan huoneeseen ja mööbleerattiin muutenki vähän. Mulla on tullu hurja sisustus/vauvatavarahimo.. :ashamed: :whistle:
Vastoin alkuperäisiä suunnitelmia ostaa päräytin vauskille käytetyt, mutta täysin pakasta vedettyjä vastaavat -07 Gessleinin kevytyhdistelmät edullisesti, kun en uusistakaan niitä "täydellisiä" menopelejä löytänyt. En tiedä mitä kummaa noilla on tehty, kun minkäänlaisia käytön jälkiä hillittömästä syynäämisestä huolimatta niistä en löytänyt! :D Saa nyt nähdä mitä noista käytössä sitten tykkään, mutta niin edullisesti sain että omani niistä saan pois jos päätänkin laittaa takaisin kiertoon.
Väri on vähän tylsä graniitti/beige, mutta olen jo sormet syyhyten selaillut nettisivuilta kaikenlaista istuinpehmusteesta Lodgereihin ja vaunuleluihin, joilla saan mukavasti eloa ja väriä noihin kieseihin.. :)

Kovasti tekis mieli jo alkaa pesemään varastosta pikkuvaatteita ja -kestoja kaappeihin ja laatikoihin odottamaan, mutta jospa malttaisin vielä mieleni. :) Ehkä käyn jostain alesta vielä haalimassa muutamia vauvanvaatteita, vaikka tarkoitus olikin etten osta mitään kun esikolta on kaikki tallessa ja samaa sukupuoltakin veikkailivat.. :whistle:

:heart:

ultrassa kaikki hyvin, siellä se heilutteli jo pieniä käsiä ja jalkoja ja oli lääkärin mielestä kaunis kuin mikä ja kaikki oli kunnossa ! se tärkeintä ja katsoi ettei ole turvotustakaan :heart:

nyt on helpompaa odotella np-ultraan ja ettei tarvi pelätä niin paljon, lääkärin mielestä saan alkaa olemaan raskaana :D

ihanaa :heart: :heart: :heart:

huisi ja pikkuinen 9+0

Onnellinenx5 ja kreta suuret kiitokset tiedoista. Onnellinenx5, laitoin sut tuonne elokuun lopulle ja laitetaan sitten se oikeaan paikaan kun jotain selviää. Jookosta? =)

Huisille suuret tsempitykset sykkeestä ja pienen heilutteluista!! :heart: Ihanaa kun kaikki oli ok.

kretalle tsempitykset pahoinvoinnin kanssa, itsellä sitä kesti muistaakseni tuohon 16-17 viikolle ja toisinaan huonoa tekee edelleen. Mutta kuten Jääkyynel tuolla mainitsikin, niin täälläkin salmiakki oli parasta lääkettä pahoinvointiin, jostain syystä se oli parasta. Helpotti edes vähän oloa.

Mutta listaan siis laitettu lisäykset ja nyt jatkamaan juttuja....eli ruuan laittoon pitää raahautua....

empuuu kyllä tippa tuli linssiin vaikka normaalisti en tunteita varsinkaan vieraiden edessä helpolla näytä :heart:

kellopeliappelsiini ihan oikeassa olet ja kovasti on selkään tehnyt mieli mutta jokin vaan estää menemästä. Minkä sitä itselleen voi :ashamed: Itsekin tiedän, että monet ratsastavat ihan viikoille 20 ja ylikin asti ilman ongelmia.

Huisi onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Kretalle tsempitykset huonoon oloon ja toivottavasti kertoilet huomenna hyviä uutisia.

JFJ

nonii. päivitellääs sitten täältäkin päin.. Mä en oo kans jotenki saanu aikasiks ilmottaa tota laskettuu, kun ooon vaa jotenki ollu niin varma,et se siit on eri kuin mitä menkkojen mukaan ja ehkä osittain kans siit varovaisuudestakin. Mutta siis 2.9.10 ja toinen tulossa ja koks. Olikos siinä kaikki?

Onnea Huisille ultrakuulumisista!

Mäkin olin tänään ultrassa, ja :heart: sykki. :) Olihan se pienempi mitä menkkojen mukaan laskettuna, mutta niin pitikin. Eli koko vastasi n. 8+0, eli ollaankin vasta yhdeksännen viikon alussa lopun sijaan, mutta onneksi noi laskelmat käy hyvin järkeensä. Meidän pikkuinen oli vielä niin pieni, ettei kuvista oikein mitään erota, ei siis heilutellut Huisin pikkuisen tapaan. Mäkin aion nyt uskaltaa olla raskaana, niin kauan kunnes toisin todistetaan. Lähtökohdat ovat kuulemma hyvät.

Kukas kyseli liikunnasta? Yritän jatkaa mahdollisimman monipuolisesti liikuntaa. Juoksu ei vaan oikein onnistu näiden mega-kipeiden rintojen takia (noin kolmet urheilurintsikat ei riitä..) ja se aiheuttaa vatsakramppeja, mutta voinnin mukaan. Onneksi nyt voi hiihtää (jos pakkaset sallii) ja sitä aion tehdä mahdollisimman paljon. Ja jumpissa käydä edelleen, niin paljon kuin tissit sallivat...Kauanko noi rinnat oikein kasvaa?! :eek:

jdalmiina Toivottavasti haluat listalta pois muusta syystä kuin siitä pahimmasta. Ymmärsin muista viesteistäsi, että kaikki on raskauden suhteen kuitenkin ok. Oikein hyvää odotusta ja valoisampaa jatkoa! :hug:

zanz :heart:

MLL
Huisi ja zanz onnea hyvistä ultra kuulumisista! :flower:

jdalmiina :hug: Voimia huomiseen, toivottavasti se toisi valoisia uutisia!

Kelliksellä on nätti masu :heart:

Buamille tsempitystä! Ootkin saanu oikeen urakan nyt kun on tullut niin paljon uusia :D

MLL :heart: 30+1

heippa.. on nii hienoa kun asiat järjestyy:)
Nimittäin ilmoitin VVO että me saatiin myytyä asunto että tarvitaan nyt oikeesti vuokraasuntoa niin sse sit merkkas sen sinne tietoihin ja tunninpäästä tuli viestiä että on tullut sähköpostia sieltä.. ja ne tarjos meille sitä asuntoa mitä toivottiin että saatais.. :)
Nyt vaan jännätään sitä että ti tehdään kosteus mittaus asunnossa.. ja sit seuraavalla viikolla kaupanteko.. huoh kun haluisin jos äkkiä tän kaiken pois edestä että vois muuttaa ja laittaa kodin valmiiksi vauvaa varten ja sit vaa ooottaa et vauva syntyy.

Huomenna on painokontrolli.. toivottavasti pieni on kasvanut.. <3
ja huomenna alkaa jo kolmaskymmenes viikko.. ihanaa <3

tiitu ja nella rv 28+6 :heart:

Yhteistyössä