***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

MLL
Buam kyllähän se helpotti silloin jotenkin oloa kun tiesi, ettei vauvan vaan anneta syntyä ja katsota jääkö henkiin vaan hänen eteensä taistellaan. Nykyään odottelen 34 vk kun lääkäri sanoi, että silloin alkaisi olla vauva niin hyvin kehittynyt ettei enää estellä tuloa..Että kyllä niitä välietappeja sieltä sitten nousee esiin kunhan ensin vedät henkeä sillä edellisellä :) Jotenkin on kyllä olo silti seesteisempi ollut, enää en pelkää niin paljon vauvan hengen puolesta, lähinnä huolettaa minkä kokoisena syntyy.

Marsa tervetuloa!

MLL :heart: 29+6
 
Tervetuloa marsa!

Ja tosiaan en minäkään Empuuun kuvista uskoisi että on ylipainoa, niin hoikkaselta näytät kyllä..

Mulle tullu kaikenkaikkiaan nyt raskauden aikana varmaan semmonen nelisen kiloa (esikosta 20kg). Tosin lähtöpainoakin oli vähän enemmän. Esikon aikaan ennen raskautta BMI 19 ja nyt 21.
 
ihan hurjan monta uutta odottajaa tullut.. onnittelut kaikille!!
Meidän joulutonttu tulee huomenna jo 3vk :heart: niin se aika menee.. Su on jo ristiäiset. tääl arvotaan (ku nimi saatiin jo arvotuksi), et heivataanko kuusi ja kaikki muutki joulujutut (kuten liinat ja kukat) pois enne ristiäisiä vai annetaanko olla nuuttiin asti |O
tuo kuva on uudeltavuodelta
 
tää tulee nyt copy pastena tuolta syyskuisista jossa kanssa pinoudun, anteeksi.. :ashamed:

hip kaikille. tänään tuli postissa se digitesti ja siihen tuli sitten "raskaana 2-3" joten kaiippa ne hormooonit ainakin jonkin verran on nousussa..ja sitten, oon hoitoalalla ja viim. keskenmenon yhteydessä sillo kävin niissä ekoissa veriseuloissa (km selvis sen jälkeen) ni tänään töissä kun soitin labraan työasioissa se täti ihmetteli miten mä olen vielä töissä ja kyselipä samaan et jokos kohta jään lomalle!!!!! :eek: ei vissiin keskenmenosta tienny ku ne kaikki kontrollit yms on ollu KYS:llä...silti TÖRKEETÄ ..ahistaa välillä tää pikkukunnan meininki...uteliaita ovat eu auta ei, kai mulla sentään joku yksityisyys saa olla... :| täällä kun ei ole ees mitään yksityistä..ois melkein 80 km lähimpään...mutta siis, raskaana kai tässä ainakin vielä ollaan ja neuvolaankin kai vois soitella sitten to, jos sinne alkuraskauden ultraan sais aikaa....rv nyt 5+2 ilmeisimmin...tarrasukkia kaikille ja tervetuloa uusille =)
 
Oih! Pääsin tännekin pinoilemaan! Täällähän näkee tuttujakin! Upeaa Sukkapari että sinulla on syntynyt jo tulosta ja Empuun masu on hieno!!!

Täällä 4+4 (33/28) ihan älytön "vahingonlaukaus" kun hyytymistutkimukset kesken ja meni pipariksi... vuotoa on pari päivää ollut mutta katotaan pysyykö asukki matkassa.. tänään oli viivat vahventunut ja tuntuu että tällä kertaa saattoi tärpätä koska ihan uskomaton chäänssi on käynyt koska yritystä ei todellakaan ole ollut ja ajateltiin että hipaisusta ei pidetä! :LOL:
 
MLL kiitti vinkist se pyyhe patterin pääl autto jonkun verran.. auttaiskohan sekin jos vesi ämpärin laittas sängyn viereen myös? ei mulla kurkku enään kipee oo mut hengitystiet on vaan niin perkeleen kuivat :/

tänään käytiin hakee vaunut kotiin ja ne olikin onneks paljon hienommat mitä muistin :p first class merkkiset sellaiset ruskeat :)
mies joutu taas lähtee lumikasoja ajelee lumenkaato paikalle ja sieltää meneekin sit suoraan auraamaan ja tulee aamupäivällä vasta kotiin.. onneks se sai sentään 7h nukkua viime yönä.. pelottaa et tota menoa sillä on kohta burn out. se on kyl aina ollu aika kauhee työnarkkis :/ toisin ku mä :D

lonkat kauheen kipeenä taas ja mahaa vihloo, välillä ku kylkeä kääntää nii sattuu niin paljon et tuntuis ku jotain repeäis tai revähtäis :x

mutta joo hyvää illan jatkoa kaikille tää menis tv:n ääreen ja jatkais true blood maratoonia =)

rv28+2
 
Ihanan paljon tullut uusia mukaan. Onnittelut kaikille plussasta :flower:

Itselle ei kuulu nyt mitään kertomisen arvoista. Neuvolaa odottelen kuumeisesti sitten kyllä kerron heti kunhan sieltä pääsen. Maha on kuulemma kasvanut vauhdilla, joten toivottavasti se on hyvä merkki. Olen kyllä lukenut, että maha voi jatkaa kasvua vaikka vaavi on menehtynyt.

Ratsastuksesta on jonkun verran keskusteltu. Itse lopetin ratsastuksen heti, kun sain plussan tikkuun. Edellisestä kyllä jatkoin kunnes keskenmeno todettiin. Nyt olen ollut ylivarovainen vähän kaikessa :)

Painoa tuli alussa heti 4 kiloa, kun oli pakko syödä kokoajan huonoon oloon. Nyt sitten yritän katsoa tarkemmin syömisiä. Mielestäni viime kuussa ei paino noussut juuri ollenkaan, jota täällä jo murehdinkin.

JFJ+nöppis 15+2

 
hei, oli pakko tulla tänne hehkuttamaan kun eilen kirjoitin että meidän asunto on myynnissä niin hyväksyttiin tänään sit tarjous ja nyt sit vaa etitään vuokra asuntoa.. toivottavasti saaatais pian.. maaliskuussa eka päivä pitää muuttaa viimeistään pois..

flunssa tuntuu että olis menossa ohi mutta yhä lämpö on aika alhanen.. 35.9-36 normaalisti mulla on 36.8...
mä olen pessyt pyykkiä jokapäivä ja laittannu kuivumaan makkariin illalla ja ovi kiinni ollu hetken niin on ollu mukavan kosteeta kun on käynyt nukkuu kun on tuntunut että on ollu ihan liian kuiva ilma.. siis sisällä:D

tiitu ja nella rv 28+4
 
Kuulumisia välillä tännekin:)...
Täällä toistaseksi maha-asukki pysynyt mukana:)! Pelko varjostaa kyllä kovasti. Mitenköhän senkin sais unohtumaan ja osais elää vaa päivä kerrallaan yhtään murehtimatta :eek: . Vielä ei suurempia oireita ole ollut.Vain pieniä nippailuja, näläntunnetta, kiukkusuutta yms. mutta eiköhän tuo kerkeä vielä enemmänkin itsestään ilmoitella jos kaikki menee hyvin. Mä en ole nyt pitänyt minkäänlaista kiirettä edes neuvolaan soittamiselle.Ajattelin,et jos soittais vaik parin viikon päästä jos aihetta on...
primrose rv5+5
 
Huomenta!
Ihanaa kun teitä uusia onkin tullut paljon ja kattelen nuo lisäykset sitten listaan myöhemmin, nyt en jaksa siihen keskittyä vielä ihan näin aamusta.
Kaikille vielä paaaaljon tarrasukkia matkaan, että pienet nyt siellä matkassa menee.
Huomauttaisin kuitenkin vielä teille uusille, että mikäli tiedot ovat puutteellisia, eli LA, sun muut puuttuu, tiedot löytyvät sitten tuolta listan lopusta.

Saankin sitten kivasti jatkajia listalle, kun varmaan toimin maaliskuulle päivittäjänä, jonka jälkeen siirryn sit "äippälomalle" päivittäjän hommista =)

Mulla oli kyllä vuosisadan huonoin yö viime yönä. Joka ikistä paikkaa nyt kolottaa ja särkee. Oli siis tosi inhottava nukkua, mitään asentoa ei löytäny, missä ois ollut hyvä olla. Sit kun pääsin parempaan asentoon, ni tuli kaks-kolme, KIVULIASTA supparia, siis ihan selässäkin tuntuivat, että mieleen tulikin jo siinä vaiheessa, et ei helvata, tuommostako se oli....siis synnytyskivut. Mut näidän välillä oli piiiiiiitkä aika ja lopahtivat sit kuitenkin. Eli en soittanu minnekään sun muuta. Eikä vuotoo tms ole.
Mut nyt lukeen muutkin jutut ja kahvin juonnin pariin samalla.... (tosin sitä juon tässäkin samalla)

buam 24+0!!!
 
:wave: hei hei, täällä mennään huomenna ultraan vielä varmistamaan tilanne :heart: viikkoja kasassa nyt noin 9 ja ei vielä vuotoja, huh!

neuvola on ensi kertaa nyt perjantaina :D olen vähän venyttänyt näitä juttuja km n pelon takia :eek:

toivottavasti kaikki on hyvin siellä masussa :p

onpa ollut kylmää ja tietty kesästä tulee älyttömän kuuma ja aurinkoinen näiden pakkasten takia :)
 
MLL
Sukkiksella ihan tonttunen sielä kasvaa :heart: Onko ristiäiset aina noin pian? :eek: Itsellä ei asiasta tarkempaa käsitystä, mutta ollaan mietitty ristiäisiä touko/kesäkuun taitteeseen ja vauva syntyy (toivottavasti) maaliskuussa...

Pyöreitä poksuu täälä, iiiik! :D

MLL :heart: poju 30+0
 
Kreta niimpä mennäänki just samoilla viikoilla, toivotan sulle kovasti onnea ultraan :hug:

Tuli tässä mieleen että mitä liikuntamuotoja olette harrastanu raskaana? Mietin vaan kun olen harrastanu bodysteppiä ja bodybiciä, että nämä kai kannattaa vaihtaan johonkin missä ei olisi hyppyjä ja vauhdikasta menoa :D Liikunta on aina ollu mulle tärkeetä että jaksaa ja mielikin on virkeämpi, siksi olisi hyvä saada vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Sukkiksella ihan tonttunen sielä kasvaa :heart: Onko ristiäiset aina noin pian? :eek: Itsellä ei asiasta tarkempaa käsitystä, mutta ollaan mietitty ristiäisiä touko/kesäkuun taitteeseen ja vauva syntyy (toivottavasti) maaliskuussa...

Pyöreitä poksuu täälä, iiiik! :D

MLL :heart: poju 30+0
ristiäiset on yleensä ennen kuin lapsi täyttää 2kk, mikäli menee sen ajan yli ni lapsen nimi pitää ilmoittaa seurakuntaan. Esikoinen kastettiin juuri ennen kuin täytti 2kk tämä ajateltiin kastaa nyt ku mun äiti on vielä lomalla
 
MLL
Sukkis kiitos tästä tiedosta! En kuulu kirkkoon niin ei ole oikeen käsitystä miten homma toimii. Mies kuitenkin kuuluu ja hänelle kastekkin on tärkeä. Pitää alkaa mietiskelemään sitten lähempänä miten homma hoidetaan.
 
moi

meidän seurakunnassa ei ainakaan ollu mitään aikarajoja... muksu oli 3kk kun pidettiin ristiäiset. eikä tarvinnu nimiä ilmoitella sen kummemmin etukäteen, tai oisko sitä kastepäivää varatessa ilmoitettu, ei ainakaan itse tilaisuudessa. kastettiin srk-talolla ja juotiin kahvit päälle meillä kotona.

omaan napaan ei ihmeellisiä. valtava väsymys ja huono olo on seurana.

Sinimarja ja Ipana 7+5



 
Huomenta!

Listaa tuossa päivittelin ja muutenkin vähän siistin paikkoja.
Mutta huomauttasin edelleen uusille tulijoille, että ilmoittaisitteko heti, kun mahdollista tietonne ja LA:t, jotta voin laittaa oikeille paikoilleen listaan?
Jotenkin tuntuu että tuo loppurömpsy ei sovi tuonne listaan ja mielelläni sen haluaisin sieltä poistaa kokonaan.

Tässäpä tältä erää, nyt aamupalalle!

buam 24+1
 

Yhteistyössä