***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Oih! Repa on saanu jo pakkauksen!
Ens vkolla neuvolas mäkin saan vihdoin ne paperit täytettäväksi. Olo on kuin joulua odottais :xmas: .

Irtiksellä ja 'tulevallaherraisällä' oli ollu ultrassa kivaa ;) . Onnittelut! :flower:

-A- ja Jumppanen 22+0

eevarouvalle voimia ja jaksamista vaikeaan elämäntilanteeseen :hug:

irtis suuret onnittelut ihanasta ultrasta, mahtava tunne se vaan on :D

amira tervetuloa kotiin ja onnittelut ultrasta myös =)

repalla on kohta jo kaikki valmiina, ihanaa =) oliko nättejä vaatteita pakkauksessa?

äitee onneksi pelästyit turhaan, ihanaa että pienillä kaikki hyvin ja koita jaksaa häirikköihmisistä huolimatta :hug:

viuhtis ymmärrän niin täysin ton sun pelon, se jättää jäljet syvälle kun saa vasta ultrassa tietää pienen menehtyneen vaikka on pitkään kuvitellu olevansa raskaana, ja sulla vielä kaks sellasta takana, mutta kyllä nyt kaikki menee hyvin, on ihan pakko :hug: mäkin olin ennen ekaa ultraa ihan varma ettei masussa oo ketään kun mulla ei ollu oireitakaan juurikaan mutta pari päivää ennen ultraa tuli sellanen tunne että kyllä kaikki hyvin on. yrität vaan olla ja elää normaalisti eteenpäin vaikka se onkin helpommin sanottu kun tehty, voimia :hug:

tänne ei kummempia, edelleen pelottaa ja jännittää että meneekö kaikki hyvin ja onko pikkuruisella asiat kunnossa, mutta yritän ajatella positiivisesti...
:wave:

eliisa ja pikkuruinen 12+5

Heissan pitkästä aikaa!!
En oikein ole ehtinyt kirjoitella, kun oon yrittänyt tehdä tuota lopputyötä valmiiksi. Maaliskuussa pitäis palauttaa ja kevään aikana pitäis saada merkonomin paperit. =)
Meillä oli eka ultra 14.1 ja pieni sydän siellä sykki. :heart:.
Kätilö sanoi siellä ultrassa et nyt saan useammin kutsun äippäpolille ja seuraavat vauvan kasvua tarkemmin kuin kahden ensimmäisen aikana. Meillä kun nämä lapsukaiset ovat olleet niin isoja syntyessään raskausviikkoihin nähden. Kun kävin ultrassa rv oli 12+4 ja vauvan koko vastasi viikkoja 13+2. niskaturvotus oli 1,6 cm.
Viime viikolla minut yllätti liitoskivut, mut onneksi sain kaveriltani tukiliivin ja viikonlopun aikana kivut alkoi vähäsen helpottamaan.
Tänään kävin sokerirasituskokeessa ja onneksi kaikki arvot olivat normaalit.
nyt pitää alkaa taas tekemään tuota lopputyötä, kun molemmat lapset on päikkäreillä =)

Kiitos teille kaikesta positiivisesta energiasta! :flower: Ehkä tämä tästä taas suttaantuu, vaikka kyllä tänäänkin oli pinna niin kireällä, että tuli vedettyä parit herneet ja siinä sivussa muutamat isommatkin jutut nenuun. Ja tottahan se on, niin kuin moni sanoi, että ei tästä pelosta eroon pääse, vaan täytyy elää sen kanssa ja yrittää luottaa kaiken menevän hyvin. Todella odottelen sitä, että pääsisin niin pitkälle, että alkaisi tuo luotto vähän kasvamaan... Mutta, eteen päin, sano mummo lumessa! :D

Oliko Repa pakkauksessa nättejä vaatteita? Joku muukin taisi kysellä... Minkä värisiä ne tällä kertaa oli? En ole yhtään käynyt kattelemassa Kelan sivuilla, kun ei tuo nyt ihan vielä ole ajankohtaista, ehtiihän tässä vielä.

Nyt taidan tästä lähteä vähän harrastamaan, vaikka toisaalta tuo sohvan nurkka kiinnostaisi myös melko kovasti... Mutta pysyypähän ajatus ainakin hetken muissa asioissa, kun lähtee liikkeelle! B)

Heippa taas :wave:

Sain siis 2007 pakkauksen ja mun mielestä oli oikein kivoja vaatteita,hyviä perus malleja. Värit vaihteli vaaleasta beigestä,vihreään =) Ainoo mikä nyppii on se että se toppahaalari on tosi nätti,mutta ei taida enää mahtua ens talvena,kun oli 68cm :( Ellei tuu mahtava takataka talvi heinäkuussa :LOL:

Mindalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Työmotivaatio nolla :ashamed: Ei paljoo kiinnostais perehtyä mihinkään uuteen kun tietää että kohta sanoo hyvästit koko paikalle...jos hyvin käy,olis enää puolitoista kk töitä,jee...

Repa ja kutvonen rv 25

Ihan pakko tulla tänne puheleen kun mulle duunikaveri povas korteista viime yönä kun oltiin töissä :D ja kortithan kertoi että minun masussa polskii Elvi-tyttö, mahtaisko olla äidinvaisto kun oon itte ainut joka on alusta asti veikannu tyttöä...kaikki muut poikaa. Pääasia kunhan nyt jompikumpi tulee ja terve.

Olihan siellä sit vähemmän kivojakin kortteja...alkoholiongelma jollain läheisellä, suru-uutinen ja mieskin kuulemma saattaa mennä vieraisiin :eek: vaikka leikkimielellä annoin ennustaa niin kyllähän tommoset asiat pistää miettimään...

Vielä kun on jotenki semmonen rauhallinen vaihe että raskaus ei vielä tunnu missään niin välillä huolestuttaa ja sitten alkaa kiukuttaan, ens viikon neuvolakin jännittää..anyone else??

Mindalle onnittelut ultrakuulumisista :flower:

Gatsu ja Elvi

varovasti hiippailen mukaan...
elikkä km 9/05 ja 11/07. eilen ( ja tänään ;) ) tein positiivisen plussa testin. la olisi 10.10.
koitan ottaa ihan rauhallisesti koska km kuitenkin niin tuoreessa muistissa vielä.

mutta mukava päästä saman kokeneiden joukkoon katsomaan kuinka tässä käy.

masukki 3+4 ( kai... ) :whistle:

Masukki08 Paljon onnea plussasta ja pienelle paljon tarrasukkia mukaan :flower: ja tietenkin tervetuloa joukkoon mukaan :hug:

Minda Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Omassa olossa ei mitään ihmeitä,ruoka ei maistu vieläkään ja paino on tippunu 4kg mut eiköhän se kerkeä vielä noustakkin ihan tarpeeks,tää tupla raskaus on kyllä paljon kivuliaampi ollu alusta asti kun mitä noi aikasemmat yksikkö raskaudet,onneks miulla on korkea kipukynnys (ainakin olevinaan) :ashamed:

Esikko on ollu 4pv kovassa kuumeessa 38.5-40c mut nyt näyttäis vihdoinkin helpottavan...on vissiin influenssaa, eilen käytettiin lääkärissä eikä mitään löytynyt muuta kuin tulehdus arvot on koholla...nyt pelkään että tuleeko tohon kuopukseen kun sen tiedän että se on sairaalassa noiden keuhkojensa takia jos tuollainen kuume nousee mut kuopus on kyllä rokotettu et josko säästyis...oma kurkku on kun hiekka paperia ja nyt pelottaa et tauti tulee miuhunkin...onko kova kuume kuin haitallista raskausaikana? en ole muissa raskauksissa ollu kipee mut nyt on ollu jo pari flunssaa...

Toi ei nyt taas tänne kuulu mitenkään mut ei ollu sen kummempaa omassa olossa...ja kauhee tarve höpötellä kun ukko lähti töihin :LOL:

Äitee ja tuplat 15+6 (meneepäs aika nopeesti,vasta plussasin ja nyt jo noin monta viikkoa)

ihanaa Masukki ja tervetuloa tälle puolen :heart: nyt paljon tarrasukkia pikkuiselle matkaan!! :heart:

Äitee: meillä kans pörränny toi influenssa, lapset sairasti vuoronperään, ensiin oli tytöllä 39-40 astetta kuumetta puoltoista viikkoo, ja kun alkoi olla terve, sairastu poika, ja oli viikon samassa kuumeessa, sitten sairastu mies. koko ajan pelänny että tulee muhunkin vielä tän yskän lisäksi (olen yskiny 5vkoa, kun ei voi raskaana käyttää muuta kuin astmalääkettä, joka sekin sai mun kurkkuun aikaseksi hiivan :/ )ja kysyin asiasta lekuriltakin että onko haitallinen vauvalle jos influenssa tulee muhunkin, niin lääkäritäti sanoi että ei vaaraa sikiölle. Se on kyllä turvassa äidin flunssilta, onneksi :D

Mun pitäis jatkaa siivousta, anoppi tulee meille tänään :headwall: <--ei nyt vais :LOL: .
Mutta tietäähän sen että aina saa ihmeellisiä neuvoja kaikesta asioista. Jopa Seksistä :LOL: ihan oikeesti, oli sitä mieltä silloin kun kärsin pahoinvoinnista eikä mieli tehny mitään puuhailla niin mainihti asiasta, että vaikka väkisin, ja jos oksettaa niin ota sanko viereen ja välillä oksenna sitten. Mieski oli sitä mieltä että "hullu" nainen.. :LOL:
saa nähä mitä tällä kertaa keksii. :LOL:

Nyt jatkamaan siivousta!

Ajatuksin AE ja säde 12+6 (ihanaa huomenna jo 13rv alkaa :D, niin se aika juoksee!)

Ainiin hei tulinpa katselleeksi listaa ja mulle vois päivitellä synnäriksi KÄT/H.. Kättärillä ollaan näin virallisesti ainakin..
Todennäköisesti mennään kyllä synnyttämään LUSiin jos sinne asti ehditään B)

Tini+Nuppu 9+0 :heart:

Heipsis taas pitkästä aikaa!

Pikaseen tässä kirjottelen...
Tervetuloa uudet! Onnea ja tarrasukkia matkaan!

Ihan en pystynyt sisäistämään mitä kaikkea kellekin kuuluu joten kommentointi taitaa nyt jäädä :ashamed:

Mä oon nyt muutaman viikon ollut lomalla, miten sitä onkaan töissä ehtinyt käydä :whistle: Pikkuhiljaa oon koittanut alottaa laittaa vauvan tavaroita valmiiksi, mutta jotenkin ei oo vielä osannu kun onhan siihen vielä aikaa ennenkun syntyy ;) Tai siltä ainakin tuntuu, ei uskois että muutaman viikon päästä jo voi olla nyytti kainalossa :heart:

Sen verran väsynyt rupee olemaan että huonosti nukutun yön jälkeen ei tunnu heräävän ollenkaan, onneksi suurimmaksi osaksi saan nukuttua hyvin. Ja päikkäreille on pakko päästä, vaikka ei nukahtaiskaan niin pienen lepohetken tarviin, muuten oisin valmis nukkumaan jo viideltä.

mutta palaan taas paremmalla ajalla!

Vinja ja Urmi 36+2

Masukki,tervetuloa joukkoomme ja onnea plussasta...nyt vaan päivä kerrallaan :heart: :heart:

Äitee: Mietin myös tota korkean kuumeen haittaa sikiölle,mutta oon nyt muutamalta taholta kuullut että ovat sairastanéet influenssan ja lapset kaikesta huolimatta ihan terveinä syntyneet =) Täytyy vielä tiistaina kysyä mitä mieltä neuvola täti on...vaikka siis mulla ei toistaseks oo lähipiirissä ketään sairastavaa keltä vois tarttua,mut eihää sitä tiiä...

Arska:Anopille terkkuja :LOL: Kuulostaa omalaatuiselta tapaukselta =)

Vinjalla alkaa synnytys häämöttämään....jännää :heart:

Täällä samaa vanhaa...kutvosella vaihteeks hiljainen masupäivä...muutama potku sentään tullu.
Kun pääsis jo lomille lopsis:D

Repa ja kutvonen rv 25+1

irtis kiittää kaikesta ultrauutistsemppauksesta :) oon vähän väsy, niin en nyt jää kommentoimaan. samoin surulliset uutiset muista ketjuista ovat hieman hiljentäneet, uusi elämä on niin herkkä ja hauras...

suuri halaus kaikille, voikaa oikein hyvin!

irtis 12+0

Heippa kaikille!

Täällä pähkäillään ja yritetään saada aikaa kulumaan. Tulee ihan turhaan kytättyä kroppaa koko ajan ja mietittyä kasvaako se pirpana siellä enää ja miksi ei ole oireita etc. Varasin yksityisen ultran tutulle lääkärille rv 8:n loppuun. Aiemmin en viitsi mennä, kun viimeksi meni kesken viikolla 6 ja oltiin ehditty ultrassa jo käydä ja sykkeet nähdä :'( .

Kertokaa siskot miten saatte ajan kulumaan tässä alkuvaiheessa? En haluaisi käyttää kaikkea energiaa tähän kyttäilyyn, eikä se ole varmaan vaavillekaan hyväksi :ashamed:

T: Hysteerinen siilura ja kirppu 4+2

Siilura, koitappa jaksella siellä :hug:

Itse olin vain kuukausi sitten tuossa ihan samassa tilanteessa ja edelleen siis riskiviikoilla mutta hieman on jo alun pelko huojentunut..
Kyllä mulla ainakin meni aika hysteerisissä fiiliksissä nuo alku viikot mutta sain ainakin itse apua siitä että en ajatellut että meille tulee nyt vauva vaan käänsin ajatuksen niin päin että nyt meillä on todella hyvä mahdollisuus saada se kauan kaipaamamme pikkuinen.
Näin valmistuin henkisesti myös mahdolliseen menetykseen ja sain jaksettua päivästä toiseen.

Ei auta kuin sinnitellä päivästä toiseen ja pian huomat jo olevasi paljon pidemmällä :)

Kovasti jaksuja sinne ja vauvaliimaa meille kaikille km:n jälkeisille massuille!!

Tini+Nuppu 9+1 :heart:

siilura Helpommin sanottu kuin tehty mutta : Älä stressaa!
Koitat vaan ottaa ihan rauhakseen, se on nyt masullekkin tosi tärkeetä vaikka helppoahan tuo ei ole ja sen varmasti kaikki täällä tietää!

Mulla noi liitoskivut senku pahenee.
Supistelut vähän helpottanut nyt kun vuodelevossa köllin ja oikeesti en tee mitään :ashamed:
Mies lähtee sitten maanantaina ja on koko helmikuun poissa lukuunottamatta viikonloppuja ja mua jännittää kauheesti et miten pärjään.
Maanantaina taas lääkäri, katsellaan tota kohdunsuuta et mikä siellä on tilanne, toivottavasti nyt ois sama etten joutuis sairaalaan vielä :|
sf vieläkin pieni ja mulla paino yhäkin samassa, mut eipä nyt ole laskenut ja se on positiivista.
Nyt on kaikki pikkuista varten valmiinakin täällä, vihdoin uskalsin kaiken laittaa odottamaan tulokasta :whistle: Ja pakkokin oli, kun nyt ei tiedä koska hän päättää tänne kotiutua :heart:

Nyt meen kuiteskin koneellisen laittamaan pyykkiä, ettei hukuta tähän vaatemäärään :)

Sipu ja Aino 35+1

Siilura juuri näin :heart:

Koska sitä plussaa monet niin kovasti dottavat ja jo se sinänsä on suoritus! Niin ei kannata sitten ottaa stressiä siitä että mikä on tulos vaan olla tyytyväinen että yksi etappi (joka toisinaan on niiiiiin hankala) on jo ohitettu.

Sinulle ja minulle ja meille kaikille on nyt näytetty valoa tunnelin päässä, eli taas on mahdollisuus pieneen elämään :heart:

Hei vaan kaikille!

Ihanaa, kun monilla on jo raskaus niin pitkällä. Kävin kurkistelemassa sisään reilu viikko sitten plussauksen jälkeen. Nyt ehkä uskallan vähän kirjoittaakin.

Repa Oli saanut jo äitiyspakkauksen! Toivottavasti itsekin vielä joskus pääsee loppuun asti ja pikkuinen saadaan maailmaan. odotan niin sitä päivää, kun pääsee ostelemaan vauvanvaatteita ja käpälöimään äitiyspakkauksen sisältöä.

Siilura Nämä ekat viikot ovat olleet kyllä hermostuttavia ja päivät tuntuvat pitkiltä ja aika matelee. Toivoisin itsekin, että päästäisiin turvallisemmille viikoille. Kyllä nyt meillä täytyy kaiken mennä hyvin. Yritetään olla positiivisia! Molemmat ollaan yhtä alussa, joten pidetään toisemme mukana. :hug:

Tällä hetkellä olen kyllä varovainen, mutta toisaalta haluan olla myös luottavainen. Neuvolassa kävin eilen juttelemassa ja sain ekan ajan 29.1 ,jolloin rv 10. Kyllä tuntuu odottelu pitkältä. Ultrasta en vielä tiedä, menenkö yksityisesti, kun viimeksi meni rahaa melkein 200 (!) euroa ja lopputulos silti murheellinen. Alkuraskauden ultrassa olin tuolloin rv 7 ja kaikki oli hyvin. Km todettiin sitten rv 10. Jäi kurja maku neuvolasta, kun sanoivat, että ei mahdollisuuksia päästä ultraan ennen np:a, vaikka mulla oli tullut vuotoa ja olin tosi huolissani. Jouduin siis menemään uudelleen yksityiselle.

Rintojen arkuutta on ollut jo viikko ja se tuntuu hyvältä, koska viime raskaudessa ei ollut laisinkaan. Nyt hartaasti toivon sitä pahoinvointiakin. Taidan olla ihan hullu! :LOL:

Tällä hetkellä huolestuttaa oik. alavatsalla tuntuvat kipuilut. Kipu jotenkin jomottavaa, tylppää, välillä ehkä pistävääkin. Eilen tuli töistä kävellessä. Onkohan paha merkki? Millaisia ne kohdun kasvukivut ovat? Voiko tulla näin aikaisin ja tuntuvatko enemmän keskellä? Mulla tuntemukset selvästi vaan oikealla ja lähes nivusessa.

Olivia+tiny (rv 5+5)

Siilura: Elämäni pisin aika oli just toi alkuraskaus...tuntu että en ikinä pääse sen riskirajan yli. Mutta kävin just noilla samoilla viikoilla(8-9) alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja se helpotti todella paljon olotilaa...vaikka riskit on olemassa senkin jälkeen (ja aina) niin tuulimuna yms.oli kuitenkin poissuljettuja...
Rehellisesti sanottuna,en pystynyt olemaan stressaamatta tai ajattelematta asiaa :ashamed: Mutta paras lääke siihen että asian edes hetkeks unohti,oli että piti itsens kiireisenä...ei lukenut netistä kauhujuttuja ja keskenmenotarinoita :eek: ja meni etappi kerrallaan,päivä kerrallaan....

Sipulille tsemppiä liitoskipujen kanssa ja muutenkin :hug: Harmi että joutuu miehestä eroon,mutta koita jaksaa.... :heart:

Juuliai,mulla oli paljon tuntemuksia silloin alussa,ihan kouristuksiakin,mitkä pisti kaksinkerroin...n meni kuitenkin aika nopeesti ohi...eli luulenpa että oikein normaalia :heart:

Tänne ei taas mitään uutta,lapsonen on tänäänkin ollut rauhallinen,mutta silloin tällöin antaa elonmerkkiä sentään...yöllä sillä oli kyllä jumppa käynnissä,vessa reissulla huomasin =) Tiistain neuvolaa odotellessa,että olis jotain kerrottavaakin :D

Repa ja kutvonen rv 25+2

siilura mää ahmin vauvalehtiä heti siinä vaiheessa, kun plussa selvisi, se vei ajatuksia jo kauemmas ja sain vähän rauhaa mielelle. nettijuttuja en vieläkään mielelläni selaile, täällä törmää "hallitsemattomaan" tietoon ja siitä voipi hermostua. mut kivoja kirjoja, lehtiä, niitä on turvallista lukea. ja päivä kerrallaan! :)

).( mää oon nyt sitten virallisesti yösyöppö :D herään keskellä yötä karmeaan nälkään ja pakko on nousta tankkaamaan, vaikka ei silmät meinaa pysyä auki, sillä jos en syö, tulee huono olo. voipi johtua siitä, ettei "vararavintoa" ole, oon hoikka, joten energiaa on tuupattava käkättimeen tasaiseen tahtiin. kävin 1. neuvolalääkärissäkin, ja kaikki oli hyvin. ainoa "poikkeava" asia on se, että vereni on B- ja jos vauvalla on plussaverta, niin siitähän voipi tulla sitten ongelmia. mutta neuvolahoitaja oli niin vakuuttava kertoessaan, että koska asia tiedetään, sitä seurataan, eikä ongelmia tule :) mahtavat neuvolahoitaja ja -lääkäri mulla, olen oikein tyytyväinen heihin.

hyvää vointia kaikille!

irtis 12+2

Moikkuli kaikki tutut ja tuntemattomat!!! :wave:

Ihana lukea varsinkin Repan ja sipulin ja kaikkien muiden tuttujen kuulumisia...

Ihan kurkkailemassa täällä olen, toissapäivänä tuli ekasta IVF-hoidon tuoresiirrosta plussa, mutta verikokeeseen menoa odottelen että saadaan vaihvistusta.
Pelkoa ilmassa paljon, tapahtuneiden takia kuten ymmärrätte...
Lisäksi alaselkäkipu hieman kalvaa mieltä...

Mutta katsellaan lisää ensi viikolla ellei täti yllätä siihen mennessä...

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:

Miikkis Mä ihan varovaisesti täällä tsemppailen ja onnittelen, aivan mahtavaa!!! :heart:
Toivon niin paljon et nyt menisi teilläkin kaikki niin kuin toivoo!

Mulla oli tän raskauden alussa kanssa kauheet menkkakivut, selkä kipeenä ja maha kamalan kipeenä, sitten vuosin vielä sen ties kuinka monta viikkoa ja ultrassa kun ei aluksi näkynyt mitään ni oli noi toiveet aika matalalla!
Mut siellä hän nyt polskii :heart:
Tai tilaahan siellä ei kauheesti enää kunnon polskimiselle ole :D
Mut meilläkin meni kaikesta huolimatta hyvin, nyt et yhtään saa miettiä mitään pahoja juttuja ja otat vaan kauheen rauhassa :heart:
Oi että mä olen niin onnellinen(varovasti) teidän puolesta :heart:

Mulla liitoskivut pahentuneet(?) Mikäli mahdollista..
Tää käveleminen alkaa olla jo sula mahdottomuus, saati nouseminen sängystä..
Kohta pitäis neiti hakea eskarista, sitten vietellä lasten kanssa hiukan hemmotteluaikaa ennen kun lähtevät isälleen ja sitten vietellä rakkaan kanssa aikaa varastoon, kun ensi viikolla ei sitten olekkaan täällä..
Kuukausi on kauheen pitkä aika ja mua masentaa :snotty:
tänään kauppaan, tehdään isot ostokset kun mä en mitään saa kantaa, ei sitten ensi viikolla suuremmin tarvitse miettiä ruokajuttuja, korkeintaan sitä maitoa ja sekään ei ole välttämätön.
Tänään oon rampannu vessassakin tiheemmin kuin ennen, onko sekään mahdollista kun musta jo tuntuu et asun siellä :ashamed:

Sipsu ja Aino 35+2 :heart:

Yhteistyössä