Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

VUOROSSA PITKÄ SEPUSTUS JA ANTEEKSI OMANAPA.

Myö päästiin eilen kotiin pikkumiehen kanssa! Ensimmäinen yö meni hyvin ja tänään ihmetelty lisää tätä uutta arkea. Terkkari kävi tänään pikaisesti poistamassa sektiohaavan ompeleet ja sovittiin kotikäynnistä ensi viikolle, jolloin punnataan pikkumies.

Menin siis sairaalalle päivystyksenä 4.12 liikkeiden vähyyden vuoksi. Yllätyksenä todettiin vähentynyt lapsivesi ja kalkkinen istukka. Kotiin ei enää päästetty lapsiveden vähyyden vuoksi. Suunnitelmissa oli käynnistää aamulla lääkkeillä mutta lähti yöllä itsekseen käyntiin säännöllisillä suppareilla. Synnytyssaleissa oli ruuhkaa iltapäivään saakka ja päästiin saliin vasta iltapäivällä vauhdittamaan synnytystä. Kalvot puhkaistiin ja huomattiin lapsiveden olevan vihreää puuroa. Käyrillä oli sykelaskuja ja epiduraalin jälkeen sykepyrähdyksiä melko korkealle sekä yleinen syketason lasku. Vauvan päästä otettu verinäyte oli pielessä joka tarkoitti että vauvalla on ahdinko. Avautuminen ei edistynyt eikä vauvan pää laskeutunut mihinkään. Kaikki nämä tekijät yhdessä vaikuttivat kiireelliseen sektiopäätökseen. Vauva syntyi siis sektiolla ja sai pisteet 6/6/8 ja koska hengitti huonosti alkuun, joutui lastenosastolle hoitoon suoraan salista.
Sairaalassa tuli siis oltua 6 yötä ja mikäpä sen ihanampaa kun eilen päästiin pojan kanssa kotiin. Terveeksi, tosin pieneksi mieheksi hänet todettiin. Ainoana ongelmana tosiaan viimeiset kaksi päivää sairaalassa olivat huono syöminen.

Kotona pikkumies on syönyt hyvin. Miulla tulee maitoa ihan valumalla, ongelmana meinaa lähinnä nyt olla liian täydet ja pinkeät tissit joista pikkumiehen on hankala saada otetta. Pikkumies myös väsyy helposti eikä jaksa pitkään rinnalla imeä. Olenkin pumpannut maitoa jääkaappiin ja pakkaseen talteen. Jääkaapista otetaan sitten lisäsatsit maitoa jos vaikuttaa siltä että ei ole rinnalta jaksanut riittävästi imeä.

Rinnanpäät on herkillä kun eivät ole tottuneet uusiin tehtäviinsä maitomeijereinä :D Mies tilasi paikalliseen pikkuapteekkiin miulle Lansinoh-voidetta ja kävi tänään ostamassa kaalia jota mie sitten tungin jääkaappikylmänä liiveihin, kyllä hieman helpotti pakkautumista ja pinkeyttä.

Voi miten voi vauva olla noin suloinen. IIIIIHAAAAANA! Meijän pikkumies :heart: Ja miten olikaan ihana tunne kun aamuyöllä mies kääntyi unissaan halaamaan miuta. Meinasin hormonihuuruissa alkaa parkumaan kun tuli niin hyvä olla.

Equus ja Sulevi 6vrk
 
MiNalo Mä tein vikan raskaustestin joskus viikolla 13 kun ultrassakin oltiin jo käyty. Oli vaan niin kiva nähdä ne viivat siinä. En ees muista koska sain tasavahvat viivat, mutta en todellakaan ihan heti.

Equus No huh, onpa teillä ollut hurja synnytyskokemus! Jäikö sulle kuitenkin ihan hyvät fiilikset tosta? Pääasia tietysti, että pikkumies on kunnossa ja että olette turvallisesti kotona :heart:

Tietääkö kukaan mikä on Taiken tilanne? Tai lukeeko Taike ehkä itse tätä ketjua? :)

ON: Täällä eilen kipeitä supistuksia tullut kolmessa jaksossa yöllä, aamulla ja iltapäivällä. Muuten kaikki jees ja neuvolassakin käyty. Th oli asiallinen ja kun otti puheeksi sen kokohuolensa niin kerroin, että vauva, mun kohtu ja koko raskaus on todettu täydellisen normaaliksi kahden eri ultraajan ja kahden eri lääkärin toimesta sen huolenaiheen jälkeen. Sen jälkeen mun edessä istui ihan toinen ihminen. Painoasiaa kommentoin itse sen verran, etten voi sille yhtään mitään enkä ota siitä enää mitään paineita että nousee minkä nousee ja tiputetaan sitten pois kun sen aika on.
Pääasiassa puhuttiin kuitenkin niistä voimavaroista yms., kela-asioista ja sitten tästä tällä hetkellä olevasta tilanteesta. Oli tosi tsemppaava. Seuraava lääkäriaika on ens maanantaina ellei sitten tule tarvetta sitä aikaisemmin ja todennäköistä on, että en mee enää töihin tän vuoden puolella. Esimieheeni törmäsin eilen sattumalta ja ihana kun on niin kertoi, että ovat jo hankkineet mulle sijaisen ja että ei todellakaan pidä tulla töihin hepuloimaan vaan keskittyä nyt tähän tilanteeseen, vauvaan ja itseeni. Koska mun esimies myös tuntee mut niin painotti vielä, että ehdin kyllä tehdä töitä vaikka kuinka ja kauan sitten kun vauva on turvallisesti täällä ja isompi.

Tänään siis lepäilyä tuttuun malliin ja ehkä piiperrän muutaman kuivakakun aikani ratoksi. Iltapäivästä lähdetään miehen kanssa oikeille kaupoille (molemmat inhotaan isoja marketteja, mutta nyt on pakko), eli syytäkin levätä aamupäivä :D
 
Huh huh kun tota valkovuotoa tuleekin runsaasti.. Toivottavasti se sitä onkin. Kutinaa on ollu taas jonku verran vaikka kuinka on yrittäny alapäätä rasvailla. -.- Ruvennu huolettamaan tuon pikkuisen vähäinen liikkuminenkin, kun aikasemmin liikkunu kyllä enemmän : /
 
miss_piggy
Huh huh kun tota valkovuotoa tuleekin runsaasti.. Toivottavasti se sitä onkin. Kutinaa on ollu taas jonku verran vaikka kuinka on yrittäny alapäätä rasvailla. -.- Ruvennu huolettamaan tuon pikkuisen vähäinen liikkuminenkin, kun aikasemmin liikkunu kyllä enemmän : /
Toisina päivinä liikkeitä voi olla enemmän kuin toisina. Sehän riippuu ihan siitäkin että miten päin vauva on mahassa. Mulla kun on nyt pää ylöspäin, niin en ole kunnon potkuja tuntenut varman viikkoon. Vain sellaisia epämääräisiä muljahduksia tuntuu aina välillä.
Ootko koittanut canesten-kuuria? Canesten-puikkoja voi käyttää kunhan käyttää ilman asetinta. Alapesuun kannattaa käyttää pelkkää vettä, että limakalvot ei kuiva liikaa. Rasvailuun taas suosittelen kokeilemaan tuota apteekin Ceridal-öljyä joka mulla nyt ainakin ilmeisesti auttoi, ja kutina taisikin johtua pelkistä limakalvoista, sillä hiivanäyte/tulehdusnäyte on ollut viimeksi puhdas :)
Jos muuten liikkeiden puuttuminen huolettaa, niin aina voi ottaa yhteyden neuvolaan ja käydä kuunteluttamassa vaikka sydänäänet. Niin minäkin tein.

Mulla on nyt muuten valkkarikin vähentynyt kun mua on tässä lääkitty. Taisi sekin johtua tulehduksesta.
Ensin käytin siis sen Canesten-kuurin, sen jälkeen oli jotain Zidoval (resepti) emätingeeliä ja sen jälkeen vielä Vagi-C emätinpuikkoja. Noita Vagi-C puikkoja saa apteekista ilman reseptiä. Tasapainottaa emättimen omaa bakteeritasapainoa.

Ei tartte enää hautoa edes alapäätä pikkarin suojalla. Niin hyvä tilanne on tällä hetkellä. Jee :D

31+6
 
Tiedän, että liikkeitä voi olla toisina päivinä vähemmän ja toisina taas enemmän :D Kuuntelen kyllä dopplerilla sydänääniä mutta silti vaivaa. : / viime viikolla ultassa pikkuinen oli pää alaspäin ja voi olla sitten että on taas toisinpäin niin liikkeitä tuntuu vähemmän. :) Canesten tablettia en oo käyttäny, mutta rasvaillut oon välillä sitä canesten voidetta. :)
 
Hei!

Ja heti ensimmäiseksi pyydän anteeksi, että tungen tähän ketjuun :ashamed:
Mutta..
Tilanne siis se, että minulla todettiin tuulimuna rv 7+4, tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, mikä ei sitten onnistunutkaan. Tuosta tyhjennyksestä 4 viikon päästä jouduin kaavintaan.

Kauanko teillä on mennyt kaavinnasta että olette tulleet uudelleen raskaaksi? Ja vielä se kysymys mikä askarruttaa ENITEN mieltä... Onko lääkäri suositellut että pitää odottää 1-2 menkat ennen raskauden yrittämistä? Ja oletteko noudattaneet tuota neuvoa?

Tiedän että olisi järkevämpää odottaa yhdet kuukautiset ennen yrittämistä, mutta siitä huolimatta pieni kipinä tuolla sisimmässä kuiskii, että entä jos kokeillaan jo nyt.. :ashamed: Tässä siis vastakkain sydän ja järki :headwall: Pieniä ovistuntemuksia on ilmassa, mutta saa nähdä tuleeko ovista. Tikuttamallahan sen saisi tietysti selville :rolleyes:

Kiitos vastauksista ja onnellista odotusta kaikille. Sekä hyvää joulunaikaa!
 
miss_piggy
Miwwi:Jos ei oo hiiva, niin tuo Canesten-voide saattaa ärsyttää entisestään. Onko sulla todettu siis hiivatulehdus? Pitäis ottaa näytteet tai käydä lekurilla, että se on kanssa hiiva. Itsekin rasvailin sillä canestenilla turhaan kunnes joku mulle sanoi, että se saattaa lisätä vaan ärsytystä. Sitten vaihdoin Bepantheniin ja Ceridal-öljyyn.
Ja kantsii tehdä niin kuin mulle kätilö suositteli, eli anna alapäälle välillä ilmakylpyjä :) Oo kotona vaikka hame päällä ja ilman pikkareita alapesun jälkeen, ettei koko aika haudo paikkoja housuilla ja suojilla.
 
miss_piggy Kiitos tiedosta, joo ajattelinki että ei varmaan oo hyvä jatkuvasti sitä käyttää :) ja silloin viimeks (siitä on jo jonki aikaa) niin neuvolatäti laittoi lähetteen labraan niin kävin sitte ottamassa hiivanäytteen ja se oli vaan yhdellä plussalla hiivaa ja neuvolatäti sanoi että ei välttämättä tarvi canesten kuuria. :) Toi kutina tosiaan on välillä aika sietämätöntä ja sitten sitä ravataanki niin kauan että on kipee, eli voisin kokeilla tuota bepantheenia :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Miwwi: Mullahan tuota kutinaa oli kanssa vajaan kuukauden, ja jotain tulehdusta oli mutta en oo vieläkään päässy selville että mitä se oli. Silti hiivanäyte tosiaan nega. Neuvolassa oli kyllä pissassa taas valkosolut ja sokerit vähän koholla, mutta mulle sanoi äitiyspolin kätilö, että se on normaalia jos ne valkosolut on kohollaan, kun on niin tarkkaa sen alapesun kanssa. Ja se streptokokkihan mulla katottiin kanssa mikä oli onneks nega. Mutta ilmeisesti raskausaikana on ihan normaaleja nuo kutinat ja limakalvojen kuivumiset, vaikka mullakin meinas lähteä sen kanssa järki ja soittelin vähän väliä johonkin päivystykseen ja äitiyspolille ja valittelin vaivojani :LOL: Mulla varmaan lukee jossain niiden arkistoissa / tiedostoissa että vainoharhainen.
 
Onnittelut Equus pienestä prinssistä :heart:

(.) Täällä eilen taas ultrass käyty ja nyt ei katottukkaan ylilääkärin toimesta muut ku virtaukset. Jotka oli hänen mielestä erinomaiset ja sano ettei tarvi olla huolissaan ollenkaan. :) Painoarviota ei alkanu tekemään ku se on viikko sitten tehty eikä myöskään kattonu kohdunsuun tilannetta joka mua vähän jäi huolestuttaan :/ Seuraava aika äitipolille onkin sitten vasta 27.12 eli nyt elellään siihen asti sitten hienoisessa epätietosuuessa, mutta toisaalta jos tilanne alakaa huolestuttaan niin ainahan sitä voi soittaa kipasta näytille. Muuten supistukset on pysyny kyllä suht. maltillisina eikä niissä oo mitään eroa aijempaan :)

zannukka ja Hinku&Vinku rv 32+4 (toivottavasti enään n.4 viikkoa synnytykseen)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Fujin Sain keskustella synnytyksestä kätilön ja hoitaneen lääkärin kanssa ja nyt on varsin levollinen olo synnytyksestä vaikka se pelottavaa olikin.

Nipsu74 Meillä oli kkm tämän vuoden tammikuussa ja kaavintaan jouduin kun lääkkeillä ei tyhjentynyt. Myö odotettiin yhdet menkat ohjeistuksen mukaisesti ennen kuin ruvetiin uudelleen yrittämään ja heti alkoi uusi raskaus ja nyt rakkauden hedelmäkin tuhisee tuolla sängyssä :heart:
 
Moi pitkästä aikaa,

Tuossa oli pitkän aikaa jakso etten kerinnyt juuri palstailemaan.
Nyt täällä sairaalassa maatessa ei muuta olekaan kuin aikaa. Luin teidän kuulumisia ja huomasin että fujinilla oli samantyyppisiä ongelmia kuin itselläni, minulla tosin pari astetta vielä vakavampaa.
Minulla siis kaksosraskaus meneillään viikoilla 25+4 ja kohdunkaula kokonaan menetetty, kohdunsuu raollaan. Täällä makaan sairaalassa, vessassa saan käydä ja suihkussa joka toinen päivä.
Olin vielä töissä reilu viikko sitten täydellä touhulle ja tulin 24+0 kaksosten rutiiniultraukseen kun sain tietää että kohdunkaula oli ilman supistuksia pienentynyt 2cm:en. Tästä tuli komennus sairaslomalle kotiin makaamaan. Mun kohdalla tämä ei auttanut, vaikka mielestäni rauhallisesti olinkin. Tästä viikon päästä 25+0 kaula oli kokonaan hävinnyt ja jouduin sairaalaan sisään.
Todella pelottava ja ahdistava tilanne :(
Tässä nyt viides päivä makuuta menossa, kumpa vaan pää kestäisi. On rankkaa olla erossa perheestä ja maata lasten menettämisen pelossa yksin sairaalassa.
Ota fujin nyt tosi iisisti, aikaa on sitten myöhemmin tehdä töitä ja paljon muutakin. Kotona oli sentään kivempi maata kuin sairaalassa.

zannukalla on jo hyvät viikot menossa, hyvin olet saanut vietyä tuplat jo turvallisille viikoille. Oliko sullakin jo jossain vaiheessa kohdunkaula lyhentynyt?
Mulla muuten mennyt tämä odotus hyvin, ja ihan käsittämättömästi kaula hävinnyt ilman supistuksia. Surettaa ettei keho varoitellut mua hidastamaan tahtia yhtään aikaisemmin. No, olisi pitänyt tajuta että kaksosraskaus on aina riskialttiimpi.

Spirit & selviytyjät
 
Viimeksi muokattu:
Spirit yllättävän pitkällä tässä ollaan tosiaan menossa, vaikka mää oonkin ollu sairaslomalla jo rv 25 asti juurikin nuitten supistusten takia. Kohdunkaulahan mulla oli ensin lyhentyny 3,5 cm:iin ultralla katottuna ja siitä parin viikon päästä oli jo lyhentyny 2,5 cm:iin ja funneloitunut kun sairastin sitä lentsua ja yskin niin palijon, no ku lentsu helepotti ja yskiminen loppu niin viime viikolla kohdunkaula oli palautunu siihen 3,5 cm:iin. Mutta kyllä tässä on oikeestaan levättykkin aika palijon. Pakolliset asiat ja kotityöt teen ja muuten vietän aikaani hyvin pitkälle sohovalla levossa vaan. Jos tosiaan oisin vaan jatkanu elämääni normaalisti niin uskon että tilanne ois jo paljon huonompi. Onneksi mulla tosiaan nuo supistukset on ilmotellu siitä, että nyt on vaan pakko rauhottua ja ottaa iisisti. Toivottavasti sulla se vuodelepo nyt auttaa ja pikkuset sais vielä monia viikkoja lisää aikaa kasvaa ja kehittyä. :) Jokainen päivä on kuitenkin aina eteenpäin mitä asukit saa masussa kasvaa. Koita keksiä jotaki mielekästä puuhaa sinne niin ei aika käy niin pitkäksi ja paljon tsemppiä sulle siihen pakkolepoon :) :heart:

katrinainen No pakkohan tässä on jonkun olla se aikuinen ja käyttäytyä sen mukaan ;) Jos mää alkaisin käyttäytyyn kans lapsellisesti niin menettäisin oman järkeni vaan siinä :)

zannukka ja Hinku&Vinku
 
Minalo: Itse en kans uskalla kovin kirjotella enkä oo edes kuukausipinoon liittynyt vielä. Ja tän väsyn kans en oo kovin jaksanu edes lukea palstaa. Vilkasinkin jo että olit aamulla saanu digiin 3+.. Meinasin jo kirjottaa että turha sitä on pelätä, kun itekin sain vasta joskus 5+5 sen 3+ digiin, mutta kivempi se on saaha heti :) Toivottavasti me ollaa kesällä sitten täälä jakamassa näitä suppari, kohdunkaulan lyhenemis etc. juttuja mitä täälä suurinosa kirjoittelee :D Anteeksi, mä vähän ehkä pikaluen niitä, kun en uskalla vielä niitä niin miettiä :D

Equus: Onnea ja ihanaa että kaikki meni lopulta hyvin :) Mulla aivan meinas hormoonihuuruis tulla tippa linssiin ku luin sun kuulumiset <3 Nauti pienestä miehestä :)

ON: Aika matelee ja menee kovaa vauhtia eteenpäin. Np-ultra ois just ennen joulua, mutta päädyimme, ettemme silti kerro kenellekkään. Saavat sitten itse huomata kun vatsakumpu kasvaa :) Saan olla rauhassa pitempään eikä kukaan oo touhottamassa asiasta koko aikaa :)

Pölö & Pötkylä 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Moi,

Täällä makailu jatkuu, päivät vaan Matelee ja viikkoja koossa vasta 25+5
Kiitos tsempeistä, on hyvä että on tälläisiä palstoja joissa voi purkaa tuntoja. Pakko pitää pää jotenkin virkeänä kun ei voi tehdä mitään.

zannukka oon tosiaan jopa kateellinen noista sun viikoista, kaksosraskauksissa kun ne monilla erinäisissä syistä johtuen jäävät harmillisen pieniksi. Oliko sulla identtiset kaksoset tulossa? Mulla on erimunaiset ja heillä on omat istukat ja pussit. Vauvat kyllä kasvavat hyvin ja muutenkin kaikki ok, tosi surullista vaan että mun kohtu ei meinaa vaan jaksaa kantaa tätä raskautta.
Ootko käynyt tuolla kaksos-keskusteluiden puolella? Siellä on ollut vilkasta keskustelua, nyt rupeaa tosin harvenee kun kyseisessä ketjussa monella la lähenee.

Täällä yksöspuolella raskaudet etenevätkin rauhallisemmissa merkeissä, ja hyvä niin.

Spirit & selviytyjät 25+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulle saa päivittää iäksi 29 vuotta! Tänään juhlittu siis synttäreitä..syömällä itsensä ähkyyn ravintolassa! :D Näytän tosissaan siltä ku oisin 5. kuulla raskaana! Tänään tosiaan sain aamulla digiin 3+! Mikä ihana tunne vaikkei se tosiaankaan takaa mitään. Mutta päivä kerrallaanhan tässä on mentävä! Eilen oli koko päivän oksettava olo..tänään taas ei mitään sillä rintamalla. Tissit on vaan pikkuisen arat..mikä edelleen pistää pelottamaan kyllä.

Pölö Toivotaan todella et oltas molemmat täällä kesällä isoine massuinemme! Sulla on ihanasti jo noita raskausviikkoja! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Marraskuussa km ja viime viikolla testi näytti uudestaan kahta viivaa <3 km-vuodosta laskettuna viikkoja olis nyt 4+3.. ahdistaa ja pelottaa ja paniikki tässä iskee että päästäänkö tämän alun yli nyt... viime viikon ke eli 3+6 digi näytti 2-3. Millon mun kantsis tehä taas digi ja toivoo et siinä olis 3+? Testejä oon tehny joka toinen päivä ja mahaa turvottaa jo hurjasti :O

Olen itse 29v ja meillä on ennestään -09 tyttö ja -11 poika.

Sunshine ja toukka 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervetuloa uusille ketään ei täältä päästetä pois ;).
Spirit onpa hurja tilanne. Jokainen päivä on onneksi plussaa ja Suomessa on onneksi ehkä maailman paras keskostenhoito. Toivotaan kuitenkin, että pysyvät masussa vielä viikkoja. Oletko saanut kortisonia keuhkoja kehittämään?
Nipsu74 meillä alkoi uusi raskaus heti keskenmenon jälkeen.ultralla jouduttiin määrittämään kesto, mutta muuten ongelmaton alkuraskaus. Nyt mennään jo viikolla 31+1. Eli ei välttämättä ollenkaan ongelmallista, jos uusi raskaus alkaa heti. Mutta suositus on kai odottaa yhdet kuukautiset.

Omaan napaan kuuluu supistuksia, mutta muuten hyvää. Kontrolliultrassa torstaina oli neiti viimein noussut keskikäyrän tuntumaan. Eli voidaan siinäkin suhteessa huokaista helpotuksesta. Enää ei jättää viikkoihin nähden ainakaan. Painoarvo rv 30+5 oli 1600 grammaa. Niin ja saatiin ihana 3D kuva vauvasta. Ihan isosiskonsa näköinen. Nyt vaan aletaan rauhoittumaan jouluun. 9 päivää enää.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Marraskuussa km ja viime viikolla testi näytti uudestaan kahta viivaa <3 km-vuodosta laskettuna viikkoja olis nyt 4+3.. ahdistaa ja pelottaa ja paniikki tässä iskee että päästäänkö tämän alun yli nyt... viime viikon ke eli 3+6 digi näytti 2-3. Millon mun kantsis tehä taas digi ja toivoo et siinä olis 3+? Testejä oon tehny joka toinen päivä ja mahaa turvottaa jo hurjasti :O

Olen itse 29v ja meillä on ennestään -09 tyttö ja -11 poika.

Sunshine ja toukka 4+3
Mulla digi näytti 3+ kun viikkoja oli oikeasti jotain 6+. Kannattaa odotella ainakin viikko tai pari ennen kuin sen uuden digin tekee, jostain syystä kun digeissä saattaa ne viikot nousta aika hitaasti :)
 
Täällä nt-ultra takana ja kaikki hyvin!! Oli kyllä elämäni jännittävin aamu odotella viime tiistaina ultraa. Olin ihan varma, että taas petytään! Mutta niin vain siellä elävä tyyppi uiskenteli.. Voi tätä rakkauden määrää! Nyt sitten jännitetään helmikuun rakenneultraa, ja toivotaan parasta :)

Minulle voi siis laittaa.. Minnah88......25v....KU 2/13, KM 5/13.......1. lapsi........LA 20.6.........KYS


Ja suuresti onnea MiNalo! Kävin kurkkimassa kuumeilijoita ja itkut tirautin kun näin siun nimen plussanneissa!! Mahtavaa!!! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
katrinainen sain jo 2 viikkoa sitten kortisonipiikit persuksiin, ovat jo onneksi kerinneet vaikuttamaan. Onneksi on tämä tiivis seuranta ja siten keritään reagoimaan hyvissä ajoin. Mulla on myös hyvin lapsivettä joten pystyvät siellä hengitystä treenaamaan.

fujin voimatsempit tarkastukseen! Tiedän että on hermoja riipivää mennä sinne. Toivottavasti on pysynyt samassa ja tilanne rauhoittunut.

Spirit & selviytyjät 26+0
 
Tilanne lähes sama kuin viimeksi. Lähes, eli pituus 2,5 (sama), puolipehmeä (kiinteytynyt edelliskäynnistä), mutta ulkosuu sormelle auki. Sairauslomaa on nyt 26.12 asti, sen jälkeen mulla on vapaita ja lomia yms. 13.1 asti ja seuraava tarkastus 10.1.
Nostokielto, matkustuskielto ja pitää ottaa tosi iisisti. Kuulemma kannattaa pysyä hyvän hoidon lähettyvillä (tosi lohduttavasti sanottu..) ja briiffata esimiestä siihen, etten tuu enää duuniin. Jos tulee pienintäkään kolotusta, kipua, oloa, mitä tahansa ennen sitä 10.1 niin suoraan synnärille yhteys.

Mitäköhän tähän sanoisi, viikkoja 10 lisää niin olo olisi huomattavasti huojentuneempi. Oon kokoajan halunnut synnyttää Naistenklinikalla vaikka se onkin rempassa ja sinne otetaan vaan riskiraskaudet, mutta nyt maksaisin kyllä jo aika paljon siitä että pääsen Kätilöopistolle synnyttämään.
 

Yhteistyössä