~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Tervetuloa Marlin ja roppakaupalla tarrasukkia mukaan :)

Voi nuo Neiti-81:n tytöt on niiiiiiiin valloittavan näköisia prinsessoita että tekis mieli melkeen näytön läpi koittaa nuuhkutella :D :heart:

ON Täällä etova olo edelleen aaltoilee ja näköjään ajoittuu enemmän iltapäivään ku aamupäivään tai aamuun. Pieniä nippailuja mutta ei tosiaan enään mitään verrattavissa viime viikkoisiin juilimisiin :)

zannukka 7+0 poksista poks
 
Tervetuloa Marlin ja tsemppiä ensimmäisiin piinaviikkoihin! Täällä onkin nyt paljon juuri plussanneita, ihana saada olla mukana jakamassa teidän kaikkien alkutaivalta :heart:

Sannizin kirjoitus synnytyksestä ja uuden vauva-arjen alkamisesta sai kyyneleet silmiin täälläkin! Mahtava kuulla, että sektio sujui hyvin ja toipuminen on edistynyt. Teidän perhe nauttikoon nyt siitä onnesta, joka yhdeksän kuukautta sitten oli vain vieno toive, johon ei ehkä vielä täysin uskaltanut luottaa.

Neidin-81
perheelle myös uskomattoman paljon onnea ja voimia uuteen arkeen! On se vaan jotain käsittämätöntä, että tulee kaksi vauvaa yhtä aikaa, en osaa edes kuvitella sitä tunnetta. Ihanaa, että pienet viihtyvät tissillä ja toivottavasti lähtevät kasvamaan hienosti :)

zapatalle ja zannukalle tsemppiä pahoinvointiin. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, itse toivoin pahoinvointia kuin kuuta nousevaa, jotta saisin jotain konkreettista todistetta raskaanaolosta! Omalla kohdallani se jäi kuitenkin todella vähäiseksi ja stressailinkin koko alkuraskauden ihan huolella. Mutta ei varmasti ole herkkua jatkuva öllöily, toivottavasti helpottaa pian.

*muoks* Niin, ja Orchidille x2 myös pahoinvointitsempit! Sekä pitkää pinnaa np-ultran odotteluun. Kyllä se aika vaan matelee noilla ensimmäisillä viikoilla, mutta onneksi sitten jo vähän helpottaa.

Tanitalla oli myös mahtavia ultrakuulumisia, onnittelut niistä!

(.) Lääkärineuvola takana ja vauva onkin *töttöröröö* oikein päin :) Jahuu! Liekö koskaan ollutkaan perätilassa, sillä ei ole mielestäni vaihtanut radikaalisti asentoa neuvolan jälkeen ja th:n pääksi luulema taisikin olla peppu. Ultralla siis katsottiin tällä kertaa. Nyt kun pysyisi vielä samassa asennossa loppuun saakka. Ajattelin pikku hiljaa aloittaa varovaiset häätöyritykset tässä tulevina viikkoina, jotta huhtikuiset eivät päämse synnyttämään ennen meikäläistä! Kylläpä tuntui hassulta nähdä itsensä ensimmäisenä etusivun listalla, mutta kuten sanottua, en yhtään ihmettele, vaikka joku varhainen lintu kurvaisi vielä ohi loppumetreillä :LOL:

kwaidan 36+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: zannukka
Kwaidan Kiitokset tsempeistä ja tottahan se onkin, että kun on öklötys päällä niin tietää ainakin kaiken olevan hyvin :) Hienoa kuulla että sulla vauva on oikein päin ja nyt vaan sitten odotellaan millon sieltä malttais ulostautua :heart: Tsemppiä kovasti piinaville viimeisille viikoille.

zannukka 7+0 joka malttamattomana oottelee keskiviikkoa :D
 
Tuplasti onnea Neidille ihanien pikkuprinsessojen syntymän johdosta! Olivat kyllä tosi virkeän näköisiä kuvassa :)

Siltä varalta, etten ole aiemmin Sannizia onnittelut, niin onnea myös sinne suuntaan ihanuuden johdosta!

Ja tervetuloa uusille! Mukava juttu, että porukka kasvaa.

Itsellä on nyt muka energinen keskiraskaus meneillään, mutta kyllä se energisyys tuntuu aika kaukaiselta tällä hetkellä. Tänään ollaan lastenkin kanssa jumituttu sisälle, kun en vain kerta kaikkiaan ole jaksanut lähteä ulos :( Viikolla kertynyt univelka painaa ja miehen työvuorot osuivat siten, että saan tänä viikonloppunakaan niitä velkoja maksettua.

Mutta vatsa on pullahtanut viimeisen viikon aikana esille ihan toden teolla. Ei tätä pysty enää keltään salaamaan, mutta onneksi ei ole tarvettakaan.

RD:n takia olen joutunut reilun viikon sokereita mittailemaan ja paastoarvot ovat (tiukasta) dieetistä huolimatta sen verran rempallaan, että sain äitipolille lähetteen. Eli varmaan ensi tai seuraavalla viikolla alkaa sitten se insuliinin piikitys. Ainut hyvä asia, mikä siitä seuraa, on synnytyksen käynnistäminen. Varmasti tämäkin käynnistetään sitten taas jotakuinkin laskettuna aikana.

Tinkatar ja Tikru 15+5
 
Heissan tännekin.

Oon aika pitkän aikaa ollut täältä pois. Yrittänyt olla rauhassa raskauteni kanssa. Tosin huonoin tuloksin :)

Onnea vauvan/vauvojen saaneille. Ehkä minäkin saan lokakuussa oman vauvani syliin :) :heart:

Mulla fiilikset hyppii ihan miten sattuu. Välillä olen niin varma, että kaikki menee hyvin ja kaikki on kunnossa ja toisena päivänä olen ihan varma, että nyt ei ole kaikki kunnossa ja keskenmenee. Kaipa se näistä hormooneista johtuu.
Ehkä olisi pitänyt käydä täällä purkamassa sydäntä vähän useammin :D Ekan neuvolan ajattelin maanantaina varata. Olen pitkittänyt sitäkin kauan, että varmasti olen raskaana ennenkuin mitään varailen. Töissäkin pitäisi jo kertoa, että siirtävät minut kevyempiin töihin, mutta kuitenkin pelko siitä, että joudunkin ilmoittamaan raskauden menneen kesken estää minua kertomasta töissä kellekään. Tosin tiedän jo työkavereiden mielipiteet asiasta niin sekään ei helpota kertomista. He eivät oikein perusta raskaana olevista :( Ei pitäisi ajatella heidän mielipiteitä, mutta kuitenkin se vaikuttaa.

Tänään kerroin siskolleni raskaudesta. Sekin oli jonkinlainen etappi tässä raskaudessa. Minulla siis kaksi peräkkäistä keskenmenoa viikoilla 5 ja 6, joten en ole uskaltanut nauttia raskaudesta. Nyt on viikkoja sen verran, että parit virstanpylväät on ohitettu verraten edellisiin raskauksiin. En tiedä milloin uskallan hengähtää ja nauttia raskaudesta. Eiköhän tämä tästä. Päivä kerrallaan :)

Marsilio 7+1
 
Paljon onnea Sannizin ja Neidin perheille ja ihanaa vauva-arkea :heart:

Kauheasti täällä tapahtunut reissun aikana. Tervetuloa uusille ja paljon toiveita siitä, että täällä pysytte.

kwaidan kiva, että vauva on oikein päin!

ON. Ihana oli olla lomalla, mutta ihana on olla kotonakin. Ainoa miinus on koneesta mukaan tarttunut flunssa. Viime yönä siihen tuli mukaan yskä. Joka yskäsyn jälkeen supistaa ja välillä on ihan kipeitä suppareita. Pitää seurailla ja käydä tarvittaessa sitte näytillä vielä tänään.

Kävin tällä viikolla neuvolassakin, sf-mitta otettiin ekan kerran ja suorilta käyrän yläpuolelle. Eli 22+5 ja 23 cm. Pienen syke kova ja tahti oli 140 luokkaa. Hemoglobiini 125, joten ei lisärautaa ainakaan vielä. Sokerirasitus neljän viikon päästä. Painoa tullu kans 4 kg kuudessa viikossa. Huoh. No, nyt loman jälkeen entistä tarkemmin ruokavalion syynämisen kimppuun. Eipä tuosta ravintolaruuasta aina osaa niin sanoa, mitä sitä suuhunsa laittaa.

Äitiysfarkuista mamaliciouksen farkut oli mulla se ehdoton suokkari. Kävin kuitenkin jenkeissä äitiysvaateliikkeessä, ja kyselin, että missä vika, kun se mahapussi mulla joka farkuissa löystyy ekassa/tokassa pidossa ja sitte ne housut vaan valuu. Myyjä sano suoraan, että sulla on liian halvat housut.. :eek: No, niinhän siinä sitte kävi, että kokeilin niitä myyjän suosittelemia ja olihan ne niinku toinen iho päällä. Piti ne ostaa, vaikka yli 200 dollaria maksoivatkin. Mies oli sitä mieltä, että jos joku asia tuntuu tällä hetkellä hyvältä päällä ja jossakin vaatteessa oikeasti viihtyy, niin makso mitä makso. Jos jota kuta kiinnostaa, niin tuolta voi vakoilla: AG Jeans Ballad Secret Fit Belly(r) Stretch Fabric Boot Cut Maternity Jeans | A Pea in the Pod Se mahapussi on niinku paksua sukkahousua. Pysyy hyvin ylhäällä eikä veny. Takaspäin lennolla eivät painaneet missään vaiheessa. Suosittelen kyllä lämpimästi, mutta tuo hinta on kyllä aika hurja. Ehkä pitää suunnitella jo uutta raskautta ;)

Mukavaa sunnuntaina kaikille!

kodehu 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Hei, haluaisin kysyä kokemuksista uudesta raskautumisesta keskenmenon jälkeen. Me jouduimme kokemaan neljä viikkoa sitten keskenmenon, viikkoja oli tuolloin 5+6 ja km todettiin ultrassa 6+3, raskautta ei näkynyt ollenkaan enää. Viime viikosta alkaen on ollut tiputtelua (jota oli myös koko lyhyen raskauden ajan) ja luulinkin jo menkkojen alkaneen, mutta tiputteluksi siis jäi. Tänä aamuna tein raskaustestin ja se oli haalea plussa kahden tunnin pidätyksen jälkeen ja kuivuttuaan vahvistui selkeäksi plussaksi. Voiko keskenmennyt raskaus vielä vaikuttaa neljän viikon jälkeen vai onko uusi raskaus alkanut? Anteeksi jos ette saa tekstistä tolkkua :) Ollaan yritetty seitsemän vuotta ja viime kuun raskaus oli elämäni ensimmäinen.
 
Viimeksi muokattu:
Haperotalle pikaisesti:
Voi olla kummin vaan. Mulla alko 19.12. vuoto ja keskenmeno todettiin 20.12. Odottelin menkkoja tulevaksi, mutta 18.1. sain jo todella vahvan uuden plussan. Viikkoja mulla oli km 6+2. Tee uusi testi muutaman päivän päästä josko viiva olisi vahvistunut =)
 
zannukka Kiitos :) Toivotaan todella että pienellä ois tarpeeksi pitävät sukat :heart:

Kwaidan Kiitos :) Hyvä että vauva kääntyny rt:hen. Mulla kuopus oli kans yllättäin kääntyny perätilaan. Olin menossa kontrolliultraan ihan muun takia, ja siellä selvis tosiaan että vauva perätilassa. Uus ultra oli muistaakseni viikon tai kahen päästä, ja tadaa, vauva oli kääntyny rt:hen. Eikä mitään hajua kummastakaan pyörähyksestä :D

Tinkatar Kovasti jaksamisia väsymyksen keskelle.

Haperotta Toivotaan että olis jo uutta raskautta :)

ON Oon jotenki varma että kaikki ei oo kunnossa : / Eilen ei ollu niin minkäänlaisia tuntemuksia missään. Eikä oo tänäänkään ollu. Paitsi oikeeta munasarjaa? on hieman jomottanu. Tilasin eilen ebaysta kaksi cb:n viikkonäytöllistä digitestiä, mutta nehän ei oo täällä hyvälläkään tuurilla ku vasta loppuviikosta. Toki jokainen raskaus on erilainen, mutta mulla yleensä vaistot osuu oikeeseen. Ultraankaan en pääse ku aikasintaan ens viikon lopulla, eikä sinne aikasemmin etes oo hyötyä mennä.
 
Marlin Kyllä ne oireet sieltä vielä tulee takasin. Eiköhän siellä kuule oo masussa kaikki kunnossa.
Mullakin alussa oireet tuli ja meni ja aina ku ei ollu mitään ihmeempiä tuntemuksia niin sitä hötkyili heti, että onkohan kaikki kunnossa. Nyt jos mahollista niin voisin ottaa etes hetken ilman tätä öklöttävää oloa. Vaikkakin tietääpähän ainakin että kaikki on kunnossa kun olot päällä. Mutta illalla ennenku unen sai niin kuvotti ja aamulla ku sängystä nousi niin kuvotti. Ainut mitä tekis mieli suuhun laittaa niin on greippiä tai kokonainen sitruuna ja jotain kylmää. Mies tuossa jo sanoki, että et ala kyllä syömään sitruunaa ku musta tulee sitten ihan hapannaama :D

zannukka 7+2 ja 2 yötä VU:hun
 
zannukka Kiitos :hug: Oon tosiaan itelle yrittäny sanoo että kaikki raskaudet on erilaisia, ja ei mulla esikoisen odotus aikanakaan ollu muita oireita ku tosi kipeet tissit. Ja neki kipeyty vasta noin viikko plussasta, muistaakseni. Niin ja kahvi rupes yököttään muistaakseni pari viikkoo plussasta. Sitä vaan on puolen vuoden sisään saanu kokee kaks epäonnistunutta raskautta, niin sitten väistämättäkin ajattelee että miksi se ei kolmaskin tulis peräkkäin. Pitää vaan tosiaan ottaa rennosti, mutta vaikeeta se tällä hetkellä on : / Mulla muuten mies sano eilen kans samanlailla sitruunan syönnistä, kun kattelin missä hedelmissä on vähiten sokeria, ja tuumasin että pitää vissiin niitä ruveta syömään :D
 
Marlin Mulla oli tosiaan tuossa lokakusiessa KKM:ssä se etova olo 24/7 ihan heti alusta, jo ennen plussaamista, väsymys oli kaksinverroin pahempaa ku nyt oli. Ja kyllähän se keskenmenon pelko itelläkin välillä tuolla päässä jyskyttää, mutta ei sitä auta murehtimaan jäähä. Mennee vaan itellä järki kokonaan jos sitä miettii ainoastaan. Nyt vaan tsemppiä ja rauhallista mieltä odotukseen :hug:
Täälläkin päivällä jo katos tuo öklötys tyystin ja heti hätkähdin, no tulipahan ryökäle takasi heti ku söin :D Mää jätin sitruunan kauppaan ja nappasin sieltä mukaani verigreipin :)
 
Ei ole menkat alkaneet, ihan vähän joillain vessakerroilla vähän vaaleanpunaista jäänyt paperiin. Tein tänä aamuna testin ja oli vahvempi plussa, en tosin ole 100% varma että tuliko testiajan sisällä, koska kävin välillä peiton alla pötköttelemässä. Noi kummatkin on liuskatestejä, joista en niin tykkää. Ostan ehkä huomenna clearblue digitalin, jos näyttää että vielä on tarvetta :) Nyt on siis 32 päivää keskenmenosta.
 
ON Eipäs saatu ultrassa ihan niin hyviä uutisia kun odoteltiin. Sikiö vastas viikkoja 6+4 ja oli 6,5 mm pitkä eikä sykettä. Uus ultra 1.3 toivottavasti sitten ois jo syke. Lääkäri nyt vaikutti kuitenkin aika toiveikkaalta sen suhteen että ihan normaali raskaus ja sikiö tosiaan on vaan viikkoa nuorempi kun ruskuaispussikin näkyi. Tänään taas yllättävän hyvä olo eikä öklötystä oo ollu oikeestaan yhtään. Pikkasen on nyt sitten sekavat fiilikset ja piinaava reipas viikko ooteltavana :(

zannukka
 
zannukalle kovasti tsemppiä piinaavan odotteluun! Viikko on pitkä aika tuossa tilanteessa, mutta silloin onneksi jo sitten varmasti saat niitä uutisia. Ja uskon, että ovat hyviä sellaisia :heart: Kyllä tuossa vaiheessa alkio on vielä niin pieni, että sykettä voi olla vaikea saada esiin, varsinkin jos laitteet eivät ole uusimmasta päästä ja ultraaja kovin kokenut. Ja heitot päivissä ovat ihan tavallisia, itselläkin heittäneet juuri alkuraskaudessa molempiin suuntiin. Toivokaamme parasta. Tulehan sitten heti kertomaan uudet uutiset ensi viikolla!

Marlinille myöskin uskoa ja toivoa siihen, että kaikki menee tällä kertaa hyvin :hug: Tässä pinossa mielestäni suurimmalla osalla alkuraskaus on ollut hyvin vähäoireinen tai oireet ovat aaltoilleet paljonkin ja jokainen vuorollaan on näistä panikoinut ja ennakoinut uutta keskenmenoa. Niin sitä kuitenkin vaan tyypit porskuttavat eteenpäin, allekirjoittanutkin jo ylitti tänään täysaikaisuuden rajan!

kwaidan*POKS POKS* 37+0
 
kiitos kovasti Kwaidan :) Ja onnittelut täysistä viikoista, nyt sitten jännäillään millon sun masukki aikoo lähtä ulos tulemaan :heart:
Ei tässä nyt tosiaan ihan vielä oo kirvestä heitetty kaivoon vaikkakin tunteet menee ihan laidasta laitaan. En tosiaan tiiä minkälaiset nuo laitteet tuolla Keskusneuvolassa on mutta kyllä se lääkärikin oli toiveikais siitä, että ihan normaalilta raskaudelta näyttäis ja tosiaan nyt vaan asukki oli viikon pienempi kun mitä menkoista laskettuna pitäisi olla.
Lupaan pitää teidät ajantasalla kyllä tilanteesta. Nyt vaan tuntuu, että tuo öklötyskin on kaikonnu tyystin niin meinaa epätoivo iskiä :(

zannukka
 
Kwaidanille onnea täysiaikaisuuden ylittämisestä! Saadaan kohta jo jännätä koska synnyttämään lähdet :)

Alkuraskauden piinailijoille tsemppiä! Ne on pitkiä viikkoja. Ensin harmittaa oireettomuus ja sitten kun huono-olo tulee niin toivois sen menevän pois. Positiivisin ajatuksin vaan eteenpäin! :)
(Oonpa paraskin sanomaan, ei kannata lukea tämän ketjun alkusivuja kun meikäläinen vetelee nollasta sataan kaikkien oireitten ja oireettomuuksien kanssa :D )

(.) Alkuun ajattelin, että onpa nuo raskausviikoilla 20+ olevat tylsiä kun niillä ei oo muka mitään kerrottavaa! No, näinhän se kävi itsellekkin. Ihanan seesteistä keskiraskautta mennään. Ei mitään erikoista.

Vauva potkii päivittäin. Mieskin on innostunut niitä potkuja tunnustelemaan. Mun mies taisikin olla vähän hitaalla tuon "raskauteen uskomisen" kanssa, mutta nyt on kyllä täysillä mukana. Hiplaa mahaa ja pohtii vauva-asioita. Tutkii pinnasänkyjä ja nyt oli nettisivu auki ristiäisistä ja nimilaista.
Olen muuten kiusannut miestäni sukunimi asiasta. Hänellä kun on harvinainen sukunimi ja minulla taas varsin yleinen. Mutta kun hänkin on oman äitinsä sukunimellä, niin eikös se oo vähän niinku kaava siihen sukunimen valintaan :p
Kyllähän tuo sitten sanoi, että voidaan mennä naimisiin ristiäisten aikaan, kun on se pappi siinä muutenkin. Mutta vaan jos vauva on sitten alusta asti hänen nimellä! Voi hassua, sille on näemmä tuo sukunimi-asia kovin tärkeä :) Meistä ei kumpikaan ole oikein juhlien järjestäjä, joten ehkä se häät samalla kertaa olis ihan näppärä ratkaisu. Ei sitä varmaan muuten saa aikaiseksi.
Ristiäisistä puheenollen, mun äiti vaatii saada tietää koska ristiäiset on ja tarjotaanko lihapullia. Mun vastaus "en oo miettinyt vielä" ei muuten kelvannut. Pitäis miettiä ne lihapullat. Ilmeisen tärkeitä pullia :D
Kuuluisko alkaa miettimään sitä nimeä ennen niitä lihapullia? :LOL:

Niin ja töissä ne hoksas mun mahan toissa päivänä, joten olen virallisesti "tullut ulos kaapista". Taino. Ei tästä siltikään tiedä kuin ne kenen kanssa oon tekemisissä suht useaan.. Ehtiihän sitä kertomaan ku vauva syntyy :)

-iitu 22+2
 
zannukka Meillä kuopus oli kans viikon pienempi mitä menkoista laskettuna, kun mentiin varhaisultraan. Kaks viikkoa pitä piinailla, mutta sitten näky jo syke. Ja mullekin ultraaja sillon sano että on täällä kuitenkin kasvua, niin ei hän huolissaan ole. Toivotaan kovasti että viikon päästä siellä pieni sydän lujaa lyö :heart: muoks. Huomasin muuten että sinäkin Oulusta. Monelta sulla on ultra 1.3? Ollaan nimittäin samana päivänä siellä piinailemassa :)

Haperotta Mikä tilanne? :popcorn:

Kwaidan Kiitos :hug: Toisaalta itellä kyllä on luottavainen olo, että kaikki on kuitenkin ok, vaikka oireita ei oo. Jospa tää raskaus on vaan oireeton. Ja yleensähän ne oireet pamahtaa kerralla päälle, ainaki mulla :D Niin ja onnea täysiaikaisuuden poksumisesta. Enään korkeintaan viis viikkoa, niin vauva syntyy :heart:

ON Eilen tipahti VU-aika luukusta, ja se ois jo 1.3. Sillon on viikkoja 6+1. Veikkaampa että alkio (en uskalla vielä puhua vauvasta) on kuitenkin muutaman päivän pienempi, koska mulla on yleensä ovis kp16-17. Nyt ei kyllä etes ollu perinteisiä ovistuntemuksia, ja olin ihan varma että sitä ei tässä kierrossa oo etes ollu. Joudun menemään sinne yksin, koska mies on sillon lasten kans reissussa. Toisaalta tuntuu että etes meillä ei oo niin huono tuuri, vaikka huono tuuri onkin, että kolmas perättäinen raskaus ei jatkuis loppuun asti. Ultraan asti siis elän raskaanaolevan naisen elämää, ja jos putoan viikon päästä pilvistä, niin sitten putoan.
 
Viimeksi muokattu:
Marlin Kiitoksia ihanista sanoista :) Tunteet menee kyllä ihan laidasta laitaan taas...huoooooh. Mutta tosiaan raskaana kunnes toisin todistetaan. Mulla on se aika 12.30 ja jouvun kans menemään yksin sinne kun mies lähtee työreissulle Ruotsiin tuossa ens viikon alussa. Pittää nyt kattoa jos soittasin jonku kaveriksi sinne kuitenkin, että jos vaikka tuleekin huonoja uutisia niin ei tarvis yksin sitten niitä miettiä kotimatkalla. *muoks* Soittelivat just tuolta Keskusneuvolasta ja ultra onkin jo maanantaina 25.2...onneksi :) Ja jos hyvin käy niin mieskin pääsee nyt sitten mukaan sinne ultraan.

Iitu85 Taitaa olla tosiaan tärkeät lihapullat jos niitä nyt jo pitää miettiä ja sulla kuitenkin laskettuun aikaa ihan kiitettävästi vielä. Liekö siellä vaan tuleva mummu jännittää niin kovasti, että sen mielestä kaikki pitää suunnitella kuukausia etukäteen jo valmiiksi :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
zannukka Eli peräkkäin ois ollu meillä ajat. Mulla klo 13 :D Mutta hyvä että pääset jo aikasemmin. Me ei olla kerrottu vielä kellekkään, joten en ite voi pyytää ketään mukaan : /

Iitu85 Tosi tärkeitä lihapullia kuulostas olevan :D

Taas omaa napaa. Mulla on pinna ihan älyttömän kireellä. Tuntuu ettei mitään jupinaa jaksa lapsilta kuunnella :ashamed: Ja tosi mielenkiintosta yrittää niille sitten sanoo, kun ei ääntä lähe juuri ollenkaan, ja sekö raivostuttaa vieläkin enempi :whistle:
 
Heipp!

Elossa ollaan. Kovat migreenikohtaukset tuntuu jääneen taa.. Toivottavasti pysyvästi kiitos. Kyllä siellä sairaalassa tulikin rampattua ihan tarpeeksi. Estolääkitys otettiin sitten takaisin käyttöön kun tilanne oli niin mahdoton. (Lopetin lääkkeet kun testi näytti plussaa).

Tää saikkuilee nyt siihen asti jolloin tulee 12vko täyteen. Varmuuden vuoksi, jos vaikka kohtaukset alkavat taas piinata.

Muuten olo ihan ok. Ruokahalua on jo vähän paremmin. Eilen olin ekalla neuvolakäynnilläkin :) Tuntuu että aika on mennyt tosi nopeeta.. Lauantaina poksuu jo 9vko käyntiin.

Sitten vähän muutakin kuin vaan omaa napaa..

Sanniz Olenkohan jo onnitellut sua pikkuisesta...NO ONNEA JOKA TAPAUKSESSA! Niin ja ihana tuo sun kertomus :') :heart::heart:
Neiti-81 SUPERSUURET ONNITTELUT PIKKU TYTÖISTÄ! :heart::heart:
Tanita Onnea tyttö- ja poikalupauksesta! :)
Zannukka Tsemppiä odotteluun! Tule sitten heti kertomaan HYVÄT uutiset! :)

Niin ja tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista!

Yritin ainakin parhaani mukaan kaikkia vähän muistaa... :D Heh.

Oikein hyviä vointeja ihan jokaiselle.

Serenade 8+5
 
Marlin Mää kärvistelen sitten perjantaina sulle hengessä mukana :D Ei meilläkään tiiä ku ihan muutama läheinen ystävä vasta asiasta. Jotenkin sen KKM:n jäläkeen ei nyt sitten ollu hötkyilty tuon kertomisen kans.

serenade Kiitoksia ja tullaan kertoon uutisia sitten maanantaina. Toivotaan, että sulla pysyis nyt ne migreenit kurissa. Tiiän omasta kokemuksesta ettei oo mitään herkkua potea migreeniä ja varsinkin jos se on ihan jatkuvaa. Mulla onneksi kohtauksia ei tosiaan ihan hirveen usein tuu enään nykyään.
 
Onnea kaikille plussanneille sekä hyviä ultrauutisia saaneille! Tuo alkuvaiheen hermoilu on takuulla kaikille täällä tuttua. Itse olin panikoija pahimmasta päästä ainakin nt-ultraan saakka. Sitten relasin vähän, mutta tokihan vieläkin ajoittain käy monenlaisia huolia mielessä.

Kävin kuitenkin jenkeissä äitiysvaateliikkeessä, ja kyselin, että missä vika, kun se mahapussi mulla joka farkuissa löystyy ekassa/tokassa pidossa ja sitte ne housut vaan valuu.
kodehu, mun piti sulta tulla kysymään, että missä päin jenkkejä te olitte? Tästä oli joskus varmaan puhetta, mutta jos satuitte olemaan NYKissä niin olisiko sulla jotain hyviä äitiys- / vauvatarvikeliikkeitä suositella? Minähän kuvittelen sinne lähteväni vielä piipahtamaan rv 30, ja ajattelin shoppailla sen verran mitä nyt siinä hotellin lähinurkilla tai helpon kulkuyhteyden päässä sattuis olemaan.

Mukava muutenkin lueskella kaikkien kuulumisia, vaikka harvakseltaan nykyään ehdin ja jaksan kommentoida. Oma vointi on ollut oikein hyvä, useimmiten on olo kuin ei raskaana oliskaan - kunhan ei yritä tehdä mitään fyysisesti raskasta tai kävellä pitkää matkaa yhteen menoon. 30 minuuttia on ihan maksimi kävelylenkin pituus. Mutta siis arkinen oleminen ja eläminen sujuu ihan kuin ei mitään :) Vauvan liikkeitä tuntuu toki päivittäin mutta istukka on oikealla edessä siten, että jos vauva päättää oleskella oikealla puolella kohtua, liikkeet tuntuu vähemmän ja vaimeammin. Muutenkin mahassa taitaa olla vielä sen verran tilaa kieppua, että joskus vauva voi olla päivän-parikin pääasiassa jossain "takana" / raajat taaksepäin mun kehoa tms, että liikkeet ei tunnu niin hyvin. Joinain päivinä sitten taas potkut on melkein nähtävissä mahan päälle. Ja huvittavaa, kun toisinaan maha on ihan "vino" riippuen siitä, millä puolella sintti siellä majailee. Ihan hassua, että laskettuun aikaan on enää 12 viikkoa - vauvanhan täytyy siis tässä loppuaikana ottaa ihan mieletön kasvuspurtti pienessä ajassa. Jotenkin outoa, että noin pian mun mahassa pitäisi olla "valmis" vauva!! 12 viikkoahan on yksi hujaus!

Äitiyslomaa ajattelin ehkä sittenkin aloittavani muutaman päivän varhennetusti, vaikka ensin olin ajatellut olla töissä ihan loppuun saakka. Tämä päätös johtuu paljolti tilanteesta meillä töissä, mutta vähän pidempi lomailukin tulisi kyllä enemmän kuin tarpeeseen. Mulla jäisi tämän vuoden talviloma pitämättä, joten se olis sitten vastaavasti pidentämässä äitiyslomaa toisesta päästä sen verran, kuin mitä tämä varhennus veisi.

Huomenna saisi poksuakin, siis päivän verran vajaa etukäteisPOKS siltä varalta etten huomenna täällä käväise:
Scarleth ja Sintti 27+6
 

Yhteistyössä