~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Kiitos malttamaton :)
Onko muilla ollut alkukolmanneksella jatkuvaa nälän tunnetta ? Itse voisin syödä ihan koko ajan, mandariineja kuluu tosi paljon, lämmin ruoka on saatava kaksi kertaa päivässä ja voileipiä välipaloina, nytkin massu kurisee ja on jotain vailla. :) Alkuraskaudessa useammin kuulee sitä, että mikään ei oikein maistu.

9+1

tanita mulla on aina just toi: koko ajan täytyy syödä. Ihan kun olisi krapula 24/7, painonnousussa tuon kyllä on myös nähnyt mutta mulla onneksi rv 30 jälkeen painonnousu rauhoittuu vaikka tälläkin hetkellä mussutan karkkia :) ja kuulun/kuuluin niihin onnellisiin, joilta imetys kuluttaa raskauskilot :)

Omenankukka en huomannut listasta, että missä päin asustelut. Oisin vaan udellut, että missä kävit lääkärissä. Mietin vaan, että pitäisikö vielä mennä tarkistuttamaan omat rajoilla olleet kilppariarvot. Ei vaan haluis mennä ihan kenelle tahansa. Äitipolilla jo mulle sanoivat, ettei oo mitään huolta kun ovat viitearvojen sisällä. Laittakaahan hyviä lääkärisuosituksia.

Mäkin kävin toisen KKM:n vuoksi lapsettomuuteen erikoistuneella lääkärillä ja tosiaan tuon saman vastauksen sain minäkin. Kolmannen (kemiallisen) jälkeen täyspäinen ihan tavallinen gyne antoi luget kun kerroin lyhentyneistä kierroista. Sanoi, että voihan niitä kokeilla, kun ei niistä haittaakaan ole. Aika nihkeästi tuntuvat
lugeja kuitenkin määräävän.

Voisinpa minäkin käydä kyselemässä, että josko työterkkarissa vielä ottaisivat uudet arvot ja sitten menisin endokrinologille...

Mietin muuten tässä yks päivä, että kyllä hermoilijan raskaus tulee kalliiksi. Toiset käy vaan julkisen tarjoamissa ultrissa, kun itse on hypännyt jos jonkinmoisella lääkärillä lähes koko raskauden ajan. Jokainen käynti on kyllä ollut hintansa arvoinen, mutta ei parane laskeskella, kuinka paljon olen yksityisiä lääkäriasemia jo tähän mennessä tukenut.

Heips!

Nelliellille
suuuuuuuret onnittelut pienestä tytöstä! :heart:

Tervetuloa mukaan Tanita ja onnittelut tupla-odotuksesta! :)
Meillä on muuten ultrat samana päivänä; 18.12!
Ja mulla on myös koko ajan nälkä! Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja rutkasti välipaloja. Mandariinia ja voikkaria menee aivan älyttömästi. Mulla alkaa etomaan, jollen syö ja sitten syön ja sitten onkin taas jo kohta nälkä. Sunnuntaina mun tämä ruokasysteemini meni sekaisin kun olin kurssilla ja meinasin kotiin tultua alkaa itkemään ihan typeriä. Onneksi mies osasi jo lukea mua: nopeasti ruokaa lautaselle ja kas kun oli heti parempi maailma! Mä myös kiukustun helposti, siihenkin auttaa kun vaan syö usein! Yritän pitää annokset pieninä, mutta kyllä niitä kiloja varmaan silti tulee...

MiNalo: Voi surkeuden surkuus. Olen todella pahoillani. Kiva kuitenkin nähdä, että olet jotakuinkin positiivisin mielin.

Neiti: Ihana lukea noin paljon hyviä kuulumisia :)

Malttamaton: Mun tekee edelleen mieleni sitä bagelia. Et arvaa minkä kiusan teit, kun siitä monta päivää sitten puhuit! Onkohan huomenna pakko antaa himolle periksi, niin menis sekin himo ohitse!

).( Kuulostelen oireitani nyt ehkä vielä normaalia tarkemmin. Viimeksi meni näillä paikkein kesken. Rinnat aristaa edelleen ja etova olo vaivaa, jollen syö tarpeeksi usein. Iltaisin alamasu turvottaa sen verran, että voisin kuvitella olevani raskaana. Olo on silti aika epätodellinen ja olen alkanut tahtomattani valmistaa itseäni siihen mahdolliseen keskenmenoon. Perjantaina menen lapsettomuuspolille ultraan, joten silloinhan se tilanne selviää. Toisaalta pelottaa mennä sinne. Olis vaan niin kiva olla tietämätön kaikesta ja antaa sen toivon tulla. Mutta kun ei uskalla niin ei.
Perjantain jälkeen sitten seuraava ultra onkin nt-ultra 18.12., jos vielä tarvetta.

-iitu 9+4 (G4P0)

MiNalolle pahoittelut menetyksestä. Asenteesi on kadehdittavan hieno, se varmaan auttaa kantamaan vaikean ajan yli. Onnea uuteen yritykseen, toivottavasti saadaan sut pian takasin tänne :heart:

Neitillä ihanan paljon hyviä uutisia!

iitu toivottavasti ultrassa kaikki hyvin, oireet tietenkin lupailee hyvää ja antaa toivoa.

l.l Nyt kun täällä on ollut niin paljon puhetta noista kilpirauhasarvoista niin alko itseäkin hirvittää, sitä on nimittäin suvussa tosi paljon. Ne on kyllä tän vuoden puolella mitattu mutten muista kuollaksenikaan mitä ne oli, voipa olla että lääkäri on jopa puhelimessa sanonut niiden olevan vaan "hyvät".. Nojoo, ehkä ahdistelen neuvolan tätiä aiheesta seuraavalla käynnillä.

Ruokahalu on jotenkin pahoinvoinnin takia ollut aika huono, mutta löydän silti itseni mussuttamasta aina jotain, yökötyksen pelossa kai. Ekoina laattailuviikkoina paino tipahti pari kiloa, mutta viime punnituksella oli kyllä kirinyt takaisin lähtöpainoon, mutten tiedä voiko tuota nyt varsinaiseksi painonnousuksi sinänsä laskea..

Masu on alkanut pullottamaan, varsinkin iltaisin mutta nyt myös aamulla on pikkuinen kumpu :) Eipä tuota ehkä kukaan muu huomaa kun me miehen kanssa, mutta jotenkin kaikki tuntuu todemmalta tuon myötä. Tuleva isosisko on jutellut "pienelle pienelle vauvalle" ja aina toisinaan kertoo kuulleensa vauvan esim itkeneen tai puhuneen masussa :D Oi kumpa kaikki menisi hyvin!

(.) täällä valvotaan :-( kauhea flunssa iski päälle ja paine päässä tekee sen etten saa nukuttua. Mua on kyllä naurattanut, kun jouduin istumatyöstä sairaslomalle ettei pikkuinen tule ulos ennenaikojaan. No, tilanne on pikkuhiljaa edennyt ja huomisesta eteenpäin vauva on jo täysaikainen. Eilen käytiin perheen kanssa metsäretkellä ihan ongelmitta, miehen kanssa kannettiin ja pinottiin 3 motillista puita, päälle vielä saunottiin eikä kyllä nämä touhut aiheuttaneet mitään tuntemuksia paitsi tämän flunssan. Pitäisi varmaan mennä duuniin istumaan, niin saisi vauvan ulos? Tänään neuvolaan! Katsotaan mitä paino näyttää, kun viimeisen kerran olemattoman painon nousun takia, olen vetänyt herkkuja ihan kaksin käsin :)

mumina meillä alkaa noi tulevat isosiskot olemaan jo yhtä malttamattomana, kun äitinsä. Heistä vauva on ollut mahassa jo niin pitkään, että olisi kuulemma jo aika tulla pois. Kyllä, olen samaa mieltä, paitsi nyt en halua synnyttämään kun nenä tukossa, joten voi tehdä tiukkaa hengitellä ilokaasua.

iitu mullahan kiristyy hermot heti, jos en saa ruokaa 2-3 tunnin välein. Aina näin, mutta raskausaikana korostuu. Olen lohduttautunut ajatuksella, että johtuu varmasti nopeasta aineenvaihdunnasta: alkuaikana ja keskiraskaudessa kiloja kertyy mutta loppua kohden rauhoittuu (sanon näin ennen tämän päiväistä neuvolaa) ja imetys mulla vienyt kilot aina supertehokkaasti. Esikoisen jälkitarkakstuksessa olin alle lähtöpainon ja kuopuksen tarkastuksessa lähtöpainossani. Hyvältä noi sun oireet kuulostaa ja ihana ettei hematooma ole vuodellut enää.

synnytyksestäpiti vielä sanoa sen verran, että vähän alkaa jännittämään! Kuopuksen oli niin ihanan helppo alle 2 tuntinen, voisiko sitä vielä käydä yhtä hyvä tuuri ja päästä niin helpolla? Jos jokin on varma, niin se että vauva on lähtökuopissaan. Pää on kiinnittynyt ollut jo pitkään ja tuntuu, että häpyluu räjähtää kahteen osaan tuosta keskeltä.

Missäs porukka on meidän ketjusta? Neuvolassa käyty ja kaikki ok: sf-mitta hurjat 36cm, joten vähän alkaa jännittää minkä kokoinen jässikkä masussa on kun esikoisesta laskettuna oli 34.5 ja oli silti yli 4kg syntyessään, nyt kuitenkin pääkin on ihan superalhaalla ja täysin kiinnittynyt edelleen. Painoa on nyt tullut yhteensä 13.5kg eli vaan 250g/vko vaikka olen oikeasti vaan herkutellut viime viikot :)

Minä sain nyt ensimmäisen kerran viikkoon keskustelun ylipäätään aukeamaan. Kaikki muut sivustot toimii, mutta kaksplus... Koska sivuston toiminta on tosi hankalaa, en edes uskalla yrittää mennä edelliselle keskustelusivulle,kun tämäkään sivu ei näytä normaalille (mm. tekstityylinapit puuttuvat). Tältä sivulta kuitenkin selvisi, että MiNalon raskaus meni taas kesken, josta olen pahoillani. Tanita taas on ilmeisesti tulossa tuplasti äidiksi, josta hirmuiset onnittelut! Nellielliä kerran yritin onnitella, mutta sain failure-ikkunan (ja sen jälkeen en ole keskusteluumme päässyt näkemään, tuliko viesti perille), mutta kokeillaan nyt uudelleen. Eli onnea prinsessasta!

Oma olo on aikalailla normaali, ei ns. raskausoireita. Maha on järjetön ja peittelemätön, kohtu ajoittain kivistelee ja tuntuu olevan noussut ylemmäs lantiosta sekä tee ällöttää ja mitään piparia/pullaa/kakkua/suklaata ei tee ollenkaan mieli. Olisiko tällä kertaa siis poika tulossa, kun makeaa ei poikkeuksellisesti halua eikä pysty syömään... Lugeja aloitin ajamaan alas maanantaina, huomenna vielä laitan kaksi annosta, sitten vielä muutama päivä pelkkiä ilta-annoksia ja sitten ollaan oman kropan varassa. Nt-ultra on maanantaina itsenäisyyspäivän jälkeen.

tillukas 10+5

malttamaton, jopas on ison oloinen vauveli jo tässä vaiheessa :eek:

Tämä ketju näyttää tosiaan vähän hiljentyneen, itsekin olen laiskahkosti kirjoitellut. Osasyynä siihen on se, että yhdestä toisesta ketjusta perustettiin mukava Facebook-ryhmä jossa tulee kirjoiteltua enemmän. Toisaalta sitten taas omassa raskaudessa ei nyt näinä päivinä ihan hirveästi tapahdu muuta kuin odottelua, niin ei ole sitten oikein ollut mitään omiakaan kuulumisia kerrottavana. Eilen olin neuvolassa ja ihan hyvin siellä kaikki oli, meilläpäin ei siis neuvolassa ultrailla mutta sydänäänet kuunneltiin ja aika vilkkaasti liikkuva sintti siellä tuntuu olevan. Hemoglobiinit, painot, verenpaineet, pissat kaikki ok, ei siis mitään ihmeempää kuin liikkeiden ja rakenneultran odottelua. Viikot on jotenkin alkaneet rullata nopeammin.... kohtahan on jo joulu, onneksi sitä odotellssa lähes unohtaa jännäillä raskauden kulkua. Aika hämmästyttävän paljon olen noista alkupaniikeista rauhoittunutkin :)

tillukas mulla oli erona tyttöjen raskauksissa ja tässä poikaraskaudessa maistunut just makea vaikka normaalisti olen todella herkkuperse, nyt valitettavasti maistuu taas :)

Malttamaton ja täysaikainen baby tänään eli 37+0

tillukas mulla myös kaksi tyttöä joiden odotuksissa vedin irtokarkkeja päivittäin. Nyt ei makea juurikaan ole uponnut, karkkia en syö kuin yhden tai kaksi kerrallaan ja jo yököttää. No muutoinkin olen voinut tosi pahoin mutta niin voin tytöistäkin ja silti herkuttelin makeilla aina kun olo salli. Mielenkiinnolla odotan olisiko tällä kertaa poikavauva matkalla :)

malttamaton onnea täysiaikaisuudesta! Nythän vauva saakin syntyä milloin vaan, kun on kutakuinkin valmis maailmaan. Sf-mitta ei välttämättä vauvan kokoa kerro mutta hienosti on poika varmasti kasvanut. Mulla esikoinen oli yli nelikiloinen eikä sf-mitta ollut mitenkään hurja missään vaiheessa ja masu muutenkin tosi pieni. Kakkosesta masu oli rutkasti isompi ja vauva melkein kilon pienempi.

Oma vointi on paranemaan päin. Edelleen oksentelen, erityisesti öisin. Kai tämä jossain vaiheessa loppuu?!?!? En mä aiemmissa odotuksissa näin intensiivisesti oksennellut enää tässä vaiheessa, yksittäisiä kertoja vain. Tämäkin vahvistaa poikaoloa... ;) Maha on jo ihan selvä vauvamaha, kasvaa vaan ja omat vaatteet jää pieniksi. Painonnousu selviää parin viikon päästä neuvolassa. Tuskin on ihan jättilukemia kuitenkaan vielä, en koe lihonneeni lainkaan (pahoinvointi varmasti osasyynä). Juuri mietin ettei pariin päivään ole masusta tuntunut muljahtelua kummempaa niin johan alkoi paukahtelemaan housun saumaan eli liikkeitä tuntuu, hentoisia vielä mutta kuitenkin :heart: Kunnon potkuja odottelen, niitä joissa masunahka venyy ja tuntuu että vauvan jalka on kohta ihmisten ilmoilla :D

Tanitalle onnea tuplalupauksesta!!

Pikkuinen 15+0

Hola!:wave:

Malttamattomalle onnea täysiaikaisuudesta:heart:

raskauden oireista mä en oo voinu sukupuolta päätellä: aika erilaisia kaikki ollut ja kaikista on tyttö siunaantunut :)

(.)

Mä aloitin aamun siivoamalla. Vessakin tuli kuurattua, mattoja tampattua. tarkoituksena ois ripustella jouluvaloja tänään :)
Pihan laitoin myös talvikuntoon, nyt kun sitä luntakin luvattiin. Uima-allas löysi tiensä vihdoin varastoon, ja trampoliinin purin osiksi.
Kukkapurkkeja tyhjentelin ja korjasin lasten leluja pois pihalta, ja terassin siivosin. HUH
ja sitten kannoin vielä puita tupaan että saadaan torppaan lämpöä:D

Arvatkaas miltä liitokset nyt tuntuu?|O Hyvä että sohvalta pääsin ylös:ashamed:
No mut on kaikki hoidettu, esikoisella onkin kaverisynttärit talviharjoitteluhallilla. Siel on muutenkin lasten tapahtumailta, joten suuntaan sinne muutenkin keskimmäisen muksun ja kuopuksen kanssa:heart: Lupasinpa ottaa keskimmäisen kaverinkin mukaan..
Jos huomenna sais sit vaan olla päivän.....:rolleyes:

jahas, pienin pentu kitisee ruokaa... ruuanlaitto puuhiin siis...

T:Neiti+Prinsessat 27+.............5?

neiti -81 täällä kanssa liitokset huutaa apua, tai siis häpyliitos keskeltä. Eilen sitä kirosin, tänä aamuna heräsin kivuitta, mutta noin klo 15 iski aivan järkyttävä, jatkuva kipu joka siis tuntui polttona ja kirvelynä liitoksessa. Panadolia jouduin ottaa ja miehen soitin töistä kotiin kun kipu oli niin kamala. Pää painaa tosi pahasti jonnekin hermoon, koska toiseen sisäreiteen tulee tunnoton alue vähän väliä. Apua, palautuuko mun kroppa enää ikinä kivuttomaksi?!

Mulla oli myös järkyttävät liitos- ja selkäkivut ekassa raskaudessa, kävely ja seisominen sattui, saatika nouseminen, öisin oli ihan kauhea herätä kääntämään kylkeä. Hommasin jossain vaiheessa tukivyön mutta se auttoi vain aluksi, lopulta tuntui vain pahentavan. Öitä varten hommasin satiinipyjaman, kääntyminen kävi liukkaammin :D
Tänään onkin sattumalta ollut ihan hirmusen kipeä alaselkä, varsinkin kumartelu vihloo ja säteilee välillä niin lujasti mahankin puolelle että tuntuu supistuksilta. Ei kuitenkaan ihan, toivottavasti eivät oikeasti sitä ole.. Onko kellään muulla ollut jo näin aikaisilla viikoilla tuollaisia kipuja? On kyllä varmaan paikat esikoisesta ihan löystyneet, en ole pahemmin raskauksien välissä jumppaillut... Nyt se kostautuu :ashamed:
Toivottavasti kuitenkin on vaan selän yleistä vihoittelua eikä mitään muuta pahaa enteilevää....

mumina 13+6

malttamaton: Onnea täysiaikaisuudesta :heart:
Mihin viikkoihin asti sä muuten pistit klexanea? Mulle on nyt määrätty rv34 asti, mutta katsotaan varmaankin tilanteen mukaan tässä matkan varrella (jos ees tarvii katsella..)

kwaidan: Olisko aivan kauhee homma päivittää tuonne etusivun listaan myös "poikalupaus" ja "poikaolo" ? Olis niin kiva käydä välillä sieltä tsekkaamassa, kun mun päässä ei ainakaan pysy aina kaikkien lupakset ja "muuten vaan fiilikset". :)

).( Kaksi yötä ultraan. Toisaalta positiivisin mielin, mutta toisaalta laskin jo, että jos todetaan kkm, niin täytyy varmaan lauantaina ottaa se lääke ja maanantaina polille... On ihmisen mieli tyhmä! Ei ole mitään syytä ajatella että taas olis kkm ja ajattelen silti. PÖH!

iitu 9+6

Heips kaikki ja kiitos onnitelleille :) Huomenna olisi oman tk:n neuvola. Puolitoista tuntia sanoi täti varanneensa meille keskusteluaikaa, ohhoh :) Välillä tulee kyllä mieleenkin kaikkea, mitä pitää kysyä, mitenhän ne muistaisi vielä paikan päälläkin. Ainakin pitäisi kysyä tämänkin hlön mielipide tuosta mini-disperinin syömisestä "kaiken varalta ettei tulisi tukoksia". 12 vkolle asti jotkut nettikeskustelujen perusteella on syöneet, toiset pidempään, toiset vähemmän. Eli primaspanin ja ilmeisesti klexanenkin tyyppisiä vaikutuksiahan tuolla omin päin haen. Keskenmenon pelko kun on ihan hurja koko ajan.. -Esim. yks päivä säikähdin kamalasti kun menin veskiin, että vuodan verta, sydän oli pysähtyä, mutta tarkemmin katsottuna pikkareissa vain näkyi punaista kankaan kuviota läpi. :rolleyes:
Jos sieltä vaan jonkinlainen laite löytyy, niin mielelläni yrittäisin kuunnella pikkuisia massusta. Tuntuu niiiin pitkältä ajalta odotella seuraavaa havaintoa heistä sinne 18.12 saakka jolloin on seuraava äitipolin käynti.

Kiva lukea täältä myös pitemmällä olijoiden kokemuksia, itse kun on niin alussa, ettei mitään tuntemuksia ole, mahan paisuminen ainoa merkki, että jotain on erilailla kuin ennen. Noita kesä- ja heinäkuisten ketjuja tulee myös luettua, mutten ole itse kirjoitellut. Ehkä tässä ajan myötä tulee rustailtua enemmän asiaa sinne sun tänne, nyt on kaikki vielä niin ihmeellistä ja varovaista. :)
Tsemppiä ja hyvää vointia ihan jokaiselle.

9+5

iitu mä pistin vaan rv 12-13 asti, mutta mulla on aina tulleet Kkm ennen noita viikkoja. Alkaako pistäminen kypsyttää? Ihan huutava vääryys, että joudut laskemaan päiviä ultraan, kun musta sulla olisi oikeus olla laskemassa mun kanssa päiviä synnytykseen. Epäreilua :-(

tanita mulla on joskus ollut ihan kirjattuna ylös kaikki miljoonat kysymykset lääkäriin mennessä, mutta sitten en ole kehdannut kaivaa lappua esille etteivät pidä ihan hysteerisenä. No niin kuin olen monta krt todennut tässä raskaudessa, niin nyt musta varmaan löytyy sairaalan papereista merkintä "hysteerinen odottaja", kun koko ajan on jotain ollut mielestäni hullusti.

(.) mä olen valvonut jo monta tuntia. Kauhea flunssa päällä ja nenä niin tukossa ettei saa nukuttua, näin viimeiset 4-5 yötä ollut, joten nyt oikein toivon ettei lähtö tule ennen kun saan itseni kuntoon ja levättyä kunnolla. Luulisi ajan taas kuluvan, kun mies on pe kotona, kun järkätään kuopuksen synttäreitä lauantaita varten. Niitä juhlitaan vielä mun sisarusten voimin su, kun mies lähtee enduro-kisoihin niin halusin tänne porukkaa mun seuraksi. Mies pelkää ihan kauheasti, että synnytys lähtee just tuolloin käyntiin eikä hän ehdi paikalle, mutta en usko. Mulla on sellainen olo, että poitsu syntyy 9.12. eli pidetään tätä "virallisena" veikkauksensa :)

Mumina Minulla oli viikko sitten (aika tarkkaan rv 10 siis) selviä liitoskipuja si-nivelessä eli siinä kohdassa, jossa selkäranka yhtyy lonkan luihin, kestivät muutaman päivän. Nyt on oireetonta paitsi että pidempään (yli 1km) ei voi kävellä, kun selkä kipeytyy. Mielenkiintoinen puoli vuotta edessä siis. Ja toinen mokoma sitten niitä palautumiskipuja. Molemmista tytöistä olen ollut kohtuullisen kipeä. Esikoisesta koin kivut pahemmiksi, toisesta paikat olivat kertaalleen venyneinä helpommin venymässä, mutta kyllä ne liikkumista ja olemista rajoittivat. Taisi pitkälti olla niiden helpoksi kokemiseen syynä se, että esikoisen raskaudesta oli muistissa se, että oli kipeä eikä sitä ollut osannut ajatella, toisen kohdalla kivut eivät yllättäneet, niin ne tuntuivatkin inhimillisiltä.

Olen nähnyt nyt jo useamman kerran unta siitä, että km vuoto alkaa. Kerta kerralta vuoto alkaa unessa runsaampana. Ihan pikkuisen jotain peikkoja päässä?

malttamaton Onnea täysiaikaisuudesta. Toivottavasti toivut flunssasta ennenkuin vauva syntyy. Melko jännää milloin hän tulee, että saisitte viettää joulun kotona.

iitu85 Mulla on myös kkm ajatuksia tosi paljon. Se on ärsyttävää. Luulisin, että nyt on meneillään vasta viikko seitsemän. Ihan oireettomana vielä, joten kyllä ahdistaa. Tsemppiä sulle huomiseen ultraan! =)

tanita Mulle on ensi viikon perjantaille varattu kanssa toi 1.5h neuvola. Tuntuu ihan pöhköltä mennä sinne taas ennenkun edes tietää onko ketään olemassa. Just elokuussa kävin ne lomakkeet täyttämässä.

tillukas Mä olen myös nähnyt monta unta keskenmenosta. Kyllä ne aivot jotain prosessoi. Olen tosin myös jo nähnyt vauva unia! Ekassa kkm raskaudessa näin monta poikaunta. Nyt on ollut yksi tyttöuni. Unessa hänellä oli nimikin. Olen nyt alkanut pitämään siitä nimestä vaikka tietoisesti en ikinä olisi osannut moista valita :).

Kivaa loppuviikkoa kaikille!

Oloista- ja lupauksista: Jos haluatte etusivulle maininnan sukupuolesta, pistäkää päivityspyyntöä punaisella. Ei ole ollenkaan iso vaiva niitä listailla :) Mehän ei otettu sukupuolta selville, niin en taas edes oikein muistanut, että sekin voisi näkyä listauksessa!

mumina Itse olen ollut pääosin hyvävointinen raskauksissa, mutta tuo alaselkäkipu on ollut melko voimakasta juurikin aika varhaisessa vaiheessa. Nyt taas tuntuu, että selkä on paljon parempi kuin pari kuukautta sitten. Eli omien kokemusten mukaan ihan normaalia, enkä oikeastaan edes ole ollut siitä huolissaan, kun olen liittänyt sen niin voimakkaasti juuri alkuraskauden oireisiin. Ja oireitahan minulta on koko ajan puuttunutkin, niin olen sitten "nauttinut" tästä selkäkipuoireesta :LOL:

iitulle tsemppiä ultran odotteluun ja toivotaan hyviä uutisia, joita voit tulla sitten jakamaan kanssamme :heart:

tillukas Toivottavasti painajaiset hellittävät. Onhan se toki ymmärrettävää, että alitajunta työstää näitä asioita. Valitettavasti : /

malttamattomalle pikaiset paranemiset ja jaksamisia viimemetreille!

Simpu83 Esikoista odottaessani näin juuri ennen synnytystä unen vauvan syntymästä ja nimestä, jonka päätimme hänelle antaa. Kun vauva syntyi ja olikin juuri samaa sukupuolta kuin unessakin, ei meillä ollut muuta vaihtoehtoa, kuin valita juuri tuo nimi ;) Pitkää pinnaa alkuajan odotteluun sinulle.

Ja kaikille muillekin kaikkea hyvää :) Omanapa voi paksusti. Sokerirasitus viime viikolta oli ok. Tyyppi möyrii kiitettävästi. Ja täällä sataa lunta :heart:

kwaidan 25+1 (*poks poks* jälkikäteen)

Neuvola venyi kaksituntiseksi. Siellä oli kätilöopiskelijakin ja olihan se ruhtinaallista kun oikein kaksi ihmistä kyseli ja sai puhua itsestään ja raskaudestaan koko ajan. :D Dopplerilla myös kuunneltiin molempien pikkuisten sydänten tykykset :heart: :heart:

Lohdulliselta kuulosti, että mitä ilmeisimmin kaikkien todennäköisyyksien mukaan aika varmoilla vesillä mennään, ettei siis tarvisi niin hurjasti pelätä sitä keskenmenoa enää niinkuin minä olen tehnyt. Minidisperinin ottamista edelleen mielenrauhani takia ei kielletty. Syödä käskettiin tihein välein. Olin saanut kuukaudessa 5 kiloa painoa lisää, itseäni hätkäytti, mutta väittivät että on normaalia kun neste ja veri ruumiissa lisääntyy, etenkin kaksosraskauden määräksi.

Ai niin ja jotenkin tämä viikkojen laskenta meni nyt niin, että kuulemma tänään oli jo 10+0, että poks vaan sitten. :)

).( Raskausoireet on kaikonneet tänään, joten huominen ultra pelottaa aivan järjettömästi. Onneksi se on jo klo 11! Pelkään silti pahinta, ei sille mitään voi. Olis ny ne oireet ees kunnolliset. Mut ei ole tänään tuntunut miltää, ei edes huonoa oloa vaikka olen sen toivossa jättänyt välipaloja syömättä. Vielä eilen olisi moisesta ollu tosi etova olo. Phuuuuh.

-iitu 10+0, poksista vaan toistaiseksi

Viimeksi muokattu:
iitu85:lle kovasti peukutuksia ja tsemppiä ultraan. Eiköhän kaikki ole hyvin, oireethan voi välillä häipyä ja tulla takaisin, tai sitten alkuvaiheen mentyä ohi kuvotukset loppua kokonaan. Niin esim. itselläni niitä pahoinvointeja ei ole ollut ollenkaan koko aikana ja silti kaikki edennyt.

Yhteistyössä