Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

Hei kaikki!

Varovaisesti nuuskin tälle puolen. Tänään näytti digi 3+. Olo on niin epätodellinen vielä. Oireita alkaa pukata, eileen tuli voimakas pahoinvointi ja tänään se on ollu mukana arjessa. Miljoona mietettä ja miljoona pelkoa. Mä oon laskeskellu että jotain 5 + 2-5 olisi tällä hetkellä. Varhaisultraa pitänee alkaa varailemaan... Neuvolaan tänään jo soitinkin ja yritin kierrellen josko olisi saanu kunnalliselta, mutta ei.. Ei täälä oo toivoakaan sellaisesta, iloisesti vain ilmoitti että soittele sit tarkat viikot kun oot käyny yksityisellä...

Täälä onkin monta tuttua naamaa, monella jo jännät paikat ihan oven takana, ihanaa :)
 
Voi Pölö- miten mahtavaa! Heti vaan riviä mulle niin pääset listalle! :)

Täällä sokerirasitus ohi. Oon niin tyytyväinen, että pääsin siihen vaikka suurinosa tuntuu sitä välttelevän syystä tai toisesta. Aloitusarvo oli 4.3 ja sokerilitku upposi kuin shamppanja konsanaan siinä kohtaa kun juomatta oli oltu 12 tuntia.. Ensimmäinen tunti oli kaikista hauskin, koska sain kuin saikin pienen sokerihumalan ja siinä tokan mittauksen jälkeen myös beebis oli selkeästi sokereissaan myllertäessään menemään sen verran selvästi ettei voinut jäädä epäselväksi ollaanko siellä elossa ja olemassa vai ei :heart: Tokan tunnin aikana torkuin ja nukahtelin jatkuvasti. Kello kun löi 10 ja viimeinenkin mittaus oli paketissa niin aukesi kinkkusämpylä. Eikä oo muuten hetkeen maistunut ruoka yhtä hyvältä!
Huomenna saan tulokset ja jostain syystä ton rasituksen jälkeen olo on aika varma sen suhteen, että kaikki on kondiksessa. Ja nää liikkeet - miten voi olla että tunnen ne ja miten voi olla, että ollaan näin pitkällä jo!

Fujin & 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Pölö- Tervetuloa! :) kiva, että vauvakuume puolelta tulee koko aika lisää porukkaa :)

Fujin Apua, ihanaa! Sä tunnet jo liikkeitä noin selvästi!!! :) mulla on tuntunu kans ihme kuplintaa, mutta en ole varma onko ne niitä :)

Muoks. Tuossa aijemmin kun olin kirjotellut että on ollut ihme kuplintaa mutta en tiedä onko ne vauvan töykäisyjä, mutta tässä töissä kun ei juuri ole mitään tekemistä niin koneella istuskellessa rauhassa mahassa jotain ihme tuntemuksia tuntunut vähän väliä ja olen ihan varma että ne on niitä!! :D hassun tuntuista!! :D

Miwwi 17+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
miss_piggy
Fujin, ihmeen aikaisin sulla tuo sokerikoe, täällä se otetaan rv 26-28. Ja mulla se oli tänään. Litku uppos ihan ok, mutta odotustilassa meinas taju lähteä ja piti sohvalle pistää maate, kun eivät antaneet mulle makuupaikkaa vaikka olivat luvanneet. Viimeisen tunnin sitten onneks sain makoilla yhdessä näytteenottohuoneessa. Välillä pulssi hakkas ihan hulluna ja oli huono olo. Ja kaveri potki mahassa minkä kerkes, sai varmaan jonku virtapiikin siitä sokerilitkusta :D
Tulosten saamisesta ei kukaan puhunu mitään, muuta ku että lähettävät ne neuvolaan.

26+6
 
Miwwi Kyllä ne varmasti on liikkeitä :) Mullakin meni esikoisesta useampi viikkoa ennen kuin tajusin, että ne varmasti on niitä. Sellasta kuplintaa just :heart:

Mulla tuli esikoisen sokerirasituksessa ihan hirveä olo, kesti koko päivän. Mutta arvot oli ihan kunnossa (paastoarvo jotain 3,5 joka selittänee sen huonon olon)

Täällä odotellaan huomista ar-ultraa...

Eltsu 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Eltsu tuuhan sitten kertoilemaan, että mitä ultrassa näkyi :) - mulla ultra on 2,5 viikon päästä ja ootan sitä kyllä niin malttamattomana.

Voihan sokerirasitus, oli kyllä mun mielestä ihan superkamalaa, ja sai tehdä töitä ettei yrjö lennä ja joudu uusintaan. Käisttääkseni joudun siihen taas uudestaan, vaiks arvot oli kohdillaan ekassa.

Mulla on neuvola jo ensiviikolla, kun se tyyppi siellä puhelimessa ei suostunut uskomaan, et ovis on ollut vasta lokakuun puolella vaan oli vakuuttunut, et kun menkat on ollut 6.9. niin mä oon jo jossain 9+ viikolla menossa. Ei auttanut, et kerroin olevani pitkäkiertolainen ym. No ei kai siinä sitten mitään, jospa sit pääsisin julkiselle tuohon ar-ultraan :) . Tenttiin pitäis lukea (on ens ti), mut täällä sitä vaan surffaillaan. :whistle:

Mammala 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Heipsan! Täällä paukkuu jo 38 viikkoa täyteen tänään! Toisin sanottuna vaavi saa tulla ihan milloin vaan. :) Itsestä tuntuu että menee kyllä vähintäänkin lähemmäs laskettua aikaa ellei jopa yli.. mutta eihän tuo haittaisi vaikka tulisi aiemminkin. Olo on joka tapauksessa ihan jees viikkoihin nähden, ei mitään suurempaa kremppaa ja unetkin maistuu hyvin. Närästys kyllä kiusaa ikävästi ja välillä valvottaakin, mutta senkin kanssa on vielä pystynyt elämään. Eilen kävin kokoarvioultrassa ja tällä hetkellä tyyppi olis sen mukaan 3,6kg. Arviohan se vain on, mutta sen puolesta ei mitään hätää etteikö mahtuisi syntymään alakautta eikä käynnistystä tarvitse koon puolesta miettiä. Jei! Se oli päivän paras uutinen. :) Esikoinen kun oli 4,8kg syntyessään niin halusivat tuota kokoa nyt seurailla vähän tarkemmin.. pikku kirppuhan sieltä kuulostaa olevan tulossa meidän mittapuulla. ;) Hyvissä asemissa siellä ollaan pää alaspäin valmiina syntymään.

pömppis, miten siellä jaksellaan? Joko sää oot synnyttämässä?

stellini, mitenkäs siellä? Jännä nähdä kuka meistä kolmesta on ekana synnärillä!

fujin, huippua! Liikkeet on vaan jotain niin ihanaa :heart: Hyvä että rasituskin meni noin iisisti, eiköhän sieltä hyvät tuloksetkin tule. :)

miwwi, kyllä ne varmasti liikkeitä on :heart: Mullakin ekat liikkeet tuntui sellaisena kuplimisena ja kevyenä tökkimisenä, tästä toisesta kutsuin sitä tunnetta hipellykseksi kun se vaan kuvasi niin hyvin sitä tunnetta! Hieman eri tuntuista oli siis tällä kertaa kuin esikoisesta.

MammaLa, tervetuloa joukkoon! Eihän siinä mitään vaikka neuvola onkin jo niin pian, jospa sä saisit sen ar-ultrankin.

pölö, tervetuloa! :)

Ammiina ja pikkupeikko 38+0
 
Hellouta!

Tervetuloo ensinnäki uudet ja onnea matkaan :) Ja hienoa että on hyviä ultrakuulumisia ja muuta :)

Itellä olikin nvla tuossa keskiviikkona ja meinasin jo huolestua siellä kun kuunneltiin sydänääniä ja tutkittiin kun oli terkkariharjoittelija, joka sitten sanoikin että hänen mielestään tämä nyt ei ole pää alaspäin täällä! No miehän sanoin suoraan et "nyt heitän kyllä hanskat tiskiin jos se siellä on kääntymään menny" xD No onneks oma terkkari tuli ja tarkisti sit tilanteen ja sano et pää on niin alhaalla että näyttäis jo kiinnittyneenkin. huh! :D
Sit tuo vatsakaan ei oo toiminu enää niinkuin pitää ärsyttää :( Painoakin oli viikossa kilo tullu ja ihan johtunee tuosta. Nyt en syö enää kun salaattia ja vettä. Täytyy joku ruiske käyä apteekista jos ei ala helpottamaan :D

Alkaa kyllä pikkasen olla jo malttamaton olo tuon lähestyvän synnytyksen suhteen, tulis jo :D Miten nää viime hetket voikin tuntuu pitkältä....

p.ö.m.p.p.i.s rv 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Eltsu: Ihanaa, siellä pikkuinen sykki :) Eileen tutkiin netistä varhaisultrista kun sellaisen varasin. Ja koven monella oli mennyt viikot niissä kuinka sattuu. Onko niin pieni vielä että onko hankala mitata ja monet spekuloi myös sitä että jos se nyt on vaan normaalia että jokainen kasvaa eri tahtiin.. Niinhän se menee aikuisikään saakka :) Joten älä sitä ainakaan pohdi liikoja :)


(.) Tulin tänne vähän avautumaan. Kun pelko iskee aina välillä. Oon nyt kahtena yönä nähnyt unta että pyyhittäessä on jotain punaista. Herännyt siihen ja tokkurassa juossut vessaan kovassa pissahädässä ja vielä kovempi hätä et nytkö alko vuoto. Voiko ärsyttävämpää unta enää olla :( Tiistaille sain eilen varattua ar-ultran joten toivotaan, että kaikki ois hyvin. Ajatuksena oli myös että sais tarkempaa aikaa selville missä kohtaa mennään, mutta, eipä sekään vissiin olekaan niin kiveenkirjoitettua :)
 
Eltsu :heart: ihania uutisia! Toivottavasti nyt pysyy mukana.

).( Eilen ei ollut oikeestaan oireen oiretta, mitä nyt paleli aivan järkyttävästi. Mulla oli ulkona untuvatoppatakki päällä ja sen alla pari paitaa ja villapaita. Ja ei ole kuumetta... Kai se on oire tämäkin. Tänä aamuna yökötti vähän ja tänään laittaessani poikaa päiväunille tuli ekat järkyttävän voimakkaat repäisykivut. Alaselkäänkin koskee, tää pelottaa mua tosi paljon sillä sen km:n eka oire oli järkky alaselkäkipu.

Mut jos kaikki hyvin niin 5+0 poks!
 
Voiskohan tuota tulla tänne juttelemaan? :) Eilen aamulla plussa tuli kkm:n 7/13 jälkeen. Nyt pitäisi olla 4+0 omien laskujen ja kaiken järjen mukaan..

Täällä jännässä oottelen, mahtaako vuoto alkaa, koska melkoisen voimakkaita menkkamaisia kipuja on ollut viime yön ja tänäänkin aina välillä. Pakko oli aamuyöstä ottaa panadolia, jotta sai jatkettua unia, mutta vuotoa ei näy.
Esikoisen aikaan tai keskenmenneessäkään ei ollut alkuraskaudessa tälläisiä tuntemuksia..

Onko kellään ollut moisia kovempiakin kipuja ja silti kaikki mennyt hyvin? : /
 
miss_piggy
Mulla on kyllä laskettu aika pitänyt prikuulleen paikkansa noiden ultrien kanssa, mitä tuo neuvolan tätikin on naureskellut, että säntillinen kaveri :) Eli ultrissa saadut mitat on vastannu just niitä viikkoja mitä on pitänytkin ja LA siis ollut alusta asti se 7.2.
Tänään supistellut normaalia enemmän, tosin johtuu varmaan siitä kun istuin autossa aika pitkästi...

27+1
 
miss_piggy
Voiskohan tuota tulla tänne juttelemaan? :) Eilen aamulla plussa tuli kkm:n 7/13 jälkeen. Nyt pitäisi olla 4+0 omien laskujen ja kaiken järjen mukaan..

Täällä jännässä oottelen, mahtaako vuoto alkaa, koska melkoisen voimakkaita menkkamaisia kipuja on ollut viime yön ja tänäänkin aina välillä. Pakko oli aamuyöstä ottaa panadolia, jotta sai jatkettua unia, mutta vuotoa ei näy.
Esikoisen aikaan tai keskenmenneessäkään ei ollut alkuraskaudessa tälläisiä tuntemuksia..

Onko kellään ollut moisia kovempiakin kipuja ja silti kaikki mennyt hyvin? : /
Mulla on ollut tää raskaus täysin kivuton, eli mitään kasvukipujakaan ei ole tuntunut missään vaiheessa. Mullahan oli kkm 02/13 ja silloin heräilin öisin sellaseen kipuun mitä luulin kasvukivuiksi, mutta taisikin olla jotain muuta..
Mutta kyllä kaikenlainen kolotus raskaudessa on ihan normaalia, kun onhan tuolla munasarjojen kohdilla esim. keltarauhanenkin joka voi kipuilla tai sitten kipuilee muutoin vaan kun toukka kaivaa pesää :D
 
Mutta sä sitten miss piggy taisit titää oviksen ajankohdan, jos osasit jo sillon la:n laskea? Kun mullahan esim. kierrot niin vaihtelevat, etten ole yhtään varma oviksesta..eli välttämättä ei edes vastannut pienempiä viikkoja vaan oli ihan oikeastikin pienemmät viikot menossa.

Mulla oli esikoisesta aika koviakin kasvukipuja alussa, ja myös siinä plussan aikoihin oli kovaa kipuilua. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja muuten oli tosi oireeton raskaus ja voin hyvin loppuun asti :)
 
Uskaltaisko sitä varovasti ilmotella itsestään tälle puolelle. :) Ei meinannut millään plussaa tulla, mutta tänään sain näkyvän viivan testiin. Ei kylläkään kovin vahvaa, mutta kuitenkin. On epätodellinen olo koska ei tunnu yhtään siltä, että olisin raskaana. Oireita on ollut hyvin vähän. Yksi lievä pahoinvointikohtaus tuli torstaina ja rinnat ei ole juurikaan kipeät kuten viime raskaudessa kasvoi heti kahdella kupilla ja oli todella kipeät sekä turvotus mutenkin oli hurjaa. Lämmöt kuitenkin pysyneet korkealla ja kuukautisia ei näy eli kai se sitten sitä on. :D Olishan se ihan kiva saada varmistus, että onko siellä ketään. En taida raaskia maksaa ultrasta. Viimeks harmitti niin maksaa ultrasta missä todetaan alkion olevan kuollut. :/ Jos tulee epäilyttäviä oireita niin toki sitten vaadiin päästä ultraan. Ihmeen kovia kuukautiskivun tyyppisiä kipuiluja on ollut jo viikon ajan. Voi olla normaalia tai sitten vaan keskenmenon jälkeen tuntemukset on herkempiä tuolla alhaalla. Vielä en neuvolaan viitsi soitella. Fiilistellään tätä nyt ainakin viikko jos ei ihmeempiä tule kohdalle. Omien laskujen mukaan La olis n. 18.7. ja viikkot 4+0 tällä hetkellä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta! Tosta tulee varmaan mun motto tän raskauden aikana.

La 18.7. / Syssy^^ / 26v. / kkm 9/13 / 1. lapsi / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkoi usko herätä, koska viime yönä ei ollut enää menkkajuilintoja eikä tähän mennessäkään vielä kummemmin. On vain sellainen tunne, että jotain siellä tapahtuu :) Ilmeisesti se pureutui tiukemmin kohdunseinämään, varmistaakseen että pysyy kans loppuun asti ;) näin haluan uskoa!

Ja jos minäkin tietoja ilmoittelisin:

LA 19.7. -- -pansku- -- 26v -- kkm 7/13 -- 2. lapsi -- OYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fujin
miss_piggy
Mutta sä sitten miss piggy taisit titää oviksen ajankohdan, jos osasit jo sillon la:n laskea? Kun mullahan esim. kierrot niin vaihtelevat, etten ole yhtään varma oviksesta..eli välttämättä ei edes vastannut pienempiä viikkoja vaan oli ihan oikeastikin pienemmät viikot menossa.

Mulla oli esikoisesta aika koviakin kasvukipuja alussa, ja myös siinä plussan aikoihin oli kovaa kipuilua. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja muuten oli tosi oireeton raskaus ja voin hyvin loppuun asti :)
Mulla oli clomifenit käytössä, joten tiesin tarkalleen oviksen ajankohdan ihan kipujen perusteella, ja ovistestejähän käytin myös, digitaalisia ja noita liuskoja :)
Ilman clomejahan mun kierto olis voinut olla vaikka 100 päivää. Niin ja terolutit oli apuna myös.

27+2
 
Tervetuloa uudet!

Me käytiin just isänpäivä lounaalla ja nyt kun kundit meni päiväunille, mun pitäis lukea tiistain tenttiin, mut mitä mä teen istun koneella ja tällä palstalla. ARGH! Pitäis keskittyä, seuraava tentti mahdollisuus on toukokuussa ja sitä ei tiedä mikä tilanne on silloin joten. Nyt netti kiinni. :)
 
Tosiaan pansku mullakin ollut menkkamaisia kipuja melkein koko viikon ja nyt aamuyöllä yllätti taas aika voimakkaasti ja jatkunu koko päivän. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Hyvä jos sulla loppui! :) Olisko jotain keskenmenon jälkeistä herkkyyttä kropassa ja kaikki tuntuu voimakkaammalle... Kieltämättä sitä odottaa kauhulla, että alkaako vuotaa jotain muutakin kun valkovuotoa.
 
Iltoja kaikille!

Mie niin turhauduin... Eilen illalla alkoi supistelemaan ja koko yön veti 10 min välein ja välillä ihan napakoitakin et joutu jo keskittymään. Heräsin joka supistukseen yön aikana ja 2tuntii valvoinkin. Mut kuinka kävikään...aamulla puol 8 ne vaan loppu... :/ Mie jo luulin et nyt päästään tosi toimiin :D Noh eihän tässä älyttömän monta viikkoa enää voi olla :)

p.ö.m.p.p.i.s rv 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
piggy: No siis mullahan oli se sokerirasitus vaan siksi, että se mun kohdunpohjankorkeus oli niin huhheijjaa iso ja painoa niin paljon. Toki sitten kun yksityisellä kävi niin selvisi, että se oli vaan väärin mitattu. Eli muuten olisi ollut vasta rv 24-28 välisenä aikana jos on aihetta.

pömppis: ou mai! Jännittää ihan että koska se teidän mukula suvaitsee saapua - toivottavasti pian! Enää 20 viikkoa ja 5 päivää ja mulla on varmaan ihan samat fiilikset :D

Fujin 18+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä