Heippa mammat!
En oo saanut pitkään aikaan kirjoeltua, mutta teidän kuulumisia oon kyllä käynyt lukemassa. Täällä on ollut kaikenlaista äksöniä viime aikoina.. Viime viikolla vetäsin lipat tuossa liukkaalla pihalla. Säikähdin toki, mutta aattelin kuitenkin että mennään esikon kanssa päikkäreille vaan kun oltiin menossa, mutta ei siitä mitään tullutkaan kun vasemmalle alavatsaan alkoi jomotella ja heti jos vähänkään oli jalkeilla niin supisteli aika reippaasti... Menin sitten päivystyksen kautta äitipolille käyrille. Vauva liikkui tosi hyvin koko ajan, joten en ollut kovin paniikissa, mutta siinä käyrillä maatessa alkoikin sitten supistella ihan levossakin. Kätilö ja lääkäri sitten päättivät että LKS:n laittavat mut tarkkailuun ja sinne sitten menin ambulanssikyydillä.. Koko matkan supisteli, alkumatkasta ihan 5min. välein ja alkoi jo tuntua että jokohan tämä meinaa syntyä tänne tien päälle.. Hoitajakin alkoi jo puhua helikopterista kun muulla ei enää sairaalaan olisi ehtinyt! Onneksi supistukset kuitenin alkoi loppumatkaa kohti harventua ja tulivat n. 7-12 min. välein. Perillä jatkuivat vielä illan mittaan, mutta yöllä rauhoittuvat. Yön yli olin tarkkailussa, mutta aamulla pääsin onneksi kotiin jatkamaan odotusta kun ultrassa ei näkynyt mitään vaurioita istukassa, vauva oli aktiivinen ja kanavaakin vielä vähän jäljellä. Kohdunsuu, myös sisäsuu kuitenkin sormelle auki ja liikkunut eteenpäin ja kanava lyhentynyt, joten jotain ne supparit sai aikaan.. Tuossa rytäkässä myös vauvan asento suoristui ja pää painui alemmas ja nyt painaakin jo "kivasti" tuolla jalkovälissä! Huomenna pikkuinen on täysiaikainen, sitten saakin syntyä ihan milloin vaan! Jo tämä jännittäminen alkaisi riittää.
pömppis, huhhei sullakin ollut melkoista menoa siellä! Mulla on ihan samanalainen olo että kaikesta huolimatta tämä vauva tuskin syntyy ennen LA:ta.. Toivotaan kuitenkin että ei tarvis enää kovin pitkään kärvistellä meidän kummankaan. Kamala tuo kipukohtaus kyllä sulla.. Mutta onneksi vaavi voi hyvin. Meillä painoarvio oli viime viikolla n. 3,5kg.
Jetta, ikävää että kävi taas noin
Ihana kuitenkin kuulla että voit jo paremmin ja sulla on ihana mies tukena <3
miwwi, musta on kans tosi hyvä että seuraavat tarpeeksi usein kohdunsuun tilannetta ja muutakin vointia. Tulee jotenkin turvallisempi olo. Mulla on ollut kaksi lääkärineuvolaa tässä raskaudessa ja molemmissa on katsottu kohdunsuu. Nyt sitten viime aikaisten tapahtumien vuoksi vähän useamminkin. Tsemppiä ultran odotteluun! Puoliväli jo häämöttää..
Nyt on mentävä, mut palailen taas pian. Hyvää vointia kaikille!
Ammiina ja pikkupeikko 36+6