Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

Siis ööö, pitäisikö jonkun lääkärin tehdä joku sisätutkimuskin? Ei ole ainakaan miulle tehty, paitsi varhaisultrassa lääkäri vilkaisi, että kaikki näyttää normaalilta (rv 6+6). Eikä siis ole annettu aikaa millekään neuvolalääkärillekään. Terveydenhoitajan neuvola on 8.11. ja rakenneultra 21.11.

ralliruutu 17+3
 
Tampereella mun kaverille ainakin haukuttiin sen lääkäri, kun ei ollu sisätutkimusta tehny 16 viikolle mennessä. Pitäis kuulemma kaikilta tarkistaa, että kohdunsuu on kiinni, niin kun pitääkin. Ja tää mun kaveri olikin sitten melkein kokonaan auki. Se jäi makaan TAYSsiin pää alaspäin jonnekki 28viikoille asti. Sille laitettiin tukilangatkin kohdunsuulle. Muksu synty 33viikolla ja vaikka synty vähän aijemmin, niin kunnossa on :) Se lääkäri palasti sen mun kaverin vauvan!
Mullakin on neuvolalääkäri ensviikolla ja kyllä mä nyt OLETAN, että sisätutkimus tehdään! En sit tiedä... Voin olla väärässäkin... Että älkää nyt alakako panikoimaan!

Mun tilaani vois päivittää sen verta, että VASsin ottais pois. Se lopettaa toimintansa vuodenvaihteessa, joten minä synnytän TAYSsissa!!!
 
Viimeksi muokattu:
Jetta Todella kovasti jaksamisia :hug:

Fujin Heinis myös on vauvan saanut syliin. Päivää en nyt muista :)

Aika juoksee vauhilla! Meijän pieni on jo 3 viikkoa, ja viikon päästä tulee jo kuukausi ikää. Mieskin menee huomenna takas töihin, saas nähä miten lähtee menemään. Vauva onneksi on tyytyväinen tapaus, mitä nyt sylissä haluais olla jatkuvasti :heart: Yötkin antaa nukkua.

Marlin ja Vimma 3vko3pv
 
miss_piggy
kukkurukuu:Mulle tehtiin sisätutkimus sillon ku kävin päivystyksessä joskus rv 16+ ja silloin kohdunsuu oli joku 3cm ja kiinteä kuten kuuluukin. Eli kai tuo lasketaan sisätutkimukseksi kun myös nuo tiedot merkattiin neuvolakorttiin :)

Selkä tuumaa vähän kipuilla, koitin tuossa jumppailla mutta alkaa tehdä pahaa maata selällään kun sisäelimet painuu kasaan. Nyt sitte istun jumppapallon päällä kun näpyttelen koneella, tässä on kiva keikutella itteensä.

25+2
 
Tervetuloa uusille :)

Jetta Paljon voimia ja jaksamista :hug:

Pömppis Sullahan alkaa olla jo loistavasti viikkoja kasassa siellä :heart:

Täällä ootte pähkäilly nuita lääkärineuvoloita ja sisätutkimuksia. Mullahan oli ensimmäinen LN rv 15+4 jolloin tehtiin sisätutkimus ja seuraava LN on 7.11 jolloin tehdään myös sisätutkimus. Tosin tuo tuleva LN on vähän turha koska nyt kun mulla on ultria niin tiuhaan muutenkin keskusneuvolassa ja siellä tekevät tosiaan sisätutkimuksen joka kerta ultratessa. Mutta siis tälläinen käytäntö ainakin Oulussa nuitten normaalien lääkärineuvoloiden suhteen, että 2 niitä kuuluu olla raskauden aikana.

(.) Mulla tosiaan normaali neuvola oli viime viikolla ja painoa tulee maltillisesti lisää, nyt on kaikkiaan tullu se 5.7 kg ja neuvolassa sanokin että tulee painoa niinku yksösraskaudessa vaikka tuplat onkin tulossa. Ultrien mukaan tosin pikkuset kasvaa hyvin, joten kaippa ne käyttää kasvuunsa mun "vararavintoa". Kaverit tosin onkin sanonu että oon hoikkunu kasvoista ja muualtakin, mutta maha senkun paisuu vaan :LOL: Muutenkin kaikki oli neuvolassa hyvin eikä mitään sen kummempia ollu. Nyt vaan sitten otetaan rauhallisesti ja oman kunnon mukaan toimitaan, koitan tietenkin välttää rehkimistä ettei nyt supistelis mitenkään isommin ku ne on kuitenkin ihan normaalilla päivärytmilläkin joka ilta vieraana : /

zannukka ja Hinku&Vinku ja rv 26+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Fujin
Varhaisultra takana, ja minullekkin saa laittaa rivin!! 6+3 viikolla mennään, la 20.6.. Syke näkyi ja kaikki hienosti. Neuvola perjantaina, ja sen jälkeen kai tämän voi alkaa uskoa todeksi. Juu, ja aikaisen plussan syykin selvisi, samoin vuotelu. Toinenkin pieni on kohdussa majaillut, vaan nyt enää yksi.. Itku tuli, kun näki pienen kohdun sisällä, ja sydän jumpsutti vimmatusti.. :heart:


Minnah&pätkis 6+3
 
miss_piggy
Musta kanssa tuntuu että en pysty tai uskalla oikein enää noita kävelylenkkejäkään tekemään, eilenki alkoi ottamaan mahasta tosi inhottavasti ja ajattelin jo, että pystynkö lyllertää takasin kotiin asti ollenkaan. Tuntuis vaan että pitää saada happea ettei tukehdu.. Täytynee vissiin mennä parvekkeelle istuskelemaan :D
 
Np-ultra oli aamulla ja tosi touhukas kaveri siellä oli. Pyöri ja hyöri koko ajan ihan hirveesti,että sai tosiaan tehdä työtä mittausten kanssa.
Turvotusta oli 1mm ja pituutta 5,7cm vastasi päivälleen viikkoja.
Rakenneultra olis sitten 23.12


Tillu&Minimii 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Minnah ja Tillu Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:


Mä oon tosi tyytyväinen, että mulla on ollu jo monta neuvolaa ja se neuvolalääkäri ja olinhan alkuraskauden ultrassakin missä katsottiin, että paikat on ok ja se merkattiin neuvolakorttiin silti oli se lääkärineuvola, tulee jotenkin ihanampi fiilis ku tietää että huolehditaan tarpeeksi. :) Ainut vaan mitä toivoisin niin enemmän ultria, vaikka kotona kuuntelenkin pikkuista, mutta silti huolettaa, että onhan pikkuinen kasvanut normaalisti. :) Huhh... 4viikkoa puoleenväliin ja 5viikkoa ultraan!! :)

Miwwi 16+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla ei oo doppler ollu käytössä enää moneen viikkoon. Möin sen pois kun ajattelin että turhaan vaan sillä kuuntelen, kerran potkut tuntuu päivittäin, ja se doppler osittain mulla lisäs stressiä. Mulla kun edessä oleva istukka vaimentaa osin potkuja ja sykkeiden kuulumista.
Mutta tälläkin hetkellä maha pomppii ylös ja alas, joten kaikki ok :) Sokerirasitus lähestyy... Sehän olis 7.11.

25+4
 
Tosi pikaiset kuulumiset täältä.

Kiitos teille kaikille muruille muistamisesta! :)

Nyt alkaa tuntumaan, että elämä voittaa taas. Ei minkäänlaista vuotoa ole ollut perjantaisen kaavinnan jälkeen ja muutenkin fyysisesti olo on oikein hyvä. Miehen kanssa tuossa puhuttiin, että jäisiköhän tämä lasten teko tuohon yhteen mukulaan nyt. Sanoi kyllä, että toivoisi enemmän lapsia, mutta mun pääkopan jaksamisesta tämä nyt on sitten kiinni. Ihanasti mies oli käynyt perjantaina kaupasta hakemassa mun suosikki irtokarkkeja ja jugurttia ennen kuin tuli sairaalalle. Tuommoisesta pienestä asiasta huomaa, että taitaa se vaimoaan rakastaa :)

-Jetta-
 
Huomenia!

Täällä ei ole ollut kovin mukavat pari pvää. Toissapäivänä alkoi koskea vatsaan aivan hullun lailla ja se kramppasi ja tuntui että räjähtää siihen kipuun. Otin silloin illalla panadolia ja sain nukkua tunnin ja valvoinkin itkun kanssa loput yöstä. Eilen aamulla oli nvla ja siellä oli paineet koholla 20 pykälää ylä ja ala. Kohtu tosi kosketusarka. Lähetti sieltä äitipolille jossa ottivat sitten verikokeet, tekivät sisätutkimuksen ja ottivat käyrää. Tulehusarvot koholla kanavaa jälellä 2cm ja auki 2:lle sormelle paikat. No menin sitten siks päivää osastolle ja sain nukutuksikin ja pikkuhiljaa kipu hellitti. No kivun jälkeen alko tuntuu hyvin napakoita supistuksia (luulen johtuvan rajusta sisätukimuksesta joka koski niin että itkin). No niitä supistuksia on aika ajoin tullut tähän aamuun asti ja oikeen polttelee jaloissa, mut silti ei tunnu et ois paniikkia. En tiiä tosiaankaan mistä tuo vatsakipu johtui ja mitä se oli mut vauvalla kaikki oli kunnossa ja muutenkin, painoarvio oli nyt 2950kg.
Oishan tuo kiva jos alkais tapahtua jotain mut toisaalta ajattelee että ei tää nyt omalla kohalla voi ainakaan ennen laskettua aikaa tulla :)
Mutta tämmöstä tähän päivään, katotaan mitä vielä tuo tullessaan.

p.ö.m.p.p.i.s rv 37+1
 
p.ö.m.p.p.i.s Oijoi! Pidä meijät ajantasalla!!

ON: Lääkärineuvola takana. Kohdunkaula 4cm ja kiinni :) Sykkeet 158 vaavalla ja saikkua jatkettiin viellä viikolla ja sitten toivotaan, että alkais helpottaan!

Me alettiin tossa katteleen kalenteria, kun jotain nasevaa tekonimee mietitty (ei oo löytyny viellä, mutta) tää meijän vauva on saanu alkunsa Varman päivänä ja tein positiivisen raskaustestin Ansan päivänä... Meillä on masussa siis Varma Ansa! :D

Viikko NP-ultraan!! Jee!

Kukkurukuu 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Heippa mammat!

En oo saanut pitkään aikaan kirjoeltua, mutta teidän kuulumisia oon kyllä käynyt lukemassa. Täällä on ollut kaikenlaista äksöniä viime aikoina.. Viime viikolla vetäsin lipat tuossa liukkaalla pihalla. Säikähdin toki, mutta aattelin kuitenkin että mennään esikon kanssa päikkäreille vaan kun oltiin menossa, mutta ei siitä mitään tullutkaan kun vasemmalle alavatsaan alkoi jomotella ja heti jos vähänkään oli jalkeilla niin supisteli aika reippaasti... Menin sitten päivystyksen kautta äitipolille käyrille. Vauva liikkui tosi hyvin koko ajan, joten en ollut kovin paniikissa, mutta siinä käyrillä maatessa alkoikin sitten supistella ihan levossakin. Kätilö ja lääkäri sitten päättivät että LKS:n laittavat mut tarkkailuun ja sinne sitten menin ambulanssikyydillä.. Koko matkan supisteli, alkumatkasta ihan 5min. välein ja alkoi jo tuntua että jokohan tämä meinaa syntyä tänne tien päälle.. Hoitajakin alkoi jo puhua helikopterista kun muulla ei enää sairaalaan olisi ehtinyt! Onneksi supistukset kuitenin alkoi loppumatkaa kohti harventua ja tulivat n. 7-12 min. välein. Perillä jatkuivat vielä illan mittaan, mutta yöllä rauhoittuvat. Yön yli olin tarkkailussa, mutta aamulla pääsin onneksi kotiin jatkamaan odotusta kun ultrassa ei näkynyt mitään vaurioita istukassa, vauva oli aktiivinen ja kanavaakin vielä vähän jäljellä. Kohdunsuu, myös sisäsuu kuitenkin sormelle auki ja liikkunut eteenpäin ja kanava lyhentynyt, joten jotain ne supparit sai aikaan.. Tuossa rytäkässä myös vauvan asento suoristui ja pää painui alemmas ja nyt painaakin jo "kivasti" tuolla jalkovälissä! Huomenna pikkuinen on täysiaikainen, sitten saakin syntyä ihan milloin vaan! Jo tämä jännittäminen alkaisi riittää.

pömppis, huhhei sullakin ollut melkoista menoa siellä! Mulla on ihan samanalainen olo että kaikesta huolimatta tämä vauva tuskin syntyy ennen LA:ta.. Toivotaan kuitenkin että ei tarvis enää kovin pitkään kärvistellä meidän kummankaan. Kamala tuo kipukohtaus kyllä sulla.. Mutta onneksi vaavi voi hyvin. Meillä painoarvio oli viime viikolla n. 3,5kg. :)

Jetta, ikävää että kävi taas noin :( Ihana kuitenkin kuulla että voit jo paremmin ja sulla on ihana mies tukena <3

miwwi, musta on kans tosi hyvä että seuraavat tarpeeksi usein kohdunsuun tilannetta ja muutakin vointia. Tulee jotenkin turvallisempi olo. Mulla on ollut kaksi lääkärineuvolaa tässä raskaudessa ja molemmissa on katsottu kohdunsuu. Nyt sitten viime aikaisten tapahtumien vuoksi vähän useamminkin. Tsemppiä ultran odotteluun! Puoliväli jo häämöttää.. :)

Nyt on mentävä, mut palailen taas pian. Hyvää vointia kaikille!

Ammiina ja pikkupeikko 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervehdys!

Pikaisesti huutelen kuulumisia, kun en ole pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa... luen kyllä säännöllisesti!

Miwwi: Ihanaa, että sinäkin olet täällä ja raskaus on jo noin pitkällä! Muutama kierto taidettiin jännäillä samaan aikaan tuolla kuumeilijoissa!

Pömppis ja Ammiina: Säikäyttäviä tilanteita teillä takana, onneksi kaikki on kuitenkin hyvin!

ON: Huomenna radin takia kokoarvio-käynti Kättärillä ja alkoi jännittää ihan pirusti! Mitäs, jos ne toteaa vauvan kuolleen tai jotain... Apua!
Siis vauva liikkuu nytkin tosi paljon, mutta kaikki aikaisemmat km:t todettu Kättärillä ja tässä raskaudessa kävin np- ja rakenneultrassa Naikkarilla.
Tiedän, että stressaan turhaa, mutta en voi sille mitään...

Jaksamista kaikille!

T: Alexa ja Olio 32+4
 
Mä työnnän tänne jo jalkaa oven väliin. Tänä aamuna saatu hailakka plussa (dpo12), km oli 07/13. Täytyy kyl myöntää et pelottaa, mut ihanaa nähdä et Miss_Piggyon mukana ja ilmeisesti kaikki on mennyt melko ok, tällä kertaa? Toivottavasti itsekin pääsen yhtä pitkälle ja loppuun asti :)

(07/2014 -- MammaLa -- 33 -- km07/2013 -- 2. -- KOS)
 
miss_piggy
MammaLa,Täällä kaikki hyvin, toivotaan että sielläkin pysyy nyt vuokralainen matkassa :)

Omaa napaa vähän, ei muuten mitään kummempaa, mutta öisin on hankala nukkua. Hyvää asentoa on vaikea löytää, ja kun se löytyy niin tyyppi potkii ihan urakalla :D Sitten unet on jotenki katkonaisia, ja vaikka makaa kyljellään tyyny polvien välissä niin sekään ei tunnu hyvältä. Ja jotenkin selällään taas ei mukamas uskalla (?) nukkua. Ja ainakin 2 kertaa yössä pitää käydä vessassa. Silti jännä kun päivällä ei väsytä yhtään vaikka nuo yöunet on katkonaisia.

Kävelylenkillä koitan edelleen käydä joka päivä, vaikka se yleensä alkaakin jossain vaiheessa tuntumaan epämukavalta. Ja olen myös koittanut aina välillä saada aikaiseksi venytellä kotona.

Lauantaina pitäisi mennä miehen siskolle Ouluun, silloin onkin edessä 3h:n automatka, kivaa :D Pitää pysähtyä ainakin kerran syömään eväät ja pari vessataukoa tarttee ihan varmasti. Vielä kun on nuo talvinopeudet laitettu teille, niin matkaan menee normaalia pidempään :) Huomenna taas viikko lisää tätä ihanuutta. Ensi viikolla sitten oliskin se sokerirasituskoe.

25+6
 
Huoh, täällä on jotain ihmeellisiä vatsavaivoja :/ Toissayönä heräsin vatsakipuun säikähtäen ja yritin kuulostella, että onko kipu enemmän kohdun puolella vai suolistossa, ja kyllä se on osoittautunut jälkimmäiseksi. Vatsa on jotenkin sekaisin, en ymmärrä kyllä miksi, kun mulla on sellainen "rautavatsa", mikä yleensä kestää mitä tahansa :D Mutta inhottava tunne on, kun nyt eilisen on poltellut oikeastaan koko vatsaa ja vähän tuntunut kipua selässäkin, ei kuitenkaan niin, että olisi tarvinnut mitään kipulääkkeitä ottaa. Supistuksia en tietääkseni ole tuntenut, mutta alavatsaa nippailee ikävästi. Neuvola olisi tasan viikon päästä, odottelenkohan sinne vai soittaisinko jo aiemmin, että pääsisinkö vilkaistavaksi? Äh, vaikeaa, kun ei tiedä, mitä pitäisi ottaa vakavasti ja mitä ei :/

ralliruutu 18+0
 
MammaLa tervetuloa mukaan. Kivaa, että tutut täällä lisääntyy :).
ralliruutu Noita kipuja mulla on ollut vaihtelevasti koko raskauden silloin tällöin. Pari viikkoa sitten oli niin pahoja, että soitin lopulta polille ja pyysivät tulla tarkastamaan tilanteen. Oli lopulta vain jotain hermokipuja kohdun kasvusta johtuen. Yleensä kivut ovat aika vaarattomia, mutta jos niitä on paljon niin kannattaa käydä tarkastamassa. Joskus harvoin ne ovat merkki kohdunkaulan lyhemisestä ja avautumisesta. Sehän se hankalinta onkin kun ei ollenkaan tiedä koska on tosi kyseessä.

Tänne kuuluu lopulta hyvää. Rinta ultrattiin ja mitään poikkeavaa tai syöpään liittyvää ei onneksi löytynyt. Nyt voin siis hengähtää ja nauttia raskaudesta.Mulla vaan jostain syystä rintaan turpoaa patteja ja tulee turvonneita kohtia. Olen niin helpottunut.

Käytiin tiistaina myös ylimääräisessä ultrassa, ja siellä huomasivat vauvan olevan vähän pienehkö painoarviolta. Joudutaan siis kasvukontrolliin viikolla 30. Mitään huolestuttavaa ei ollut ja oli kuulema aktiivinen tapaus. Eli painoarvio viikolla 24+3 oli siis 640 grammaa.
Mullahan oli siis toi ultra aikaisempien raskausmyrkytysten takia. Nyt toivotaan,että tällä kertaa säästyttäisiin siltä. Istukka ja napanuora toimivat hyvin :).

katrinainen 24+5
 
Minnah88: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa saada sut nyt tänne ihan oikeestikin! Laitatko mulle vielä tän pötkön: laskettu aika -- nimimerkki -- ikä -- km/kkm/ku/tm -- monesko lapsi -- synnäri
Niin pääsen silleen helpolla että voin vaan copy-pasteta koko homman :D

Täällä viimeinen yövuoro starttaa kohta. Jos vitutuksen takia sais sairaslomaa niin olisin jo saikulla.. No, huomenna onneksi Eestiin viikonlopun viettoon. Vähän tunnelmaa latistaa se, etten voi vetää mun perinteistä pihviäni medium miinuksena enkä juoda siihen päälle punaviiniä, mutta aion käyttää säästämäni rahat johonkin muuhun jeesiin!

Huhhahhei,

Fujin & 16+4 (voiko muka olla jo?!)
 

Yhteistyössä