Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Hallansuru: Minähän kävin polilla ensimmäisessä ultrassa rv 6+4, eikä sykettä löytynyt. Lääkäri ja itsekin epäilin tuulimunaa. Ultrassa näkyi vain raskauspussi. Otettiin hcg arvot joista lääkäri soitti sitten seuraavana päivänä ja ne oli kuitenkin 9500 luokkaa joten kontrolliajan sain vasta seuraavalle viikolle. Lääkäri epäili jo tuolloin että oisko raskaus vasta aikasemmassa vaiheessa ja itse en uskonut tuohon yhtään koska tiiän tasan tarkkaan milloin raskaus on alkunsa saanut. No sitten kuitenkin viikkoa myöhemmin ultrassa löytyi 6+5 elävä sikiö, menkkojen mukaan viikot olisi pitänyt olla jo 7+4. Itse menin sillä mielellä kontrolliin että aloitetaan tyhjennys niin olihan se yllätys kun lääkäri sanoi että täältä löytyy sydämen syke. Nyt menossa 10+0, menkkojen mukaan ois jo 10+6 mutta viime viikkoisessa ultrassa sikiö oli edelleen viikkoa pienempi, niin kai se on uskottava että siellä joku supersimppa on viikon uiskennellut ja hengissä sinnitelly.
 
Hallansuru, en menetellyt mitenkään. :) Meillä oli siis niin vanha ultralaite ja katsottiin siis mahan päältä vaan, et siellä nähtiin et siellä oli pieni mötikkä eli vauvanalku, jotain hämärää liikettä siellä näkyi, mutta ei siis selvää sykettä. Uskon vaan että siellä se on ihan kunnossa. Oireet on vahvat, nyt menossa rv 10+2. Viikon päästä nt-ultra.

Älä tosiaan luovu toivosta ennen kuin on ultrattu uudestaan. :hug:
 
Postista sain tänään dopplerin. Heti piti testata ja kyllähän ne sykkeet löytyi heti. Vähän vielä hakusessa tuon laitteen käyttö mutta kyllä sieltä selvät jumputukset löyty ja näytöllä vilkku lukemat 130-150 välillä. :heart: Jännittävät päivät edessä. Viimeksi sikiön kasvu loppui 10+1 ja huomenna tulee 10 viikkoa täyteen.
 
Moikka! MAhtuuko joukkoon mukaan vielä? :) Tuolta kuumeilijoiden puolelta hyppäsin tänne. Raskaana ollaan ja kovasti toivone että jaksaa loppuun asti pikkuinen kyydissä.
Olen 21-vuotias nainen juvalta ja meillä on kihlattuni kanssa 1,7v tytär. Naimisiin oltaisiin näillä näkymin menossa nyt tulevana kesänä. :)

Minulla on takana yksi keskenmeno 4.12.2011 alkoi ja selvisin siitä parin päivän vuodolla. Nyt siis menkkoja ei kerennyt olla välissä ja tärppäsikin nopeasti uudestaan.

Eilen kävin ultrassa, selvittivät vähän viikkoja. Mutta raskaus vielä niin alkuvaiheessa että ei yhtään osannut sanoa, todennäköisesti jotain 4+. Mutta lääkäri sanoi kuitenkin että hyvin alkanut kohdunsisäinen raskaus ja kahden viikon päästä ultraavat uudelleen ja sykkeenkin pitäisi jo näkyä silloin. :)

Minulle voi päivittää Riikka90,21v,MKS,km 12/11, toinen lapsi.


Hyvät illanjatkot, pitää mennä pyykit laittamaan ja syömään!

Riikka
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! =)

Tänne taas avautumaan. Nyt alkaa tosissaan jännittää ku alkaa lähestyä tuota puolen välin rajapyykkiä. Itseäni ainaski vaa helpottaa käydä täällä vähä lukemassa ja avautumassa, ku porukka täällä ymmärtää paremmin että miksi näin hermoillaan. =)
Täällä yritetään ihan rauhallisesti oleilla, mut eihä se oo helppoo ku kotona joutuu olee ja lepäilee. Sillonha ne ajatukset vasta harhailee jokapaikkaan ja alkaa miettii kaikenlaista, ku ei oo sitä normi arkee stoppaamas ajatuksia. =)

Liikeistä Tänää oli hauska aamulla ku mies tunsi ekaa kertaa potkun ja vielä suoraa päähän :D ku höpsö pisti korvansa mahaa. :LOL: Aiemmin ku kädellä kokeillu ni ei koskaa tunne mitään. No tuostapa hän säikähti ja nosti päänsä äkkii pois. Totesin et katos nyt ku häiritset "painamalla" pikkuisen asuntoa. :D

Kiva ku aika monella on tuo laite että voitte kuunnella sydänääniä. Itse oottelen seuraavan kerran et ois neuvola n. 3vk:n päästä ni kuulis ne siellä sitte. Toivotaan vaan että täs välis kaikki menee hyvin. =)

Missy 19+6
 
NT-ultrassa käyty ja kaikki hyvin :) ei kohonnutta riskiä eikä niskaturvotusta! Tosi kauan sai kyllä vauvaa ultrata, että saatiin kaikki tarvittava katsottua ja mitattua. Istukka on kohdun etuseinämässä ja vauva makoili lisäksi epäedullisessa asennossa. Hematooman rippeitä oli vielä hiukan nähtävissä mutta eipä se ole enää pariin päivään itsestään mitään ilmoitellut.

Etominen on selvästi vähentynyt ja oikeastaan jo loppunutkin. Hentoja liikkeitä olen ollut tuntevinani viimeisen viikon aikana aina silloin tällöin :heart: Dopplerian en pitkän harkinnan jälkeen kuitenkaan hankkinut, nyt vaan toivon, että liikkeet tuntuisi kunnolla pian niin vähenisi tämä panikointi edes hiukan...

Ensi viikolla onkin kaksi kontrollia. Oman gynen vastaanotolle maanantaina ja perjantaina konsultointikäynti toistuviin keskenmenoihin/riskiraskauksiin erikoistuneella asiantuntijalla.

Bebel ja Niksu 13+1
 
Ihanista ultrakuulumisista onnea :heart:

Tsemppiä epävarmuuteen niille, jotka sitä kaipaatte.

Täällä on palattu vuorotyöhön ja kyllä se näyttää tätä päivän energiamäärää verottavan.. Ei oo jaksanu kauheen aktiivisesti kirjotella. Pakko oli tulla nyt jakamaan teille "hauska" sattumus, joka aukeaa varmaan oikeesti vaan meille joilla samankaltanen tausta. Meinasin meinaan saada tänään vessassa jonkun paniikkihysteriaitku-kohtauksen kun huomasin vessapaperissa kirkasta verta, olkoonkin, että sitä oli hyvin vähän, mutta kyllä kerkes koko raskaus vilahtaa silmissä ennenkun tajusin, että se veri oli sormenpäästä, johon olin just ennen vessaan menemistä pistäny verensokerireikää :LOL:

Naive ja Sissi 22+4
 
Tervetuloa Riikka90! Hienoa, että tärppi kävi niin pian keskenmenon jälkeen. Parempaa onnea tähän raskauteen!

Sanle Ihanaa ja varmasti helpottavaa, että sait dopplerilla sydänäänet kuuluviin. Taatusti on pelottava ja muistoja herättävä viikko tulossa. Tsemppiä jännäilypäiviin!

Missy1985 Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista! Sullakin tosi jännittävät viikot edessä. Paljon voimia ja luottavaista mieltä!

Emby^ Voi eiiihh, taatusti mahtavaa tuntea liikkeitä ja potkuja - tekee asiasta taas todellisempaa!

Bebel Onnea ultrauutisista!

Mä kävin myös nt-ultrassa tuossa alkuviikosta ja kaikki on edelleen hienosti uskomatonta kyllä. Niskaturvotus vain 0,83mm ja down-riski 1:54000. Kyllä huojensi oloa. Jokohan sitä alkaisi uskoa, että neljäs yritys saattaisi jo tuottaa tulostakin. Saatiin upeita 4D-kuviakin vauvasta kotiin ihasteltaviksi. Mies on vakuuttunut, että pikkuinen on ihan pojannäköinen. Huomasin tuossa myös yksi päivä, että enää en vessareissuilla kurki pönttöön ja vahtaa paperia "punaisen pelossa" eli näemmä sitä on jo hitusen luottavaisempi raskauden sujumisen suhteen, jej!

wallaroo 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Quu
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa, tuli vähän taukoa palstailuun pahoinvoinnin takia :)

Ensiksi kovasti tsemppiä Hallansuru, toivotaan todella, että hedelmöittyminen on käynytkin myöhemmin ja kontrollissa kaikki olisi kunnossa!

Paljon onnea ihanista ultrakuulumista! Ja Riikka90, paljon onnea raskautumisesta!

Mulla tosiaan pahoinvointi paheni niin, että lopulta ei paljon muuta pystynyt tekemään kun makaamaan ja oksentamaan. Mutta sitten viime viikon lopulla alkoikin helpottaa, ja nyt alkuviikosta oli jo niin vähäistä, etten pariin päivään oksentanut kertaakaan. No, ei varmaan mikään yllätys, että sitten tietysti menetin jo kokonaan toivoni tän raskauden suhteen. Onneksi oli jo valmiiksi varattuna kontrolli-ultra keskiviikkona, ja siellä olikin elämään edelleen! Syke löytyi ja koko vastasi täysin viikkoja. Häkellyin kokonaan ja aloin itkeä, kun olin siihen asti koittanut vaan psyykata itseäni pysymään sitten koossa kun ilmoittaa huonot uutiset. Ihanaa, ihanaa, että edelleen saan olla raskaana :heart:

Kovasti tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, ainakin Missyllä, ElinaMarialla ja Sanlella taitaa olla kovin stressaavat viikot menossa :hug:

Pahoinvointikin taitaa taas palailla, joten voi olla, että taukoa kirjoitteluun taas tulee ;)

Niin ja listalle vois laittaa seuraavat tiedot: LA 25.8.,34 v, km 10/10, 12/10, 3/11, 8/11, toinen.

Quu 8+6
 
Heips kaikki! Ihan toooosi varovaisesti kurkkailen tällekin puolelle...

Tänään kp 26/28 ja torstaina sain Clearbluen herkkään testiin päiväpissasta plussan, tänään Apteekin omaan haamu (selvästi nähtävissä, mutta haamu kuitenkin). Mielestäni ovuloin tässä kierrossa jo kp12, joten nyt olis dpo14. Puolittain odotan koko ajan, että vuoto alkaa. Toisaalta toivon, että elämän alku olis tarrannut kovasti kiinni ja pysyis mukana. Takana mulla kkm 11/11.

Mua ei tarvi vielä lisäillä listalle. Tulen ensi viikolla takaisin kurkkimaan, jos testi näyttää vielä plussaa eikä vuotoja näy.

Täällä on muuten ilahduttavan paljon "tuttuja" kuumeilupuolelta ja muutama tuttu nimi kesäkuisistakin, mistä itse tipahdin pois. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sanmar82 ja Emby^
Lumi peukut sinne plussan vahvistumiselle d :) b Muistankin sut kesäkuisista :)Toivottavasti tämä plussa tarraa kovasti kiinni ja pysyy kyydissä sen 9kk!

bebel, wallaroo ja Quu Onnea hienoista ultrakuulumisista :heart: Hyviä ultrauutisia on aina kiva lukea, mutta varsinkin tässä pinossa niitä on ihan extrakiva lukea!

Missy onnea hienoista rakenneultrakuulumisista! :heart: Varmasti sulla on nyt piinaavat ajat, joten kovasti tsemppiä näille tuleville viikoille ja hyviä hermoja! Toivotaan kovasti, että tämä vauva ei tulisi liian aikaisin tähän maailmaan!

sanlelle myös hyviä hermoja ja tsemppiä piinaaviin viikkoihin! Toi doppleri on kyllä ihana mielenrauhoittaja :)

Naive :LOL: Osaan niin kuvitella tuon tilanteen! Olisin varmaan itekin reagoinu ihan samalla tavalla :D

ON: Olo ennallaan. Silloin tällöin tuntuu istuessa tai maatessa ihania pienen pieniä tökkäisyjä/potkuja :heart: Sais vaan tuntua enemmänkin, kun ne on niin ihania! Varasin 4D ultran, joka on 1.2. Jos siellä sitten saisi varmistuksen tuolle sukupuolellekin, vaikka kyllä mä aika varma jo olen, että se on se kätilön veikkaama tyttö ;)

Näin muuten toissayönä ekan kerran unta, että tämä vauva oli syntynyt ja imetin sitä. Tähän mennessä oon nähny vaan unia, joissa hoidan vauvaa, mutta vauva ei ole ollut mun oma vaan aina jonkun muun. Jos tuo viimeisin uni on joku alitajunnan keino sanoa, että voin vihdoin vähän jo alkaa uskomaan siihen, että kesäkuussa meillä oikeasti voi olla se oma vauva :)

Sanmar + superpapunen 21+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Onnea uusista plussista ja hienoista ultrakuulumisista muillekin :)
Sanmarille onnea potkuista :heart:

ON: Täällä on vietetty taas uneton yö... Eilen illalla aloin vuotamaan taas punaista verta. Paniikissa sit tänään päivystykseen jossa todettiin kuitenkin vauva hyvinvoivaksi :heart: hienosti on kasvanutkin maanantaisita mitoista.

Vuoto tulee nyt istukan reunasta joka on aika alhaalla kohdunsuun korkeuksilla. Nyt taas sitten vuodelepoa ja sairaslomaa edessä... Johan tässä kerkesikin olla 1,5 viikkoa töissä välissä :kieh:

Bebel ja Niksu 13+3
 
Heipsuliveih!

Tänneki vähä avautumaan, juuh kiiitti tsempeistä, niitä tarttetaan nyt kyllä. =)
Täs nytku olo jatkuis vaa tällai hyvänä ni oisin todella iloinen. Käytii syömäs tänää ulkona miehen kanssa, kyl se vaa tekee hyvää saaha muutaki ajateltavaa ja ajanvietettä näihin päiviin. =)

Täällä lököilyy täytyy jatkaa, eipä täs muutakaan voi. :headwall:

Missy 20+1
 
Jaaha, iltamyöhällä täällä taas roikutaan, koskapa ne lapset muuten nukkuis, edes pätkissä...

Riikka90 ja _Lumi_, tervetuloa! Peukut pystyssä molemmille!

Missy ja Bebel, tsemppiä horisontaalisuuteen... Yllättävää, kuinka raskasta lepääminen voi joskus olla. Ja molemmille onnittelut myös kivoista ultrakuulumisista!

Mukavia ultrauutisia oli myös wallaroolla ja Quulla, niistäkin kukkapuskat :flower:

Yhdyn tässä nyt Tillun sanoihin, nimittäin oksettaa. Ja etoo. Ja yököttää. Ja huimaa. Vaan onpahan ainakin vauva tyytyväinen, kun äiti viettää valtaosan ajasta makaamalla lähituntumassa lattialla :) Aina välillä pitää vaan nousta pelastamaan raukkaa, kun ryömiminen onnistuu toistaiseksi vain peruutusvaihteella ja tyyppi pakittaa milloin minkäkin huonekalun alle ja loukkaantuu joka kerta verisesti :D On se elämä kovaa tuon ikäisellä...

Alkuraskauden UÄ maanantai-iltana, siihen saakka vielä mennään mielikuvituksen varassa.

Panacea 6+4 suunnilleen
 
nyt kerron sit kuitenkin ikävät uutiset :( huomenna alkaa keskenmeno.alkio jäänyt viikolle 7 ja ei kehity enää.ei sykettä, ei elonmerkkejä.otin lääkkeen polilla ja sain kotiin loput jotka otan huomenna.huomenna alkaa se kipu ja tuska ja menetän taas lapseni :'( oon niin väsynyt itkemään etten jaksa enää....pelottaa huominen tosi paljon...turhaa oli kaikki toivo et asiat olis hyvin... :( sairaalalla lääkäri oli pahoillaan puolestani ja piti kii kädestäni ja mies toisesta, silloin sain kauheen itku ja paniikkikohtauksen.olin hajota siihen paikkaan.

minulle kehoitettiin anemian ja astman takia että jäisin osastolle hoitaa keskenmenon.en suostunut..sanoin et tuun sairaalaan jos tilanne menee pahaksi.huomenna se alkaa....pelkään todella paljon.en tiedä pääsenkö huomenna kertomaan kuulumisiani tänne.....tuskin.aika menee kipujen, vuotojen ja itkemisen parissa ehkä....tuntuu pahalle mutta ei kai tälle sit mitään voinut... :'( meidän pikkuinen vain kuoli jostain syystä ennen kuin ehti nähdä tän maailman.....

anteeks etten nyt just jaksa mitenkään reagoida teidän muiden onnellisiin kirjoituksiin täällä vaikka oon toki iloinen teidän puolesta joilla mennyt asiat hyvin.nyt en vaan jaksa sanoa enempää :( oon niin rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ehkä seonnut, laitoin nimittäin tilaukseen jo syksyhaalarin vauvalle. Minä, joka oon toitottanut että yhtään mitään en osta ennen viimestä kolmannesta niin tässä sitä nyt ollaan. Voi olla että tästä vielä tiputaan korkealta ja kovaa.

Sanle 10+3
 
Sanle . :) Et sä mitään seonnut ole! Mullahan on raskausviikkoja laskutavasta riippuen kasassa kaikki 4 ja olin jo kovasti menossa tilailemaan äitiysvaatteita netistä, ennen kuin tulin järkiini... Jos tässä nyt vähän yrittäis laittaa jäitä hattuun vielä.

Mutta tänään tosiaan tein vielä yhden r-testin ja testiviiva oli jo selkeesti vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli uskottavahan se on, että raskaana ollaan taas. Kun vaan pieni nyt pitäisi kovasti kiinni!
 

Yhteistyössä