Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Sanmar Itellä sama vika tuon valkovuodon kans ollu aiemmin et tarkkailen ain ihan hermona ku joskus jos aivastan ni tyylin käyn jo tarkkailemas ettei mitää tullu.
Ettet todellakaa oo ainoo joka hermoilee tuosta lapsivedestä. Onneks toi lanka on selvästi auttanut nyt et valkovuotoo ei oo toistaseks tullu pahemmin ja oon oikein helpottunut siitä, vaikkaki silti ain hermoilen varmaa sinne asti et on jo rv.22 et ku edellinen meni kesken rv.21 tasan.

Missy 17+5:heart:
 
).( tuhruttelee eilisen verilorahduksen jälkeen. Vaikka sitä ei taas tullut kun kolikon kokoinen läikkä pikkuhousun suojaan niin näköjään aloittaa aina tuhruttelun uudestaan. Väsymys on aivan omaa luokkaansa, olen nukkunut joka päivä tällä viikolla tyttöjen kanssa päikkärit ja vanhoista raskauksista tuttu lihainho on alkanut jälleen. Normaalisti mulla on tosi proteiinipitoinen ruokavalio, mutta raskausaikana jostain syystä liha yököttää yli kaiken enkä todellakaan saa sitä alas. Tänään syöty mandariineja, kiwiä, jogurttia, mysliä ja leipää eli näköjään pelkkää hiilaria vaan. Mulle pitäisi oikeasti pistää nettikielto. Koko ajan googletten tuota alkion pienempää kokoa ja lopputulokseksi olen saanut, että jakaantumisessa on ollut niin paljon häikkää, että siksi kiinnittynyt kohtuun niin myöhään. Ihan sairasta, mutta tieto lisää tuskaa. Jos en olisi tehnyt ovistestejä, olisin nyt onnellisesti raskaana ja ajattelisin vaan, että ovis ollut myöhemmin. Muutenkin nuo km:t on vääristänyt raskauskuvaa, koko ajan sellainen olo ettei vaan tilastojen mukaan ole mahdollista, että tästä syntyisi normaali lapsi ajallaan. Edellisessä raskaudessa (5.raskaus) mulla oli niin vahva tunne, että kaikki menee hyvin ja meille ei oikeasti voida antaa 3:tta keskenmenoa varsinkin kun olen menettänyt molemmat vanhempani tänä vuonna ja sitten kun ihan rutiinin omaisesti menin ultraan ja sykkeet olivat just loppuneet, en vaan voinut uskoa sitä. Siksi en vaan jaksa uskoa tämän raskauden kestoon! Tänään tuli kaverilta ihana 4d kuva np-ultrasta ja sekin vaan muistutti ja toi mulle tunteen että tuota et saa enää ikinä kokea :'(
 
Viimeksi muokattu:
Käsittämätöntä että mä olen taas täällä...

Ja hullu kun näillä viikoilla kirjoittelen, mutta johonkin on pakko avautua.

Joo, eli kirjoittelin täällä viimeksi kesällä, kesäkuussa syntyi meidän kolmas lapsi, joka on nyt 6 kk 3 vkoa vanha ihana tyttönen :) Ja sittemmin olen jo ehtinyt muuttaa, saada suunnittelemattomasta raskaudesta keskenmenon, käydä sterilisaatioarviossa sairaalassa ja kuulla, että Mirenan voisikin laittaa (aikaisemmin sanottiin, ettei käy, koska kohdussa on rakennevika), yrittää saada aikaa ehkäisyneuvolaan Mirenan asennusta varten ja tulla taas raskaaksi (eivät vastanneet ehkiksessä puhelimeen). Tuossahan se näin pähkinänkuoressa :D Tämä on mun yhdeksäs raskaus ja neljättä lasta meille EHKÄ odotetaan... Kaksosraskauksia on ollut jo ainakin kolme, viimeisimmässä raskaudessa toinen kaksosista meni kesken, mutta toinen saatiin syliin. Saa nähdä, miten nyt käy.

Tässä mun rivi (kätevää kun voi kopioida vaan tuolta vanhasta pinosta ja muokata):

11.9.
Panacea.........35 v.........NKL.......KM 10/06, KKM 9/08, KM 4/10, KKM 6/10, ½KKM 11/10, KM 11/11........4.

Tuhruvuotoa kummempia oireita ei ole vielä ollut yhden illan pahoinvointia lukuunottamatta, joten tietty sitä on ihan varma ettei tästä(kään) mitään tule... Mutta kattellaan.

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan muiden juttuja, nyt yläkerrassa karjuu kaksi kolmesta, pitänee mennä valamaan öljyä laineille.

Panacea 4+1
 
Viimeksi muokattu:
morebabies mulla hematooma on myös välillä lopettanut vuotamisen. Alkuun vuoti reilun viikon, sitten oli parin-kolmen päivän tauko. Sitten vuoteli vanhaa verta reilun viikon ja taas pari päivää taukoa, sitten yksi lorahdus ja nyt ollut jo kohta viikon vuodoitta. Eli varmaan ihan normaalia hematooman käyttäytymistä nuo tauot ja lorahdukset... Mulle gyne kuitenkin sanoi, että heti näytille jos tulee kirkasta verta uudelleen. Vanhasta verestä ja ruskeista tuhruista ei tarvitse kuulemma välittää.

Itse olen aivan samanlainen, eli googletan kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja sitten panikoin... Milloin sinulla on seuraava kontrolliultra tuon alkion koon tarkistamiseksi? Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen kasvaa vaan omassa tahdissaan!!! Tsemppiä :hug:

Bebel ja pikkuinen 11+1
 
bebel: ei ole tarkistusultraa, lääkäri yritti kovasti antaa aikaa, mutta hoitajat väittivät kivenkovaa ettei ole yhtään vapaata aikaa ennen helmikuun puolen välin. Sanoi, että jos vuotaa niin sitten vaan päivystyksen kautta. Olisi pitänyt mennä siis periaatteessa toissa päivänä, mutta kun just oli edellisenä päivänä käyty. Ajattelin, että menen seuraavan kerran sitten päivystykseen, kun tulee kirkasta verta. Mua vaan jotenkin niin ärsyttää istua siellä aina tuntikausia, kun hoitsujen asenne on kaikkea muuta kuin positiivinen. Ja siis lääkäri ei kommentoinut alkion kokoa millään, siis että olisi liian pieni, kun oli sama joka ultrasi mut silloin 15.12. kun koko raskaus tuli selville, silloin näkyi vaan paksuuntuneet limakalvot ja se ehkä alku, joten sanoi vaan että ihan menee oikein, kun siitä viikon päästä ruskuaispussi ja raskauspussi. Kumpikaan lääkäreistä ei ole ollut ihmeissään raskauden myöhäisestä alkamisesta vaikka olen kertonut miten tämä on mennyt: 17.11. ultrassa näkyi johtofolli, 19.11. ovisplussa, 2.12. nega raskaustesti eli silloin ei ollut vielä kiinnittynyt tai erittänyt hcg:ta tarpeeksi, 12.12. tein 1. raskaustestin positiivisen ovistestin takia ja siis plussa, 14.12. hcg 1033, 15.12. hcg 1533 ja ultra, 19.12. hcg 3533, 22.12. ultrassa molemmat pussit, 2.1. sitten alkio ja syke. Mä olen siis ainoa, joka ihmettelee miten kaikki on viikon jäljessä ovikseen nähden. Eikä ole tullut toista ovista, sillä aloitin luget 4 päivää ovisplussan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
morebabies tosi kurjaa kyllä, ettei ollut aikoja antaa tarkistusultraan. Sinullakin taitaa olla jo niin monta keskenmenoa pohjilla joten henkisesti olisi tärkeää pysyä tilanteen tasalla eikä arpoa ja panikoida viikkotolkulla... Minullakin on ollut tässä kestämistä kun edellisestä ultrasta kohta 3 viikkoa (gyne lomalla) argh! Muuten on alkuraskaus seurattu max. viikon välein. Käyn yksityisellä gynellä joka on tosi ihana, sanoi että voin tulla niin usein tarkistukseen kun haluan tai jos joku asia mietityttää. Pelko persiissä tässä kuitenkin mennään eteenpäin :D

Tiedän kyllä tunteen mitä käyt läpi tuon alkion koon suhteen. Toisaalta kuitenkin on niin monta tarinaa ja esimerkkiä vastaavista jotka ovat kirineet kasvua ja olleet esim nt-ultrassa just oikean kokoisia. Tai sitten vaan kiinnittyminen on ollut hitaampaa. Omalla kohdallani vastaavat eivät tosin ole päättyneet yhtä onnellisesti : /
Toivotaan, että sinulla kaikki sujuu hyvin!! Sitkeä tapaus siellä ainakin on matkassa kun ei hematoomavuodot pientä hetkauttele :)
 
Panacea Tervetuloa mukaan! Ihan "hengästyttävältä" kuulostaa sun lähimenneisyys. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi kuten pitääkin!

Sanmar82 Kuulostaa kyllä kovin samankaltaiselta meiän tilanteet. Sä olet jo ihanan pitkällä näin useita viikkoja perässä tulevan näkökulmasta. Taitaa kyllä olla ne omat pelot joka vaiheessa raskautta, että ei se jännitys tunnu kellään tuohon 12. viikkoon loppuvan. Kuulostaa, että huolenaiheet vaan tuplaantuu tai triplaantuu raskauden edetessä ;) Hurja tilanne kyllä ollut sulla uutena vuotena, mutta onneksi selvisit säikähdyksellä. Oikein paljon tsemppiä rakenneultraan!

morebabies Onpas sulla ollut jännitettävää, mutta onnittelut positiivisista uutisista! Hienoa, että iloisiakin yllätyksiä tulee, vaikka itse olit jo toivosi menettänyt raskauden suhteen.

annales Onnittelut hyvistä np-ultrakuulumisista! Taas yksi etappi takana.

ON Mulla np-ultra siirtyi parin viikon päähän, mutta se ei kovin paljon haittaa, kun viime viikolla pääsin kurkkaamaan pikkuista tk:ssa. Eipä tule niin pitkä väli np-ultran ja rakenneultran väliin. Tuntuu, että oireet alkaa vähitellen lievittyä ja väsymyskin helpottaa. Olokin ehkä jo hitusen luottavaisempi kun pari viikkoa takaperin, ainakin aika ajoin. Häpeillen tunnustan, että olen jo käynyt netistä kuolaamassa kaikkia ihania lastentarvikkeita ja vauvojen vaatteita. Hetken perästä kuitenkin palautan itteä aina maan pinnalle, että eipäs vielä hötkyillä ja mennä asioiden edelle.

Leppoista loppiaista ja viikonloppua kaikille!

wallaroo 11+4
 
Jee nyt se tuli, nimittäin ensimmäinen oksennus! :D On tätä odotettukin, ei ainakaan tarvii hetkeen pelätä että oireet ois hävinny. Koko päivän etonut ja nyt otti ylivallan. Mutta en valita, oon sanonu että pahoinvointi otetaan hyvin mielin vastaan mikäli tullakseen. Keskiviikkona sitten taas kuuntelemaan mikä on tilanne mahassa.

Sanle 9+1 (ultra 8+3)
 
Heips!
Tänneki taas avautumaan vaihteeks. Täytyy varmaa ens kerralla 10.1 neuvolas kysyä ku joskus on iha hirvee pissihätä monta kertaa paris tunnis ja sitte meneeki taas pari tuntii iha ongelmitta kuten tänää taas alko tollane hassu tunne. Tulee siis sellane et iha pakko mennä, onkos muilla vastaavia?
Noh hermoilen varmaa turhia mut enpä voi mitää.
Toinen mitä haluisin kysyä täältä:
Onko kellää muulle laitettu tukiommelta ja annettu prolutonia ehkäisemään keskenmenoa? Tai aiempia kokemuksia?
Ois hienoa kuulla mahdollisimman paljon mielipiteitä, ku tiedän että on aika uus juttu Suomessa. Terv.kesk. hoitajanki täyty varmistaa et hän saa pistää sen mulle ku ei oo ikin tällasest kuullukaa ja oon lukenu et aika uus juttu ja jopa suhtkoht harvinainen tääl meil Suomes tosiaan.
Tulipas piitkä teksti.

Missy 18+0
 
Sanle onnittelut oksennuksesta :D Täälläkin on pari kertaa iloittu erityisen paljon pöntön halailusta, vaikka olo onkin ollut tosi sietämätön silloin! Minullakin just rv 9+ alkoi voimakkain pahoinvointi. Ja joka päivä sitä jaksaa olla iloinen ja kiitollinen etomisesta :LOL:

Bebel 11+2
 
Quu ja Wallaroo onnittelut molemmille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Panacea tervetuloa mukaan :wave: On sulla kyllä aika vaiherikas kesä/syksy ollut :D Toivottavasti nyt kyytiläinen pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin!

Sanle Onnittelut täältäkin oksennuksesta :D Kerrankin kun voi tuostakin onnitella :LOL: Mä suorastaan myös toivoin alkuraskaudessa sitä kunnon pahoinvointia ja oksentamista, että ois ollu raskauden suhteen todellisempi ja luottavaisempi olo. Mutta kertaakaan ei tarvinnu oksentaa ja pahoinvointikin oli lievää silloin tällöin ellotusta. Mutta onneksi kaikki mennyt silti hyvin :)

morebabies :hug: voimia ja tsemppiä sen tyhmän hematooman kanssa! Kunpa se nyt lakkaisi vuotamasta, niin saisit vähän hengähtää.

Missy1985 En oo minä ainakaan kuullutkaan tuollasesta lääkkeestä, kuin proluton. Mutta nyt alkoi kiinnostamaan! Saitko tuota ihan julkisen vai yksityisen lääkärin kautta? Miten sen pitäisi vaikuttaa ja ootko käyttänyt sitä ihan raskauden alusta asti? Sulla on kyllä ollu rankkaa, kun oot saanu keskenmenon noin myöhään, kun rv20 :hug: Löytyikö siihen mitään syytä? Liittyykö tuo sun kohdunkaulan(?) tukiommel tuohon keskenmenoon jotenkin? Sori, kun tuli paljon kysymyksiä :ashamed: Tuosta tukiompeleesta tuli mieleen, että jos kaipaat vertaistukea, niin kuumeilupuolen ketjussa kirjoitteli nimimerkki sonsku, jolle uudessa raskaudessa piti laittaa tukiommel kohdunkaulan heikkouden vuoksi. Taitaa kirjoitella maaliskuisten kuukausiketjussa nykyään..

ON: Täällä odotellaan kuumeisesti niitä liikkeitä! Vaikka just viimeksi neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että on ihan normaalia, etten niitä vielä tunne, kun oon ensisynnyttäjä ja istukka edessä. Mutta silti on vaikeaa olla panikoimatta, kun tuntuu että melkein kaikki muut kesäkuisetkin niitä jo tuntee. Voi kunpa kaikki olisi silti hyvin!

Noi rautatabletit onkin ummetuksen sijaan pistänyt mun mahan ihan löysäksi. Ihana fiilis, kun maha on toiminu kohta viikon normaalisti :)

Uskomatonta, että tänään poksutaan jo rv19 ja viikon päästä on puoliväli saavutettu! Minäkö muka raskaana ja näinkin pitkällä? Ihmeiden aika ei oo ohi :)

Sanmar + superpapunen 19+0 (*POKS, POKS*)
 
Sanmar Juuh, siis naistenklinikalla erikoislääkäri määräs sitä mulle siit ekast erikoislääkärikäynnist lähtien joka oli 13.12 ekan kerran. Viikon välein se ain pistetään. Sitä ei saa apteekista.^^
Eikä ole mitää 100% varmuutta että auttaa edes, mut kaikki käy ku siit ei kuiteskaa haittaa oo ja tutkimuksissa on pidentänyt vähintääki keskenmenon tuloa ja mun tapaukses seki on jo hyvä asia ku viikois pitkälle pääsee aina.
Oha se tukiommel ain kuiteski siel, mut kiitti vinkistä et on joku toinenki jol on se ku on vaa kiva kuulla vähä toisenki kokemusta tost ompeleesta. =)
Juuh se ommel on siis kohdunkaulan heikkouden takia, vaikka kuulemma mun tilanne ei oo "kiovin" paha, mut pien heikkous kuiteski. Viimeks ei ollu siis syytä keskenmenoo ja siks epäilivät kohdunkaulaa, vaikka viel toistaseks iha kiinni nätist pysyny ja oli vaa vähä niiku varmuudeks laitettu.
Kun siis esikoinen syntyi rv.25 tasan, mut sillon oli pien tulehus ja epäilivät sitä, mut ku keskenmeno tuli ilma tulehusta noi myöhää(rv.21tasan) alkoivat epäillä kohdunkaulaa.

Missy 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Panacea, tervetuloa takaisin! :) Ja Onnittelut plussasta! :heart:

Sanmar, kyllä ne liikkeet alkaa ihan kohta varmaan tuntua väkisinkin. :D Ihan huippua että aika kuluu ja raskaudet etenee huimaa vauhtia!

Imoen & Mantti 30+4
 
Mä tulin nopsaan kertomaan pikaisesti vain, että täällä pahoinvointi jyllää! Muutaman viikon jo ollut ja ihan kamalaa. Joo, on kiva, et on oireita toki ja hyvä merkki sinänsä, mutta kyllä aika finaalissa ollaan täällä! Yrjö lentää ja mitään ei tee mieli ja 24/7 on ihan jäätävän huono olo! Musta ei oo mihinkään! Esikosesta ei ollu näin pahaa, mutta kylläkin jatkuvaa huonoa oloa ja se loppui joskus rv16... että muutama viikko viel ainakin!;) Mutta toki päivääkään en vaihtaisi pois! Kyllä mä tästä selviin vaikka itkua välillä vaan pystyy vääntämään! Esikoinenkin säälittää, kun äiti vaan pystyy makaamaan. No onneksi on isi ja isovanhemmat apuna!

Ja morebabies I H A N A A!:heart: että kävi siis näin sen ultra-asian kanssa! Luin kyllä sun kuulumisia sieltä kuumeilijat-palstalta, mutta en oo pystynyt kirjottamaan mitään tän pahoinvoinnin takia. Nytkin pitää lopettaa..huoh..

Chamon ja Olli 8+2
 
Mulla kans toi pahoinvointi tuli sit ihan voimalla. Eilis päivä meni kokonaan oksentaessa. Aamulla heti ensimmäiseksi sappinesteet pihalle ja sitä rataa jatkettiin iltaan asti. Tänään en oo oksentanu mutta iltaa kohti etomista on taas ollu. Järkyttävä väsymys myös, en oo muuta tehny ku maannu ja nukkunu. Aamulla pitäs yrittää kuitenkin töihin vääntäytyä, kiinnostus ja jaksaminen nolla. Pitää kai käydä yrittämässä kuitenkin. Keskiviikkona se lääkärinneuvola niin jos ihan mahdottomalta alkaa vaikuttaa niin kai sitä pitää saikkua pyytää.
 
Huomenta!

Sanlelle onnea ja pahoittelut pahasta olosta. Tsemppiä!

Panacea onnea onnea plussasta! =)

Sanmar ootpas säkin jo pitkällä, miten musta tuntuu et kaikilla muilla raskaus etenee mut mä vaan junnaan paikallani... :D Kyllä ne pian alkaa ne liikkeet tuntumaan. :)

ON: olo ei oo niin ällöttävä kuin viime viikolla, alkaakohan jo vähän helpottamaan...? Noh, katsellaan. Kaks viikkoa ultraan, joko saa alkaa panikoimaan? :/ Noi ultrat on mulle ihan kauhistus ja pelkään niitä ihan tosissani... puuh. JOtenkin mulla on hyvä fiilis tämän raskauden suhteen mut mut... ei voi tietää. En usko vielä ainakaan että meille OIKEESTI tulee vauva elokuussa. Kyllä niin kovan koulun on joutunut käymään.

Noh, nyt töihin ja pois täältä. ;)

EM & ötökkä 9+0
 
Kaunista maanantaita kaikille :wave:

Täällä poksutaan :) :heart: 17+0 jo kasassa! Uskomatonta!! Kolme viikkoa vielä rakenneultraan! Hittolainen. Sit ollaa jo puolessavälissä ja sithän tuo nökö jo syntyyki! Huiiiiiijj!! :heart:

..ainii, neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :) Kaverin syke oli 147 ja siellä hää potki doppleria. Sitte karkas toiselle sivulle ja toisella kertaa syke oli 153 tms :p Ihana murunen!
Painoa oli tullu neljässä viikolla sellanen 300g ja ottaen huomioon, et joulu oli välissä. Jeejee! :) Ja jumpatki alkaa tällä viikolla \\o \o/ o//

Emby^ ja nökö 17+0
 
Täällä olis vielä viikko rakenneultraan, ei kyl jaksais ees sitä oottaa!

Mä täällä ahkerasti kirjottelen ku töissäkää en oo saanu olla vähää aikaa ja jtn tekemistä on kehitettävä joten tänne avautumaan. =)

Onneks huomen on neuvola. Ei jaksais oottaa sitäkään, mutta onneks oon nyt tuntenu pari kertaa pienet potkut täs aamulla, mut ois nii ihana kuulla ne sydänäänetki vaihteeks. :heart:

Missy 18+3
 
Eilen käyty ultrassa ja kaikki ok :) Ihan uskomatonta! Mutta niin vaan siellä venytteli ja mylläsi ihana vilkas pikkuinen :heart: Mittaa oli n. 6cm ja muutaman päivän isompi on mitä menkoista laskettuna. Gyne epäili kuitenkin, että tuo ero voi mennä vauvan venyttelyn piikkiin. Ei lähdetty sitten muuttamaan laskettua aikaa. NT-ultra ja mittaus mulla on vielä erikseen ensi maanantaina, mutta eipä gyne eilen nähnyt mitään epänormaaliin viittaavaa.

Hematoomasta ei näkynyt enää jälkeäkään :whistle: Pientä ruskeaa tuhrua on tosin tullut vielä parina päivänä mutta mitään isompaa siellä ei enää onneksi ole. Nyt voi sitten alkaa elelemään vähän normaalimmin ja huomenna töihin reilun kuukauden sairasloman jälkeen, huh! Saapa nähdä miten siellä jaksaa... Etominen kun ei osoita vielä mitään vähenemisen merkkejä ja öisinkin on tosi huono olo.

Eilen kerrottiin vauvasta vihdoin esikoisellekin ja hän oli todella iloinen uutisesta. Tämä on ollut hänellekin toivottu juttu. Veljen siis kuulemma haluaa :D

Onnellinen Bebel 11+6
 
bebel: onnittelut!

Näin siinä sitten kävi eli tänään ultrassa huomattiin sykkeiden loppuneen alkion koon mukaan eilen :'( Ei tule meille siis vauvaa elokuussa eikä varmaan kolmatta ollenkaan. Ei riitä voimavarat enää käsittelemään näitä keskenmenoja, joten tarkassa mietinnässä yrityksen lopettaminen vaikka lupasivat kromosomi ym tutkimukset...
 
morebabies :( voi ei olen niin kovin pahoillani

Ehkäpä sinulla mieli vielä muuttuu kun saat käsiteltyä tämän keskenmenon... Ymmärrettävää on kyllä, että halu heittää hanskat tiskiin on kova. Onhan tämä vähän sellasta itsensä kiusaamista ollut minullakin. Syksyllä vähän jo aloin kallistumaan siihen, että antaa olla koko homman ja olin jo miettimässä koko yrityksen lopettamista. Sitten tulikin tämä onnenkantamoinen...

Jaksamista ja lämpimiä ajatuksia sinulle:hug:
 
Mulla se pahin pahoinvointi laimeni. Sunnuntaina en oksentanu ollenkaan vaikka iltaa kohden etoi. Maanantaikin meni ok ja oksensin vasta illalla nukkumaan mennessä. Tällekään päivälle ei oo vielä ykää tullut vaikka töissä sai kyllä taistella pahaa oloa vastaan. Pientä huimausta on myös ilmennyt. Mutta tänään tuli sit aamupäivällä yhdellä vessakäynnillä paperiin hieman verestävää limaa : / Ei sitä tullu ku sillä yhdellä käynnillä mut hetihän se säikäyttää. Oon ihan varma että nyt se on kesken menny. Huomenna on onneks jo ultra, toisaalta kauhistuttaakin että se jo on. Nyt kun on kerinnyt jo iloita näistä runsaista oireista niin pelkään että huomenna sit tiputaankin taas korkealta ja kovaa.

Sanle ja Tuuli 9+5
 
Morebabies Mäki oon hyvin pahoillani! :hug: Voimia!

Joteski tuntuu nyt kurjalta sanoa et itellä oli hyvät uutiset tänää neuvolassa ja sykkeet kuului erittäin vahvasti.
Entist enemmän kyl pelottaa sit ku taas kuis pitkälle sitä päästääkään täälläkin. Toivottavasti tällä kertaa reippaasti yli turvallisille viikoille rv.25-> Anteeks et nyt hehkuttelen kamalasti mut olin nii iloinen hyvist sydänäänistä! :D

Missy 18+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä