Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

edelleen raskaana minä, onnellisesti.mutta hermostuneesti! :( viikon päästä eka neuvola.pelottaa välillä et päättyykö tää keskenmenoon.onko muilla näin hankala olo kun on tullut raskaaksi keskenmenon jälkeen? oon ihan vainoharhainen ja en kestä sitä.pelkään koko ajan et jotain tapahtuu :/ voiko saada varhaisultran ja jos voi niin miten, mistä? mistä voin pyytää? pitäskö peloistani kertoa neuvolakäynnillä?

mutta ihanaa joulua kaikille! hyvää ja rauhallista joulua ja onnea kaikille plussat saaneille :)
 
Moikka! Tää palailee taas palstoille thaimaan loman jäljiltä,joka tappoi mun takamukseni,seon niiin kipiä :(

Täällä puhuttu vessapaperin tuijottelusta. Täällä kans yks tunnustautuu :ashamed: Ja muutaman kerran oon meinannun pöntöltä tippua kun jos on monta kertaa joutunut ravaamaan vessassa niin limakalvot saattaa ärsyyntyä ja vuotaa sen takia hiukan vaikka olis mitkä supersoft embot. Minkäs sille voi et on kuiva eukko. :D

hallasuru Ihan tutulta kuulostaa :hug: Mulla ei pelosta huolimatta annettu lähetettä vr-ultraan,koska ei ole mitään syytä olettaa että kaikki ei olisi hyvin. Kyseinen lääkäri oli muutenkin aivan täys sanonko mikä ja odotti mua siellä ab papereiden kanssa "niin sä olit vailla lähetettä keskeytykseen". No jos ei kumminkaan,ollaanhan tässä kaksi vuotta tuhdattu lääkkeillä ja ilman ja yks sydäntä raastava kkm on kokemuksena plakkarissa.
Sanot neuvolassa pelosta aivan rohkeasti! Toivottavasti saat hyvän terveydenhoitajan,joka puhuu sun puolesta. Vaikkakin se yksityisellä käyminen ultrassa on kallis niin pieni hinta siitä omasta rauhan tunteesta. Toivottavasti pystyt nauttimaan mahdollisimman pian teille suodusta onnesta :heart: niin me muutkin yritetään,eikö vain :)


En muista kirjoitinko ennen reissua että meille on tulossa pieni poika :heart: Hiukan hän koittaa potkutella päivittäin mutta erittäin rauhaisa tapaus VIELÄ :)

Rauhallista ja onneslista joulua kaikille äideille ja tuleville äideille :heart:


Syysmyrsky & pikkupoika 25+0
 
aion kyllä soittaa ja kysyä voinko saada sen varhais ultran ihan vaan mielenrauhani vuoksi oikeesti.en kestä tällaista epätietoisuuttta että onko siellä jotain vai ei.vaikea olo koko ajan :( kävin vessassa ja sain paperiin nuppineulan pään kokoisen veripisaran.onko syytä huolestua?
 
hallasuru Kirjotan tähän hiukan millai mulla itsellä oli. Eli siis tein ovisplussan elokuussa heti menkkojen jälkeen ja jäin ihmettelemään et mikäs helvetti tää nyt sit on ja olin aivan raivona eikö tää kroppa IKINÄ ala toimimaan ja soitin jo terkkariinki et mitä ihmettä. Sieltä terveydenhoitaja sano että teeppäs kuule oikein raskaustesti. Ja digi näytti "raskaana 2-3". Tätä ennen olin siis tehnyt neljä päivää aikasempaan puhtaan nega ja sitten alkoi ne menkat. Sitten oli noin viikolla 8+ aivan järkyttävät menkkakivut ja vuosi hiukan,täysin samat oireet oli kun meidän kkm:ssa. Lääkäri vain sanoi että sieltä ne mensut vaan yrittää pukata läpi että älä huolestu. Missään vaiheessa eivät suostuneet ultraamaan. Ei edes oman mielenrauhani vuoksi. :/
Pieni neuvo että ehkä kannattaa suurennella hieman vaivoja jos oikeesti kunnalliselta jotain haluaa. Mut älä nyt lannistu,toivotaan vaan parasta vaikka se meillä kaikilla vähän vaikeeta on/ on ollutkin.
 
Hallansuru ei se ultra yksityiselläkään nyt niin kallis ole, joten jos ei kunnallisesta saa niin varaile varhaisultra yksityiselle. Ei se pelko kyl senkään myötä häviä, mut pikku hiljaa se luotto tulee et raskaus kestää. Mulla itellä kaks km takana eikä ne ultrannu. Sydänääniä sain käydä kuuntelemassa kerran viikossa kunnallisessa kun alkoivat kuulua et sain mielen rauhan :) Mulla kurjinta noissa keskenmenoissa oli se etten edes vuotanut mitään, toinen piti tyhjentää lääkkeellisesti ja toinen tuli menkojen myötä pois n. 6viikkoa keskenmenosta.

Champion ja Martti 25+4
 
No niin alkoipas tää joulun vietto mukavasti kun aamulla heräsin tosi koviin vatsakipuihin ja kun vessaan pääsin niin tuli 3 veristä hyytymää ulos ja nyt sit vuotaakin ihan kivasti muutenkin :'( mä oisin niin toivonu että tää ois loppuunasti kestäny mut ei sit päästykkään alkua pidemmälle :'(

Nyt en sit tiiä yritetäänkö vauvaa enään koskaan vai jäikö se kokonaan tähän nyt sitten,vähäksi aikaa ainakin lopetetaan nää touhut ja keskitytään muihin juttuihin...
 
Taaperotx5 :hug: Mulla itsellä ainakin puolen vuoden yritystauko teki ihmeitä ja kroppakin palautui keskenmenoista kunnolla. Söin pillereitä niin ettei olisi edes vahinkoa voinut käydä. Sen jälkeen tärppäskin sit heti ja tää on matkassa nyt pysynyt onneksi ja toiovttavasti vielä tovin pysyyki
 
taaperotx5 olen pahoillani. :( :hug:

Täällä olo on väsynyt. ihan kamalan väsynyt. kämppä on kaaoksessa ja olis tuhat asiaa mitä pitäis tehdä ennen ku työt alkaa vuoden alussa... koska sit ei oo energiaa taas mihinkään ylimääräiseen. Vaikka oonkin sitä mieltä että energia synnyttää energiaa, et kun pääsee uuteen työhön niin sitä löytää lisää virtaa itsestään kun ei vain ole völlimässä kotona. :)

Maha on iltaisin turvoksissa, ja on hemmetin paha olo pitkin päivää. Jotkut hajut saa yökkmisrefleksin aikaiseksi, kuten kahvinkeitin, pissa, valkosipuli biojätteessä... ect. Oon tosi hajuherkkä. Tissit tuntuu vähän aristavan ja ne on ainakin turvoksissa... joulu meni mukavasti ja sain paljon kivoja lahjoja. Sain lahjakortin mm. kuumakivihoitoon, täytynee kysyä tekeekö ne sitä raskaanaoleville vai pitääkö se siirtää ensi syksyyn. :)

Eipä tänne muuta. Eka neuvola ois torstaina...

EM & myttynen 7+0
 
taaperotx5 lämpimät lohtuhalit :hug: kurjaa! :(

(.) Täällä on havaittavissa mahan kasvua!! :D Tai ihan yhtä iso se on kun ennenkin, mutta muoto alkaa näyttämään ihan oikeelta vauvamahalta. Josko kohta pääsis polleena kulkeen maha pystyssä. Joulunpyhinä alkoi myös tuntua sitten ne kaivatut liikkeet, on kyllä jännää. :heart:

Naive ja Sissi 19+1
 
Muiden surullisille uutisille iso halaus :hug: ja tsemppiä jaksaa katsoa eteenpäin.

Huonoista uutisista huolimatta ilmoitan että:
Meidän ihana tonttutyttö syntyi 23.12 klo 2.05 viikkoja ollessa tasan 42. Tällä hurmaavalla peikkotytöllä oli mittaa 4076g ja 51cm

Synnytys siis käynnistettiin torstaina 41+6 puolenpäivän aikaan. Synnytys oli kalvojenpuhkaisun jälkeen raju ja nopea, kiireellisen epiduraalin ehdin samaan josta ei apua ollut kun tyttö oli jo tulossa. Ilokaasun voimilla sain 2 minuutin ponnistamisella tytön ulos.

Lauantaina päästiin kotiin ja täällä kaikki onnesta sekaisin. Maito nousi toisena yönä ja tissit kun pamelalla. Täysimetyksellä mennään ja vauvan painokin oli tippunut vaan 120g sairaalassa..

Tuuheatukkaisesta tytöstään onnellinen neljäskö ja koko perhe :heart:

(Ikinä en keskenmenoja unohda, mutta toivottavasti palstalaisten hyvät uutiset auttavat jaksamaan niitä, joita suru kohdannut. Jokainen meistä ansaitsee saada vauva syliinsä ) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heti alkuun todella suuret pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille!:( Sanattomaksi vetää... paljon haleja ja voimia teille!

ON: Gynepolilla oltu ja ihania ultrakuulumisia on tuomisina!? Siellä meidän pieni Olli köllötteli masussa ja sydän sykki vimmatusti! Kaikki oli niin hyvin, kun vain tällä hetkellä voi olla! Gyne katsoi suoraan kiekosta jonkun lasketunajan (eli ei kysynyt edes kierrosta tms. mitään, tosin voi olla että neuvolasta oli saanut jo tiedot) ja 17.8 muuttui sitten! (Itse olin laskenut 14.8, mutta se oli tosin kp 27 mukaan joka on ollut vain kerran:D, mutta täs alussa ne paritkin lisäpäivät olis niin kivoja)... Ja sitten ultralla vielä "varmistettiin" tuo 17.8 ja mennään sillä siis! Eli nyt rv 6+4 täällä! Meidän piskuinen Olli oli 7,1mm pitkä ihanuus!??? Voi tätä onnea! Matka on vielä pitkä, mutta miten ihanaa oli se sydän nähdä! Viimeksi siellä oli vain tyhjä pussi tuulimunaraskaudessa ja nyt sain kokea tämän ihanuuden!???
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
Minäkin voisin palata tälle puolelle!! Kävin juuri polilla kontrolliultrassa sen viime viikkoisen löydöksen vuoksi ja meijän "tuulimuna" olikin kasvanut 6+5 kokoiseksi ELÄVÄKSI sikiöksi! 5pvä heittää menkoista lasketusta ja sen takia viime viikolla ei pussin lisäksi mitään muuta kohdusta löytynytkään. Nyt siellä jo pikkusydän läpätti <3 Viime viikolla en edes osannut itkeä tuulimunaa ja nyt tästä itkusta ei sitten loppua tulekaan :D Vuotojakaan ei oo viikkoon näkynyt, luultavasti ne oli ne valemenkat sitten mitkä 4-5 päivää tuhrutteli.
 
Hirmu paljon onnea neljäskö!! :flower::heart:

Sanle, oi miten hienoa!!! :D :D Mahtavaa että välillä näin päin! Oi että!! Onnea onnea! Ja tarrasukkia matkaan. :)

Chamon, onnea!!

Ompas hyviä kuulumisia täällä! Onneksi aina myös niitä! :)

-EM & mytty 7+1
 
Nyt vasta CHAMON huomasin tuon sinun viestin! Onnea sinnekin hirmuisesti! Me ollaan sitten kirjaimellisesti samoilla viivoilla tän raskauden kanssa. Meijän tuulimunat on kasvaneet oikeiksi vauvanaluiksi ja viikotkin aika samoissa. Toivotaan että tää lupaa hyvää ja molemmat saadaan elokuussa nyytit syliin.
 
ONNEA ihanista kuulumisista Sanle ja Chamon!! Itku tuli erityisesti Sanlen puolesta. :heart:

Alennusmyynneissä tuli tänään käytyä menettämässä hermoja.. :) Mutta tarttui taas muutama pikkuihmisen sulonen vaate tonne komeroon, niitä onkin jo kohta aika kasa.. :D

Naive ja Sissi 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
taaperotx5, niiiin epäreilua! :( Isot pahoittelut ja jaksamista kovasti! :hug:

neljäskö, hurjasti Onnea koko perheelle! :flower:

Sanle ja Chamon, onnittelut ultranäkymistä molemmille ja erityisesti Sanlelle! Tosi hienoa! :heart:

(.) Täällä on vietetty ihana joulu ja vielä lomaillaan koko perhe viikon verran. Eilen oltiin ostamassa loput isommat tarvikkeet, kuten vaunut ja kaukalo. :) Kaikki alkaa olla nyt hankittuna, vauva vaan puuttuu. :D Perjantaina mennään miehen kanssa minilomalle Haikon kartanoon.

Voikaa hyvin!

Imoen & Mantti 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Joulusta selvitty. Kyllä onkin ollu haipakkaa niin töissä, kun muutenkin, mutta nyt onneksi taas rauhoittuu. Ei oo kerenny edes käyttää työaikaa palstailuun :D

taaperotx5 :hug: Voimia paljon! Vetää ihan sanattomaksi :'( Oon tosi pahoillani. Tsemppiä kuitenkin uuteen yritykseen, jos siihen vielä päätätte lähteä!

sanle voi miten ihania uutisia :heart: onnea todella paljon!! Samoin Chamonille isot onnittelut :heart: Kyllä se sykkeen näkeminen on aina pysäyttävä hetki, varsinkin kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Täältä peukut molemmille, että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saatte pienet nyytit kesällä syliinne!

syysmyrsky onnea poikalupauksesta, jos en ole muistanut aiemmin onnitella ;)!

Naive onnea liikkeistä!! Voi kunpa itsekin alkais niitä kohta tuntemaan! Tuntuu, että tuolla kesäkuisissakin tosi moni jo tuntee niitä vähemmillä viikoilla, mutta mulla ei tunnu vielä mitään. Tosin gyne mua varoittelikin, että saattaa viedä aikaa, kun on istukka edessä. Onko sulla Naive muuten myös istukka edessä?

Vakoilin toukokuisten pinoa tässä yks päivä ja huomasin, että meillä on Naive rakenneultra samana päivänä, eli 13.1. :)

Täällä omat olot ennallaan. Tekisi mieli olla joka päivä kuuntelemassa dopplerilla pikkuista, mutta oon yrittäny malttaa mieleni, etten ihan niin usein sitä käyttäisi. Ens maanantaina neuvola. Luulin, että se oli jo viime maanantaina, mutta olinkin kattonut ajan ihan väärin.

Onko teillä muuten kellään tullu nyt raskauden aikana verta nenästä? Mulla ei yleensä ikinä, varmaan lapsena viimeksi, mutta nyt viimeisen parin-kolmen viikon aikana alkanut yks kaks vuotaa ihan itsestään jo 3 kertaa! Liittyyköhän jollain tavalla raskauteen?

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Sanmar + superpapunen 17+4 :heart:
 
taaperot5x Voimia :hug:

Ja samalla suurimmat onnittelut plussanneille :) Kaikille toivon sitkeää ja stressitöntä raskautta (niinku se helppoa olisi) :)

Elinamaria Älä muuta sano :D eilen just miehen kans laskettiin et ei välttämättä mene enään ku sellanen 10-12 viikkoa ja sit housuissa tutisee. Ja nyt se jännitys iskee et apua miten mä tästä suoriudun,vaikka se lapsen alulle saaminen jo oli niin pitkä prosessi että luulis jo sen pelkästään hieman tähän valmistaneen mutta ei niin hiukkaakaan :D


Kiitos kaikille onnitteluista! :) Tää kävi eilen lääkärissä alapään paineen vuoksi. Kohdunkaulaa ihan ok jälkellä ja suu oli kiinteä,MUTTA nyt tarkistetaan sitten viikonvälein millai poika oikein majailee. Lääkäri ihmetteli että miksi on niin alhaalla ja pelkäsi laskeutumista. Sisätutkimus sattui aivan helvetisti. Ja siihen totesi että saattaa olla suonikohjuja,kuivuutta tai hermot pinnassa. Eipä ole ennen tuokaan toimenpide itkettänyt mut eilen kyllä sattui ja oikein kunnolla. :(
Mutta tosiaan poika potkuttelee kyllä ihan päivittäin. Luojan kiitos :) siitä tietää että elämää on.
 
Sanmar Piti sulle kirjottaa tossa aikasempaan,että oon kans kärsinyt nenäverenvuodosta! Eikä oo meinaan mitään pikku tiputtelua ku ihan kunnon soittoa.. :confused: Ja mulla ainaski on hemppa ollu kokoaika 133-145. Kävin lääkärissä ennenreissua ja lääkäri ihmetteli mun veristä nieluani ja nuori lääkärityttö sit tokaisi et "herranjumala mistä tää veri tänne tulee",no mun nenästä tietty..Sit se jotenki puhdisti sen nenän ja työnsi sinne jonku nenä tamppoonin? Sen jälkeen ei ole vuotanut!
 
Haluisin ilmoittautua mukaan, mutta en ymmärrä tota tm tarkotusta.. :( sori..
Missy1985, 26v, 07/11 km, jos toi ny on oikein(heinäkuu/2011)? 2. lapsi.
Eka yhteinen nykyisen ihanan mieheni kanssa, toivottavast nyt kaikki menee hyvin. rv.16+6 ja jännittää kamalasti, koska ite kärsiny myöhäisistä km:sta/ennenaikasest syntymästä.
 
Tervetuloa Missy! Tarrasukkia pikkuselle paljonpaljon :heart:

Täällä on tollasta inhottavaa paineen / polton tunnetta vasemmalla nivusessa aika ajoin : / Toivottavasti kuuluu asiaan..? Vai pitäskö soittaa jo jonnekkii? Eikai..

Ja nenä on tukossa, all the time :( Mikäköhän nenäsumute / tippa kelpais raskaanaolevalle ja vieläpä avais nenän?

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 15+3
 

Yhteistyössä