*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Nimra
Orchid Olit samoihin aikoihin kirjoitellut, ihanan pitkä kirjoitus. Mä tykkään lukea pitkiä kirjoituksia :D Ku itsekin kirjoitan todella paljon. Onneksi kaatumisesta ei ollut mitään haittaa ja meno jatkuu masussa :heart: Sullahan on massu kasvanut hurjasti :p Muksaa odotuksen jatkoa ja lepoa vain jos siltä tuntuu! Munkin pitäs osata ottaa rennosti... :ashamed: Mieskin tokas tänään, kun oli tiskiä (lupasin tiskata ) päivällä, mutta supistusten kanssa meni monta tuntia niin sanoin etten kyennyt enää tiskata, kun oli se silitys operaatio niin sanoi, että EIhän SUN TARVIIkaan KAIKKEA TEHDÄ :LOL: Enhän mä osaa sitä ajatella noin... :ashamed: Nytkin vaan stressaan, että kun/jos joudun sairaalaan niin onhan koti siisti, miehelle ruokaa tarpeeksi ja pyykit pesty... Vielä olis mullakin PALJON siivottavaa, mutta tämä päivä näytti sen, etten enää oikeasti kykene :whistle: Isäntä tuumas kauppaan mennessä, että mä näytän ihan siltä, kun räjähdän kohta :whistle: :ashamed: :LOL: :D Mukava oli lukea kuulumisesi :wave:

Nimra
Osaa osaa, tietenkin :D Paras opettajahan sillä on kun siivoojan työtä olen tehnyt ja tekee isäntä itsekin sitä, välillä :D Se vaan on aina kuulunut mulle :p Mä siis pidän siitä, että saan pitää kodin kunnossa ja ei se ole meidän uutta pesukonetta vielä ees käyttänyt kertaakaan, vaikka ollu jo maaliskuusta :LOL: Tänään, kun laitettiin joulua niin se putsas meidän ilmanvaihtoventtiilit ilman, että sanoin mitään ja mä olin erittäin mielissäni :heart: Niin, sitä piti sanomani, että en ole siis sen antanut pestä pyykkiä, kun otin sen homman tavallaan itselleni... Edellisessä asunnossamme (yksiö ) niin pesi melkein aina pyykit, kun pyykkitupa oli toisen talon alakerrassa ja jaksoi rampata paremmin :D On se siis omatoiminen mies :heart: :heart: :heart:

Okei :) Kuha et ittees iha hengiltä raada sen vuoks et oot itelles vaa "jonkun homman ottanu hoitaakses". Ku tuntuu et perfektionistina yrität selviytyä aina ja kaikesta. Meil onneks homma sujuu niin, et tehään aika lailla tasan. Joskus mie enempi, mut mies tekee töitä täyspäiväisesti, mie vaan sillon tällön (lue= mies usein 12-15h pvässä -tosin on vapaapäiviäki sit useesti ku nii pitkiä päiviä ja työn on epäsäännöllisen epäsäännöllistä-, mie 6h ja koht on taas lomaa ja sit vast helmikuussa meen taas töihi), ni iha kohtuullistaki, et mie vähä enempi teen kotihommii =) Mul o vaa nii pinttyny käsitys, et miehenki tulee osallistua :p mut ny mie meen maate! Kauniit unet! :wave:

Olipa mukava herätä kun maa oli valkoinen
ja lisää tulee koko ajan. Tosin plussan puolella tuo lämpötila jo on, että näinköhän vielä iltapäivällä on valkonen maa

Kiva, että tykkäätte pitkistä jutuista, samoin
tuntuu, että ihan liian harvoin kerkee tai pääsee tänne kirjottamaan. Ens viikolla varmaan sitten piinaan teitä ku lomalla olen

Tää lähtee viettää päivää opparin parissa kirjastoon

PROFIILISSA uusi kuva 29+0
masua löytyy kuten näkyy

Orchid ja eilisestä aktiivistunut pikkunen 29+1

Onko kenelläkään kokemusta siitä miten kauan tämä oksentelu kestää? Eilen just hehkutin ihanalle (???) anopille, ettei ole tällä viikolla tarvinnut oksentaa niin jo taas aamulla juoksutti :$ . Ei pitäisi silti valittaa, pääasia että kaikki on salamatkustajalla kunnossa :heart: . Anoppi meni ihan sekaisin kun sille kerroimme ultran jälkeen, pisti kuulemma puikot heti heilumaan :LOL: Vähän veikkaan, että sieltä tulee kokonainen puvusto neulottuja vaatteita... Ja anopin tuntien ne ei ole sellaisia, mistä itse tykkään mutta... Kiva on silti kun toinen on niin innoissaan. :D

ElinaMaria Samoissa me näköjään mennään, mulla kun muuttui se la 4pv taaksepäin (vaikka sitä ei olisi seuraavan ultrauksen mukaan tarvinutkaan muuttaa...), niin eletään nyt kuitenkin sen mukaan.

Orchid Olen niiiiiin hengessä mukana sen opparin vääntämisen kanssa. Itsellä oli sama menossa tasan vuosi sitten :p . Tuntui kyllä välillä niin tuskastuttavalta hommalta, mutta sain sen kasaan ja nelonen pärähti :D . Itsellä vaan tuppasi menemään aina niin, että kun sitä kävi kirjoittamaan, niin paljon mieluummin sitä surffaili netissä ja vaikka siivosi, kun kirjoitti sitä. Paniikki on paras kannustin B) . Nimimerkki eräs, jolle jäi opinto-oikeutta alle vuorokausi käyttämättä ennen viimeisen opintosuorituksen merkintää... :whistle:

Nimra Meillä oli viime vuonna vähän vastaava tilanne, talossa oli 7kk vanha kissa kun kuusi tuotiin sisään. Ei se siihen onneksi kiivennyt, mutta vähän kun silmä vältti oli läpsimässä alaoksissa olevia palloja :LOL: . Siirsin sitten palloja vaan ylemmäs...

SS ja Nimra keskustelivat kotitöistä. Kyllä meilläkin mies osaa siivota, mutta haluan siivota itse, sillä jälki ei tyydytä minua. Älkää nyt kuvitelko, että olen joku siivousfriikki, mutta mielestäni imuroidessa pitää imuroida muualtakin kun pari vetoa keskilattialta ja siirtyä sitten toiseen huoneeseen... Voihan se olla että se onkin vaan miehen "kiero" taktiikka, ettei vaan tarvitse itsen imuroida :p . Pyykkiä mies pesee, jos olen lajitellut vaatteet valmiiksi kasoihin. Kuivausrumpua ei osaa edes käyttää, mutta laittakoon sitten narulle kuivumaan. Tosin itse saan narulle puolet enemmän pyykkiä mahtumaan, kun tuo vaan viskaa ne jotenkin sinne... Meneepäs nyt miehen mollaamiseksi :whistle: . Se täytyy kyllä myöntää, että tekee ihan pirun hyviä riistaruokia ja harvoin antaa minun edes niitä valmistaa. Tuo kuitenkin tekee talvella lumityöt, hakkaa halot, leikkaa nurmikot yms, niin en viitsi sitten kotitöillä hirveästi painostaa. Tekee varmastikin vähintään oman osansa ulkona ja pienissä korjaushommissa. Asia olisi varmaankin eri jos asuttaisiin jossain kerrostalossa kaupungissa (vaikkakin HYVIN epätodennäköistä ), mutta omakotitalossa maalla on kyllä tekemistä molemmille ihan riittävästi ja mieluummin minä siivoan kun pilkon niitä halkoja kun kuitenkin molemmat hommat on jonkun tehtävä...

-Lumppari ja peikko 15+3

Kiitos kaikille masukehuista.... :D :ashamed: :p

Orchid hui tuo kaatuminen! :eek: Onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään... :hug: Mä vielä eilen pyöräilin, mutta kyllä pelotti jo sen verran tuolla jäisessä sohjossa polkea että pitää kai antaa sen olla. :ashamed: Meillä kun ei vielä ole oikein muuta kulkuneuvoa niin sen puolesta ärsyttää tuo talvi... :|

Nimra älä juu itteäs noilla siivomisilla stressaa! :hug: Mä oon ainakin vähän ajatellu et sit kun vauva syntyy niin tääl ei TOD. tuu olemaan kiiltävän puhdasta (kuitenkaan) niin jos jotain vierasta häiritsee pölypallo nurkassa niin mä voin kyllä näyttää missä meidän siivouskaappi on... :LOL: Vaikka kyllähän se alkaa itseä ärsyttää jos on sotkuinen koti. Mut komennat sen miehes hommiin! Nostat jalat ylös ja sanot että väsyttää, voisitko siivota. Se varmaan ihan mielellään auttaa ja ehkä haluaiskin tehdä enemmän mut jos sä oot "vallannu" koko kodinhoidon nii ei uskalla. :D :LOL:

(.) Taas viime yönä Dodolla oli prskeet päällä. :D Ai että mua nauratti kun yhtäkkiä heräsin unesta keskellä yötä ja sit Dodo piti sellasen kymmenen minuutin shown masussa...
:LOL: kova muljunta kävi ja muutamia sellasia töks-töks -potkuja. :heart: Mä just mietin että mitäs sitten kun se on kolme kertaa tuosta isompi. Et vieläkö musta on suloista herätä sen potkuihin keskellä yötä... :LOL:

Tännekin on satanut oikein kunnolla yön aikana lunta! :D Ihanaa!!! Ja satelee vieläkin. Täytynee tosiaan lopettaa tuo pyöräily... :ashamed: Kun ei oo ees talvirenkaita.

EM ja Yöbilettäjä-Dodo 15+2 :heart:

Snowball: mä olen juurikin tuollainen imuroija!! :LOL: Muutama veto keskilattialta... :D Mä VIHAAN imurointia. Siippa on siinä tarkka, se imuroi aina kaikki listatkin! Mut mä pesen vessan ja siippa imuroi. Hyvä työnjako. :saint:

s-anttu :heart: Näki ihan sun viestistä et oot mahtavalla tuulella. :D Täällä heittelee ihan kauheesti mielialat. Jos nyt olisi normaali tilanne (eli ei raskaana), niin joku sais tilata pian valkotakkiset paikalle. :headwall:
Orchid hih, niinkös me satuttiin olee samalla alalla. :D Tuon lopputyön tekeminen on just tota... Paniikki tosiaankin pistää aivot toimimaan. :/ Mut sit kun se on valmis niin on kyl hieno olo. :D
Saa olla varuillaan noiden liukastumisien kanssa. Mä meen kyl niin varovasti suihkuun ja pihalle sieltä aina... Tuttuni vetäs tosi pahat lipat suihkussa, paniikin kans meni sit tarkastukseen. Onneks ei pahempaa sattunut, mut niin......... täytyy olla vaan niin varovainen kuin vain voi. :ashamed:
Häppärikipuja on kans siellä ja närästys.... Mukavaa. Toi närästys on ollut niin hirvee mulla nyt, varsinkin öisin et tuntuu et pian nousee kaikki pihalle. :$ Eikä mitkään renniet auta ollenkaan.......... Ihmiset sanoo et vaavin tukka kasvaa kun närästää. Neidillä oli pitkä tukka kun syntyi. Saa nähdä mikä peikko täältä tulee. :eek:
Niin ja ihana masu on profiilissa!
Ja Onnee poksuista!!!!!!!!!!
Nimra Siel on sit jo joulu! :xmas: Mä aion laitella sit vasta kuun alussa koristeet jne. Kiva et kerkeet katella niit koristeita ja pitää pikkujoulut ennen kuin menet synnärille. Me meinattiin laittaa jouluruokaa ennen jouluu. Siis joku ilta vaan istuu kolmelleen ja syödä hyvin. Tuol synnärillä kun on "maan huonoimmat sairaalaruuat". Sellasta ne sanoivat ainakin lehdissä viime kesänä..... :x Eli en pysty luottaa et siel saa mitään kivaa. :headwall:
Kiva kun sait kamat pakattua!
Mä en tiiä mitä siel tarttee vauvalle sairaalaan. Just ja just tiiän mitä tääl on oltava...
Nimra, SS ja muut Mä onneks voin luottaa et mies selviytyy yksin. Parempi se on ruuan laittaja kuin mä jne. Luin jostain et monet naiset ajattelevat laittaa ruokaa pakkaseen miehelle ja lapsille et kun ovat synnärillä. Vissiin sellasii miehii löytyy etteivät osaa perunoitaan keitellä. Henk koht inhoon pakastettuja ruokia, kun tietää et niistä on viimeisetkin hyvät aineet kuolleet...... No. Kaikki omalla tavallaan. Jos jollain on pelko et ukko ja lapset kuolee nälkään, niin ehkä on parempi sit ne perunat keitellä. :LOL:
Mä inhoon pölyjen pyyhkimistä, ikkunoiden pesuu ja silitystä. Imurointi ei silleen mua haittaa. Tai lattioiden pesu. Totta on et kun vaavi tulee, niin ei kerkee kyllä siivota sikana. Sit kun ne alkaa konttailee, niin on pakko pitää lattiat siistinä muuten on aika musta lapsi. :kieh: Niin ja suuhun menee sit kaikki roskat........... :x
Snowball Toivottavasti loppuu toi paha olo... :hug: Tääl ei ykäilty, joten ei oo hajuu... :ashamed:
EM Ihana niit on liikkeitä tosiaankin tuntee... Kun kasvaa vielä niin tuntuu aika ilkeeltäkin noi muljahdukset.
Nauttikaa lumesta!

NP ja Tirri :xmas: 34+0 POKS

moikka

Lucelle
onnittelut pojasta!! :flower:

Nimra: No periaatteessa ei vauvalle tartteis kun yhdet sisävaatteet.. meillä pojalla tais olla pitkähihainen body, potkarit ja töppöset.. sitten siihen villavaatteet ja toppapuku.
Mut joo saa tosiaan sitten miettiä mitä laittaa päälle ;) itse mietin kassia pakatessa pitkään että mitä laitan =)
Itse en esikoisen aikaan edes älynnyt pelätä että vedet menis :ashamed: ja ne menikin vasta sairaalassa kun kalvot puhkaistiin.. mut saattaahan se olla että tällä kertaa oon viisaampi ;)
kaippa ne taksit on vieny synnyttäviä ennenkin laitokselle.. ja mistä tietää jos tulee kiire lähtö niin meet ambulanssilla.

Orchidille
paljon tsemppiä oppariin!! hieno massu! se on niin nätisti tuossa edessä! itsellä jo nyt levinnyt koko etualalle.. siis semmoinen laakee eikä tuommoinen ihana pallo.. :whistle:

Meillä kans mies tekee kotitöitä mutta toki yritän päivän aikana saada tehtyä niin jää hällekkin hengähdystaukoa kun kuitenkin töissä päivät on. mutta en hetkeäkään epäile ettei yksin pärjäis.. useesti vkl tekeekin ruuta niin ettei minun tartte :D ja pojan kans pärjäävät hyvin kaksistaankin ilman että minä olen katsomassa perään.

Mulla löi niskat jumiin viime yönä :/ pää ei käänny vasemmalle ilman hirveetä kipua :eek: eikä panadol tunnu auttavan.. saa mies illalla hieroa jos vaikka helpottais.. kelju olla.

mut nyt katon nukahtiko poitsu.. sitten sämylän tekoon.. laitettiin pojun kans taikina kohoamaan ja piparkakkutaikina kans tehtiin :p

Nimra

Nyt on palauduttu sairaalasta, mutta vastailen ensin niin kerron kuulumiset sitten...

orchid Onnea oppariin ja sulla on ihana massu :heart: Mä vaan entistenkin läskien kanssa leviän kuin pullataikina...jokaiseen suuntaan |O Kaveri vaan tuumas, että tyttö tulee... Eipä tiedä vielä :whistle:

SuukkoSuulle Tätä omaa perfektionismia on tosi hankala selittää muille, mutta ...siis meillä on mies tosi oma-aloitteinen ja se on IHANAA, mutta mä olen yleensä se syy, että mies "ei tee" mitään. Siis EI ole tosiaan mikään mammanperässä kulkija ..ja haihaittelija vaan todella reilu ja tekevä ihminen :D :heart: Kyllä se täällä pärjää, mutta kuten voisin todeta niin suurin syy siihen on se minkä snowball kertoi. On niin oma rutiini ja tapa, että mielellään tekee itse ja olenhan päivät kotona niin se on musta kivasti miehelle tehty, kun ei tarvii heti alkaa rättiä heiluttaan :LOL: ja kyllä mäkin haluan, että (kissan kanssa ) väh kerran viikossa tuo imuri kiertää myös sohvat ympäriinsä ja käy kaikissa nurkissa :p Vaikka uskon, että isänä imuroi kyllä hyvin! Siisti oli hänen asunto silloin, kun ensimmäisen kerran kävin :D

snowball En osaa kyllä sanoa mitään tuohon oksenteluun, kun itse kärsin vain pääpiirteissään kuvotusolosta...jota on ollut(kin ) sitten läpi koko raskausajan :x Tänään viimeksi, kun olin menossa aamulla sairaalaan niin ei oikein tiennyt, että miten olis ollut, että olo paranee :whistle:

ElinaMaria Onnea lumen tulosta sinne :wave: ja kiva, kun pikkuinen muistuttaa potkuilla äitiä ja isää :heart:

NullPointsilla taitaa mennä "tasaisen hyvin".Se on hyvä asia, kun sulla on loppukuusta se sektio :D

Nyt sit näihin oma napa-asioihin....

Supistaa, supistaa ja hiukka verta tihkuttaa..taisi alapää reagoida tuohon sisätutkimukseen :whistle: No ihan hyvä toisaalta :) Mua väsyttää ihan sikana, kun nukuin viimeyönä varmaan tunnin... ja senkin huonosti :$

Noh, pissa oli siis puhdas ja kun alettiin ottaa käyrää niin ei siitä mitään tullut, kun hävis aina välillä, mutta liikkui pikkuinen ja hakkas mittaria.. joten josko ois vaan ärsyyntynyt siitä..kuuntelusta ja asennosta ? Toivotaan näin!!! Sit mentiin ultraamaan ja siellä kyllä vauva rauhoittui ja teki niitä hengitysharkkoja ;) ja sit katsoi virtaukset napanuorasta ja se oli OK ja sitten selitti jostain "nuorasta/siteestä" mstä pystyy mittaamaan sikiön voinnin ja sen, että miten sillä siellä menee niin EI onnistunut sekään :kieh: |O EI saatu kunnon käyrää, mutta kaippa se oli vaan vaikea mitata, kun ymmärsin että ekoja kertoja niitä katseli... :eek: Alkaa vaan hirvittää, kun mikään EI onnistunut, mutta KAIKKI ON kunnossa... Siis ottaa tuosta taas selvää!!! :eek: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Noh, sit mitattiin sitä painoarviota ja tulokseksi saatiin 3,6 kg ja paino laskettuna-aikana noin 4 kg - kasvaa kuulemma nätisti omalla käyrällään yläkäyrän tuntumassa.. :ashamed: Noh, jospa kaikki olis siis OK :heart:

Kävin magneettikuvassa ja lääkäri soittaa sitten, kun on katsellut ne mun kuvat, että millainen tilanne siellä oikein on, että mennäänkö sektioon vai ei, kun luonnollinen synnytyshän on aina parempi ja varsinkin, kun on tuota ylimääräistä niin lisää leikkausriskejä, mutta jos haluan niin uskon, että saan sektion... Mä en vaan tiedä, että mitä tehdä ?!?!? Kumpi se sit on hyvä ?!? Oikeasti ?

Noh, tarkasti tilanteen tuolla alhaalla ja siellä olis sit melkein tavara kypsää hommiin :LOL: No ei ihan, mutta lähes. Kohdunkaula melkein kokonaan pois ja pehmennyt, sisäsuu auki ja tuntui hyvältä :whistle: Lienekkö mitä tarkoittaa ? Ulkosuu kuitenkin kiinni, mutta pää jo tiukasti alhaalla, että näin sitä mennään :wave:

Nyt on levättävä, kun tulloo supisteluja, kun otti tuo ronkinta vähän ...tuonne alas :x

Nimra + :heart: 38+1

TAHTOO KANS LUNTA TÄNNE!!! :wave:

Luce: Onnea pojasta!!! :flower: :heart: :hug:

Orchid: Komia massu siellä! =) Tsemppiä oppariin!

Snowball: Kurjaa kun voit siellä pahoin :( Toivottavasti helpottaisi pian! :hug:

ElinaMaria: Dodo se siellä vain vahvistuu päivä päivältä, hienoa! Nyt voin sanoa, että tekee välillä jo vähän inhaa kun pikkuruinen kantapää oikein "sojottaa" tosta kyljestä melkein ulos :D Saa välillä työntää takaisin, että Mini tajuaa vähän antaa äipällekin armoa, mutta ihanaa kun oma rakas siellä melskaa :heart:

Nimra: Taitaa sulla paikat vihjata jo tulevasta koitoksesta :D Mahdatkohan olla seuraava nyyttiuutisten kertoja?!? :wave:

(.): Huominen ultra jännittää! Vaikka kaiken pitäisi järjen mukaan olla Minillä ihan kunnossa niin kuitenkin jännittää :eek: Tulen sitten kertomaan aamupäivällä miten siellä meni...
Mini on taas sellaisessa asennossa, että hänen kantapää (tai mikä lie) tulee ihan oikeasti pian nahasta läpi! :p Ei suoranaisesti satu, mutta tuntuu tosi keljulta jo. Parempi, että siellä meuhkaa, mutta vaihtaisi edes aavistuksen asentoa ettei koko ajan tartteis saada säpsyjä :D

Toive81 ja Mini 33+4 :heart:

Luce :flower: :flower: onnea!
(.) :x :x 24/7 ilmassa. Koko ajan täytyy syödä, mä oon hyvinkin mahakas tällä hetkellä... Maha mustana piikeistä ja kauhee arsenaali pillereitä, jotka täytyy muistaa ottaa oikeeseen aikaan, mulla kun on huono muisti :ashamed: :ashamed: . Muita oireita on vaan vaihtelevasti... *huolissaan*

ensi lumen saattelemana ma aamulla 17.11.08 meille syntyi klo 09:05 tummatukkainen ihanainen POIKA! 50 cm ja 3,475 kg :heart: pisteet 9/9.
sektiolla siis ja kaikki meni todella hyvin, tämä oli paras syntymäkokemus minulle. :)

tänään tulimme kotiin ja myöhemmin siis lisää kuulumisia.

kiitollinen ja onnellinen kolmen äiti
Pamuk perheineen.

SusSoo
Onnea Luce! :flower:

Paljon Onnea Pamu k ! :flower:

(.) Täällä menee hyvin klo 9-11 ajan, mutta sitten alkaa töissä kauhee heikotus ja :x Vielä ei ole tarvinnut aamullakaan okseta, mutta aika lähellä sekin on ollut. Ihanaa!!! Väsyttääkin niin mahdottomasti, joten hyvin täällä menee!

-Sussoo-

Yhteistyössä