***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

Moikkuli :wave:

Nyt alkaa taas päivittäis tulla tekstiä, kun töihin jouduin palaamaan. Oisin NIIIN mielelläni ollut vielä kotona, mutta paluu arkeen on edessä :ashamed: Eilen oli kevyt 9h koulutuspäivä, ja olo on vieläkin ihan puhkinaitu :LOL: Ja toi esimies aloitti heti marmatuksen, mä meen kohta työntää sen kurkkuun muovipullon, että pysyy hiljaa, ei kiinnosta kuulla mitään!! :D

Pulttis Sylintäydeltä onnea pikkuneidin koko perheelle!! :heart: :heart: Todella hienot "missimitat" ;) jaksamista alkutaipaleillenne :hug:

MyAngels: Juu, nyt todellakin otat rauhallisesti!! Ollaan muru kohta puolessa välissä, joten ala vaan uskomaan että tämä masukki teille suodaan! :hug: Oliko sulla se ultra jo ennen sitten rakenne-ultraa?

Repa:nyt et todellakaan mitään morkkista ota noista syömisistä! Mulle neuvolatäti sanoi että jos mieli tekee jotain, se on merkki siitä että kroppa vaatii. Eli jos tekee mieli esim. roskaruokaa, se on merkki että rasvaa tarvitsee pikkuinen, eix vaan ;) Jännittää kovasti puolestanne, kumpa pikkuinen vielä hetken jaksaisi sinnitellä siellä masussa! :p

Wiivi: No voi, toivottavasti päänsärky alkaa helpottamaan! Viikko kausia samasta kärsineenä tiedän, että se vetää matalax koko mielen ja kropan. Se on niin täysivaltaista tuo päänsärky ettei mistään tuu mitään sen aikana. Koita levätä, kylmäkääre otalle, pimeä huone, raikasilma (eli tuuletusikkuna auki) ja lääkettä. Panacodia saa ottaa, tai ainakin mä sain sitä lisää taas.

malttis: Voi vitsi, sulla on huomenna THE PÄIVÄ! Mutta niin kuin sanoit, vaikka yli menisi, kestää enää pari viikkoa! Pidetään lippukorkealla :heart: Ellet sitten laitoksella ole jo ;) YV:tä laitan vielä tulemaan :wave:

Ja onnea Katherinelle plussasta, kävin tuolla km jälkeen kuumeilevissa vaklaamassa ja odottelinkin, että milloin tänne tulet ;) Uskoa matkaan, että tämä muru pysyy mukana vielä kymmeniä viikkoja tulevaksi :hug:

Minda nyt todellakin jarrua päälle! Sulla on enää niin vähän jäljellä, että nyt relax vaan! bd ollaan, että paikat on kiinni! Ja onnittelut koulun päättäneelle!! :flower:

Pikkutiikerille suuret onnen toivotukset hyvästä ultrakuulumisesta! :heart:

(.) Tai oikeestaan jo ( . ) Siis miten voi olla jo näin jättiläisen kokoinen jo tässä vaiheessa :headwall: Huomenna neuvola ja se tietää että sapiskaa tulee ja kovaa :ashamed: oon yrittänyt tosi terveellisesti syödä, mutta ei apua...
Pääkky on taas ihan hyvä, mutta tilanne voi muuttua 10 min sisällä, jos toi esimies ei jätä mua rauhaan :saint:
Noista rinnan vuodoista , mä en tiedä mitä vuotoa se on malttis &repa... Eilen liiveihin oli jäänyt useita selkeitä tahroja, sellaista vaalean keltaista tai semmoista vuotoa.. Mulla ei oo rinnat vuotanut ennen raskautta, mutta jo nyt menossa tää vaihe. Äitini sanoi että samanlainen olen kuin hän raskausaikana B)
Tänään taas kasvetaan nähtävästi kovasti. Tuntemuksia sen verta taas pisaa. Kolme lääkäriä on sanonut mulle mun stressitasosta, että nyt se työstressi loppuu. Mutta pelkään vaan ettei lopu :ashamed: En voi sietää tuota esimiestä... Pää hajoaa sen kanssa.

Pää niin tyhjä ja olo masentunyt töihin palaamisen johdosta, että tulen kirjoittelemaan lisää kun muistan taas mitä piti laittaa :headwall:

T. Miikkis ja mussukka 16+1 (kait?)

Tervehdys!!

Amiralle jaksamista vuodelepoon!
Paljon hyvää lukemista, telkun katsomista ja syömistä!
Niin ja meidän kanssa kirjoittamista!

Kannattaa sliipata koiran turkki kostealla rätillä/kankaalla aina sisälle tullessa

Pamu k: Meillä on 3 Kultaista noutajaa
(8.v. 7.v. ja 2.v.)

ja lisäksi 2 Kääpiöpinserin pentua (6kk)

Kaikki ovat poikia, ja kaikkien nimet alkavat R-kirjaimella

On tässä meillä hyvin tilaa olla, 7000 neliötä on tonttia, ja asuinpinta-alaa reilu 200 neliötä.
Isoja poikia käytetään lenkillä, ja sitten kun menen metsälenkin tekemään niin lähtee joka poika mukaan
niin saavat olla vapaana

Ja virtaa riittää!!

Kyllä nuo vaan niin tuovat piristystä päivään, en olisi näin hyvin selvinnyt viime kesän traumoista ellei nuo karvaiset kaverit olisi meillä

Kuitenkin viime kesänä kun jäin äitiyslomalle niin mies joutui olemaan töissä, koiruudet pitivät mut sitten järjissäni päivisin

Toivottavasti teilläkin vielä joskus rapisee koirantassut!

Onnea Pulttiksen perheelle pienokaisesta!!

Äiteen perheelle paranemisia!

Minda: Onnittelut koulun päättymisestä!

Mukava että hymiöt hymyilyttää!

Muistahan ottaa rauhallisesti siellä
ettet rasita itseäsi liikaa

wiivi84: Voimia pääkivun ja flunssan kanssa!

marleena83: Meillä on toukokuun 9.päivä erikoislääkärille aika. Hän katsoo onko vauvan sydän kehittynyt normaalisti nelilokeroiseksi. Muuta ei vielä tuossa vaiheessa pystytä sanomaan

Saan sitten silloin tietää milloin rakenneultra on, en saanut sitä vielä koska sen tekee joko erikoislääkäri tai ylilääkäri, niin he saavat itse antaa ajan.
Toivottavasti kuuri puree tulehdukseen!

Miikkis: Joo puolessa välissä kohta ollaan... Mä vaan en voi enkä osaa enkä pysty olemaan murehtimatta ennenkuin rakenneultra on ohi. Vuosi sitten kun tuli rv 20 täyteen, niin hehkutin sitä, että jes nyt olen puolessa välissä!! Vaan en olisi kuuna päivänä uskonut jos joku olisi silloin sanonut että 2 viikon ja 6vrk:n kuluttua synnytän enkelipojan

Mutta positiivista mieltä olen yrittänyt pitää ja uskoa että kaikki menisi hyvin...

Koitahan muru kestää sitä esimiestä siellä!!

Tulehan kertomaan sitten neuvolakuulumiset

Hyvää vointia!!

ON: Masu kasvaa, nälkä koko ajan. Siinäpä varmaan päällisin puolin tärkeimmät

:MyAngels ja niin rakas rv 15+4---16+0

moiii! :wave:

mindalle suuronnittelut ja :flower: opiskelujen päättämisestä! me ollaan niin ylpeitä susta!

wiivin toivon häätävän pääkipunsa, marleenan emätintulehduksensa ja miikkiksen esimiehensä :D

pulttikselle, pikkuiselle ja perheelle kanssa :flower: vallan mallikelpoinen suoritus!

(.) mää oon niin tööt. vauva on eilisaamusta asti jumppaillut ihan valtavasti, ja viime yönä en sitten saanutkaan nukuttua melkein yhtään. oli pakko jäädä kotiin omalle sairaslomalle. nukuinkin sit ysistä puoleenpäivään ja senkin jälkeen oon ollut ihan sekasin. kannatti jäädä kotio, mut toivottavasti ei tarvii enää tämmösen takia omaa saikkua ottaa. työnantaja kyllä ymmärsi, tää on eka saikkupäivä koko raskauden aikana.
eilen illalla ja yöllä tuntui myös vatsan kovistelua, josta aamulla soitin neuvolahoitajalleni. hän sanoi kuvailuni perusteella, että kyse on kohdun "krampeista", ei supistuksista, ja se liittyy nyt käynnissä olevaan kasvuspurttiin. samasta kertoi kuulemma myös mun kuvailemat ylä- ja alavatsan lihaskivunoloiset jomotukset.
hyvä, ettei ollu muusta kyse, mutta kyllä vaan näilläkin "viattomilla" oireilla on meikäläinen nyt saatu täks päiväks vuodelepokuntoon! ehkä täs on vaan sitä, ettei viel oo kunnon toleranssia - oon aika vähillä kivuilla ja jomotuksilla päässyt tähän asti :) *kumartaa vauvan suuntaan kiitollisena*
ja hoitaja sanoi, että vauvan jumppailua on luvassa vielä pitkään. nyt sillä on tilaa tuolla hoitaa kuntoaan ihan täysillä liikeradoilla. *huokaus*

hei, mammat, kaunista kevätpäivää ja voikaanhan oikein hyvin :)

kuntokeskus-irtis ja hyvinkin ponteva 23+6

Heippa kaikki!

Alkuun super onnittelut Pulttikselle prinsessan johdosta! :flower: Tuntuu niin uskomattoman hienolta lukea näitä uutisia tässä pinossa. Kun kaikki tiedetään, mitä on jouduttu käymään läpi ennen tuohon pisteeseen pääsyä. Onnea vielä! :heart:

Katherine Onnea plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle! :flower:

Miikkis Jaksuja pomon kanssa, joka toivottavasti jättää sut rauhaan ettei päänsäryt ala. :hug: Ja niin kyselit niistä sukkapuikko kivuista. Mulla oli viikoilla 18-21 sellaisia kipuja, joita kuvailin neuvolassa "tuntuu, että joku tökkäisi sukkapuikolla". Mulla nuo kivut olivat tosin alapäässä ei mahassa. Neuvolassa tutkittiin sitten varuilta pissa ja kohdunkaulan tilanne, mutta mitään erikoista ei löytynyt. Kipujen syyksi arveltiin sitten hermo- tai heijastekivut.

Ruispala kyseli raskausajan mieliteoista. Raskausviikolla 20 oli ihan ihme vaihe, mun oli saatava kaalia joka ilta. Nyt tekee mieli hedelmiä (kiivi!) ja salaattia.

Entä mitä kuuluu malttamattomalle?

(.) Täällä voidaan hyvin. Harmittaa vaan niin, kun lenkkeilystä on tullut löntystelyä supistusten vuoksi. Onneksi kotosalla jumppaaminen (lähinnä lihaskunto) onnistuu mammajumppa kirjaa seuraten. ;) Pikku-ukko on ollut masussa pari päivää vähän rauhallisempi. On lääkärin mukaan hieman hentoinen ikäisekseen, mutta ei hälyyttävästi.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Jemima 26+2

Jemina: Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu =) Malttia vaan olen yrittänyt kaivaa pääkopan uumenista. Näkisitpä minut lenkillä, on löntystely kaukana, kun yritän taas vauhdilla niitä supistuksia saada...

Ikinä en olisi uskonut, että tämä raskaus menee laskettuunaikaan asti eli huomiseen?!? Jotenkin, kun alusta asti sanottiin, että vauva on niin hyvän kokoinen, asettui pää alaspäin jo niin aikaisin, laskeutui aikaisin, paikat oli pehmenneet hyvissä ajoin ja kiinnittyikin jo pari viikkoa sitten, mutta näin näköjään. Yritän miettiä positiivisesti, että vauvan suolisto on paremmassa kunnossa mitä pitempään tuolla masussa viihtyy, mutta tämä toimii vaan hetkittäin. Eipä voi, kun odottaa... Olen luovuttanut kaikista häätöyrityksissä eli S:t yms on unohdettu, eivät toimineet, joten kai se on vain tuosta neidistä kiinni, kauan haluaa vielä masussa oleskella. Huomenna on neuvola, josta aion vaatia yliaikaiskontrolliajan valmiiksi, että on ainakin sitten jotain mitä odotella. Muuten olossa ei mitään ihmeellistä, limatulppaa ei näy eikä kipeitä supistuksia. Parin päivän ajan on ollut tosi tiheästi masun kovettumisia eli on piukeana kuin jalkapallo tämän tästä.

katherine: oikein paljon onnea plussasta :flower:

MyAngels: kyllä nuo koiruudet on ihania olla olemassa. Miehelle koko ajan jankutan siitä, kuinka olisin tullut hulluksi tänä kotona olo aikana ilman niitä. Toiset kun on niin innoissaan ja nauttii siitä, että täällä olen ja onpa syy ulkoilla. Eilen käytiin katsomassa meidän koiran 5vkon vanhoja jälkeläisiä ja vähän tuli surku, kun ollaan päätetty ettei siitä itse oteta pentua, mutta uusi pentue toisen nartun kanssa on suunnitteilla, joten katsellaan ;)

Miikkis: Yritä kestää sen esimiehesi kanssa!!! Mulla vaihtui esimies muutama kk ennen kuin jäin pois ja edeltävä oli aivan huippu, alkoi mm itkemään onnesta, kun kerroin raskaudesta, mutta tämä jälkimmäinen oli niin syvältä, että toivon koko sydämestäni etten enää ikinä joudu hänen alaisuuteen ja aion sitä myös pyytää, kun joskus palaan töihin!

Amira: Tsemppiä vuodelepoon, nyt soittokierros kavereille ja lainailet dvd:itä! Itse esimerkiksi joululomalla valveskelin öisin, joten katsoin kaikki Friends-jaksot silloin, huomenna käyn kaverilta hakemassa Sinkkuelämää-jaksot, joilla ajattelin täyttää tämän loppuodotusajan.

repa: Ei onnistunut multa tasoittaa tuota meidän syntyneiden listaa ettei kaikki mene yliaikaisiksi, mutta onneksi Pulttiboisin käynnistyi hieman tasoitti sitä ja ehkä sinunkaan ei tarvitse näin pitkälle kärvistellä, kun olet jo niin hienosti auki ja asiat edenneet!

malttamaton&hyvin malttavainen prinsessa 39+6

Helou!

Pulttikselle miljoonasti onnea tyttövauvasta :heart: :heart: :heart:

Miikkis,koitahan kestää töissä..ei kuulosta kauheen ihanalle esimiehelle :(

Malttamaton,höh,no hää ei sit halua vielä tulla ulos :D Eli menemme prinsessan ehdoilla =)
Tiedä häntä sitten mihin asti meikä kärvistää...

On meinaan taas niin outo olo :kieh: Jotenkin flunssanen,mutta ei mulla mitään nuhaa tai kurkkukipua oo,jäseniä kolottaa,huippailee välillä,ajoittain etoo...selkää särkee,vihloo jne. Ei kuumetta eikä verenpaineissa mitään ihmeitä :/ Mikä lie "vikana". Vauva painaa taas kovasti alakertaan ja jumppailee kuin viimeistä päivää.

Huomenna on neuvola joten siellä selvii,jos jotain vikaa veressä tms.

Oon ihan poikki....jumittaa :ashamed:

Repa ja kutvonen rv 37

Pulttikselle ISOT onnittelut Rinsesasta!!! :heart: :heart: :heart:

omanapaa
Eli eilen kävin siellä lääkärissä, ja paikat oli onneksi :whistle: kiinni.
Sanoi että kirjoittaa saikkua jos tarvin, mutten sitten ainakaan vielä tarvinnu.
tunnusteli masua ja tokaisi että onpas iso kohtu, mutta sitten ultras ja tokaisi uudestaan että onpa iso vauvakin :eek: , ja meinas että saattaa syntyä jo hyvinkin heinäkuussa. Onneks aloitan sen äippäloman jo 9.6. vauva oli siis n.740g ja aika lailla 30cm pitkä...
en muista noita lukuja, että minkä kokoinen PITÄIS olla näillä viikoilla, mutta kyllä vähän isommalta kuulostaa...kai :|

Sitten pitää kysyä teiltä yhtä juttua (taas :D ) eli onko teidän äitiyslääkäri NAINEN vai MIES?
Mulla on Nainen mutta etsii nyt itselleen seuraajaa ja se seuraaja on MIES, oli siis eilen siellä harjoittelemassa...ei siinä muuten mitään, olenhan käyny miesgynelläkin, mutta ÄITIYSlääkäriksi???
Ja kaiken lisäksi ikää oli ehkä vähemmän kuin mulla (mie siis kohta 28v).

No mutta mikäs siinä kun saa sitten joskus levitellä sellaiselle nuorelle komealle lekuripoijalle :LOL: :LOL:

Äitee, toi sun masu on ihana... :heart:
Mie en osaa ennää laittaa tota masua tänne, pitäis ukkoo pyytää opettaan...
On täälläkin meinaan iso masu...kun on iso vauvakin ja vettä paljon :D

Nyt keittää muksuille puuroa, ovat olleet koko päivän ulkona kun on niin ihana ilima...
poika (3,5v) oppi ajaan tänään pyörällä ilman apurattaita, mie vaan tokaisin aamulla että nyt lähetään harjoitteleen ja alle puoleen tuntiin lähti ajeleen sitkeenä sissinä :D
Äitin poika :LOL:

Ajatuksin Ae ja Vilho 24+5

Äitee,komee "pikku" kumpu :D

AE,onneks paikat kiinni vielä =) Meillä mies nlalääkäri. Sama heppu kellä käyn siviilissäkin yksityisellä. Erikoistunut noihin äitiyshommeleihin,pyörittää omalla praktiikallaan myös yksityistä neuvolaa,mikä ois kyllä houkutellut,mutta onpa suolanen hinta semmosella palvelulla |O

Heipa!
Jos nyt sitten varovaisesti vierailen täällä.. alkaa jo hymyilyttämään että pääsisin kotiutumaan tähän pinoonpulttibois: suuret onnittelut!!!!! :heart: voi että, ihanaa!!!!
Miikkis voi kun tuli ihana tunne, että joku on vakoillut... :saint: :hug: ihanaa kerrassaan päästä tänne!!! Oikein onnellista odotusta sinullekin!! :heart:
äitee komia masu!! oot aika sissi !! siellä ne köllii tuplat :saint: :saint:

nyt iltapuuhiin, voikaahan hyvin leidit!!!

katherine ja ainiin saako jo jonkun tittelin pienelle antaa ;)

Huomenta!

Täällä sitä harrastetaan sohvavalvomista vuodelevon sijaan :/ .. MyAngelsin yllytyksestä tulin sit tänne pyörimään. Hyvä että sulla maha kasvaa ja nälkäkin on. Vauveli se siellä vaanii ruokaa kasvaakseen isoksi ja vahvaksi :) . Minä en enää taida koiraa ulkoiluttaa ennen synnytystä, mutta voin kuvitella että sekä isännän että koiran kuono venähtää pituutta ja otsarytyt ovat (emännän henkisen terveyden puolesta) huolestuneen syvät, kun seuraavalla kerralla kietasen mikrokuituliinan kätöseen kun lenkiltä tulevat :LOL: .

Mindalle onnittelut kouluhommista! :flower: Ai että se oli hieno tunne kun sai aikoinaan opinnot purkkiin!

Toivottavasti Irtiksellä on mennyt tämä yö paremmin :) . Mä oon tääl valvonut isänmaan rauhaa sun puolesta ;) .

Malttamaton ja Maltillinen Prinsessa, teidän aikanne tulee vielä! Hyvältä kuulosti noi sun jalkapallomaiset tuntemukset. Kyllä nekin supistukset jotenkin asiaa edistävät!

Repalle myös jaksuja! Tutun kuuloista tuo, miten vauva painaa alhaalla ja punnertelee itselleen tilaa. Lähtökuoppiin, lähtökuoppiin...

Äitee muistaa touhuilla sit vaan ihan pienesti ja kevyesti - joohan!? On toi sun vatsas kyl painovoimaa uhmaava! Miten noin paljon tavaraa voi pysyä tyhjän päällä ;) ?! Varmaan sen vatsanahassaan tuntee...

Arska, onpas teillä tehokas 3,5 v! Turvallisia pyöräilykilometreja hälle! Lääkärien sukupuolesta kyselit... Meidän neuvolas pyörii kaksikin naislääkäriä, joista valita. Mutta niin kliininen tyyli heillä on, että varmaan saman hoidon/palvelun/myötätunnon saisin mieslääkäriltäkin. Ja monesti täs naiseuden aikana oon huomannu, että miesgynet ovat jopa helläkätisempiä kuin naiset :eek: ! Eli hyviä lekurikäyntejä sulle vaan. Eiköhän kaveri ammattinsa osaa.

( . ) Valivali-osiota luvassa.
Eilisen maltoin jopa olla rauhassa. Kiitos vaan teidän ideoiden ja kannustusten :) !
Alkuillasta tuli taas niin tuskainen olo. Kyykistelin tuos lattialla sohvaa vasten, kun tuntui, että kaveri tahtoo alaspäin, muttei normimakuuasennossa pääse tulemaan. Muutama tuntuva supistuskin tuli ja kävin suihkussa itteeni rentouttamassa. Sängys CSI:tä katselles supparit tuntui jo selässäkin, mutta pienellä jaloittelulla taas rauhoittuvat.

Klo kahdelta mä sit aloitin tän valvomisen. Nukkumaan ei vain pysty. Vauva pyörii, supistaa, alhaalla paineen tunnetta - joka kyykkyasennossa helpottaa... nälkäkin tuli välissä ja kävin banaanin heittääs ja maitoo päälle :p . Mies käy välil tarkistelemassa joko synnytys on alkanut - mutta vielä mä oon sen häätäny takas makkariin nukkumaan. Koiran ruskeat silmät vaan kiiluu tuol hämäräs, kun mua päivystää :) - kaveri on mun doulana :LOL: . Toivottavasti tää tästä rauhottuu.. Jos mua ei päivällä palstalla näy, niin nukun varmaan univelkojani pois. Synnyttämään en näillä viikoilla vielä suostu!

Siispä, supistuslahjoitus täältä Malttamattomalle :whistle: !

T: kärvistelevä A, rv 34+1

Amira: Kiitos supistuslahjoituksesta, niitä tarvittaisiin ja kaivattaisiin kovasti! Eipä tässä auta, kun odottaa kiltisti. Mä olen kanssa joka ikinen aamu tällä viikolla herännyt superaikaisin klo 5-6 ja se on tylsää tuohon aikaan valvoa. Meillä koirat kanssa tuijottaa, että mikä sua vaivaa kun et nuku...

Neuvolassa taas käyty eikä niin mitään uutta: rr 112/72, hb 136, SF 34.5cm (sama kun viimeksi), paino: 100g/vko (yhteensä 13kg), sykkeet 130-150, liikkeet ++, pää edelleen aika hyvin paikoillaan kiinni, mutta kuulemma ihan vähän saa heilumaan. Eli ottaa tuosta nyt sitten selvää, kun viimeiset edelliset 2 krt todennut, että kiinnittynyt.

Mä en kanssa käsitä miten tuo äiteen masunahka kestää, mutta ihanan näköinen masu kyllä on =) Tuntuu, että omakin nahka on koetuksella vaikka ei niin kauhean iso maha ole, mutta kyllä ehtii vielä kasvaa, jos pahin senaario toteutuu ja menee 2 vkoa yli :'(

Ulkona on niin kaunis päivä, että pakko lähteä lenkille, jos vaikka loisi vähän painetta tuonne alapäähän...Toivossa on hyvä elää?!?! Tässä vielä äsken napattu masukuva ihan lasketun ajan kunniaksi:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1983136.jpg

malttamaton&prinsessa 40+0

Täällä taas B) Vitsi miten superihana ilma. Innostuin jopa laittamaan farkkuhameen päälleni, kun arska paistaa.

Malttis Hiljaa hyvä tulee ;) Toivottavasti Amiran supparipuharit iskee lenkillä, että pääsisitte jo itse asiaan. Onnea toisaalta hyvistä neuvola-uutisista :heart: Pikkuneiti on vain sitkeämpää sorttia ;)

Repa Tulehan kertomaan sitten neuvola-kuulumiset :wave: Kumpa tuo siun"flunssa-kipeäolo" olisi osviittaa lähestyvästä tilanteesta... ;) koitahan jaksaa, viimeisiä viikkoja viedään :hug:

Amira Hienoa että olet hieman rauhoittunut :D Toivotaan että pikkuinen vielä sinnittelisi siellä. Nyt vaan vuodelepoon sieltä sohvalta :saint: Onneks sulla on karvakamu tukena siellä :hug:

Äiteen masu on supersöpö :heart:

katherine meillä masukki sai "työnimen" jo heti alkuvaiheessa, joten nyt vaan miettimään sopivaa. Ja muista, että täällä kaikki on kokenut menetyksen/menetyksiä, joten ymmärretään täysin pelot, sekä ilot ja surut, joten reippaasti mukaan vaan :hug:

tuosta lääkäri asiasta meillä on nainen vai pitäisikö sanoa tyttö :LOL: Välillä tuntuu, että ihan sama kumpi on, kunhan edes osaisi hommansa, mitä tämä tyttönen tuntuu vasta harjoittelevan |O

(.) neuvola kuulumisia seuraavaksi. Eli eli.. miten siellä voi aina mennä noin kauan, vaikka ns. rutiinitsekkaus :eek: tunnin istuin siellä mieheni kanssa, vaikka ajattelin että 30 min riittää :eek:

RR 106/72
Hb 120 (tippunut aika paljon tuolta 154:stä)
Kohdunpohjan kork. on n -2
Syke n. 150
painoa ei ole tullut grammaakaan lisää :D Itsiasiassa tasan sama kuin viimex :p
Pissan tulosta odotellaan vielä sitten...

Mutta muuten kaikki ok. Sanoin tädille tuosta sukkapuikkoilusta, ja sanoi että täysin normaalia, että ei mitään. Sitten sanoin menkkamaisista juilinnoitsa joskus niin johan se taas alkoi puhumaan keskenmenoriskeistä jne.. Tiedämpähän missä asioissa pidän suuni supussa siellä ensi kerran. Nyt sitten rakenneultraa varailemaan...
Kerroin muuten tuosta 3 viikon saikusta, ja sanoi se täti sitten että jos yhtään alkaa tuntumaan että pää ei kestä töissä, niin sitten mun pitää suosiolla jäädä saikulle uudelleen. Sanoin että jos mä vaan kestäisin nää 47 aamua enää niin sitten helpottaa. Tänään tai huomenna on sen pohjolan noidan kanssa (esimies) kehityskeskustelu, saapi nähdä mitä soopaa sieltä sitten tulee. Että mä kyllä tukin sen nokan vielä jossain vaiheessa :LOL:
Muuten ei mitään uutta... eteenpäin mennään :wave:

T. Miikkis ja mussukka 16+2

Heipähei ja aurinkoiset terveiset neuvolasta B)

Ekakskii,näytä sille Miikkis,siis noidalle!!! :LOL:

malttamattomalla kerrassaan sievä kumpu :heart: Tänään tulee :p ehkä...

Katherine: Joo,rohkeesti vaan joukkoon ja asukille nimi kehiin...me tiedetään kuitenkin missä mennään...saa pelätä ja jännittää,mutta uskon että tällä kertaa kaikki menee hyvin :heart:

Sit ne neuvolakuulumiset:

Paineet 117/82,kätilöopiskelija mittas,niin näkyy heti alapaineessa :D
Hemppa otettii labrassa samalla kun vasta-aine näyte,joten sitä en tiiä...
Painoa tullut +300g viikossa,kokonaispaino nyt jotain 14kg
sf 33
vauvan syke 150 ja vähän pälle..
liikeet ++
pissa puhdas

Päätä sai hiukkasen vielä liikutettua,mutta ei kuulemma kovin hyvin...eli melkosen asemissa ollaan. Tätikin veikkas että ei laskettuun kestä,mutta katotaan nyt...jotenkin en usko noihin täteihin ja lekureihin :D

Täällä vihloo taas alaosastoon ja limaa tulloo eilen illalla ja tänään aamulla...mistä sitä piisaa
:eek: eikä siis oo valkovuotoa,vaan kunnos sitkeetä keltasta kamaa... :x

Nyt rupeen leipomaan tiikerikääretorttua ja täytettyjä croissantteja kun lupasin veljen niillä lahjoa,täyttää pe 20v :flower: Tulevat siis äiteen kanssa sumpille muutaman tunnin päästä,
elikäs adios!

Repa ja kutvonen rv 37+1

moikkelis kaikille ja heti alkuun itsekkäästi omat kuulumiset =)
vihdoin on taudit ohi,pojan olo helpotti eilen eli kesti 6 päivää elikkä tällä kokemuksella suosittelen kaikille että kannattaa ottaa vauvalle rotavirus rokote, on sen verran hirmunen tauti vaikka ei sairaalaan jouduttukkaan, sunnuntai iltana sairastuin ite, maanantain makasin sängyssä, onneks mies pääsi tuleen ajoissa töistä ja poika oli niin voipunu että nukku mun kanssa
seuraavaks ma iltapäivällä alko tyttö ripuloimaan ja sitä ja oksentamista jatku vielä tiistain, nyt tosiaan olo on helpottanu kaikilla ja lapsetkin on jaksanu tänään leikkiä normaalisti, tulihan noita lastenohjelmia katteltua jo melkein viikko :eek:
ja tämä ihana pikkunen potki koko maanantain ihan kamalasti, kiva kun muutenkin sattu kauheesti mahaan, varmaan yritti saada mut ylös sängystä, ja kyllä oli lihakset kipeenä kun makas vaan paikallaan, huh, mutta nyt se on ohi ja ollaan palattu elävien kirjoihin
anteeksi valitukseni, nyt lopetan :D

muistankohan yhtään mistä ootte puhunu

katherinelle sylintäydeltä onnitteluja :heart: :D ihanaa ja tervetuloa joukkoon, ihan rohkeasti vaan tuttujahan jo ollaan, mäkin kävin muuten jo vakoilemassa kuumeilupuolella =)

pulttibois suurensuuret onnittelut pienestä prinsessasta koko perheelle :heart:

minda onnittelut opintojen päätöseen saamisesta :flower:

repa se on sitä lähtölaskentaa toi sun olos =) mulla oli pojasta noin viikon verran ennen synnytystä tollanen olo, mut tytöstä taas ei mitään se alko ihan yllättäen =)

malttamaton onnea täysistä päivistä :D malta vielä hetken aikaa ja koita odotella rauhallisesti, helppohan se on sanoo, eiks niin :D sulla ja äiteellä on muuten ihanat masut, äiteen porukalle kovasti paranemisia

irtosora meil on kans tää pikkunen innostunu nyt niin kovasti potkimaan et välillä sattuu ihan kunnolla, nythän ne siä jumppaa kun pian ei taas mahdu, ollaan nyt sit jumppa-alustoina =)

miikkiselle jaksamista töissä, sanot vaan suorat sanat =)

amira kuulostaa aika mojovilta noi sun supistukset, koita jaksaa ottaa rauhallisesti, vaikka ymmärrän kyl että on turhauttavaa, mutta ei enää kauheen pitkä aika oo =)

myangels otahan sinäkin rauhallisesti, muista että sä teet kokoajan hurjasti töitä kun kasvatat pientä lasta sisälläs, sehän se on tärkeintä, vaikka mäkin kyl aattelen useesti että teenpä nyt ite ton asian enkä kysele apua vaikka sit sattuukin, no yritetään rauhottua =)

aurinkoenergiaa meil on kans mieslääkäri ja ihan osaava on vaikka kaikkiin kipuiluihin ei aina suhtaudu kauheen ymmärtäväisesti, mutta muuten ihan ok

muistinkohan nyt kaikki =) kiitos muuten kaikille paranemistoivotuksista
tänään oltii jo tossa ulkonakin, lapset touhus ihan innoissaan hiekkalaatikolla ja nuorempi koirakin kaivo sinne tunneleita :D täytyy lähtee vielä myöhemmin uudestaan, nyt vois ehkä ruveta peseen ikkunoita kun ei niistä näe enää läpikään, katotaan nyt jaksaako, mutta jospa nyt olisin kirjotellu tarpeeks tälle päivälle että
hyvät voinnit kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 24+6

Heippa höpönassut!!

Irtosora: Hyvä että jäit huilailemaan etkä lähtenyt puolikuntoisena töihin

Vähillä sairaslomilla olet kyllä selvinnyt! Toisin kuin meikäläinen

Äitee2: Ihana sun "pikku" kumpu!

Aika ihme kätilö kun meinaa että pitää karsia syömisiä, jos et kerran syö juuri paljon muuta kuin normaalia ruokaa ja hedelmiä. Molemmat on niin tärkeitä, että unohda sen naisen puheet

Aurinkoenergiaa: Hyvä että paikat edelleen kiinni

Mulla on tosi mukava ja nuorehko naislääkäri, mutta siskolla taas joka asuu viereisellä paikkakunnalla, hänellä on mieslääkäri, joka ei ole edes äitiyslääkäri vaan yleislääkäri.

katherine: Kyllä kyllä, tänne vain hehkuttamaan sitä aivan uskomattoman ihanaa, juuri plussanneen olotilaa!

Ja munkin täytyy tunnustaa, että oon käynyt vakoilemassa
kuumeilevien puolella

ja voi niitä ilonkyyneleitä kun luin plussauksestasi

Ja kyllä tottakai annat jo tässä vaiheessa pienelle tittelin!

Amira: Kyllä vain, mikrokuituliina kätöseen, ja miehen ja koiran ilmeet venähtää, että täh?! Kummalle toi on?!?

Heh heh!!

Koita jaksella siellä, ja torkahtele sitten päivällä jos et yöllä saa nukuttua. Ihanaa kun koirasi valvoo sun kanssa

Malttamattomalla on tänään sitten THE PÄIVÄ!
Jakselemisia sinnekkin!!

Ihana masukuva!

Miikkis: Hyviä neuvolakuulumisia

Ootko vielä liikkeitä tuntenut? Ajattelin vain, että nyt rv 17 vauvahan kasvaa viikossa "ohjekirjan" mukaan 4cm pituutta kun jalat saavuttavat todellisen pituuden, eivät siis oo enää lyhyemmät kuin kädet. Siinä vaiheessa moni alkaa liikkeitä tuntemaan kun potkutkin on jämäkämpiä

Niin, ja näytä sille pomolle!

Repa: Jaksuja sinne!! Se lähtö voi tulla ihan yks kaks...

Eliisa80: Kiitos, mä koitan muistaa tuon että kaiken aikaa työskentelen kun vauva kasvaa. Mies muistuttaa siitä lähes päivittäin

Onneksi taudit on jo vähän helpottaneet siellä

ON: Maha sekaisin, ollut jo monta päivää. Kävin eilen pikaisesti lääkärillä asiasta, ja hän määräsi kaiken maailman kokeita. Verta otettiin 7 isoa putkellista!

Ja voi järkky kun tuli huono olo sen jälkeen kun kotiin pääsin

Palelti, oksetti ja väsytti ihan hulluna. Loppu päivä meni kirjaimellisesti maatessa

Tais olla kropalle vähän liian kova paikka menettää niin paljon kerralla verta. Ja kun muutenkin joudun tiuhaan käymään verikokeissa sen parvorokko-kontrollin takia...jotta saas nähä paljonko hb on neuvolassa

Lääkäri tosin meinasi että ei liity raskauteen kun ripulia on ollut jo yli viikon ajan. Nyt sitten otettiin tosiaan kaikki tulehdusarvot, maksakokeet, keliakiatesti ja laktoosi-intoleranssikokeet, yms..
Tohtori meinasi että todennäköisesti kyse ei ole mistään infektiosta, koska mulla ei ole jatkuvaa lihassärkyä ripulin kaverina. Viikon päästä selviää tulokset

Tänään on ollut vauvalla melkoinen meno päällä!

Olen tuntenut tänä päivänä jo liki 15 potkua, ja sehän saa suupielet korviin!!

Makea tökkii pahasti, ei tee yhtään esim. suklaata mieli, ja se on outoa

Ananaspurkkeja ajattelin lähteä ostamaan,
ostoskärryllisen!

On siinä sitten miehellä ihmeteltävää kun avaa jääkaapin ja se sisältää suurimmaksi osaksi ananasta

Mies ei välitä koko hedelmästä...

Joten jääpähän enemmän mulle

Hyvää vointia ja iloista mieltä kaikille!!

Aurinkoisin terveisin
MyAngels ja niin rakas rv 15+5---16+1

Aurinkoista keskiviikkoa, neitoset!

[/b]MyAngels mä kans oon hurahtanut ananakseen. Ensin söin purkkiananasta, mutta nyt ostan tuoreita ananaksia (näyttääpä sana hassulta kirjoitettuna), pilkon sen valmiiksi ja laitan jääkaappiin kelmun alle. Kylmänä maistuu aivan ihanalta! :p

Äitee, jos kerran et syö mitään ylimääräistä, niin eihän se kertynyt painokaan voi olla ylimääräistä. Kyllä varmaan itse tiedän kätilöä paremmin, millaiset ruokailutottumukset sinulla on!

Katherine, tervetuloa oikein lämpimästi, ja onnittelut ihanasta plussausuutisesta!! :hug: Itsellä on vielä kovin tuoreessa muistissa, miltä se tuntui. Toivottavasti uskallat nauttia enemmän kuin itse uskalsin. Nyt kahden ultran jälkeen alan pikkuhiljaa uskoa todeksi...

Eliisa kiva kuulla että voit ja koko porukka voitte jo paremmin, toivottavasti oli sitten se tauti siinä. =)

Amira, jos yöllä ei saa nukuttua, sitten pitää vaan nukkua päivällä. Tärkeintä kai on, että kuitenkin jossain välissä saat levättyä!

Malttamaton, en varmaan ole ainoa joka täällä jännäilee sun puolesta... Joka tapauksessa enää ei voi kauaa mennä :D

Mulla on jotenkin ollut ihan kauhean huono olo, kuvotus on ympärivuorokautista. Öisin saatan valvoa, kun kuvottaa, ja päivisin syöminen tökkii tosi pahasti, eikä pelkästään syöminen, vaan yleensäkin olo. Miten kauan teillä kesti pahaa oloa? Mulla ei ole oikein hajuakaan, koska voisi alkaa odottelemaan olon paranemista. Toisaalta tuntuu hirveän pahalta ja väärältä valittaa tästä pahasta olosta, kun raskaus on niin toivottu ja odotettu, tulee jotenkin syyllinen olo. Ja vielä kun lääkärikin sanoi kuvotuksen olevan hyvä asia, merkki siitä että kaikki on hyvin. Ei kai tästä fyysisestä olosta silti tarvitse hampaat irvessä nauttia? Ristiriitaista.

Kuten edellä mainitsinkin, kylmä ananas on huojentanut oloani, ja ehdoton hitti ovat jäiset mustikat maidon tai jukurtin seassa. Mitään makeaa ei juuri tee mieli, paitsi hedelmiä. Kaiken syötävän pitäisi olla jotenkin tosi kylmää ja tosi raikasta, ja kun koetan keksiä mitä ruokaa tekisin, tuntuu ettei tee mitään mieli. Nyt syödään toista päivää tortilloja, jauhelihaa, kylmää ja raiskasta salaattia, ja kylmää kermaviiliä. Menee toistaiseksi.

Vaikka perjantaina oli ultra ja kaikki hyvin, odotan silti jo seuraavaa ultraa, joka on vapun jälkeen. Välillä tunnen itseni vähän tyhmäksi, hysteeriseksi, kuin tarvitsisin jatkuvaa todistusaineistoa, jotta uskaltaisin uskoa ja olla iloinen. Loppuukohan tämä missään vaiheessa...

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne alkuraskauden kuvotuksista, mikäli vielä muistatte. Nyt tuntuu, ettei huvita oikein sopia mitään treffejä kenenkään kanssa, kun en tahdo julkistaa raskautta vielä, ja kuitenkin kuvotus on läsnä jatkuvasti.

Ihana auringonpaiste, olisipa vappunakin pikniksää ja olotila joka sellaisen huvin sallisi =)

Aurinkoista ja leppoisaa loppuviikkoa kaikille, voikaa hyvin! :heart:

pikkutiikeri 8+2

Moikka taas...

Eliisa:kiva kun alatte olemaan tervettä porukkaa =)

MyAngels,hyvä kun nyt tutkivat mikä vialla,vauva ainakin jaksaa jumpata,se on pääasia :heart:

Äitee,no ei kyllä mun mielestä mitenkään paljoa painoa kaksosraskaudessa noilla viikoilla
:eek: Tosin kyllä mullekkin vihjailtiin aluks hienotunteisesti että onkohan se ruokavalio kuinka makeapitoinen,mutta sit yhtäkkiä asenne olikin että hyvin tullut painoa,ei liikaa ollenkaan :LOL: Sitäpaitti noilla viikoilla mulla tuli enempi,kuin nyt loppusuoralla...

Pikkutikru:Mulla oli kauhee se ihan alun kuvotus,saatto olla että ei tehnyt mitään muuta mieli kun jotain yhtä ja tiettyä ruokaa ja sit mies meni tuulessa ja tuiskussa ostamaan sitä :LOL: Mutta eniten autto kylmä mehujää oloon...eli toi kylmä ja raikas taitaa olla avainsana...ja mikäs sen terveellisempää kuin hedelmät ja marjat =)

Siis voihan viddu sanon minä :kieh: kaikki meni niin hyvin kun elin siinä uskossa että mulla ei oo mitään edistystä tapahtunut eikä vauvaa tarvihe ootella ainakaan ennen laskettua. Nyt sitten kun lekuri ja terkka povas sitä tulevaks jo aiemmin meni ihan kyttäämiseks tää touhu,vaikka periaatteessa mulla ei ois ees kiire synnyttämään... koko ajan alitajuntaisesti miettii et jokohan kohta on lähtö |O

Heippa kaikki ihanat äiskät! :heart:
Te kaikki ihanat jotka toivotitte tervetulleeksi..tuli ihan tippa linssiin...olin niin otettu, kiitos!!! taidan olla vähän herkkänä...mutta oli todella ihana lukea että on tervetullut juuri sellaisena kuin on.. heh heh...aion nauttia tästä alusta(kin) koska tärkeintä on tämä hetki. Tulevaa ei tiedä, mennyttä ei saa (onneksi osittain!!) takaisin ja nyt ollaan tässä.

my angels todella ikävät nostalgiset muistot on nyt sulla mielessä kun elät uudelleen sitä samaa odotusajankohtaa... toivon kuitenkin paljon uskoa ja iloa odotukseesi koska nyt KAIKKI MENEE HYVIN!!! paljon halauksia ja ilonkiljahduksia sinne :heart:
repa voi siellä on käsillä h-hetket... tsemppiä!! U CAN DO IT! :saint:

itsellä on ollut oikein hyvä olo eikä mitään oikeastaan mainittavaa "vaivaa" :LOL: mutta hyvä niin.
Kyllä öisin täytyy herätä vessaan ja tissit on arat, mutta siihen se sit jää. Se on hyvä ;)

terkuin katherine ja kultanen

...eli mitä se haittaa jos juon vettä nyt kahdentoista tunnin aikana ennen sitä rasitusta????
Voisitteko vastata..mulle vesi on henki ja elämä, enkä ilman voi olla...kuolen varmaan yön aikana jos pitää ilman olla...

Kiitollisin mielin jos joku viitsii vastata AE

no en kyllä tiiä,mutta voisko se jotenkin laimentaa tulosta....?
Oishan sekin kyl ikävä jos ei sit sais oikeeta tulosta,tiedän kyllä ton tunteen kun vein sen kusinäytteen labraan ja silloin piti kans olla juomatta...aivan kauheaa :(

Koita kestää :hug:

Mäkin oon kuullut että runsas veden juonti voi antaa vääriä tuloksia. Mutta lasillinen vettä on yleensä sallittu. Jos suuta oikein kovasti kuivaa, kurlaa sillä kurkku ja suu, ja sylkäiset pois. Huomenna sitten taas saat juoda vettä

Tervehdys isot ja pienet massukaiset =)
Lista päivitetty ja suurensuuret onnittelut Pulttikselle perheineen pienen tyllerön johdosta :flower: :heart:

Täytyy tulla kommentoimaan paremmalla ajalla juttuja joten anteeksi omanapa tällä kertaa...

(.) Päänsärky vaivaa täälläkin ja mietinkin jo että ei kai tauti meinaa tunkee tännekkin :| Edelleen ollaan keskenämme koissujen ja masun kanssa, voi sitä onnea kun saa miehen kotiin perjantaina :heart: tuli eilen shopattua vihdosta viimein se digikamera ja ajattelin miekkosen sillä yllättää! Sit saan minäkin masukuvan tänne näytille :)

Semmosta vielä että oliskos kellään tarvetta mustiin suoriin housuihin? Koko on M ja ovat venyvää materiaalia, tulevat masun yli. Tilattu netistä mamabellasta ja kertaakaan en ole käyttänyt. Olivat liian suuret mulle ja unohdin palauttaa :ashamed:

Mä oon käynyt joka raskauden aikana sokerirasituksessa ja kyllä se veden juonti muuttaa niitä arvoja..
Kun aattelen sen asian niin, et kun mulla nousi sokerit aina välillä kun toista lasta odotin niin silloin join monta lasillista vettä ja lähdin kävelylle niin sain sokerit nopsaan laskemaan..

Iltaa =)

kukas se ihana ihminen on joka tuota listaa jaksaa päivitellä? :heart: -kiitokset hälle :hug:
Voiskos minulle laittaa sinne että esikkoa odotellaan ja ikää on mulla 26v. Km oli viime kesäkuussa -07. KIITOS :) :hug:

Yhteistyössä