***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

Tinii ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sun verenpaine on ollut. Mulla on seurattu jo useamman viikon verran paineita, mutta vielä oon pärjännyt ilman lääkitystä. Mulla on ollut pitkään yli 140/90, huonoimmillaan 145/99. Onko ollut lääkärin kanssa puhetta mitä korkea verenpaine voi aiheuttaa vauvalle?

Täällä kanssa jännäillään ja odotellaan Malttamattoman uutisia. :heart:

SatuKa ja tehotytöt 29+3

SatuKa mulla oli maanantaina paineet 138/100 ja ollut kyllä vähän korkeammat vielä mutta en enää muista lukuja... Mulla on ollut jatkuvaa päänsärkyä ja kaikenlisäks 'mukava' sukurasite kun äidillä on 35-vuotiaana revennyt verisuoni päästä ja hänellä myös verenpainetauti, joten tämä yksi syy miksi niin kovasti tarkkailevat.

Määräsivät mulle tiistaina äippäpolilta betasalpaajia ja eivät laittaneet sairaslomalle vaan käskivät koittaa jos pystyisin lääkkeiden avulla käydä töissä... Tähän lausuntoon en ollut ollenkaan tyytyväinen sillä vaikka olisin vielä töissä halunnut olla niin mielummin olen kotona ilman lääkkeitä kun niiden avulla töissä! Mun mielestä on naurettavaa tää nykypäivän lääkekulttuuri että joka reiästä tungetaan lääkkeitä ja niillä hoidetaan ensisijaisesti eikä esim levolla! Itselläni paineet suurimmaksi osaksi tosi stressaavasta työstä...
Nyt siis työterveyslääkärin määräyksestä kotona vielä ensi viikko ja sitten mahdollisesti katotaan jo b-todistusta ja kokonaan kotiin jäämistä.

Onhan sulla mittari kotona jos tuollaisia paineita olet saanut?

Kuulemma korkea paine voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen ja vauvan pienen koon... Itsellä oli rakenteessa viikkoja 19+6 ja vauva vastasi 19+1 ja kuulemma todennäköisesti juuri tuosta paineesta johtuvaa.
Sanoivat vielä että minun pitää ehdottomasti huomioida että korkea verenpaine on todella vaarallinen niin minulle kuin vauvallekin joten jos paineet eivät lähde laskuun niin lääkitys on ehdottomasti aloitettava.

En tiedä oliko tästä mitään apua sinulle mutta tuli ainakin kauhean sekava sepustus :D

Paineettomampia päiviä SatuKalle ja kaikille muillekin massukoille ihunaista ja rentouttavaa viikonloppua :heart:

Tini+Pingu rv 21+2

Gatsu: Pohjolasta meidänkin vakuutus,kun kaikki muutkin siltä....
Kuulostaa ihan tutuilta noi sun tuntemukset,mullahan on painanut alas jo tosi kauan. Vauva on niin alhaalla...

Amira,hyvvee äippälomaa :D

Olipa taas yö takana :/ Heräsin n.3 maissa pahaan oloon,ei kyllä eka kerta,mutta nyt hokasin että olin lähes selälläni...voisko sillä olla vaikutusta,jos vaikka sisuskalut jotenkin puristuksissa :| Noh,se meni ohi,mutta sit tuli aivan mieletön jalkasärky :kieh: Vieläkin tota oikeeta koipee jomottaa...oisko joku verenkiertohäiriö? Noita jalkoja kyllä jomottelee lähes jokapäivä enempi vähempi |O
Mutta supistuksista ei oo tieotookaan,edelleenkään... :ashamed:

Ihana aurinkoinen päivä ja ihana kun mies on koko ens viikon melkein kotona ja siitä eteenpäin alkaa n.kk loma hällä,jee!!!!!

Repa ja kutvis rv 37+3

Ihanaa perjantaita!

Voih... Malttiksen uutisia kovasti täällä kaipailen :heart: Käyn varmaan tunnin välein kurkkaamassa, joskin jos eilen rinsessa on maailmaan syntynyt niin tuskin vielä heti olisi täällä siitä kertomassa :ashamed:

MyAngels: Noista Mamabellan vaatteista... Mä tilasin sieltä ne caprit, ekaks koossa L, mutta vaihdoin M kokoon, koska olen ollut jotain siltä väliltä. Mutta ne M koollisetkin oli sen verta isot että palautin koska ei istunut mulle ollenkaan. Mutta hyvää joustavaa materiaalia oli eli masulla on hyvin tilaa kasvaa niissä. Lahkeet oli capreissa törkeen pitkät joten 159cm kun olen niin näytti enemmän liian lyhyiltä housuilta :LOL:
Oletko muuten kuunnellut kovasti vauvan sydänääniä? Mulla sitä geeliä menee ihan törkeesi kun pitää aamuin ja illoin kuunnella. Potkuja en vaan edelleenkään tunne :ashamed:
Miten muuten jakselet tässä vaiheessa?

Repa: jospa se pikkuinen sieltä alkaisi hiljalleen lähtölaskentaa tekemään ;) Niinhän Malttiskin sanoi että vaavi oli laskeutunut, mutta supparit alkoi yx kaks :hug:

Tinii: Toivotaan että sun paineet laskee ja saat ne kuntoon, itsesi ja vauvasi takia! Meidän suvussa kanssa korkeaa verenpainetta, joten kahtellaan milloin kanssa täällä ne pompsahtaa. Tähän asti olleet ihan hyvin.

Amiralle Ihanaa keväistä mammalomaa, näin virallisesti aloitettuna :heart: B)

Vessassa juoksemisesta, niin mulla on muutenkin pieni rakko, niin arvaappa vaan miten paljon tulee päivän aikana käytyä ;) Yöllä kerran käyn veskissä...

( . ) Voi vihtori miten voi turvottaa näin kovasti masua.. Tosissaan, potkujen tuntemista odottelen. Neuvolan täti sanoi että mulla on istukka etuseinämässä joten voiko se vaikuttaa ettei vielä tunnu. Kyllä odottavan ja malttamattoman aika on pitkä :D Mulla on se ongelma että tahtois kaiken ja heti :LOL:
Varasin rakenneultraan ajan, Terveystalo Hemoon menen siis. Aika on 7.5 jolloin on sit kasassa 18+2. Sanoin että onko liian aikaista, niin ajanvaraaja sanoi ettei todellakaan, että rv 20 pitäis viim. käydä. Tiedä sitten kun käytäntö eroaa kaikkialla. Tarjosi 4D-mahdollisuutta. Sanoi että hintaeroa tavalliseen ultraan on Kela korvauksen jälkeen 30e, joten sanoin että otetaan sitten. Tiiän että on vielä aika aikaista tuohon 4D:hen mutta en voinut vastustaa :ashamed:

Koiruus lähtee tänään "mummon ja papan" kanssa mökille ja mies on töissä koko viikonlopun joten mulla koittaa vapaus :D Ihan outo tilanne, en tiiä mitä tekisin, taidan pestä ikkunat ;)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille ja silityksiä masuille :wave:

Mulla oli koko raskausajan korkeeet paineet ja toi alpainehan on se pahempi,vaikka se huiteliki tuolla sadan tienoilla,lääkitys alotettiin kaks viikkoo ennen synnytystä.Muuten olin vaan tehostetussa seurannassa,eli ultrattiin usein.Katottiin napavirtaukset,istukan toiminta ja mun omat virtaukset,missään noissa ei ollu mitään häikkää.Toi yläpainehan sais nousta sen 30 yksikköö ja ala 15 lähtötilanteesta.Vauva oli kuiteski normi kokonen ja synty 40+1,1h28min myöhästy lasketusta...

Repan kutvonen se vaan mammaa kiusaa ;)

Vimpula ja pojat

Jännittävää ja jotenkin juhlallistakin, Malttamaton on ensimmäinen synnyttäjä sinä aikana kun olen täällä ollut seurassanne! Jotenkin konkreettista, itse on vielä niin alussa että tuntuu kovin kaukaiselta. Vaikkakin ihana muistutus siitä, että vastoinkäymisten jälkeenkin se onnen saavuttaminen on oikeasti mahdollista, meillä kaikilla! Tällaisia täällä pohdiskelen, viikonlopun kynnyksellä.

Oikein rentouttavaa ja mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille! :heart: :heart: :heart: :heart:

pikkutikru 8+4 (pianhan se kymmenes viikko jo lähtee käyntiin...)

Anteeksi kun tungen tänne keskusteluun, mutta huoli on suuri. Olen vasta rv 4+4 ja aiempina päivinä on tullut pyyhkiessä muutama haalea viiru vaaleanpunertaa-rusehtavaa valkovuotoa. Tänään tuli sitten jo melko lailla punaista tuhrua ja enemmän kuin aiemmin :(. Näinkö keskenmeno alkaa?

Malttista jännäillään täälläkin!!

Gatsu: Kattelin noita pöksyjä, ja olis kyllä ihkut, mutta pahoin pelkään että olis liian isot

Mä oon 168cm pitkä, ja yleensä housut on S-kokoa, ja 34-36.
Sun kivut kuulosti just samalta kuin mulla eilen illalla. Hirvee paineentunne, ja aivan kuin rakko ois koko ajan täynnä. Liitoskipuja ne kai on.
Meillä on ifillä kaikki vakuutukset, että sieltä varmaan sitten jossain vaiheessa otetaaan vauvavakuutuskin

Amira: Hyvää virallista äippälomaa!!

Paineettomampia päiviä Tiniille ja SatuKalle!

Repa: Tuo selällään makuulla olo saa kyllä helposti tosi huonon olon. Sitähän kielletään selällään makuu rv 16 jälkeen.
Ompas ihanaa että miehesi jää lomalle!!

Miikkis:Kiva kun valaisit tuosta Mamabellasta
Luinkin sieltä, että jos on kahden koon vaiheilla, niin kannattaa ottaa se pienempi koko.
Mä oon kuunnellut iltaisin sydänääänet
ennen nukkumaan menoa

Mullakin kun tuo istukka on ihan eessä, tai siis kohdunsuun edessä, niin ainakin huomaan sen vaikuttavan sydänäänten kuulumiseen. Istukan ääni viuhtoo lujaa, ja monesti se sydänääni katoaa sen taakse. Mutta hyvin olen oppinut mistä ne äänet kuuluu, ei tarvi enää etsiä kauan. Ihan vasemmalta alhaalta, siellä jumpsuttaa, ja siellä ne potkutkin tuntuvat

Kiitos kysymästä, muuten olen jaksellut ihan hyvin. Väsy meinaa vaivata sairaslomalaista, että pienet päikkärit täytyy päivittäin ottaa

Heräilen kyllä joka aamu kaheksalta, eli aamu-unisuus on ollut historiaa plussauksesta lähtien. Päikkäreilläkään ei unta riitä kuin 15min-45min, mutta piristää kummasti

Noita liitoskipuja on ollut, eilen tuntui tosi pahalta kävelyn jälkeen, mutta saunominen auttoi

Häjyä ei juuri enää tee, ehkä sitten jos olen syönyt liian paljon. Muuten voin oikein hyvin kunhan muistan tuon nostelukiellon

Sen olen myös nyt sairaslomalla huomannut, että se jatkuva alamahakipu loppui yhtä aikaa kuin vuotokin, eli heti kun jäin saikulle. Ja mä kun luulin että se mahakipu kuuluu raskauteen, mutta sehän olikin vain varoitus, että hei, älä nostele!!

Ikionnellinen olen kun tuo masumatkaaja on kyydissäni, jaksan paljon paremmin tämän raskaan ajan...

Mites sinä muuten voit?

Niin ja kyllä siis tuo istukan sijainti vaikuttaa potkujen tuntemiseen. Vaikka mullakin se on eessä, niin muistan niin elävästi miltä ekat potkut tuntuu, siksi ehkä ne jo tunnen. Mutta ihan varmasti ei kovin kauaa mene kun pieni ilmoittaa potkuillaan sulle, että hei äippä, minä oon täällä!!

Enkelin aikana mulle sanottiin että 4D-ultra on parasta tehdä rv 20-22, mutta nyt kun soittelin samaan paikkaan, he sanoivat että tutkimusten tuloksena paras aika on mennä rv 24. Eivät antaneet edes aikoja ennemmin. Noilla viikoilla vauva on just oikean kokoinen valokuvattavaksi ja tarkkailtavaksi, ja on enemmän oman itsensä näköinen kuulemma

Mukavaa viikonloppua ikkunanpesijälle!!

Muistahan rentoutuakkin!

Oma napa: Tosiaan liitoskivut vaivaa, varsinkin lenkin jälkeen. Maha ei oo onneksi enää sekaisin, joten uskon sen kuitenkin olleen raskauteen liittyvää. Ihana ilma, ajattelin josko menisin haravoimaan. Siinä vaan pitää olla nopea, että nostaa lehdet kasalta maasta pois, kun muuten siinä on koirat hyppimässä ihan onnessaan!

Nälkä on tosiaan kaiken aikaa

Vessareissuista olitte jutustelleet. Täällä käydään tosi ahkerasti vessassa, öisin joudun käymään 2-4 kertaa. Varsinkin nyt tuntuu että painetta on hirveesti alamahassa ja pissahätä on useammin

Nälkä taas, nyt syömään!

:MyAngels ja niin rakas rv 16+0---16+3

Jive- Ei se välttämättä ole keskenmeno. Toivotaan ettei ole!

Onko sulla kipuja? Mulla toinen menetys alkoi rv 6 pienellä vuodolla, ja pikkuhiljaa alkoivat järkyttävät alamaha ja alaselkäsäryt. Hyvä että kävelemään pääsin

Vuoto pysyi niukkana koko ajan.

Mutta nyt tässä raskaudessa olen vuotanut ahkerasti, ekan kerran vuoto alkoi rv 5+1 eikä siihen liittynyt pahemmin kipuja, pientä kiristävää tunnetta vasemmalla alavatsassa. Syyksi selvisi (vasta muutama viikko sitten) istukan osittainen repeytyminen, mutta kaikki on edelleen hyvin.

Jos kipuja tulee, mene lääkäriin että saavat ultrata. Kyllä he näkevät onko kohdussa raskausmateriaalia, vai onko ne tulossa pois... Niin kamalalta kuin se kuulostaakaan...

Tsemppiä!!

Jive: Ei ollenkan välttämättä ole km,mutta sehän tässä alkuraskaudessa on niin kinkkistä että koskaan ei tiedä onko normaalia vai ei noi oireet :ashamed:
Mulla km alkoi kovilla kivuilla joista kului viikko,ennen vuodon alkamista,koskaan ei ollut kovin runsasta...
Tässä onnistuneessa raskaudssa tuli kahdesti vuotoa,mutta kaikki kuitenkin hyvin:)
Tarkkaileppa muutama päivä,jos vuoto loppuu,eikä kipuja,nii tuskin km. Tsemppiä :hug:

MyAngels: Mua ei oo koskaan kielletty makaamasta selällään,mutta oon kyllä lukenut aiheesta...se vaan että vaikeahan sitä on itseään yöllä vahtia,kun unissaan tulee käännyttyä :ashamed: Mutta onneks toi olotila herättää,niin voi korjata vahingon ;)
Onneks sulla ei oo enää maha sekaisin,hyvä juttu =)

Hyvää viikonloppua myös mun puolesta kaikille!!!

Kiitos paljon vastauksista Repa ja MyAngels! Minulla on tosiaan ollut jo monta päivää aaltomaisia kk-kivun tyylisiä kramppeja ja nyt jomottelee ristiselkään :(. Ei varmaan hyvä merkki. Tosi rassaavaa, kun ei voi muuta kuin odottaa... :(.

Nimra
Hei kaikki ja Onnea uudet plussanneet =)
Täällä elellään kovin epätietoisia aikoja... nyt olis siis vasta menossa noin rv 7 ja nyt on ollut kova flunssa minkä ansiosta ääni on käheä vieläkin ja samaan ryhmään tuli sitten vesiripuli, oksennustauti ja maha-suolitulehdus... Nyt on tuota massua särkenyt aivan kamalasti koko ajan ja ollut jo vähän epäilyttäviäkin kipuja, mutta ei ainakaan vielä ole ulos pienokainen mahasta tullut.
Neuvolassa kävin tänään ja tuntuivat siellä olevan aika nihkeänä tämän raskauden kanssa, kun ei käy seksikerta, kuukautisten ajankohta ja sikiön koko yhteen...ellei lasketa tuosta seksikerrasta :)
No, sen näkee sitten myöhemmin miten siellä asiat on oikeasti, mutta olivat kyllä neuvolassa tosi nihkeitä...ja toisteli vain, että on ristiriitoja :( tiesinhän minä sen jo aiemmin ei siitä olisi tarvinnut koko aikaa sanoa, mutta heillä siis ehkä raskauden jatkuvuuden kannalta oli siis negatiivinen olo..jäi itselle hiukan ka....n maku suuhun koko käynnistä, mutta minkäs teet! Ei auta muuta kuin odotella, että mitä se tulevaisuus tuo tullessaa tässä raskaudessa.
Nyt on ollut tänään olo jo hiukan parempi ja mahakin ihan hiukan jo rauhoittunut suolen osalta. Ei ole enään niin kovaa vihlontaa.
Seuraavaa ultraa siirtivät sitten tuonne toukokuun puolenvälin yli, että saavat neuvolan ultralaitteella mitat ym.. ja lääkäri on sitten sen jälkeen muutamia päiviä myöhemmin.

Mukavia hetkiä viikonlopulle kaikille. Menen lepäämään, kun ei tässä olotilassa ole vielä voimia kirjoittaa/jaksaa tämän enempää.

Hei!

Tänään aamulla kp29/27 testasin positiivisen tuloksen. :) Testasin nyt äsken uudestaan ja taas siihen viiva piirtyi, eli kait se on uskottava. :heart:

Taustaa:

Tammikuussa 2008 masuvauvalla todettiin vakava fyysinen kehityshäiriö. Raskaus jouduttiin keskeyttämään rv 20, kun masuvauva ei olisi elänyt kohtuni ulkopuolella. :'(
Nyt sain siis uuden mahdollisuuden...uskomatonta ja pelottavaa.

La olis 2.1.2009 :heart: sairaala PHKS.

Terkuin,
ElinaMaria rv4

Tervetuloa vaan remiin mukaan ElinaMaria ja onnea plussasta :heart: :heart:
Ikäviä kokemuksia sulla takana :hug: mutta toivon koko sydämestäni että tälläkertaa kaiki menee hyvin :heart:

Nimra,ikävä juttu että tollasella asenteella ovat neuvolassa liikenteessä. Ei kai sitä sikiön kokoa voi varmaks tietää ennen ultrausta...
Josko se mahakipuilu olis vaan sitä ripulin jälkeistä olotiaa... toivottavasti kaikki on pikkuisella kunnossa =)

Jive,mulla oli kyllä noita kouristuksiakin tämän raskauden alussa... mutta eihää sitä tiiä muuta kuin seuraamalla tilannettä...inhottavaa :kieh:

Kävin kaupungilla ja kävely oli taas yhtä tuskaa kun pistää mahaan...mutta kun istuu,niin ei mitään. Supituksia ei tietenkään B)

moikka!

gatsu kiitos päivityksestä!! :flower: mulla la 27.12 ja synnytyssairaala saa jäädä nettipimentoon :saint:

elinamaria! onnea :heart: !! sulla kamala kokemus takana! uskotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin!! :hug:

jive en osaa yhtään sanoa kun ei noin aik. km.stä kokemusta, mutta toivon että sulla olisi kaikki hyvin!! :hug:
omaa... mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen olo.......kaikki on niin ihanaaaaaaaaaa...... olo on tisseistä turpea muuten todella hyvä ja tunnen itseni hyvinkin halukkaaksi, siitäpä kysymys: ei kai seksistä ole mitään vaaraa näin aik. vaiheessa?? huomenna 5 vkoa täynnä. :whistle:

oikein lämmintä ja ihanaa viikonloppua kaikille teille!! :heart:

Hehee. Kait se on uskottava - tänäänkin siihen tuli viiva. :D
Kiitos Katherine! :hug:

En tiedä osaanko vielä olla täysin onnellinen ja iloinen, pelottaa tosi paljon kaikki mikä voi mennä vikaan. Tiedän - ei kannattaisi hermoilla. Ehkä se menee kohta ohi... =) Pakkohan se on alkaa nauttimaan raskaudesta mutta vielä on niin kovin aikaista...

ElinaMaria ja Aarre rv 4+1. (voi miten pitkä matka onkaan tammikuulle!!!) :eek:

Huomenta!

Äitee: No pistäs tulemaan sitten niitä suppareita :D Mullakin oli niitä omastatakaa noilla viikoilla,mut jonnekkin ne sit katos.... |O

katherine: Ihanan positiivisella tuulella,hyvät viikonloput sullekkin =)

ElinaMaria: Kuuluu asiaan ettei voi täysin rinnoin vielä iloita :hug: Mutta päivä kerrallaan ja suurimmaks osaks koittaa täyttää pään positiivisilla asioilla,vaikkka välillä se ikävä pelonpeikko kiusaakin......

Tää on täällä taas aamutuimaan.... :D Mutta kun ajatukset pyörii nyt tyystin tässä,niin muutakaan ei voi.
Yö meni taas perinteisellä kaavalla...jalkasärkyä ja vessassa juoksua :/ Aamulla oli aika lupaava vihlaisukohtaus :saint:
Tänään ei oo sitten mitään ohjelmaa...muuta kuin sauna |O tylsää.... Jotain pitäs kehittää kyllä :/

Repa ja kutvonen rv 37+4

Repa: Juu ihmiskroppa on jänskä nukkuessa, jos tulee huono olo huonosta asennosta, niin sitä vaistomaisesti kääntää kylkeä. Mulla on tuota huonovointisuutta jos makaa pitkään selällään

Nimra: Yritähän jaksella siellä!

Onneksi ultra on piakkoin, sitten selviää taas paljon enemmän

Tervetuloa joukkoomme ElinaMaria!!
Ihana saada sut tänne puolelle!

Onnittelut vielä plussasta!!

Tiedän tuon tunteen niin elävästi kun tekisi mieli juosta ulos ja huutaa kurkku suorana, että me saatiin uus mahdollisuus!!

Kun sitten taas toisaalta tekisi mieli käpertyä peiton sisään piiloon pahaa maailmaa...

Toivoen että se ei tavoittaisi sua...

Yritä ystäväni kuitenkin nauttia täysillä raskaudestasi

Niin minäkin ajattelin ja ajattelen, että pienokaisemme ovat ansainneet äidiltään sen ihanan onnen tunteen, positiiviset ajatukset ja hymyilevän suun!

Mieheni kanssa sovittiin alkuraskaudessa, että nautitaan täysillä raskaudesta, niin kauan kuin tällä kertaa meidän annetaan siitä nauttia. Ehdin esikoisenkin aikana tuulettamaan vielä ihan onnessani kun pyörähti käyntiin rv 20+0 mutta en olisi ikinä uskonut mitä rakenneultrasta voikaan selvitä

Sullakin taitaa se rakenneultra olla se kaikista kauhein tuleva kokemus? Haleja kauheesti!!

Jivelle voimia epävarmaan tilanteeseen!!

Ootko kokeillut tehdä samanmerkkistä testiä uudelleen minkä teit plussatessasi? Siitähän näkisi olisiko viiva samanlainen/tummempi vaiko niin ikävästi että olisi vaalenemaan päin...

Äitee2: Auts kun kuulostaa sun oleilu hankalalta kun noin herkästi supistaa. Nyt vain otat tosi rauhallisesti siellä!

Katherinen äärettömän onnellinen olo tarttuu

Lääkäri sanoi mulle, että yleensä seksistä ei ole raskaudessa (ei alkuraskaudessakaan) haittaa, mutta esim. mun tapauksessa kun istukka on revennyt ihan alkuraskaudessa, niin jos oltaisiin seksiä harrastettu, olisi se voinut irroittaa istukan kokonaan kohdunseinästä, ja siten tulla keskenmeno. Täällä ei siis ole peitot heiluneet plussatestin jälkeen

Mutta siis normaalissa tapauksessa ei pitäisi olla haittaa, mutta mutta...vaikea sanoa

On: Paineen tunnetta, ja vihlaisuja masussa, nälkä ja jano

Mutta onnellinen mieli tästä kultakimpaleesta mikä masussani on

Kuinka moni muuten juo kahvia?

Mulla enkelin aikana tuli melko alkuraskaudessa stoppi ettei kahvi maistunut, mutta kyllä tässä raskaudessa on aamuisin saatava se 2 kuppia, se on niin namskua!

Jääkaapille suunnistava
MyAngels ja niin rakas rv 16+1---16+4

Aurinkoista lauantaita!! Että on ihana ilma B)

Nyt tää meidän uusi kannettavakin toimii joten täällä ollaan taas online koko vkonloppu oottamassa Malttiksen nyytti-uutisia :heart:

MyAngels: Juu, täytyy muistaa rentoutuakin kaiken touhuamisen keskellä ;) Mä en ole pystynyt kahvia juomaan vieläkään. Koukussa siihen olin ennen raskautta, mutta nyt ihan tee-linjalla mennään. Kamala himo jääteehen :D tullut tilalle. Toi Mamabella on hyvä vaatetoimittaja, mäkin kävin ihan siellä paikanpäällä testaamassa uutta kokoa hameesta ja vaihdoin caprit kahteen aivan ihanaan masutuubiin. Suosittelen myös niitä. Joustaa, muttei menetä muotojaan, rakastuin niihin jalankuvallisiin :LOL:
Kiitos, hyvinhän täällä muuten jaksellaan. Kipuja on kanssa monenlaisia, silloin vihloo, milloin
on liitoskipuja, milloin menkkamaista juilintaa. Joka päivä kanssa kuuntelen, mutta kaveri alkaa olemaan niin eläväinen että välillä sykettä saa etsiä ja sit sujahtaa samantien uuteen kohtaan. Rinnat edelleen vuotaa, mut onnellinen siitä oon, hullua :LOL:

Sydämellisesti tervetuloa ElinaMaria ja jive Täytyy vain uskoa, että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin. Voimia alkutaipaleellenne :hug:

Jive: Mulla oli alaselkä kipeä heti plussan jälkeen, joten se ei onneksi ole merkki siitä että joku olisi vialla! Mene vaikka tk:hon veritestiin, niin saat varmuuden :heart:

Äitee2: Hienoa, että teillä aletaan olla taudin voitetut. Varmasti on myös hyvä, että itse pääset raittiiseen ilaan. Toivotaan ettei suo supistukset ole vielä "niitä" supistuksia. Koita jaksaa siellä vaavien kanssa :hug:

Täytyy taas jaksaa touhuamista, ihanaa kun pojat (koira porukoitteni kanssa mökillä ja mies töissä) on poissa jaloista, saan siivoilla täällä ihan rauhassa.

Lämmintä kevätpäivää kaikille!! :wave:

Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista... on IHANAA olla täällä!

Kiitos onnitteluista My Angels! :D Olo on onnellinen!! Ja kyllä vaan, juurikin se rakenneultra on suurin peikko!!!! :eek: En oikeastaan pelkää keskenmenoa, ainakaan kovin paljon, vaan sitä että joudutaan tekemään keskeytys...

Mekin päätettiin että nyt nautitaan ja innostutaan tästä raskaudesta, koska eihän sitä voi kokoajan pelätä. =) Aion uskoa että tämän vauvan saan syliini tammikuussa ja se on kaunis ja terve! Vaikka ollaan niin kovin alussa... Täällä ei ole edes ketään tammikuista odottavia vielä! Mulla ei ole pinoa... :LOL: täytyy varmaan perustaa sellainen.

Tänään viimeinen päivä töissä :D Nyt neljän viikon loma ja muutto edessä. Onneksi olen raskaana niin voin vedota siihen kun toukokuun lopulla kannetaan muuttolaatikoita!!! ;)

:heart: ElinaMaria ja Aarre rv 4+1 :heart:

p.s. MyAngels, mullakin enkelin aikana tuli kahvistoppi. Vielä ei ainakaan tässä... no tässä ollaan niin alussa ettei ole mitään oireita vielä! :LOL:

lauantaita.. :D piti tulla kyttäilee olisko malttikselta vauvauutisia :p
taitaa olla muttei ole kerjenny vielä meille infoamaan *odottaa jännityksessä* :D

elina-maria ja jive tervetuloa joukkoon kirjavaan :) onnea plussasta ja kaikkea hyvää odotukseen!

meilläpä kävi aika huono tuuri eilen.. mentiin hakemaan pinnari ja vaunut kotiin päivällä. tänä aamulla aloin niitä tutkimaan paremmin tossa ja huomasinkin että mikäs se tuolta roikkuu
:kieh: oli jarrujen lukituksesta on jokin jousi napsahtanut poikki. soitin sitten heti sinne vaunukauppaan ja viedään ensviikolla ne takasin.. :/ näin hyvin meillä alkoi :D

marleena83 ja vinski 34+1

Lista taas päivitelty ja ElinaMarian lisäsin joukkoon myös =) Paljon onnea plussasta ja nautinnollista odotusaikaa massukan kanssa :flower: :heart:

Malttiksen uutisia odotellaan kovasti täälläkin =)

Kyllä vaan on semmonen tunne että Repakin kohta yllättää ja tekee hetkeksi katoamistempun ;) niin lupaavilta nuo limajutut kuulosti että ei voi kestää kauaa ja Äitee laittaa sulle vielä nuo supparinsa :D

MyAngels Juu voipi olla että housut on sulle myös isot, taidetaan olla aikalailla samaa kokoluokkaa =)

Jive onnea sinullekkin plussasta ja peukut on pystyssä että kaikki menis vuodosta huolimatta hyvin :heart:

(.) Mies tuli eilen sieltä työreissusta kotiin :heart: ihanaa!!!!! Elvikselläkin on ollu vauhti päällä entiseen malliin, oli vähän hiljasempaa viikolla...mahtaako olla jo nyt isin poika :D
Jalat on alkanu "puutuileen" tai jotenki niitä kolottaa öisin, tulee vaihdettua kylkee aika hyvin ja tuntuu että yöt on aika katkonaisia |O
Täytyy varmaan vielä illaks jotain kivaa kehitellä miehelle...hmm... :p

Gatsu ja Elvis rv29

tervehdys =)

elinamaria juuri niin, ei kannatakaan pelätä ja on aivan oikein innostua ja nauttia nyt raskaudesta!!! päätin itse samoin, että hitot nyt nautitaan, tulevaa ei voi koskaan tietää, mutta jos aina elämässä pelkää ja valmiiksi ja turhaan murehtii niin sitähän voi murehtia koko hemmetin elämän! Aina löytyy syitä :headwall: mutta toista on kun antaa jokaisen ilon asian täyttää sydämen..sitähän voi olla hitto koko elämän vaikka onnellinen :saint: ;) oot ihan oikeassa :heart:

viime raskaudessa en alusta edes uskaltanu nauttia, mutta nyt kyllä olen ihan fiiliksissä ja niin raskaana että :LOL: :)

kysymys kahvista tämä on sitten tyhmä!! varoitus..enkä usko itekään mutta jos joku tietää jotain kertoa ... luin jostain (mistä lie taas tutkittu) että kahvilla osuutta keskenmenoihin? onko joku törmännyt samaan? juon kyllä ite ainakin yhden ison mukin päivässä.. vaihdoin valkoseen teehen (tosi hyvää!!!) mutta eikös sekin kerää kuona-aineita sikiöön tms.. hoh hoijaa..voihan sitä tietty uskoa mihin haluaa tai sitten päättää ite ja ottaa täysin rennosti... mutta kun nyt kuitenkin oon vähän kahen vaiheilla..kai sitä yrittää kaikkensa vaan että tämä onnistuis :whistle: vaikka viimekskään syy ei löytynyt kyllä omista elintavoista :(

gatsulle ihanaa iltaa miehen kanssa!! :heart: ;)

miikkis eikö ookin jännä kun on energiaa siivoiluun ja vaikka mihin näin auringon alettua taas paistaa täydeltä teholta...siivosin ite just ulkovaraston, huh!
rakkaat raskautuneet onko hölmöä ja liikaa jos toivon että ois kiva jos laittais aina loppuun millä viikolla kukin on..? niin kuin usein laitattekin, niin ei tartte vilkuilla tuolta ekalta sivulta kun tuun aika uutena niin kiva lukea suoraan se nimimerkistä.. =)

tuntuu tosiaan liian aikaselta nyt laittaa tähän, mutta.. :snotty:

katherine ja kultanen 5+0

Moi taas :wave:

MyAngels: Ei oo kahvi maittanut sitten pahoinvointien alettua joskus rv 6-7 aikoihin,ajattelin kokeilla synnytyksen jälkeen,et maistuisko :D

gatsulle ihkua iltamaa miehen kanssa :heart:

Katharine,en oo moista kuullut kahvista:eek: Mutta en usko ttä keskenmenon syy voi olla kuppi kahvi...jos yleensä syö kaikkea kohtuudella,samoten juo (poislukien huumeet ja alkoholi) niin tuskinpa saa aikaan mitään peruuttamatonta vahinkoa. Ymmärrän kyllä että kaikkea tulee ajateltua,kun kovasti toivoo että raskaus onnistuu =)

Onpas kaikki energistä porukkaa,kevätmielellä B) Kävin issekseni ulkona pyörimässä,mutta eipä siellä kauaa ilman tekemistä viihdy :/ Asutaan kerrostalossa,eikä täällä oo minkäänlaista pihaa edes missä vois istuksia |O

Noista raskausviikoista,yleensä laitan päivän ekaan viestiin sen,mutta kuten huomaatte,ramppaan täällä alvariinsa kommentoimassa :LOL: niin en jokakerta oo sitä siihen jaksanut toistaa...panempa nyt kuitenkin =)

Repa ja kutvonen rv 37+4

elinamaria hurjan paljon onnea :heart: ja ihanaa että tulit tänne meidän porukkaan, nyt tosiaan vaan nauttimaan,vaikka kyllä me kaikki täällä ymmärretään että se pelko kulkee myös kokoajan mukana..

jive toivottavasti sulla kaikki hyvin, mulla oli alussa tosi paljonkin kipuja ja 5+0 viikolla kaks päivää tuhruvuotoakin mutta ei onneks tarkottanu mitään pahempaa, voimia epätietosuuteen :hug:

katherine mä join 7 viikolle asti kahvia pari kuppia päivässä ja sit tuli se stoppi, nyt maistuis taas ja oonkin välillä juonu, mutta luulis ettei yhdestä kupista haittaa oo, onhan siinä normaalissa teessäkin kofeiinia...
seksistä en osaa sanoa onko haittaa, luulis että ei jos kaikki on hyvin, me ei tehty mitään pitkiin aikohin plussauksen jälkeen kun ei kiinnostanu, eikä vieläkään kauheesti ja sit jos kiinostais niin jo sattuu =) no mutta kai sitä ehtii taas joskus =)

äitee hyvä että taudit helpottaa ja pääsette nauttiin ulkoilmastakin =)

nyt unohdin kyllä ihan vallan mitä piti kenellekkin kommentoida, palailen taas kun aivot jaksaa pysyä mukana hommissa, nyt väsyttää kun tuli oltua koko päivä ulkona, tyttö oli ihan innoissaan kun sai ekaa kertaa viikkoon leikkiä kavereitten kanssa ja pojan kanssa haravoitiin pihaa, aikas paljon sain aikaseks ennenkun rupes supisteleen tarpeeks mojovasti että sit lopetin, oishan tota vielä melkein puoli pihaa jäljellä, no mutta on edes jotain tehty
koirien kanssa pitäis vielä pieni lenkki pyörähtää kunhan mies kotiutuis, on vielä polttopuu hommissa, täytyy kohta soitella että millon tulee
mutta hyviä vointeja :wave:

eliisa ja pikkuruinen 25+2

Yhteistyössä