***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

Helou...

Kiitosta vaan kaikille tsemppailusta ja että jännäätte hengessä mukana :D Mutta tuskin ihan vielä oon synnyttämään menossa...sovin pikkuisen kanssa et jos pariviikkoa vielä viihtyis,niin iskä sais kouluhommat tehtyä :LOL:

Gatsu: Toivottavasti ei löydy mitään kummempaa pöpöä....
Ja juu,eihän siitä kauaa oo,kun vielä plussia jännäiltiin :D

Riikkuli,ei muuta kun pullat uuniin,johan edellisestä on aikaa :LOL: ;)

AE
ottaa nyt tosi rauhassa,kun on niitä suppailuja ollut...repa määrää =)

Tänään on huomattavasti parempi olotila kuin eilen... käytiin tossa aamupäivästä miehen kanssa pienellä kävelyllä ja ihan muutamalla vihlomisella pärjäsin =) Ties vaikka tulis käytyä toinenkin pikkulenkki myöhemmin,kun on niin tajuttoman hyvä ilma.
Sitä limaa erittyy edelleen jonkin verran :x et jotain kai tapahtuu,mut oon kuullut ettei se vältsisti tarkota et ihan heti olis lähtö :saint: Yöllä oli kyllä tosi outo juttu kun vessassa kävin,sattu ihan kummallisesti reisiin,tonne sisäpuolelle :eek:

Mjoo,mutta siis tänäpäivänä en aatellut ainakaan lähtee synnyttämään :LOL:

Repa ja kutvonen rv 36+4

Hyvvee pyhhee!

Tää eka osuus nyt ei liity odotukseen, mutta... Menin yöksi kovemmalle vierassängylle, kun oma sänky ja selkäni eivät tuntuneet tulevan toimeen keskenään. Aamulla heräsin ihme tunteeseen. Pääni oli ihan sängyn reunalla ja naaman edessä tuntui jotain hassua, pehmeää, vähän kutittavaa. Avasin silmäni ja näin, että kissamme nenä oli aivan kiinni minun nenässäni ja siinä se heilutteli viiksikarvojaan omille kasvoillenni :D Mää aina pidän kovaa hengitysääntä yöllä, niin kaipa tuo tuli sitä ihmettelemään, että mitä tuo possu tuossa rohisee :D

Eilen katottiin miehen kanssa se dokkari "Vauvojen salattu elämä" digiboksilta. Täytyy muistaa ottaa kakkososakin talteen ens viikolla. Jatkossa mietin vähän tarkemmin mitä syön. Ensin menin pannariin, että enää en juo yhtään sokerimehuja tai syö karkkia, mutta rauhotuin jo vähän :D Siinä siis esitettiin, että vauva tavallaan oppii miellyttävät ruuat ja maut jo kohdussa. Että siksi olis tärkeää syödä monipuolisesti, jotta erilaiset maut tulee tutuiksi.
Ja kun siinä dokkarissa äiti oli juonut vähän ennen ultraa sokerimehua, näkyi kuinka vauva imi sormeaan. (Näillä asioilla siis katsottiin olevan suora yhteys. ) Mietin, että jos mauilla on noin iso vaikutus vauvaan, on siinä mulle yks syy lisää pohtia, mitä suuhuni laitan. (Siis sen lisäksi, että ruualla on tarkoitus kasvattaa vauvasta vahva ja hyvinvoiva. ) Mulla kun nuo namuset ovat herkästi menossa käkättimeen ;)
Tosin alkuraskaudessahan meni monta kuukautta, etten voinut juoda kuin vettä ja mitään makeita en syönyt jotain kuukauteen, kun suussa maut heitti kuperkeikkaa. Että ehkä tästä tulee plus-miinus-hyvä -raskaus vauvan ravintojen kannalta?
Äh, toi ruokailu on sellanen, että sitä välillä ressaan, kun oon allergikko ja sen lisäks perso makealle. Syön kyl vitamiineja, kalkki- ja rautalisää, joten sillai homma on hallussa, mutta silti jotenkin on syyllinen olo... Vaan voisihan olla niinkin, että olisin äiti vaikka jossain kehitysmaassa, enkä saisi lainkaan näin perusmonipuolista ruokaa ku nytte...

Onko teillä muilla syömisistä ressiä?

aamu- ja pakkausväsy irtis 23+4

Huomenia..

Vähän vetää mielen matalaksi toi espanjan bussiturma...tovi sitten luin aiheesta :ashamed:

Irtis: Vai meinas katti tulla suusta sisään :D

Mulla on ton ruoan kanssa niin,että tulee heti kauheen huono omatunto jos yrittää herkutella... syön siis normaalisti tosi hyvin,paljon kuituja vihanneksia ja hedelmiä. Aamupala,lounas,välipala,päivällinen välipala ja illallinen,vähän suolaa jne.. pääsiäisenä tuli sitä mämmiä vedettyä ja muutama muna yms.niin johan pomppas sokerit plusalle pissanäytteessä.... sen jälkeen en oo sitäkään vähää oikein uskaltanut suuhuni laittaa :ashamed:
Tänää meinattiin mäkkäristä hakee lounasta,kun en oo syönyt mitää tollasia herkkuja miesmuistiin,mutta mulla on nyt jo kauheen huono omatunto... vaikka kai se herkuttelu joskus on sallittua. Saas nähä pystynkö mitää hampparia syömään edes :ashamed:

Yö meni loistavasti pitkästä aikaa,nukuin kuin tukki ja vasta ennen neljää heräsin vessaan...tosin sen jälkeen sain nousta kolmesti vielä. Mut vaikka illalla taas paikkoja kolotteli,niin yö meni kivuttomasti =)
Tässä pohdin tota synnyttämään lähtöä,että kuinka tod.näköstä se olis että meikä menis ennen aikojaan...niin tulin siihen tulokseen et tuskin mulla vielä lähtö tulee kun en oo niitä supistuksia saanut. Kyllähän toi tuollai salakavalasti voipi kehittyä,mutta epäilen että kovin nopeasti.

Parin rauhallisen päivän jälkeen kutvis on taas vauhdissa...toimii kuin kello,aina sunnuntaisin herää :D Nyt vaan ootellaan että mies sais krapulaisen aterinsa ylös.. :kieh:

Repa ja kutvis 36+5

pikasesti vaa käväsen, poika oksentaa ja ripuloi edelleen, neljäs päivä menossa, kamala kattoo pientä kun on on huono olo eikä edes oikein ymmärrä miksi :|
ilmeisesti on rotavirus kun kestää näin kauan eikä oo ainakaan vielä tarttunu muille.. kun nyt vaan pian helpottais, toinen vaan apaattisena makaa sohvalla, täytyy tänään hakea osmosalia kun apteekki aukee..

tuus nyt repa ilmottaan missä oot ja mikä vointi =) mulla ainakin tuntu supistukset reisissäkin, kivaa jännätä täällä sun puolesta

irtis mulla on ainakin välillä kauhee ressi syömisistä, nyt varsinkin kun poika on kipeenä niin mustakin tuntuu et en syö mitään järkevää ja tosiaan normaalisti menee varsinkin suklaata kauheesti, ja kyl molemmat lapset on melkosia sokerihiiriä, mut karkkipäivä kerran viikossa + satunnaiset poikkeukset =) ja kyllä ne ihan kohtuullisen monipuolisesti on oppinu syömään siitä huolimatta
mutta siis kaikki vastasyntyneet tykkää eniten makeista, äidinmaitokin on makeeta että yritetään ottaa ihan rauhassa =)

kaikille hyviä vointeja tasapuolisesti :wave:

eliisa ja pikkuruinen 24+3

repa kiitos ja juu huomasin että samaan aikaan ollaan paikanpäällä :D meilläkin makaa krapulainen ukko sängyssä, ihanaa, piti molemmilla olla eilen vapaa ilta mut jäin sattuneesta syystä sitten kotiin potilaan kanssa ja olin niin kiltti että annoin ukon silti mennä :LOL: no kai mäkin sen vapaan joskus tässä ehdin saada, mutta päivänjatkot

varovainen kurkistus tänne...
:whistle:

taisin täällä jo kerran keskenmenon jälkeen pyörähtääkin..
no, nyt olen tehnyt kahdella eri testillä ja plussa on tullut vahvana :saint:
mutta tosiaan tänään vasta toinen testi, että olen aika varovaisella kannalla... kivaahan se on haaveilla. Täällä on niin paljon tuttuja nimiä, joidenkanssa kirjoteltu km-pinossa..
onnittelut vielä kerran teille :heart: :flower:

katsotaan josko palaisin vielä keveemmällä tänne odottelemaan :saint: :heart:

terkuin katherine

aurinkoista sunnuntaita.
espanjan bussiturma veti kyllä hiljaiseksi :( toivotaan vaan voimia kaikille epätietoisille omaisille.

repalle voimia myös, sillä aika hidastuu kummasti ku alkaa pohtia, että joko syntyis. toivotaan, ettei kauhiasti mene yliajan muuten sun synnytyksen odotus on tosi pitkä.

piti niin monia kommentoida, mutta nukuin päiväunet ja pää pehmeni niin, etten saa ajatusta enää kokoon.

omanapa kuitenkin pyörii mielessä aina.
;)
mulla on viime päivinä ollut tosi omituinen olo (olen ollut myös kipeänä, että ehkä se on sitä). noiden aikaisempien kanssa ei supistellut yhtään ennen synnytykseen lähtöä eikä oireillu muutenkaan. nyt tuntuu omituiselle ja alaselkä kiristää. ei siis supista mutta jomottelee. en todellakaan haluis, että vielä syntyis (äidillä on viel koulu niin pahasti kesken ja mitään en ole laittanu vauvalle valmiiksi taiostanu mitään :ashamed: ). enkä haluais alkaa edes ajattelee asiaa muuten en saa muuta mietittyä, ku omaa oloa ja aika käy pitkäksi. Mutta niin erilainen raskaus tää on ollu ku aikaisemmat.

mitäs himoja on raskausaikana ilmenny? mulla toi esikoisen känsävoide (jota pistän jalkaan) toksuu aivan taivaalliselle, samoin märkä hiekka ja paukkupyssyn nallien ruuti. voisin vaan istua ja impata :LOL:

toivoaan et aurinko jatkaa esiintymistään

t.ruispala ja terminaattor3 35+

riikkuli kiva, ettäolit kaivannu
gatsu kiitos muutostöistä listalla :heart:

Katherine,onnea plussasta ja tuu vaan kurkkailemaan meitä ihan rohkeesti...toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin! :heart:

Ruispala, En oikeastaan vielä sitä synnytystä kyttää...spekuloin vaan tossa edellä sitä että kuinka todennäköistä se nyt voi olla että näillä viikoilla jotain tapahtuis,kun tosiaan sen lekurin mielestä voi tulla aikasemmin jo...ja lupaili ettei yli menis,mutta tiedä häntä =)

Täällä vauva ollut vilkkaana ja mammaa suoprastaan ahdistaa :D Meinaan aikamoinen paine koko ajan eturepussa kun yks siellä venyttelee :heart:

Ei mulla oikeestaan asiaa...

Huomenna taas palataan,hyvät su jatkot kaikille!

Iltoja =)

Vein jo tänään pissanäytteen sairaalalle ja siellä ystävällinen hoitsu nappas mut mukaansa ja tarkisti näytteen samantien, puhdasta oli!! Sanoi kuitenkin pistävänsä vielä TAYS:iin viljelyyn toisen putken kun olen raskaana että varmasti löytyy jos joku pöpö on päässy iskemään.

Irtis Kyllähän noi herkuttelut aina mietityttää ja namittelenkin nykyään vaan viikonloppusin. Tiukka urheilijaelämä odottaa taas tulevaisuudessa ruokavalionkin suhteen niin täytyy nyt vähän antaa löysää :D

Katherine Onnea plussasta ja tsemppiä odotukseesi :flower: :heart: Tervetuloa seuroihin sitten kun siltä tuntuu =)

Ruispala kyseli himoista...ehkä noi viinirypäleet on tällä hetkellä se kuumin juttu ja tuoreita mansikoita odotan kyllä kovasti :heart:

Repa, siellä se kutvonen venyttelee ja valmistautuu ulos liukuun :D

(.) Meidän jäbä muksutti eilen illalla isiä käteen kun mentiin nukkumaan..ei voitu kun nauraa kaverin touhuille :heart: . Nyt ollaankin taas keskenämme kun mies lähti viikon työreissuun :| kauhia ikävä, ei malttais häntä enää päästää kauas :heart:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

juu viikonloppu meni niin pätkähti! Olipas kivaa ja kun vielä kelit suosi. Ulkoiltiin siis paljon koko perheen voimin, lauantaina siivottiin míehen kans oiken urakalla koko kämppä ja mukaan mahtui yksi sunnuntain konserttikin.
että nyt sit täällä kurkkaamassa kuulumisia. poika on kerhossa, pyykit koneessa ja kohta kait pitää viel vähän mutaa, kuraa ja hiekkaa imuroida eteisestä.
Poika sai jalkaansa uudet lenkkarit ja voi sitä riemua!! Hän oikeesti juoksi ympyrää pihalla kuin joku irti päässyt varsa :LOL:
pikkusiskon laitoin ekaa tai ehkä tokaa kertaa pyörän taakse istumaan ja käytiin pyöräilemässä, mukavaa kun ilma oli makee.

Gatsu, kyll toi ikävä iskee varsinkin raskaanaollessa heti kun toinen lähtee...vaikka vaan pariks päiväks. Mä ainakin oon niin huono nukkumaan yksin, kun on vaan niin tottunu siihen, että toinen tuhisee vieressä.

Katherine paljon onnea plussasta!

tämmöistä täällä...pahaaoloa pukkaa edelleen, mutt toi viikonloppu oli niin vauhdikas etten kerinny kauheesti potemaan...kävin kurkkaamassa yksil sivuilla, että kohta tosiaan pitäis helpottaa...

jeps, viikon päästä ti se neuvola joten sitä odotellessa.
kaikille kärvistelijöille tsemppiä!! :wave:

Irtis, katsoin myös sen dokumentin, ja pohdin ihan samaa. Miehen kanssa naureskeltiin, että meidän vauva vaatii rintamaidon joukkoon murskattua valkosipulia, kun tottuu siihen. Mä oon ihan valkosipuliaddikti, en edes oikeastaan maista sitä enää =) . Mut joo, olen koettanut suht terveellisesti syödä, mutta silti sallia herkutteluakin kohtuuden rajoissa. Paljon kasviksia ja hedelmiä ja marjoja, niitä kun tekee oikein mielikin, onneksi!

Repa, oon kyllä kuullut monelta että kyllä se lähtö voi tulla nopeastikin, ilman sen suurempia ennakkovaroituksia. Jännittäviä aikoja elelet, ihan kateeksi käy!! ;)

Eliisa, koetahan jaksella siellä oksentelurumban keskellä, toivottavasti on jo alkanut helpottamaan, ja säästyt itse tartunnalta!

Katherine, enemmän kuin tervetuloa, ja superpaljon onnea plussasta :flower: . Tässä porukassa taidetaan ihan eri tavalla iloita myös toisten plussista kuin noissa lasketun ajan -usein ikävä kyllä aika omanapaisissa- pinoissa.

Ruispala, jaksamista loppuun, toivotaan että kaveri vielä tovin malttaa odottaa ;)

Gatsu, mä kans odotan sekä mansikoita että sitä kun vauvan potkut tuntuu. Varmasti aivan ihanaa! Olenkohan mä varhaisimmassa vaiheessa täällä olevista...

Malttamaton, vielä hiukan malttia ;) , kyllä se pian tapahtuu!!

Pamuk, täällä myös kuvotusta. Kamalaa, mutta toisaalta, kun tietää mistä se johtuu, niin ehkä sen kestää!

Perjantaina olin toisessa ultrassa, ihanaa että lääkäri on niin ymmärtäväinen että järjestää mulle aikoja, seuraava olisi vapun jälkeisellä viikolla. Ehkä sitten alan pikkuhiljaa rauhoittumaan, uskomaan että tämä ihan oikeasti voi onnistua, ja että mun sisällä on ihan oikea elämänalku, ja siitä todella voi tulla vauva! Ultrassa siis näkyi sellainen kaksipalloinen otus, toisen pallon keskellä sykki pieni sydän ja pituutta oli huimat 12 millimetriä! Kunpa nyt kaikki menisi hyvin.

Viikonloppuna oltiin ystävän valmistujaisissa, ja ilta meni pitäessä punaviinilasia kädessä. Muutamalle ollaan kerrottu, ihan lähimmille, mutta kokemuksesta ikävä kyllä viisastuneena, en missään tapauksessa tahdo että kovin moni vielä tietää.

Kuvotusta on vaihtelevasti, viime viikon alku oli ihan kauheaa, en saanut syötyä oikeastaan juuri muuta kuin jäisiä mustikoita maidolla ja vesimeloonia, vaikka nälkä oli kova. Öisin on ärsyttävää herätä kuvotukseen, tai oikeastan kun herää pissahätään, niin ei saa heti unta uudestaan kuvotuksen vuoksi :(

Vatsakivut, josta aiemmin kyselin, ovat jääneet. Välillä edelleen paineen tunnetta, se kaiketi normaalia. Muuten siis kaikki hyvin. Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille :hug:

pikkutiikeri, tänään tasan 8 viikkoa!

Tinii: Kiva että te kaikki palstasisaret ootte päättänyt että tämä mun(kin) raskaus menee loppuun asti ja saadaan elävä vauva syliimme!

Mäkin yritän ajatella niin

Mä en suostu tästäkin luopumaan!

irtosora: Mulla nuo sukkapuikkokivut tuntuvat jommalla kummalla puolella alamahaa, sellainen tuskallinen viiltävä nopea kipu. Uskon että se johtuu jostain hermoista tai liitosjutuista, tai jostain...
Joskus se kipu tuntuu ihan keskellä alamahaa. Mulla ainakin jos liian nopsaa heittäydyn pitkälleen, niin aivan kuin kroppa tarvitsisi vähän enemmän sekunteja itsensä suoristamiseen, kun tuntuu että jokin siellä jää hannaamaan vastaan. Näitä tulee mulle melko harvoin, mutta kipu on tosi paha, että se jää kyllä mieleen...

Mulla ei vielä tässä raskaudessa ole tullut morkkista syömisistä, mutta enkeliä odottaessani todellakin tuli kun en saanut mitään kasviksia alas. Kaikki kurkut, tomaatit ja kaikki tökki ja pahasti

Onneksi hedelmät maistuivat, mutta niin kyllä maistui karkit ja suklaatkin

Tässä raskaudessa taas tekee ainakin tällä hetkellä enemmän mieli kaikkea raikasta ja kevyttä, eikä makeaakaan juuri ollenkaan.
Toki hampurilais,-ja pizzahimoja tulee, ja niitä olen syönyt ihan hyvällä omalla tunnolla (varmaan kerran viikossa) ja kun jonkun tuollaisen rasvaruoan on vetäissyt, niin seur. päivänä tekee takuulla vain jotain kevyempää mieli. Tällaista havaintoa ei enkelin aikana näkynyt

Äitee2: Ihania nuo sun pojat!
Hoitavat äitiä

Eliisa: Pojalle paranemisia!
Se on niin ikävä tauti

OOOOOOOOOHHHHHHH!!!! Mahtavaa Katherine!!!

Johan se oli sun vuoro plussata!!
Ihanaa!!
Onnea sylin täydeltä!

Toivon joka solullani, että tämä vauva on päättänyt tulla kotiin asti, isin ja äitin luo

Ruispala kyseli mitä himoja on raskausaikana ilmennyt. Mun mielestä painomuste tuoksuu ihanalta, ja samoin uusien huonekalujen (puun tuoksu) on taivaallinen

Voisin viettää päiväni huonekaluliikkeissä nuuskuttelemassa...

Kiivi on ollut himo jo jonkin aikaa, mutta sitä en nyt saa syödä, ja sama juttu sitrushedelmien kanssa.
Jääkaappikylmä ananas on namskua ja tuoreita mantsikoita ootan kuin kuuta nousevaa!

Gatsu: Hyvä että pissi oli puhdas!

Pamu k: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!
Kyllä se siitä pikku hiljaa!

Repan ja Malttamattoman lähdöt jänskyttää...!

ON: Viikonloppu meni hujauksessa! Eilinen päivä oli ihana kun sunnuntai on miehen ainoa vapaa päivä, niin touhuiltiin kaikkea aamu varhaisesta alkaen kun kumpaakaan ei nukuttanut. Vähän siivoiltiin, lenkitettiin koiria, käytiin kiinalaisessa ravintolassa syömässä, ja vain nautittiin toisistamme!

Lauantaina käytiin yhdessä miehen töitten jälkeen ruokakaupassa, ja kauppa meni kiinni kun oltiin kassajonossa, joten jono oli pitkä ja piti vähän kiireellä pakata ruoat. 5 pussillista ruokaa!

Nooh, onhan meidän lisäksi nuo 5 koiruutta

Minä sitten ajattelin että kyllä nostan yhden pussin kärryyn kun toisten tavaroita alkoi jo pukkaamaan liukuhihnalle. Kun nostin pussia, tuli aivan valtavan järkyttävän viiltävä kipu vasemmalle alamahaan
Mies tietty torui miks menin nostelemaan, ja nosteli ja kantoi loput tavarat. Kotiin päästessämme loppuilta meni täysin maatessa, kipu oli niin kauhea

Kipu kesti 4h ajan, ja sitten se helpotti. Juuri sellaista kipua mitä mulla oli aina kun vuodin kirkasta verta. Onneksi vuoto ei kuitenkaan alkanut. Mutta kyllä se veti mielen matalaksi kun en voi mitään nostaa
Oikeesti taitaa olla se 5kg:n painoraja niinkuin Äiteelläkin

Tulihan siinä sitten illan aikana itkukin

Oon kuitenkin aina ollut kova touhuamaan ja tekemään ja nauttinut työstäni, ja oon yrittänyt mahd. paljon käydä itekseni ruokakaupassa, ettei miehen tarvi 12-13h:n työpäivän jälkeen lähteä vielä kauppaankin, jotta hälle jäisi sitä aikaa olla kotonakin.
No nyt sitten sanotaan että töihin et voi mennä, mitään et saa nostaa

Kyllä se vähän vetää mielen matalaksi

ja olon turhaksi...

No, mutta pikkuisen potkut piristävät kovasti mieltä!

Eilen sanoin miehelleni, että kauheeta kun mä oon turvonnut!!

Siis tästä edestä rinnat ja masu on kasvaneet mahottomasti lyhyessä ajassa.
Mies sanoi että "Sä oot maailman kaunein ja ihanin, ja mä oon susta ihan kamalan ylpeä!"

No samassa tunsin isoimman potkun masussani, mitä ikinä vielä olen tässä raskaudessa tuntenutkaan!

Naurettiin miehen kanssa
että vauva taisi ottaa kehut itselleen!!

:MyAngels ja niin rakas rv 15+3---15+6

Helou! B)

Kylläpä meni viikonloppu nopeasti! Ihanaa kun kelit on vihdoin niin keväiset! ...ja niisk-niisk, siitepölykausikin alkaa olla täällä taas :/ . Onko kukaan samasta vaivasta kärsivä uskaltanut mitään lääkitystä käyttää? Mä olen arastellu ja jättänyt kaikki lääkkeet ottamatta. Tänään kun neuvolas määrättiin vielä vuodelepoa, niin pysyypä nuo oireetkin sit pienempinä - toivottavasti.

Joka kerta kun linjoille tulee, niin jänskättää onko Repa ja Malttamaton jo jakaantumaan lähdös.

Katherine :flower: Onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle palstalle. :heart: Kaikkea hyvää odotukseesi!

Eliisa, toivottavasti teillä alkaa tauti olla voitettuna. On se vaan niin ällöttävä sairaus tuo oksutauti! :$

Ruispala kyseli himotuotteista ja -tuoksuista. Mulla on puurofetissi! :p Voisin syödä kaura-, manna-, vispi-, suklaamannapuuroja vaikka jokaiseks ateriaksi. Myös jääkaappikylmä ananas maistuu (hyvä myös turvotuksen kannalta) ja mansikkafaniksi tunnustaudun myös. Sitruksia on pakko saada joka päivä ja rahkaa ja raejuustoa. Enenevässä määrin myös nuo karkit ja jädet ovat alkaneet maistua :ashamed: ..

MyAngels antaa kauppakassien nyt olla rauhassa! Ihana mies sullakin kun osaa noin kehuskella ja tukea.

Gatsulle onnittelut testituloksesta ja jaksuja ikävöinnin kanssa. Ymmärrän tunteesi!

( . ) Jep jep. Kuten yllä jo vihjasin, kävin tänään neuvolassa.
Sapiskaa tuli. Nyt ei enää saa olla jalkeilla senkään vertaa kuin ennen. SF-mitta oli laskenut samoihin kuin oli vkolla 30 - eli vauva on kuin onkin laskeutunut tuonne alas. Joo.. tiesin sen jo iteki ku hengittäminen on helpottunut mutta kävelen kuin Ahtisaari ;) . Limatulpan menosta ja (toistuvista piiitkistä ja tiukoista perättäisistä) supistuksista sanoivat, että jatkos yhteys sit suoraan synnärille joko puhelimitse tai ovikelloa soittamalla.

RR 100/50, Hb 123. Vauva raivotarjonnas (ei se sieltä enää mihinkään pääse kääntymään) ja sykkeet 140, liikkeet ++. Kaveri vipelteli taas doppleria karkuun minkä ehti.

Nyt pitäis sit sinnitellä 2 vkoo, kunnes on viimeisen lääkärineuvolan aika. Toivottavasti päästään sinne asti :/ . Mä en tiedä miten mun pää tulee kestämään tuota määrättyä vuodelepoa..?!!? :headwall:

-A- ja latteat tunnelmat 33+6

MyAngels, vaikka kuinka tuntuisi turhauttavalta, niin nyt otat rauhallisesti!!!!! Juuri tuollaiset äkilliset nostelut on pahimpia, pitää vaan muistaa. Mieluummin liiottelet rajoitustesi kanssa, kuin koettelet rajoja :hug:

Gatsu, kun ehdit, niin vaihdatko listaan mun lasketuksi ajaksi 1.12? Varmistui perjantain ultrassa.

Amira, lähes kaikkia nenäsumutteita saa raskauden aikana käyttää. Jotkut suun kautta otettavat ovat lääkärini mukaan ehdottomasti kiellettyjä, kuten vain reseptillä saatava Duact, mutta minua ainakin kehotti ottamaan yhteyttä, jos allergiaoireet menevät sietämättömäksi, että keskustellaan mitä lääkettä voisin käyttää. Pidä ikkunat kiinni, äläkä kuivaa pyykkejä ulkona. Ja muistele vaikka mitä kirjoja olet tahtonut lukea, mutta et ole ehtinyt, ja koeta löytää jotain positiivista vuodelevosta :)

Kiitos tiedosta Pikkutiikeri. En muistanut äsken neuvolas asiasta kysäistä ja viidessä vuodessa unohtaa näimmä tollasetkin asiat.

Pyykit sisäl ja ikkunat kii on ihan normikäytäntö.. Tietäis vain millä imurilla/ mikrokuituliinalla mä ton dogin käsittelisin aina lenkin jälkeen..? :kieh: Pöpeliköissä pyöriminenhän ei toki tartuta turkkiin pölyjä ... ehei... :headwall: .

Mieskin mulle ehdotti jo kirjastokeikkaa. Täytynee käydä siel pikaisesti. Eilisen aikana ku tuli ahmastua yks Leena Lehtolaisen romaani jo alkulämmittelyksi. Jos lukis seuraavaks vaikka saksankielisen version, niin kestäis edes 3 päivää :LOL:

-A- the passiivinen lakanoiden kuluttaja :D

MyAngels, tuli mieleen, että minkälaisia koiria teillä on ku kuitenkin jopa 5 kpl?
Meillä ei ole enää koiraa...
Asutte vissiin isossa talossa niin ulkoilu on helppoa monenkin kanssa?
Koiraani välillä tietty kaipaan, mulla oli koira (siis kaksi koiraa) 20 vuotta mun elämässä eli KAUAN ku en nyt niin kauheen vanha viel kuitenkaan oo....
mutt nyt en kyll jaksais tota ulkoilua kun pitäis ottaa muksut mukaan lenkille kelissä kuin kelissä pukea ne yms. aamu ja iltalenkin voisin tehä yksin ku mies olis kotona mutta nyt just tuntuu liian raskaalle, asutaan kerrostalossa vaikkakin asunto on isohko 120 neliötä, mutta se ei auta tuota ulos lähtöä koiran kanssa...
mutta ehkä vielä joskus meilläkin rapisee koirantassut!

Amira, oletkos sinäkin saksantaitaja? Itse luen silloin tällöin kans romaaneja saksaks niin pysyy vähän taito yllä kun en oo nyt töissä vaan hoitovapaalla. Ja mikäs koira sulla on?

Heips!

Mulla taas lyö tyhjää,mutta koitan nyt muistaa mitä piti kommentoida...

Pikkutiikeri,onnea hyvistä ultrauutisista :heart:

Äiteen talouteen pikaista toipumista kaikille potilaille :hug:

MyAngels,nyt oikeasti et enää nostele mitään,tai tulee satikutia :D

Gatsu,tiedän tunteen...meilläkin mies useasti poissa :ashamed: Voimia :hug:

Amira,tsemppiä vuodelepoon..inhottava juttu :/

Malttamaton,koitahan jaksaa vielä :hug: Hengessä mukana.....

Himot/tuoksut...tuoksuja ei oo mitään,mutta ,mannapuuro mansikoilla,murot ja myslit,satsumat on kova sana. Makeat leivonnaiset maistuis paremmin kuin koskaan aikaisemmin,mutta vältän niiden syömistä. Kun leivon,niin kiikutan ne äkkiä anoppilaan tai omalle äiteelle,etten kerkee kuin maistamaan :LOL:

Omanapaosio: Tänään on taas vihlonut jonkin verran alaosastolle,mutta ei kummempia... Ei mulla kyllä toistaseks oo kiire synnyttämään ihan hyvin voin vielä ainakin viikonpäivät hautoa :D
Oon taas loppuviikon yksin :headwall: Oon yrittänyt haalia ohjelmaa,kauheesti ei vaan yksin uskalla pidemmälle lähtee,siis bussilla jne,jos käykin supisteleen tai vastaavaa. Jotenkin vaan jäi takaraivoon kummittelemaan ne lääkärin puheet siitä että heti pitäs lähtee,kun käy supistelemaan... muutenkin ahdistaa kun mies aamusta iltaan siellä koululla et jos tulee äkkilähtö,niin ei kerkee mua viemään :ashamed: No appivanhemmat on kyllä valmiudessa,mutta ei oo sama asia :|

Mutta Malttamattomalle suuri synnytyspuhuri :whistle: :D

Repa ja kutvonen rv 36+6

Pamu K, juu-u, saksaa on tullut opiskeltua vuosikaudet ja taivuteltua vielä työelämässäkin. Joskus se oli jopa englantia vahvemmalla tasolla, nykyään enkku tosin dominoi konsernikielenä ja muutenkin sitä tulee niin joka tuutista... Saksa ON hieno kieli - jota ei henno sammaloittaa edes mammiksella. Ja koirakyssäriisi - meillä on yllätysyllätys SAKSANseisoja :D .

Kiitos allergiavastauksista ja vuodelepotsempeistä. Tää tod vaatii vähä asennoitumista - varsinkin kun on tällanen "rentoudun tekemällä jotain konkreettista" -persoona..

-A-

Keväistä iltaa kaikille! B)
Nyt on sitten koulu saatu lopullisesti päätökseen. Perjantaina kävin arviointikeskuteluissa ja sain tietää arvosanat. Tutkintotodistus tulee postissa kevään aikana. Kyllä on mahtava olo :D

MyAngels Koitahan nyt olla nostelematta ja ottaa ihan rauhallisesti. Ja Onnea liikkeiden tuntumisesta =) Meidän tyttö tykkää aivan kauheasti noista sun hymiöistä. Äsken tuossa nauroi kun luin tuota sun kirjoittamaa tekstiä ja heilutteli tuolle sun heilutushymiölle :D
Eliisa Toivottavasti teillä alkaa tauti olemaan pian voitettu. TUo oksennustauti on sit viimeinen tauti minkä meille haluan :x

Tänne oli tullut uusiakin. Mut en nyt muista nimimerkkejä :ashamed: Tervetuloa joukkoon ja paljon tarrasukkia pikkuisille! =)

ON: Lauantai-iltana iski aivan mieletön kipu tuohon häpyliitokseen. :( En meinannut päästä kävelemään yläkertaan, kun otti niin kipeetä. Onneksi yön aikana sit helpotti. Lauantaina oltiin koko päivä pihalla ja uskon et olis pitänyt ottaa vähän rauhallisemmin. Käytiin pitkällä kävelyllä ja siivottiin pihavarastoa. Niin ja sit illalla vielä siivosin sisällä. :/
Mies sitten sanoi et nyt loppui kokonaan mun siivoamiset kun tulen noin kipeeksi.
Mut kun minä aivan oikeasti tykkään niin kovasti siivota.
Niin ja sitten näin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä unta et synnytin pienen tytön, joka painoi 1900 g. Aamulla kyllä vähän mietin, et nyt on pakko ottaa vähän rauhallisemmin, kun kuitenkin minulla on tuo ennenaikaisuuden riski :/
Eilinen päivä otettiin sit aika rauhallisesti. :)
Tänään on ollut sit tosi hyvä päivä. Oltiin lasten kanssa pihalla ja maalattiin vesiväreillä.
Mulla on vasta viimeinen päivä tätä kuuta lääkärineuvola ja mua jo nyt jännittää et onko mun paikat vielä kunnolla kiinni. Mulla kun oli jo paikat pehmennyt rv 16. :/ Onneksi minulla ei kuitenkaan ole kovin paljon supistellut. ja jos on supistellut niin ne ei ole ollut kivuliaita.
Mut nyt mennään iltapalalla ja sit laitan lapset yöunille =)

Kevätmielellä Minda ja masukki 26+5 :D

Moiks..

( . ) täällä kärsitään jo toista päivää pääkivusta...ei auta mikään...huoh..
ja nyt on tullu sellanen tunne etten jaksais tätä raskautta enää yhtään ja viel kaks kuukautta pitäis jaksaa...

kokoajan tulee vaan sellanen olo et syntyis jo.

no en jaksakkaan kirjottaa enempää vaikka luulin että hetken kestäisin tässä koneella..

tuun sitte takas kun oon päässy tästä kivusta eroon...

ai niin, uskotteko että mulla vieläkin flunssaa :headwall: :headwall: perkele ku on sitkeetä...välissä vaan sairastin sen oksennustaudin ja johan oli taas flunssa oireet päällä.

wiivi84 & pittuveitta 31+5

heippa vaan kaikille

vaikken täällä olekaan enään pyörinyt vaan huhtikuisissa niin ajattelin ilmoittaa kuitenkin kun nimeni listalla on että meille syntyi viime viikon keskiviikkona 16.4 klo 17.35- 10 päivää ennen laskettua tyttö vauva "siroilla mitoilla: 3665g ja 52cm :heart:

koko perhe ollaan aivan sekaisin pienestä aarteesta. varsinkin meidän isi :D
voidaan hyvin. vähän mahanväänteitä esiintynyt (tai ei aina niin vähän) mutta muuten kaikki menyt mallikkaasti. :wave:

t. pulttis ja tyttö pian 6vrk :heart:

huomenta mamitsut :)

ihan ekana hurjat onnittelut pulttikselle ja tietty koko perheelle pienestä prinsessasta :heart: voi tuota onnea.. menispä pian viikot täälläkin eteenpäin :D

voih, repa elääkin jänniä hetkiä odotellessa.. :) lähtöhän voi tulla hetkenä minä hyvänsä. aika uskomatonta että noin kivuttomasti olet auennut, täällä toivoisin samaa kyllä ennemmin kuin hirmu supisteluja. nyt peukkuja sinne ja heti kertomaan meille jun jotain alkaa tapahtumaan.. :hug:

my angels ihanaa, onnea liikkeiden tuntemisesta :heart: nyt vaan positiivinen mieli loppuun asti..ei teilläkään aina voi huono onni käydä! kaikkea hyvää sinulle!!! koska sinne rakenne-ultraan pääsette??

omaa napaa täällä ollaan taas oltu tosrtaista asti lääkekuurilla emätintulehduksen vuoksi, toinen jo tässä kuukauden sisällä :ashamed: no, onneksi nyt sain tollasen paikallislääkityksen jota viimeksi jo pyysin -vaan eipä herunut! maitohappobakteeria käskivätkin sitten popsimaan loppuraskauden ajan mulla kun tuota valkovuotelua ollut kokoajan..ei ole pystynyt kuvittelemaan olevansa ilman pikkuhousunsuojaa :/ ettei nyt sitten ainakaa kolmatta kertaa tulis..

täällä kuultu viime viikon aikana pari synnytys kertomusta jo lähi kaveripiiristä vaikka kyseisillä laskettu ollut vasta tossa kesäkuun aikana. toisella käynnistellään tässä lähipäivinä koska vauva ei masussa ole moneen viikkoon yhtään kasvanut.. ja toinen sai rv33 jo pienen prinssin. heräsi yöllä kun lapsivedet menivät :eek: pikkuinen voi hienosti..keskoskaapissa nyt ainakin hetken keuhkojensa takia.

nyt tekee kyllä niiiiiiiin kovasti mieli kaurapuuroa että taidan lähteä puuron keittoon vinskin kanssa. alkaa pikkunenkin heräileen masussa :) ihmettelin eilen illalla kun ei iltajumppaa tullutkaan eilen, siinä ilta kasin aikaan touhuili kyllä kovasti muttei sen jälkeen enää tehny tavallista jumppaansa. onneksi nyt alkaa taas heräileen ni ei ole syytä huolestua :D
on se niin koijari välillä.. pelästyttää aina aikaajoin tempuillaan :LOL:

marleena 83 ja vinski 33+4

Yhteistyössä