***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

Heippa ihanaiset!

Repa Oho, sulla mahtaa olla korkea kipukynnys! Jännitellään täällä sun puolesta.

Malttamaton Jospa se teidänkin pikkuinen pian päättäisi tulla. Tsempitykset. :hug:

Äitee Pikaista paranemista! Tuo sun uni oli kyllä mainio. :LOL:

Ihanaa uusia mammoja joukkoon! Onnittelut nimra, aili ja miina :flower: Ja Tiniille onnea rakenneuä:n johdosta! Lisäksi Myangels onnea liikkeiden johdosta! :flower:

(.) Ei kummempaa omaan napaan. 2. neuvolalääkäri takana ja kaikki oli ok. Vauva on tällä hetkellä vatsassa poikittain ja ilmeisesti kääntymässä (toivittavasri RT). Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!

Tzau mammat B)

Aika rientää kotona ollessa niin kovasti, että olen vain pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisianne, jospa nyt maltan jotain itsekin kirjoittaa :D

Malttis: No höh! Mä tiiäx ehdin jo miehellenikin sanoa että taidetaan olla pikkuisen haku reissulla siellä!! Kerro miehelle terkkuja ja jaksuja kovasti sinne! Me ollaan täällä hengessä mukana ja varmasti ihan pian vuosien odotus teille palkitaan, korkojen kera :heart: :heart: Ja sä et osaa olla negatiivinen, vaikka yrittäisit ;)

MyAngels: WAU! Onnea pikkuisen "kutitteluista". Täällä kanssa odotellaan, että milloin ekat tuntemukset tulevat! En vaan yhtään tiedä millaisia tuntemuksia pitäisi odottaa, jotkut sanoo että tuntuu just kutittelulta, joku että tuntuu juljaisulta jne...
Muuten, kerran kysyit sykkeestä niin oon saanut meidän murulle sellaiset 140-150 krt. min nyt. On vaan niin touhukas tapaus, ettei meinaa minuuttia pysyä aloittaan että saisin laskettua :LOL:

Repa: IIIK! Mua jännittää niin kovasti, kuulostaa kyllä limatulpalle! Pari päivää vielä kun murunen jaksais siellä kasvaa. Mä olin syntyessäni 2980g ja 1,5 viikkoa yliaikainen, joten kyllä on ihan hyvän kokoinen jo :D

Paljon uusia tänne tullut, joten tervetuloa ainakin Nimra, ailia ja miina ja onnea ihanasta plussasta :flower: :heart:

Nimra kyseli mieliteoista, mulla on oikeastaan vasta nyt rv 16 ilmaantunut jotain. Paitti ihan alkuraskaudessa, rv 8-10 tienoilla teki sikana mieli roskaruokaa, hampurilaisia, pizzaa jne.. Oisin voinut mässätä vaikka kuinka :D

Amira: Vitsi mikä mies sulla :D Voiskohan se vinkata meidänkin ukolle tuollaisesta ihanuudesta ;) Oikein ihanaa hemottelupäivää sinulle ja murulle :heart: :D

Tiniille onnea hienosta rakenneultra-kuulumisista :heart: Tulehan kertomaan jossain vaiheessa lisää kuulumisiasi!!

ja ruispala se porskuttaa täysilla vielä eteenpäin B) Hienoa että olet vielä noin ihanan energinen ja jaksat puuhailla kaikkea. Elä kuitenkaan rehki liikaa ;)

(.) Tosissaan, jo rv 16 viedään kovasti. En voi uskoa, että ollaan jo näin pitkällä :heart: Ja ihan hämmäsyin, kun huomasin että on tullut jo joulumasujakin. Nopeasti tää aika toisaalta menee.
Tänään on taas hyvä pääpäivä :LOL: Ti oli neurologi ja sanoi ettei mussa ole mitään muutosta viime tutkimuksiin verrattuna tapahtunut. Sanoi ettei mulle beetasalpaajia vielä määrää estolääkitykseksi, koska vauvalla on nyt menossa kova kasvuvauhti ja olisi tärkeää ettei söisi liikaa lääkkeitä. Sain lisää panacodeja ja niillä siis pärjättävä. Itseasiassa saikulla ollessani on pää ollut paljon parempi. Maanantaina paluu töihin ja saapi nähdä mitä siitäkin sitten seuraa. 2kk olis vielä kestettävä :eek: sitten loppuu soppari, jes! :D
:attn: Mulla alkoi toissa päivänä rinnat jo vuotamaan hieman nestettä, onx tää normaalia?? :eek: :attn: Ei mitenkään paljoa, mutta tippa silloin tällöin tulee, mies sanoi että voisi toimia koemaistajana :LOL: :LOL: :LOL:
Ja hitsi miten tekee mieli appelsiinejä, varsinkin saunassa! Ihan kipeetä! :snotty:

Mulla on noi vihlaissut muuttuneet jotenkin paljon kipeämmiksi. Ihan kuin vauva tökkis välillä sukkapuikolla. Ja ne tulee ja menee, joskus enemmän, joskus vähemmän. Välillä vaan vihloo tai särkee oikeestaan ja välillä tulee sukkapuikosta :LOL: Kertokaa mulle viisaammat, että mitä teitin kropassa tapahtui näillä viikoilla!

No, me mennään taas syömään jotain, alkaa jo vähän heikottaa ;)

Nähdään ihanaiset :wave:

Moikka...

Miikkis: On normaalia ja se on tosi hyvä merkki imetyksen kannalta, jos sulla jo nyt vähän rinnat vuotaa... Mulla alkoi esikoisesta vuotamaan joskus vkolla 28 ja terkka kehui silloin ihan tosi hyväksi asiaksi. mulla oli aamuisin yöpaita märkänä... Iik, sinäkin jo noin ihanan pitkällä... Voi että... :heart:

Repa: Kuulostaa tutulle... Mullakin tästä kakkosesta sama tilanne, kun käynnistykseen mentiin... 4 senttiä auki eikä oikein mitään suoistuksia viimeisinä viikkoina. Tosin ensisynnyttäjälle tuo yleensä tietää lähenevää synnytystä... Ihanaa... :heart: Onnea matkaan Repa... :)

Mitäköhän Ninnin arkeen kuuluu?

Täällä ei mitään uutta... Tissikieltäytymistä edelleen ja kiinteitä syödään 2-3 kertaa päivässä riippuen vähän noista rytmeistä... Kevät tulee ja aurinko paistaa... B) Ihanaa... Tsemppiä kaikille äippälöille ja uusille tervetuloa mukaan... :wave:

Riikkuli ja tyttönen 2 päivää vaille 4 kuukautta... :heart:

voi mitten ihmeessä miikkiskin on jo noin pitkällä :D kyllä se aika vaan rientää, ja noilla viikoillahan se kasvu on just tosi hurjaa, mulla ainakin oli tollon pahimmat kasvukivut että ihan normaalilta kuulostaa, hyvä että pääkivut on vähän helpottanu

malttamaton koita vielä hetki jaksaa, voimia loppuodotukseen =)

kiva kuulla ruispalastakin hyvä että siellä sujuu hyvin ja kuulostat noin energiseltä

ja vimpulan ja riikkulinkin pienet on jo noin isoja =) menee kyllä vähän liiankin nopeesti tää aika, hyvää jatkoa teille

nyt ei ehdi enempää, poika alotti aamupäivällä ripuloinnin ja oksentamisen ja makaa nyt ihan voipuneena sohvalla, kauhulla odotan käykö meidät kaikki läpi, toivottavasti ei ja toivottavasti ei pojallakaan kestä kauaa, kauhee tauti, mutta palailen kun paranemme :wave:

eliisa ja pikkuruinen 24 tasan

Nimra
Mulle tuli tänään K-SKS lappu tutkimuksesta missä kävin, kun oli noita vuotoja ja sit alavatsakipuja - Kyllä oli taas aikalailla selostusta... :$ mitään ei tajunnut koko lapusta =) Katsoin osan sanoista netistä ja kyllä kai tuon mukaan kaikki on ihan ok...ainakin siihen asti jos toisin sanotaan. Sain tänään soiton lääkäriltä virtsakokeesta ja sanoi, että oli muutamia punasoluja ja pieni tulehdusarvo, mutta niille ei kuulemma tehdä mitään, koska sisäultrassa silloin reilu viikko sitten kaikki kunnossa.., joten odotellen mennään eteenpäin tässäkin asiassa.

Vaihdoin tänään työpaikkaa ja viikon päästä maanantaina mennään vanhaan firmaan takaisin =)

Ihana ilma tuolla tänään - kun tuo vessassakäynti helpottais ettei tarviis koko aikaa ravata niin vois mennä kuvaamaan :D Ei ole tullut kuvattua piiiitkäään aikaan.

Ei ole mulle sanottu mitään tuosta sappikivistä ja sanoinkin jo edellisen raskauden alussa, että pitäiskö se leikata, jotta ei aiheutuisi kohtauksia, mutta eipä tuntunut lääkäriä kiinnostavan.... :( No eipä se raskaus kyllä kauaa kestänyt...

Huh kun on paha mieli ja pelottaa.. meidän syyskuisissa on viikon sisällä tippunut nyt jo kaksi jotka molemmat jo lähes viikolla 20 :'(

Pelkään niin kauheesti ettei meijänkään pingu-rinsessa jaksa mukana.....
Ja tosi tosi tosi paha mieli palstasisarien puolesta kun miettii jos itse joutuisi nupustaan luopumaan taas kerran ja nyt vielä näin pitkällä...

Suruinen Tini ja pingu rv 20+1

Äh... tänään oli se sokerirasitus ja kaksi arvoa oli sitten lievästi koholla :( Jotenkin masentaa, että miksi tällasta pitää olla... mä oon aina tykännyt, että nää sokeri-ongelmat liittyy lihavuuteen ja huonoihin ruokatottumuksiin - ite taas oon aina ollut pikemminkin alipainoinen ja ns. terveet elintavat omaava. Vähän on vielä viimeviikkoinen räkätautikin päällä, joten mieli on nyt tosi maassa. Nyt pitää pitää ruokapäiväkirjaa ja ens viikolla neuvolassa katotaan onko ruokavalio kunnossa ja sitten saan jonkun vehkeen jolla mittailla sokereita. Sittenhän sen näkee onko niissä mitä häikkää. Tuskin minun ruokavaliossa on mitään suurta vikaa, eikä siten ole mitään suurta ja vaikeaa elämänmuutosta luvassa, mutta jotenkin oon nyt vaan tosi järkyttynyt ja masentunut tästä asiasta :'(

Plääh, sorry kun en nyt jaksa kommentoida :ashamed: Ihanaa kun tänne on uusiakin tullut, tervetuloa ja onnea teille! :hug:

stoppis alamaissa 32+?

Kiitos kaikille tsemppauksista!!! Olette ihania :hug: Taisi tuo eilisen valituskuoro johtua hormooneista, koska aamulla kun heräsin oli olo aivan päinvastainen, tai sitten se oli tuo ihana auringonpaiste mikä piristi mielen heti aamusta. Kävin tänään kaverin ja hänen 1 kk:n ikäisen pojan kanssa baby bio:ssa harjoittelemassa, että osaan sitten oman vauvan kanssa "toimia" siellä oikein ;)

Miikkis: Voi kun olet jo ihanan pitkällä, kohta alkaa liikkeetkin jo tuntumaan! Tästä sen ajan kulun huomaa, muista asioista paitsi omasta ajan kulusta. Toisaalta nyt vaan koko ajan mietin, että vaikka menisi 2 vkoa yli niin silti on enää 3vkoa jäljellä, jippii! Kiva, että päänsärky on helpottanut hetkeksi ja toivottavasti lopullisesti! Tuosta nesteestä rinnoista sen verran, että jos on kirkasta niin sitähän tulee useimmilla naisilla puristaessa vaikka ei edes raskaana olisi, mutta tuleeko sulla ihan maitomaista? Mulla alkanut saunan jälkeen tihkumaan ternimaitoa, joka on ihan hassun keltaista, mutta onneksi ei muulloin...

stoppis: otettiinko huomioon sokeritestiä tehdessä, että olet kipeä?! Se meinaa nostaa sokereita aivan kauheasti, samoin kuin stressi. Hoidan tosi paljon veljen poikaa, jolla on diabetes ja aina jos hän on kipeä tai stressaantunut, niin sokerit nousee huomattavasti. Huomaa aina siitä just kun jää hoitoon eli tulee ikävä vanhempia niin ensin sokerit ok, sitten alkaa nousemaan ja vanhemmat kun tulee reissusta niin tilanne taas normalisoituu. Toivotaan ettei sulla ole raskaudenajandiabetesta ettet joudu alkaa kyttämään ruokavalioita vaan saat loppuun asti nauttia sitä mitä tekee mieli!

Eliisa: Toivottavasti säästyt taudilta, koska oksentaminen voi laukaista supistuksia!

Amira: Ihana mies sulla, kun on palkannut siivousapua! Mekin jossain vaiheessa harkittiin, mutta sitten päätin odottaa ja katsoa sitten kun vauva on tullut. Nyt äitiyslomalla ollessa on ollut kiva, kun on tekemistä ja siis me molemmat tykätään ihan oikeasti siivota, joten meillä ei sille siivoojalle jäisi kauheasti jäisi hommia. Ikkunat kyllä pitäisi jonkun tulla pesemään, koska se ei ole kivaa puuhaa kummankaan mielestä...

pirteämpi ja hieman malttavaisempi malttamaton&prinsessa 39+1 :wave:

Tinii,koita ajatella että todennäköisyys on jo vahavsti sun puolella...ikäviä tollaset uutiset,pistää ajattelemaan kyllä :ashamed:

Stoppis,tsemppiä :hug:

Miikkis,sitä ollaan jo noin pitkällä...näin se aika kulkee... =)

Riikkuli,kauanko olit ollut sen 4cm auki? meinaan että voisko tää sittenkin mennä peräti käynnistykseen asti kaikesta huolimatta :/

Ollaan oltu koko päivä liikenteessä kun tuo mies kerrankin kotosalla...pää lyö ihan tyhjää,joten älkää nyt niivittäkö jos unohdin kommentoida jotakin :p

Aamusella tuli taas iso klimppi, sellanen kelta rusehtava lima roikkui "sieltä" ja jouduin nykäsemään sen irti :eek: YÖK,ällön tuntusta ja ajatus itessään :eek: :eek: Sori vaan kun en varottanut että tällästä kuvottavaa faktaa kerron :ashamed:

Olo on jotenkin outo,kauheen vähä energiaa,mut kuitenkaan ei saa nukutuks. Vauva painaa tuhatkiloa ja liikkeet tuntuu ja näkyy selvemmin kuin koskaan,varmaan se lapsiveden vähyys syynä. Ihan sellanen hömppä fiilis...en tiiä missä vika. :|

Mutta saatiin sentään vauvan kamat laitettua paikoilleen eli siis ikuisuusprojekti lopussa..jee :D

Huomenna oon taas yksinäni koko päivän,eli siis toisinsanoen notkun linjoilla tiheästi :D ,palataan asiaan,öitä :wave:

Repa ja kutvis 36+2

miikkis mäkin mietin, et ethän sä voi noin pitkällä olla, kun plussasit ihan vähän ennen mua, mut sit tajusin, et oonhan mäkin jo 15. viikolla menossa :LOL:

Mullakin muuten alkoi esikoista odottaessa aika aikaisin vuotamaan rinnat, loppua kohti oli jo ihan hirveää! Nyt ei vielä ole alkanut.

repa toivotaan, että pääsisit pian jo synnyttelemään!

stoppis Onpa kurjaa! Toivottavasti asiat selviää pian ja mielesi parantuisi. Ainahan nuo raskausajan ongelmat on inhottavia!

tinii Kyllä todennäköisestihän teillä kaikki menee hyvin, mutta ymmärrän kyllä, että pelottaa. Musta tuntuu, et ootan vieläkin keskenmenoa, vaikka viikot on jo selvästi turvallisemman puolella. Kaksi ultraa takana ja oon silti varma, ettei masussa mitään oo!

eliisa Toivottavasti et saa tautia ja pikaista paranemista pojalle

amira Kuulostaapa kivalta päivältä!

Mä olen ollut lähiaikoina vähän laiska käymään palstalla, mut antakaa anteeksi, mun väsymys ja pahoinvointi edelleen vaan pahenee. Päänsärkykin on jo ihan mieletön ja esikoinen pitäis saada hoidettua!

kivoja viestejä monella.

ja tosiaan kait ne päivät ja viikot vaan kuluu...vaikka välillä tuntuu, että ei sit millään, varsinkin kun tämä on huonovointisuus on niin päällä ( :ashamed: sorry kun taas tästä samasta valitan, mutt en oikeen vielä oo kertonut monelle odotuksesta, ni en voi sit valittaakkaan kuin teille :LOL: ) ja marina aina auttaa! eikös...joo-o.

tinii, surullisia nuo uutiset, mutta koita silti jaksaa olla ite positiivinen, näillä asioille kun ei ite voi juuri mitään...tietty sehän sitä pelkoa ehkä lisääkin mutta uskotaan että kaikki menee hyvin! Pelko perseessä itelläkin, mutt onneks oon saanu siirrettyä sitä jo sentään vähän taka-alalle.

jees, eiköhän tästä taas pueta lapset ja lähetä ulos.
palaillaan....
:wave:

Huomenta....

Tosi rassaavaa...olo on tosi omituinen koko ajan,johtuukohan tää mun päästä,eli siis viiraakohan mulla vai onko nää ihan oikeita tuntemuksia :/
Nimittäin painaa tonne alamahaan ihan julmetusti ja särkee jalkoja :eek: Lisäks on jotenkin pönttö sekasin...pitäs varmaan lähtee ulos käveleen,jos se mielenlaatu paranis :p

Mies koko päivän poissa ja jotenkin nyt se ahistaa entistä enemmän,vaikka en uskokaan että ainakaan pariin viikkoon lähdetään synnyttämään...ainakin viikon haluaisin pikkuisen vielä viihtyvän =) Mutta juu,varmaan toi tulppa homma sekotti nyt mun pään...ehkä kun "tomu" laskeutuu,niin voin taas alkaa elää vapaasti :LOL:

Taas omanapaista tää mun löpinä,mutta koittakaa ymmärtää... :ashamed:

Repa ja kutvonen rv 36+3

Aurinkoista ja lämmintä perjantaipäivää!!

Ihana ilima ulkona..pitää lähtä noiden muksujen kans ulos kun ollaan syöty..
Hajottaavat paikkoja sisällä..ja leluja... :kieh:
Pienin nukkuu nyt unia, jaksaapa sitten ulkona leikkiä :D

Olis mulla sitten maanantaina se lääkärille se aika...vähän huolettaa että mitä tuolta alhaalta löytyy..tammikuussa viimeks tarkistettu kohdunsuu...
Ke iltana supisteli NIIIIIIIN kipeesti, ja tuntu selänkin puolella ne supparit...yritin rentoutua suihkussa ja saunassa, mutta kakat se tepsiny.
kun oli paikoillaan niin supistukset rauhottui, mutta pienikin liike sai ne uudestaan heräämään. Ihan järkkyä..ei kai ne sais vielä olla pahoja???
Vauveli on kyllä tosi aktiivinen, liikkuu PALJON.

Herätti mut tänä aamuna puol 7 niin kerkesin siinä ennen hoitolapsien tuloa pestä kax vessaa, pestä koneellisen pyykkiä ja laittaa kuivumaan, imuroida koko meidän ison asunnon ( ;) Tosi ison 90,5 neliöö :D )
Ja keittää muksuille puurot ja syöttää ne (tosin itsehän he söivät, mutta kuitenkin :D )
ja hoitolapset tuli sitten puol 9. Ja mulla tuskan kuuma! :whistle:

Kylläpä on pää sekaisin..piti kommentoida jollekin jotakin, mutta nyt iski ontto kumahdus, ei muista niin ei muista... :ashamed:

No kirjoittelen myöh.lisää...

Aurinkoista päivää toivottaen AE ja Vilho 24+1 ( ihanaa seittemännellä kuulla jo... :D )

Arska! Ilmankos sua supistelee, ku puuhaat ku pieni eläin! Nyt lepo siellä!

Repa, uu, mää nyt vähän jännitän teijän puolesta, mitenhän kauan teillä enää menee...

(.) Tuli tosi huono olo lounaan jälkeen, piti käydä pötkölleen työpaikan soffalle ja vieläki on täysin tehoton olo. Heti ruuan syötyäni alko pistää vasemmasta kylestä (ei sillai ku kävellessä tulee lihaspistos), sit kävin number kakkosella, no, se vähän autto, mut sit alko vauva potkia niin valtavasti, että oli mentävä vaakatasoon! Ehkä jotain äkillistä ruuansulatusjuttua vaan, mutta tässä tilassa sitten kaikella on niin kokonaisvaltanen vaikutus. Kaipa mää kohta taas tokenen ja jos en, lähden kotio taksilla.

Kuulkaas, leidit, voikaas hyvin!

irtis ja, öö, 23+2?

Tiniille onnittelut rakenneultrauutisista!!
Hienoa!!

Nyt nauttimaan täysillä vauvasta!!

Onhan nuo kamalia asioita kun joutuu lapsestaan luopumaan monen viikon odotuksen,
monen ihanan potkun jälkeen... I know...

Se on jotain niin sanoinkuvaamattoman kamalaa

Mutta yritä olla hirveesti murehtimatta - tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty. Kaikki mun läheiset pitävät juuri tuota rakenneultraa meidän kohtalon vuoksi rajapyykkinä, että sitten jos sieltä tulee hyviä uutisia, niin sitten uskaltavat kunnolla vasta iloita. Lapsen menetys koskettaa, on se sitten sattunut perheenjäsenelleen, parhaalle ystävälleen tai nettiystävälleen...

Tokihan rakenneultrankin jälkeen voi tapahtua vaikka mitä, mutta melko pienellä tod.näköisyydellä.

Repa: Hui! Nyt kyllä jänskyttää teitin puolesta!!

Malttamaton: Voimia kovasti odotteluun!

Ystävälläni on la äitienpäivänä, ja kovasti häntäkin jo menottais synnyttämään...

Äitee2: Hih hih!
Ihana sun uni!

Pikaista paranemista flunssan kanssa!

Ja siun mies on kyllä ihku!
Juuri oikeat sanat sanoi sulle

Miikkis: Mulla enkelin aikana, ja nytkin ekat liikkeet on sellaista pientä kutittelua, niinkuin iso perhonen vatsassani lepattelisi siipiään, ja kovempi potku on sellainen kuin purkkapallo poksahtaisi masussani rikki, tai niinkuin popcorn-pussissa poksahtaisi maissinjyvä poppariksi!

Täällä sykkeet menee sellaista 158-170 luokkaa. Mies tuumasi, että tytön sydän lyö niinkuin pitääkin
Tytöllähän on korkeampi syke kuin pojalla.
Niin ja vinkkinä, laske 15 sekunnin ajan syke, ja kerro se neljällä

Ja juu, sukkapuikkovihlaisut on tuttuja täälläkin, varsinkin jos laitan vähän vauhdilla makuulle, niin tuntuu että alamasusta vetää suonta tai jotain hetken aikaa, ja ilmeeni on varmasti just sen näköinen kuin miltä tuntuukin

Eliisa80: Pikaista paranemista sinnepäin! Toivottavasti tauti ei iske suhun!

Kiva kuulla Ruispalasta, Vimpulasta ja Riikkulista!

Nimra: Täälläkin ravataan ahkerasti vessassa, on kestänyt koko raskauden

Roskaruoanhimo tuli joskus rv 7 aikaan, mutta meni aika nopsaa ohi. Sen jälkeen mielihalut on olleet joka päivä erilaisia, ja toki tekee just niitä ruokia mieli mitä en saisi syödä...

stoppis: Onko suvussasi sokeritautia? Se on niin pyllystä sokerien, verenpaineen ja kolesteroliarvojen kanssa, että vaikka kuinka elää malliikkaasti, niin sukurasite ne sitten kuitenkin monesti pilaa...

Amira: Voi kun ihanaa että miehes on palkannut siivousapua!

ON: Vauvelin potkuja tunnen sellaisen 2-6 potkua päivässä, riippuu kuinka paljon olen aloillani

Ruokahalut on kasvaneet ihan hirveesti, tai siis se että vaikka kuinka syö niin tunnin päästä on taas nälkä

No, se on vaan hyvä juttu, on ollut vähän ongelmia tuon painon kanssa, kun enkelin syntymän jälkeen ja keskenmenon jälkeen se laski vähän liian alas kun ei ollut ruokahalua, ja sitten alkuraskaudessa oli järkyttävä pahoinvointi + oksentelu, ja sitten lisäksi ne 2 mahatautia

Oon nyt kuitenkin 2kg saanut painoa lisää
Vaikka taitaapa ne kaikki olla masussa ja rintavarustuksessa
Mutta kyllä tämä tästä!

Lähettiin siskon kanssa (hän on nyt rv 35) keskiviikkona Hesaan Backstreet Boysin keikalle!!
JA VOI ETTÄ OLI MAHTAVAA!!

10 vuotta sitten oltiin huimia faneja, niin pitihän sitä käydä fiilistelemässä

Meillä oli istumapaikat, joten ei tullut sillä lailla rasitetta kropalle. Käytiin myös isoveljen ravintolassa syömässä
ja shoppailemassa

Löysinkin kauan etsimäni äippäfarkut, kun ei ole kuin äippä-capreja, niin nyt on sitten kunnon farkutkin. Lisäksi ostin 1 juhlapaidan, 1 topin ja 1 nätin lyhythihaisen

Hotellissa yövyimme ja eilen illalla tultiin kotiin. Eniten olen siitä iloissani, että siskoni pääsi arjesta vähän rentoutumaan, hänellä kun on 3 lasta ja käy vielä töissä ennen äippälomaa (lapset 6.v. 5.v. ja kohta 4.v.) Tokihan reissaaminen aina vähän väsyttää, mutta katkaisee myös arkea mukavasti!

Eilen sitten kotiin tullessani söin 4 kiiviä, kun teki niin kovasti mieli, ja olen ollut happy kun se ei vaikuta närästykseen/refluksitautiini joten sitä olen saanut syödä, vaan empä saa enää

Sain jonkun allergisen reaktion yöllä, ja se oli jotain ihan kamalaa kun koko kroppaa kutitti!

Oon joskus pienenä lapsena ollut kiiville allerginen, mutta en enää aikuisiällä, paitsi nyt näköjään

Koko yö meni hermotessa
ja raapiessa, joka paikka syyhysi paitsi rinnat ja masu. Meinasin jo että herätän mieheni ja lähetään sairaalaan, mutta selvisin vain aamuun asti

Ja aamulla tietysti pää kipeänä kun reissun jälkeen olisin unta tarvinnut, niin yö menikin valvoessa

Mutta nyt elämä tuntuu jo voittaneen!

Pääkipu parani, ihottuma on helpottanut, ja loput kiivit lentivät roskikseen. Harmittaa kyllä pirusti, mutta minkäs teet...

Refluksitaudin takia en voi syödä sitrushedelmiä enkä omenaa, ja niitähän on tehnyt ihan hirveesti mieli, tottakai
Kiivistä olen nauttinut, mutta täytyy nyt yrittää korvata se vaikka...
...vesimelonilla!

Rakenneultraa jännitän ihan kauheesti
vaikka ennen sitä on vielä se ylimääräinen ultra jossa katsotaan onko vauvan sydän kehittynyt normaalisti nelilokeroiseksi. Ajatukset on kuitenkin siinä rakenneultrassa, vuosi sitten maailmamme romahti siellä, totaalisesti...

Mä sanoin jo miehelle, että mä vaadin nukutuksen ultrauksen ajaksi, ja sitten mies saa kantaa mut autoon, tuoda kotiin ja kertoa uutiset, heh...

Pelottaa vaan niiiiiiin kovasti...

Vuotoa ei ole tullut yhtään, jiihaa!!

Tää on oikeesti kyllä niin luksusta kun ei ole jatkuvia menkkoja!

Siskon kanssa shoppaillessa alkoi kovasti tuntumaan paineentunnetta ihan alamahassa ja nivusissa, ja olin varma että verivuoto alkoi, mutta ei onneksi! Huilaaminen sai kivunkin loppumaan

:MyAngels ja niin rakas rv 15+0---15+3

Kiitos ihunat tsemppailuista :heart:
Jo vähän parempi olo tänään...
Eilen onnistuin kruunaamaan illan tosi kivuliaalla supparilla kun lähdin töistä kotiin lyllertämään mutta onneksi se siitä sitten asettu kun mies määräs mut pakkolepoon koko illaks. Pingukin viihdytti mammaa kovilla potkuilla ja näytti että kyllä siellä kaikki hyvin on!

Myangels oli saanut niitä ihania kauan kaivattuja liikkeitä, onnea! Niistä kyllä tulee niiiiiiiiin hyvä mieli ja ei paljoa enää dopplereita tarvita.
En voi uskoa että sunkin pieni on jo nuin pitkällä, aivan mielettömän ihanaa! Tällä kertaa kaikki varmasti menee hyvin, se me kaikki palstasisaret ollaan jo sun puolesta päätetty :heart:

Arskalla oli suppaillut ja kuten jo joku muukin mainitsi niin yritäppä nyt vähän siellä rauhottua niin ehkä se mahakin siitä sitten pikku hiljaa!

Täällä alkaa monella jo h-hetket olla käsillä ja tuntuu kovin uskomattomalta kun just kuumeiltiin yhdessä vielä tuolla vauvakuumeen puolella ja kohta teillä sitten on jo nyytikät kainalossa, itselläkin toivottavasti sitten loppu kesästä

Massu on jo hervottoman iso ja ihanahan sitä on silitellä :heart:
Hankintojakin on kovasti tehnyt ja Brion Duot menee tilaukseen heti maanantaina kun palkka tulee!

Jaksuja ja paksuja vointeja massukoille :heart:

Tini+Pingu rv 20+2

mähän olin auki jo vkolta 36 sen 2 senttiä ja päivää ennen käynnistystä ultrassa ja sisätutkimuksessa ja siin olin jo sit 4 senttiä auki ja lääkäri jo naureskeli, ett voi olla, ettei tartte aamulla tulla käynnistykseen, ett hän kun ronkkii, niin voi lähteä itsellään... vielä mitä, hohhoijaa... eihän tämä neiti lähtenyt kun kalvojen puhkaisulla... katsos toissynnyttäjä voi olla monta viikkoo paikat auki ilman, ett mitään tapahtuu... mut ensisynnyttäjällä se ei mun mielestä voi oikein olla mahdollista eli onks kassit pakattu jo... hitsi, mua jännittää sun puolesta... tsemppiä Repa.... :heart:

mähän olin auki jo vkolta 36 sen 2 senttiä ja päivää ennen käynnistystä ultrassa ja sisätutkimuksessa ja siin olin jo sit 4 senttiä auki ja lääkäri jo naureskeli, ett voi olla, ettei tartte aamulla tulla käynnistykseen, ett hän kun ronkkii, niin voi lähteä itsellään... vielä mitä, hohhoijaa... eihän tämä neiti lähtenyt kun kalvojen puhkaisulla... katsos toissynnyttäjä voi olla monta viikkoo paikat auki ilman, ett mitään tapahtuu... mut ensisynnyttäjällä se ei mun mielestä voi oikein olla mahdollista eli onks kassit pakattu jo... hitsi, mua jännittää sun puolesta... tsemppiä Repa.... :heart:

Joo,kyselinkin niiltä muutamallta ystävältä,ketkä on lapsia saanut,niin sain kuulla samaa,eli siis uudelleensynnyttäjillä voi olla vaikka kuinka aikasesta hiukan auki paikat,mut harvemmin ekaa tekevillä. Hitto,täällä kärvään tässä omituisessa olotilassa..istuessa ei pahemmin hätää,mutta kävely tekee nyt tosi tiukkaa...vihloo minkä kerkee,selkään sattuu,mahaan jomottaa... jännittää :whistle: Mutta sit kuitenkin oon täällä vielä viikkotolkulla :D

myangels ja muut: sukkapuikkokivut? niihin en oo vielä perehtynyt, missäspäin massua niitä yleensä ilmenee, johtuuko ne vauvan liikkeistä vai mistä? mietin vain, että oisko mun tänpäiväisessä kivussa & huonossa olossa ollut just siitä kyse... ei ole ennen ollut vastaavaa, joten voipi olla just joku uus normikipu.

Neuvolasta terveisiä =) Elviksellä kaikki hyvin, täti vain sai hänet hermostumaan dopplerinsa kanssa...poitsu anto monoo oikeen kunnolla ja sitten alko jo sykekin nouseen kun yritti karkuun :kieh:
Rautakuuria jatkettiin ja pissasta löyty pientä pöpöä jonka takia täytyy maanantaina viedä näyte labraan että saadaan tulehdus hoidettua mikäli sieltä semmonen löytyy :(
Muuten ei ihmeellistä, mukava käynti ja juttua riitti neuvolatädillä kun mieskin pääsi vihdoin mukaan :)

Repa paljon tsemppiä vauvelin hakuun jo nyt jos satutkin yht'äkkiä täältä hetkeks häviään :heart: tulipas mieleen kun sillon tuolla toisella puolella jännättiin sun plussaamista ja nyt ootkin jo näin hyvissä asetelmissa..ja taas jännätään :D

AE olisitko mun pelastajani tässä maalitahra-asiassa :heart: se on ihan semmosta remonttimaalia millä maalataan sisäpintoja.

MyAngels olipa teillä mukavan kuulonen reissu systerin kanssa =) täällä yksi kateudesta vihreä talon rakentaja joka ei ikinä pääse mihkään ;) tai ainakin nyt tuntuu siltä :D

Tinii mä aina ajattelin et jos rakenneultrassakin on kaikki ollu hyvin niin kyl tää odotus hoituu kunnialla synnärille asti :heart: positiivisia ajatuksia lähetän sulle :hug:

Miikkiskin jo noin pitkällä viikoissa, wau =) tää aika tuntuu kyllä menevän niin nopeesti!

Hyvää viikonloppua, mukavia hetkiä massukoiden kanssa!

Gatsu ja Elvis rv28

Niin se on... Mulla ei ollut esikoisesta vkolla 36 meininkiäkään...kaula hiukan lyhentynyt ja paikat pehmeenä, mut kun supistukset alkoi, niin niistä ei kyllä silloin voinut erehtyä... Eli sairaalaan vaan, jos olo käy sietämättömäksi, tosin, jos oot jo noin auki etkä ole tuntenut mitään, niin ehkä kannattaa käydä näytillä, jos tuntemukset jatkaa... Tsemppiä Repa... Mä täällä innoissani oon sormet ja varpaat kippurassa... Uskomatonta, miten äkkiä tää aika rientää.... :D

Mullehan tulee todellinen vauvakuume taas... Mä oikeesti voisin yhden tehdä vaikka ihan vuoden sisällä... Tällanen olo oikeesti on... :D Mies ei kylläkään halua... :| Jospa sen sais parin vuoden sisällä ylipuhuttua... :D

Heippa kaikki muruset :wave: Jospa nyt yrittäisi vähän skarpata...

Amira vau mikä yllätys mieheltä, kyllä mäkin voisin siivoojan meille ottaa :) Otahan sinä rennosti vaan :)

Repahan alkaa olla jo ihan valmista kauraa! :eek: =) Vau, tässähän pitää alkaa jännäämään jo sun puolesta! :D

Myangels onnea liikkeistä, se antaa kummasti sitä turvallisuuden tuntua, kun tietää että toinen on ainakin elossa :) Olipas teillä kiva reissu siskon kanssa =) Äläkä ihan hirveän paljon stressaa sitä RU:aa - juu tiiän, vaikeaa on, mutta jossain vaiheessa se pelkääminen on vaan päätettävä lopettaa ja päätettävä uskoa siihen vauvaan :heart:
Ja siitä sukurasitteesta: ei ole mun puolella diabetestä eikä mulla siis ole kerrassaan yhtään niistä raskausdiabeteksen riskitekijöistä :headwall:

Tinii Onnittelut mukavista RU-kuulumisista =) Koita olla liikaa miettimättä noita surullisia asioita :hug: Mä olen ihan varma että teillä menee tällä kertaa kaikki hyvin!!!!

Miikkiskin on jo päässyt noin pitkälle =) Toivottavasti päänsäryt eivät ole taas pahentuneet töissä! :hug:

Kiva kuulla Riikkulistakin :wave: Vastahan me ooteltiin sun synnytystä ja nyt typy on jo niin iso...

Eliisa pojalle paranemisia, toivottavasti ei tartu koko porukkaan! :hug:

Nimra kumma ettei niitä lappuja voi potilaille laittaa selkokielellä... :headwall: Hyvä jos kaikki kuitenkin kunnossa :)

malttis ei sitä rasituksessa mitenkään noteerattu että oon kipeenä ollut... Noh, mieli on nyt joka tapauksessa vähän parempi, katotaan nyt mitä ne mittaukset alkaa sitten näyttämään. Pääsenpähän kuitenkin sitten vielä ultraan katsomaan koko-arviota, että jotain hyvää saa tästäkin sokeri-hässäkästä kaivettua :) Onnea sulle loppurutistukseen, se lähtö voi tulla ihan yllättäenkin ;) Ettei jo olisi tullut? :wave:

tapsulle toivotan kovasti parempaa vointia :hug:

pamu k tää on just se paikka missä valittaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta =) :hug: Aina löytyy joku jolla on sama tilanne päällä tai mennyt ohi :wave:

AE toivottavasti nuo supparit ei ole vielä tehneet mitään! Tulehan sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi!

irtis toivottavasti kipuilu tokeentui :hug: Se on kyllä tän mahan kanssa nuo mahanpurut ja ruuansulatushäiriöt tosi paljon kipeämpiä kuin normisti! Ja mun mielestä sukkapuikkokipu tarkoittaa sellaista pistävää kipua kohdunsuulla, vai olenko väärässä, muut? Ne on niitä kipuiluja joiden uskotaan valmistavan kohdunsuuta (pehmentävän, aukaisevan).

Äitee kovasti toivotan nyt pikaista paranemista ettet ihan yski pieniä pihalle!!!! :hug: Vielä saisivat kasvaa turvassa useamman viikon :heart:

Gatsu toivottavasti ei ole ainakaan isompaa pöpöä tai että ainakin hoituisi hyvin!

Jahans, jokohan riittäisi kirjottelu, äiti on Ikeassa mun listan kanssa ja soittanut jo monta kertaa tän kirjoittamisen aikana... :LOL: Pitäisi oikeastaan siivotakin, mutta entäs jos mä en sitten kuulekaan puhelinta ;)

stoppis 32+5

Yhteistyössä