*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

Heippa!!

Kävin eilen mummoni 85-vuotissynttäreillä ja voi että se yks naapurin mamma siellä... :kieh: Siis ei mitään järkeä päässä.

Se naapurin mamma kysyi että MISSÄS SE TEIJÄN LAPSI ON? No mä sanoin että ei mulla ole lapsia. AIJAA, MÄ IHAN MUISTELEN ETTÄ OLIS JOKU SANONU... no siinä kävi huonosti ja se raskaus meni kesken. AIJAA, NO NIIN MÄ AJATTELINKIN ETTÄ JOKU SANOI ETTÄ TEILLE OLIS OLLU LAPSI TULOSSA ETTÄ OLISHAN SE JO SYNTYNY... no nyt itseasiassa on taas tulossa. NIIN ETTEN MÄ SITTEN IHAN VÄÄRIN MUISTANU...

Siis voi jessus sentään! :eek: ei mamma tajua että voi lopettaa sen siihen paikkaan kun sanon että ei ole lapsia?! Eikä ollut mikään seniili vanhus, vaan 50-60 -vuotias. En nyt mielelläni siinä väkijoukon keskellä mummon synttäreillä viitsisi alkaa selvittämään että miksei mulla ole lasta!!! |O

Tiukun kohtalo suretti kyllä... ymmärrän mitä hän käy läpi. :(

En nyt muista mitä kellekin piti sanoa... tulen myöhemmin jatkamaan. Nyt on pakko mennä syömään ja lepäämään kun paha olo meinaa puskea päälle... :x

EM ja Dodo Augusta 9+2 :heart:
 
moi

Millonhan saadaan MyAngelsin kuulumiset lukea =)

Tule Toive sitten kertomaan mitä ultrassa sanottiin :hug:

Nyt ei oikein juttu luista.. olo tosi väsy.. jos koittas vähän torkahtaa kun poikakin unilla..

täällä oli neljä astetta pakkasta aamulla :eek: :xmas:

danjuska ja toukka 15+5
 
Hei kaikille!

Oon muutaman viikon lueskellu teidän viestiketjuunne ja niin mukava henki teillä täällä tuntus olevan että päätin itsekkin yrittää päästä siihen osalliseks :D

Takana on kolme keskenmenoa 08/07, 12/07 ja 03/08 sit pidettiin yrityksessä isännän kanssa vähän aikaa taukoa ja nyt ollaan pitemmälle päästy kuin koskaan, rv 14+2!! eli LA ois 7.4.08

Jos synnärille asti päästään ni se ois toi Joensuun keskussairaala eli PKKS. Oon kuullu et sielläki ois nykyään 4D, tietääkö joku tarkemmin miten siihen pääsee? =)

Minäkin seurasin myös Tiukun tarinaa, ihana tarina ja toivoin kovasti että ois ollu myös ihana päätös sille :'(

Pakkasta oli Danjuska meilläkin tänä aamuna. Hrr, nyt se talvi tulee!

ElinaMaria, mulla kävi samalla lailla ekan km:n kanssa, oltiin kerrottu kaikille ja niin se juttu sit levis. Muutama aika sitten yks puolituttu tuli baarissa onnittelemaan, että ootte saanu vauvan. Huuli pyöreenä sit änkytin et ei me ei... se meni kesken. Oli sekin nolostunu kyl :)

Ihana toi Nimran isyyspakkaus juttu, taidan ite suunnitella samantapasen, sitten joskus :D

En nyt muista enään kaikkea mitä piti jutskata niin kerrompahan sitä mukaa sit kun tulee mieleen! Toiveelle onnea ultraan!

Uuna 14+2
 
Pikaisesti täältä paperivuoren keskeltä.....
:flower: :flower: Tervetuloa Uuna!!!! :flower: :flower:
Sinä oletkin jo pitkällä. Onnea siitä!!! Pian alkaa tuntumaan ne liikkeetkin! :heart:
Laitan heti sut tonne listaan mukaan.
Tervetuloa!!! :wave:

NullPoints ja Tirri (POKS!!!!) 28+0
 
Mie annan isyyspakkauksen miehelle varmaa jotain vkon 25 tienoilla. Pistän tavarat johkii isompaan juttuun, esim. turvakaukaloon :heart: :heart: Ostan semmosen sit veronpalautuksista! Ny on jo yksi kirja (huutiksesta) ostettuna ja pikkuhiljaa alan juttuja keräilemään :heart: :heart:

Onnea Uuna ja tervetuloa!! :heart: :flower: :hug:

NP oi ku siekii oot jo pitkällä!!

SS & mytty 13+6
 
SUURENSUURET ONNITTELUT MIIKKIS :heart: Pienen prinssin syntymän johdosta :heart: ja samoin juuliai

ja kyllä se imetys lähtee sujumaan, se vaan vaatii vähän aikaa ja rintakumistakin pääsee eroon, kunhan maito nousee hyvin, onnea ja kerhon puolella tavataan :wave:

kaikille hyvää jatkoa taas =)

eliisa ja enni 2kk
 
Miikkikselle ja Juuliaille oikein paljon onnea pienistä pojista!! :flower: :heart:
My Angelsin kuulumisia täälläkin kovasti odotellaan.
Uunalle onnea ja tervetuloa :flower: Sähän alat jo olla pitkällä raskaudessa :)
ElinaMaria, kyllä jotkut sitten osaa olla tökeröitä. Itse olen tämän keskenmenon takia ainakin oppinut olemaan entistäkin hienotunteisempi näissä lapsiasioissa. Ei tosiaan kannattaisi mennä tuolla lailla utelemaan ja kailottamaan, kun koskaan ei tiedä, miten kipeitä asioita taustalla on...
Luminia, Nimra ja Daizz, asutte vissiin samoilla seuduilla, mistä minäkin olen kotoisin...
Toiveen ultrakuulumisia odottelen. Toivottvasti kaikki on siellä hyvin. Osa vauvoistahan vaan on pienempiä, vaikka kaikki olisikin ihan kohdallaan.

Omaan oloon ei kuulu mitään erikoista. Levottomat jalat tuossa valvottivat pari yötä, mutta nyt olen ottanut päivittäin magnesiumia ja se auttoi kyllä saman tien. Pystyy taas olemaan sätkimättä.

Aili 30+0 (jee!)
 
Nimra
Kyllä tuo isyyspakkaus on oikeasti suloinen, kun näkee vielä toisen ilmeen, kun tarkastelee lahjaa...ja näkee kuinka lukee ja miettii, että mitä käytetään mihinkin :LOL: Oli se kiva kokemus kyllä antaa ja seurata, kun tuosta laukusta kaivoi kaiken esille ... ;)

Aili Joo, keskinen suomi on mukava paikka asua ja moni täältä onkin kotoisin..., vaikka se elämä mihin vaan sattuu kuljettamaan. Itsekin olen reissannut elämässä monessa paikassa aloittaen Saarijärveltä...Sieltä matka on jatkunut Mikkelissä, Kirkkonummella, Keravalla, Äänekoskella ja nyt Jyväskylässä =) Mukava olisi vain, kun saisi tuttavia ja ystäviä täältä Jyväskylästä.. tuntuu nykyään olevan nuo "hyvät ystävät" ihan kadoksissa... , kun on vieläkin tuota vaivaa, että itse on se ainoa osapuoli joka näkee "vaivaa" suhteiden ylläpitämisee.. :eek:

Toivottavasti piakkoin kuulisi MyAngelsin kuulumiset :D

Ystävä oli saanut tosiaan poika-vauvan 3.10 ja tänään näin kuvan ensimmäistä kertaa ja ai että oli SULOINEN :heart:

Uuna Tervetuloa pinoon ja onnittelut :hug: kera :wave: Pitkällä olet jo!

Täällä olen ollut tekemättä mitään, melkein koko päivän...kun aamulla heräsin suppareihin ja siellä menikin sit jonkun aikaa ennen kuin nousemaan pääsi :( mutta nyt ihan ok... Mulla on vaan tullut ihan ihme "oire" tässä viikon kahden sisällä.. :whistle: Mun poskia kuumottaa... :eek: En tiedä mistä johtuu.. Sitten sellaista olen miettinyt ja ehkä hiukan ihmetellytkin, että minusta tuntuu, että maha ei juuri ole kovin kasvanut....vaikka sf-mitta oli kuitenkin 1,5 cm isompi kuin viimeksi.. :/ Noh, ehkä se vielä tässä selviää! Aika hiljainen on masukista tullut... nyt en ole liikelaskentaakaan tehnyt, toki illalla nukkumaan mennessä olen "huolehtinut", että siellä liikutaan :heart: Täytyy soitella tuonne sairaalaan, jos alkaa taas kovin huolettaa :(

Kyllä se lienee tilakin alkaa tuolla jo loppua, kun olen vielä lyhyt ihminen..niin ei tuo massukaan oikein mahdu kasvamaan, kuin eteenpäin...ja kai se vaikuttaa tuohon vauvan "mahtumiseen" ?? :whistle:

Huomenna saan vasta töistä palkkatodistuksen ja sen kanssa täytyy rientää kelalle, että saan sen raha-anomuksen pian!! Sillä siihen menee kuulemma 1-1,5 kk (päätöksen saamiseen) ja mä olen jo lomalla ennen sitä!!! :( Kuhan nyt ei pahasti sit myöhästy, kun mulle työnantaja maksaa 56 työpäivältä täyden palkan :D Tuli tuon uuden työehtosopimuksen myötä sellainen "etuus" =) Ihan tosi hyvä juttu, vaikka mulla meneekin loppuvuonna palkasta 31.5 % veroa :ashamed: Noh, onhan se kuitenkin tuloina (netto) 1160 ?, joten eiköhän sillä jotenkin elele kuitenkin...?

Nimra + Masukki 31+5 (ultra 32+1)
 
Heippa ihanaiset naiset!!!

Kiitos kaikille hyvistä tsempeistä, ne taisi auttaa =) Tänään oli sitten toisella yksityisellä 4D-ultrassa. Tämä oli se paikka minkä olin varannut jo aikoja sitten. Voin vain ihmetellä. Oli aivan erilainen kokemus kuin maanantainen! Molemmista paikoista sain hyvää kohtelua, mutta tämänpäiväinen oli vieläkin kattavampi käynti ja halvempi. Selostin alkuun minkä vuoksi olen ultraan tullut, mikä mun historia on ja mitä murheita mielessä. Kävimme lääkärin kanssa Minin KAIKKI rakenteet selkokielellä läpi:sydä, sisäelimet, kasvot, pää, istukka ja napanuoran virtaukset. Kaikki oli kunnossa. Sitten se peikko eli Minin painoarvio. Tämä lääkäri sanoi ettei yleensä vain vartalonympärys kerro koko totuutta koska vauvassa kaikki on suhteellista. Kun hän mittasin Minin vartalonympäryksen niin Minin ikä heitti viikolla taaksepäin (maanantaisessa heitti jopa 2 viikkoa!). Kun taas mitattiin pää niin mentiikin viikoissa melkein 2 eteenpäin (isopäinen kaiffa :D ) ja kun taas otettiin reisiluusta mitta niin se täsmäsi täysin millä viikoilla nyt menen siis päivälleen! Ja näistä kone laskee sellaisen keskiarvo painoarvion Minille mikä oli komiat 1052g!!! Aikamoinen heitto tuohon maanantaiseen mikä oli tuon vartalonympäryksen mukaan vaivaiset 768g!!! :eek: Hän korosti, että nämä ovat vain arvioita niihin ei saa eikä voikaan sokeasti luottaa, mutta tämän käyrän mukaan meikäläisen vauva menee vain hitusen keskikäyrän alapuolella :p Ja tämänhetkinen syntymäpainoARVIO on komiat 3,4kg! =) Voitte uskoa kuinka helpottunut olin ja olen! Sitten kysäisin, että miksi sitten mun sf-mitta killuu niin alakäyrällä niin siihen sain heti vaihtoehtoja: kuten jo tiesinkin, että odottajan koko vaikuttaa, Minin asento ja mittaaja. Lääkäri sanoi, että Mini on "porautunut" todella syvälle lantiooni ettei ihmekään, että sf-mitta on matala. Jouduttiin vatsaa hölskytellä oikein huolella, että saatiin Mini vähän irrottautumaan sieltä päänmittauksen ajaksi =) Ja kuulemma kun otetaan huomioon vielä mun pieni koko niin ei mun vatsasta mitään jättiläistä kannata toivoakaan tulee vain tukalaa :D Lääkäri mittasi vielä mun lantion ja kehaisi, että kyllä kelpaa synnyttää alateitse, tässähän melkein ylpistyin :LOL: Lapsivettä oli normaalisti ja muutenkin kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. ELI NYT TÄMÄN NAISEN ON PAKKO ALKAA USKOA, ETTÄ KYLLÄ SE VAUVELI SIELLÄ HYVIN VOI! =) Kovasti Mini jälleen liikkui ja nyt näin itsekin selkeästi, että meille tosiaan on tulossa tyttö, oih! :saint:
Tämän käynnin jälkeen soitin heti neuvolaan ja kerroin lausunnosta ja olivat sielläkin iloisia mun puolesta eli en ainakaan täällä Suomessa enää aio/ehdi mihinkään tarkistusultriin oli se pirun sf-mitta ensi viikolla mitä tahansa! Voin nyt paljastaa missä olin eli tämä paikka oli Kaarinassa sijaitseva V-S Lääkäripalvelu Jussi Savonlahden paikka. Eikä maksanut kuin vain 130? mikä on mielestäni suht sopuhintainen. Sieltä sai kuvia mukaan ja ihanan dvd-pätkän (mulla se oli n. 23min) ja mikä tärkeintä: todella asiantuntevaa toimintaa. On kovin suosittu paikka ja itse varasin ajan jo reilu kuukausi sitten. Myös netissä voi varata ajan itselleen. (www.vslaakaripalvelu.fi)

Onnea Uuna plussasta ja tervetuloa mukaan rinkiin! Tää on ihan mahtava pino!!!

Itse olen kanssa seurannut Huolesta harmaan tarinaa ja pikku Tiukua ja sydän särkyi eilen kun luin mitä oli tapahtunut. Ihan hirveää :'(

Jälleen helpottuneimmin fiiliksin, Toive81 ja prinsessa rakas kulta Mini 27+4 :heart:
 
Kiitos onnitteluista teille kaikille ihanaisille

Imetys sujuu hyvin ja muutenkin arki on lähtenyt ihan kivasti menemään. Päivät kyllä menee ihan hurjan nopeasti, eikä oikein mitään saa tehtyä. Aika kuluu pikkumieheen tutustuessa ja on ihan mahtava huomata miten hän muuttuu jo yhden päivän aikana. Nyt poika alkaa olla jo pikkasen enemmän hereillä, pitää silmiä auki ja katselee äitiään. On se niin ihana tunne. Km:n ja koko raskauden ajoittaisten huolenhetkien jälkeen tuntuu niin ihmeelliseltä, että tämä täydellinen pikkuihminen on kasvanut masussani 9 kk ja on nyt tässä.

Kaikkea hyvää kaikille tähän ketjuun. Monet ovat kokeneet niin kovia aikoja ja pettymyksiä, että kaikki ovat enemmän kuin ansainneet omat nyyttinsä.

Ihania uutisia Toive81 Kyllä teidän minillä kaikki on kunnossa, usko vain. :heart: Meillä ultrassa ihmetytti, kun pää ja vartalonympärys vastasivat jopa kaksi viikkoa enemmän ja reisiluumitta taas lähes kaksi viikkoa laskettua aikaa vähemmän. Lopputuloksena ihan normaali terve lapsi.
 
Hei taas!

Täällä on taas ehtinyt tapahtumaan tosi paljon, kun en ole pariin päivään lukenut enkä kirjoitellut.

Onnea pikku-prinsseistä juuliai ja miikkis!!

Danjuska: Se ultrassa tunnistamaton "möykky" tuli ilmeisesti toissapäivänä pois ja ikävä kyllä solahti pönttöön ilman, että olisin sitä lähemmin nähnyt. Eli arvoitukseksi jäi, oliko se toinen raskauspussi vaiko hematooma. Tänään saatiin kyllä ultrassa vahvistusta epäilylle toisesta raskauspussista, mutta siitä lisää vähän alempana.

MyAngelsin kuulumisia minkäkin malttamattomana odottelen.

Toivelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, että mini on ihan kunnossa. Oikein paljon onnea maan vaihtoon!

HH:n Tiukun menehtymisestä tuli kyllä paha mieli. Minäkin olen seuraillut pinoa jatkuvasti, että mitä heille kuuluu. Todella surullista.

NP ja Orchid: auts, nuo liitoskivutkin ovat varmaan vielä edessä. Itsellä on jo tässä vaiheessa ilmennyt issias (kuten ensimmäisessäkin raskaudessa) ja se tekee välillä liikkumisen tosi kipeäksi. Tuskin "maltan" odottaa, kun pääsen tuohon liitoskipujen vaiheeseen. Tsemppiä!

Tervetuloa Uuna joukkoon mukaan!

Omaa napaa: Tänään oli hartaasti odotettu NP-ultra. Kun kerroin kätilölle, että vuodan yhä edelleen, hän tekikin ultrauksen vain päältä. Alakautta ultrauksen hän jätti väliin, koska ei halunnut ärsyttää alapäätä. Kerroin kyllä, että vuoto on jo hiipumassa, mutta hän otti varman päälle.
Niskaturvotus oli ok, 1 mm ja vauvan aivot yms. rakenteet olivat ihan kunnossa olevan näköiset. Kohtu ja vauva ovat kuitenkin niin "syvällä" kudoksissani, että sain vielä uuden ultra-ajan kahden viikon päästä. Silloin tarkastetaan vielä uudestaan tilanne. Mikäli olisin ollut ihan "normaali odottaja", niin kätilö sanoi, että tämän kertainen ultraus olisi riittänyt. Mutta hän halusi ottaa varman päälle tuon raskaushistoriamme tuntien. Mikäs siinä, on ihan mukava päästä taas uudestaan ultrattavaksi. Muutoinkin olemme käyneet taas viikottain kuukauden verran ultrissa, joten tämä kahdenkin viikon tauko tuntuu sen vuoksi aika pitkälle.
Ultrassa ilmeni myös, että kohdussa olisi hyvinkin todennäköisesti saattanut aiemmin olla toinen asukas. Joten siitä näkökannasta itse nyt pidän kiinni, että tämä oli alunperin kaksoisraskaus.

Tuosta vuodosta vielä sen verran, että vuodin monta päivää peräkkäin aika paljon. Mutta kun "möykky" tuli ulos, niin vuoto alkoi hiipumaan. Nyt toiveissa on, että se loppuisi vihdoin kokonaan, jolloin uskaltaisi taas ottaa rennommin.

Tinkatar ja Pikkiriikki 11+5
 
Tulin kurkkimaan miten Toiveen ultra meni ja olihan niitä uutisia =) Ihanaa, että kaikki oli hienosti!!! Onnittelut kovasti :flower: Hyvän kokoinen vauvelihan sieltä on tulossa. Ja vielä mamman lantiotakin oli kehuttu, vau ;)

Uunalle tervetulotoivotukset!

Hienoa että Tinkatarella oli myös mukavia ultrakuulumisia! :flower:

Nullpointsille ja Ailille onnittelut viikkojen poksuttelusta, niin se aika vaan menee eteenpäin!!

Luminia 23+6
 
Nyt sitä synnytysstooria tulee jos pikkumies antaa äiskän hetken olla rauhassa koneella :LOL:

Eli niitä suppareita alkoi tulemaan ke 1.10 heti aamusta klo 5.30 lähtien epäsäännöllisesti. Soitin pariin otteeseen synnärille että mitäs tehdään ja käskivät odotella rauhassa kotona. Sitten klo 15 supparit muuttuivat tulemaan 5 min välein ja soitin miehelle töihin että alappas tulemaan kotiin että tästä kyllä kohta lähdetään.
Klo 17 oltiin synnärillä ja tutkimuksissa olin vasta 1-2cm auki. Siirryttiin kammariin odottelemaan pariksi tunniksi että miten tilanne etenee.
klo 19.30 otin Aguarakkulat selkään sattuneiden suppareiden takia. PIRU ETTÄ VOI SATTUA |O |O |O |O niiden laitto!!
klo 20 olin auki edelleen sen 2-3cm mutta supparit alkoivat olemaan todella napakoita ja tuntui että olisin voinut purra ovenkahvat poikki.
21.20 siirryttiin synnytyssaliin, jossa aloitin ilokaasun oton supistuksiin.
klo 22.20 oli auki edelleen vasta sen 3-4cm
klo 23.30 sain epiduraalin, joka vei kivun mennessään hetkeksi
klo 23.50 kohdunsuun tilanne ennallaan, joten
00.10 tehtiin kalvojen puhkaisu, lapsivesi oli hyvänväristä. Suunniteltiin että tunnin päästä aloitetaan oksitosiini tippa.
00.50 supparit alkoivat tuntua jälleen, eli puudutus auttoi vain parin tunnin ajan :/ lisäannos puudutetta
01.40 aloitetaan tiputus että saadaan synnytystä edistymään, auki 7 cm
03.00 9 cm auki, vauvan pää alkaa olemaan hyvin alhaalla, supistukset alkoivat tuntumaan jälleen, annettu jälleen puudutetta lisäannos :headwall:
03.25 auki 10 cm, lisätty tippaan vauhtia. Odotellaan edelleen pään laskeutumista, ilokaasua aloin taas hengittämään avuksi.
04.00 lisätty jälleen tippaa, koska supistukset alkoivat heikkenemään
04.30 ponnistusvaihe alkaa, lisätty jälleen tippaa, nyt menee 96 ml/h
05.00 lääkäri paikalle, vauvan ktg takykardinen
05.07 lisätty tippaa 150 ml/h, järkyttävä lonkkakipu alkoi
05.15 imukupilla syntyi terve poikavauva, episiotomia tehty.
vauva nostettu rinnalle reilun tunnin ajaksi
08.45 siirrytään osastolle, tätä ennen melkein pyörtyminen vessaan ja sen takia tiputukseen vielä synnytyssalissa.

tässäpä tämä sitten lyhykäisyydessään, monia tapahtumia jätin pois ettei vain tule liian "kovaa" tekstiä. Pääasia oli kuitenkin että terve poika syntyi ja pääsimme osastolle lepäilemään. Ilman suurenmoista kätilöä en olisi varmaan jaksanut 16 tunnin rupemaa (kun supparit siis säännöllistyivät ja siitä eteenpäin)...

Kotosalla alkanut kaikki aika hyvin, todella opettelua kaikki ja meinasin saada sydärin kun pikkumies pulautti tänään ihan yllättäen sylissäni, niin olin että nyt se tukehtuu ja hädissäni jo itkin miehelleni... Niin se nyytti muuttaa elämän täysin, sitä tajuaa miten haurasta kaikki on ja miten kiitollinen oikeasti saa olla kaikesta ihanasta elämässä :heart:

Kovasti kasvaa, 2 päivää kotona olleena oli paino noussut vajaa 200g :D Onneksi suurimmaksi osaksi syö tisua, muutaman kerran päivässä joutuu max. antamaan lisämaitoa. Tänään jopa onnistuttiin syömään hetken ilman kumia, joten suunta on vaan ylöspäin :D

Tsemppiä kaikille!! onnittelut ultrakuulumisista useille :flower:

Palataan taas asiaan kunhan koneelle ennätän...

t. Miikkis ja pikkumies 1 vko (mihin tää aika menee ;) )

 
Oi mikä ihanuus Miikkiksellä on kotona

aikas rankka synnytyskertomus, mutta jotenkin niin kauheen tutun kuuloinen
pitäskin varmaan lukasta oma kertomus tuossa joku päivä, ihan muistin virkistämiseks

Hyvä, että imetys on alkanut sujua


toive onnittelut suurenmoisista ultrakuulumista
hyvän kokoinenhan tytteli teille on tulossa. Nyt vaan odottelet sitä kun pääset kullan kainaloon kasvattelemaan masuasi


Luminia joo aikasta nopeesti aika saatiin, päiväaikoja olis ollu tälle viikolle, mutta mitenkäään ei ehdi töistä aikasemmin. Paras aika on kuulema just nyt näillä mun viikoilla 23-25 käydä kun ei vauva kerkii vielä kauheesti kasvaa ja tilaa vielä kohdussa toisella on. Kyllä mä vaan niin hehkutan tuon 4-D:n puolesta


E-M mulla oli kanssa samanlainen kokemus syyskuussa... oltiin ukon sukulaisilla kun yks täti tuli kysymään, että kuinkas pieni ikäero teiän lapsille tulee? Vastasin, että poitsu täyttää tammikuussa 3 kun tämä syntyy... Ei tajunnu, vaan jatko missäs se teiän vauva on jota odotit häissäsi? (Menin naimisiin viime kesänä, tasan kaks viikkoo ennen pikkuenkeli Onnin syntymää
) En oikein osannu enää mitään sanoa, ku olis nyt pitänyt ymmärtää lopettaa jo siihen ku en puhunut pienestä ikäerosta, meni vähän pilalle mun ilta
Eikä tää matami vieläkään ymmärtäny olla hiljaa, vaan piti vielä kysyä mun mieheltä


Uuna tervetuloa joukkoon :wave: onnitteluiden kera


Tinkatar onnittelut hienoista ultrakuulumisista


Vielä tuosta Miikkiksen synnytyskertomuksesta... noi aquarakkulat on ihan hirveitä |O mä oon vannottanut miehelle, että jos mä jostain mielenhäiriöstä kärsin ja niitä vielä jossain synnytyksessä vaadin, niin tulee väliin huutaan


ON piti tänään mennä töihin ku sain poitsulle hoidon järjestettyä, ja kyllä kannatti sain ihan hirveesti töitä tehtyä
ei sit niin karsee paniikki ens viikosta ku deadline tulee vastaan :) Mut ei toi töissä käynti kyllä tämän iskias/liitoskipujen kanssa mitään herkkua ole :ashamed: Onneks ens viikon jälkeen on syysloma, niin vähän levätä


Huih eilen piti jo ilmoittautua synnyttäjäks
kuinka se aika voi mennä noin nopeesti, vastahan se plussa pärähti testiin ja kohta pitäis jo synnytystä miettiä
Eikä kyllä yhtään helpota noi mun unet, että tämä päättää syntyä joulun välipäivinä
toivottavasti nyt pikkasen pidempään jatkais vuokrasuhdettaan :D

MyAngelsin uutisia edelleen odottaen


Orchid ja pikku Rumpali 23+2
 
Heips!!!
ElinaMaria Toivotaan et olotila kohenisi siellä pian!!!
Kauhee tilanne oli sulla sen naisen kanssa.
Ei kaikilla toimi se suodatin vissiin milloin pitää lopettaa asioiden lotraaminen. :x En oo koskaan joutunut moiseen tilanteeseen, kun oon niin hiljaa ollut raskauksieni kanssa alussa... Mut se et se vois ihan hyvin tapahtuakin, jos esim raskaus menee yli sen 3kk ja sit menee jokin vikaan.

Joskus on vaan yritettävä olla tahdikas. Mä kun aloitin työt juttelin yhden miehen kans siellä. Kysyin vaan et onko lapsia ja kun hän sanoi et ei oo jätin asian siihen. Sit se itse alkoi puhumaan et ovat yrittäneet yli 5v ja ei testeissä oo vikoja löytynyt. Yritin lohdutella et yritystä vaan ja toivotaan parasta. Olin silloin jo raskaana, mut en ollut julkaissu asiaa. Tuli aika kurja mieli toiselle.... :/ No sit kun oli yleistä tietoa et oon raskaana en viittiny hulluna puhua asiasta. Onnitteluja alkoi satelemaan ja maha kasvoi. Viimeisenä tuli onnittelemaan se mies. Varmasti oli hänelle vaikee homma. :/
Uuna Sulla on ollut aika hurjaa noiden keskenmenojen kanssa. Huh! :eek: Onko nyt luottavaisempi olo?
SS Tää viikko on kyl menny hitaasti, mut toi "poksahdus" tulikin nopeeta.
Odottelen kovasti et menee se 30 rikki.... 2 viikkoo siihen siis. =)
Nimra Hiljaisempaa on masussa täälläkin. Kunhan vaan liikkuu joka päivä, niin ok. Ruokailujen jälkeen ja yöllä liikkuu paremmin. Ihan kiva ettei oo kauhee meno. Saan olla rauhassa. :LOL:
ONNEA TOIVE!!!!
Tosi iloinen oon teiän puolesta. Taisi toi paikka olla hyvä tosiaankin. Kuulostaa ammattimaiselta hommalta.

Minä olin ollu syntyessäni 3200g ja sit paino oli tippunu jonnekkin 2800g. Pieni en oo enää, joten ei se aina pieni pieneksi jää!
Nyt saat todellakin nauttia raskaudestasi (lupaa mulle se) ja sinä ja Mini pääsette pian siis Maxin (isukin) kainaloon.
Oon tosi iloinen teille!!!

juuliai Mukavalta kuulostaa teiän arki.
Kateellisena saa vaan kuunnella ja odottaa omaa vuoroaan... :ashamed:
Tinkatar Noi kivut iskee mulla tosi harvoin (1-2 x viikossa) mut piru kun ne sit sattuu. Sit ne vessareissut menee hammasta purren.
No, jos noi on ainoita vaivoja, niin helpolla pääsee...
Voi hurja. Sulla oli siis kans kaksoisraskaus.
Tuosta tuli mieleen et kaikki jolla oli toinen alussa ajatteletteko sitä kans keskenmenona??? Ei sillä tietenkään välttämättä oo väliä, mut onhan se toisaalta km kans ja jos joku kysyy kuinka monta km on ollut, niin tuohan on kans yksi tavallaan??? :x Oli varmaankin viikon oudoin kysymys................ :$
Miikkis: Aivan ihana poika on teillä!!! Voi vitsi et on suloinen.
Kuulostaa aika kivuliaalta menolta.
Toi tippa on aika rankka. Mulla oli kans hanat täysillä neidin kans, mut ei tullu tulosta...............
Mitä noi Aquarakkulat ovat??? En oo niistä kuullut koskaan! Ei niitä täällä ainakaan oo tai jos on niin ne ovat tulleet sit viime kerran............ :eek:
Miikkis tosi urhea olit ja ihanan pakkauksen olet saanut. Imetyskin vasmasti alkaa nyt sujumaan, ne ekat hankalat päivät kun sulla on nyt ohi. :hug:
Hei Mymmyryy!!! ja Eliisa :wave:
Orchid Niin meil voi olla samaan aikaan ihan hyvin meno synnärille! Kunhan vaan ei oo jouluaattona, niin hyvä!

(.) Olinpas tosi aktiivinen duunissa tänään Kylmän viileesti vaan palautteli paprut takaisin pomoilleni, kun ei ollu tarpeeksi tausta tietoo.........
Muistavat seuraavan kerran tarkastaa et kaikki on mukana ennen kuin ne mulle ne tuovat. Mulla palaa aikaa sit turhan jahkailuun ja se aika sit pitäis laskuttaa sit asiakkaille... Ei hyvä!
Huomenna on sit totuuden hetki.
Hitto et pelottaa et ne sokrut ovat menneet taas sekaisin.... :( Tulokset tulee sit varmaankin ens viikolla, joten huomenna ei sen suurempaa ainakaan opi.
Niin kohta MyAngels pitäis kans kotiintua? Jos leikattiin maanantaina, niin 5 päivää tääl ainakin pitävät sisällä, joten se olis sit huomenna??? Tai sit kun jaksaa tietty. Sektion läpi käyneenä tiedän et tosi rampa olo on viikon, joten odotan ihan rauhassa MyAngelsin ilmoittautumista...... :wave:
NullPoints ja Tirri 28+0 (tosiaankin) :heart:
 
Nimra
Oih, Miikkis kuinka suloinen nyytti teillä !!! :heart: Ihana juttu, että sujuu mukavasti :D ONNEA vielä kerran :wave:

Tinkatar Onnea ultrakuulumisista

Toive Ihanaa, että kaikki on kunnossa, nyt tosiaan vain pelkkää nautintoa loppu raskauteen :D Ihanaa, että oli hyvä palvelu ja asiantunteva tutkimus. Ei muuta kuin ONNEA ja tosiaan pääset kasvattamaan massua miehesi vierelle :p

Nyt on PAKKO kysyä... Mä en ole nukkunut juuri silmäystäkään viime yönä ja olo on sen mukainen... :ashamed: Mies meni jo yöllä sohvalle nukkumaan, kun vaan ähisin ja ähisin ja itkin kivusta, kun MIKÄÄN EI AUTTANUT, vaikka toinen olis tehnyt mitä :'( Siis mulla vihloo selkää AIVAN tajuttomasti ja missään asennossa EI ASENTO ollut hyvä... Selkään veti siis uskomattomasti ja vetää tälläkin hetkellä!! :eek: Vasen kylki siis.. Kipu tuntuu siltä, kun (makaa oikealla kyljellä ) että siellä olisi "painetta"...ja painaa kylkeen sit jos olen vasemmal kyljel niin kipu on pistävää suorastaan hengityksen lamaannuttava kipu |O Eli kummassakaan asennossa EI pysty olemaan... Kokeilin olla puoli-istuvassa asennossa niin juuri ja juuri ehkä jos olis koko yön hinkannut asentoa niin siinä olisi voinut jotenkuten olla.. :( mut silloin se kipu tuntuu lähinnä siltä, että selästä "tippuu" jokin möntti nahan läpi :$ Eli ei sekään mikään hyvä ole :( Jos joku tietää miten päästä kivusta eroon niin KIITOS jo etukäteen :D (otin kipuihin lääkettäkin) Muuten sitä vielä, että huomasin vessassakäynnin jotenkin hiukaksi aikaa helpottavan..

Nimra + KultaMuru 31+6
 
Huomentapäivää!


Voi että kun Miikkiksellä on suloinen vauva! Aivan ihana.
Kiitokset kun jaksoit laittaa synnytyskertomuksen. Kuulosti kyllä todella rankalta, vaikka ilmeisesti vähän juttua sensuroitkin. Kyllä nyt on ihana nauttia vauvan tuoksusta ja tuosta ihanasta palkinnosta!


Onpas Elina-Marialla ja Orchidilla ollut kurjia kokemuksia törppöjen immeisten kanssa. Toiset kun ei vaan tajua millään, rautalangasta saisi vääntää.


Soittelin tänään siitä 4D-ultrasta ja kyselin parasta mahdollista ultrausaikaa. Olisi kuulema viikoilla 20-24, mutta vielä noin viikoille 27 ja vähän yli ultraavat. Jotta vauva mahtuu hyvin liikkumaan. Noh, seuraava mahdollinen aika oli siellä 3.11. jolloin olen työreissussa etten mitenkään pääse. Ja silloin viikkoja olisi ollut jo 27+3. Ja sitä seuraava aika taas siitä yli viikon päähän.. Tiesin kyllä, että olen myöhässä liikkeellä mutta tulipahan kysyttyä.
Nyt voi sitten senkin unohtaa, kun enpä jaksa mihinkään kauemmaksi lähteä.

Täällä näyttää jännitys kasvavan, milloin MyAngels ilmoittelee nyytistään.. Kumpikohan sieltä tuli???


Nimran kivut kuulostavat tosi harmillisilta.
Vaikea sanoa, mikä avuksi.. Tuo nukkuminen on niin tärkeää, ihan rättipoikkiolohan siitä tulee koko päiväksi. Onko sinulla millainen sänky, onko liian pehmeä? Minä olen nyt mahan kasvaessa huomannut, että meillä on ihan liian pehmeä, selässä alkaa tuntumaan tosi helposti rankan päivän päätteeksi, kun sänky antaa liikaa myöten. Pitänee ostaa joku paksumpi kova petari. Neuvolasta ehdottivat noihin selkäsärkyihin fysioterapeutilla käyntiä, jos pahenevat. Saisiko sieltä jotain tukiliiviä tms. tai vinkkejä nukkumiseen. Riippuu tietysti missä kivut ovat.. Sinulla kun nuo kivut ovat ihan eri luokkaa, minulla vaan himppasen jomotellut. Osaisivatko neuvolasta kertoa, mihin voisi ottaa yhteyttä. Tuo lepo kun on niin älyttömän tärkeää.


Mutta nyt töihin, vika päivä ennen syyslomaa, ihanaa. Keli ihan harmaa, mutta ei haittaa, kunhan vaan vapaat alkavat!


Mukavaa viikonloppua kaikille!

Luminia rv24 (poks!)
 
Voi miten ihanaa että on taas perjantai!!
Ja viikot poksuu :)

Kyllä oli Miikkiksellä kaunis pikku käärö siellä! Paljon onnea vielä kerran :heart:

Toive - loistavaa, että kaikki on kunnossa! Sullahan on ennusteissa ihan normaalin kokoinen pikkuinen :hug: Mukava oli lukea sun lantiojuttua, kun muistan lukeneeni tuolta aiemmin, että ollaan aika lailla saman kokoisia. Mulla on ihan samanlainen kroppa kuin äidilläni ja hänen kaikki kolme synnytystä on mennyt 2 tuntia per muksu. Siihen lantion perimään haluan uskoa minäkin :LOL: Nyt Toive matkaan ja oman kullan luo nauttimaan odotuksesta!!

EM ja Orchid noi on niin kurjia juttuja. KM:n jälkeen yksi silloin ihan läheinenkin miespuolinen ystävä totesi mulle, että kyllä luoja tietää kuka on valmis äidiksi ja kuka ei...... Yleensä jään aika sanattomaksi kun joku töksäyttää ajattelemattomia kliseitä tästä aiheesta tai jostain muusta, mutta nyt sain sanottua, että eihän se noin mene! Ei keskenmeno tarkoita sitä, etten olisi valmis äidiksi!!!! Oli muuten aika lailla viimeinen kerta kun kuuntelin sen "frendin" juttuja elämästä.
Kerran on käynyt todella nolosti myös toiste päin. Tiesin vanhan työtuttuni odottaneen kaksosia, emme olleet nähneet reiluun vuoteen ja hän oli palannut töihin. Menin kysymään kuinkas teidän suurperhe voi ja kamala hiljaisuus lankesi päälle. Kuulin, että molemmat olivat syntyneet enkelilapsina ja hän oli käynyt läpi mitä kamalimman tien. En osannut muuta sanoa kuin pyytää anteeksi, en tiennyt tilanteesta ollenkaan. Se oli todella surullinen ja nolo tilanne.

Tihrutin kyyneliä eilen lukiessani HH:n ketjua :hug: Valtavasti voimia ja rakkautta teille surun keskellä :heart:

Nimra voimia myös sinulle! Läheiseni oli samanlaisissa selkäkivuissa viimeiset kuukaudet. Synnytys käynnistettiin lopulta etuajassa, koska kivut olivat sietämättömät eikä lääkkeet auttaneet. Toivottavasti sinä pääset helpommalla! Peesaan Luminiaa ja ehdotan myös hyvää fysiaa. Ne osaa olla aika taikureita silloin kun lääkäreiltä loppuu keinot.

Onnea Tinkatar :flower: ja tervetuloa uudet pinolaiset!!

Miten se on aina niin, että hiljaisena työpäivänä on ihan jees olo ja mitä enemmän on hommaa, sitä enemmän saa on yök.....??

niinuska ja pieni 9+0
 
Kiitos kaikille! Uskomatonta, että enää viikko niin pääsen rakkaani luo B)

Nimra:Kuullostaapa kyllä tuskaiselta! Mulla ei ole ihan noin pahan esiintynyt öisin kivut, mutta välillä herään siihen kun on hetken lonkkia särkenyt. Yritän vain asentoa vaihtamalla helpottaa oloa. Alaselkä on mun murheenkryyni. Herään usein siihen, että sitä vihloo niin pirusti! Ja asentoa saan vaihtaa tosi usein öisin eli tuntuu kanssa välillä ettei kovin makoisat yöunet ole ollut :| Eilen mulla särki koko vatsaa ihan kauhiasti ja yöllä kyljeltä toiselle vaihtamine oli TODELLA kamalaa kun tuntui, että masu repeää. Pistin sen lääkärin syyksi kun eilen tärisytti monta kertaa mun masua |O Tänään hiukan parempi, tosin Minikin ollut HYVIN rauhallinen. Taisi raukkapieni järkyttyä eilisestä shokkihoidosta :| Pidän Nimra peukkuja, että saat joltain oivan neuvon vaivaa, että saisit itsellesi hyviä yöunia! :hug:

NullPoints: Mä kans olen pohtinut tota kaksosraskauden toisen alkion menehtymistä...Mä olen itse ilmaissut asian esimerkiksi lääkäreille siten, että olen sanonut niistä kahdesta aiemmasta keskenmenosta ja sitten sanonut, että tässä raskaudessa toinen meni heti alussa kesken. Muille olen sanonut, että on ollut kaksi ja periaatteessa jopa kolme keskenmenoa ja sitten selostanut tilanteen. :/

Ihanaa, tänään pääsee hemmoteltavaksi kampaajalle! Täytyyhän mamman nyt saada kuontalo kuntoon kun pääsee taas miehen viereen ja jää lomille :D Ihanaa viikonloppua kaikille!!!

Toive81 ja hiljaiseloa viettävä Mini 27+5 :heart:
 
Olen samoilla linjoilla niinuskan kanssa: ihanaa kun on perjantai, ja saa möyriä koko viikonlopun miehen kainalossa :saint:

Mä en oo vielä kerennytkään onnittelemaan Miikkistä ja juuliaita poikavauvojen johdosta. Aivan IHANA pikkunyytti Miikkiksellä. Ihan kateeks käy =)

Ihania uutisia Tinkatar
Nuo kaksosraskaudet taitaapi olla aika yleisiä mutta harva niistä (molemmista) sitten taitaa selvitä ihan loppuun asti. Ja tämä ihan omalta mutu tuntumalta :/ mitä olen vuoden ajan seuraillut kaikenlaisia palstoja ja lukenut juttuja. Mullakin oli tuo keskimmäinen km kaksosraskaus mutta se todettiin melko varmasti epäonnistumaan jo varhaisraskauden ultrassa ja niinhän siinä sit kävi :'(

Toiveella kanssa on ollu mukava ultra kokemus! Ja jännitys ja pelkokoin vähän kai väistynyt...? Olen onnellinen sinun itsesi ja Minin puolesta että kaikki onkin kuitenkin ok!

Kyllä tässä Nullpoints tuntuu että ois suossa rämpiny tän viimesen vuoden aikana, mutta kyllä, nyt on paljon luottavaisemmat fiilikset, kun NÄINKIN pitkällä jo ollaan . Oman mielenrauhani vuoksi ostin sellasen kotidopplerinki ja joka ilta ennen nukkumaan menoa pitää kuunnella että nyytillä on kaikki ok :D Olen silti huomannu että vieläkin tulee puhuttua asioista että, JOS meille tulee vauva niin...

Kamalilta kuulostaa noi kivut Nimralla, mullakin mieleen tuli ekaks et onko pehmee sänky, itsellä kipeetyy nimit. jos on. Onko siihen kipuun mitään syytä? Et onks se iskiais vaivaa vai? Hang in there!! :hug:

Minäkin painiskelen tuon 4D asian kanssa (vaikka onhan tässä nyt aikaa vielä :D ) Luminialla se nyt ratkesi sitten itsestään, toivottavasti ei mahdottomia harmita. B)

Tuossa vaiheessa jo ilmottaudutaan synnyttäjäks Huh, Orchid vaan tuossa totesi. Tuntuu niin aikaselta, et itelläki se ois parin kk:n päästä jo eessä :D. Orchidillekin tsemppiä kipuilujen ja työasioiden parissa! :hug:

Taidan rueta nukkumaan kun väsyttää niin vietävästi :( ei tullu uni silmään vasta kun yöllä neljän jälkeen. Hohhoi. Aina oon omannu hyvät unen lahjat niin nyt tämä raskaus on kääntäny kaikki päälaelleen ja nyt oon sit uneton. pffff

Kiitos kaikille onnitteluista ja niin lämpimistä tervetulotoivotuksista :ashamed: =)
 

Yhteistyössä